Haaveissa vauva 12

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias pahalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miisa, kyllä tuolla miekkosella töitä riittää. Nytkin painaa koulun ohella (tosin ei oman alan hommissa) sen verran kuin ehtii. Olen varmaan vaan jotenkin niin kova huolehtimaan kaikesta, että mietin jokaisen puolen tästä vauva-asiasta. Vaikka pohjimmiltani tiedän, että aina selviää ja pärjää. Ja toisaalta onhan mulla asiat uskomattoman hyvin: mies joka todella haluaa lasta!!

Tänään onkin aika kulunut siivotessa. Pistin vaatekaapin uusiksi ja uffen laatikon kolisemaan. Samalla innolla siivoutui myös kellarikomero, joka näytti lähinnä kaatopaikalta. Kummasti asiatkin selkenee päässä, kun siivoaa.

Tähti se tosiaan ensi kesänä paistattelee suuren massunsa kanssa, ihanaa! Toivottavasti moni muukin ehtii mukaan!! :0)

Tähti*: Mulla eka ultra on se np-ultra( vai niskaturvoke-ultrako se nyt virallisesti on), joka on rv 10+-12+6 välillä, mulla se siis tule ajottumaan tuonne tammikuun 2-3 viikolle. Jo aikasemminkin vois käydä yksityisellä puolella varhaisraskauden ultrassa, jossa sais varmistuksen et mitä siel masussa on, mutta päätimme kuitenkin odotella tuota np-ulltraa. Vielä muutama viikko odotusta jäljellä..:)

~Miisa: Läheiselle ystävälle kerroin rv 6 aikana, en millään malttanut odottaa pidempään ja molempien vanhemmille ja sisaruksille kerrottiin jouluaattona. Aika aikastahan se oli jo aattona kertoa, mutta ajateltiin sen silti olevan sopiva ajankohta:) Muille ystäville ja tutuille kerrotaan sitten myöhemmin tai viimeistään siinä vaiheessa kun alkavat kyselemään..

Huoh, nyt nukkumaan, väsyttää kamalasti:)

Jännäyspäivät:

hippu81 27.12
Lumikukka 30.12
Helmi 31.12
Hempsukka 10-13.1

Helmi ja Lumikukka, joko olette testanneet?? Onko hippu81:llä tilanne ennallaan..?
Me oltiin taas kumitta ed. menkkojen (?) aikana joten pienen pieni raskautumisen mahdollisuus on mulla edelleen olemassa ja jatkoin tuota jännäyslistaa.
Laitelkaahan taas omia päiviä niin pidetään yhdessä peukkuja!

Älkää nyt naurako mut miten sitä kohdunnapukkaa voi itse koittaa ja millä tavalla se on eri tuntunen raskaana ollessa..? Mä en kestä enää tätä epätietoisuutta ja olen valmis vaikka ronkkimaan sisuskalujani että saisin jotain tietoa suuntaan tai toiseen.
Mä en jaksa odottaa edes huomista että saan tilattua sen lääkärin ja toisekseen mun tuurilla nekin on varmasti lomalla ensi viikon : /

Ihanaa kun odotuspuolellakin on meille jo oma ketju valmiina odottamassa. Voi, että kun mekin Helmen, Hempsukan ja Lumikukan kanssa päästäis sinne mukaan nyt. Mikä muuten on Lumikukan tilanne?

Tosi mukavaa muutenkin käydä sitten kurkkimassa teidän kanssasiskojen kuulumisia odotuspuolella vaikka itse joutuisikin vielä odottelemaan.
Mä luin joskus, että oli jollekin toisellekin käynyt niin, että raskaustestit vaan toinen toisensa jälkeen näyttivät negaa ja sitten verikokeessa vasta tulikin positiivinen tulos. Ei ole siis aivan poissuljettua sekään. Kyllä Hempsukan on nyt vaan pakko saada positiivisia uutisia sitten viimeistään verikokeesta. Maanantai-aamuna vaan sitten suoraan labraan, tulokset tulee parissa päivässä! Labraan pääsee ilman ajanvaraustakin! Tosin jos pääset heti maanantaina gynelle niin luulisi sieltäkin saavan heti vastauksen! Niin ja eikös sitä viivaa mahassa joskus ole sanottu poikaviivaksi? Muistanko ihan oikein?

Meillähän alkoi tähden ja helmen kanssa yhtäaikaa yritys. Tähti plussasi nyt, eiköhän mekin perästä! Tuo ovistestin haalea plussa kuulostaa Helmi kyllä oikein hyvältä!

Omasta tilanteesta vielä.. täti on tosiaankin vielä pysynyt piilossa.. Tosin ne alavatsan pienet jomottelut on häipyneet. Menee hermot kun yrittää jatkuvasti kuulostella itseään :)

Hippu, jos ne jomotukset poistuivat ja menkat ei alkaneet niin kuulostaa kyllä tosi lupaavalta!!

Mäkin olen lukenut että jollekin on käynyt niin että vasta verikoe näytti raskauden ja siihen viimeiseen oljenkorteen mä epätoivoissani tukeudun.. Kyllä se lääkäri sitten tiputtaa mut maanpinnalle näistä houreista. Mutta eipähän sitten tarvi turhaan miettiä että mikä on.
Mietin et jos olis esim. endoa niin siihen liittyy kovat menkka kivut ja mulla ei niitä ole koskaan ollut. Hormonihäiriöissä on pääsääntöisesti (vai luulenko väärin?) vuotohäiriöitä mut mun menkat tulee "tarkasti" 26-30 päivän välein.
Nyt kyllä vi**ttaa kuin pientä oravaa joka on koko kesän kerännyt pähkinöitä ja syksyllä se huomaa että sillä ei ole hampaita..

On teillä ollut jännää viime aikoina! Ja mielenkiintoista lukea, millaisia oireita ilmaantuu, vaikka ei olisikaan raskaana.. kaikkeen tuo päänuppi pystyykään :) Odotan innolla oman nuppini aikaansaannoksia sitten tuossa vähän keväämmällä. Olen saanut lupauksen, että jos olen pari viikkoa "nätisti" (vonkaamatta vauvaa), niin sitten kuulemma voimme yrittää tosissaan. Katsotaan miten käy. Siihen saakka siis jännitän muiden puolesta.

Mä en oo vielä testannut... Mun piti eilen käydä ostamassa testi, kun olin kaupungilla, mutta en muistanut...! Aika hullua näin jälkeenpäin ajatellen, mutta oli niin paljon muuta mietittävää ja kauhee tohina päällä. Jälkikäteen ihmettelen myös, etten tilannu netistä niitä testejä kun tossa pari viikkoa sitten sitä mietin.

No, tulin tänään autolla töihin että pääsen nopeesti kotiin, ja apteekin kautta. Tosin mietin jo tänään että uskallanko edes testata =O

Jos en tee vielä testiä niin sitten voisin vaan tyytyväisenä juoda skumppaa tänään, ja syödä niitä kaikkia ihania graavilohia sun muita mitä siellä häissä kuitenkin on tarjolla ;)

Heipat!
Kylläpä osaa olla tylsää töissä näin uudenvuodenaattona... Kotonakin kun sitä tekemistä riittäisi, uudenvuodenvalmisteluita yms... Tänään tulee 21 päivää ilman pillereitä, menkkoja ei kuulu ei näy. Ovistikkuun tuli kahtena päivänä haalee viiva, mut liekkö sekin sitten jo poispäin menossa, kun ei eilen tehdyssä testissä se viiva ollu yhtään tummempi kun toissapäivänäkään... Tänään on testi vielä tekemättä, mut teen kun kotiin pääsen... Mites teillä uudenvuodensuunnitelmat? Onko raketit ostettu? Mitä syötävää meinasitte rakentaa illaksi?

Mulla on onneks vaan tällanen muutaman tunnin pyrähdys töissä, kohta pitää jo lähteä valmistautumaan häämeininkeihin...

Ja tosiaan apteekin kautta kotiin, yritän muistaa olla käymättä vessassa ennenku lähden töistä.

Mies arpo aamulla tarviiko autoo töissä vai ei, mä totesin että jos tarviit niin sitte tuut apteekin kautta kotiin ja haet mulle raskaustestin. Yllättäen vastaus oli että eiku joo ota sä vaan auto... Hih ;)

Minun pitäs tuonne kolmeen jaksaa virua täällä duunissa, sit pääsee kotiin savusaunan lämmitykseen ja iltanaposteltavia väsäämään :) Tein aamulla negan - pakkohan se oli testata ihan varmuuden vuoksi, että pystyykö sitä viiniä ottaan illalla, kun kyllä se mieltä kaivaisi, jos raskaana olisin ja ihan änkyrässä olisin keekoillu... No voin siis ottaa vinettoa siten kun tuntuu ja olla juhlahumussa mukana :D

Tosi jännää *Helmi! Täällä menossa nyt kp 10 eli huomenna saattaisi olla ovis. Nyt pitäisi sitten vaan saada mies vielä houkuteltua petipuuhiin, välillä kun sekin tuntuu olevan niin vaikeaa....kummallinen mies!

Illalla mennään kavereiden luo ottamaan uutta vuotta vastaan ja varmaan parit raketit ammutaan ja tinat valetaan.

Ei muuta kun hyvää uutta vuotta kaikille!

Hei onks teillä kokemusta ovistesteistä, että kun ovis on ohi, niin ilmaantuuko tikkuun mitään viivaa vai saattaako jättää haaleen jäljen? Kun mulla eilen tuli haalee viiva, samoin toissapäivänä, että voiko haaleesta viivasta päätellä et ovis on loppumassa? Epäilen, että mulla ovis on jo menny, kun tosiaan kolme viikkoo sitten lopetin pillerit ja lopetin ne keskellä liuskaa..jäljelle jäi 5 pilleriä eli melko loppupäässä liuskaa.. No pitää vielä pari ovis testii tehä ja kattoo mitä ne näyttää, tummentuuko vai vaalentuuko viivat...

Täällä ilmoittautuu yksi väsynyt mutta onnellinen uutta vuotta juhlinut.

Tein eilen siis ihan puhtaan negan. Sitä kyllä odotinkin, koska meidän uudessa apteekissa oli kovin ankeat raskaustestivalikoimat, ei ollu ollenkaan niitä herkempiä 10 mitä-lie-yksikköä herkkiä. Tosi asiantunteva täti siellä sanoi että kyllä nää kaikki näyttää plussaa kun on ollu muutaman päivän raskaana(!). En tiedä mitä toikin nyt oli tarkottavinaan...

No, ostin siis sellasen ja osasin sitten sitä negaa odottaakin. Tänään meinaan vasta odotin tätiä, ehkä jopa vasta huomenna, kun ne ovislimat tuli pari viikkoa sitten myöhään tiistai-iltana. Mutta olin siis sinänsä tyytyväinen, että voin huoletta juhlia kun näyttää negaa, mutta toivoa ei ole silti vielä menetetty =)

Katotaan nyt tuleeko se täti, jos ei tuu niin sitten testaan vasta la tai su. Saan meinaan veljen tyttöystävältä muutaman testin, sillä oli kuulemma jäänyt käyttämättä joitain silloin kun itse plussasi.

Ja tossa eilisessä apteekissa en aio enää asioida ;)

Vielä on mahdollisuudet, ei ole siis tädistä viel merkkejä. Testata aion kyllä vasta loppuviikosta. Eilen tuli jonkun verran maisteltua, mutta kohtuudella kuitenkin. Hieman on morkkis eli jos oliskin raskaana, mutta eikö ne äidin ja sikiön verenkierrot yhdisty vasta kuudennella raskausviikolla. Vielä ei siis olisi kriittisiä hetkiä sen suhteen. Plussasta haaveilen vielä :) Helmellekin peukutuksia!

hippu81: Jostain olen lukenut että plussa-testin tekemiseen asti voi elellä normaalisti. Eli et varmastikkaan mitään vahinkoa ole saanut aikaan:) Varsinaisestihan äidin ja lapsen verenkierto ei missään vaiheessa yhdisty/sekoitu toisiinsa, vaan istukassa lapsen verisuonet on niin lähellä äidin verisuonia, josta ravintoaineet ym. siirtyy äidiltä lapsen verenkiertoon. Ja istukkakin alkaa kehtittyä vasta 4. raskausviikolla, joten ei huolta siis:)

hei vaan kaikille!!

Täällä tuntuu olevan ihan kamala kankkunen vaikka mehu/limulinjalla olikin koko juhlat.. neljältä vasta nukkumaan ja pikkumöykky valitteli siinä vaiheessa kun niin myöhään vasta ja yritti tehdä taas äitille huonoa oloa... no sitten nukkumaan ja aamulla tämä lähti käymään vessassa kympin maissa, ja takas unta ottamaan, niin eihän pieni meinannut antaa nukkua vaikka kovasti väsyttikin... en ymmärrä, kun missään ei tunnu mitään konkreettista mutta kyllä pieni määrää jo tahdin osittain, tai sitten saan kärsiä siitä huonosta olosta... kummallista, mutta ihanaa :)

tänään selvisin helpoilla laattauksilla, pari lasia vettä vaan, vatsahappoja ei juuri yhtään... eli huomenna odotettavissa kahta kamalampi aamu.. :P

yhtään ei voisi kiinnostaa huomenna mennä töihin, vielä kun meillä on tosi outo ja inhottava pomo ja joudun huomisen olemaan samassa ryhmässä... täytyy taas sulkea korvat ja silmät siltä että kestän kiehumatta kiukusta..

Tämä tekee just huomiselle töihin ruokaa, possunkyljyksistä on tullut hitti näin raskauden aikana <3 :D ja perunamuussia.. nam!

onneksi vain kolme päivää töitä ja sitten viikonloppu <3

Huomenta vaan kaikille! Ja vuodenvaihde meni railakasti? Vähän tuli otettua, mutta ei onneks paljoo, ei ollu aamulla minkään lajin kankkusta, onneks :) Nyt 23 päivää ilman pillereitä, ei kuulu tätiä eikä kyllä mitään muutakaan, joten odottelu jatkuu...tylsää :( Olikos muuten tässä vuodenvaihteessa kellään jännäyspäiviä? Helmillä taisi olla ainakin...harmittava tulos :(

Mie vuan: kyselit aikaisemmin ovistesteistä ja haaleista viivoista. Ovistesteissä haamuviiva ei tarkoita yhtään mitään, toisilla niitä on koko kierron ajan. Vain yhtä tumma tai tummempi viiva kuin kontrolliviiva kertoo oviksen tulevan noin 24-48 tunnin kuluttua. Aika monilla kierrot on sekaisin ja ikävä kyllä pitkiä pillereiden lopettamisen jälkeen, joten ovis voi olla sinullakin vasta tulossa (ellet sitten ole limoista, lämmöistä yms. päätellyt, että luultavasti oli jo). Kaikki eivät ovuloi ollenkaan ekoissa kierroissa pillereiden jälkeen. Onnea oviksen metsästykseen!

Juu, kiitos tiedosta Sivullinen. En tiennytkään tuota, et niitä haaleita viivoja voi olla vaikka koko ajan... Epäilen, että ovis oli jo tuossa jouluviikolla tai sen loppupuolella, koska sellanen limasuus kesti vähän aikaa, oli juuri sellaista kananmunanvalkuais-tyylistä ja sit se "limatulppa" taisi kans jossain siinä vaiheessa irrota, joten se ovis lienee ollut siinä tietämillä... No uutta sitten odotellessa ja päiviä laskeskellessa :)

Jos siis ovis oli jo, voi olla että on vasta edessä päinkin, kun muita ihme tuntemuksia ei oo ollut, kun tuo poikkeavan venyvä ja kirkas lima.... Sitä kesti ehkä parin päivän ajan.