EX-KERMIT 13 vko 40

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ohhoh, tulipas nopsasti ja syyskuun puolelle tosiaan kerkesi :-)
Kovasti onnentoivotuksia koko perheelle <3

Lokakuun vauvat lähtivät siis purkautumaan takaperin. Seuraavaksi vuorossa Kirppu!
Eiköhän pistetä tiivis tahti, ettei tarvitse Jazzin kauhean kauaa kärvistellä ;-)

Harmillista, ettei Ninnin vauva kääntynyt :-(

Nyt ei enempiä. Kauniita unia kaikille!

Tehis

Voi miten ihania uutisia Pikku2:lla! Paljon onnea koko perheelle pienestä tytön tylleröstä!

Jeps Tehis, sinähän vitsin murjasit. ;) Täällä ei ole mitään, ei siis yhtään mitään, merkkejä tulevasta synnytyksestä. Eli go ahead vaan, mä taidan nyt tyytyä kohtalooni ja nöyrästi odotella synnytyksen käynnistyvän vasta lokakuun lopulla.

Kauniita unia!

Onnittelut Pikku2:lle ja perheelle.... Puoliso kävi ilmeisesti ilouutiset ilmoittamassa... Ja tosiaan ehti kuin ehtikin syyskuun puolelle.
Harmi, ettei Ninnin vauveli suostunu kääntymään...

Olin just kirjoittelemassa safiirille tekstaria kuulumisista, niin samalla putkahti hänen viestinsä näytölle... Onneksi on noi kirjastot keksitty... Mä en vaan itse osaa mennä sinne koneelle kirjoitteleen. Kaikki kulkee selän takaa ja kurkkii, millä sivustoilla on... Tai ainakin viimeksi kun kävin kirjastolla, oli koneet niin hassussa paikassa, ettei tehny mieli mennä koneelle... (ja siitä käynnistä on tosiaan aikaa...)

täytyypä käydä katsomassa kuvat. Ihanaista tiistaita kaikille...!!

Huomenet!
Täältä tulee nyt vain pikaraportti omasta navasta. Kauheasti olisi muutakin kommentoitavaa, mutta nyt en ehdi.

Menee ihan käsittämättömäksi jännitysnäytelmäksi tämä meikäläisen tilanne. Appivanhemmat olivat nyt varanneet sellaiset liput, että vielä voi muuttaa, jos sattuu niin hyvin käymään, että tässä vielä laitokselle lähdetään... :-/
Ja arvatkaas mitä minä olen yön tehnyt. Valvonut oikeiden suppareitten kanssa! Ne ei vielä olleet kovin voimakkaita, mutta tosissaan olivat jo ihan oikeita. Heräsin yhden aikaan ja siitä pari-kolme tuntia kuulostelin ja mietiskelin. Olin jo varma, että tästä sitä sitten lähdetään. Sain kuitenkin unen ja joskus viiden maissa heräilin uudestaan. Nyt supparit taas katosivat, mutta alavatsa on arka ja suolistotyhjennys aloitettu.
Toivon niin kovasti, ettei tämä vielä syntyisi. Haluaisin nuo pois täältä ja levätä edes pari päivää. Rauhottua oman perheen kesken...
Isäntä lähti kyllä ihan normaalisti töihin, kun ei niitä suppareita nyt taas kuulu. Sanoin hälle, että aion täällä sitten hampaat irvessä piilotella suppareitani, jos vielä alkaa. Että saatais nuo pois täältä :-)

Yritän ehtiä paremmalla ajalla uudestaan...

Tehis rv 38+2

Voi Hitsi .... Tehis!
Etkö voi vaan pistää niitä appivanhempia junaan! Sano, että kiitti käynnistä ja hei hei... nähdään sitten ristiäisissä... Etkö tunne niitten kotiseudulta naapureita, jos saisit ne vaikka soittamaan, että siellä päin heitä tarvitaan... !
Mutta oireitten perusteella se taitaa olla menoo ny!

Kurkkailemassa kuulumisia, ja tällähän niitä!

Pikku2:n perheelle onnea prinsessan syntymän johdosta! =D

Vai ei se Ninnin vaavi kääntyny... Vaan jos kaikki edellytykset on kohillaan niin pohdiskele vaihtoehtoja ja päätä se vaihtis mikä parhaalta sulle tuntuu! tsemppiä!

OHO tehiksellä supistelee! Ja suoli tyhjenee... se on ollu mulla kyllä ihan 100 varma merkki lähtöön. kiperä tilanne!

Antzilla ollu synttärit, Onnea vaan! =)

ja Senoralla pysyny puurot kitusissa, dodii =)

jazzilla se on sitte kohta pullia pakkanen täys vai saitko jo lankomiehen pellolle ;)

mitähän muuta... oli varmaan mutta eipä tässä hormoonihirviöpäässä mikään pysy... ainakaan jos pitää muistella edellisiltä sivuilta luettua...

Meillä on lähteny arki sujumaan ihan hienosti, maitoa tullee ja "pikku-Myy" kasvaa =)
Ne kun sairaalassa KÄSKIVÄT antamaan lisämaitoa... (arvatkaa vaan annoinko kun maitoa tuli tulvimalla heti kun päästiin kotiin) kun on niin pikkunen. Soitinkin heti nlaan kun kotiin tultiin että tulis ottaan sitä painoa samalla viikolla vielä. Kävi punnaamassa tytön ja 150g oli 3 pvässä tullu että hyvin riittää ihan "omat eväät".
Isot siskot on niin mahottoman ylpeitä pikkusiskosta ja pitäsivät koko ajan pientä sylkyssä =)
Ja minä parun onnesta aina kun silitän silkkitukkaa ja nukkaposkea =D

Hengessä mukana ÄssÄ +"Pikku-Myy" 12pvää

Jazz (vm77) LA 8.10.07 toinen, tyttö 8.8.2005
Tehotyttö 35v. LA 14.10.07 neljäs, lapset -96, -98, -05
Ninni83 24v. LA 18.10.07 toinen, tyttö 01/04
Kirppu 31v. LA 18.10.07 toinen, tyttö 12/05
Kapris 28v. LA 1.11.07 toinen, tyttö 09/05
Ruusa07 31v. LA 18.11.07 toinen, tyttö 08/04
Omppu75, 32 v. LA 12.12.07 toinen, poika 03/04
Tuuli, 34v. LA 10.01.08, esikoinen
Niksu, 28v. LA 03.02.08 toinen, poika 12/05
Safiiri, 35v, LA 24.2.2008, neljäs, lapset -00,-03 ja -05
Antzi, 24v, LA 4.3.2008, toinen (yksi enkelilapsi)
senora, 41v, la 26.4.08 , ensimmäinen

Synnyttäneet:
Tuulimamma 36v. tyttö 29.11.06 2870 g, 47 cm LKS (LA 16.12.06)
Mariia 36v. tyttö 1.1.07 4390 g, 53 cm (LA 25.12.06)
Epeli, poika (LA 27.2.07)
kauris 25v. tyttö 11.4.07 4400 g, 54,5 cm (LA 10.4.07 esikoinen)
Maaria 28v. tyttö 21.4.07, 3805 g, 51 cm (LA 23.4.07 esikoinen)
Naks 25 v. poika 1.5.07 3360g 53,5 cm (LA 26.5.07 esikoinen)
sämpy 32v. poika 8.5.07, 3430g, 49.5cm (LA 2.5.07 esikoinen)
Bellamariia 28v, poika 2.8, 3600, 50 cm (la 11.8 toka muksu)
Mervi83, poika 17.8.2007, 4235g ja 53cm (LA 4.8.07)
Hoppu , poika 19.9.07 4180g ja 54 cm (LA 15.9.07 esikoinen)
ÄssÄ, tyttö 20.9.07 , 2660g , 48cm (LA 20.9.07 kolmas, tytöt -00, -02 )
Pikku2 29v. , tyttö 30.9.07 2750 g 48 cm toinen, poika 01/03 (LA 25.10.07)

Pikku2:lle ja perheelle paljon onnea pikkuisesta prinsessasta!!! Onpa tosiaan ollut rivakka rinsessa, ei ole kauaa nokka tuhissut... =)

Ja Tehiskin siellä kaivaa lähtökuoppia jo... Laita kiireesti ne appivanhemmat sinne junaan, niin pääset synnärillekin joskus... =) Ja tallenna nyt hyvä ihminen jo jonkun kännykkänumero puhelimeesi, tiedetään mekin sitten mahdollisimman pikaisesti kumpiko (tyttö...) sieltä oikein tuli, jookos!!

Harmistus ettei Ninnin pienokainen suostunut kääntymään. Höh. Mutta voihan olla että yllättää äidin iloisesti ja pyörähtää ihan viime metreillä omatoimisesti ympäri, se ei kai ihan tavatonta olisi sekään.

Kiva että Kapriksella kaikki ok, nyt vaan odotellaan.. =) Ja Safiirillekin vilkutukset!
Höh, mä en pääse katsomaan mitään kuvia vielä moneen tuntiin, kun ei täältä työpaikan koneelta pääse. Prkl. Meille on myös tulossa jossain vaiheessa sellainen esto, ettei netissä pääse kuin työliitännäisille sivustoille, eli voin sit heittää hyvästit elleille ja iltalehdelle.. =/ Toivottavasti tuo iskee vasta kun oon jo äippiksellä, tai sit siinä vaiheessa kun sijainen on treenaamassa.

Jota muuten ei ole vieläkään valittu, siis sitä sijaista... Asia vaan venyy ja paukkuu kuin purukumi, mut mitään ei tapahdu. Mä en edes tiedä tekeekö sille asialle kukaan yhtään mitään. Pelko persiissä että toiselta osastolta siirtyy yksi nainen tänne, jonka opetin sinne toiselle osastolle ennen edellistä äitiyslomaa. On tosi sopimaton näihin töihin (kamalan arka, herkästi hermostuva jne...) eikä oikein pysty ottamaan ohjeita vastaan itseään 10 vuotta nuoremmalta tyypiltä. Se meidän opettelu oli oikeasti ihan kamalaa, kun hän ei voinut uskoa mitään mitä sanoin, vaan piti saada kantapään kautta kokeilla kaikki mahdolliset virheet. Ja sitten kun riittävästi hermostui mun ohjeisiin, alkoi suoltaa lapsenhoito-ohjeita ja päivittelyjä kuinka ihan varmasti me saadaan koliikkilapsi jne. No joo, sorry jupina...

Miten muuten saadaan näytön fonttia pienemmäksi?? Mun kone ei meinannu millään käynnistyä tänä aamuna ja nyt sit fontti on kissankokoista joka sivulla. En oikein meinaa tottua, kun tähän asti on ollut sellaista pientä ja sievää.. =) Enkä jaksa millään ruveta etsimään sitä oikeaa kohtaa, mistä tän saisi korjattua. Laiska mikä laiska...

Jäämme siis jännityksellä odottamaan mitä tämä päivä tuo tullessaan... =)

Niksu 22+2

Paljon ONNEA Pikku2:lle ja perheelle pienestä tytöstä =)
Ehdit tosiaan syyskuun puolelle, vaikka suhteellisen tiukkaa teki.

Ja tehis meinaa kiilata seruaavaski. Toivottavasti loppuis supparit (kun itse niin toivot) että appivanhemmat ehtis lähteä.
Mutta hirveesti peukkuja sinnekin, oli tilanne nyt mikä tahansa bdbd

jazzilla sama tilanne kuin mulla, että olen nyt aloittanut henkisen valmistautumisen siihen, että yli mennään ja reippaasti.
Max olisi 46pvä (jos menee 2vk yli ja käynnistetään), eli kai sen jaksaa vaikka päällään seisten... huoh!

Niksulla "ongelmia" sijaisen kanssa. Tai eihän ne sulla ole - ainakaan enää sitten kun jäät äippälomalle ;))

nyt vessaan...
kyllä mulla on joku pissatulehdus, kun nyt kirvelee niin kauheesti aina pissaamisen jälkeen =(
huomenna saan labrasta tulokset ja sitten haen lääkkeet... uskoisin.

kapris 35+5

Senora: tota kävin jo kokeilemassa, ei auta... Äsh, olkoon... Joko silmä tottuu tai sit huomenna kun taas käynnistän koneen, on ongelma itsestään poissa. Itsestäänhän se ilmaantuikin... =) Kiitos paljon avustasi!!

Juurikin kuulin että sijaisasia ratkeaa kaiketi tänään. Tuumasin lakonisesti etteihän tässä toki mikään kiire vielä ole, niin sekä pomo että työkaveri tuumasivat ettei olekaan jos vaan MALTAN pysyä töissä. Se on nyt kuulema ihan vaan musta kiinni. Että meinas oikeesti napsahtaa kiinni... Murr!!!

Noniin, jos nyt ehdin hetkeksi paremmin...
Kipaisin tuossa hakemassa kaupasta lisää jauhelihaa, jotta anopilla riittää puuhaa:-) Tulikin muuten kauppaan astuessa sellainen suppari, että säteili jalkapohjiin asti. Meinasin jo kääntyä takaisin, kun pelkäsin, että menee jalat alta. Onneksi helpotti nopsasti. Muita supistuksia ei pahemmin ole nyt sitten ollutkaan, joten lepo taas. Tämä nyt tosissaan kokeilee mun hermoja :-D Ihan oikeesti tekisi mieli käydä tyrkkäämässä junaan ja heti. He ovat kovasti vedonneet, että ovat nyt täällä, kun mun äiti oli siellä reissussa. Ovat sitten päivystämässä... Olen yrittänyt selittää, että meillä on paljon eri vaihtoehtoja, on siskot, mun isä, naapurit, hyviä ystäviä tässä kylällä jne jne. Mutta ei mene perille! Just aamulla isännälle tuumasin, että onko multa kysytty, mikä mun mielestä olisi sopiva aika viipyä, ARGH!
Toisaalta ymmärrän heitäkin, mutta ei tässä tilassa ymmärrys täysin riitä! Mun erakkopuoli kaipaa ihan oikeasti jo sitä omaa rauhaa. Yölläkin olisi halunnut käydä vähän käppäilemässä suppareideni kanssa ja jääkaapilla, kun oli kauhea nälkäkin. En vaan voinut mennä alakertaan kolistelemaan, kun siellä olisi ollut heti uteliaita ja olisi mennyt junaliput vaihtoon samantien. Todella, jos nyt tästä tämän päivän aikana vielä jotain tapahtuu, niin minä otan jonkun kieron pelin käyttöön!
Anteeksi vauhkoamiseni :-( Olen vaan niin täynnä tätä!
Tuo yö muuten ei tullut täysin yllätyksenä. Eilen oli enemmän sellasta menkkakipuilua, mutta supistusvapaa päivä. Illalla olin jotenkin kauhean levoton, enkä meinannut millään malttaa mennä nukkumaan. Aavistelin, että jotain voi yöllä tapahtua...

ÄssÄn arki kuulostaa sujuvan kivasti. Hienosti pikkutypy kasvaa! Ihanaa vauva-arkea sinne <3

Niksulla kuulostaa kyllä ärsyttävältä tuo työhommeli. Kivoja työkavereita :-/

Voi, Kaprikselle pissatulehdus tullut, ilmeisesti... Ei varmasti ole kiva, kun alakerta näillä viikoilla sitä sun tätä muutenkin :-) Mites ne munalukot?

Toivotaan tosiaan, että Ninnin vauveli tekisi vielä yllärin! Kyllähän se ihan mahdollista on. Eikä ole kovin isokaan tuo vauveli, niin hyvin saattaa päästä kääntymään. Peukut pystyssä!

Jazz, en minä pahalla tuota vitsiä... :-) Eipä tässä vielä mitään sijoja ole jaettu, joten yhtään ei tiedä kuka kiilaa seuraavaksi. Eikä meillä tainnut varsinaisesti mitään kisaa olla? :-D En yhtään ihmettelisi Jazz, vaikka sinä jonkun yllärin tekisit, kun sulla kuitenkin niin kypsää jo...

Tosiaan vaikka paikat olisi kuinka epäkypsät, niin synnytys voi alkaa millon vaan...
Mulla tuosta kolmannesta tsekattiin kohdunsuu rv 40+3. Silloin oli aivan täysin epäkypsää, ei siis kertakaikkiaan mitään! Eikä ollut laskeutunutkaan. Kuitenkin tuo 40+6 omilla suppareilla syntyi.

Safiirillekin kovasti terkkuja, jos taas käypi pyörähtämässä!

Nyt täytyy lähteä pihamaalle. Meinaan iskeä vähän taimia maahan, kun ystävä toi eilen raparperin ja Patjarikon alkuja. Jos tästä kuitenkin joutuu lähtemään, niin eivät jää tuohon venymään...

Tehis rv 38+2

Huomenet ja valtaisat onnittelut Pikku2:lle ja miehelle ihanaisesta prinsessasta! Olipas tytöllä kiire maailmaan ;) Niin sulosen pieniä ovat olleet sekä Ässän että Pikku2:n tytöt. Niin ja vahvasti vaikuttaa siltä, että kohta sieltä syntyy kolmas pikkuinen tyttö (!)Tehikselle... Jännä nähdä kiilaako se Tehis nyt kuitenkin Kirpun edelle, vaikka Tehis itse on ollut jo pidemmän aikaa sitä mieltä, että Kirppu on seuraava ;) Eli kovasti tsemppiä ja supistuksia Kirpulle ja Jazzille! Niin ja tietty Ninnillekin! Harmi, kun maha-asukas ei sitten kääntynytkään. Oletko jo päättänyt synnytystavan?

Hyvä, että Kapriksella oli sykkeet ja paineet kohdallaan. Nyt vaan rauhallisesti jatkat odottelua ;)

Niksulla ikävää kuittailua töissä...Täällä ei kukaan ole vielä puhunut sijaisesta mitään. Jos pystyn oleen loppuun asti töissä, niin tässä olis nyt tasan kaksi kuukautta aikaa löytää ja kouluttaa sijainen.

Ai niin kiitos Jazz siitä sänky-linkistä. Juuri tuota toimitusaikaa minäkin mietin, mutta hyvä, jos se on noin lyhyt. Olen aika vahvasti nyt kallistumassa myös tuohon samaan vauvasänkyyn. Olis niin kätevää, kun sitä sänkyä pystyis liikuttelemaan eikä se veis paljoa tilaa ja pystyis siinä sitten rauhassa miettimään niitä nukkumajärjestelyjä, kun näkis, millainen nukkuja se tulija oikein on. Meille ei normaalikokoista pinnistä mahdu omaan makuuhuoneeseen (tai mahtuu se just sängyn, oviaukon ja vaatekomeron väliin, mutta kulkeminen olisi melkein mahdotonta ja kaapille ei pääsis ollenkaan), joten ainut vaihtoehto on se toinen makkari, enkä tiedä raaskinko laittaa tiitiäistä heti yksikeen omaan huoneeseen isoon pinnasänkyyn...

Pakko jatkaa puurtamista. Ja siinä lomassa jännäillen, miten Tehiksen tilanne kehittyy...

Tuuli

Äkkiä taas täällä heti kun tilaisuus koitti...

No harmi, ettei Ninnin pikkuinen käännähtänyt!

Kiva kuulla Ässästä, ja että maitoa riittää.

Kapriksella pissisoireita, voihan nenä jos oikeesti on. No, huomenna saat tulokset ja lääkityksetkin sit jos niin on.

Ja Tehis... hih nauroin tuolle "olis mennyt junaliput vaihtoon samantien" =D. Kyllä on jännät paikat, että kumpi ehtii ensin, paluujuna lähtemään vaiko vauva syntymään! Vaan vähän vaikuttaa kyllä siltä, että lähipäivinä pääsisit neljännen kerran synnyttämään.

Niksulla on kyllä melko ihmeellistä asennoitumista työkavereiden taholta :/. Täällä on kyllä ihan asiallisesti porukka kommentoinut ja kaikki on (jostain kumman syystä) vakuuttuneita, että odotan alkavaa vapautta innolla :)

Ihan oikeesti, mistä noita asiakkaita riittää taas!? Eiks niil olis jotain pihahommia tms. ettei tarvis täällä ravata keskeyttämässä mua koko ajan :/.

Ja sit mentiin taas...Omppu ja Toivo 29+6

Juu, tarkalleen ottaen ihmeellistä asennoitumista löytyy tasan yhdeltä työkaverilta. Muuten ihan ok tyyppi, mutta koska itse on aina töissä (vaikka on selkä sökönä) ei voi ymmärtää sitä että muut on pois. Ja tuo esimies meillä on väliaikainen tyyppi tällä hetkellä, edellinen jäi just vuorotteluvapaalle, eikä saanut omalta esimieheltänsä lupaa hoitaa tätä sijaisasiaa kuntoon ennen poisjäämistään.

Kaiken tän härdellin jälkeen mä kyl myös odotan sitä joulukuussa koittavaa vapautta innolla... =)

Ihan piti tulla henkilökohtaisesti onnittelemaan Pikku2:sta perheineen pienestä neitokaiseta. Siispä suuren suuret onnittelurutistukset :)

Ja Tehikselle vielä toivottelen jaksuja sukulaisten kanssa. Vaan jokohan sää ensi yönä lähtisit synnärille? Uutisia odotellaan...

Terveisiä vielä muillekin.

Safiiri ja Nelkku 19+2

Mäkin just mietin, että jokohan Tehikselle tuli lähtö..voisit tulla ilmoittautumaan :)

Ps. kun tuossa valittelin, että Toivo on niin rauhallinen, niin tänään on sit menty senkin edestä. Varmaan teki se ulkoilu raittiissa metsäilmassa sunnuntaina Toivollekin gutaa!