EX-Kermit 34 - joulukuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja senora
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihan nopsaan Kaprikselle... Juu, mulle ainakin lääkäri suorastaan suositteli, että pistelen laatat menemään yhtä soittoa kun ei elimistö vaadi mitään tyhjennysvuotoa. En sit tiedä vaikuttaako tuo, kun syön yhä minipillereitä. Mut ainakin niiden kanssa ohjeistus oli tuo.

Muille vilkutuksia ja ihanaa joulunalusaikaa kaikille!!!!!

Niksu

Kiitos jaksamis-toivotuksista! Edelleen heräilyt jatkuu.. Ekan pätkän nukkui kolme tuntia vaunukopassa. Kun taas otin viereeni, niin hulinat alkoi. Nyt A ei ole varsinaisesti valvonut, vaan heräilee monta kertaa yössä. Saattaa nukahtaa uudelleen ihan vaan sellaiseen, kun hieman siirtää patjalla. Ihme poika.. :) Anoppi olisi kovasti ottamassa hoitoon, mutta en raaski antaa. Sitten saa A mennä yökylään, jos ihan burnoutti iskee.

Omppulaan 1-veelle onnittelut!! :)

Safiiri saanut lahjat ostettua. Meillä myös yhtä lahjaa vailla ollaan. Mulla henkilökohtaisena tavoitteena on stressitön joulu. En tiedä onnistuuko, mutta yritetään.

gia

Mää aion kans olla ressaamatta joulua. Tai sitte sen jälkeen aion heittäytyä rennoksi ja rauhalliseksi ku ollaan saatu porukka pakattua autoon ja auton nokka käännettyä maanantaiaamuna ani varhain pohjoseen. Sitä ootellessa...

Ai nii joo, ennen joulun viettoon pääsemistä pitäis tädin tuloa jännittää. Perjantaina tai lauantaina on odotettavissa visiitti.

Terveisiä rakenneultrasta =)

Kaikki oli kunnossa ja Hippunen oli kasvanut oikein mukaviin mittoihin. Painoarvioksi annettiin tässä vaiheessa 360 g ja koko vastasi 20+6, kun tänään mennään 20+4.
Jalkovälissä ei ainakaan tänään näkynyt mitään ylimääräisiä ulokkeita ja näin ollen kätilö veikkasikin, että pikkuinen tyttö siellä masussa kasvaa <3 <3 Voi ihanuus, tuntuu, että leijailin pilvissä tänään tuon ultran jälkeen ja vieläkin on hymy herkässä...

Mukavaa viikonjatkoa kaikille, nyt en enempiä kommentoi..

Tiuhti ja Hippunen 20+4 (puoliväli ohitettu)

Toiselta sivulta? Oltiinpa pudottu...

Tiuhtilla aivan ihania ultrakuulumisia :) Onnea niistä. Vai että neitokainen teille tulossa? Sniif, mää ihan liikutun.

Tänään on päiväkerholaisten joulujuhla. Kakkonen esittää paimenta ja kolmonen enkeliä. Kirkossa on siis joulukuvaelma. Sen jälkeen syyään pipareita ja juuaan mehua.

Huomenna ois puolestaan ykkösen joulujuhla. Poika esittää latvatähteä :) Hauska nähhä minkälainen tähti hän sitte on.

Vilkutuksia ja huiskutuksia taas joka taloon.

Eikö näytäkki, Tiuhti? Ja punertava viiva ilmaantu ihan sallitussa ajassa ja on tikussa vieläki... Täti pitäis tulla vasta pe tai la, joten tuon vahvempi ei pitäiskään olla vielä eilen. Oireita ainaski ois vaikka minkälaista ;)

No, ny ei auta ku vaan ootella ja ottaa rauhallisesti.

Oi, Safiiri, toihan on ihan selkeesti kaksi viivaa!! Peukkuja uudelle testille!

Tiuhtille onnittelut ihanista näkymistä :)

Omppu ja tee, joka on 78,2 cm ja painaa 10225 g :)

Tiuhtille onnittelut ihanista ultrista täältäkin!!! Ihanaa <3
ja pieni tyttö... minäkin haluan :D !!

ja safiiri... mitähähtäh! minäkin siinä sen viivan näin ja näki muuten tyttökin jolta kysyin myös mielipidettä =)
joten huuiiiiiiiiiii miten jänskää !!

omppulassahan on pitkä ja sopusuhtainen poju =)
toivottavasti saat kunnon joulufiiliksen vielä takaisin.

safiirin pesueelle mukavia joulujuhlia.
mekin olimme eilen tytön kerhon joulujuhlissa ja huomenna on sit perhekerhon juhla.
ja minä taas herkistelin jo ennen juhlan alkua ihan täysillä. mitenhän sitä sais vähän "kovetettua" itseään jottei ihan itkupillinä tunnettaisi ? =)

nyt kahville - tai päikkäreille.

kapris joka on taas syönyt ihan liian monta piparia ja konvehtia

Wau, Safiirille onnea uusintatestiin!! Kyllä tuo minustakin ihan kahdelta viivalta näyttää, nyt siis odotellaan niiden vahvistumista. Ihan mahtava juttu!!

Ja Tiuhtille tulossa piskuinen tyttö...=) Onnea sinnekin suunnalle mukavista ultrakuulumisista!!

Niksu, jota ahdistaa (töiden puolesta) tuo tuloillaan oleva vuodenvaihde...

...kiittää edelleen prinsessaonnitteluista ja tuli vielä uudelleen tiiraamaan tuota Safiirin tikkua =) Ja kyllä, ehdottomasti siinä näkyy kaksi viivaa!!! Voi miten jännittävää!! Toivotaan, toivotaan oikein kovasti viivojen vahvistumista!!!

Niksulle tsempitykset ahdistukseen! Ja haleja kaikille!

Tiuhti ja Hippunen 20+6

Safiirille onnittelut haamunhaamusta... Toivotaan että siitä viiva vahvistuu <:)

Ompun tee käyny mittauttamassa ittensä... Onnittelut uusista mitoista. KOmean kokoinen.. ja ikää se vuosi. ..

perjantaina ois lasten kirkkohetki. aattelin tytön kans käy'...

kiittää haamuonnitteluista ja yhtyy toiveeseen että viiva vahvistuu. Palaamme asiaan...

Nelkku käy aamulla pituus-ja painomittauksissa. Ilmotan sitte neidin strategiset mitat.

Senora, ookko kerenny perehtyä siihen yhteisöjuttuun vielä?

Heipsan

Safiirille onnea viivoista :) Peukkuja!!!!!

Tiuhti siellä näkee vaaleanpunaisia unia varmaankin :) Onnea vaan ihanista ultranäkymistä.

Meillä oli tänään hampuhoitaja, ei hampaita näköpiirissä. Kielijänne hieman kireä, seuraillaan. Mulla sama vika, leikattu teininä ja siitä ei enää silloin ollut mitään hyötyä. En saa kieltä kourulle tms, hyvä että tulee suusta ulos :)

Muuten tänne ei kuulu mitään uutta. Lattialla M sentti kerrallaan etenee ja vinhaa vauhtia pyörii ympyrää.

Ompun tee päässyt uudelle luvulle painon suhteen :)

Nyt kotiaskareisiin,M juuri nukahti

Pikavisiitillä..

Minulla on ollut tietokoneongelmia.. Nytkin kirjottelen isännän työkoneelta, jonka hän ystävällisesti jätti tänään tänne, että pääsen maksamaan laskuja..

Meillä isäntä on siis muuttanut pois kotoa, mutta käy säännöllisesti lähes joka päivä tässä.. Hänen tunteet toista naista kohtaan ovat kuulema aitoja ja vahvoja, mutta minun on katsottava elämää eteenpäin..

Lapset kasvaa ja voi hyvin.. Siirillä on jokin rokko meneillään, mutta voiton puolella jo kuitenkin. Esikoiselle on tää ero aika rankka ja luulenpa, että pahin on vasta edessä.. minähän sen kaiken kiukun ja äittelyn joudun ottamaan vastaan ja lohduttamaan.. mutta sitä vartenhan äidit ovat..

Olen ottanut selvää vähän tukiasioista.. ja pitäs täyttää lapsilisä- ja kotihoidontukihakemukset uudelleen.. saisin korotuksien kanssa. Perjantaina olis tarkotus mennä isännän kanssa hoitelemaan asioita.. hän tekee osoitteenmuutoksen niin voidaan tehdä vuokrasopimus ja saan sitten myös asumistukea tammikuusta eteen päin..

Olen päässyt jopa kerran baariin.. ja teki muuten tosi hyvää. Jos ei lasketa niitä 45 tekstiviestiä, jotka isäntä illan/yön aikana miulle laittoi.. + lukuisat puhelut puolin ja toisin.. Joka tapauksessa illasta jäi positiivinen maku.

Palailen paremmalla ajalla.. jospa saisin parin viikon sisällä oman koneen huollosta.. Siitä hävis kaikki.. ei suostunu enää edes aukeamaan.. ja parin päivän päästä olis kone vuoden vanha.. saas nähä meneekö takuuseen vai johtuuko ohjelmista.. Kyllä on ärsyttäny..

Pikku2

Safiiri plussailee!!! ÄÄK! Pidähän meidät ajantasalla...:)

Pikku2, vaikutat ihailtavan pirteältä, teidän tilanteen huomioon ottaen. Pikaista paranemista Siirille ja voimia arkeenne!

Meillä tiedossa huomenna neuvola. Toivon mukaan saadaan lähete sinne lastenpolille maitoaltistukseen. Viime yö meni niiiiiin hyvin. A heräsi yhden kerran! Alan minäkin olla kohta takaisin elävien kirjoissa..

Tiuhtille vielä onnittelut mukavista ultrakuulumisista :)

Missäs Ninni on?? Huhuu!

gia

Heips!

Mitä mitä, safiiri haamuilee!!!! Onnea varovasti toivottelen... :)

Tiuhtille onnittelut ihanista ultrakuulumisista!

Pikku2 jaksuja ja onnea uuteen elämänvaiheeseen. Kuulostat kyllä ihailtavan pirteältä tilanteeseen nähden! Tsemppiä!

Tänne kuuluu sekavia kuulumisia... Ultrassa ei kaikki ollutkaan enää loistavasti viime torstaina, vaan sikiön kasvu oli tipahtanut alakäyrälle. Nyt sitten 2vk välein kontrolloidaan, seuraavan kerran 23.pv. :/ Sekavat fiilikset. Toisaalta yritän uskoa että vaavi siellä kasvaa vaikka sitten alakäyrällä ja kaikki on ok, mutta sitten hiipii se pelko kehitysvammasta tms. tai siitä, että kasvu pysähtyy ja pikkuinen jouduttaisiin näillä viikoilla ottamaan ulos..! :( Olen yrittänyt olla ajattelematta asiaa kun en itse mitään voi asialle tehdä. Pitää vaan odottaa tuota 23.pv ja sitten tietää taas vähän enemmän. Ultran arvio oli, että poitsu olisi rv27 painanut 800g, 4d näytti samaa 2vk aiemmin... En sitten tiedä. Eihän noi ultrat tietty mitään ihan tarkkoja ole, meillähän neiti käynnistettiin just sen takia kun tippui alakäyrältä ja piti painaa ENINTÄÄN 2,5kg, mutta 3100g kuitenkin painoi...

Meillä on neiti muuten alkanut seistä ajoittain ilman tukea ja kovasti harjoittelee tukea vasten kävelyä. :) Ihana seurata pikkuisen kehitystä! Ja tulipa toinen hammaskin "jo" .;) 2 hammasta siis saanut neiti puskettua läpi ja 26.pv tulee 10kk täyteen! :D Mies aloitti nyt maanantaina uudessa työssä ja meillä alkoi neidin kanssa taas arki. Tänään aloiteltiin joulusiivousta, tosin neidin osuus oli lähinnä imurissa roikkumista.

Mutta mutta, ei muuta tällä erää. Tulen viimeistään 23.pv kertoilemaan miten ultrassa meni, jos joku enää niin joulunaikaan täällä on. :)

Terkkuja!

Antzi ja Elias 27+4 ja Emilia kohta 10kk

Tiuhtille onnittelut hienosti menneestä ultrasta! Voih... pieni tyttö... ihanaa <3

Safiiri on tempassu, mielestäni jo aika selvän, plussan tikkuun :) Kovasti peukkuja uusintaan, että saisit vahvistuksen uudesta tulokkaasta bd bd

Kiva kuulla Pikku2:sta pitkästä aikaa, meinasin jo tulla sua huhuilemaan! Ja hyvä myös, että oot päässy vähän tuulettumaan. *halit* sinne!

Antzille peukut ja tsemppiä seuraavaan ultraan!!! Ikävää, että joudut taas tällaiseen varmasti ahdistavaan tilanteeseen. Lujasti kuitenkin uskon, että kaikki tulee menemään ok! :)

Meillä oli tänään... siis eilen 3 kk neuvola. Rokote pisti vähän itkemään, mutta harmistus unohtu pian :) Tammikuun alussa uus satsi rotaa.
Pituus 59 cm ja paino 4810 g. Seuraavalla kerralla katotaan riittääkö maito pitämään nälän loitolla, vai lisätäänkö kasviksia ruokavalioon... jännää :D

Sonia ja perheen pienimmäinen pian 3 kk

Safiiri, ihanaa! Siis mun mielestä toi on ihan selvä plussa. Mun haamuplussat on ollu aina sellaisia että katon keittiön lampun alla 5min. ja ihan kun olisi viiva ;o) Ton nyt näkee kaikki. Siis tarrasukkia sinne.

Ultrakuulumisiakin. Onnitteluja niistä.

Täällä täyshäslinki päällä. Osa joululahjoista vielä kaupassa ja pakkaamattakin osa ostetuista. Väsymystä pukkaa päälle ja kotihommatkin roikkuu. Kodinhoitohuone on kuin pommin jäljiltä ja siivousta vaatisi aikastee moni paikka. Piparit leipomatta jne. Mutta yritän olla stressaamatta. Tänään eka neuvola.

Nyt liukurimäkeen kun vielä pääsee. Huomenna pitäisi olla jo vesikeli.

Joulun toivotuksia kaikille ja special-vilkutukset pikku2:lle!

Kirppu 8+5

Kiitoksia tuoreista haamuonnitteluista :)

Antzilla ollu sekavia ultrakuulumisia. Toivottavasti ei ny mitään nii radikaalia tarvi tehhä että vauveli ulos napattaisiin kasvamaan. Ilmottele mitä kuuluu.

Hyvä kuulla että Pikku2:n on nousemassa jaloilleen. Sain sen käsityksen että te jatkaisitte asumista siippasi asunnossa vuokralla? Aika erikoista. Eikös siippasi nyt sitte saa hyödynnettyä verotuksessa asuntolainan korot (jos hällä siis lainaa on) ja myös saa teiltä vuokratuloja? Ja hän sitte näillä vuokratuloilla vähentäisi lainaansa?

Meikäläiset kävi aamusella neuvolassa puntarilla. Nelkku painaa 8905 g ja on 76,5cm pitkä. Hän on siis hoikkis.

Nelkulla oli äsken varsin halvat huvit. Oli kontannu kylppäriin ja noussu pesukonetta vasten polvilleen seisomaan ja katseli ihmeissään ku koneessa pyöri vaatteet. Ei ookkaan ennen nähny.

Mutta ny muualle. Näkemisiin taas.

Alkuperäinen kirjoittaja P_ _ _ _2:
Olen ottanut selvää vähän tukiasioista.. ja pitäs täyttää lapsilisä- ja kotihoidontukihakemukset uudelleen.. saisin korotuksien kanssa. Perjantaina olis tarkotus mennä isännän kanssa hoitelemaan asioita.. hän tekee osoitteenmuutoksen niin voidaan tehdä vuokrasopimus ja saan sitten myös asumistukea tammikuusta eteen päin..

Tuli tuosta vielä mieleen että ootko kysyny tuosta asumisasiasta keltään lainoppineelta? Tuli yhtäkkiä sellanen kutina että vois olla että teillä ois muutenki jonkinlainen oikeus jäädä asumaan taloon ilman mitään vuokrasopimusjuttuja... En tiiä oonko ihan hakoteillä, mutta kannattaa tarkistaa tuo.

Pikaisesti..

Siis tää vuokrajuttu on lähinnä sen takia, että isäntä maksaa tästä asunnosta sähköt ja vedet.. koska minulla ei ole tällä hetkellä tuloja.. Itse ajattelin, että vois sitten niillä minun asumistuilla(maksamalla vuokralla).. maksella näitä kuluja joita minä ja lapset aiheutetaan.. Ei menis sitten meidän kulut hänen omasta tilistään..

Tää on muutenkin aika kimuranttia.. Isäntä haluaa, että minä jään tähän lasten kanssa.. tämä on kuitenkin lasten ainoa koti. Ei ole muuten tästä talosta enää lainaa.. ainoastaan niistä yhteisistä osakkeista on lainaa.. joita vuokrataan eteenpäin ja se yksi olis tarkotus myydä kun saadaan remontti valmiiksi.. Toivottavasti se asunto menee kaupaksi niin olis nää lainahommat selvät.

Joulumieli on vähän hukassa, mutta lasten takia on pakko yrittää sellaista jostain löytää.. Ollaan yritetty isännän kanssa keskustella ja sopia, että jatkossakin yritetään viettää joulut koko porukalla.. siis anoppilassa. Ja yhteisillä ystävillä pyritään käymään lasten kanssa koko "perheen" voimin.. mutta saas nyt sitten nähdä miten se sujuu..

On se kuitenkin aika karua, että minun pitäisi hyväksyä isännän uudet tunteet.. Joita on muuten ollut jo 8kk. Ei ole kuulemma peittoja heilutellu, mutta jotenkin en vaan voi sitä uskoa..

On tässä itselläkin hieman perhosia vatsassa, mutta ei niistä sen enempää..