En mene kyllä enää ikinä papatestiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ssdfsdfd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

ssdfsdfd

Vieras
En taida kyllä mennä enää ikinä. Sattui paljon ja en todellakaan edes ymmärrä mitä sillä tiedolla tekee. Se on nöyryyttävää ja typerää. En tahdo että kukaan koskee minun herkkiin paikkoihini paitsi mieheni. Jos minulla olisi se syöpä niin en edes tahtoisi tietää. Tuloksen saamiseen menee se kolme kuukautta ja jos kaikki on hyvin niin mitään ei ilmoiteta. Eli seuraavat kolme kuukautta joutuu jännäämään. En mene kyllä enää ikinä.

Mut on raiskattu alaikäisenä kymmenen vuotta sitten, joten varmaan siitäki voi johtua tää tunne. Mutta mää en vaan pysty ja halua.

Hmm..

Papakokeen ei pitäisi sattua, itse en edes huomaa milloin se on otettu, ennenkuin täti vaan huikkasee että voit nousta.
Tuloksen saamiseen meni 3 viikkoa. Eikä ne tietty soittele jollei mitään mainittavaa ole. Itse viimeksi kysyin tuloksen kun olin lääkärin luona ihan muissa asioissa, siinä hän nopeesti ohimennen vilkaisi tuloksen.

Nöyryyttävää sen ei pitäisi olla, papakokeen ottajat on niitä alapäitä nähnyt kymmeniä ja satoja, joten ei heidän puolesta kannata nöyristellä.

Itsehän tietty päätöksen teet, mutta jos lapsia aikeissa hankkia ja oma terveys kiinnostaa, niin kannattaa niissä kontrollitesteissä jatkossakin käydä.

Eka papa sattui muakin aikas lahjakkaasti. Seuraavat menivät jo paremmin joskaan se ei herkkua oo vieläkään. Se on yksilöllistä miten tuntuu ja miten helpolla näyteet saadaan. On se kuitenkin tärkeä tarkastaa välillä josko jotain muutosta on tapahtunut.

Inhottavaa, että papan otto aiheuttaa sinulle kipua ja ahdistusta, mutta älä, kiltti, sano ettet halua tietää onko sinulla (kohdunkaulan) syöpä. Älä ainakaan, jos sinulla on lapsia...tai oikeastaan muitakaan läheisiä, jotka rakastavat sinua ja haluavat olla kanssasi.

Kohdunkaulan syöpä on parannettavissa, mutta hoitamattomana siihenkin kuolee. Oma äitini kuoli kuusi vuotta sitten kohdunkaulan syövästä etäpesäkkeitä levittäneeseen syöpään. Kasvaimet huomattiin vasta, kun kaikki oli jo myöhäistä. Äitini pelkäsi syöpää niin paljon ettei halunnut tietää sairastavansa sitä ja sitten...

Minunkin ajatuksiini tästä asiasta tietysti vaikuttaa omat kokemukseni, ihan kuten sinäkin arvelet omalla kohdallasi olevan. Mutta voisitko ajatella ettet anna sille hirviölle, joka sinut raiskasi, sitä valtaa, että hänen tekonsa estää sinua pitämästä huolta itsestäsi. Voimia Sinulle!

Mulla on kohtu taaksepäin kallistunut ja papan näyttö yhtä tuskaa. Kestää ja kestää, eikä kaikilta hoitajilta näytteen otto edes onnistu. Käyn kuitenkin säännöllisesti koska ajoissa havaittu syöpä voidaan hoitaa

[QUOTE="männinkäinen";25529016]Mulla on kohtu taaksepäin kallistunut ja papan näyttö yhtä tuskaa. Kestää ja kestää, eikä kaikilta hoitajilta näytteen otto edes onnistu. Käyn kuitenkin säännöllisesti koska ajoissa havaittu syöpä voidaan hoitaa[/QUOTE]

Sama täälä. Kohtu takakenossa ja napukkakin jossain.

Seuraavan kerran varaa aika yksityiselle gynekologille papaa varten. Osaavat ottaa papan niin ettei satu ja tarksistavat samalla että kaikki näyttää siltä miltä pitää. Terveyskeskuksen näytteenottoon ei kannata mennä papaa antamaan jos on kipuherkkä tai taustalla on traumoja. Ehdottomasti ammattilaisen vastaanotolle, vaikka maksaakin enemmän!!

Tulee vähän vertakin, ei se kipu nyt mitään ihan pahinta ollut. Arastan vaan kosketusta ja koko tilannetta. Teki mieli sanoa hoitajalle koko ajan että lopeta. Vaikka tuskin hän mitään virheellisesti teki. Hankala asia kun ei siitä pelostaan voi oikein sille hoitajallekaan sanoa. Miten sanoisin sille että pelkään sua ja tätä koetta. Olisi varmaan entistä kauheampaa.

Tuloksissa kestää oikeasti noin kauan. On jotain ruuhkaa. Hirveä stressi jos se taso onkin jotain muuta kuin 1. Tunnen terveyteni erittäin hyväksi joten se että kuulisin että olis syöpä olis hirveää. Läheisiä kuollut syöpään aiemmin. Mieluiten vaan sitten kuolisi yllättäin pois tietämättä syövästä mitään. Se viimeinen taistelu syöpää vastaan on niin raskasta läheisille ja kaikille.

[QUOTE="aloittaja";25529037]Tulee vähän vertakin, ei se kipu nyt mitään ihan pahinta ollut. Arastan vaan kosketusta ja koko tilannetta. Teki mieli sanoa hoitajalle koko ajan että lopeta. Vaikka tuskin hän mitään virheellisesti teki. Hankala asia kun ei siitä pelostaan voi oikein sille hoitajallekaan sanoa. Miten sanoisin sille että pelkään sua ja tätä koetta. Olisi varmaan entistä kauheampaa.

Tuloksissa kestää oikeasti noin kauan. On jotain ruuhkaa. Hirveä stressi jos se taso onkin jotain muuta kuin 1. Tunnen terveyteni erittäin hyväksi joten se että kuulisin että olis syöpä olis hirveää. Läheisiä kuollut syöpään aiemmin. Mieluiten vaan sitten kuolisi yllättäin pois tietämättä syövästä mitään. Se viimeinen taistelu syöpää vastaan on niin raskasta läheisille ja kaikille.[/QUOTE]

tuota...ei se syöpään kuoleminen oo sen helpompaa ja nopeampaa vaikkei sittä tietäskään. Tuleehan siitä kaikenmoista ennenkun kuolee lopuksi. Meinaan vaan että ei sitä asiaa pääse pakoon jos se on tullakseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Pidä huolta;25529006:
Inhottavaa, että papan otto aiheuttaa sinulle kipua ja ahdistusta, mutta älä, kiltti, sano ettet halua tietää onko sinulla (kohdunkaulan) syöpä. Älä ainakaan, jos sinulla on lapsia...tai oikeastaan muitakaan läheisiä, jotka rakastavat sinua ja haluavat olla kanssasi.

Kohdunkaulan syöpä on parannettavissa, mutta hoitamattomana siihenkin kuolee. Oma äitini kuoli kuusi vuotta sitten kohdunkaulan syövästä etäpesäkkeitä levittäneeseen syöpään. Kasvaimet huomattiin vasta, kun kaikki oli jo myöhäistä. Äitini pelkäsi syöpää niin paljon ettei halunnut tietää sairastavansa sitä ja sitten...

Minunkin ajatuksiini tästä asiasta tietysti vaikuttaa omat kokemukseni, ihan kuten sinäkin arvelet omalla kohdallasi olevan. Mutta voisitko ajatella ettet anna sille hirviölle, joka sinut raiskasi, sitä valtaa, että hänen tekonsa estää sinua pitämästä huolta itsestäsi. Voimia Sinulle!

Olipa koskettavasti kirjoitettu. Nyt alkoi itkettämään. Olen pahoillani äitisi puolesta. Mua vaan pelottaa tuo koetilanne niin käsittämättömän paljon. Enkä usko että musta olisi taistelemaan syöpää vastaan vaikka se ajoissa havaitsiinkin. :(

[QUOTE="eee";25529063]Siis etkö sä ole koskaan ennen ollut gynellä, jos papan otto tuntui jotenkin nöyryyttävältä?[/QUOTE]

Olen käynyt kolme tai neljä kertaa pillerireseptiä uusiessa. Nehän vaan kurkkaa nopeasti eikä tee mitään. Jotenkin se on ollut helpompaa kuin toi että jotain sieltä etsivät oikein ja ottavat näytteitä. Tämä oli paljon epämukavampaa.

Jännitin tätä monta päivää ja nyt oon ihan paniikissa kotona. Otin kyllä rauhottavan, mutta silti tosi pelästynyt olo. Mies pääsee kohta töistä, pitäisköhän mun soittaa sille. Oon jotenkin tosi paniikissa. Alavatsaan sattuu ja tosi paha olo.

[QUOTE="Aloittaja";25529065]Enkä usko että musta olisi taistelemaan syöpää vastaan vaikka se ajoissa havaitsiinkin. :([/QUOTE]
Ei sitä vastaan tarvitse taistella. Se on lääkäreiden tehtävä. Kuoleminen ei ole yhtään helpompaa.

Kanattaa varmaan lähiaikoina varata aika terapian aloitukseen. Miksi kärsiä, jos on selviä ongelmia.

Synnytyksestä asti mullakin on sattunut ja ollut vaikeaa se kohdunnapukan löytyminen, mutta silti käyn papassa säännöllisesti.

Kyllä sä haluat tietää, onko kohdunkaulansyöpä. Usko mua. Sille voidaan kuitenkin tehdä vielä jotain, jos ajoissa huomataan.

[QUOTE="aloittaja";25529037]Tuloksissa kestää oikeasti noin kauan. On jotain ruuhkaa. Hirveä stressi jos se taso onkin jotain muuta kuin 1. Tunnen terveyteni erittäin hyväksi joten se että kuulisin että olis syöpä olis hirveää. Läheisiä kuollut syöpään aiemmin. Mieluiten vaan sitten kuolisi yllättäin pois tietämättä syövästä mitään. Se viimeinen taistelu syöpää vastaan on niin raskasta läheisille ja kaikille.[/QUOTE]

Harvoin sitä syöpään yllättäen kuolee vaikka siitä ei tietäisikään. Pitkään ja kivuliaasti siinä saa silti sairastaa. Ainoa etu siinä, jos syövästä tietää ajoissa on se, että se voidaan hoitaa ja voit parantua.

Sen ei pitäs olla nöyryyttävää, koska sä olet siinä se asiakas ja testin ottaja palvelee sinua. Se ei ole joku koe josta sun pitäs nöyränä selviytyä, vaan palvelu, josta maksat.

Kannattaa käydä kuitenkin, koska jos muutoksia löytyy, niille on paljon tehtävissä, kunhan ne löytyy ajoissa. Ensimmäiset muutokset ei ole suoraan mitään syöpiä!

[QUOTE="aloittaja";25529103]Jännitin tätä monta päivää ja nyt oon ihan paniikissa kotona. Otin kyllä rauhottavan, mutta silti tosi pelästynyt olo. Mies pääsee kohta töistä, pitäisköhän mun soittaa sille. Oon jotenkin tosi paniikissa. Alavatsaan sattuu ja tosi paha olo.[/QUOTE]

Soita vaan sille. Osta jotain hyvää (tai pyydä miestä tuomaan) hyvitykseksi itsellesi, kyllä se siitä :)

Ootko koskaan puhunut tuosta raiskauksesta?

[QUOTE="...";25529033]Seuraavan kerran varaa aika yksityiselle gynekologille papaa varten. Osaavat ottaa papan niin ettei satu ja tarksistavat samalla että kaikki näyttää siltä miltä pitää. Terveyskeskuksen näytteenottoon ei kannata mennä papaa antamaan jos on kipuherkkä tai taustalla on traumoja. Ehdottomasti ammattilaisen vastaanotolle, vaikka maksaakin enemmän!![/QUOTE]

Ei se auta jos on sellaset paikat että kokeen otto on jokatapauksessa vaikeaa. Mulla kokemusta niin ammattilaisesta kun hoitajistakin.

Yhteistyössä