En enään vain jaksa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tinaheppa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tinaheppa

Vieras
Aluksi heti pyydän anteeksi että kirjoitan tälläistä mutta minusta tuntui siltä että pakko.
Teen tämän kirjoituksen nimettömänä vaikka en ole mustanakaan kovin täällä "tunnettu".

Tiedän että minun pitäisi hakea apua mutta en vain pysty.En tiedä miksi?
Olen pilannut kaiken aivan täysin.

Minulla on viisi lasta joista kolme on exmiehen ja kaksi lasta nykyisen miehen.
Nykyinen mieheni sairastui masennukseen,tai oikeastaan kupla masennuksesta puhkesi pian 3vuotta sitten.Tuolloin jouduin soittamaan kotiin poliisit hakemaan miehen pois ja siitä alkoi kaiken tiedostaminen ja asioiden selvittely.Mieheni sai lääkityksen jota syö vieläkin.

Siitä asti minä olen ollut se "vahva",tehnyt,ymmärtänyt. Mieheni saa paljon vapaa-aikaa,minä en juurikaan. Mieheni ei siis kiellä minua menemästä päin vastoin.

Nyt viimeisen puoli vuotta olen ollut todella väsynyt.
Meidän esikoinen,1vee on ollut paljon kipeä,eikä hän nuku öitään hyvin.
Päivät menevät sumussa muiden kanssa touhutessa.Välillä en jaksa edes ruokaa laittaa.

Koko tämän puolen vuoden aijan asiat ovat menneet pahempaan suuntaan.
Olen sulkeutuneempi ja väsyneempi.

Parisuhde heittelee,mieheni mieliala myös. Emme tee perheenä enään juuri mitään,tästä olen sanonut monta kertaa,turhaan.
Minä teen lasten kanssa,mies yksin.
Lapset eivät uskalla isän kuullen pyytää jotain,esim vettä tai ulkovaatteita.

Olen miettinyt täysin pois muuttoa lasten kanssa mutta tiedän miten repisin perheeni rikki.

On tapahtunut sellaisia asioita joita mieheni ei vielä tiedä mutta tietoon tuleminen on vain enään päivistä kiinni.
Olen nimittäin jättänyt muutamia laskuja maksamatta,mieheni nimellä..
Haastemies on laittanut kirjeen jo tulemaan että pitäisi hakea sieltä haaste.
Tämä minua rassaa eniten.
Mitenkä epäkelpo minä olenkaan!! Ei kukaan voi tehdä näin..
Mieheni luottotiedot menevät,hän omistaa talon. Ja mitä sitten käykään?

Olen päättänyt että minulla on vain yksi päätös. En vain jaksa enään.
En olisi uskonut että näin minun elämä kääntyy mutta olen liian heikko lähtemään lasten kanssa pois,olen liian heikko jatkamaan elämääni ilman lapsia.

Juuri äsken kovasti halasin ja pussailin tuota minun vauvaa,kuopusta.Kuinka ihana hän onkaan.
Mutta silti,olen pilannut niin paljon että ei voi jatkaa enään. En jaksa.

En pysty näistä kenellekään puhumaan.
Tämän kirjoitan itkien,ja oksennus meinaa tulla.
Miksi näin?
Vaikka rakastan lapsiani ja miestäni yli kaiken..

hyvinpä menee sullakin kun oot pilannu toisenki elämän jättäen maksamatta laskut ja vielä kertomatta siitä asianomaiselle. mulla on noin 20 000e velkaa (joka kasvaa joka päivä) koska eräs kusipää teki mulle juuri noin kun sinä teit miehellesi.

Onko mies väkivaltainen? sinua tai lapsia kohtaan? miksi lapset ei uskalla pyytää ulkovaatteita tai vettä isän kuullen? turpaanko siitä tulee? jos näin niin lähde hyvä ihminen ennen kun pääsette viettämään aikaa sairaalassa tai jonkun hautajaisia pahimmassa tapauksessa. lähes jokapuolella suomea on turvakoteja jonne voi mennä lasten kanssa jos ei muuta paikkaa ole.

Haluat varmasti lapsiesi parasta? Soita hyvä ihminen vaikka sosiaalitoimen päivystykseen tai jollekkin tutulle, ettet ole yksin. Ja vähemmän se ketään repii jos otat lapset ja muutat omillesi kuin se, että vahingoitat itseäsi. Miehesi on otettava vastuu myös oman sairautensa hoitamisesta. Ei ole oikein kaataa kaikkea vastuuta arjesta sinun niskaan vaikka kuinka olisi masentunut. Ja jos lääkitys pelaa niin ei voi olla täysin toimintakyvytön. Oletko ajatellut, että podet ehkä itsekkin masennusta ja tarvitsisit hoitoa siihen? Itsellä ollut keskivaikean ja vaikean rajoilla oleva masennus ja ihan varmasti siitä huolimatta hoidin työni ja huushollini ihan hyvin...oma itse vain jäi hoitamatta. Kuule yhdet maksamattomat ja perintään/ulosottoon menevät laskut eivät maailmaa kaada. Niistä on moni muukin selvinnyt. Älä ole liian ankara itsellesi, anna lupa olla heikko ja särkyvä, et sinä ole kaikesta vastuussa.

Tiedän että olen paska,enkä pysty mitenkään edes selittämään miksi näin olen tehnyt.Ne laskut ovat yhteensä alle 1000e,eivät ole mitään lainaa tai muuta.
Tunnen itseni niin paskaksi.

Väkivaltaa ei meillä ole ollut mutta isä hermostuu ja huutaa kovin helposti.
Komentaa ja jne.
Ja kuitenkin hän loppupelissä on niin vähän lasten kanssa.
Se johtuu vain siitä että on itse väsynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja tinaheppa ap:
Tiedän että olen paska,enkä pysty mitenkään edes selittämään miksi näin olen tehnyt.Ne laskut ovat yhteensä alle 1000e,eivät ole mitään lainaa tai muuta.
Tunnen itseni niin paskaksi.

Väkivaltaa ei meillä ole ollut mutta isä hermostuu ja huutaa kovin helposti.
Komentaa ja jne.
Ja kuitenkin hän loppupelissä on niin vähän lasten kanssa.
Se johtuu vain siitä että on itse väsynyt.

nyt yhteyttä johonkin neuvonantajaan,että saisit apua. jos laskut ovat 1000e saat kyllä ne hoidettua,maailma ei niihin kaadu! Nyt vaan puhelinta käteen ja soittamaan apua itselle ja jos tuntuu että et jaksa miestä "hoitaa" niin otatte pienen breikin,muutat lasten kanssa pois vähäksi aikaa. Kerro nyt kuitenkin miehelle niistä laskuista ja sun tunteista.

kyllä se siitä!

mutta firmat on jo laittaneet laskut käräjille,niin eikö se ole sen merkki että luottotiedot menee?
Mies on juuri sitä ihmistä että luottotietojen menetys on yhtä kuin menettää kaiken.

Sehän tässä on kun pystyisin kertomaan,mutta en.
tiedän että minäkin tarvitsen apua ja paljon. niin paljon pelkään vain että mitä jos minulta viedään lapset? sen vuoksi tuntuu helpoimmalta luovuttaa,jättää kaikki tämä. vaikka toisille se jää,ja itsekästä ajattelua.

En tiedä luottotietojen menetyksestä, mutta kyllä niissä firmoissakin on ihan vaan ihmiset töissä. Voisit ottaa niihin yhteyttä, selittää tilanteen ja sopia maksusta. Kyllä tiukoissa tilanteissa ymmärretään ja saatetaan soveltaa sääntöjä, varsinkin kun summat ei ole suuria. Muutenkin jatkossa olisi fiksuinta hoitaa raha-asiat yhdessä miehesi kanssa, jos vielä yhdessä jatkatte. Ja missään tapauksessa et tee mitään itsellesi. Kuvittelepa nyt itsesi täysin lastesi asemaan ja mieti, millaista heillä tulisi olemaan ilman sinua. Ne rakastaa sinua yli kaiken ja olisivat täysin hukassa ilman sinua. Pilaisit kaikkien rakkaittesi elämän. He, miehesi mukaanluettuna, eivät voisi ymmärtää miksi näin kävi ja mikset kertonut, mikä sinua vaivasi. Ennenkaikkea he miettisivät, etkö välittänyt heistä, kun jätit heidät.

Olen itsekin monet kerrat halunnut vain kuolla syystä tai toisesta, mutta itselleni en voisi mitään tehdä, koska tiedän mitä se tekisi läheisilleni. Siksi aina on jatkettu eteenpäin ja tälläkin hetkellä olen äärimmäisen onnellinen ja tyytyväinen elämääni tässä ja nyt. Usko pois, jokin ratkaisu löytyy aina ja elämä muuttuu. Sanoit myös, että rakastat lapsiasi ja miestäsi yli kaiken. Silloin et missään tapauksessa voi myöskään satuttaa heitä noin lopullisella teolla. Mielestäni sinun pitäisi jo tänä iltana kertoa miehellesi kaikki tämä, mikä sisälläsi painaa, jos siis ei ole pelkoa väkivaltaisuudesta. Ennenkaikkea sinun pitäisi ilmaista tuo epätoivoisuutesi. Älä ota ainakaan ensimmäisenä tuota raha-asiaa esille, vaan aloita tuolla jaksamisasialla ja oman aikasi puuttumisella. Näytä hänelle heikkoutesi ja tunteesi. Sitä mennään myötä- ja vastamäet yhdessä ja nyt on ison vastamäen aika. Kyllä te siitä selviätte, toivottavasti yhdessä.

Yhteistyössä