Haaveissa vauva 11

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias pahalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Utelias pahalainen

Vieras
Jännäyspäivät

Hempsukka viim. 20.12
Wilma 20-21.12
hippu81 27.12
Sanibel 22.12
Tähti* 27.12 ->

Utelias pahalainen 29v/30v Y aloitus haaveissa, Varsinais-Suomi
Tähti*, 23v. / 28v., Keski-Suomi, y08/07
minisun, 24v/26v Y 09/07
Johkuliini, 24 v. vauva haaveissa (Y.kevät/kesä 08...ehkä ;))
Villa
Lumikukka, 26v./29v. TJOT 10/07
Grapen, 24v./28v. (tjot) y 07/07
hippu81, y 08/07
*Helmi, 35v/29v, pk-seudulta, Y 08/07
pilpattaja 27 v/29 v, Keski-Suomi, y 02/08
Wilma80, 27v/27v, pk-seutu
Hempsukka, 36v/38v, Kaakkois-Suomi, y 11/07
~Miisa 26/26, aloitus haaveissa (kevät 08)
Viirulainen 25/27
Noa
Sanibel 31/35,
Aurora81 26/25, Y 03/08

Plussanneet:
Rainbow-wow, 30v./29v., Pohjanmaa, y3/07, plussannut?
-Ama- 24/25 v., y09/06, plussannut 10/07
Mi-iu 22/26 y08/07, plusss 11/07
Emeliina* 24/25, (tjot) y 11/07, plussa 12/07

Tämäkin toivottaa Auroran tervetulleeksi!

Sen verran rupes eilen epäilyttämään ja mietityttämään, että sovittiin miehen kanssa että meen gynelle tutkimuksiin. Halutaan tietää näyttääkö kaikki olevan ok, ja jos ei, on kivempi tietää se heti. Ei haluta yrittää ja yrittää kuukausitolkulla (tai se vuosi mikä 'pitäis' yrittää ennenku pääsee tutkimuksiin) ja sitten kuulla että on jotain ongelmaa.

Pitää nyt vielä soittaa tohon Diacoriin ja kysyä voinko varata ajan firman piikkiin suoraan gynelle, vai pitääkö mennä yleislääkärin kautta.

Selvitin aamulla muutaman muunkin mieltä vaivanneen pikkuasian. Löysin eilen sellasen neuvontanumeron, josta voi kysellä ulkoisten seikkojen vaikutuksesta raskauteen. Mä kun olin miettiny uskallanko oviksen ja menkkojen välisenä aikana käydä infrapunasaunassa ja käyttää sellasta vibraharjoittelulaitetta salilla, molemmista kun sanotaan että ei saa käyttää raskauden aikana. Kuulemma voi huoletta käyttää siihen asti kun raskaus todetaan, mutta sen jälkeen mieluummin jättää pois.

Hammaslääkärissä joudun taas käymään kohtapuoliin, ja kysyin jo varmuuden vuoksi röntgenkuvien ottamisesta. On kuulemma ihan ok, mutta kannattaa sanoa että voi olla raskaana ja pyytää se sellanen isompi suoja mikä tulee vatsan päälle. Se normaali pieni suojahan tulee vaan kaulalle ja rinnalle.

Sitten kysyin vielä tosta laskemisesta, kun jossain sanottiin että pitäis lopettaa heti kun tulee raskaaks, ja jossain taas että on ok noin raskausviikolle 25 asti. (Ihan ku nyt jonkun ison mahan kanssa tulis edes mieleen lähtee mäkeen!) No tuolta sanottiin että niin kauan kun tuntuu hyvältä, voi laskea, mutta kun rupeaa tuntumaan että maha on tiellä niin sitten lopettaa. Eipä mulla kyllä kovin paljoa oo ylimääräistä tilaa laskuhousuissakaan, joten aika nopeesti se lopettaminen varmaan sitte tulee vastaan. Ei sentään kannata ruveta ostamaan isompia housuja siinä vaiheessa, ja ihan sellasia mamma-lasketteluhousuja tuskin valmistetaankaan ;)

Tulipas taas sepustus, mutta ajattelin nyt kertoa kaiken jos joku muukin on jotain näistä jutuista miettinyt kenties..

Taloprojekti on vieläkin alkutekijöissään, kun pitää saada ensin luvat yms. kuntoon.Pohjia päästään aloittelemaan varmaan tossa huhtikuussa (mikäli ei iske mitään jääkautta ennen sitä) ja paketti sitten tulla pärähtää paikalle heti kesäkuun alussa.Kaikki kun otetaan valmiina niin meille kiireisin aika taitaa olla tuolla kesä-heinäkuussa jolloin tehdään itse laminaatit ym.Muuten onneksi työmiehet hoitaa kaikki....joka taas tietty maksaa hunajaa. Minkäs teet kun ei meistäkään rakentajiksi ole =)
Mä olen täällä hiukan laskeskellut, että jos tärppäiskin heti ekasta mahdollisesta kierrosta jo tammi-helmikuussa. Mähän olisin seesteisessä keskiraskaudessa just tohon aikaan (mun kohdallani varmaan tosi seesteistä tuliskin olemaan joo...)ja varmaan pystyisin olemaan avuksikin.Jepjep, mutta tuskinpa edes tärppää 11 vuoden pillereiden popsimisen jälkeen ja jos nyt ylipäätään saan miehen taivuteltua.
Joo, huomaatteko että täällä mä taas mietin lapsiasioita vaikka just motkotin niistä lentokoneen kauhukakaroista =).

Ai kun ihanaa, et teillä on taloprojekti meneillään.. Mulla ois kanssa haaveissa omakotitalo, oon meinaan melkonen sisustusfriikki. Mutta saattaa jäädä kaukaiseksi haaveeksi, kun mä nyt tässä tätä kotiäidin uraa innolla suunnittelen.. :)

Me asutaan kaksiossa, tosi kivassa kyllä ja viimeks eilen mittailin että kyllä tänne pinnasänky mahtuis ku yöpöydät heivais varastoon. Mies pyöritteli päätään ku eihän meillä ees oo yritys alkanut, heh..

Musta/meistä ei ikinä olis tollaseen projektiin... Täytyy nostaa hattua kaikille niille jotka moiseen pystyy...

Me ollaan tehty remonttia tohon kolmioon mihin muutettiin keväällä, ja sekin on ollu jo sellanen show että toivon että ei enää ikinä tarvii lähtee moiseen. Kyllä nyt vielä maalaan seiniä ja jotain tollasta pientä, mutta ei enää kiitos mitään isompaa... Niinpä haaveilenkin että pääsisin vielä joskus muuttamaan ihan uuteen asuntoon, missä ei tarvi ku rakennuspölyjä vähän pyyhkiä pois...

Joo, voi tietty olla etten haaveilis talonrakennusprojektista, jos oisin joskus kunnon rempan tehnyt, heh..Meillä nimittäin oli tää Helmin toivoma tilanne et me ostettiin tää kaksio vielä rakennusvaiheessa olevasta kerrostalosta, joten muutettaessa loppusiivouskin oli tehty puolestamme.. :)

Mun edellinen asunto oli kanssa ostettu rakennusvaiheessa, sai ite päättää kaakelit ja kaapinovet ja muut, ja sitte oli kaikki vimpan päälle sen kun muutti sisään. Ihan luxustilanne.

Oli sielläkin tehty loppusiivous, mutta kyllä silti vähän jouduin kaappeja pyyhkimään ennenku sai tavarat sinne. Tai sit mä oon vaan turhantarkka ;)

Oli se niin hienoa kun vertaa tohon viimeiseen muuttoomme... Tossa kämpässä piti pestä liuottimella räkäpalloja seinistä ennen ku pääs maalaamaan. Neljän lapsen jäljiltä oli kämppä melkosessa kunnossa... Keittiö oli pakko tehdä uusiks, kun ne kaapit oli niiiin likaset että niitä ei ois pesemällä saanu puhtaaks =O

No joo, totuushan on se et kyl munki oli pakko viel kevytsiivous tehä ennen ku omat kamat löi paikoilleen. :) Me ei kyl saatu ite valita matskuja, kun ostettiin asunto kuitenkin sen verta myöhässä et ne "valitsemispäivät" oli jo menny ohi. Eikä maltettu oottaa vuotta et naapuritalo valmistuis. Neliöhintakin oli naapurissa jo ihan toinen, vaikka vuoden välein valmistui. Mut aikalailla oli meiän makuun materiaalit, niihin meinaan malliasunnossa ihastuttiinkin. Miehen mielestä se oli erittäin hyvä ettei päästy ite valkkaa matskuja kun mun päätäntäkyky on mitä on, heh.. Mut veljen vaimoki vaihto viel keittiön kaappien ovet toisen värisiin sen jälkeen ku ne oli tullu raksalle.. :) Mites pahalaisella? Oliko vaikeaa valita materiaaleja? Tai Helmin rempassa?

Ajankohtainen aihe,sillä me juuri täälä tehdään remppaa.Sitten kaikki isompi onkin laitettu,huh!Kivaa puuhaa tuo remppaaminen ja sisustus on.Eiköhän me saada kaikki valmiiksi jouluksi.

Tervetuloa uudet keskustelijat kasvavaan joukkoomme :)!

Hempsukan oireisiin en kyllä oikein keksi mitään selitystä. Minä ehkä testaisin vielä varmuuden vuoksi, että voisi varmasti sulkea raskauden mahdollisuuden pois. Noin lyhyet menkatkin oli... Mieltä kyllä yleensä rauhoittaa, kun juttulee lääkärin kanssa.

Mä olen kanssa miettinyt, että olisiko pitänyt jossain testeissä tai tutkimuksissa käydä nyt, kun vauvaa yritetään, ettei vaan mitään vikaa ole. Papassa kävinkin vähän ennen pillereiden pois jättämistä, mutta muuten en sitten ole lääkärin pakeilla käynyt. Minua, kun ei saa lääkäriin ennen kuin pää on kainalossa. Hampaat hoidin myös jokin aika sitten.

Meille ei vielä ole varsinaisesti ajankohtaista remppaamiset tai taloprojektit, kun olen vielä vähän aikaa opiskelija. Vuokra-asuntoa olen kyllä nyt etsinyt, kun tämä pieni kaksio niin ahdistaa. Jos pienehkön kolmion saisi, niin siinä voisi asua niin kauan, että saan kunnon työn ja uskaltaisi ottaa sen asuntolainan. Vaavikin sinne mahtuisi, jos ei ennen haikaran tuloa saada ostettua omaa asuntoa. Tuntuu, vaan että vuokra-asuntojakin saa todella nihkeästi, jos entisessä ei ole pahempia vikoja.

Ihana olisi kyllä sisustaa ja rempata/rakentaa omaa taloa, mutta melkoisen haasteellista hommaa varmasti olisi. Minä myös nostan hattua pariskunnille, jotka saavat kunnialla rakennusprojektin valmiiksi, niin ettei tule eroa ;). Oma talo on kuitenkin haaveissa, joskus.

Mua on kyllä vähän jänskittänyt olisiko tärpännyt. Kuitenkaan en halua liikoja innostua, ettei sitten taas tiputa korkealta ja kovaa. Eipä tässä kyllä mitään ihmeempiä oireita ole taaskaan suuntaan tai toiseen. Viikon päästähän se sitten selviää...

Haaveissa vauva 11

Jännäyspäivät

Wilma 20-21.12
hippu81 27.12
Sanibel 22.12
Tähti* 27.12 ->

Utelias pahalainen 29v/30v Y aloitus haaveissa, Varsinais-Suomi
Tähti*, 23v. / 28v., Keski-Suomi, y08/07
Johkuliini, 24 v. vauva haaveissa (Y.kevät/kesä 08...ehkä ;))
Villa
Lumikukka, 26v./29v. TJOT 10/07
Grapen, 24v./28v. (tjot) y 07/07
hippu81, y 08/07
*Helmi, 35v/29v, pk-seudulta, Y 08/07
pilpattaja 27 v/29 v, Keski-Suomi, y 02/08
Wilma80, 27v/27v, pk-seutu
Hempsukka, 36v/38v, Kaakkois-Suomi, y 11/07
~Miisa 26/26, aloitus haaveissa (kevät 08)
Viirulainen 25/27
Noa
Sanibel 31/35,
Aurora81 26/25, Y 03/08
Mie Vuan 26/28

Plussanneet:
Rainbow-wow, 30v./29v., Pohjanmaa, y3/07, plussannut?
-Ama- 24/25 v., y09/06, plussannut 10/07
Mi-iu 22/26 y08/07, plusss 11/07
Emeliina* 24/25, (tjot) y 11/07, plussa 12/07

Päivitin vielä lisää listaa...

Huomasin, että Wilmalla on jännäyspäivät ihan just tuloillaan. Onkos oireita tai fiilistä mahdollisesta tärpistä :)?

heipä hei!

Täällä on kyllä jännät päivät menossa, mutta vanhana pessimistinä (tai realistinä) en kuitenkaan elättele mitään toiveita...

Ovishan oli erään laskurin mukaan pari viikkoa sit pe, jolloin oli reissussa, kun taas toisen mukaan olisi saattanut olla jo ke 5.12??Mehän oltiin sillain ti, just ennen reissua...Eli aika niukat on nää mahikset...Ainoastaan siis jos ovis onkin ollut aiemmin ja/tai simpat eläneet pari päivää voisin olla raskaana...

En todellakaan halua keksiä mitään oireita, mutta lämmöt on tosi koholla iltaisin (37,0-37,5 jopa)ei aamulla...Miten voivatkin heitellä noin...Kylmä on aina iltaisin, mut niinhän mulla aina. Ja vatsassa on ollut kumma tunne (polttaa vähäsen ja ehkä jotenkin särkee...?)en tosin tiedä, että onko mielikuvitusta...Eilen ja toissapäivänä nukahdin jo klo 22, mutta sit olin taas pirteä 23 jälk, joten ei sekään mitään ihmeellistä ole....Valkovuotoa on ollut oviksesta lähtien ei ei mitään kuivaa kautta.

Tässä nämä "oireet" saa kyllä oikein hakemalla hakea...Tietääkö joku muuten, että tuleeko se kiinnittymisvuoto aina?Mulla mitään semmoista ei ole edes näkynyt...No katellaan sitten vaikka pe lähemmin kun niiden menkkojen pitäisi alkaa ilmoitella itsestään. Toivon tietty etteivät antaisi...ilmoittaa itsestään...

Lähetään Lappiin uudeksi vuodeksi kahen kaveripariskunnan kaa ja ois kyllä tosi vaikee keksiä selityksiä sille miksen juo yhtään edes saunakaljaa tai uutena vuotena. Niille joutuisi varmaan siis kertomaan....huhhuh...Enkä tiiä uskaltaisinko lumilautailla.Vähänkö sitä ihmettelisisvät!!! No eipäs mietitä sellaista vielä.

Inhoon näitä piinaviikkoja...oikein hävettää kun miettii et mitä jos...Tulis nyt ne perhanan menkat jos on tullakseen...tai alkais sit kunnon oireet....please.

Vastaukseni siitä onko fiilis mahdollisesta tärpistä on: ei harmainta hajua...periaatteessa vatsassa tuntuu jotain.Mut voihan se aina olla vaan ilmaa...tai jotain menkkatuntemuksia.Mulla kun ei oo noita särkyjä koskaan edes ollut...menkat aina vaan tulleet...

No katellaan...jännitysnäytelmä jatkuu seuraavassa numerossa!

Wilma kp26

Jasså saapa nähdä miten on Wilman käynyt! Kiinnitysmisvuodon esiintyminen on harvinaista, joten kaikki onpi mahdollista.

Muistakaapa katsoa illalla Viisasteleva sydän! :)

heissan kaikki, kiinnosti nuo teidän jutun aiheet tältä päivältä (ja myös edellisiltä) että päätin itsekin liittyä ketjuun. Eli olen 33 talonrakentaja. Esikoinen on jo uhmaiässä mutta leikkikaveria kaivataan. Niin, me ollaan vieä yhdessä vaikka tää hirveä projekti alkaa olemaan pian takanapäin. Pari vuotta rakennettiin ihan mukavasti mutta sitten iski rakennusväsymys (ja raskauskin....) heh, mikä tietty mukava juttu. Mutta en siis suosittele kenellekään itse rakentamista - vauvan tekoa kyllä! No, ehkä se vauva pitikin meidän vielä hieman selväjärkisinä, sen verta rankkaa on ollut. Kauheeta kun lavertelen... mutta siis nyt jännään tulisiko kaveria ja kp on 18, kierto rupesi heittelemään raksastressin takia ihan älyttömästi, en edes ole jaksanut laskea kuinka pitkä oli. Nyt ollaan yritetty toista tosissaan syyskuusta.

Mies kutsuu kylpyyn... pakko mennà! heips, ja kirjoitellaan!

Huomenta kaikille! Liekkö tää 11 nyt uusin ketju? Kun tuonne 10iin kirjotin, ni pyydettiin tänne 11sta tulemaan :) Tässä vähän apeena oottelen menkkoja, kun en todellakaan usko, et heti tärppäis niin, et menkkoja ei tulis ollenkaan... Minipillerit jätin pois siis 9 päivää sitten...

Meillähän on sinänsä tossa rakentamisessa se onnellinen tilanne, että otettiin "avaimet käteen" paketti, eli siellä rakennuksilla ei itse tarvi pahemmin aikaansa kuluttaa. Lattiat +muut pikku korjaukset toki hoidetaan itse ja talon maalaus, mutta isommat hommat tekee osaavat raksamiehet. Ja talon pitäis olla asumiskunnossa n. 5 viikossa joten nopeetakin toiminta on.
Kyllähän se on ihanaa päästä valkkaamaan oikeat materiaalit asuntoon ja varsinkin tapettien valinta kutkuttaa jo valmiiksi-millaisenkohan sodan siitä saamme miehen kanssa aikaiseksi =)
Minä täällä odotan jo menkkoja alkavaksi. Ne kun näin pillerien puputtajalla tulee melkoisen varmasti joka kuukausi.

Huh huh, olen aloittanut tänään joulusiivousta. Hiki hatussa kuurasin saunan ja lattian kylpyhuoneesta oikein kontaten juuriharjalla. Lisäksi pesukone huutaa hoosiannaa, kun pesen peiton, petarin, tyynyt jne. Huomenna sitten täytyy jatkaa, et vie matot ulos ja pesee lattiat ja pyyhkii pölyt sekä pesee vessan. Sen verran rupesi jo hiukomaan, et ruokaakin pitäis ruveta laittaa ja kauppaan lähtee.

Näin viime yönä unta, että plussasin :)). Kunpa olisi jokin enneuni! Näen kyllä aika paljon unia ja olen ennenkin nähnyt plussaamisesta unta, että...

Tervetuloa myös Anneliini33 joukoomme!

Missä muuten olitte Utelias pahalainen reissussa? ihana olisi päästä etelän lämpöön...

Voi tähti*, olet tehnyt kaiken sen mitä minä mietin tekeväni kun ehdin ja jaksan ja saan aikaiseksi.. Onneksi on viikonloppu vielä ennen jouluaattoa.
Plussa olisi hyvä palkka aherruksesta!

Ja tervetuloa uusille haaveilijoille!! Mukaan mahtuu!

Mä kyllä meinaan vielä kerran testata ensi viikolla jos nää mun oireet ei lopu. Jos tää oli joku aikainen keskenmeno niin täytyyhän senkin jälkeen oireet loppua??
Mä olen jo ihan hermoraunio kun mietin et mikä mua vaivaa. Muukin kuin vainoharha tän asian suhteen ; )

Aih, ihanaa unta oli tähti nähnyt. Aavistelen että oli enneuni.. :)

Joulusiivous ois mullaki viikonloppuna tiedossa. Mä oon jo alusta asti delegoinut saunan pesun ja mattojen roudaamisen miehelle. Muuten hoidan aika lailla siivouksen ite, koska en oikeestaan oo tyytyväinen miehen pesujälkeen muissa tiloissa, heh..

Me ei olla jouluna kotona, mutta on ihana sit palata puhtaaseen kotiin ja aloittaa puhtaassa kodissa uusi vuosi.

Mutta vauva-asioihin: mä en jaksais millään odotella tota maaliskuuta. Lueskelin vilman tekstiä ja haluisin jo itekkin olla siellä yritys puolella. Noh, kaipa se on joskus minunkin vuoroni.

Plussatuulia kaikille tositoimijoille! Niin ja tervetuloa uusille haaveilijoille, vaikka itsekin täysin keltanokka olen.. :)

Aurora, mäkin valtuutin miehen viemään matot ulos, mutta muuten aikalailla itse siivoan, kun en myöskään oikein ole miehen tarkkuuteen tyytyväinen. Mun pitää jo nyt siivota, kun olen koko viikonlopun töissä ja aatonkin, niin ei ehdi oikein viikonloppuna muuta tekee. Voi olla, että koirankarvoja jo vilisee nurkissa jouluna, mutta onpahan vähän aikaa siistiä :).

Niille, joilla on yritys alkamassa keväällä tai kesällä, niin voin sanoa kokemuksessa, että kyllä se aika loppu peleistä menee TOSI nopeasti. Sitten, kun pillerit pitäisikin jättää niin iskeekin jo paniikki, mitä sitä on tekemässä ;).

Vaikka en ole vielä ollenkaan varma miehen ajatuksista tammikuunkaan suhteen niin hienoinen paniikki on jo täälläkin ehtinyt päälle. Sitä miettii väistämättä, että olenko sittenkään valmis vielä äidiksi ja haluisin kuitenkin vielä matkustella ja yöni haluaisin jatkossakin nukkua hyvin (vihaan siis yöunien keskeytymisiä,jepjep ja lapsi haaveissa)....jne. Mutta kaipa se 9 kuukautta sitten hoitaa tehtävänsä kaiken osalta ja olern sitten valmis äidiksi......jos niin haluaa uskoa =)