EX-KERMIT 13 vko 40

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei ja anteeksi kun tungen tänne vieraaseen ketjuun... Mutta autoliiton sivuilla on lasten turvaistuinvertailun tulokset. Mukana on kaikenlaisia istuimia kaukaloista koroke- ja turvavyöistuimiin.

Tässä linkki

http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/

Sama testi löytyy Moottori-lehdestä. En nyt muista mikä numero, mutta tässä kesän/syksyn aikana ilmestynyt. Tosin tuo nettiversio sisältää ehkä enemmän informaatiota.

Riikka (huhtikuinen ja wab+)

=D Ruokalantäti heitti just Suffelilla, kiitokseksi palveluista.....

Ai jaa Safiiri vallan kirjaston yläkerrassa asuu! Mä olen sieluni silmin nähny sut varta vasten laittautumassa matkaan kirjastoreissulle :)

Ei sentään. Hiuksille näytän harjaa ja nappaan koiruuden talutushihnaan. Sitten portaat alas (nykyisin hyvin varovasti) kurvaus nurkan taakse, koira puuhun kiinni ja täällä sitä ollaan.

Huiskutus Riikalle!

noppaan...

ei ole tullut tuloksia. tai neuvolasta lupasivat soittaa jos jotain on, niin haen sit lääkkeet... aika ihme, koska on nyt kirvellytkin pissan jälkeen ja oli ne arvot korkeella jo viime to ja nyt ma tehtiin uusintatesti ja siitä vasta laittoivat labraan...

ja tosta syömisestä, niin voihan sitä vedellä suklaata ja muuta vaikka miten paljon, kun sillä ei voi vaikuttaa vauvan kokoon. tai siis tietty jos vetää ihan överiksi ton asian ja joka pvä suklaalevyn yms... (diabeetikot sit asia erikseen)
Mutta mulle oli ihan uus juttu toi. sit kun olen sitä "ilosanomaa" kavereille kertonut, niin kaikki ovat sen tienneet. On neuvolassa tai lääkärissä kerrottu...
no ehkä ihan hyvä, etten ole tiennyt, kun olisin vetänyt sitten hyvää ja rasvaista ja lihottavaa NIIN että paino olisi jo 100kg...
joten suklaata naamaan vaan neidit ja rouvat jos siltä tuntuu :))) Ei se sikiö siitä isommaksi muutu. on se kummallinen toi istukka...!!!

nyt korkkaan kaapissa olevan marabou daim-suklaan... NAM! valkosuklaa myös herkkua ja tupla ja fazerina ja...

kapris 35+6

hitsi, omppukin jo uudelle kymmennelle päässyt. Onnittelut!

ihan kauheita luin tuolta kermit-puolelta... pääs ihan itku =( miten jotain voidaan koetella noin kovin...

höh... just aattelin tulla laittaan itteni ajan tasalle ja suunnittelin tekstaavani safiirille... niin safiirin viesti olikin viimeisenä...

lempisuklaa... jaa Pandan täytesuklaalevy... geisha ... raider ... mars ... ja oli se salmiakkisuklaakin aika eksoottinen... Tosin nyt sitä salmiakkia ei oikein sais syödä.

Tuuli pähkäilee turvakaukaloita... Voisi olla ihan hyvä juttu vuokrata / lainata se vakuutusyhtiöltä tai MLL:ltä tai kuka niitä nyt sitten vuokrais/lainais... Autolla täälläkin tulee kaupassakäynnit... En kyllä oo nähny että kukaan turvakaukaloa rattailla työntäisi... Hmm mutta on kyllä paljon muutakin mitä en oo nähny. Turvakaukalossa näyttävät vauvelia kauppaan vievän ja sitten kärryissä kuskaavan.. Kaupoissahan on niitä semmoisiakin kärryjä, joissa on vauvakaukalo valmiina, eli vauva pitäis siis viedä kauppaan ilman kaukaloa. Joo ja varmaan sitten kärryillä autolle ostokset ja vauva ... ja sit vauva takas kauppaan kärryillä (kun palauttaa kärryt) Ja vauva sylissä taas autolle... huh... Taitaa olla aikamoista roijausta... Taitaa mennä sittenkin niin, että mä laitan isännälle puutelistan mukaan ja se saa käydä kaupassa... Tai sit vahtia toisen nukkumista ja itse käydä pikapikaa kaupassa... Mutta miten mun kaikki hummailureissut, kirpparit naapurikunnassa jne ...johon liittyy myös ruokakaupassa käynti... Pitää kai houkutella kaveri mukaan... kääääääääääk !

Kapris, meillä on kyllä terkka puhunut ihan toista tuosta energiamäärästä&vauvan kasvusta. Aikas erikoista... No, hällä saattaa välillä ollakin jotain omia mielipiteitä, jotka sitten ovatkin totuuksia.
No, samapa tuo. Täytyy varmaan tänäänkin keksiä joku kauppareissu, että saa päivittäisen annoksen ;-)

Toivottavasti Kapris saat nyt kirvelyvaivan kuntoon...
Selvästi nyt kiertelee hän tuota munalukkokysymystä :-D Paljasta jo!

Vilkutuksia kirjaston koneella istuvallekin!

Jokohan pian muuten saadaan Pikku2:lta synnytyskertomus??
Olisi kiva kuulla, miten noin nopsa synnytys oikein eteni.

Nyt on päästy mun mieliaiheeseen...ehdottomasti Daim, Geisha ja Fazerin sininen !!! Lontoonraesuklaatan söin pari palaa yhden kaverin luona, mut ei ollut mustakaan mitään erikoista.

Niin sitä mäkin olen Tehis miettinyt, ettei kaikki varmaan mene käytännössä ihan niin kuin teoriassa on asiat ajatellut...Kuitenkin jotenkin nämäkin pitäis saada ratkaistua ja olen kyllä yrittänyt ajatella niitä omia tarpeita ja lähtökohtia (mm säilytystilat; se. että tullaan liikkumaan paljon autolla, koska molemmat mummolatkin on tunnin ajomatkan päässä). Omppu, ymmärsinkö oikein, ettette tarvineet esikoisen kanssa ollenkaan kaukaloa? Vai tarkoititko, että saitte silloinkin lainaksi?

Tuuli

noista kaukaloista niin gracolla on matkarattaat ainakin joihin sen kaukalon saa kiinni. Oli mun mielestä tosi kätsy, jos tyttö oli juuri nukahtanut sikeesti, niin klikkas vaan kaukalon irti "telakalta" ja sit rattaisiin kiinni. Ja raattaat kun ovat sit hyvät kuitenkin myöh. matkarattaina.
Sit maxi cosi:lla (?) on myös tosi näppärän näköiset "rattaat". Eivät ole rattaat -kai-, mut sellanen kuljetusjuttu joka toi pieni ja siihen saa kaukalon kiinni. Kai siihen kehikkoon muuten saa sit kasattua/laitettua matkarattaat myöhemmin.. en tiedä.
mutta kätsyjä ovat!!

ja safiirikin taas ehtinyt linjoille =) heippis

Heh, hihittelen täällä tuolle Senoran pohdinnalle...
Noin se menee, yhtä sähellystä!
Siihen vielä lisätään 2-vuotias, joka haluaa istua autokärryissä tai lykkiä omia pikkukärryjään ja saa jonkun kivan uhmakohtauksen just siellä puolivälissä markettia, niin soppa on lähes täydellinen.
Tuon yhden pienen kanssa olen aina käynyt mielelläni kaupassa, ihan vauvasta asti... Siis kun nuo kaksi muuta ovat jo isoja, että niistä ei enää ole "häiriötä", jos mukana ovat, päinvastoin.
Mutta musta tuntuu, että kohta käyn kauppareissut iltasella yksin ja isäntä kantaa osan tavaroista töistä tullessaan, esim. se 15 litraa maitoa viikossa :-)

Jaahas, sitä sain taas piston sydämeeni...
Esikoinen tuli just kotiin ja huuteli tuolta, että missä se meidän keskimmäinen on, kun piti olla leipomispäivä. Huusin, ettei nyt äippä oikein jaksanut, kun on ollut vähän rankka 1,5h vkoa. REILUU, kuului sieltä :-)
Keskiviikko tosiaan on leipomispäivä, mutta ei tällä kertaa! Huono äiti :-(

=) Joo ei tarvinnut esikoinen ollenkaan kaukaloa, siellähän se heilui takapenkillä, heh. Ei ku juu, saatiin silloinkin vakuutusyhtiöltä lainaksi tuliterä kaukalo, kun siis otettiin se "etukäteisvakuutus" 3kk ennen la:ta. Ja näin siis nytkin.

Juu tuo Maraboun Daim suklaalevykin on NIIN hyvää... Onpas meillä nyt tänään herkullinen aihe!

Kiitokset Riikalle linkistä kuten myös Kapriksellekin käytännön kokemuksista noiden Gracon rattaiden suhteen. Minäkin olen sitä ajatellut, että ne olisivat varmaan kätevät. Kuten myös se telakka autoon...hm, onhan tässä vielä aikaa miettiä ;)

Safiirillekin vilkutukset! Mikä on vointi?

Tuuli

Omppu, mä ajattelin, että josko teillä ei vaikka ollut autoa silloin. Mä muuten kysyin tota kaukalojuttua meidän vakuutusyhtiöstä, mutta sieltä ei saa lainaksi. Mekin muuten tehtiin toi "etukäteisvakuutus" jo eli ollaan me sentään jotain saatu aikaseks!

Täällä linjoilla ollaan, eipä ollut rappusten ravaamisesta mitääääään hyötyä. Kertakaikkiaan oireetonta on. Sovittiin eilen illalla kaverin kanssa (jolla tänään LA) että nähdään yöllä sitten synnärillä. Aamulla hää soitti, että eipä nähty. Ei niin. Heräsin joskus klo 5 ja olin ihan masentunut. Taas yksi yö. Pitäisi kait rentoutua ja ajatella ihan muita asioita niin ehkä se siitä sitten. Tänään kyllä ajattelin kokeilla kahta ässää eli saunaa ja seksiä. Jospa niillä.
Ainiin, eilen illalla tuli muutama suppari ja vauva selkeesti LIIKKUI supparien aikana, tuntui alapäässä ihan kun olisi viilletty jollain teräaseella. Auts. Ne kyllä sitten loppuivat. Tänään ei ole vauvakaan innostunut liikkumaan, olin jo huolissani, söin lakuja ja join mehua ja menin kylkiasentoon sohvalle. Ei tuntunut liikkeitä. Sitten tuupin pari kertaa vatsaa oikein kunnolla ja nyt sitten vähän liikettäkin tuntuu. Alapäätä vähän "särkee". Oisko kiinnittynyt??? Huomenna onkin neuvola, höh. Sovittiin nimittäin viime viikolla neuvolantätin kanssa etten tule enää tällä viikolla. On se vaan mentävä. Huomenna onkin muuten ne 38 vkoa täynnä eli sama kun tytsystä meni lapsivedet. Su-ma yönä vähän vettä lorahtikin, mutta saa nähdä...

Suklaa-gallupiin...Siis aivan ehdoton ykkönen on Pandan minttusuklaa. Tummaa suklaata ja minttutöhnää välissä. Sitä meillä kuluu noin levy (100g) päivässä. Tosin mies sitä enemmän kiskoo. Muita hyviä on Geisha, mariannesuklaat (kaikki erilaiset) ja riisisuklaa. Mutta tietty kaikkien näiden ohi menee melkein kaikki Milkan suklaat. Sveitsissä kun oltiin ja siellä oli triljoonamiljoonaa erilaista Milkaa niin nam, nam. Ja tietty Tobleronet. Varsinkin se keltainen (eli pähkinä)

Tehis, älä ota itseesi vaikka leipomispäivä meni ohi, aina ei jaksa. Kyllä ne lapset ymmärtää...

Minäkin odottelen pikku2:n synnytyskertomusta. On se kummaa miten ne aina rupee tässä vaiheessa kauheesti kiinnostamaan...

Taisi muuten vatsa ottaa vähän itteensä tosta tönimisestä kun nyt supistelee 8min. välein. Ei mitään kovia, vähän vatsaa ja selkää vihloo. Eli ihan normaalia. Taidan lähteä hakee kaupasta hiusvärin ettei vauva sitten pelästy äitin juurikasvua ;o)

Moiks!

Kirppu 37+6

Mistä huomaa, että mulla on laiskottelupäivä ;-) Viihdyn täällä, jos vaan suinkin on mahdollisuus.

Hyvä hyvä, Kirppu ja Jazz löytyivät. Tai siis toisaalta ei hyvä, koska voisivat jo olla synnärilläkin :-D Mutta kun eivät kerran ole, niin kiva, että ilmottautuivat!
Kyllä tuo Kirppu kohta lähtee...
Omppu oli oikeassa, mun vatsa on vähän sekaisin. Mistäs tuon tiesit??? ;-)

Vähän huono kyllä tuo gallup-aihe, kun vesi herahtaa kielelle koko ajan :-P

Ei tullut joo leipomispäivää, mutta keskimmäisen huoneensiivouspäivä. Meillä tuo neiti on hauska tapaus. Hän kovasti auttaa mielellään kaikissa muissa siivouksissa. Saattaa esim. pestä kaikki meidän ulko- ja väliovet, kun antaa rätin käteen. Mutta tuo oman huoneen siivous on yhtä tuskaa! Olenkin siinä joustanut niin, että tehdään sitä vähän yhteistuumin, koska auttelee sitten muissa jutuissa. Hän on kyllä niin onneton pitämään tavaroitaan järjestyksessä. Kovasti luotan siihen, että hän on nuoremman pikkusiskoni kaltainen. Oli myös lapsena samanlainen, mutta nykyisin (20-vuotiaana) on tosi tarkka. Yleensä otan rätin käteen, kun meillekin tulee :-) Just se sisko, joka ei sitten ollut eilen malttanut mennä millään nukkumaan, kun odotti, että soittaisin hänet tänne...
Nyt lähden taas välillä auttelemaan tuota neitiä.

Ai niin, piti vielä todeta tuohon Kirpun kommenttiin synnytyskertomuksista...
Netistä löytyy paljon luettavaa. Minäkin olen niillä itseäni nyt viihdyttänyt iltaisin, jos ei ole muita munalukkoharjotuksia tms. viihdykkeitä sattunut olemaan.
Jotenkin tosiaan kiinnostaa, vaikka omiakin kokemuksia kyllä on. Niitä on vaan hauska lueskella!

Voiskohan muuten kerätä jonkun kansalaisadressin, että ne helvetin autokärryt vietäis marketeista romuttamolle ?? Varsinkin kookaupan versiot, kiva tällaisen kääpiön yrittää saada niitä vielä kääntymään sivukujillekin..grrrr!!! Ja tietysti poika vinkuu niitä harva se kerta (ja tietysti saa periksi =U ).

Ai Kirpulla kumminkin nyt jotenkuten supistelee, no nii, toivotaan vauhtia ja tehoa niihin sit!

Jos vaikka poistuis vähitellen rakennuksesta...

Siis Kirpulla lurahtanut jo vettä su-ma yönä? eikö silloin pitäis jo mennä synnärille? Oon ymmärtänyt, et silloin on jo jotain tulehdusriskejäkin?! Oonko nyt ihan väärässä?

Ompulle onnittelut 30 rikkomisesta, siitä ei oo enää kovin pitkä matka..

Mun ehdoton suklaasuosikki on tuo maraboun daimsuklaalevy! Oon vasta kuluneen vuoden aikana oppinut kunnolla syömään suklaata, aiemmin en oo pahemmin välittänyt. Salmiakkisuklaa ei ollut ollenkaan mun makuun, vaikka salmiakki on suurta herkkua.

Oon muuten samaa mieltä niistä autokärryistä! Aivan epäkäytännöllisiä ainakin tälläselle lyhyelle.. Me ei niitä ees käytetä, sillä perusteella, että on niin paljon ostettavaa, ettei niihin mahdu..tähän asti on mennyt läpi.

Kirppu ja Tehis voisivat nyt päästää meidät jo piinasta ja lähteä synnyttämään. Mulla ei vielä kiirettä, voin odotella ihan hyvin tohon laskettuun aikaan, kuhan ei siitä menis yli!

Ninni rv 37+6

Ninnille: joo, siis yöllä heräsin kun ehkä tee/ruokalusikallinen lurahti housuihin. Ajattelin että oliko pissaa vai vettä ja ei ainekaan mielestäni ollut pissaa. Sen enempää ei tullut. Esikoisesta kävi silloin samoin ja ei siinä mitään. Tietty kylvyt ja uinnit ym. tuollaiset ei ehkä enää hyväksi. Todennäköisesti joku pieni reikä jossain ylhäällä josta pääsi sitten lorahtamaan. Mutta ei ne sille mitään tee...

Nyt on väriäkin taas päässä. Ei juurikasvu loista ainekaan niiiiin iloisesti.

noppaa saunan välissä...

kirpulla supistelee - huihui taas :)) On se jännää!!
taitaapi sulle tulla se seuraava lähtö.. mulla mennyt jo veikkaukset ihan harakoille, joten jätän ne luonnon hoidettavaksi tästä eteenpäin ;)
kuitenkin suppareita sinne toivon, jos ite haluat jo masusta eroon.

Mä en halua lukea mitään juttuja mistään odotuksesta enää, kun viimeksi neuvolassa otin jonkun odotuslehden käteen ja eka tuli juttu netti-äideistä =) (olivat siis tavanneet keskustelupalstalla) ja seuraavana kerrottiin kuinka yksi äideistä joutui autokolariin 36.vk ja vauva kuoli... AAARGH!!! Ei mitään tollasia juttua mulle - kiitos!!

joo, kyllä munalukko avattiin, mutta ei kyllä ollut kivaa, kun vauveli liikkui NIIN paljon ja en oikein päässyt tunnelmaan toisen potkisessa kylkiluita minkä ehti...
seuraavan kerran täytyy ottaa erä päivällä tai aamulla. Joten taitaapi jäädä viikonloppuun se kerta.

tehis, mä en siis ole ikinä kuullut tosta, ettei voisi vaikuttaa sikiön kokoon omalla syömisellä paitsi nyt pari vk sitten.
Oli mulle ihan uutta. Tietty nyt jos ihan hirveesti syö aikuisten oikeesti lihottavaa ruokaa, niin ei sillä varmaan ole mitään sikiötä pienentävää vaikutusta :))
Mutta tosiaan tää oli mun ystäville yhtä uutta tietoa, kun se mun "keksintö" että kurkku närästää (jonka kaikki siis jo ties.. =D )
ja ovat tosiaan kuulleet siitä ihan kätilöiltä asti synnytssalissa...
no, olkoon miten on, ihan hyvä etten ole tiennyt sitä, kun mulla toi kohtuus kaiken hyvän kohdalla on mielettömän vaikee pitää..

Miten teillä on tota painoa tullut?
Tehiksellä siis 11kg.
mulla 9,9kg (tarkka luku) ja toivottavasti ei nyt tulekkaan enää paljoa tän vikan kk:den aikana!!!
nyt vaan on alkanut ahdistaa tää oma mammuttimaisuus, vaikka masu onkin mun mielestä ihana :)
Haluaisin jo päästä laihduttamaan. tai ei sitä kyl heti voi ihan laihduttamiseksi kutsua kun imettää, mutta you know... takasin siihen normaaliin muotoon.

tulipa taas toooooooosi nopee..

nyt mentävä. mies huutaa.. tai kutsuu

Illastusta tai paremminkin yötä..

Ensinnäkin kiitokset kaikille onnittelijoille. Nauroin jo sairaalassa vierustoverille, että hyökkään varmaan ensimmäisenä tietokoneelle kun pääsen kotiovesta sisään.. mutta olihan täällä vähän tehtävä muutakin ennen kuin asetuin kahlaamaan teidän tekstit läpi.. Nyt esikoinen kuorsaa omassa sängyssään, pikkurinsessa omassaan ja isäntä tuijottaa BB.

Suklaakeskusteluun.. kaikki suklaa on nam!(paitsi pähkinä, olen allerginen), mutta tuo Fazerin uusin lontoonrae/maitosuklaa on kyllä aika taivaasta..

Tässä olis tämä kolmen tunnin synnytystarina:

Olin päiväunilla kun mahasta kuului poks ja saman tien lorahti.. No, siinä sitten kipitin keittiön läpi(appiukko, isäntä, esikoinen ja peltikattomies olivat päiväkahvilla) vessaan ja vinkkasin miehelle, että lapsivettä tulee.. ensikommentti oli, että eikä.. No, vessassa istuskelin hetken ja lorahteli lisää.. Puolisen tuntia kulutin aikaa ennen kuin isäntä määräsi minut autoon ja auton nokka kohti sairaalaa..

Oltiin sairaalassa tunnin kuluttua ensimmäisestä lorahduksesta.. Automatkalla valuin sitten jo litratolkulla lapsivettä, mutta edelleenkään ei mitään muuta tuntemuksia.. Sairaalassa laittoivat käyrälle.. siis piuhat mahan ympäri ja kone piirteli käyriä vauvan sykkeestä ja supistuksista.. Sisätutkimuksessa olin parille sormelle auki.. Kävin vessassa ja supistuksia alkoi tulla vähän miten sattuu..

Puoli kuusi siirryttiin synnytyssalin puolelle ja supistukset alkoivat tehdä kipeää.. Pääsin tutustumaan seuraavan tunnin ajan parhaaseen ystävääni ilokaasuun.. Supistukset alkoivat tulla säännöllisesti ja kipeinä.. mutta ei sietämättöminä. Lääkäri tutki ja totesi, että kuusi senttiä auki. Siinä sitten vielä hetki kuunneltiin ja sain ruveta ponnistamaan.

Yritin pyydellä kipuun lievitystä.. niin kuulin kauhukseni etten saa epiduraalia ja oli viimeinen hetki laittaa puudute kohdunsuulle.. No, onneksi sain sen puudutteen.. Olen aivan mahdottoman kipupelkoinen.. Lapsi tuli ulos klo. 18.43. Lääkäri kirjoitti synnytyksen kestoksi säännöllisten supistusten alkamisajasta lapsen syntymään 55min, joista supistuksia 40min ja ponnistusvaihe 15min.

Että tällainen tapaus..

Kyllä on neiti valloittanut jo kaikki. Esikoinenkin on ollut superihana isoveli. Antanut tuttia ja hyssytellyt ja luvannut auttaa äitiä kotitöissä kun äitillä on nyt tuo vauva hoidettavana. Päästiin siis tänään illansuussa kotiin ja olo on todella hyvä. On ihana päästä kotiin sairaalasta, tuntui että tylsyys alkaa uuvuttaa.. vaikka kerkesin neuloa vauvalle vaaleanpunaiset sukat, niin silti kävi aika pitkäksi..

Tällä hetkellä tuntuu, että vauva-arki on sitä mitä olin halunnutkin.. mutta eihän sitä koskaan tiedä..

Pikku2 & prinsessa 3pv

Onnittelut pikku2:lle vauva-arkeen ja kotiutumisen johdosta!
Löysitkö Tuuli sen turvakaukalojutun kirjastosta??? Mulla on se lehti mukana, voin skannata ja mailata.

Yritin kerran laittaa jotain sinne suljetulle osastolle Asiakirja-sivulle, niin ei ollu oikeuksia... Musta toi testijuttu vois olla sellainen, jonka sinne laittais..

Saas nähdä mikä on sitten jakautumisjärjestys.. suppareita liikkeellä ja toiset haluu masusta eroon ja toiset ei ...

Kirppu: miten siinä sitten kävi.. oliko sun kaveri synnärillä ja sä kotona?? Vai oliko kaverikin kotona??? (siis kun teillä oli sovitut tärskyt synnärille ...)

Olipa muuten mahoton sumu tänä aamuna... Hyvä että kirkonkylä ja työpaikka löytyi. Huh...tänään on sit kolmelta se neuvolalääkäri... Pitää pistää pari kyssäriä neuvolatätille... en kyllä tiijä joutaako se vastaamaan.. on nimittäin lääkärillä avustajana...