EX-KERMIT 19 vko 46

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta.

Ei se vesi aamulla ihan lämpöisemmästä päästä ollut. Eli se öljysäiliö ei ole meidän tontilla, vaan naapurin. Ja öljyä ei haluta tilata isolla autolla lisää, koska tarkoitus siirtyä heti siihen maakaasuun. Ongelmana nyt vain se, että ne eivät ole saaneet kaikkia tarvittavia asennuksia tehtyä, jotta maakaasu systeemi saataisiin toimimaan. No tuosta aiheesta vitsailimme ennen kesää, kun päätimme tehdä tuon vaihdoksen maakaasuun. Olispas hauskaa kun talvella pääsisikin öljy loppumaan..... Tässä sitä nyt ollaan :)
Mies tuli vasta 02.30 kotiin. Mulla meni yö ihan plörinäksi, kyttäsin vaan kelloa ja tuumin ei näy vieläkään miestä. Olen mä ehkä kolme tuntia nukkunut.

Senora tuntuu tuo sinunkin 4 kk vielä aika pitkältä ajalta :) Älä ihan vielä aamukampaa tee ;)

Hipsu: omaa kehoa kannattaa kuunnella. Kyllähän jotkut huhkii ja rehkii melkein synnytykseen asti, sim jotkut aerobic ohjaajat saattavat vetää tunteja tosi pitkään.

Mä en ole edes jaksanut ajatella liikkumista. Se vähän inhottaa, kun lässähtää ihan täysin. No täytyy sit ryhdistäytyä kun pahin kuvotus ja väsymys laantuu.

Höh, Katzulla on sitten viileät oltavat. Kiva kun just on olevinaan niin kostean koleaakin. Mä kans pelkäsin ihan hysteerisesti että öljy loppuu ennen aikojaan kun mittari ei toimi. Odottelin että mies tilaisi lisää ja kun mitään ei tapahtunut niin tilasin itse. 3000 litran säiliöön meni lopulta vajaa 2000 litraa, eli ei se sitten kuitenkaan ihan äkkiä olisi loppunut.. =)

Meillä lapsi sai eilen ekan joululahjan ja mä paketoin ensimmäiset.. Se Stiga, jota tarjosivat mulle äitiyspakkauksen sijaan maanantaina oli kuin olikin tulossa meille.. =) Anoppi oli sen tilannut lapselle lahjaksi ja tuupannut eilen tulemaan meille mun miehen matkassa ettei vie turhaa tilaa hänen pienessä asunnossa. Poitsu sen bongasi välittömästi ja tultiin siihen tulokseen ettei 2veelle varmaankaan jää mitään traumoja vaikka jouluna kuusen alla olisikin yksi paketti vähemmän. Niinpä siellä iltapimeässä seiskan jälkeen isä ja poika laskivat mäkeä innoissaan - meteli kuului sisälle saakka... =) Ja luntahan meille satoi eilen juuri se maaginen 2 senttiä... Mutta tuli jo ihana joulufiilis kun sai pistellä lahjoja paketteihin ja kirjoitella pakettikortteja. Luulenpa että viikonloppuna leivon ekan satsin pipareita ja haen kaupasta glögiä ja pidetään pienen piirin pikkujoulut ihan vaan perheen kesken. Vois vaikka samalla aloitella joulukorttien kirjoittamista.

Oonhan mä tosi aikaisessa jouluhässäkän kanssa, myönnetään. Mutta veikkaan että joulukuussa olen jo vähemmän aktiivisessa vireessä enkä viitsisi tässä nyt kauheasti vetkutella niden valmistelujen kanssa. Ettei vaan jää puolet tekemättä ja sitten mulla kamala stressi tekemättömien hommien kanssa... =/

Onneksi on perjantai.... Ei jaksais kyllä tätä työviikkoa enää yhtään. Huomenna viedään esikko sinne 2v kuvaan ja siitä jatketaan 3vee syntäreille, sen jälkeen rauhoitutaan kotiin ja vähän raivataan autotalliin varastoitua tavaramäärää pienemmäksi. Eli ihan leppoista puuhastelua luvassa. Saa muuten nähdä miten se "sisaruskuva" onnistuu, huomenissa ollaan viisaampia sitten senkin asian tiimoilta.

Mut hei, letkeää alkavaa viikonvaihdetta!

Niksu 28+5

Mukavaa perjantaita kaikille! Niksuhan siellä onkin jo mukavan lämpöisissä joulutunnelmissa. Katzulla on puolestaan ollut sitten viileämpää ja mieskin on tullut vasta aamuyöstä lämmittämään ;) Toivottavasti saatte lämmitysasian järjestymään tänään!

Kirpulle tsemppiä, oltiinkin näemmä oltu eilen samaan aikaan linjoilla. Mukava kuulla, että pikkumies on kiltti, vaikka isosiskon kanssa onkin sitten vaikeampaa. Toivottavasti tytön mustasukkaisuus helpottaa pian!

No hyvä, ettei ollut Ompun Toivo kääntynyt väärin päin ja muutenkin kaikki oli mallillaan. Odotellaan niitä äippäpolikuulumisia. Juups täytyy harkita tuota amme juttua vielä. Ei niitä olisi kokoontaitettavia ammeitakin ;)

Hipsu, mulle on kanssa annettu ohjeeksi neuvolassa, että liikuntaa ihan omien tuntemusten mukaan. Mä en silloin alussa jaksanut kuvotukselta ja väsymykseltä käydä moneen viikkoon missään, mutta sitten kun alkoi helpottaa, niin kävin normaali jumpissa aina tuonne viikolle 30 asti (tosin kaikki hyppelyt lopetin heti alussa). Nyt viime viikkoina olen siirtynyt sitten ihan pelkästään mammajumppaan. Uimassa olen käynyt koko raskauden ajan ja sitä aion jatkaa niin pitkälle kuin vaan voin. Niin ja olen minä käynyt kävelylläkin, mutta nyt en ole uskaltanut, kun täällä suunnassa on ollut niin liukkaat kelit. Pelottaa, että kaadun ;( Mutta siis ihan omien voimien mukaan. Mulla on ollut siinä mielessä "helppo" raskaus, että vain kerran on kävelylenkillä tuntunut viiltelyjä vatsassa ja pari kertaa tullut pienet supistukset.

Ihmeelliseltä kyllä tuntuu tuo äippäloman alku ja varmasti se on erilaista näin enimmäistä kertaa, kun ei ole siinä kotona sitten ketään muita ja saa puuhata ja liikkua miten haluaa. Olen tässä vähän alkanut jo hahmottelemaan jotain "ohjelmaa" eli tarkoitus olisi ainakin tulla käväisemään siellä Tehiksen suunnalla. Minun kaikki ystäväni, jotka asuvat täällä, ovat työelämässä, mutta siellä päin minulla on yksi ystävä, joka on vielä hoitovapaalla. Toivottavasti tämä hyvä olo jatkuisi mahdollisimman pitkään, ettei ihan tarvitsi kotona istua; minä, kun olen vähän tämmöinen kulkija luonteeltani...mies tosin väittää välillä rauhattomaksi ;)

Eihän tässä kai muuta, johan sitä on tullut kaikkea tyhjänpäiväistä joristuakin. Olikos nyt tulevana viikonloppuna lisää pikku kermittien ristiäisiä? Kapriksen synnytysraporttiakin odotellaan! Ja mitä kuuluu Sannan odotukseen? Minuakin vaivaa, kun Ruusasta ei ole kuulunut enää mitään? Mitä me tehdään hänen nimelleen tuolla listalla? Tuskin sitä voi ikuisiksi ajoiksi siihen odottajien puolelle jättää? Ruusan laskettu aikan näyttäisi olevan nyt sunnuntaina.

Nyt tämä menee!

Tuuli rv 32+0 ;)

ps. Kai me Senora nyt toiselle kierrokselle lähdetään, kun kerta Tehiskin aikoo jo viidennelle ?!?

Ruusaa pitäis varmaan joukolla huhuilla. RUUUU-SAAA!!! Tuu linjoille!!!
Pitäiskö ootella tuo la ja ehkä vielä ens viikkokin...= Vai mitä mieltä muut??

Kai teijän Katzu, pitää jonku verran sitä öljyä tilata... Tai jos ei tämän kovempia pakkasia tuu, niin kai siellä tarkenee... Täytyy vaan investoida sähköpatteriin:) Saunaan vesivateja lämmityksen ja saunomisen ajaksi ylälauteille, että saatte lämmintä pesuvettä, tai sitten vedet on lämmitettävä hellalla.. (investoitava isoon kattilaan) hmmm Ei siis hätä oo tämän näköinen... tiijättekö miten sanonta jatkuu??

Niksullahan on kovasti jo joulumeininki... Mäkin ajattelin virittää jo sisälle jouluvalot, mulla on sellainen pitkä valolitka, joka oli viime vuonnakin viritettynä makkarin kattoon seinävierille kattolistaan.... Ei tarvinnu yövaloa ja oli silleen pehmeän punaista makkarissa... Piti valot jo oikeestaan virittää pari iltaa sitte,mutta siinä tuli jotain muuta härdelliä ja sit en ennättänytkää. Pitää kattoo kerkiänkö tänään... Eilen muuten oli ekat sähkönsiniset valot pihakuusessa... voi ei... Aika aikaiseen on joulunvietto siinä talossa aloitettu.
Mukavaa synttärireissua Niksulle... Kumpaan kaverikuvaan päädyitte?? Paidalliseen vai paidattomaan??

Lunta meillä on jo varmaan 15 cm. ja lumen alla jäätikkö... eli eipä tee mieli kävelylenkille... Täytyy vaan yrittää sisällä liikkua mahdollisimman paljon. Jospas viikonlopun aikana sais itestä sen verran irti että aloittelis sen mammajumppakirjan ohjeiden mukaan tekeen hiemen liikkeitä...

Voi hitsi että mä oon Tuulille kade, kun jo kohta pääset äippälomalle ... Ja jaksat harrastaa uintia ja mammajumppaa... Kyllä tuo liikunnan harrastaminen varmaan vaikuttaa siihen, kuinka hyvässä kunnossa on. En kyllä uskalla vielä toista kierrosta luvata... mutta täytyy kai laittaa harkintaan.

Niinpä... Kapris ei oo vielä käyny antamassa täydellistä raporttia synnytyksestä... Siinä tekstarissa oli että seuraavana päivänä ovat pääsemässä kotiin... ja aikoo tulla kertomaan kuulumiset kun kerkiää... Ilmeisesti uuden asukkaan kanssa kotona olon opettelu vie oman aikansa...

Sanna käy harvakseltaan kesäkuun ketjussa... (käyn taustailemassa... tunnustan)

Senora: kyl me otetaan ihan paidalla ja ilman, katotaan sitten kumpi päätyy perhealbumiin vai päätyykö kumpikaan.. =) Mahduinpa vielä yhteen valkoiseen napilliseen kauluspaitaanikin, joten paita-puolikin on sitten hoidossa.. =)

Miten muuten??? Jatketaanko ens viikko tähän samaan ketjuun?? Vai aloitetaanko ens viikolla kahden viikon ketju?? Mitä se ketään haittaa jos ketjussa onkin vaikka 200 viestiä??

KAPRIS!!!! Alappas tulla kertoilemaan kuulumisia!

tere!
varasin varhaisultran 29.11, jännittää..toivottavasti kaikki on ok. sillon olis 7+6 viikkoja niin kai siellä jotain jo silloin näkyy. Muutenkin nuo ultrat nyt mietityttää, kun ja jos se lakko tulee..Asustellaan täällä espoossa niin kai sitä pitää kätilöopistolle tai yksityiselle sitten mennä. Kalliiksi vaan tulee, jos joutuu yksityiselle.
Nyt on vähän sellainen tuntuma, että pahoinvointia saattaa tulla oleen enemmän kuin ekassa raskaudessa, silloin ei tarvinut kertaakaan oksentaa. Tänään oli jo ennen lounasta sellanen olo, että yöks. Toistaiseksi syöminen auttaa.
nyt pieni heräs täytyy mennä!

Pikaisesti heittelen heipat ja hyvät viikonloput ketjuun!

Ja Tuulille nopsasti, että poikkeatkos täällä meillä sitten samalla tai tehdäänkö treffit jonnekin? :-) Voidaan vaikka suljetulla osastolla enempi keskustella asiasta...

Tehis

Moro pikaseen!!

Ihana kyllä kun kaipailitte. Tuli NIIN hyvä mieli kun senora laittoi sen viestin :)))
Kiitos TAAS kerran teille ihanaiset!!

En ehdi valittetaavasti muuta kuin omaa napaa...

Paitsi Hipsulle ISOT ONNITTELUT PLUSSASTA! Ja tervetuloa tälle puolelle :)

Pikkasen pitää kiireisenä tämä uusi elo. Ei niinkään ihana pieni mies, koska 90% ajasta nukkuu, mutta muuten on kiirusta, kun sukulaisia käy uutta tulokasta katsomassa.
Ja muutenkin muka hirveesti hommaa.... vaikkei oikeesti ole :)
Tytön kanssa olen viettänyt aikaa niin paljon kuin mahdollista ja ollaan yhdessä ihasteltu uutta pikku-veikkaa ja paijailtu yms.
Todella hyvin on ottanut vauvan vastaan eikä yhtään mustasukkasuutta ole havaittu.
Tai vähän muuttui totiseksi kun mummi piti vauvaa pitkään sylissä, mutta kai nyt jotain pientä pitääkin olla..?!

Synnytykseen.
puoli 1 aikaan yöllä alkoi supistella ja heti tosi napakoita. Supistuksen väli meni samantien n.15min eikä siitä pahemmin tiheytynyt. Välillä tuli pari supparia ihan putkeen, mut sit taas vaan 15min välein.
Olivat kuitenkin niin kovia, että kuudeksi mentiin sairaalaan.
Siellä eivät tutkineet kohdunsuun tilannetta vaan laitto käyrään.
Ekan tunnin aikana supistuksia tuli vain 3-4 ja luulin jo että lähettävät kotiin.
No olin kuitenkin auennut melkein 7 cm.
ysiltä laitettiin spinaalipuudutus ja puhkastiin kalvot.
Puudutuksen jälkeen en tuntenut aikuisten oikeesti MITÄÄN vaan höpöteltiin miehen kanssa mukavia ja kattelin monitorilta kun käyrät vispas :)
Kun olin 10cm auki puudutus loppu...
no ei se ois haitannut jos ois alkanut ponnistuttamaan, mutta ei mitään.
45min kärsin niistä pelkistä ponnistussupistuksita joita tulikin sit ihan koko aika mutta en "voinut" ponnistaa kun ei ponnistuttanut.. ihan järkkyä.
Lopulta kun pääsin ponnistaan, oli voimat niin loppu ja olin ihan varma etten saa lasta ulos ilman apua.
Oli kyllä kauhea se ponnistusaika ja kesti melkein 3 varttia =(
Mutta niin se kipu vaan unohtuu kun sen pienen nyytin saa syliin :))

Vaikka mulle oli aika "shokki" se, että poika tuli, kun sisimmässä olin niin asennoitunut tyttöön.
rehellisesti sanoen, kesti kyllä pari tuntia ennen kuin tunsin "mitään" poikaa kohtaa...
tai siis olin tosi onnellinen ja kattelin vaan toista kunhan olin ensin parsittu, mutta tuntui niin vieraalta katsellä häntä.
mutta nyt on niin ihana oma rakas kulta ettei paremmasta väliä :))

jaahas... tissi-kutsu tuli. On muuten sellaset pamelat nyt ettei paremmasta väliä :) maitoa siis piisaa.

haleja kaikille ja palaan taas kuhan vähän rauhoittuu meno.

kapris (ei enää raskausviikkoja =D )

Ja omppu, kyllä siellä hyvinkäällä se remontti näkyy aikas paljon. Oli käytävät ilman kattoa. Putket ja johdot vain roikkui ja kun oli lääkärintarkastus ja piti kuunnella sydänääniä vauvelilta, niin alkoivat sahata käytävällä niin, että oli pakko pitää paussia, jotta lääkäri kuuli jotain... no, ei se muuten häirinnyt menoa siellä.

Kiitos Tehis kutsusta! Jos vain otat vastaan, niin tulen mielelläni käymään! Mut puhutaan enemmän tuolla suljetulla, nyt täytyy pian lähteä kotia kohti ja siitä sitten eteenpäin. Vielä on pitsitkin ostamatta ;)

Tuuli

No niin, täällä taas. Olettekin jo vissiin suurin osa singahtaneet viikonlopun viettoon, mutta laitan nyt kumminkin nämä kuulumiset tänne.

Elikkäs, ensinnäkin polin aika oli 45 min myöhässä..grrr.. ja sitten tuloksena oli, että ultrattiin vaan. No, näkyhän siinä ne jotkut virtauskäyrät ja sydänkin näytti tasaseen sykkivän, että ei siinä varmaan mitään. Lääkäri tuumas, että sisätutkimusta hän ei nyt tekis, kun ei se tilannetta kuitenkaan muuta, lapsi syntyy, kun on syntyäkseen (no, eipä haitannut, oli mieslääkärikin, todella mukava kyllä). Että siihen vaan lavitsalle makaamaan, ultrataan. No ite en kyllä siitä näkymästä juurikaan kostunut, penska on kumminkin jo niin "iso", että ei siitä mitään kokonaiskuvaa saa. Mutta, mikä parasta, kaikki näytti olevan mallillaan, painoarvio nyt 2,5 kg (sama kuin esikoisesta aikoinaan tässä vaiheessa) ja lapsivettäkin sopivasti. Kuulostaa siis hyvälle, että olis syntyessään saman kokoinen kuin veljensä, sikäli mikäli "oikeeseen aikaan" syntyy. Todettiinkin lääkärin kanssa, että samalla muotilla kun on tehty... ;)

Hieman nous kyllä karvat pystyyn ja ajatukset laukkas, kun saavuin äippäpolille. Siinähän on siis synnytysosasto samassa... että tännekö sitä sitten kohta pitäis tulla hommiin!!

Mun puolesta voidaan aloittaa uus ketju ja sitten kohta puoliin Ruusan saanee poistaa listalta (että mä pääsen ekaksi :D). Toivottavasti kuulemme hänestä kuitenkin vielä, vaikka sitten synnytettyään.

Nyt katkes ajatus tässä itsekeskeisyyden keskellä.... hulvatonta viikonvaihdetta kaikille! Plääh, tää joutuu tänään ryyppykuskiks, kun mennään illalla kyläilemään miehen kanssa...

Omppu 60,5 kg ja Toivo 2,5 kg (36+2)

Voi miten mukava oli kuulla Kapriksen synnytyskertomus! Eli loppu hyvin kaikki hyvin! Alkaa jo itteänikin jännittää...Tsemppiä sinne hulinan keskelle ja aivan ihanaa vauva-arkea! Kyllä sitä vaan on odotettukin :) Ja suljetulle saa sitten laittaa kuvia pikkunyytistä.

Tuuli

Kiva kun Kapris kerkes edes sen verran linjoille, että synnytyskertomuksen laitoit. Vai on vieraita riittäny. Täytyy sitten varmaan äippälomalla leipoa pakkaseen... Meillä kun ei normaalisti käy paljoakaa vieraita. Mitä ny pari naapurinisäntää... vuoronperään ja muutama kulkukauppias. Mun vanhemmatkaa ei kovin usein käy.. mä käyn kyl suht usein siellä. Mutta enpä sitten juuri muualla käykään.

Mietinkin tuota Tuulin reisua länteen, että tapaattekohan Tehiksen kanssa... Suljetultahan löytyy molempien kännyn numerot.. Tai voittehan palstallakin suunnitella, että me muutkin tiijetään milloin ja missä tapaatte.. Tuuli onkin nähnyt joitakin palstalaisia livenä....

Ompullahan oli sitten kiva äippäpolikäynti... Pääsitpä vielä moikkaamaan toivoa. Ei sulla kyllä paljoo tuota omaa painoa ole... (kateellisena...)

Hipsullakin ultra-aika lähenee.. Kyllä noilla viikoilla pitäis jo näkyä. Silloin kun mä kävin niin yllättäen paremmin näkyi mahan päältä kuin alakautta...

Kirjoitellaan sitten viikonloppu tähän ja aloitellaan maanantaina uusi ketju, vaikka kahdeksi viikoksi.

Olipa pakastunut keli... Aattelin käydä kotoa tyhjiä pulloja, ois vieny ne samalla... Mut katoin pakkasmittaria, näytti -12. Tein sitten sellaisen päätöksen etten lähdekään shoppaileman tuonne naapurikuntaan. Nyt on jo -15C. Jospa huomenna päivällä sais aikaiseksi kauppareisun.

Pengoin just talvitakkivarastoa... Uusimmasta talvitakista on sitten vetoketju rikki, hurraa.. Mä en oikein tykkää noista ompeluhommista. Onneksi meillä on töissä yksi joka harrastaa ompelua ja on korjaillut vaatteita muillekkin... ja toinenkin on aika hyvä... Pitää nyt viikonlopun aikana arpoa kummalle annan tehtäväksi vaihtaa vetoketjun... voiskohan samalla tehdä sellaisen lisämahavarauksen.... täytyy kysellä. Sit kyllä täytyis paljastaa jo ekalle ulkopuoliselle tää raskaus...;)

Olipa kiva nousta aamulla kun oli 20 pakkasta! Nyt on sitten pesissä tulet, talonlämmitys siis käynnissä. Katzu... saitteko öljyä tankkiin vai miten te nyt lämmitätte?? kylmät väreet kulkee, kun aattelis tuota tilannetta omalle kohdalle... Onneksi meillä on puulämmitys... Se pettää vaan jos kummaltakin menee selkä jumiin, eikä päästä hakemaan halkoja sisälle... *kop kop, koputtaa puuta*

Missä kaikki on ??? Nyt kun mulla ois mahdollisuus ja aikaa jutella viikonloppuna, niin täällä ei oo ketään!!

Heippa

Hyvin pikaisesti kirjoitan , olen alkamassa just pipareita ja pasteijoita leipomaan.

Eli nyt 20litran kanistereissa täyttävät pari kertaa päivässä säiliötä.Maanantaina tulevat laittamaan kait valmiiksi sen maakaasu systeemin. Aamulla ei meinaa lämmintä vettä oikein tulla ja pattereita pidetään nyt sit ainakin meillä tarkoituksella tosi pienellä, jotta omalta osalta voimme vaikuttaa tuohon öljyn menekkiin. Sitähän en tiedä miten muut talot vettä tuhlaavat ja kuinka lämpöisenä torppaa pitävät....

Nyt täytyy mennä

Mä leivoin kans pasteijoita! Oli kyl ihan omalla reseptillä.... Oli valmiiksi keitettyjä makarooneja joten paistoin vain jauhelihaa ja lisäsin munan... siinäpä täyte... Sit tein mansikkahillolla torttuja.. Tai sellaisia leivonnaisia. Kivasti lauhtunu...enää -15C.

Toivottavasti Katzun taloyhtiöläisetkin ovat yhtä fiksuja, eivätkä kovin lotraa veden kanssa... ja pitää toivoo ettei sinne tuu kovin kovat pakkaset.. Ja viileessä on kivempi käpertyä toisen kainaloon lämmittelemään...

Omituista kun ei ole ketään akuuttia jännättävänä just nyt (vai onko..??)... Tulee ihan vaan tavan vuoksi piipahdeltua kurkkimassa kuulumisia.

Meillä on ollut tosi aktiivinen päivä tänään. Aamulla sinkaistiin liikkeelle ennen kasia, mentiin sinne kuvaajalle. Älyttömän hyviä kuvia tuli, pitää jossain vaiheessa laittaa suljetulle niitä..=) Masukuvat otettiin ilman paitaa (tai siis maha paljaana) ja nekin oli oikein kivoja. Pitää nyt sit vaan miettiä mitä kuvia ja miten paljon teetetään. Kauheen vaikee homma, kun saatiin 45 koevedosta mukaan, kaikki toinen toistaan parempia otoksia. Peli on selvä heti kun mukana on ammattilainen, kotosalla ei moisia oltaisi kyllä saatu aikaiseksi.

Sitten käytiin kummityttöjen siskon 3v synttäreillä ja siellä meinasi raskaushirviöhormoonit ihan taas karata käsistä. Meidän lapsi päätti että hän on nyt iso poika ja kävi asioimassa ykkös- ja kakkos-hädän suoraan pönttöön (tähän asti siis lasettanut vaippaan tai hyvällä tuurilla pottaan). Mua meinas vallan itkettää siellä vessan lattialla kyykistellessäni, kuinka mun pieni mies onkin yhtäkkiä kaikkea muuta... =/Ja sitten kotimatkalla nauratti ihan kamalasti että oon mä vaan pimee, perhana vie...

Käytiin myös ostamassa lumikola (kun kerran sitä lumisadettakin nyt lupailevat..) ja kun päästiin kotiin, niin aloitin leivontatalkoot. Tein kolme pellillistä pipareita ja mustikkapiirakan. Täällä nyt sit ollaan ihan napa turvoksissa koko porukka.. =) Isännät pötköttelevät soffalla ja mä raahasin ruhoni koneelle. Pitäis varmaan saada lasketettua vähän jotta jaksetaan lähteä vielä koko perheen voimin lenkittämään koirat ennen saunaa. Huoh...

Mut joo, lauantai-illan jatkoa kaikille säädyille!

Niksu (jolla muuten alkaa 30. r-viikko olla jo käsillä...)

Heissan taasen pitkästä aikaa!

En ole kerennyt koneelle kun olen sujuvasti käyttänyt oman aikani päiväuniin lasten kanssa. Kerran yritin vähän siivoskella, mutta pikku-ukko päätti juuri silloin känistä ja olla nukumatta niin siitä ei sitten tullut mitään. Hän nukkuu makeasti tissi suussa meidän sängyssä siskonsa vieressä kun kaikki mennään päikkäreille, mutta omassa sängyssään ei nuku päivällä, ei sitten millään.

Eikös me vauvautuneetkin voida kirjoitella täällä, kun tuntuu ettei aika meinaa millään riittää kahden ketjun kuulumisten seuraamiseen? Tahkojaaplussissa kirjoittelevat sekä odottajat että vauvansa jo saaneet ja se tuntuu toimivan ihan hyvin. Mitäs ovat jo vauvanhoitopuolelle siirtyneet kirjoittelijat mieltä?

Hipsulle suuren suuret onnittelut plussasta ja tervetuloa tänne kirjoittelemaan! Tuosta liikunnan harrastamisesta sanon samaa kuin muut, että seuraa omaa fiilistä.

Kaprikselle kiitokset synnytysstoorista ja vielä kerran onnittelut pienokaisesta! Aivan salaa meiltä häivyit laitokselle, jäi täysin kaikki jännäykset jännäämättä. =)
On varmasti ollut "shokki" kun sieltä putkahtikin poitsu maailmaan, mutta eikös nuo pienet miehet olekin sitten söpöjä. Meidän poika on valloittanut ja sulattanut täysin kaikkien sydämet. Hän on ruvennut kovasti jo hymyilemään ja jokeltelamaan ja mami on aivan myyty.

Aivan ihanilta kuulostivat Niksun sisaruskuvat! Saitte melkoisen määrän koevedoksia mistä valita, toivottavasti löydät mieluisat. Jään odottelemaan otoksia suljetulle puolelle. =)
Ihanalta kuulostaa teidän reipas pieni naistennaurattajanne. Ei ihme että äiti kyynelehtii onnesta.

Tehis se jo haaveilee viidennestä, ihanaa. Ymmärrän kyllä täysin mietteesi ja epäröintisi sillä olen itsekin pohtinut ihan samoja asioita tuon kolmannen lapsen suhteen.
Missä vaiheessa olet ruvennut muokkaamaan vauvan rytmiä sopivammaksi perheen arkeen? Tyttelin kohdalla mielestäni normaalirytmiin päästiin vasta kolmen kk:n iässä kun sillä ei ollut mitään merkitystä kun oltiin kahden, mutta nyt olisi kiva yrittää jo luoda jonkinlainen päivärytmi.
Kantoliina on täällä jo kovassa käytössä, onneksi hankin sellaisen. Mielestäni tuo kehtosidonta, joka on muuten aivan ehdoton!, tehdään aivan samalla tavalla kuin se perussidontakin. Oletko jo ehtinyt tutustumaan ohjeisiin?

Toivottavasti Katzu saa pian lämmöt takaisin torppaansa! Paleltaa pelkkä ajatuskin.

Hienot ultrakuulumiset Ompulla! Tosiaan, samalla muotilla on pojat näköjään tehty. =)

Tuulilla alkaa pian äippis, ihanaa! Voitais treffata uudestaan kunhan jäät lomalle. Keskustaan en tosin taida uskaltautua kahden kullanmuruni kanssa... ainakaan vielä.
Jossain vaiheessa täytyy viritellä uudestaan keskustelua joukkotreffeistä.

Senoran seudulla on jo täysi talvi. Voi kunpa tänne eteläänkin tulisi pian enemmän lunta.
Koska meinasitte kertoa muille Ihimeestä? Miten olet pystynyt pitämään tiedon itselläsi näin pitkään?

Kirpulle lähetän kovasti voimia ja halauksia! Meillä on myös välillä aikamoista menoa enkä uskalla minäkään jättää poitsua kovinkaan pitkäksi aikaa yksin makoilemaan. Yritä lohduttautua sillä että päivä päivältä ollaan menossa parempaan suntaan ja pahin mustasukkaisuus varmasti hellittää pian kun vauva ei ole enää niin riippuvainen sinusta. Jaksuja kovasti!

Pikku2:n neidille myöhästyneet onnittelut ihanasta nimestä! Ninnille myös terkkuja ja tsemppiä arjen pyörittämiseen. Eiköhän se meillä kaikilla ala pian sujumaan.

Safiirille vilkutuksia ja koiruudelle paranemisia. Vilkutukset myös kaikille muille ketä en tässä viestissäni ole nyt muistanut mainita.

Meillä tosiaan pitää kiirettä kun päivät rytmittyvät aika lailla ulkoilun ja päiväunien ympärille. Olen yrittänyt joka päivä keretä joko aamu- tai iltapäivällä ulos tyttelin kanssa, sillä muuten hän hyppii seinille. Perhekerhoon ja muskariinkin olen jo uskaltautunut, toivottavasti ei kostaudu flunssalla kun siellä on aikalailla räkäisiä lapsukaisia.

Poitsu kasvaa ja kehittyy huimaa vauhtia, viime punnituksessa Kättärillä oli painoa jo 5770g. Tosiaan hymyilee ja jokeltelee ja hakee jo kovasti kontaktia. Siskonsa touhuja seurailee erittäin mielellään. Tiistaina käytiin kättärillä näyttämässä pojan pahkaa kun ajatus ja huoli ei jättänyt minua rauhaan. Lekurin mukaan kaikki on ok ja kyseessä on luukalvon alainen verenvuoto, joka on aiheuttanut ison kuhmun päähän. Pahkan häipymiseen voi mennä pitkäkin aika, mutta onneksi se on jo pienentynyt kovasti. Pikkasen olen näreissäni neuvolan terkkarilleni, joka pelotteli jutuillaan pahkan murskaamisesta. Grh. Onneksi taisimme selvitä säikähdyksellä.
Ristiäiset ovat 30.11., eli niitä nyt tässä kovasti järkkäillään.

Nyt on mentävä leffaa katsomaan kun kerrankin molemmat mukelot jo nukkuvat. Yleensä tässä vaiheessa iltaa on tississäni kiinni pieni takiainen. =)

Ihanaista viikonloppua ja hyviä vointeja teille kaikille!

Halauksin Jazz ja perhe

Mukava kuulla taas noita Jazzinkin jutteluja. Mun puolesta sopii, että jo vauvautuneet jatkavat tässä samassa porukassa. Toista vuottahan on juteltu, ja ollaan silleen liimauduttu aika tiiviiksi yhteisöksi. Yhteisöksi, joka ottaa myös uudet avosylin vastaan :) Kivastihan teillä poika kasvaa ja hyvä juttu että lääkäri on todennut pahkan häipyvän sitten ajan kanssa. Kyselit, että miten oon onnistunu säilyttään olotilan salaisuutena. Kerrompa taas, että mulla on näitä muotoja ennestään... joten läskien tilalle vauveli kasvaa... Kun oon käyttäny töissä kuminauhahousuja, jotka on ollu aika väljät, niin ne samat housut käy vieläkin...Takki taitaa tosiaan olla eka hankinta..

Akuuttia jännitettävää ei ole, kun Ompulla on (vasta) joulukuun puolivälissä la. Liekö sitten jännittävämpää se että milloin mä jään olotitastani kii.. Kiva, kun ei ole kosteita pikkujouluja tiedossa. Ja hirvipeijaatkin jäi välistä kun miehellä oli niin pahasti työvuorot. Kavereita ei oo käyny pitkiin aikoihin iltaa istumassa. Siis niin mulkvisti oon etten edes parhaalle kaverille oo kertonu :(

Ihana tuo Niksun poika, kun tuolleen kyläilyreisulla aikuistuu... Onhan herralla ikää jo kohta 2v... Mutta toivottavasti asiointi isojen tapaan jää tavaksi, sehän on vaan hyvä juttu. Kävikö siellä sankari ensin itse asioimassa, ja teijän nuorimies sitten perässä... Ihmeellisiä noi muksujen ajatuskulut... Laita vaan jokunen sisarkuva esille..

Kai tästä pitäis ruveta laittaan vaihtaa yöpuku pois. Ja käydä mutka liiterillä, lämmittää uuni. Talvella kun saa lämmittää joka päivä. Onneksi sitten huhti-toukokuulla on jo lämpimämpää...

Huomenta. Täällä satelee kevyesti lunta :)

Tänään olisi torilla markkinat, siellä voisi mennä käymään.Pitää yrittää houkutella mieskin mukaan.

Senora: mitä kauemmin panttaa kertomista,niin sitä vaikeampi varmaan on kertoa esim. sinun parhaalle ystävälle. Ensi viikon teemahan voisi olla,että Senora ja mies kertoo tulevasta vauvelista muillekin :) Lähteekö muut mukaan kannustamaan Senoraa????
Oishan meilläkin jotain tekemistä, kun ei ole tosissaan ketään akuutisti jännättävää ;)

Toivottavasti auton ovet ja lukot eivät ole ihan jäässä. Ajoin eilen pesulinjan läpi auton, kun oli niin likainen,että ei meinannut enää erottaa minkä värinen auto on. Oli se sen jälkeen muutaman tunnin lämmittelemässä appivanhempien autotallissa. Äsken kävin laittamassa sisätilanlämmittimen pöhöttämään ihan kaiken varalta.

Niksukin ollut eilen ahkerana :)

Tuleeko teille Jazz isot vai pienet ristiäiset? Olen yleensä tottunut hyvin pieniin ristiäisiin,lähinnä perhe (sis.vanhemmat + kummit). Kerran yksillä kavereilla oli ihan järkyt isot ristiäiset.Kutsuivat kaikki mahdolliset kaverit jne vanhempien ja kummien lisäksi. No me ei päästy paikalle ja ei todellakaan muutenkaan olla juurikaan tekemisissä.
Onko muilla minkäkaisia ristiäiskäytäntöjä??

Täytyy taas mennä ihmettelemään

Pyhäaamupäivä!

Ohhoi, ihan rikki vieläkin eilisen jäljiltä.. tai oikeestaan perjantain jäljiltä. Meni siellä Tuusulassa kyläillessä myöhään, vasta 23 oltiin kotona enkä saanu unta taas ku yön tunteina. Ja eilen oli herätys 7.20. Lähettiin lahjaostoksille ja melkein kaikki saatiinkin onneks hankittua. Mut olihan tuo jo lähellä neljää kello, kun kotiuduttiin. Jalat oli kyllä ihan paskana, kun lähdin vähän väärillä kengillä shoppailemaan.. ei paras vaihtoehto tuollaiset piikkikorolliset ohutpohjaiset..

Illalla täs saunottiin ja apetkin viihtyivät puolille öin. Sitte tuli äijän retale vinkumaan, että saako lähtee baariin..en mä mitään lupaa, tietenkään, antanut, mutta lähtihän tuo.. ja tuolla se korisee ja haisee pahalle makkarissa vieläkin. Vieraita täs odottelen, tulee se pari viikkoinen tyttövauva käymään:) Mut jostain syystä pinna on ihan sikakireellä, varmaan tää väsymys.. ja toi ukko!

Katzulla ollut viileetä... meillä taas ennemminkin liian kuuma, kun oli sauna ja sit vielä takkaa lämmitettiin.

Kävittekö muuten Jazz täällä meillä päin, sitä kipsivalua? Hyvä, kun pojan pahka-asia alkaa selviimään. Hyvin on kyllä painoa vesselillä jo :) Meidän poika painoi näköjään kuukauden ikäisenä 4960 g. (mulla on noi neuvolakortit tässä tietsikkapöydällä)

Ei meilläkään hirveetä kööriä varmaan tälläkään kertaa ristiäisiin pyydetä, läheisimmät. Mut viimeks esim. ei ystäviä ollut ollenkaan, siis kummien lisäksi. Eikä varmaan nytkään. Vähän täs sitä miettinyt, että pitääkö koko perhe pyytää vieraiksi itse kummin mukana.. kun ei niitä lapsia haluis niin kauheesti tähän "tunnelmaa pilaamaan" (kuulostaapa rumalta!). Siis haluisin rauhallisen tilaisuuden.. En voi sille mitään, mutta edelleenkään en jaksa omassa kodissani katella toisten lapsia! On kyllä vähän noloa..mut kun mulle riittää, että oma vekara levittää lelujaan ja pitää mekkalaa :)

Huimaa, Niksullakin jo kohta kolmekymppiset! Aika menee kyllä nopsaan, ainakin se paljon puhuttu toisten aika.. Itellä kyllä matelee viikot. Eikä edellenkään tunnu, että kohta meitä on muka neljä! Ennemminkin alkanut pelottamaan, että jos jotain meneekin pieleen..

Melko lohduttoman näköinen keli.. ihan sumuista. Illalla oli pakkastakin ihan hyvin, mutta nyt plussalla.

Jaaha, poika lähti mummolle. Lähdenkin sitten tästä äijää rökittämään ;)

Nuutunut Omppu ja toivottu Toivo 36+4