ELOKUU

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uusi ketju

Vieras
Laitan uuden ketjun vetämään, kun tuli edellisestä taas jo niin pitkä:

Puh1.........31.7.2007..........2.lapsi........
odottelija23...1.8.2007.......2.lapsi....pohjoinen
Tuikku81.........3.8.2007........1.lapsi.....Etelä-Suomi...25v.
Claire..........4.8.2007........2.lapsi........länsirannikko 29v.
Mervi83... 4.8.2007... (1.lapsi avolla poika).... Kainuu 24v.
Viivi............5.8.2007........1.lapsi.......
Joanna.........5.8.2007........1. lapsi....... Vantaa...33v
Kata 76........5.8.2007........1. lapsi
Hipsu76.....9.8.2007..........1.lapsi..... Pohjois-Karjala 30v.
Antsa....... 13.8.2007.......1.lapsi.......Pohjois-Karjala 22v.
Bellamariia...16.8.2007 (??)...2. lapsi......
Toiveikas74.. 19.8.2007......3.lapsi.....Kymenlaakso 32v.
Meirami.....19.8.2007.........1.lapsi.......Vantaa 24v.
Lena.........20.8.2007.........1.lapsi.......Helsinki 22v.
Milla Magia 24.8.2007.......3.lapsi
Sinda.....n.27.8.2007..........2.lapsi.......Vantaa 35v

Toivottavasti kaikki voivat hyvin. Ajatelkaa, sunnuntaina alkaa jo heinäkuu ja sitten ollaankin jo aika lähellä H-hetkiä!

Puh rv 35+ 3

Moi
Ilmoittelen vain olevani ihan yhtenä kappaleena vaikka en piiiitkään aikaan ole kirjoittanut. Aktivoiduin hiukan paremmin tuolla Pikkukakkosissa, mutta ei mua ahkeraksi kirjoittelijaksi ole viime aikoina voinut kutsua.
Meillä on poika sairastellut oikeastaan koko kesäkuun korviaan on-off. Joten aika raskasta on ollut. Siksi on kirjoittaminenkin jäänyt vähemmälle. Meinaa hermot mennä kitinään ja huonoon nukkumiseen vaikka se ei tietenkään ole pojan vika!

Olo on jo aika raskas. Aleshoppailu käy kunnon päälle, sen todella huomaa nyt. Pitäisi muistaa hidastaa ajoissa, ettei hyydy ihan kokonaan ennen elokuuta. Vaikak tunne on kyllä sellainen, että vauva tulee maailmaan jo heinäkuussa niinkuin veljensäkin.

Claire 34+6

Moi!

Nostetaanpas ketjua!

Täällä alkaa ekaa kertaa loppuraskauden aikana tuntua jos jonkin sortin vaivaa...Jotenkin on mennyt niin hyvin tähän asti ja olen ollut tosi energinen ja hyvinvoiva. Nyt siis vihloo kyljistä ja selästä, paha olo tulee helposti eikä jaksa oikein enää mitään. Kaipa tää kuuluu asiaan, täytyy vaan levätä ja antaa noiden kotihommien olla. Musta tuntuu, että vatsakin on kasvanut taas tosi paljon ihan parin viime viikon aikana.

Jospa menis pihalle loikolemaan ja nauttimaan auringosta...Aurinkoista viikkoa kaikille!

Tuikku 35+2

Minä olen nauttinut sairaslomastani täysin rinnoin. Paha olo on vaivannut entistä tiheämpään. Huomasin sellaisen seikan, että ummetus vaikuttaa oksenteluun. Olo helpottaa heti, kun saa suolen tyhjäksi. Loma mummolassa on kuitenkin ollut ihanaa lepoa ja virkistymistä. Olen uinut ja syönyt mansikoita sydämeni kyllyydestä.

Poika tuntuu asettuneen vakioasentoon masuun. Pää alaspäin, selkä ja peppu oikealla ja jalat tuntuvat vasemmalla. Varsin kova myllerrys masussa käy edelleen. Toivottavasti ei ennakoi rauhatonta tyyppiä.

Sinda 32+3

Moi!

Synnytystapa-arviossa käytiin juuri ja kaikki vaikutti olevan hyvin! Tosin oletetulle tytölle, saattoikin ilmetä pienet kulkuset.. joten jännitys säilyy loppuun asti näköjään. Onneksi tytönvaatteet ovat saatuja ja kaksi olen kirpparilta itse raaskinut ostaa :) Hassua, ei pitäis puuttua luontoäidin suunnitelmiin millään 4D-ultrilla (sukupuolen katsomista etukäteen siis).. Meidän vaavi painaa jo n.2,9kg, mutta lopullinen painoarvio meni sinne 3,5-4kg puolelle.. että ei onneksi pitäisi olla mikään jättivauva..tosin eihän sitä koskaan tiedä.

Olo on ihan hyvä, tosin hemppa rojahti alas 97 ja sitten menin vielä unohtamaan Floravital-juomani anopin jääkaappiin.. ruisleipää ja fitness-muroja onkin sitten tullut vedeltyä napaan tässä muutama päivä, jotta tolpillaan pysyy. Eipä tässä ihmeempiä, synnytys alkaa jännittämään. Jotenkin toivoo, että oltais jo kaksi yksilöä.. alkaa tää maha sen verran jo painaa ja tuskastuttamaan.

Mukavia kesäpäiviä ja jännityksellä odotellaan, että kuka saa kunnian olla ensimmäinen listalta synnärillä..

Meijän kuulumisia... Kävin tarkistuksessa työterveyslääkärin luona kun supistuksia on tullut niin paljon, kohdunkaulaa jäljellä 2 senttiä ja kohdunsuu sormelle auki. Neuvoi pakkaamaan sairaalakassin ja lepäilemään...

Toiveikas rv 34+3

Pitkästä aikaa myös omia kuulumisia. Olin tänään lääkärissä ja sain lähetteen lantiokuvauksiin, että nähdään mahtuuko vauva syntymään alakautta. Raskaus sujunut hyvin. Vielä ei ollut kohdunsuu auennut.

rv 36+3

Heissuli vei.

Minä oon ruennu ostelemaan isukille isyyspakkausta.. koossa nyt:
Pehmohelistin lelu
Kirja (olikohan vauvasta taaperoon tms.. ihan asia kirja)
2 tuttia
2 tuttipulloa
Kylpyankka
Vaippoja
Puhdistuspyyhkeitä
Nenäniiskutin vauvalle
Ensilusikoita 2kpl
Vanna
Korvatulppia
Maailman paras isä mukin
Topsy-puikkoja (vauvan korville tarkoitettu)

Vielä jos tuohon kasaisi karamelliä, jotain suolasta, siideriä ja vaikka sen sikarin jos nyt muistaa....

pojalle on ostettu Isoveli t-paita ja maailman paras isoveli - muki

Sairaalakassiakin oon koittanut pistää kasaan.. kassiin asti en kuitenkaan vielä ole niitä saanut, vaan koriin josta ne voi sitte kipata kassiin ja jos oikein kiire tulee niin lappu on vieressä missä on merkitty vielä puuttuvat tavarat. Ukollekin on jo kerrottu että missä kohti ne vauvan vaatteet sitte on jos hätähätä tulee, ettei tarvi etsiskellä hyllyiltä. =) alkaa olemaan jo hivenen hassu olo että hei, kohta meillä on vauva.
pojan kans oli ihana olla kaupoissa tänään kun toinen kahteli onessaan leluja että "kato tämmönen pitäs ostaa meijjän vauvalle sitte" kuitenki ite vaan tykkäisi niistä =D sanoinkin hälle että on kiva kuulla että odottaa vauvan tuloa.

Nyt pitää mennä pistää lakanat pyykkiin kun kävin ostamassa uusia lakanoita, kun huomasin tuossa yhden puhkikuluneen... *nolo*

Perjantaina on neuvola ja maanantaina on äitipolille aika jolloin ilmeisesti tehdään synnytystapa-arvio jne..

Mukavia loppuaikoja elokuisille...
Mervi rv 36+4

Heip,

Täällä eletään rv 37+2. Välillä tulee sellainen olo, että joko lähdetään, mutta vielä siis kotona ollaan. Sairaalakassi on vajaasti pakattu, mutta kaipa sen sitten ehtii. Vauva painaa itseään niin kovaa alaspäin, että nilkoissa asti vihloo välillä. Ihan on sellainen olo, että pian.. Tai ainakin näin toivon. Ensi viikolle koitan kehitellä esikolle jotain puuhaa, kun oma liikkuminen on niin älyttömän nahkeata..
Muutoin olo ihan hyvä ja ajatus synnytyksestä on ihan hyvä ja levollinen.
Mervin isyyspakkaus kuulostaa kivalta, minäkin tosiaan tein esikoisesta sen, mutta nyt jostain kumman syystä se on jäänyt, heh.
Toiveikkaalla kuulostaa jo myös ihan hyvältä, ehkä päästään piankin tositoimiin. :) mutta toivottavasti vielä pysyy hetken sisällä, että tulisi hieman viikkoja lisää teille.

Hyvää viikonloppua, meillä on tiedossa hieman pihanrakennusta, tai siis mies rehkii ja minä ohjeistan!!
Puh rv 37+4

Saatiinpa lopultakin pari aurinkoista päivää. Eilen meillä kävi kylässä ystäväni, jolla on esikoisen ikäinen tyttö. Kiva, kun saa keskustella samassa elämäntilanteessa olevan kanssa. Mieli olisi muuten mitä parhain, mutta mies on kiukutellut koko päivän. Yhtään positiivista kommenttia en ole vielä kuullut, kaikki pelkkää valitusta, nurinaa ja painostusta. Että osaakin olla joskus oikea raivostuttavan itsekäs ääliö. Pitää sitten vielä pilata oman lomansa viimeinen päivä.

Viime hetken hankintoja ollaan tehty. Tänään haettiin pieni kaappipakastin sisätiloihin. Arkkupakastin löytyy varastosta, mutta sen päivittäiskäyttö on hankalaa pienen vauvan ja taaperon kanssa varsinkin talvella. Enää puuttuu kylppäristä kaappi, jonne voi laittaa vauvan vaipat, vaatteet ja muut tarvikkeet kätevästi hoitopöydän viereen.

Pahoinvoinnin suhteen on ollut hyvä viikko. Supistuksia tulee silloin tällöin ja poika puljaa mahassa välillä varsin kipeästi. Toivon hartaasti, että vauva syntyy etuajassa. Esikoinen syntyi 3 pv ennnen laskettua aikaa. Tämä saisi syntyä vielä aiemmin, kun on esikoista suurempi.

Jännitys alkaa tihentyä elokuulaisilla. Ensimmäiset iloiset uutiset saadaan varmasti kuulla jo heinäkuun puolella.

Sinda 33+5

Noh, noh, eipäs aleta maalailemaan seinille =)

neuvolassa käyty tänään:
Pissa puhdas, samoin kuin aamupissa, mikä piti viedä alkuviikosta, ettei ole tulehduksia.
Sf-mitta taisi olla 33cm ja sydämensyke jumpsutti tasaisesti.
Verenpaine oli vissiin ihan hyvä, oisko ollu jotain 148/86

Mulla on vähä hermo pinkeenä kotona ollessa, kun se maanmainio mies viettää sitten kesälomaansa toisen työn ohessa! prkl! viime ja tämän viikon on kesälomalla niin eikö tuo pitäny lähteä toiseen työhön kun on tekijöistä pula. Kyllä minä vähä oon kettuillu ku hällä oisi kyllä kotonakin hommaa enemmän kuin kerkeisi tekemään, niin eipä yllätä että kaikki jää tekemättä ja minä täällä kotona kahdelleen pojan kanssa väikyn. Ja kaiken lisäksi koiralla on maha sekaisin kun söi parina päivänä rustoluita (ei ole tottunut syömään) Kävin sitte hakemassa jahti-autosta kunnolla luita ja siipiä, että alkaa siedätyshoito tuolle koiralle.

Mervi 36+6

Mulla jäänyt tosi vähiin kirjootukset tänne.Viimeisiä viikkoja viedään.Nyt menossa rv 37+2 ja jos esikoisen mukaan lähtee tämä synnytys käyntiin ni se tarkoittaa ens viikkoa.Esikoinen syntyi raskausviikolla 38.Noh katsotaan.Kovasti on supistellut ja paikat välillä melko kipeenä.Kaikki on valmiiksi laitettu.Ainoastaan oma laukku on pakkaamatta,mutta ehtiihän sen vielä.Jaksamisia ja vointeja kaikille!Katsotaan kuka ilmoittaa ensimmäisenä sit.
t.aurinkoinen23

Terveisiä neuvolasta. Kaikki oli kunnossa Vauvan syke oli välillä 130-150. Sf-mitta oli 30,5 eli keskikäyrällä mennään. Verenpaine ja pissa ok. Sen kummempia mittauksia ei tehty, koska nyt oli pelkkä terveydenhoitajan vastaanotto. Esikoinen oli mukana ja varasin hänelle samalla ajan 2 v neuvolaan. Terkka totesi, että tyttö puhuu varsin hyvin 2-vuotiaaksi.

Sinda 34+2

Näin se aika on vierähtänyt, viikkoja yli 36 kasassa (mulla näytti esittelylistassa olevan väärä la) Kesälomareissulla ollaan oltu enkä siis paljoa koneen ääressä ole viihtynyt.

Vauva on kiinnittynyt, kohtu sormelle auki ja kanavaa jäljellä 1 cm. Mitähän tahtoo sanoa? Supistellut on päivittäin, tosin uskon tämänkin menevän yli. Ihanat kelit on ollut, vointi loistava ja huomiseksi ovat luvanneet 25 astetta, jippii! Nyt sitten vaan odotellaan.

Mites muilla elomammoilla, onko supistuksia ja miten saatte nukuttua? Tsemppiä!

Heissuli vei!
äippäpolilla käyty.. tilaa on kuulema alateitse synnyttää vanku lääkäri arveli painoarvioksi nyt 3,5kg , +/- 500g niin pikkasen rupesi hirvittämään, et mikä möhkäle sieltä onkaan tulossa. seuraava aika onki sitte kolmen viikon päästä (rv40+2) ja tilanne katsotaan uudelleen. Arveli lääkäri ettei ainakaan ennenaikaisen synnytyksen pelkoa ole, sillä kohdun suu on edelleen meleko pitkä. että näin meillä täällä *smile* oli muuten sinänsä aikamoinen yllätys kun ei kukaan mulle oo kertonu miten lääkäri katsoo lantion tilavuuden... Sormi takapuoleen ja silleen... Pikkasen yllätti, mutta kait sen sieltä sitte parhaiten tuntee..

Voi jee ja minä voisin jo vaikka synnyttää kun nytten oisi "otollinen hetki" kun poikakin meni äitinsä luokse kolmeksi viikkoa.. Kiva jos menee paljonkin yli, vaikka tuskimpa ne antaa vauvan "liian" isoksi kasvaa.
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille.
Mulla on hirmu harmitus kun odotin reissua siskon kanssa haaparantaan, mutta nyt ei sitte sinnekään pääse kun sisko peru lähtönsä kun hänen mies vaihtaa autoa juuri huomanna, kun oisi ollu tarkoitus lähteä. On kyllä melkein itku päässy, kun minä niin kovasti odotin sinne lähtöä ja samalla oisi saanut kemistä tuotua meille ne rattaat, ettei tarvi rahdissa lähettää..

Mervi 37+2

Heips!

Täällä vaan ollaan ja nautitaan kesästä :) . Mitään tuntemuksia ei ole oikeastaan ollut, pari viikkoa sitten vähän alavatsaa ja selkää vihloi, mutta sekin on nyt loppunut. Yöt on kyllä aika hankalia, vessassa täytyy ravata vähän väliä ja tuntuu ettei aina oikein löydä sopivaa asentoa. Nukkuminen on siis kaiken kaikkiaan tosi katkonaista.

Synnytys jännittää hirmuisesti, lähipiirissä on nimittäin viime aikoina ollut melko rankkoja synnytyksiä...Oonkin yrittänyt vaan olla liikaa ajattelematta koko asiaa ja kerätä postitiivisia ajatuksia itse koitokseen :). Eiköhän siitä selviä.

Hyviä vointeja kaikille!

Tuikku 37+5

Hui tuota Mervin painoarviota! Toivottavasti omani ei ole ihan vielä samoilla mitoilla. Meillä on maanantaina äitipoli, jolloin kokoa arvioidaan.
Neuvolassa kaikki ollut ihan hyvin. Olisin valmis tositoimiin ensi viikolla, sillä viikonloppuna juhlitaan esikoisen 2-vuotissynttäreitä. Katotaan nyt, jos polilla voisivat vähän "ronkkia", jotta saataisiin vauveli maailmaan :)

Täällä alkaa ehkä kohta tulemaan vauvauutisia! Justiinhan me vasta alettiin kirjoittelemaan!

Claire 37+4

Meillä on tarkoitus juhlia esikoisen 2-v synttäreitä kuukauden päästä. Saa nähdä, ehditäänkö pitämään kemut ennen vauvan syntymää.

Minulla tuntuu supistuksia aina silloin tällöin. Ekassa raskaudessa en tuntenut niitä lainkaan ennen synnytystä, mutta nyt niitä tulee välillä ihan urakalla. Poika masussa valvottaa usein iltaisin, mutta sitten kun saan lopulta unen päästä kiinni, olen nukkunut ihmeen hyvin. Yleensä joudun käymään kerran yössä pissalla, viime yönä en kertaakaan.

Mitenkäs teillä on oma paino noussut? Minulle on tullut nyt n. 16 kg lisäpainoa. Viimeisen kuukauden aikana paino oli noussut yli 700 g viikossa. Samoissa lukemissa mennään kuin esikoisen kanssakin eli näillä näkymin 20 kg ehtii paukahtaa rikki. Siitä on raakaa läskiä ainakin 10 kg, mutta eiköhän se taas sula imetyksen aikana ihan huomaamatta.

Sinda 34+3

Toivon kyllä ettei ihan yltiömäisen paljoa paino nousisi, kun on entisiäkin kiloja tiputtamatta, mutta en kyllä stressaa..
Nyt on tullu jotain 13kg ja todella toivon että imetys sulattaisi pois suuren osan, ja toisaalta onneksi omistan koiran jota on käytettävä kävelyllä, niin rattailtuakin varmaan(toivottavasti) sitten tulee..

Mervi 37+5

Moikka elomammat=)!

Meille ei kuulu ihmeellistä mitään, siis ei oikein uutta oo! Huomen aamulla olis synnytystapa-arvio, jos sectioon päädytään ni sit kuulen pikkuisen syntymäpäivän! Vähän kyllä jännittää jo...
Perjantaina neuvolassa kaikki oli ok, hemoglobiini 126 ja paineet 137/80. Pikkusen sykkeet oli 180 kun se riehu ja pakoili dopleria parhaansa mukaan=)! Kyllä se sitten rauhottu kun hetki ooteltiin ja saatiin keskiarvoks 140-150. Sf mitta kasvaa tasasesti yläkäyrän tuntumassa, oli nyt 34.
Painoa mulle on nyt tullu kaikkiaan 8kg, vähän liikaa kun ottaa huomioon että lähtöpainoa oli hiukan liikaa... Toivon että synnytyssaliin jää ainakin 95% tulleista kiloista kuten edellisellä kerralla, ja loput lähtenee pian.
Nyt pojat on hoidossa ja mulla on hetki aikaa itselle, ja heti ryntäsin nettiin...

Mukavaa loppukiriä kaikille, koittakaahan jaksaa mahojenne kanssa!

Toiveikas rv 36+0

Jaahas, vielä kaikki elolaiset yhdessä kasassa ja hyvä niin!
Itselläni hienoisia merkkejä synnytyksen lähestymisestä, mutta saapi nähdä kuinka pian.
Esikoinen hieman jo välilä taitaa reagoida lähinnä vanhempien jännitykseen, kun kokeilee kaikenlaista luvatonta herättääkseen huomiota. Koitamme sitten kyllä selittää, että pikkuisen tulo ei muuta hänen osaltaan meidän rakkauttamme, mutta kaipa tässä alkaa ainakin äidillä olemaan ajatukset tulevassa synnytyksessä. Kun ei oikein uskalla enää lähteäkään kovin kauas, että ei sitten tulisi hätä!

Onkos kaikkien puolisoilla mahdollisuus olla nyt lomilla, vai kuinka miehet ovat paikalla? Meillä on onneksi mies jäänyt lomille, joten sikäli olemme siis aivan valmiita kakkosen tuloon :)

Minä täällä odottelen äitiyspolille pääsyä synnytystapapäätökseen. Aika on vasta 30.7. eli silloin rv jo 39+1. On heillä kuitenkin sairaalassa jo ne lantiokuvani valmiina. Ja tuskinpa tuo eka vauva nyt etuajassa muutenkaan syntyy....
Minun mies on jo kesälomansa pitänyt, mutta jää sitten isyyslomalle heti vauvan synnyttyä. Nyt alkaa jo vähän jännittää, kun tuo laskettu aika alkaa lähentyä.

Kata, rv 38+1

Heippa elokuiset!
Sindalla on kyllä hyvät unenlahjat. Mulla on uni tosi katkonaista kuten Tuikullakin. En valita, se on paljon kun kuitenkin saa nukuttua, vaikka uni ei ihan priimaa olekaan. Sinda kysyit painonnousemisesta. 7-8 kiloa on tullut. Ihan sopivasti, olen muutenkin niin hoikka. Mies sai sovittua töistä niin, että jää kesälomalle synnytyksestä, on kotona 4 viikkoa ja pitää isyysloman myöh. syksyllä.
Kuulkaa. Uskokaa tai älkää, mä en ole vieläkään hankkinut mitään. En ensimmäistäkään hankintaa. Äitiyspakkaus on ja vauvalle otettu hyvä vakuutus. En tiedosta tätä ajankulua. Viikko sitten tultiin kuukauden kesälomareissusta ja muuten on jokapäivälle jotakin. Tänään menen brunssille ja iltaristeilylle tyttökavereiden kanssa, huomenna on Linnanmäkipäivä ja torstaina lähdetään perheen kanssa Ahvenamaalle pyöräilemään ja mökkeilemään. Palataan maanantaina ja sitten tiistaina on yhdet 30-v juhlat. Ensi keskiviikkona rollareiden konserttiin jne jne...Eli ensi viikon lopussa ehdin ostoksille. Toisaalta, jos aiemmin synnyttäisin, niin mieheni osaa kyllä hoitaa hommat kotiin (tai ainakin luulen niin..hih)
No, jaksamista kaikille! Ekoihin vauvauutisiin ei varmaan kauaa mene.
BM, 37+2

Yhteistyössä