Ex-Kermit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Perustin meille uuden ketjun. Koitin katsoa viimeisen päivitetyn listan, mutta päivittäkää, jos jonkun tiedot puuttuu.

Hieno viikonloppu edelleen. Lunta on ja tulee edelleen. Pakkasta on sopivasti. Toivottavasti pysyisi jouluun asti tällaisena, mutta tiedän jo etukäteen, että se on ihan liikaa vaadittu.

Olipa sinulla Naks huono tuuri sen viruksen suhteen, mutta hyvä, että olet päässyt tarkempaan seurantaan. Toivotaan, että kaikki sujuu hienosti.

Niin meilläkin Maaria pitäisi olla neuvola kuukausittain, mutta nyt kun rupesin korttia katsomaan, niin kuukausi edellisestä käynnistä on mennyt jo. Tulee siis 1,5 kk väliä ennen kuin seuraavaksi menen. Rakenneultra on sitten kuukauden päästä seuraavasta neuvolasta eli 18.12.

Tossa neuvolakorttia seuratessani huomasin tällaisen kohdunpohjan korkeus -mittataulukon. Onko tämä jotenkin verrannollinen vatsan kasvuun vai miksi tätä mitataan? Taidan olla vähän kuutamolla näissä asioissa, mutta onneksi on palsta mistä kysellä.

Hyvää sunnuntaita kaikille. Kauriin kanssa varmaan tänään jännätään, kuka putoaa BB-talosta. Jep, minäkin ohjelmaa seurailen :-)

Heippa!

Onhan täällä elämää viikonloppuisinkin : )

Nyt rupesi pelottamaan tuo Naksin mainitsema virus. Minun tuurillani, kun juuri olen ureaplasmasta päässyt, niin varmaan on sitten jotain muuta...
Mutta päivä kerrallaanhan tässä on vaan mentävä.

Sämpy:
Sikiön kasvua seurataan neuvolassa mittaamalla kohdun kokoa SF-mitan (symfyysi-fundusmitan, eli häpyluunliitos-kohdunpohjamitan) avulla.
Minulla mitattiin viimeeksi ekaa kertaa ja ihan käyrällä mentiin, yläosassa.

Seuraava neuvola on 17.11. eli edellisestä 3 viikkoa.
Harmittaa kauheasti kun te puhutte tuosta rakenne ultrasta ja minä en siihen pääse : ( Pitää kärvistellä sinne rv 26 saakka ennen kuin näen pikkuisen...

Ja BB:tä jännätään tietenkin ; )
Onneks en oo haksahtanu siihen 24/7... En varmaan muuta tekis kun tuijottaisin sitä.

kauris ja iita rv 17+5

Korkataan nyt uusi ketju omaltakin osalta.

Pitääkin tänään katsoa BB:tä, niin tietää taas kuka putoaa :) MÄ en oikein jaksa sitä viikolla katsoa, kun illalla jo väsyttää niin paljon, mutta viikoloppuna sitten. Oliko se eilisessä jaksossa, kun ne oli ihan sikakännissä?? SIis se Olli varsinkin... huh.

Eipä kai tässä muuta, kuin mukavaa sunnuntai-iltaa!!

Maaria 15+6

Ei ollut tarkoitus levittää mitään hysteriaa täällä ;) Kuten jo varmaan mainitsinkin, se virus on harvinainen. Mitenkään siltä ei voi suojautua tai hoitoa ei ole,ikävä kyllä. Ainut mitä voi ja pitääkin tehdä on muistaa hyvä käsihygienia.

Älä kauris pelkää :-) Minullakin on mietteitä tuosta listeriasta, koska olen syönyt graavia lohta, pakastevihanneksia, leipäjuustoa (saattaa olla tosin pastöroidusta maidosta tehty) ja pakastevadelmia ja kaikki nämä epähuomiossa. Yksinkertaisesti en ole muistanut näitä asioita silloin, kun lautanen on tullut eteeni. Moni näistä tilanteista on sattunut lisäksi työreissuilla yhteisillä lounailla (yksi graavilohiateria jopa ulkomailla), jolloin en ole voinut vaikuttaa aterian sisältöön (paitsi jättää syömättä). Kas kun sentään muistan, että alkoholi on kielletty.

Olen ajatellut, että kyllä se minunkin äitini on minut hengissä saanut maailmaan ja silloin taatusti ei ollut tällaisia ruoka-ainekieltoja ja toiseksi, että muissa maissa ei varmasti ole tällaisia kieltoja kuin täällä. Jos listeria nyt iskee ja seurauksena on keskenmeno, niin sille en enää voi mitään, koska tehtyä en saa tekemättömäksi. Ei auta kuin mennä eteenpäin ja katsoa mitä tuleman pitää.

Kiitos kauris infosta. Meillä onkin samaan aikaan seuraava neuvola. Onko teillä joku muu ultra rv:lla 26 vai oletko menossa 4D ultraan? Onko teillä muuten asiat selvinneet poikaystäväsi kanssa? Ei oo pakko tänne tilittää, jos et halua.

Minäkin vain viikonloppuisin seuraan BB:tä. Sitten luen päivittäin netistä BB-uutiset. Olin ihan tyytyväinen, kun Mira tippui. Varmaan toi räväkkyyttä ohjelmaan, mutta jotenkin meni minun maun yli kaikki se asioiden päälaelleen kääntäminen ja ylireagoiminen. Ollina rupeaisin olemaan tosi huolissani käyttäytymisestän kännissä :-) Ihan aiheellista ihmetellä, että tapahtuukohan sitä kotonakin... :-)

Tiistaita tyttöset : )

Eipä se huoliminen auta kuitenkaan mitään, tulee vaan epävarmempi olo. Joten yritän nyt vaan nauttia tästä sen minkä pystyn ; ) Jos jokin on mennäkseen pieleen, niin sitten menee.

Ukkokullan kanssa menee ihan hyvin, mutta tietysti tuo isyys asia rassaa häntä : ( Ollaankin suunniteltu yksityiselle menoa... lapsivesinäytteestä sitten DNA. Pelottaa ihan pirusti koko toimitus. Sekä näytteenotto, että lopputulos. Nyt on mennyt niin hyvin, että minä kyllä romahdan, jos tulos ei ole odotettu. Ja sitten luultavasti jään yksin. Neuvolassa jo suositeltiin neuvolapsygiatrille puhumista, mutta on niin kipeä asia, että tuleekohan siitä puhumisesta kaiken itkun seasta mitään... Mielialalääkkeetkin olisi kuulemma ihan ok juttu, jos oikein pahaksi mieli muuttuu. Mutta luulen, että kyllä tässä ainakin vielä pärjätään ilman mitään tabuja. Välillä on tosi vaikeaa ja välillä kun on oikein ihanaa miehen kanssa, niin ei edes muista murehtia ja kaikki tuntuu olevan yhtä hyvin kuin ennenkin.
Mutta katsotaan nyt miten tilanne tästä kehittyy. Että mennäänkö testiin vai ei. Sanoin miehelle, että jos hän sen haluaa, niin sitten mennään. En voi enkä haluakkaan kieltäytyä. Mielestäni on täysin oikeutettua hänen haluta, että asia selviää. Meillä on kuitenkin niin pitkä ja lapsen suhteen kipeä suhde takana...

En oikein tiedä mikä ihmeen ultra tuo rv 26 oikein on... ihan neuvolan juttuja, että tuskin on 4D, vaikka ainahan saa toivoa ; ) Sitten varmaan selviää sukupuolikin... katsotaan nyt uskallanko kysyä, vielähän voi mieli muuttua : )

Rv 19 pyörähti tänään käyntiin ja olen melko varma, että pikku tyyppi on alkanut heilua ja riehua tuolla masussa ihan kunnolla : D Ihana tunne! Eilen illalla viimeeksi tuntui ihan selvää kuplintaa. Ei minulla niin pahoja ilmavaivoja voi olla...
Ei niitä kyllä tunne kuin iltaisin ja joskus aamuisin, kun sängyssä makoilee ihan liikkumatta. Saisi alkaa monottaa ihan kunnolla, niin olisi joku juttu mihin tukeutua aina kun epätoivo iskee, että onkohan siellä vielä elämää...

Eipä sitten muuta kuin mukavaa alkuviikon loppua ; ) heh!

Moikka kaikille,

Hyvä päätös kauris :-) Nyt loppuu sitten minunkin huolehtiminen :-)

Soitin eilen erittäin hyvälle ystävälleni, jota en tosin ole nähnyt vähään aikaan ja kerroin uutisia. Oli erittäin iloinen puolestani ja onnitteli ja kyseli paljon kaikesta asiaan liittyvästä. Tuli oikein helpottunut olo minullekin. Hän siis on vielä eikä tunnustanut, että vauvapuuhia oli tekeillä. Nyt olisi vielä parille kaverille kerrottava ja sitten jossain vaiheessa töissä. Työpaikalla kertominen mua kai eniten hermostuttaa.

Tänään oli muuten ensimmäistä kertaa, että yhdistä farkuista ei mennyt enää ylänappi kiinni, joten saas nähdä pystynkö tätä jouluun asti salailemaan.

Onko kauris mitään mahdollisuutta, että poikaystäväsi jäisi luoksesi tuloksesta riippumatta? Kyllä mä kehottaisin käymään siellä neuvolapsykiatrilla. Ensinnäkin puhuminen voi helpottaa ja sitten heillä voi olla ehdottaa jotain, mikä voisi viedä tilannetta eteenpäin. Aika paljon se on tietty psykiatristakin kiinni. Positiivista kuitenkin, että olette poikaystävänne kanssa hyvissä väleissä. Tuskin ne välit tuosta noin vain katkeavat, oli tulos mikä hyvänsä.

Aika paljon meidän neuvolassa kysellään, että miltä asiat tuntuu ja millä mielellä on. Multakin kysyttiin aika tarkkaan, mitä ajatuksia keskenmeno oli aiheuttanut.

Missäs ketjun joulupallot ovat :-) Tulkaahan linjoille kertomaan loppuraskauden kuulumisia.

Kaikkihan on mahdollista ja tietysti toivon, että mies pystyisi pitämään lasta kuin omaansa.
Eniten kuitenkin toivon, että lapsi on hänen.
En ole uskaltanut kysyä, että olisiko mahdoton ajatus unohtaa testit ja jatkaa yhdessä perheenä... Sekin olisi hyvä vaihtoehto.

Sanoin neuvolassa, että varataan vaan aika psygiatrille, mutta siellä oli tungosta (??!!), joten päätimme katsastaa tilanteen ensi kerralla uudelleen. Jos tulee kamalan paha olla, niin ei minun tarvitse kuin soittaa ja aika järjestyy heti.
Hyvähän se olisi ulkopuolisen kanssa puhua...

Moikka!

Mulla ole mitään ihmeellistä, kunhan kirjoittelen taas :)
Mä luulen, että meilläkin on tolloin rv 26 aikoihin ultra, siis neuvolalääkäri, joka varmaan normitarkastuksen yhteydessä ultraa. TAi sitten milloin onkaan.

Kunhan nyt ensin pääsis sinne rakenneultraan asti...

Eipä ihmeempiä, täällä mennään jo 17. viikkoa!!!

Maaria 16+1

Terveisiä joogasta :-)

Nyt rupesi joissakin asennoissa huomaamaan, että toi olematon maha on tiellä :-)

Kyllä mä kauris uskon, että ne asiat siitä suttaantuu ajan kanssa. Vaikka helppohan täältä on huudella, kun ei ole kokenut mitään vastaavaa. Annat aikaa itsellesi ja keskityt onnelliseen odotusaikaan. Ja tännekin niitä tuntoja voi purkaa, jos oikein rupeaa ahdistamaan.

Mä olin unohtanut kokonaan ne neuvolalääkärit, varmaan siksi, kun mä en tiedä, milloin ne ovat. Tosiaan, jos ne ultraa siellä. Maarialla rupeaa rakenneultran aika jo häämöttämään, mulla on vielä pitkän pitkä aika (yli kuukausi). Täällä 16. viikko rupeaa häämöttämään. Nyt siis 14+6.

ketjua seuranneena ,kauris uskallatko ottaa riskin, tuo lapsivesinäytteen otto on kuitenkin aika riskialtis toimenpide...prosenttilukua en muista ,mutta keskenmenoriski on aika suuri? Asia on varmasti vaikea ,mutta voisitteko odottaa ,että vauva syntyy? Tuo juttelu ammatti ihmisen kanssa on varmaan tosi hyvä juttu:)

Heips!
Täällä joulupallo pyöristyy ja tuntee itsensä elefantiksi... Perjantaina alkaa viimeinkin äippävapaat... tai no...
Joudun kyllä tulemaan vielä töihin perehdyttämään pikaisesti sijaistani, joka ilmestyy tänne kylille vasta huomenillalla....

Raskaus etenee muuten ihan omalla painollaan, mutta verensokerit meinaa hieman kohoilla yli suositusarvojen... Kokeilin guarem-rakeita, mutta niillä ei ollut kyllä mitään vaikutusta... Katsotaan nyt ens viikon neuvolassa tehdäänkö varsinainen rasitus vai jatketaanko vältellen herkkuja...

Pesänrakennusvietti on aivan hillitön ja niinpä makkari on jo laiteltu valmiiksi vauvaa varten ja olohuoneen remppakin odottelee enää lattialaminaatteja (viikonloppuna maalailin lasikuitutapetit jne.)... Sitä tulee heiluttua hiki päässä ja sitten saakin kärsiä pökkelöjaloista ja kipeästä kropasta supistuksineen. Jospa nyt sitten vapaalla osaisi ottaa edes jonkun päivän rennommin?!?

Isäinpäiväksi on kultsille tiedossa isyyspakkaus...eli... ISÄLLE / VAUVALLE:

Lukuhetkiin: Vauva – omistajan opas / Pehmokirja
Rentoutumiseen: Konjakkia+sikari / Korvike + tuttipullo
Äänenvaimentimet: Korvatulpat / Tutti
Stressiin: Sisuja + purkkaa / Purulelu
Kipuiluun: Buranaa / Suppoja
Vatsavaivoihin: Samarin-purutabletit / Disflatyl-tippoja
Vaipanvaihtoon: Pyykkipoika+kertishanskat / Vaippoja
Kylpyhetkiin: Suihkugeeli / Kylpyöljy+kumiankka

Sydänsuklaata, tuoksukynttiltä…. Äidin ja isin hetkiin!
...ja ehkä vielä jotain muuta jos keksin...ja ehdin hommata!

Tällaista täällä...

Tsemppiä kaikille ja onnellista odotusta! Kauriille voimahaleja ja toivotaan, että kaikki järjestyy parhain päin!!!

Tuulimamma rv 34+5

Morjens,

Kiva kuulla Tuulimamma, että kaikki on hyvin. Toivottavasti sokerit pysyy aisoissa. Hauskalta kuulosti myös tuo isyyspakkausidea. Ootteko te muut tehneet sellaisia?

Mulla on joskus armottomia jysäreitä (päässä siis) ja vetää kyllä pinnaa kireelle. Tänään oli töissä viimeksi. Vielä olen ilman särkylääkkeitä selvinnyt, mitä vältän kyllä viimeiseen asti, koska ne rupeavat taas närästämään. Mitenkäs muut ootte voineet?

Ollaan vähän mietitty vauvavakuutuksen ottamista, kun kaikki perheelliset ystävämme sitä suosittelevat ja nyt kilpailutetaan vakuutusyhtiöitä.

Miten Maaria doppler toimii?
Eipä muuta, kuin illanjatkoja ja Tuulimammalle tsemppiä jatkoon. Alkaispa omakin äitiysloma pian.... Aika aikaista on vielä haaveilla asiasta.

Huh! Nyt on työparia infottu raskaudesta. Asialla oli hyvä vastaanotto vaikka duunissa on melko stressaava kausi meneillään ja raskausuutinen sekoittaa pakkaa pahemman kerran. Mieli keveni puolella, vielä kun uskaltautuisi pomon juttusillekin. Sitä ajattelin lykätä kunnes ensi viikolla menen ultraan ja nähdään onko kaikki niin kuin pitää.

Tänään on tasan 12+0, eli kai tässä PITÄISI pikkuhiljaa alkujännäämisen mennä jo ohi. Kun vaan osais nauttia tästä olotilasta :) Mahaa juilii välillä ja on turvonnut olo. Ällötykset on mennyt ohi, enää jäljellä mieletön himo mandariineihin ja marjoihin. Niin ja karkkilakkokin pitää, jee.

Tuulimamman isyyspakkaus kuulosti mahtavalta!!
Meillä mies on saanut jo muutaman isänpäivänä jotain pientä, kun on koiran "isä" :) Eli saanee myös tänä vuonna. Sellaisen "Vauva - omistajan opas" kirjan annoin jo kun alettiin olla varmoilla vesillä tässä raskaudessa.

Doppler toimii oikein hyvin, ollaan käytetty sitä nyt kolmen kertaa... Ekoilla kerroilla viime viikolla syke kuului ihan karvoituksen yläreunassa oikealla puolella. Edellispäivänä se kuului jo vähän ylempänä ja ihan keskellä navan alapuolella, siis ei missään navan kohdalla mutta linjalla siitä alaspäin.
On ihan huojentavaa aina välillä, kun ei siis niitä liikkeitä tunne, tai ainakaan osaa tunnistaa.

Huomenna meillä onkin neuvola, missä kuullaan sitten ihan virallisestikin ne äänet!

Mä oon huomannut iltaisin, että maha ahdistaa kun ollaan lähdössä koiran kanssa ulos, ja mä kumarrun solmimaan kengän nauhoja. Mitä se onkaan sitten joskus myöhemmin???

Viikonloppuna saa nähdä, huomaako sukulaiset mahaa, heh. En ainakaan heti ovelta ala uutista toitottamaan :)

Ehkä vähitellen taas takaisin töiden pariin.

Maaria 16+3

Naks: Mäkin oon ollut karkkilakossa plussatestistä asti! Eikä oikeestaan enää edes kunnolla tee mieli karkkia. Välillä vaan muistelee ihanaa salmiakin ja lakritsin makua... NAM! Ehkä sitten loppuraskaudesta annan itselleni luvan...?

Maaria, mä ajattelin olla lakossa aluksi jouluun asti. Jouluna annan itselleni valtuudet herkutella ja sen jälkeen lakkoillaan taas. Mitään erityistä syytä ei ole, ollaan vaan kaveriporukalla mieheni mukaan lukien päätetty näin. Makeaa ei tee mieli, äärettömän helppoa on ollut kieltäytyä karkeista. Sipsiä tms ei voisi kuvitella syövänsäkään, mut keksit yms jäänee joulun jälkeen tauolle myös. Lakritsia ja salmiakkia eniten kaipaan minäkin.

Iltaa kaikille,

Taas on maattu sohvalla ja tuijotettu Everwoodit ja Lostit. Ja kyllä oli viihtyisää :-)

Naksia saa onnitella pian sen kriittisen rajan ylittämisetä. Miten sä Maaria tiedät aina mitä milläkin neuvolakäynnillä tehdään? Ilmoitetaanko teille niistä käyntien sisällöistä jotenkin etukäteen? Mä en tiedä muuta kuin sen, että milloin on seuraava neuvola, mutta ei ole mitään tietoa lääkäristä tai sydänäänien kuuntelusta.

Minä en ole ollut erityisemmin karkkilakossa. Karkit ja makea maistuu paremmin kuin viime tm-raskaudessa, mutta en ole mitenkään aktiivisesti välttänyt niitä, joskaan niitä ei tee kamalasti mielikään. Ruokakaan ei oikein maistu, no eipä ole tullut kilojakaan kuin ehkä yksi. Olen kuitenkin yrittänyt syödä kunnollisesti, vaikka sitten väkisin. Hajuaisti on parantunut tosi paljon. Siksi jotkut ruuatkin epäilyttää hajuiltansa, vaikkei siis mitään kuvotusta ole.

Täällä rv 15+1.

Sämpy: neuvolakäynneistä, en mä niistä sen tarkemmin tiedäkään. Silloin ekalla kerralla neuvolassa täti sanoi, että sitten seuraavalla kerralla kuunnellaankin sydänäänet :) Ja kerran meidän neuvolalääkärillä on ultra, niin oletan että siellä sitten ultrataan.
Tänään oltiin siis neuvolassa aamulla kaikki ok, verenpaine oli koholla, mutta sekin oli sen takia, että mulla meinasi mennä siellä hermot! Meidän tädin ovessa oli lappu, että on sairaslomalla - ottakaa yhteyttä ajanvaraukseen!!! Argh. No, mä menin avoimesta ovesta toiseen huoneeseen, missä ystävällinen täti otti sitten meidät vastaan!! Sen oma asiakas oli myöhässä.
Sydänäänet kuului hyvin, sf-mitta oli 14, pissa puhdas jne. Hemoglobiini oli laskenut vähän 135->129, mutta ihan jees vielä.

Seuraava neuvola on 19.12., eli 22+1, kun silloin voidaan sitten täyttää jo äitiyslomapapereita (tiedän siis sen verran ensi kerrasta :)

Nyt vajaa kolme viikkoa rakenneultraan...

Takaisin töiden pariin! Mukavaa viikonloppua kaikille!
Me ollaan mökillä ja kotipaikkakunnalla, joten en varmaan pääse nettiin kuin su illalla seuraavan kerran.

Maaria 16+4

Välikysymys: neuvolasta sanottiin, että lapsivesitutkimuksessa keskenmenoriski on alle 1%. Otan kyllä kaikesta selvän. Se vaan selventäisi tilannetta niin älyttömän paljon. Nyt tilanne on kovin sekava. Tuloksen saatuani tiedän ruveta valmistautumaan joko yksinhuoltajuuteen tai sitten ainakin jonkinlaiseen perhe-elämään.

Sitten vähän samaa ja muutakin ON:
Eilen kävin neuvolassa psykologin juttusilla ja oli kyllä hyvä, että menin. Siellä sai purkaa kaikki asiat ja itkeä oikein kunnolla.
Neuvolan täti sekä psykologi olivat molemmat sitä mieltä, että olisi tosi hyvä jos tilanne selviäisi. Jo minun henkisen terveydenkin kannalta. Ja jos tulos ei ole se mitä toivon sen olevan, niin ehtisin käsitellä asiaa ja pystyisin ruveta valmistautumaan yksineloon ennen lapsen syntymää.
Mutta otan vielä asioista selvää, ennen kuin ryhdyn tositoimiin.
Voi kuullostaa karkealta, mutta otan sen alle 1% riskin lapsen menettämisestä ennemmin kuin menetän järkeni...

Minulla oli tuo sf- mitta ihan sama kuin Maarialla viime neuvolassa kun viikkoja oli 16+3 : ) Melko mielenkiintoista kun mennään melkein samoissa. Harmi, että minun ja Epelin välissä on noin pitkä aika : ( Olisi mukava, jos olisi vielä joku joka olisi viikon tai pari edellä ; )

Minulle neuvolantäti aina sanoo mitä seuraavalla kerralla tapahtuu, esim. mistä keskustellaan. Ekalla kerralla jo sanoi mitä tapahtuu joka ikisellä kerralla ja mainitsee aina jos seuraavalla kerralla on jotain erikoista.
Voithan sämpy pyytää tätiä kertomaan sinulle missä milloinkin mennään.

Ei kait sitten muuta kuin mukavaa viikonloppua!

kauris ja "armaani humu-pekka" (sisko antoi pikkuiselle työnimen, heh. Onkohan sittenkin poika...)

Moikka taas.

Tulin vaan ilmottamaan, että ei sitä isyyttä sitten saadakkaan selville ennen vauvan syntymää : (
Isyyttä ei lähdetä selvittämään ellei poliisi- tai lastensuojeluviranomainen pyydä. Eikä kuulemma kukaan kirjoita lausuntoa, jollei tuota pyyntöä em. viranomaisilta tule.

Että se siitä sitten. Nyt on vaan koitettava selvittää asiat jotenkin muuten.
Pakko varmaan mennä uudelleen juttelemaan sen psykologin kanssa.

Tässä nyt sitten mennään päivä kerrallaan ja toivotaan, että pää kestää...

Kauris: Minun äidiltäni ja äitipuoleltani otettiin kummaltakin lapsivesinäyte, kun he odottivat iltatähteään ja kumpikin syntyi onnellisesti ajallaan. En tiedä ketään, kenellä olisi mennyt kesken lapsivesinäytteen ottamisen takia, mutta tiedän kaksi, jotka ovat selvinneet siitä. Kyllä minäkin sinun tilanteessa menisin lapsivesinäytteeseen, tosin nythän se ei taida oikein kannattaa.

Kumma kun ne eivät siellä neuvolassa osanneet tuota kertoa. Jos sinun poikaystäväsi kävisi viranomaisille sanomassa, että haluaa isyystestin, niin onnistuisiko se sitten? Hyvä, että psykologin tapaamisesta on apua. Jatka vain ihmeessä tapaamista. Koita ottaa vaan ihan rauhallisesti, vaikka eihän se mitään helppoa ole.

Joo, seuraavalla neuvolakerralla en ole enää niin uuno, etten saa suutani auki :-) Puolustuksekseni voi kai sanoa, että kun se oli ensimmäinen kerta ja enkä tajunnut seuraavan venähtävän niin pitkän ajan päähän, niin en tajunnut kysyä mitään niistä asioista. Ihmettelin vaan, että mikä lääkäri, kun siitä oli ohimennen puhetta :-) Tästä palstasta on sikäli ollut hurjasti apua, kun saa kuulla, miten muualla Suomessa odottajia hoidetaan.

Tulevat isovanhemmat rupeaa olemaan ihan tärähtäneitä. Äiti soitteli just ja kysyi, että oonko mä hankkinut vaunut tai mahdollisesti jotain muuta vauvakamaa (juu, en oo) ja sitten sanoi itse katselleensa jo vauvanvaatteita. Mies totesi, että hyvä, kun ajatteli, että meidän ei tarvi ostaa sitten mitään.

Hyvää mökkireissua Maarialle ja viikonloppua muutenkin. Minä varmaan täällä netissä pyörin joka päivä.

Nostampas meidät etusivulle...

Tänne ei ihmeempiä. Kaikki tuntuu olevan hyvin, masu kasvaa, liikkeet tuntuu, vaikkakin vaan silloin tällöin, mutta silti : )

Meidän äidille tehtiin myös lapsivesitutkimus, kun odotti pikkusiskoani, oli jo sen varran ikää ; )
Niin, että ei me nyt sitten mennä siihen lapsivesikokeeseen kuitenkaan, kun ei siitä selviä sitä mitä haluaisimme selvittää. On vaan odoteltava huhtikuuta...
Ja jos siihen oikeasti olisi aihetta, niin neuvolasta kyllä laitettaisiin asiat eteenpäin.

Sunnuntain jatkoja...

Täällä taas...

Nyt on myös miehen veljeä ja isovanhempia informoitu asiasta :) Kaikki ovat kyllä onnellisia!

Mekään ei todellakaan olla tehty mitään hankintoja vauvalle vielä - ehkä sitten joskus rakenneultran jälkeen...
Mun isoäiti alkoi jo eilen tuputtaa mulle kastemekkoa!! Siis haloo, jätin sen sinne odottamaan, mä en todellakaan halua sellaista meille tässä vaiheessa. Ristäisiin on kuitenkin melkein puoli vuotta aikaa...

Kauris, kiva kuulla, että sf-mitta on ollut sulla sama, koska siellä neuvolassa vaan todettiin, että noin on, muttei mitään suuntaa siitä, että onko ok vai ei...

Liikkeitä ei siis vielä tunnu, mutten jaksa ottaa niistä stressiä (ainakaan vielä), tuntuvat sitten joskus. Mulla mahassa kuplii muutenkin aina niin paljon, että on varmaan vaikea tunnistaa niitä OIKEITA sieltä :)

Tänään alkoi jo muuten 18. viikko!!! Aika menee kyllä melko nopsaan, kahden viikon päästä meillä on jo rakenneultrakin edessä, hui!

Maaria 17+0