EX-KERMIT 19 vko 46

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hieno juttu Katzu... Mä tiesin että siellä on kaikki ok. Ja fiksuna muistit ottaa kameran mukaan, että sait filmiä. Hitsit mua harmittaa vieläkin se np-ultra, kun ei ollu kameraa... vaikee selittää miehelle, että siellä se liikkui... En kyl oo enää yrittänytkää.

Onko kirppu meijän yhteisössä?? Oliko siinä mailirumbassa alkusyksystä?? Kuka muistaa?? Jospa juniorin hoito vie kaiken ajan. Kapris siellä ainakin on.. MÄ voin käydä kattoon Kapriksen numeron ja laitan tekstaria...

Safiirilta tuli viel tekstiä, että supparit pysyy kurissa, kun ei rasita itteensä. Kysyin että paljonkos on viikkoja kasassa. Vastaus oli ettei tiijä, on menny viikoissa sekaisin. Pari viikkoo enemmän kuin Antzillla, oli arvelu... Kun vain pystyis ottamaan noin rennosti.

Ai niin ... Tehikselle piti toimittaa, että suunnitelmat ovat ainakin hyviä... Ja hyvin suunniteltu on puoliksi tehty... Ihana se sun ryhmäkuva tuolla suljetulla... Sain kapriksen numeron... en vielä kerenny tekstata.

Katzulle onnea ihanista ultranäkymistä!

ja mitä mitä, onkos täällä epäilyjä jakautumisesta..! No olisihan se jo aikakin. :)

Ääh, mä olen kelan kanssa jutellut ja kysynyt kaikki mahdolliset asiat liittyen sairaslomaan. Olen oppinut että ne aina keksii jonkun lakipykälän enkä sitten saa koskaan rahaa. No, nyt näyttäisi kuitenkin siltä, että uskallan jäädä sairaslomalle, jos vaan lääkäri määrää... Tuo stressi on kyllä tehnyt tehtävänsä, mä en kestä enkä jaksa itään ylimääräistä tämän arjen lisäksi, eli työt saa nyt kyllä jäädä! Lisäksi nuo iskiaskivut on kyllä sellaiset, että ne itsessään riittäisi mun mielestä saikkuun. No, ensi viikolla ajattelin lekurilla käydä, katsotaan miten menee.

Noista safiirin viikoista, olisiko ollut niin, että safiiri oli mua 3-4vk edellä? Eli nyt olis sitten 27-28vk menossa.

nyt pitää mennä!

antzi (omien laskujen mukaan ja 4d:n mukaan 24 tasan) 23+4

Heips
Ihana kun laitoit viestin, meinaan en sit koskaan saanu otettua kenenkään numeroa suljetulta. Mutta 12.11. klo 12.00 syntyi 3730g painava ja 51 cm pitkä poika :D Huomenna pästään kotiin ja tulen kunhan ehdin linjoille kertomaan kuulumiset.

Terkkuja kaikille! Kapris

Tuli ilman käynnistystä. 12 tuntia teki tuloa.

Elikkäs onnea Kaprikselle prinssistä! Laitoin Safiirillekki viestiä ja hänkin toivottelee Huikeasti onnea Kaprikselle!

Älähän stressa Antzi... (helpommin kai sanottu ku tehty) ... Jos lääkäri määrää saikulle, niin silloin kai uskaltaa jäädä. Kelan porukat on toisinaan aika tylsiä...

Tehiksellehän numerot on tärkeitä... minusta ainakin tuossa on sitä jotain. Onhan Ompulla jonkun numero talletettuna, etteti sitten häviä kuten tuo Kapris?? Mulla on Tuulin ja Safiirin numero, ja heillä mun.... Antzikin voisi vähitellen kans tallettaa jonkun numeron...

Vau, tulin vaan äkkiä kurkkaamaan ja olihan täällä IIIIIIHANA UUTINEN!
Hirmuisesti onnea Kaprikselle ja perheelle<3 Vai poika se olikin... ;-)
Ja todella huomasin heti nuo nummerot, hih :-)

Tehis

Huiman paljon onnea Kaprikselle ja perheelle pienestä rinssistä! Ihana juttu ja kaikki on ilmeisesti mennyt hyvin ja nopeasti.

Katzulle myös onnittelut ihanista ultrakuulumisista!

Palaillaan taas paremmalla ajalla.

T. Jazz ja poitsu 4 viikkoa

Piti vielä illan päätteeksi tulla yrittämään pientä oikomista. Mulla jotenkin tuo ulosanti on tässä kiireissä ilmeisesti mennyt entistä kehnommaksi ;-)
Siis tuo pointti tuossa mun päivän tavoitteet -listauksessa ei suinkaan ole se, että paljon pitäis saada aikaiseksi ;-) Päinvastoin! Siis jutun juoni on se, että todellakin vain ihan perusjutut tehdään päivällä (tarkoittaa siis 7-18, jolloin olen yksin pesueeni kanssa) ja kaikki extrat sitten iltaisin ja viikonloppuisin. Ja tässä todella on opettelemista. Viimeksikin äippälomalla tuli esimerkiksi kahmittua noita opintopisteitä aika kovalla vauhdilla, kun oli vain yksi pieni kotona ja isot koulussa. Nyt ei kyllä enää olisi sitä aikaa repäistä mistään! Ainakaan nyt, kun rytmit ei ihan täysin natsaa näillä kahdella pienellä. Siis eihän noin pienellä vielä oikein mitään rytmiä olekaan. Olen ollut tosi tyytyväinen siihen, että rytmit on osunu nyt ulkoilujen kanssa hienosti kahtena päivänä :-)

Ja menenkin tästä siis häiriköimästä vaikka kodinhoitohuonetta siivoamaan ;-) Nythän on ilta ja sitä extra-aikaa!

Heipsunkeipsun taasen kaikille!

Tehis

Katzulle onnittelut ihquista ultranäkymistä ja Kaprikselle ja perheelle pikkumiehestä!!!!!

Ja Safiirilla lienee viikkoja 25-26, koska laskettu aika kolmisen viikkoa mun jälkeen ja mulla viikkoja 28+.. =)

ääähhhh... nyt näissä aamuissa ei oo enää mitää jännää, kun on illalla käyny lukemassa suurimman osan viesteistä ... (että pitikin!) ..
Kävin selailemassa illalla ketjuja taaksepäin, Kirpusta ei tosiaan oo kuulunu mitään aikoihin... Toivottavasti siellä tosiaan on kaikki ok. Hu-huu!!

Löysin muuten eilen kivan sivun... Siinä oli yhden ruudun sarjakuva jokaiselle raskausviikolle!
http://pregnancy.baby-gaga.com/cartoons/

kiitoksia kaikille onnitteluista :)

Kaprikselle ja koko perheelle tosi paljon onnea pikkuisen prinssin johdosta!!!!!

Olen taas aamupäivän palaverissa, joten päivä menee hujauksessa.

Wautzi wau! Kaprikselle ja miehelle waltaisat onnittelut pojan syntymän johdosta! Nyt meni kyllä meikäläisen veikkailut ihan pieleen tuon sukupuolen suhteen...Pojat taisi mennä johtoon 9-8 ja tämä loppuvuosi tuleekin sitten olemaan poikapainotteista. Hyvä Omppu, että pääset nyt kuitenkin sinne äippäpolille. Luinkin tänään lehdestä, että teidän sairaalaan ei lakko vaikuta, joten voipa olla, että minäkin vielä löydän itseni sieltä. Uutisissa oli myös, että kaksi raskaana olevaa lennätetään tänään Uppsalaan synnyttämään eli tässä voi olla vielä vaikka ulkomaan matka tiedossa ;)

Katzulle lämpöiset onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

Kiva oli kuulla, että Safiirinkin kunto on hyvä. Ikävä vaan, että koiruus sairastaa yhä edelleen.

Kyllä minusta silti kuulostaa aika huimilta nuo Tehiksen päivän tavoitteet, vaikka sanoitkin niitä ihan perusjutuiksi. Mutta toisaalta ymmärrän, että sulla on oltava suht selvät sävelet, jotta arki sujuisi. Ja nyt ymmärrän taas, miksei minulla tule koskaan olemaan neljää lasta ;) Mäkin toivoisin, että tulisi kunnon pakkaskelit. Inhottaa, kun ei pääse kunnolla reippailemaan. Ei oikein uskalla lähteä kävelylenkille enää iltaisin pimeässä, kun pelkään tosi kovin, että kaatua kupsahdan...

Senora, kävin katsomassa suljetulta, että olen päivittänyt mahakuvani viimeksi, kun viikkoja oli kasassa 27+1 ...hm ja tänään on rv 31+5, joten täytynee varmaan taas ottaa uusi päivitys, että saa tuonne omaankin albumiin muistoksi kuvia.

Tiitin kanssa käytiin taas viime yönä keskusteluja siitä, mitä sitä pitikään yöllä tehdä: nukkua vai potkia äidin kylkiluita. Ei oikein puheet tepsineet ja tunti siinä vierähti sitä rumbaa ihmetellessä. Uumoilen vaikeaa uhma- ja murrosikää ;)

Eipä kai muuta...mukavaa keskiviikkoa ja voikaa hyvin!

Tuuli

Odottajat

Ruusa07 31v. LA 18.11.07 toinen, tyttö 08/04
Omppu75, 32 v. LA 12.12.07 toinen, poika 03/04
Tuuli, 34v. LA 10.01.08, esikoinen
Niksu, 28v. LA 03.02.08 toinen, poika 12/05
Safiiri, 35v, LA 22.2.2008, neljäs, lapset -00,-03 ja -05
Antzi, 24v, LA 9.3.2008, toinen (yksi enkelilapsi)
senora, 41v, la 26.4.08 , ensimmäinen
sanna, 33v, la 10.6.08, tyttö 6/2000 ja poika 7/2003 ja enkelipoika 36rvkoa 11/2006
Katzu, 30v, la 13.6.2008, ensimmäinen

Synnyttäneet:
Tuulimamma 36v. tyttö 29.11.06 2870 g, 47 cm LKS (LA 16.12.06)
Mariia 36v. tyttö 1.1.07 4390 g, 53 cm (LA 25.12.06)
Epeli, poika (LA 27.2.07)
kauris 25v. tyttö 11.4.07 4400 g, 54,5 cm (LA 10.4.07 esikoinen)
Maaria 28v. tyttö 21.4.07, 3805 g, 51 cm (LA 23.4.07 esikoinen)
Naks 25 v. poika 1.5.07 3360g 53,5 cm (LA 26.5.07 esikoinen)
sämpy 32v. poika 8.5.07, 3430g, 49.5cm (LA 2.5.07 esikoinen)
Bellamariia 28v, poika 2.8.07, 3600, 50 cm (la 11.8 toka muksu)
Mervi83, poika 17.8.2007, 4235g ja 53cm (LA 4.8.07)
Hoppu , poika 19.9.07 4180g ja 54 cm (LA 15.9.07 esikoinen)
ÄssÄ, tyttö 20.9.07 , 2660g , 48cm (LA 20.9.07 kolmas, tytöt -00, -02 )
Pikku2 29v. , tyttö 30.9.07 2750 g 48 cm toinen, poika 01/03 (LA 25.10.07)
Jazz (vm77 , poika 16.10.07 4210g ja 54 cm toinen, tyttö 8.8.2005 (LA 8.10.07 )
Ninni83 24v.tyttö 18.10.07 2,9 kg ja 48 cm toinen, tyttö 01/04 ( LA 18.10.07 )
Kirppu 31v. poika 20.10.07 4120 g 52,5 cm toinen, tyttö 12/05 (LA 18.10.07 )
Tehotyttö 35v. tyttö 25.10.07 3265g ja 49cm.neljäs, lapset -96, -98, -05 ( LA 14.10.07 )
Kapris 28v. poika 12.11.07 3730g ja 51 cm. toinen, tyttö 09/05 (LA 1.11.07 )
tytöt 8 - pojat 9

Voi sitä Tiitiä... Et sitten Tuuli kokeillu sitä konstia että olisit miehen käden laittanu vatsan päälle??? Kukas se sen konstin sanoi, että heillä maha-asukki rauhottuu silleen.

Mistä muuten johtuu, että noissa kirjoissa ja esitteissä sanotaan että kun makaa vasemmalla kyljellä voi tuntea liikkeet?? Jossain oli että yötkin pitäis nukkua vasemmalla kyljellä, ja minä kun olen oikeankyljen nukkuja, tai sit nukun mahallaan.

Keskiviikkoilmoittautuminen :) Vasta poika sai aamupuuronsa, mulla on vielä aamupala ottamatta. Ai miten niin ihanaa tämä äitiyslomalla oleminen... ;)

Kiitos infosta Tuuli, sairaalan suhteen! En meinaan ole uskaltanut ajatustakaan uhrata vielä koko lakolle, ajattelin panikoida vasta sitten, jos ja kun tulee ajankohtaiseksi. No mut hyvä jos ei "tänne" vaikuta.. Heh, aika huvittava ajatus, että Uppsalaan Suomesta synnyttämään..

On mulla numeroa tallennettuna. Saatte jännityksellä odottaa, että kuka saa tiedon :) Mites muuten, onko teillä öisin puhelimet auki ja jos niin onko äänettömällä, että uskaltaako sitä saman tien laittaa viestin, jos yöllä tulee lähtö? Mulla on aina auki, laitan kyllä öisin äänettömälle jos muistan.. Niin mites, olikohan Kapriksella tosiaan luuri auki sairaalassa?? Kun sillon kun ekaa olin tekemässä, ei siellä kyllä saanut puhelinta pitää auki..toivottavasti nyt sais, helpottais niiiin paljon yhteydenpitoja.

En osaa sanoa Senora, miks vasemmalla pitäis maata. Mä ainakin joudun makaamaan myös oikealla, tulis mieleenkään viettää koko yötä samalla kyljellä. Mut kai toikin johonkin perustuu. Enää en muuten oikein tykkää nukkua selälläni, tulee jotenkin outo olo, vai kuvittelenko vaan.. muutamana yönä olen havahtunut, kun olen melkein mahallani.

Ja nyt sitä aamupalaa.. tänään ei olekaan mitään ohjelmaa tiedossa, huomenna sit neuvola. Tarkeniskohan tonne ulos...

Omppu ja Toivo 36+0 :)

Ompullakin aamut vähenee... =)

Mäkin sain vihdoin ja viimein tallennettua numeron puhelimeeni eilen. "Tiedotusvastaavalle" lähtee täältäkin viesti sitten kun se aika on.. =) Kyllä ainakin 2005 sai TAYS:ssa pitää kännyä auki, joten oletan että nytkin saa. Ja mulla on puhelin aina auki ja äänet päällä, sen verran on kauheuksia tapahtunut elämän varrella, että haluan olla aina tavoitettavissa, niin yöllä kuin päivälläkin. Ja iloisia uutisia on aina ihana saada, vaikka sitten keskellä yötä!

Käytin poitsun aamulla neuvolassa influenssa-rokotusta saamassa. Nauroin melkein pissit housussa kun poikaa hoputin laittamaan kotona haalareita päälle että päästään lähtemään. Tämä tuumasi mulle koko 1v 10kk topakkuudellaan että joo-o, lääkäriin, tyttöjä katsomaan... No joo, pienestä se alkaa.. Mulla olis iltapäivällä varattuna hammaskiven poistoa hammashoitajalla ja ahdistaa jo valmiiksi. Mikään ei oon sen ärsyttävämpää kuin tän mahan kanssa makailla siellä pahassa asennossa tunti ronkittavana.. Y-äk!

Eikös se vasemmalla kyljellä oleminen ollut joku verenkierrollinen juttu? Siis että äidillä kiertää veri paremmin silloin? Mä mielelläni nukkuisin just vasemmalla kyljellä, mutta kuinka ollakaan piipiäinen ei ole siitä erityisen mielissään vaan potkunyrkkeilee heti ja kovaa jos moista yritänkään. Hyvin harvoin saan pötkötellä sellaisessa asennossa kuin itse haluan... =/

Heiii, meinaa mennä ruokatunti ihan ohi... =) Päivänjatkoa!

Niksu 28+

moiks!
mäkin ilmoittaudun tänne viiokkoja 5+5 vasta, mutta selkee plussa kahdessa testissä :) Kuitenkin tuntuu, että tässä ketjussa voi avautua omista ahistuksista paremmin, kun kaikki on kohtalotovereita tuolta toiselta puolelta. Mulla on nyt kyllä jotenkin sellanen varma olo ja fyysisestikin parempi olo, kuin sillon maaliskuussa kun oli se km.
Mutta kyllä esikon odotusaikana oli niin sinisilmäinen ja uskoi vaan, että kaikki menee hyvin. Nyt on vähän silmät auennu. Tietty tottakai toivoo, että kaikki aina menee hyvin eikä haluu turhaa stressata.
Olo on ollu aika hyvä, pientää äklöä ja vatsanturvotusta. Öisin varsinki vihlasuja, jos kääntyy, mutta muuten ei suurempia oireita.
Eka neuvola on vasta 18.12...mite sitä sinne asti jaksaa oottaa, oottekos muut käyneet siinä varhaisultrassa? mietin, että varaisko ajan niin ainakin sais varmuuden, että masussa on jotain ja mielellään oikeassa paikassa.

Oikein paljon onnea Kaprikselle!!
Samoin Katzulle ultranäkymistä!!
Ja uudelle tulokkaalle plussasta!!

Täällä arki on kiireistä! Mitään ei tunnu kerkeävän, multa ei onnistu edes nuo perusjutut..pääasia, et tytöt saa ruokaa ja edes joka toinen päivä raitista ilmaa. Esikoinen pääsi taas "lomalle" tarhaan. Yritän ottaa rennosti, mut huonolla menestyksellä..pikkasen seinät ahdistaa, en oo uskaltautunut vielä oikein ihmisten ilmoille..vauvaa ei viittis mihinkään kulettaa eikä yksinkään voi minneen mennä..

taas tuli keskeytys..koitan kohta palailla

..Onneksi mies on aika paljon kotona, tekee ruuat ja leikkii esikoisen kanssa. Jotenkin tuntee itsensä tosi huonoksi. Nyt on jopa alkanut tuntua, et nää kaksi lasta riittää, vaik useamman haluiskin..

Oon myös miettin ehkäisyasiaa, mitkään hormoniehkäisyt ei mulle tunnu sopivan..vaikuttaa mieleen liikaa.

nyt täytyy mennä..Terkkuja kaikille!

T. Ninni

Niksun poika taitaa olla oikea naisten-mies... hih... harmi ettei oikein ääneen voi nauraa ku o väkeä tässä työhuoneessa...

Ompulla aamupala puol 11... hih-hih... tuota se äippälomaisen arki on... Nukutaan puolille päivin... Missä vaiheessa tuo kyytiläinen oppii äitin rytmin?? Jostain luin että jos raskausaikana nukkuuu pitkään ja valvoo myöhään niin vauva tekee ihan samaa... kerkiääkö äitiysloman aikana oppia myöhäisempiin heräämisiin?? Just tuossa yhden kaverin kans juttelin että kello soi puol kuus ja sunnuntai on pilalla jos sivu 7 nukkuu... Enkä vielä oikein osaa kuvitella että joskus nukkuis pitempään... Näin talvella on kiva laittaa heti 9:n jälkeen nukkumaan..Mies eilen kritisoi, kun sanoin sille että kato keno-numerot tekstitv:ltä, ja pistin silmät kii ja nukahdin... Siihen kommentoi, että kumma poukari, kun ensin pitää kattoo ja sit se vaan alkaa nukkumaan. Sanoin, että aattelin että katsot ja kerrot mulle, en mä heti kuitenkaan nukahda... :)

Tervetuloo mukaan Hipsu... Pistä ittes listalle, sitten kun siltä tuntuu... Sen voin sanoo, että tää raskausaika on yhtä odotusta... Oottelet neuvolaa, oottelet ultraa, oottelet että pahoinvointi loppuu ja sit kun pahoinvointi loppuu, niin pelkäät ettei kaikki olekaan ok. Mä pääsin alkuraskauden ultraan, ihan oman neuvolan kautta... kun on tää historia... Muuten kunta ei tarjoa kuin rakenneultran. Np-ultrassa kävin omalla kustannuksella..

Tervetuloa Hipsu joukkoon mukaan ja vielä kerran LÄMPÖISET ONNITTELUT! Mukava kuulla, että olosi on ollut suhteellisen hyvä. Mistä päin Suomea muuten olet? Täällä taitaa aika moni olla käynyt siinä varhaisultrassa - itse kävin kaksikin kertaa, kun ekalla kerralla ei näkynyt vielä sykettä. Meillä ei myöskään ole neuvolassa ultramahdollisuutta ja halusin varmistua, että kaikki on hyvin ja siellä oikeasti on joku ennen kuin menin neuvolaan.

Senora, Kapris se taisi olla, joka kirjoitti siitä, että laittoi miehen käden vatsan päälle rauhoittelemaan maha-asukkia. En ole kokeillut sitä kikkaa. Tuntuu ainakin, että kun mies herää siihen mun venkoiluun ja alkaa puhumaan, niin tiiti vaan innostuu siitä, että kiva nyt ollaankin sitten kaikki hereillä ;) Mä olen kyllä nukkunut kummalla kyljellä mua huvittaa ja usein siis sillä kyljellä, jolla tiiti antaa mun olla... sillä välillä tosiaan alkaa semmonen takominen, että on aivan pakko vaihtaa kylkeä. Ja usein nukun myös selälläni.

Muuten olen tässä parina päivänä miettinyt, että mikä voi olla, kun minulla on navan yläpuolella vasemmalla semmonen ihme kohta - tuntuu kuin jokin yrittäisi porautua vatsanahan läpi. Ei siis ole mitenkään kohonnut muusta mahasta se kohta tms. Mun pitää hieroa sitä aina vähän väliä, kun se jotenkin vaivaa. Ei se kai voi tiitikään olla? Onko kenelläkään ollut vastaavaa? Vai onko siellä joku suoli niin mutkalla, että vaivaa?

Tuuli