EX-KERMIT 13 vko 40

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pitääköhän appivanhemmat Tehiksen kiireisenä - vai tuliko lähtö... Sitä täällä pohdin minäkin.
Jahans ... Safiirikin käyny päiväkävelyllä kirjastossa...

KUKKUU :-)
Päiväunet piti kiireisenä ;-) Piti vähän ottaa takaisin viimeöistä univajetta. Tuntuu vaan, että tuo lepäily pistää supistelemaan herkemmin. Vissiin kun paikat rentoutuu niin alkaa tapahtua. Mahtaako synnytys käynnistyä, kun isännän auton takavalot kohti rautatieasemaa illalla vilahtaa... :-D Stressi poistuu!
Istutuksetkin tuli aamupäivällä kuntoon...
Just siskolle tuossa laitoin varoitusviestiä, että saattaa tulla tarvetta. Hällä alkoikin justiinsa sopivasti pitkä vapaa töistä. Hän onkin paras vaihtoehto. Tietää meitin kuviot parhaiten ja pitää komentoa yllä :-)

Ompulle en muistanutkaan kommentoida tuosta liikkumisesta... Hyvä, että Toivo taas pitää meteliä itsestään. Niitä rauhallisempia jaksoja tosiaan välillä on. Varmaan sillon, kun vauva ottaa kasvupsurttia ja tilakin käy ahtaammaksi, ottaa aikaa taas tottua uusiin potkukuvioihin :-) Uskomattoman paljon sulla noita viikkoja jo!

hih... tehis tuli heti ilmoittautumaan kun puhuttiin siitä selän takana...

kävin katsomassa kuvia suljetulla osastolla... Ihan vinkkinä, että niitä on jo kahdella sivulla, jos joku ei oo hoksannu :)

Vartti vielä ja sit kotiin.

onnittelut pikku2:lle prinsessasta. Voi ei ihanaa...

ja Tehis on lähdössä synnärille. Minäkin niiiiiin haluisin. Mä sain aikaisiksi viime yönä muutaman sen verran kipeän supparin että hiki valui otsalla. Siihen sitä sitten jäätiinkin. Kyllä harmittaa.

Muuta ei jaksa nyt kommentoida, olen jotenkin ihan puhki. En tiedä miksi. Tuntuu että väsyttää vaan koko ajan.

Hyvä kun Tehis löytyi vielä yhtenä kappaleena :) Niin moneltas ne apet nyt lähtivätkään, että pääsee sun synnytys kunnolla käyntiin?

Kirpulle jaksamista! Väsymys painaa täälläkin, mutta just tuossa mietin, että onkohan vaan meikäläisen korvien välistä kiinni.. että helppo vedota tähän tilaan ja vajota töitten jälkeen sohvalle. Vähän on sellanen olo, että kun mikään ei tunnu miltään eikä kiinnosta.. Paitsi makaaminen, itteni kanssa :)

Jospa sitä lähtiskin sit kattomaan, onko sohva paikoillaan...

Takavalot näkyi jo, mutta vielä ei supistele :-) Just soittelin siskolle, että hän on nyt virallinen päivystäjä yötä päivää. Hän on siellä ihan täpinöissään. Ei varmaan malta nukkua! Hiukan jänskättää, mitä tämä levollinen olotila tuo tullessaan...
Isännän pitäisi huomenna lähteä Hesaan, jos vain näyttää siltä, että pääsee lähtemään. Sieltä ei sitten ihan yhtäkkiä ollakaan kotona, joten täytyy varmaan kaikki oireet ottaa vakavasti.

Olikos Ompun sohva paikoillaan? ;-)
Noita väsymyskausia muuten tulee ja menee... Mulla ainakin tässä raskauden aikana ollut melkosita aaltoilua.

Mukavaa illan jatkoa kaikille! Aamulla "nähdään". Onkin poitsun hammashoitajaa ja itsellä neuvolaa puistoilun lomassa taas huomenissa.

Tehis

Onneksi voit Tehis viimein huokaista!!! Jospa nyt saisit pari päivää vielä lepäillä, tai edes huomiseen.

Pikku2 paljon onnea!!!

Sain tänään lantiokuvauksen tulokset..ja niiden mukaan alatiesynnytys olisi mahdollinen. Sain lääkärille viikonpäähän ajan, jossa sitten katsotaan vielä uudestaan vauvan kokoa ja varmaankin jutellaan, kumpi parempi vaihtoehto synnyttää. Eilisen kokoarvion mukaan vauva kasvaa hieman keskikäyrän alapuolella, pitäisi siis olla keskimääräistä pienempi. Alavatsa on vieläkin eilisestä aivan hellänä. Ei siis ollut mitään mukavaa tuo kääntämisyritys! Sain ensin supistuksia estävän piikin ja samalla sen sivuoireita vähentävän tabletin. Sitten odottelin reilu puol tuntia, että vaikuttaa. Ja se kyllä sattui, kun ylilääkäri yritti kääntää. Toinen lääkäri samalla ultrasi ja mukana oli myös kätilö. Yritys kesti ehkä 5 min, sitten lääkäri sanoi, että on niin tiukasti, ettei kyllä käänny ja vauvalla on varmaan hyvä syy olla kääntymättä. Onneksi kaikki henkilökunta on ollut ainakin tähän saakka todella mukavan oloista, itselläni on turvallinen olo olla hoidettavana. Kätilön puheesta ymmärsin, että alakautta synnytys olisi parempi vaihtoehto, jos vain lantio siihen soveltuu. Tosiaan päivä oli sairaalassa todella pitkä 8-puoli 3..ensin katsottiin ultralla, että on varmasti väärinpäin, sitten otettiin sydänkäyrää, jonka jälkeen lääkäri teki sisätutkimuksen ja ultralla kokoarvion. Paikat kuulemma hiukan pehmenneet. Sitten olikin vuorossa lääkkeenanto ja k.yritys, uudestaan sydänkäyrää ja viimeiseksi lantiokuvaus. Suurimmaksi osaksi päivä oli odottelua, mutta onneksi kaiken sai hoidettua yhdessä päivässä. Kamalaa oli olla ravinnotta, kyllä oli huono olo..ihanaa oli, kun k.yrityksen jälkeen saimme miehen kanssa voileipäkahvit. Tulipas sekavasti! Nyt vain odottelen ensi viikkoa ja asennoidun siihen, että vauva tulee alakautta. Mm. oma äitini ja anoppi on sitä mieltä, että kääntyis vielä itsekseen..itse en oikein usko.

Nyt vain jännäillään Tehiksen tilannetta! Ja seuraavaksi Kirppu tai Jazz..

Ninni rv 37+5

Iltaa...
Tehis on päässyt eroon anopista. Nyt koetat muutaman päivän levätä ja stressin laueta ja sitten vaan synnyttämään.
Minä olen jo toivoni menettänyt. Äsken tein tehorapputreeniä eli kävelin rappusia ylös ja alas mutta eipä niistä taida paljon apua olla ;o) Meidän vauva on päättänyt härnätä mua ihan todenteolla ja tällainen "kaikki mulle heti" -tyyppi on ihan kuumana. On se kauan aikaa jo antanut merkkejä. Enää en niihin luota vaan lähden nukkumaan hyvät ja levolliset yöunet enkä anna niiden supistelujen yhtään antaa itselleni "siimaa".

Ninnille tsempit, ehkä vauva kääntyy tai sitten pusaat sen peppu edellä. Tässähän on viime viikolta hyviä kokemuksia siitäkin...

Kirppu

Huomenet!
Ajattelin ystävällisesti tulla heti ennen aamuhulinoita ilmoittelemaan, että täällä ollaan ihan rauhaisissa merkeissä... On tuo aamupäivä tuossa täynnä ohjelmaa, niin ette täällä sitten turhaan jännäile, kun ei kuulu :-)
Yö nukuttu taas tosi hyvin, eikä mitään supisteluja, JIPPII!
Luulen, että tässä voidaankin taas siirtää jännäilyt ihan jonkun muun jakautumiseen ensin. Mun jännitysnäytelmä jatkuu varmaan yli lokakuun puolivälin :D
Esim. Missä Jazz luuraa? ;-)
Kirpulle kovasti toivoisin jo kunnon suppareita, yritinkin omiani illalla sinne lähetellä:-) Jospa ne rapputreenit onkin tuottaneet tulosta...
Ninnin vauva voisi nyt heittää kunnon voltit!

Mukavaa päivää kaikille! Palaillaan myöhemmin...

Tehis rv 38+3

Huomenta!
Jahans... Tehis käyny jo aamutuimaan ilmoittautumassa. Kiva että pääsit vieraista eroon. Tuuhan kertomaan neuvolakuulumiset. Eikös olekin kiva, kun nyt saat huilata ihan oman perheen parissa... Taidat järjestää tästä synnyttämisestä samanlaisen jännitysnäytelmän kuin oviksenmetsästyksestä aikoinaan...

Ninnillä ei kääntöyritys onnistunu.. pöh... Toivotaan että kaveri kääntyy sitten itsekseen... Hyvä kuitenkin että lantiosta löytyy tilaa synnyttää alakautta...

Omppua väsyttää... Mun mielestä saa kyllä huilata silloin kun haluaa... Toivottavasti sohva oli entisellä paikallaan. Onko teijän sohva muuten hyväuninen? Mun kotona nimittäin oli kerran sohva, jossa oli hyvä ottaa iltapäivänokoset... ja siihen nukahti moni vieraskin... Kerrankin mun serkku nukahti kun katottiin telkkaria... ja mun velipuoli on ottanu siinä useammatkin unet keskustelun lomassa...

Omaan oloon ei juuri muutoksia... Kukas esittikään että pestä hampaat ennen puuroa??? Se auttoi ainakin tänään... Tosiaan muutaman päivän puurot pysyi sisuksissa ja eilen se ei taas halunnu pysyä... Kohta 11 vk täynnä, pitäis kai kohta aamupahoinvoinnin jo loppua ??? Huomenna ois sitte eka lääkäri...
Eilen oltiin jo painuttu yöpuulle (klo 20.30) kun tuli vielä yks tuttu käymään... Otti siinä pari olutta ja juteltiin kaikenlaista... Mua kyllä väsytti ja ilman häpeilyjä haukottelinkin... Meinasin kyllä painaa pään tyynyyn ja painua nukkumatin maille... Mutta ei oikein viittiny.

Kirppu tehny rapputreeniä... Toivottavasti tuottaa tulosta...

Kyllä se sohva löytyi just sieltä, mihin olin sen jättänytkin :) Ei vaan, itse asiassa en sit kauheesti ehtinytkään eilen makoilemaan, oli illalla kauppareissua ja sen sellaista.

Tehis siis yhes koos, hyvä niin. Ehtiihän sitä myöhemminkin jakaantumaan. Hih, luin eka Kirpun kirjotuksesta, että Tehis päässyt eroon apinoista :) mutta lukikin, että anopista.

Mun mentävä on... mut pakko kertoo: "aamu alkoi dramaattisissa merkeissä; pissareissulla huomasin, että verta vuoti urakalla! Mikä paniikki!! No, ONNEKS se oli vaan unta..." Mutta kauhee tunne, kun heräsin, että mitä tapahtui.

Omppu ja Toivo 30+0 *JIHUUUUU!!*

Omppu se sitten otti ja hurautti uusille kymmenluvuille, huiii miten tämä aika rientää... =)

Leppoisaa päivää kaikille, tää tekee pari tuntia viel töitä ja lähtee sitten vapaapäivän viettoon. Vien auton huoltoon ja siitä sinkaisen kaverin kanssa shoppaamaan ja pitsalle.. Nam...

Niksu

Huomenia! Vai Tehiksen supparit loppui kuin seinään, kun appivanhemmat lähti ;) No nyt sulla on toivottavasti vähän aikaa huilia. Toivottavasti Kirppu sai sitten noi Tehiksen supparit ja ehkäpä siitä tehorapputreenistäkin on hyötyä! Mikä on Jazzin tilanne?

Ikävää Ninni, että tuo kääntöyritys tuntui pahalta. Nyt näyttää siis siltä, että alakautta synnytät.

Onneksi Niksulla ei ole kuin yksi työkaveri, joka kuittailee, mut ärsyttäähän sekin tietty. Mukavaa vapaapäivää!

Täällä jatkuu tämä seesteinen raskausaika ;) Eilen olin uimassa ja sen jälkeen olin kyllä ihan puhki. Tiitiäinen tais olla uinnista aivan innoissaan (?), sillä se ei malttanut nukkua koko iltana vaan pyöri mahassa kuin väkkyrä. Mukavaa nähdä ensi maanantaina, kuinka kovin se on jo kasvanut.

Huh tosiaan Omppu on jo siirtynyt uusille kymmenluvuille...Täällä alkaa kohta olemaan enemmän synnyttäneitä kuin odottajia. Toivottavasti Katzu uskaltautuu mukaan tälle puolelle pian!

Senora, sanoitko, että jossain Vauva-lehdessä oli turvakaukalo vertailu? Et muista/tiedä numeroa? Ajattelin aloittaa hankinnat tuosta kaukalosta, kun sitä taitaa tarvita ensimmäisenä. Täällä muuten sanottiin kelasta, että paprujen käsittely vie yli kuukauden eli saan äippäpakkauksen varmaan vasta joskus marraskuun puolenvälin jälkeen.

Tuuli

Tuuli... se oli joku 2006 vuoden numero... ja muistelen että siinä viitattiin että tulokset löytyy myös autoliiton sivuilta. Voin ottaa kopiot testistä ja laittaa sulle vaikka mailina... Täällä maalla on tosi kiva suunnitella mitä ostaa. Täältä kun siis ei ihan oikeesti saa mitään. Ja varmaan käydään Oulussa jossain kaupassa ja otetaan sieltä vaan joku. Mutta kerro ihmeessä mihin kaukaloon päädyit, ehkä hommataan samanlainen...
Tai kertokaa ihmeessä kaverit, millaisia turvaistuimia ja lastenvaunuja teillä on.. Siitä oon aikas varma, että hankitaan yhdistelmävaunut. Ja luultavasti tilaan netistä. Vai pitäiskö niitä käydä liikkeessä koeajamassa??
Ompulla tosiaan vaihtui kymmenet noissa viikoissa. Onnittelut!

http://www.kuluttaja.fi/tuote/valinta.aspx?ID=62b3ec0e-e340-41a2-86aa-d7751a56eb54&referer=%2ftestit%2fluokka.aspx%3fparentid%3dd61f29b2-524b-4f52-a8f7-0585fb23a1d4%26id%3dd61f29b2-524b-4f52-a8f7-0585fb23a1d4

Oho minkänäköinen, mutta siis kuluttajalehden sivuilta löytyy yks turvaistuin- ja -kaukalovertailu.

Ooh, Niksulla ihanat suunnitelmat tälle päivälle! Nautihan!

Mites Kapris, joko sait tulokset? Tuli mieleen, että löysäsittekö lukkoja silloin toissa iltana, jospa kirvely johtui vaan siitä?

Niinpä, uudet kymmenluvut, mutta vielä n. 10 viikkoa silti odotusta! Alkais riittää jo.. (en sano tota kuitenkaan siinä toivossa, että synnytys alkais etuajassa!) Kiitos onnitteluista kuitenkin :)

Tuli mieleen, että sain tänään meilin, jossa tietoa uusimmista suosituksista maksatuotteiden nauttimisesta raskauden aikana. Voin edelleenlähettää meilin, jos jota kuta kiinnostaa.

Omppu... Toi Kuluttajalehden testi on muuten hyvä... siinä näkee testatut kaukalot ja niiden hinnat, mutta testitulokset näkyy vain, jos on lehden tilaaja ja lehdestä saanu tunnukset...

Ihme vihlontaa alavatsalla...

Ai että, on tämä hienoa tämä oma rauha!
Toisaalta poden tietysti huonoa omaatuntoa siitä, että olin niin kypsä. Eihän he usein käy, mutta kyllä 11vrk appivanhemmat kylässä on aika kauan. Puolensa ja puolensa tuossa, että asuvat kaukana. Mutta kyllä meillä alkoivat lapsetkin olla jo väsyneitä tuohon tilanteeseen. Eilen illalla ja tänään aamulla olivat niin seesteisiä ja totesivatkin, että hyvä kun lähtivät. Valitettavasti näin se vaan on!

Jazz ja Kirppu linjoille, mars mars!!!

Senora ja Tuuli kaukalopohdinnoissa...
Minä edelleen liputtelen kaukaloissa sen telakkamallin puolesta. Tuo Autobaby siis. Ööö, ja merkki oli kai Graco. Se on huippukätevä!
Yhdistelmävaunuissa päädyin sitten tosiaan siihen Brion Kombiin. Nuo eivät ole mitkään pienimmästä päästä. Riippuu niin, mitä hakee. Jos haluaa näppärät, pieneen tilaan mahtuvat, niin joku muu on parempi. Itse halusin hyvät, tukevat, helposti myytävät ja kovalla kopalla.

Tuulin Tiitiäinen sitten polskutellut oikein tosissaan :-) Nautihan nyt seesteisestä ajasta! Kyllä se siitä vielä muuttuu ;-) Heh, niinku ehkä olet huomannut meidän loppumetriläistä teksteistä. Vaikkakaan tässä omassa olossa ei kyllä ole mitään valittamista!

Ai Niksulla onkin vapaapäivää tiedossa. Ne on ihania irtiottoja aina välillä. Eikä se kovin kummoista tarvitse olla. Kunhan ei kukaan häiritse ja kysele :-)

Juu, Omppu, apinoista pääsin eroon :-D Repesin täällä yksikseni nauruun!
Onkos tänään Ompulla kovat rv 30 juhlat? Sohvan kanssa vai ilman?

Neuvolassa tosiaan taas pyörähdetty. Nyt aletaan olla siinä vaiheessa, että nuo käynnit vähän kyllästyttää... Kaikki ok. Verenpaineet on tässä nyt olleet jo jonkin aikaa korkeammat, mikä on tyypillistä viime metreillä mulla. Nytkin oli jopa 90/70. Tuo alapaine on tosiaan ollut nyt noilla tienoilla, kun koko alkuajan oli 50.
Painoa ei ole tullut enää pitkiin aikoihin, ei sitä nytkään ollut tullut. Yhteensä omien kirjanpitojen mukaan 11kg. Se vakio!
Vauva edelleenkin todella korkealla, sf-mitta 34cm. Jos tuo laskeutuisi, niin mulla tipahtaisi varmasti mitta pois käyriltä. Ei se tämäkään varmaan ennen synnytystä laskeudu.

Ihan teidän iloksi(?) taitaa tällä kertaa olla tällainen jännitysnäytelmä tämä synnytys. Mullahan nuo kakkonen ja kolmonen on lähteneet ihan yhtäkkiä kertarytinällä, ilman mitään ennakkosupisteluja tai muita varotuksia. Kun supparit on alkaneet, niin se on ollut pässinlihaa sitten. Ensimmäinen nyt on ihan oma tarinansa :-)
Tämä nyt tuntuu vekslaavan edestakaisin :-) Tänään on taas aivan käsittämättömän oireeton päivä!

Tehis rv 38+3

Kiitos Omppu! Mä en pääse vaan tuonne sisään, kun en ole tunnuksia, mutta täytyy käydä kirjastossa. Samalla kattelen noi vuoden 2006 Vauva -lehdet, josko toi vertailu osuis sieltäkin silmiin. Mä luulen, että meillä kaukalon valintaan vaikuttaa aika pitkälti se, että aion ostaa sellaiset rattaat (vai mitkä ne nyt sitten onkaan nimeltään), joihin sen kaukalon saa kiinnitettyä. On kätevää minulle monessakin mielessä. Meidän ei tarvitsekaan ostaa varsinaisia vaunuja ollenkaan, sillä saan sisareltani sellaiset, joissa on kova kantokoppa eli käytän niitä sitten, kun lenkkeilen lähimaastossa (=pyörätiet). Kauppakeskuksiin/ kaupassa käynteihin ajattelin sitten noita rattaita ensin sen kaukalon kanssa ja myöhemmin sitten tietty ilman (aion siis käydä kaupassa autolla). En tiedä, onko näissä suunnitelmissa mitään järkeä, mutta näin olen asiat nyt ajatellut...Saa kommentoida vapaasti, jos jollakin tulee jotain mieleen ;) Jostain luin, että toisten mielestä vauva ei ole tarpeeksi suojaksi siinä rattaisiin kiinnitettävässä kaukalossa, mutta sitten taas toiset on sitä mieltä, että on olemassa myös malleja, jotka suojaavat sitä vauvaa. En tiedä, pitäisi käydä ihan itse katsastamassa tilanne...

Tuuli

AI jaa, no, sori, enpä tietenkään perehtynyt noihin tutkimustuloksiin sen tarkemmin :) No, mut periaateessa, sieltä löytyy, heh. Me kun ei kaukaloa osteta, vaan saadaan vakuutusyhtiöstä taas lainaksi joku perus Craco, niin ei ole tullut asiaa sen kummemmin mietittyä. Ei viiti enää toisen kohdalla sijoittaa rahaa siihen, kun ei ekankaan kanssa tarvinnut..

Ei ole bileitä tiedossa tänään..Hiljaista tuulettelua keskenäni :)

Tehis sit jatkaa hautomista.. kunnes kohta taas saadaan lukea, että supistelee ja suoli tyhjenee ;)

Hyi, työkaveri tuli just lääkäristä, punkki oli niskassa....

Se on just Tuuli niin, että kun noi tarpeet on meillä kaikilla vähän erilaiset. Tosi vaikea antaa kenellekään neuvoja, kun jokaisen täytyy sieltä omista lähtökohdista niitä hommeleita pohdiskella. Ja välillä käy sitten niinkin, että teoria ja käytäntö ei aina ihan vastaakaan... :-)
En osaa noihin kaukalo&ratas -yhdistelmiin sanoa mitään, kun ei ole kokemusta ollenkaan.

Piti vielä muuten tuosta painoasiasta sen verran todeta, että ihmettelen kovasti, ettei mulla ole paino noussut. Olen antanut itselleni luvan herkutella aikalailla, kun tuo vauvakin sitten onkin pieni. Olen siis suklaata vedellyt päivittäin, "parhaana" päivänä testasin koko Fazerin sinisen Lontoonrae -maustettuna *nolona*. Ilmeisesti tuo energian tarve kasvaa ennen synnytystä, koska mulla on aina ollu näin. Paino ei vaan viimeisten viikkojen aikana nouse, ei millään.

Pitäis keittää kahvit ja syödä loput tuosta suklaakeksipaketista :-)

Niin, ja toi lontoonraeversio ei muuten ollu mun makuun...
Ehdoton suosikki on marianneversio tavallisen sinisen lisäksi, slurps!
Pistetäänkö gallup pystyyn? Lempparisuklaa?

Jo tässä alan olemaan kirjaston vakituinen kävijä. Vaikka hyvä käydä kun asutaan tuossa yläpuolella. Ei oo pitkä matka :)

Olin jo aivan varma että Tehis on lähteny viime yönä. Sitä tulin tässä kurkkimaan. Vaikka oishan se Senora ilmottanu jos jotaki ois tapahtunu. Jatkamme siis odottelua...

En muuten tykänny määkään tuosta lontoonraejutusta. Tavallinen sininen on parasta. Tai maraboun digestive-versio.

Tämä jatkaa taas matkaa. Huomenna en taidakaan keretä käymään, kun miehellä on vapaapäivä. Suuntaamme heti aamusta kaupunkiin keskimmäisen puheterapiaan (aika tuli vihdoin yheksän kuukauden odottelun jälkeen!) ja auton katsastukseen. Sitten hankkimaan vanhimmalle synttärilahjaa.

Terveisiä ja vilkutuksia ja mukavia vointeja ja kaikkea muutaki hyvää itse kullekin!

Toivottelevat Safiiri ja Nelkku 19+3