Haaveissa vauva 10

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias pahalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Helmi, eiköhän niitä hoitoja pitäisi täälläkin tehdä. Pitää harkita, jos menisi tammikuussa... Vaikka eihän siitä taida pysyvää apua saada? onko sulla miten kauan iho pysynyt hyvässä kunnossa hoidon jälkeen? mä en jotenkin usko, että finneihin kunnolla auttaa pysyvästi kuin lääkärin määräämät lääkkeet. Harmi, vaan kun niitä lääkkeitä ei saa syödä, jos yrittää vauvaa tai on raskaana. Täytyy toivoa, että raskaana sitten iho olisi kuin vauvan pylly :). Eihän tässä kyllä nyt (vielä ainakaan) mikään pitsa naama ole, mutta mulle iskee aina, vaan kauhea paniikki, kun ilmestyy uusi näppy. Ihan johtuu teini-iän akne kärsimyksistä. Minäkin olen miettinyt, että en todellakaan haluaisi periyttää omille lapsilleni aknea, että he säästyisivät siltä kärsimykseltä.

Sanibelilla ja Hempsukalla on kyllä jo liian varman kuuloisia oireita plussassa!!! Koska te testailette? db

Kauhea ruuhka oli kaupungilla! Ihan tuskissaan etsin miehelle lahjaa. Pehmeän paketin sitten taas ostin miehelle, kun ei mitään oikein löytynyt. Nyt olisi vielä lähdettävä tuonne automarkettien ruuhkaan...

Juu, rinnat on nyt ollut pari päivää kipeinä, tosin ne mulla aina kipeytyy ennen tädin tuloa. Nälkä on kans koko ajan, tuntuu vaan että pitää syödä vähän väliä ja turvotus vaan jatkuu... Ajattelin testailla tuossa joulun alla, varmaan pe tai la. Uskaltaa sitten rauhassa glögiä ja munatotia maistella aattona, jos ei oo tärppi käynyt =). Ja jos ois tärpännyt, niin olis mukava anopille ja äidille aattona kertoa ekasta lapsenlapsesta.

Mutta, mutta kuitenkin olen aika varma, ettei se nyt vielä ole onnistunut =(.

Hui, meinaatko uskaltaa heti kertoa Sanibel?

Joku kyseli jokin aika sitten kenelle on kerrottu yrityksestä... Jouduin vastikään olosuhteiden pakosta kertomaan eräille tuttaville yrtyksen aloittamisesta ja kyllä nyt ärsyttää! Kyttääminen ja kysely on jo alkanut ja kaiken huippu oli, kun tästä tuttavapariskunnasta toinen yritti vannottaa, että pyydämme heitä sitten kummiksi kun aika koittaa. Ahistaa...!!! Ja pidin pitkän puheen kun jouduin asiasta kertomaan, että miten EN HALUA keskustella asiasta ja miten vihaan kyttäämistä...

Kyllä ainakin haluaisin kertoa, mutta en tiedä, mitä mieltä mies siitä olisi.... onpas kyllä Lumikukalla melkoisia kavereita =). itsellä ei olisi ongelmia kummien kanssa, koska en kuulu kirkkoon, eikä lastakaan varmaan kastettaisi perinteisin menoin, joten kummeja ei välttämättä tarvitse.

Nyt on menossa kp 27, yleensä menkat alkaa aina aamulla mutta nyt just huomasin että
oli tullut muutama tippa verta. Että se siitä.. : (
Todella selvät oireet on kyllä, ja sellaisia mitä ei voi ajatuksen voimalla tuntea eli nuo nännien tummumiset yms.
Aamulla sitten näkee alkaako valumaan kunnolla vai onko tää jotain tiputtelua. Ei kyllä yhtään koske vatsaa niinkuin yleensä menkkojen alkaessa.

Mä olen niin pettynyt..

Mites Sanibel sulla tilanne?

No voi rähmä Hempsukka, toivotaan ettei vuotaisi enempää! Täällä ollaan vielä toivossa =), tänään on oksettanut ja rinnat on edelleen kipeät. Tätiin on vielä ainakin viikko aikaa, joten sittenpä näkee onko mielen tuomia kepposia nuo oireet. Sekinhän kun on vallan mahdollista... Miehen mielestä mää psyykkaan itselleni vaikka mitä oiretta...ja niinhän se voi ollakin =(.

Kirjoitanpa minäkin (tai itseasiassa kirjoitin jo yhden viestin, mutta se katosi mystisesti??), olen kyllä lueskellut teitä jo jonkin aikaa. Minulla on ollut jo pitkään kova vauvakuume, joka paheni entisestään kun täytin nyt syksyllä kolmekymmentä. Olen ollut työelämässä jo viitisen vuotta ja täysin valmis jäämään vähäksi aikaa pois sieltä. Mies ei kuitenkaan valitettavasti ole täysin samoilla linjoilla, hän opiskeli pitkään ja on vasta tänä vuonna aloitellut työuraansa. Vauvakuumetta ei myöskään hillitse se, että ystävät ympärillä lisääntyvät oikein urakalla. Nyt olen saanut mieheltäni vihreää valoa ensi keväälle, mutta sekin tuntuu kamalan kaukaiselta (vaikkei sitä olekaan). Tiedän, että tämä on sellainen asia, johon toista ei pitäisi painostaa, mutta kun oma ahdistus alkaa olla sen verran suuri, että on vaikea olla hiljaa.. ja itkukin tulee helposti. Varmaan asiaa edistäisi se, että antaisin miehelleni enemmän tilaa asian suhteen ja olen monesti niin päättänytkin tehdä, mutta ei se ole onnistunut.. Nyt olen joulun kiltisti ja sittenhän se kevät jo alkaakin (minulla heti tammikuussa, miehelläni varmaan vasta huhtikuussa..)
Mutta helpottavaa lukea täältä teidän ajatuksia, kiitos niistä!

Tervetuloa Susa77 joukkoomme! Ihan ymmärrettävää että kevään odotus tuntuu loputtomalta. Täällä meillä on varmaan muutaman viikon ja päivänkin odottaminen on tuskaisaa kun menkkoja kytätään. Mutta kyllä se aika vain menee, hermoilee tai ei..
: )

Mylla on nyt siis vähäinen vuoto jatkuu mikä eilen illalla alkoi. Missä vaiheessa lämmöt taas laskevat nyt kun menkat alkoivat? Mulla on vielä koholla.
Eilinen pettymys on itseasiassa vaihtunut vi******een, ärsyttää se että pitää olla kaikenmaailman oireita ja sitten menkat iskee ihan tosta vaan.
Nyt alkaa sitten kaiken lisäksi taas taistelu miehen kanssa vauvan yrittämisen jatkamisesta. Ei riitä että käy monologia omassa päässä.
Mulla meni kyllä nyt joulumieli ihan kokonaan : (

Toivottavasti teillä muilla jännääjillä kävisi paremmin!!

Tervetuloa Susa77 minunkin puolestani mukaan. Kyllä se aika rientää nopeammin kuin arvaakaan, vaikkei se odotus niin mukavaa olekaan.

No voi harmi Hempsukka =(. Jospa se mies kuitenkin vielä näyttäisi vihreää valoa.
Täällä ei mitään ihmeempää ole ilmassa, rinnat on vielä arat ja maha oli eilen illallakin ihan mahdoton mouruamisineen ja ilmavaivoineen....

Väsymys on mulla muuten ollut kans yks oire. Olen ajatellut sen johtuvan uudesta työstä ja päivävuoroon siirtymisestä, mutta voihan se olla muutakin. Illat menee vaan nukkuessa, kun töistä pääsee kotiin.

No mutta, eipä tässä sen kummempia tällä kertaa!

Missäs kaikki luuraa? =) Täällä ollaan hiki hatussa torttuja paisteltu. Hieman etova olo vaivasi päivällä, mutta meni aika nopeaan ohi. Laskin tuossa ovislaskurilla, että tämän kuun pupuilut ois osunut aika nappiin oviksen aikaan. En uskalla kyllä kovin täysillä toivoa, ettei tipu niin korkealta, jos täti tulee.... Lämmöt ovat edelleen korkealla ja rinnat arat. Ens lauantai vois olla hyvä päivä testailla, jos katsoo viime kiertoa, joka oli 25. Nyt kp 20.

Tervetuloa uusille jutustelijoille mukaan!
Olenpas minä ollut niin joulutouhuissa, että en ole ehtinyt kirjoitellakaan ollenkaan. Myös tulevat kihlajaiset vähän aiheuttaa järjestelyjä.. :)
Eipä tosiaan mitään uutta minulle kuulukaan. Pillerit loppui ja tänään pitäs sitten menkat alkaa. Tosin eipä ole näkynyt, ihme juttu! Tästä se kuitenkin nyt lähtee.. yrittäminen siis.. :0)
Mutta eipä tällä erää muuta. Hauskaa joulunodotusta kaikille! :0)

Terveisiä työmaalta =). Tänään on ollut taas sellainen päivä, etten oikein jaksa uskoa, että olisin raskaana... välillä on olo, että voishan se olla mahdollista, nyt taas tuntuu ettei varmaankaan ole tärppi käynyt =(. Mutta saapas nyt sitten ens viikon lopulla nähdä mitä tuleman pitää!

Katsoiko muut sitä Prisman ohjelmaa monikkoraskauksista? mä katsoin hyvin mielenkiinnolla, mutta olisi pitänyt jättää ne synnytyskohtaukset katsomatta. Näin jotain uniakin niistä synnytyksistä. Mulla on siis synnytyskammo jo ennen kuin olen raskaana! Melkoisen sotkuista ja kauheata hommaa... Meinasi ihan vauvahaaveet kadota, kun mietin sitä synnytystä. Lähinnä kauhistuttaa, miten sieltä värkistä voi mahtua sellainen n. kolme kiloinen vauva ulos.

Aamulla sitten hätkähdyin, kun huomasin pienen ruskean tuhrun pikkareissa. Heti tuli mieleen voisiko olla kiinnittymisvuotoa... Enpä tiedä voiko sitä tulla jo näin vähän aikaa sitten ovulaatiosta. Ovis ole varmaan viime viikolla ke/to. Sit muistelin, et jollain muullakin meidän ketjussa oli tullut tuhrua näihin aikoihin, mutta ei sitten kuitenkaa ollut raskautunut. Olisiko se ollut Hippu joskus aikoinaan... Nyt sitten jännityksellä odotan joulun yli olisiko tärpännyt. Aika jalat maassa mennään kuitenkin.

Tervetuloa ketjuun, Susa! Johan se odotettu kevät alkaa parin viikon päästä, siis ainakin meidän mielestä ;)

Harmillista, Hempsukka =/ Ja niin selviltä kun ne oireet kuulostikin, höh.

Sanibelia vielä jännätään ja Viirulainenko oli nyt pääsemässä tositoimiin, hienoa!

Ja Lumikukka, ootko bongannu ovista vai missä vaiheessa sun kierto olikaan?

Meillä on tehty aika ahkerasti remonttihommia kotona. Nyt rupeaa jo tuntumaan siltä että joskus voidaan saada valmistakin, vaikka vielä monta pikkuasiaa onkin tekemättä...

Jtp systeemillä ollaan tosiaan menty parisen viikkoa, ja nyt viikonloppuna tuli touhuiltua vielä vähän ekstraakin kun oletin oviksen olleen perjantaina. Tosin tällä kertaa en sitä bongannut limoista enkä vatsakivuista, mutta sylkitesti näytti jotain (testasin varmaan vähän liian myöhään, kun vasta pe-iltana havahduin). Sitten testasin huvikseni vielä liuskatestilläkin, ja sain haalean plussan. Se oli siis eka plussa mitä ikinä oon onnistunu millään moisella testillä tekemään =) Seuraava plussa raskaustestiin, kiitos!!!

Tsemppiä työviikon alkuun, täällä on ainakin aika nihkeissä tunnelmissa lähtenyt käyntiin...

Heh, tulipa vähän sekavaa tekstiä...

Tähti, vielä siitä kasvohoidosta... Eli pari vuotta sitten kävin ehkä 5 kertaa tossa hoidossa. Se autto aina 3-4 viikoks, sitte rupes taas tuntumaan että iho menee huonompaan kuntoon, ja sitten olikin taas kiva mennä seuraavaan hoitoon. Varasin siis aina käyntikerralla jo seuraavan ajan valmiiksi johonkin kuukauden päähän. Sitte tuli jotain ja piti perua yks käynti, ja sen jälkeen en ookkaan käynyt. Olikin iho paremmassa kunnossa kunnes lopetin noi pillerit...

Tervetuloa kaikille uusille. Me palailtiin viime yönä reissusta ja kyllä jäi suunnaton ikävä sinne etelän lämpöön, joka päivä varjossa vähintään +24astetta.
Meni viikko niin nopeesti etten paljon ehtinyt vauvoista haaveilla ja lisäksi koneessa oli mennen tullen rutkasti lapsiperheitä. Itkut ja kitinät oikein raastoivat korvia ja sydäntä, mutta eiköhän ne haaveet taas ala nousta pintaan täällä kotimaassa. Mun kaveri saa reippaan kuukauden päästä vauvan ja kun taas katselee/pitää sylissä sitä pientä piiperöistä niin voipi olla menoa taas haaveiden saralla =)
Iho-ongelmia täällä oli puitu ainakin poissaollessani. Mulla on aina ollut tosi hyvä iho ja pelkäänkin, että pillereiden poisjättäminen voi olla vahingollista siinä asiassa. Huomasin, että aurinko ei ainakaan mulla tehnyt hyvää kasvojen iholle. Nytkin on leuka täynnä pientä näppylää, jotain aurinkoihottumaa varmaan. Tosin menkatkin pitäis tulla tossa loppuviikosta joten saattaa ihan johtua siitäkin.

"Vuosina 1965–1988 tehtyjen tutkimusten perusteella American National Bureau of Health Statistics –virasto on vahvistanut havainnon, että nopein yhden vuoden aikana tapahtuva hedelmällisyyden aleneminen tapahtuu 35 vuoden iässä. Kussakin tutkimuksessa 12 kuukauden raja-arvoa pidettiin hedelmättömyyden mittarina, ja kaikissa tutkimuksissa kävi ilmi, että yli kolmasosa yli 35-vuotiaista naisista ei pystynyt tulemaan raskaaksi vuoden sisällä. 35 vuoden ikä on siis raja, jonka ylittämisen jälkeen lisääntymistoiminnot heikkenevät pysyvästi. "

Kiva kiva, pitikin mennä taas surffailemaan ja hankkimaan itselleen lisää murehdittavaa =/

Tähän vielä lisäksi maininta siitä, että jos on joskus sairastanut jonkun synnytyselinten tulehduksen, kannattaa käydä gynegologilla tarkastuksessa... Mulla oli aika paha kohdun limakalvon tulehdus joskus 8 vuotta sitten, olin monta päivää sairaalassa tiputuksessa. Ei silloin kyllä kukaan puhunu mitään että se voisi vaikuttaa lasten saamiseen, enkä tiedä voiko se enää näin pitkän ajan jälkeen vaikuttaa mihinkään...

Heipsis hei!

Mulla menee kyllä kanssa tämä vauvakuumeilu niin jaksoissa... Välillä haluaisin heti tulla raskaaksi ja en millään jaksaisi odottaa. SItten taas välillä, kuten nyt, mietin että ei kai tässä mikään kiire ole, tulee sitten kun on tullakseen, että ihan kiva olisi vielä elellä vapaasti ja mennä niin kuin huvittaa. Nyt ajattelen, että kiva jos tulisikin raskaaksi vasta muutaman kuukauden päästä, niin saisi vielä mennä ja bilettää. Joka tapauksessa alamme pian yrittämään, kai se on sitten vaan positiivinen yllätys jos tulisinkin nopeammin raskaaksi. Ja ihanaa olisi olla koko seuraava kesä vauvan kanssa kotosalla, kun äitiyslomakin ylettyisi sinne asti. Ikinä kun en ole saanut vielä tähän päivään mennessä kesälomailla kunnolla :)

Tuli noista synnytyspeloista mieleen... Kaverini opiskeli nuorena terveydenhoitajaksi. Niillä oli sitten joku kätilöopintojakso, ja kaveri kertoili mulle niitä hurjia synnytysjuttuja mitä niille oli kerrottu koulussa. Mä olin ihan kauhuissani, ja mietin ihan tosissani että en varmasti ikinä uskalla tehdä lapsia. No, onneks jutut on unohtunu, mutta valitettavasti se kauhu ei... Eli on kyllä valmiiks jo aikamoinen synnytyspelko, vaikka koko asiaa ei oikeen vielä oo ehtiny ajatellakaan =/

Täällä yksi, jolta löytyy synnytyspelko jo valmiiksi... Strategiakin on jo valmiiksi mietittynä - en halua ajatella asiaa ennenkuin lähtö tulee. Koska mihinpä se ajattelemalla kummenee? Voikohan synnytyksessä saada jotain rauhoittavia jos liian paha paniikki iskee? Kipua kyllä luulen kestäväni, mutta pakokauhu on eri juttu. Mutta ehkä luonto siihenkin jotenkin valmistaa.

Helmi, en ole bongannut ovista tässä kierrossa. Se on luultavasti mennyt jo. Joissain kierroissa bongaan sen ihan selvästi limoista ja vihlonnasta oikealla puolella, mutta toisinaan en havaitse mitään. Jtp ei tosiaan onnistunut, mutta jonkin kerran saatiin tuossa kuitenkin aikaiseksi, ehkä se riittää.

Täällä taas, kotona kone aina vaan temppuilee ja siksi en pääse palstalle kuin työaikana. Pöh.

Mulla menkat kesti 2 päivää normaalin viiden päivän sijaan ja tissit on vähintään yhtä kipeät kuin aikaisemmin. Ja oksettaa. Vuoto oli kyllä melkein normaalia joten enpä usko että voisin olla raskaanakaan. Pitää vissiin mennä gynelle tarkastuttamaan jos tilanne ei normalisoidu. Todella ärsy tilanne.

Synnytyspelosta voisin sanoa että mä olen tosi kipuherkkä mutta synnytyksistä ei ole jäänyt mitään kauhua. Kyllähän se helkkarin kovasti sattuu ja etenkin ponnistusvaihe on tosi tuskallinen mutta se kipu vaan on niin erilaista kun se johtuu vauvasta.
Ja tietysti riippuu synnytyksen kulustakin. Mulla ne on sujuneet ihan kaavan mukaan, kolmas synnytys kesti kaksi tuntia ja siitäkin sairaalassa vain tunti.

Nyt on pakko jatkaa töitä, mutta ehdottakaa mikä häiriö mulla voisi olla.. ?