Haaveissa vauva 10

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias pahalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos peukutuksista!
Mulla oireet on ja pysyy. Viime viikolla ei niin oksettanut mutta tällä viikolla on taas kiertänyt vatsanpohjaa niin että ei tiedä miten päin olisi. Nännit on tummuneet ja niitä nypyköitä tullut lisää plus ovat tosi hellänä. Koko ajan palelee järjettömästi, lämpö 37. Menkkakipuja ollut muutaman päivän niin että välillä koskee ja välillä ei, valkovuotoa riittää. Maanantaina siis tein nega testin, tosin kp 22, mutta en malttanut olla testaamatta kun näitä oireita on ollut jo niin kauan.
Nyt en osta testiä ennen ensi viikkoa niin ei tule pakkomiellettä tehdä sitä ihan lähipäivinä. Ihan jo siksi etten kehtaa apteekissa juosta vähän väliä hakemassa niitä. Teen testin vasta kun menkat on myöhässä kaikkein pisimmänkin kierron mukaan mitä mulla on ikinä ollut, jollei ne nyt sitten ala tässä välillä. Karseeta tää odottaminen..

Töissä on onneksi sellanen hässäkkä päällä että aika menee sujuvasti ja ei niin ehdi miettiä näitä vauvajuttuja. Paitsi kaiket illat.. ; )

Mutta toivon koko sydämestäni plussaa niin tietysti itselleni kuin teille muillekin!
Mikä olisikaan ihanampi tapa aloittaa uusi vuosi kuin jäädä raskaaksi!
Lisään itseni vielä tuohon jännäyslistalle.

Jännäyspäivät

Hempsukka viim. 20.12
hippu81 27.12.

Kuulostaa kyllä lupaavalta Hempsukka nuo sun oireet! =) Unohdin itseni listalle lisätä, joten laitan nyt.

Jännäyspäivät

Hempsukka viim. 20.12
hippu81 27.12
Sanibel 22.12

Huomentapäivää,

tosin jännät paikat on kyllä sulla Hempsukka! ihan sivustaseuraajanakin jänskättää sun puolesta kun noita oireita latelet pöytään! Samoin Sanibel, sullakin näyttäisi ihan ekat oireet täsmäilevän. odotamme kuulumisia :)

Ihanalta kuulosti nuo Helmin hääsuunnitelmat! Talvihäissäkin on puolensa, varsinkin jos on lunta, plus sitten pimeys ja kynttiläroihut ja sädetikut, ai että!

Mäkin laitan tähän lyhyesti oman tarinan, tosin taisin sen viimeksi jotain pari pinkkaa sitten kirjoittaa kun liityin mukaan. Eli me ollaan naimisissa, ja mulla on tämä vauva-ajatus heräillyt vasta viime kevättalven aikana, ja sit alkusyksystä kävin ottaan hormonikierukan pois, ja nyt sit odotellaan ens kevääseen että aloitetaan yritys. Mun mies on aina tiennyt haluavansa lapsia, mutta tosiaan meillä minä olin se joka tarvitsi aikaa ajatukselle. Mutta mitä pidemmälle aika kuluu, sitä enemmän ajatus on siihen suuntaan että KUN olen raskaana ja KUN meillä on vauva. Eihän se tietystikään aina mene siten kuin suunnittelee ja haluaisi mutta toivotaan parasta =) Kyllä meilläkin on jo ensi vuoden menot ja jutut puhuttu siihen malliin että mahdollisesti voisin jo kesällä olla raskaana. Samoin olen ajatellut työasiatkin, meillä kun tehdään suunnitelmat hirveän pitkälle tulevaisuuteen.

Teillä oli puhetta tuosta oviksesta ja laskureista. Mulla tämä on ensimmäinen kerta vuosikausiin kun olen ilman hormonaalista ehkäisyä, ja olen nyt seuraillut omaa kiertoani, ja olen melkein varma että mulla ovis on aika tasan 10pv ennen kuukautisia, ja kierto 27-28pv.

Tässä samalla tutkailin teitä muita jotka olette hyvissä ajoin liikkeellä täällä palstalla, niinkuin minä =)) Milloin teillä Nooa se häämatka olikaan, ts milloin yritys alkaa? Entä Johkuliini, sinäkin puhuit yrityksen aloittamisesta keväällä? Oltaisiinko me suurinpiirtein samoilla aikaa sitten jännäilemässä =))

Terveisin Miisa,
joka kirjoittaa harvoin mutta näköjään sitten aina kamalan romaanin kerralla...

Hauska juttu kun välillä on pitkä jännäyslista ja välillä ei listaa ollenkaan, kun monella menee aika samaan tahtiin noi kierrot...

Täällä ovista odotellaan, ja sitten kun se tulee niin lisää itsenikin listalle. Mulla menee varmaan kanssa tonne vuodenvaihteen hujakoille... Ja päätin kyllä että jouluna otan muutaman lasin viiniä, enkä stressaa sitä että voin olla raskaana. Vaikka aina sanotaan että raskauden varmistumiseen asti voi elää normaalisti, mutta jotenkin sitä vaan aina huomaa miettivänsä että mitä jos...

Hempsukalla on kyllä tosiaan lupaavat oireet =) Pidetään peukut ja varpaatkin pystyssä!

Ja Wilma, musta on hienoa että on noin hyvät välit äidin kanssa että voi reissata yhdessä.

Tähti kyseli niistä iho-ongelmista... Mulla on kyllä ainakin ajoittain iho huonona, ajoittain onneks vähän parempana. En oo vielä ihan selvillä mistä se huononee, onko tietyssä vaiheessa kiertoa vai mitä. Nytkin on taas peitepuikolle käyttöä. Ärsyttävää. Päätin jo mennä taas sellaiseen mulla hyvin toimineeseen kasvohoitoon, jossa aikasemmin oon käyny kerran kuussa, mutta kun se maksaa 70 e ja pitäis vielä kaikkia huonekalujakin ostella niin en oo vielä saanu aikaseks...

Jännäyspäivät

Hempsukka viim. 20.12
hippu81 27.12
Sanibel 22.12
Tähti* 27.12 ->

On tää kyllä niin huvittavaa, kun meillä niin monella menee kierrot aika samoissa :)). Kaikki sit jännäillään suurin piirtein samoihin aikoihin. Nyt sit jännätään miten kenenkin uusi vuosi alkaa ;).

Helmi, minkälaisessa kasvohoidossa olet käynyt? mitä ne tekee siellä? mä en ole uskaltanut mennä kosmetologille, kun ne siellä puristelee niin tuntuu, et iho menisi vain huonompaan kuntoon. Oon miettinyt, että nyt kun ei pääse aurinkoon, auttaisiko solarium?! Mäkään en oikein ole vielä huomannut, onko iho huonommassa kunnossa jossain tietyssä vaiheessa kiertoa... Ainakin menkkojen aikoihin iho on oudosti ollut parhaimmassa kunnossa kiertoa. Yleensähän se on vissiin monilla just toisin päin...

On kyllä välillä vähän ärsyttävää, kun miettii kaikkia suunnitelmia, että jos sitä on raskaana tai sitten ei ole. Kunpa sitä tietäisi miten kauan joutuu odottamaan :)...

G: Jokos te olette joululahjat ostanut? mä en ole vielä mitään ostanut ja pääni olen puhki miettinyt, mitä ostaisin miehelle. Ehdotuksia???

Hei taasen!
Wilma, mukavaa kun reissu oli onnistunut! Kävittekö ihailemassa Gaudin pytinkejä? Barcelona on myös hyvä ruokapaikka (täällä muistelen nälkäisenä..), virtasiko sangria? ;)
Johkuliinille kiitos tsempityksestä. Tulisipa sellainenkin päivä, kun voisin liittää itseni jännäyslistaan. Nyt tuntuu vähän kaukaiselta koko ajatus..

Tähti*, kyselit ihosta. Mun iho on pysynyt hyvässä kunnossa, pari finniä on tullut ja mennyt, mutta niinhän sitä saattoi pillereidenkin kanssa käydä. Selkä tosin tuntuu rasvaisemmalta kuin ennen, ja kammolla odotan, miltä se näyttää ensi kesänä, kun pitäisi laittaa bikinit tai selän paljastava paita. No mutta "parempi" että tulee selkään kuin naamaan. Ja jos kesällä on sitten ongelmia, niin aurinko auttaa, siihen luotan :) Odotin kuitenkin jotain hirveää finni-iskua, niin olen positiivisesti yllättynyt, kun niin ei ole käynyt, ainakin toistaiseksi. Tosin mun oma hormonituotanto ei taida tällä hetkellä oikein toimia (kun ei kuukautisia näy), joten en tiedä, mitä myöhemmin on odotettavissa, jos/kun kierto toimii kuten pitääkin. Olipas taas selostus :)

Jep, tää on niin tätä, kun tahtoisi suunnitella asiat, mutta kaikkiin asioihin ei voi kuitenkaan vaikuttaa. Tää vauva-juttu taitaa olla yksi niistä. En siis aio rajoittaa menemisiäni ja syömisiä ennen kuin raskaustesti näyttää positiivistä, ties kuinka kauan joutuisin olemaan "turhaan" ilman ihania juustoja ja viiniä, joita silloin tällöin tulee nautittua ;) Tosin matkojen varailussa olen hieman varovainen, mutta myös muista syistä: omat opiskelut ja mahd. työt, miehen opinnot ja työt (kun ei tiedä, koska oikeasti on mahdollisuus lomailla yhdessä).

Heh on kyllä hauskat nuo jännäilypäivät :) Mä jännäilen Helmin kanssa samoihin aikoihin, vissiin 1.1. olisi 28 päivän kierron mukaan. Pitää laskea tarkemmin sitten lähempänä. Oletko Helmi tikuttanut ovista - miten se on sujunut?

Jännäyspäivät

Hempsukka viim. 20.12
Wilma 20-21.12
hippu81 27.12
Sanibel 22.12
Tähti* 27.12 ->

Lisäsin itteni tohon ku tuli kuiteskin oltua silleen päivää ennen reissua ja ovis oli sit päivän päästä...Hyvin epätodennäköistä, mut toivoahan saa...Nyt muuten oviksen jälkeen ei oo ollut vielä yhtään "kuivaa" päivää vaan pelkästään limaa...Mitäköhän meinaa...ja eilen tykytti vähän sivuista.Epäilin jo et olisko se ovis vasta nyt...En kuitenkaan mieti asiaa nyt vielä sen enempää...

(.) Äsken sain taas itkukohtauksen kun kuulin et kaveri joka ollut miehensä kanssa vasta 1,5.v ja jotka on tavanneet mun kautta (!!) saavat vauvan keväällä....En voi reaktiolleni mitään ja häpeän itteäni kun oon niin katkera...Miehen kaa tuli vähän riitaa melk. mut sit se onneksi tajusi ja halaili ja sanoi ymmärtävänsä. Ja LUPASI oikeesti miettiä vauvoja ja kypsytellä!!En kai voi muuta siltä vaatia...:)

Nyt meen sohvalle säälimään itseäni ja huomenna taas ryhdistäydyn...oikeesti.Sorry et oon niin säälittävä...

Wilma kp21

Nyt oon jo vähän rauhoittunut...sorry vaan. Kaikkihan me ollaan samassa veneessä...kunnes ei enää olla. Täällä on monia jotka ovat "oikeesti" yrittäneet tosi paljon kauemmin ja mä vaan valitan. Mut tulee joskus vaan näitä "itsesäälikohtauksia" ja en oikein tiiä mikä niihin auttaisi. Toisen raskaus ja onnihan ei todellakaan ole multa itseltäni pois...

Koetan nyt keskittyä sen uuden ihanan asunnon sisustamiseen ja kaikkeen siihen kivaan mitä se tuo mukanaan. Oltiin miehen kanssa "haukkaamassa happea" (se sanoi et mun pitää saada ilmaa...hihi) ja käveltiin meiän uuden talon ohi. Puhuttiin vähän siitä mitä siellä ehkä tulee tapahtumaan...."tulevien lapsien ensimmäinen koti" yms. En voisi mieheltäni enempää pyytää tässä tilanteessa. Kuitenkin aika paljon se on muuttunut tässä viime aikoina. Eikös se uuteen isompaan muuttokin ollut askel "parempaan"? Vituttaa vaan itseänikin kun en yhtään pysty hallitsemaan mun tunteita vaan räjähdän aina kuin käsikranaatti...ja sit mies taas ahdistuu...

Ehkä nää muiden vauvatkin todellakin saa kaikki miehet jotka ei oo "ihan vielä valmiita" miettimään, että "ei se lapsi todellakaan ole mikään este, vaan hidaste ehkä"...Hope so!

Tsemppiä teille muille loppuviikkoon ja toivottavsti mahd. moni saa plussan joululahjaksi!!!

T.Wilma, joka menee nyt sit nukkuun ja rauhottumaan...:)

Täällä ollaan epäilevin mielin, luulenpa, että nuo mun oireet on ollu ovisoireita, eikä vauvasta oo tässä kierrossa mitään toivoa. Mieskin on melkein ruvennut hannaamaan vauvasuunnitelmia ja sanoo, että seksistä mennyt maku, kun on vaan vauvantekoa, hmph!

Miksi noitten miesten pitää olla niin hankalia?! No, toivossa on vielä hyvä elää=)

Sanibel;
Eihän sitä tiedä, tässä voi oireet johtua itse kullakin muustakin kuin raskaudesta mutta on se niin ihanaa elää toivossa että jos kuitenkin pieni ihme olisi päässyt tapahtumaan.
Ja miehet nyt on miehiä, ei niistä ota tolkkua ; ) Mun mies ensin oli että ei neljättä, sitten että ihan sama, sitten taas et ei. Nyt sitten odotellaan mitä mun oireet tuo tullessaan vaiko ei mitään. Pelottaa vaan et jos nyt ei ole tärppi käynyt niin se on mun kohdalla lopullinen tuomio..

Meillä on kotona tietsikka rikki joten en taida päästä koko viikonloppuna palstalle. Tylsää.
Joululahjat on melkein kaikki ostettu, mutta jo ostetutkin on piiloteltu ties minne kaappeihin lapsilta piiloon ja ne pitäisi vielä paketoida. No, onhan tässä vielä reilu viikko aikaa.

Nyt pitää jatkaa töiden tekoa joten mukavaa viikonloppua kaikille!

Wilma mulla on vähän sama juttu, reagoin joihinkin asioihin tosi nopeesti tunteella - ja täysillä.. sitte saa korjata vahinkoa päiväkausia ku mies on ihmeissään. Mä usein rauhotun tosi nopeesti enkä ikinä oo pitkävihanen, mutta kun leiskahtaa ni sit ei voi mitään... Kuhan saat muuta ajateltavaa niin varmasti totut ajatukseen. Palstailu on siitä hyvä harrastus että tänne voi tuulettaa tunteita joita ei reaalielämässä oo sopiva näyttää :) Luulen et jokaiselle pitempään haaveilleelle noi tunteet on tuttuja, se millä on merkitystä on miten käyttäytyy ja elää tunteista huolimatta, niin mä itteäni ainaki lohdutan... Menipä filosofiseksi...

Toivottelen teille kaikille onnea yritykseen ja poistun taustailemaan :)

Terkuin Miini toisesta ketjusta

Haaveissa vauva 10

Utelias pahalainen 29v/30v Y aloitus haaveissa, Varsinais-Suomi
Tähti*, 23v. / 28v., Keski-Suomi, y08/07
minisun, 24v/26v Y 09/07
Johkuliini, 24 v. vauva haaveissa (Y.kevät/kesä 08...ehkä ;))
Villa
Lumikukka, 26v./29v. TJOT 10/07
Grapen, 24v./28v. (tjot) y 07/07
hippu81, y 08/07
*Helmi, 35v/29v, pk-seudulta, Y 08/07
pilpattaja 27 v/29 v, Keski-Suomi, y 02/08
Wilma80, 27v/27v, pk-seutu
Hempsukka, 36v/38v, Kaakkois-Suomi, y 11/07
~Miisa 26/26, aloitus haaveissa (kevät 08)
Viirulainen 25/27
Noa
Sanibel 31/35,

Plussanneet:
Rainbow-wow, 30v./29v., Pohjanmaa, y3/07, plussannut?
-Ama- 24/25 v., y09/06, plussannut 10/07
Mi-iu 22/26 y08/07, plusss 11/07
Emeliina* 24/25, (tjot) y 11/07, plussa 12/07

Lisäilin Sanibelin listaan; voit lisäillä muita tietoja halutessasi. Eihän sitä koskaan tiedä miten on käynyt, siihen asti on aina toivoa ennen kuin täti tulee :).

Wilma, kyllä nuo sun tunteet ja ajatukset on ihan sallittuja. Tänne niitä on hyvä purkaa, vaikka sellaisiakin täällä palstoilla on, jotka on yrittänyt paaaljon pidempääkin. Kyllä muakin harmittaisi ihan älyttömästi, jos kaverini, jolla on nyt yritys käynnissä kanssa, plussaisi ennen minua. Ei se kyllä minulta ole mitenkään pois, mutta varmaan olisin aika kateellinen (vaikka onkin tosi hyvä kaveri). Sellaista tää vähän on...

).( Ärsyttävää taas alkaa miettii olisikohan tärpännyt vai ei, kun ovis on nyt sitten varmaan ollut eilen tai toissa päivänä... Eiköhän kuitenkin tää kaksi viikkoa ihan nopeasti mene, kun joulu välissä ja töitä riittävästi joulun tienoolla. Toivottavasti.

Hyvät viikonloput minunkin puolesta kaikille!

Onpas täällä ollut vipinää pitkästä aikaa, kiva!

Mä oon onneks vielä onnistunu olemaan vaan iloinen kuulemistani vauvauutisista... Paitsi kun yks puolituttu kerto että ekasta kierrosta pillereiden jälkeen tuli raskaaks, vaikka oli mietitty että sais vähän pidempäänkin mennä, silloin vähän otti päähän...
On se tosiaan vähän vaikee välillä ajatella että se ei oo itseltä pois. No, toivottavasti meillä kaikilla tärppää pian!

Onpas täällä ollut vipinää pitkästä aikaa, kiva!

Mä oon onneks vielä onnistunu olemaan vaan iloinen kuulemistani vauvauutisista... Paitsi kun yks puolituttu kerto että ekasta kierrosta pillereiden jälkeen tuli raskaaks, vaikka oli mietitty että sais vähän pidempäänkin mennä, silloin vähän otti päähän...

Tähti, se mun kasvohoito on esitelty esim. sivulla http://www.kauneuspistemia.fi/elsa.html
Siinä sivulla on hyvä kuvakin hoidon vaikutuksesta - siis hoidon aikana iho näyttää tolta ja sitten se ylimääräinen pintaan noussut tali poistetaan. Uskomatonta miten paljon sitä nousi ihon pintaan, oikeen ällötti kun ajatteli että siellä se on muhinu ihon alla... Suosittelen kyllä kokeilemaan! En tiedä voiko totakaan sitten enää raskauden aikana tehdä, monia hoitoja kun ei voi jostain syystä, mutta ehkä hormonit sitte hoitaa ihon luonnonkonsteilla parempaan kuntoon ;)

Lumikukka, miten teidän jtp on sujunut? Onko ollu tosi hyvä vai meneekö jo suorittamisen puolelle? Mä en ois uskonu että meillä jaksettais noudattaa kyseistä systeemiä, mutta yllättäen nyt ollaankin menty just niin melkein kierron alusta asti eli pari viikkoa, ja siis ilman mitään sen kummempaa päätöstä...

Ovista odottelen tapahtuvaksi näinä päivinä. Niitä tikkujakin mulla on, mutta en oo niitä käyttäny ekan kierron jälkeen kun ne oli niin ärsyttävän hankalia kun ei saanu juoda ja piti pidättää neljä tuntia ja ties mitä. Sitten ostin sen sylkitestin, jolla testailin yhdessä kierrossa, mutta sekin sitten vähän jäi kun ainakin luulen bonganneeni oviksen limoista ja vatsakivuista joka kierrossa...

Pari viime ovista on osunu sellasiin kohtiin, että aikataulut on menny niin ristiin ettei toivoakaan mistään seksin harrastamisesta oikeaan aikaan, joten nyt ovis + vapaa vkl + jtp asettaa kyllä toiveet aika korkealle ;)

Kiitti Helmi tuosta kasvohoito infosta :). Selvitin vähän netistä tuosta hoidosta, niin harmikseni täällä Keski-Suomessa ei vissiin mikään kauneushoitola tee Elsa Hjeronymus hoitoa. Oli kyllä aika inhan näköinen se kuva =b. Täytyy nyt katsella mihin suuntaan tää nassu on menossa. Nyt vielä ihan ok, ettei näppyjä ole joka paikassa, mutta on niin kauhea akne kammo, et haluan heti jotain hoitoa/lääkettä, jos näyttää näpyt lisääntyvän. Tiedät varmaan mitä tarkoitan.

Se olis ruvettava kohta lähtee töihinkin iltaan...

Valitettavasti tiedän =/

Tsemppiä työiltaan! Täällä on onneks jo työpäivä ja -viikko loppusuoralla. Illalla taidan lähteä käymään Ikeassa, yksin kun menee niin saa kerrankin katella rauhassa, kun mies ei seiso ahdistuneen näköisenä vieressä ;)

Minä kans olen tähän mennessä pystynyt iloitsemaan muiden vauvauutisista, mutta mepä ei olla vielä yritystä aloitettukaan. On myös lohdullista kuulla, miten monella on tärpännyt jo ekalla kerralla joten odotukset ovat tietenkin korkealla. Ainahan sitä toivoa saa :) Itse tässä odottelen menkkojen alkamista, pitäisi alkaa ihan lähipäivinä. Saa nähdä sattuuko ovulaatio sitten mille päiville, että olisiko mahdollista lomamme aikana pistää vauvaa alulle ;)

Itse olen myös huomannut sen, miten kaikkia ensi vuoden suunnitelmia tehdessä heti ajattelee, että entäpä jos onkin jo raskaana. Hyvä etten työpaikalla möläyttele vahingossa ääneen näitä suunnitelmia. Monta kertaa on ollut lähellä, kun esimerkiksi ensi vuoden budjetteja ja muita suunnitelmia tehdään. En kyllä yhtään tiedä näitä raha-asioita jos jäisin äippälomalle, että kuka maksaa ja mitä, kun määräaikaisella sopparilla yliopistolla olen. No kaikki selviää aikanaan, kävi miten kävi.

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Jee, mies onkin fiksannut tän masiinan kuntoon sillä välin kun olin töissä! Ajattelin jo että sekoan jos en pääse koko viikonlopussa tänne palstalle.

Mä olen myös jo miettinyt monia ensi vuoden asioita sen mukaan että jos olen raskaana.
Hieman hätävarjelun liioittelua mutta minkäs sitä ajatuksilleen voi. Sitäpaitsi taas oksettaa ihan urakalla : /

Näpyistä sen verran että itselläni on ollut huono iho (selkää myöten) teinivuosista lähtien mutta raskausaikoina iho on ollut hyvässä kunnossa. Tosin paiseet siis on tulleet takaisin raskauksien jälkeen että ei ole ollut kuin hetken huvi. Toivon totisesti että lapset ei peri mun ihotyyppiä. Muuten joutuu kohta tilailemaan jotain joukkue-pakkauksia clearasilia kun lapset tulee murkkuikään.

Nyt lähden nuorimman lapsukaisen joulujuhliin! = )

Täällä aivan kammottavaa turvotusta havaittavissa, maha on ku potkupallo... vatsaa on myös väännellyt aika ikävästi tänään. Lämmöt on koholla, että kai ainakin ovis on ollut, muuta kai siitä ei hirveesti voi päätellä, vai mitä?

Mulla oli kanssa melkoisesti vatsan turvotusta vielä viikko sitten mutta se jäi kun on ollut paha olo ja ei ole ruoka maistunut. Iltaisin muistuu mieleen että joskus päivällä olen edellisen kerran syönyt.
Ja mullakin on lämpö ollut 37 asteessa kolmatta viikkoa.

Saas nähdä kuin meidänkin käy : )

Jasså täällähän on ollut vilkasta!

Helmi, ei ole jtp toteutunut :( Voi hitto. Mutta arvasin. Jonkun kerran kuitenkin joten ehkäpä se riittää. Olen jotenkin ihan nyt sekaisin päivistä kun on tämä joulu - en tiedä pitäisikö oviksen olla nyt vai vasta viikon päästä. Kun en joka kerta sitä itsestäni bongaa.