Haaveissa vauva 5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tähti*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ulkona tuli oltua ja oli kyllä hyvä päivä. :) Pitäisi jokaisen perjantain olla tämmöinen.

Meidän nuorempi koira on nyt parivuotias ja pentuaikana oli meidän kummankin työajat aika joustavia vaikka virka-aikaa tehtiinkin. Mä menin aamulla seitsemäksi tai puoli seitsemäksi ja mies aamusta myöhemmin. Ei ollut ihan niin pitkä päivä pennun olla yksin. Ja mies pääsi ruokatunnillakin kurkistamaan kuulumiset.

Jeps mutta nyt pitää lähteä kylille.

tervehdys pitkästä aikaa!!

muuten kiva että on perjantai, mutta.. tämä hullu on lauantain ja sunnuntain molemmat päivät töissä aamu 8- ilta kymppii... että se siitä rentouttavasta vklopusta.. laskin just et tulee tehtyä töitä täl viikolla jotain 66tuntia.. ihan sairasta!! mutta kun tämä on luvannut sinne vanhainkotiin tehdä pitkiä päiviä ja oli tämän viikon ihanassa päiväkodissa, niin ei ihme että työtunteja karttuu.. tilissä se ei vaan kovasti näy..

Täällä on menossa kp3 tai neljä... eli pitkä matka mahdolliseen ovikseen, kun kierto nyt viimekerrat on ollut 37...
Varasin muuten sen gynenkin..(Jokohan mä kerroin siitä?!)
ihan sen takia että ku viimeks oli niin helvetinmoiset menkkakivut että kattois onko kaikki ok.. kumpa ei mitään vakavaa olis...

Hauskaa vkloppua kaikille!!
Tämä palaa taas alkuviikosta asiaan :)

Mi-iu, ei mullakaan sen rentouttavampi viikonloppu ole taaskaan tulossa kuin sinullakaan. Todella ärsyttävää olla viikonloput töissä! No su ei ole töitä, mutta kouluhommia riittää kyllä. Mutta sillä tulee nyt taas rehkittyä noita koulutehtäviä, et sai paperit ulos sieltä laitoksesta. Sit olis kiva jäädä mammalomalle :).

Ei meidänkään mies kovin innoissaan ole toisten lapsista. Itsekään en niin hirveästi välitä välttämättä kaikista lapsista tai ihan pienistä vauvoista. Enemmän tykkään vähän isommista vauvoista ;).

Kauhea jännitys on kyllä iskenyt onko tärpännyt vai ei. Saa nähdä milloin repeän tekemään testin. Viisasta olis odottaa ainakin maanantaihin, mut voi olla etten jaksa odottaa...

Hyvät viikonloput minunkin puolesta!

Tervehdys pitkästä aikaa!
Täällä olis kans nuhanenä.Alkaa jo pikku hiljaa ärsyttää tää sairastelu,kun ei jaksa enää olla tekemättä mitään mutta kuitenkaan ei jaksa tehdä mitään..
Tänne ei muuten kuulu mitään erikoista.Kp 11 olis nyt,ens viikon alussa pitäs olla ovis..Sitä odotellessa:)

Tervetuloa uusille minunkin puolestani!
Toivotaan, että ne teidän miehekkeet muuttaa mielensä ja saadaan lisää porukkaa meidän yrityksen aloittaneiden joukkoon.
Meidän yrityksestä en ole vielä kertonut kenellekään, enkä usko, että miehenikään on.
Yhdelle ystävälle tulen kyllä kertomaan, koska yhdessä elettiin hänen "tilannettaan" (yritys ja odotus:)) pari vuotta takaperin. Seurauksena tuli pikkuinen maailmaan :) Vielä en ole saanut kerrottua!
Jossain vaiheessa sitä piti "itsestään selvyytenä", että kun pillerit lopetan niin tulen sitten raskaaksi. Nyt on sitten yrityksen aloittamisen myötä tullut pelko siitä, että jos en koskaan lapsia saakkaan. Tuntuu niin hassulta se tosiasia, että jotkut unohtaa yhden pillerin ja ovat heti raskaana. Toiset sitten taas yrittävät useita vuosia tuloksetta. Elämä on epäreilua.
Mulla vasta eka kierto pillereiden jälkeen menossa, joten eikun rauhassa odottelemaan, että miten tässä käy. Nyt on kp 22 menossa ja tuntuu, että ovis olisi vasta nyt. Selkeitä oireita en ole huomannut, ainoastaan tuo lisääntynyt valkovuoto. Kierto siis aika varmasti venähtää eli jännäyspäivät siirtyy mun osalta.

Kerrohan tähti* sitten heti kuulumiset, jos testin päätät tehdä. Minä täällä pidän peukkuja positiiviseen suuntaan tietenkin :) Sullahan oli ilmeisesti kans kyseessä ensimmäinen luomukierto?

En ole vielä testannut, kp 28 nyt. Lauantaina töissä oli niin kauhean kipeä alavatsa ja alaselkä, sillein menkkamaisesti. Olin ihan varma, että nyt ne alkoi. Ravasin aina kun ehdin vessassa, mutta sitten ne kivut meni ohi illasta. Outoa! Itsehän en ole koskaan kärsinyt menkkakivuista, joskus vain vähän ekana vuotopäivänä ollut alavatsa kipeä. Miten teillä on ollut menkka oireita? voiko olla että menkkaoireita on jo useampaa päivää ennen tädin tuloa ja sit menee ohi...? no sehän tietty selviää alkaako ne huomenna. Varmaan testailen huomenna, jos täti ei ole tullut. Eka luomukierto on siis menossa niin vähän ulalla tästä oman kropan toiminnasta.

Nyt tosiaan kyllä tuntuu niin uskomattomalle, että jotkut raskautuu yhden pillerin unohduksesta. Myös itse olen vähän ajatellut aiemmin niin, että raskaudun varmaan heti. Nyt kuitenkin on hiipinyt pelko, että mitä jos tässä rupeekin kestämään kauan ennen kuin tärppää tai jos vaikka ei tärppääkään.

Tulipas taas omaa napaa :)... Mitäs muille kuuluu? kiva olis, että saatais koko porukan miehet innostumaan vauvahaaveista.

Hei!
Noista menkkakivuista niin kyllä mulla ainakin on saattanut tuntua jo n.2 päivää ennen menkkojen alkua pientä kipua alavatsassa ja se on mennyt sitten ohi.Nyt viimeksikin olin ihan varma kivun puolesta että ne alkoi mut ei ne sitten ollutkaan alkanut.Ja itsekään en ole pahemmista menkkakivuista kärsinyt..
Mä olen myös aikaisemmin ajatellut että raskaudun varmaa nopeasti mutta nyt on myös välillä tullut pieni pelko että jos en raskaudukaan.Vaikka turhahan sitä on vielä miettiä/pelätä..
Meillä oli vauva kylässä vloppuna ja molempien vauvakuume kyllä taas kasvoi:)Tahtoo vauvan...

Nuista menkkaoireista: mulla alkaa oireet yleensä päivää ennen menkkoja. Sellaista alavatsakipua se on ja rinnat ihan sikakipeet. Oireet jatkuu yleensä siihen asti, kun menkkojen eka eli runsain päivä on ohi, sen jälkeen sit ei juuri mistään oireista oo tietoakaan.

Kyllä tässä itselläkin on kovasti mielessä, että jospa sitten ei tärppääkään kun yritys pääsee vihdoin alkamaan... Kai siihen pitää varautua, mutta pieni pelko on kyllä takapuolessa koko ajan.

Joo pitäkää mulle peukkuja kuitenkin =)! Näyttää kyl vähän epätoivoiselle, kun nyt ei ole ollut mitään oireita mihinkään suuntaan. Vielä kun ei saa mielestä hetkeksikään tätä asiaa niin tahtoo pukata stressiä koulustressin lisäksi... Kunpa osaisikin aina ottaa lunkisti kaikki asiat. Olen vähän sellainen panikoija.

Olen huomannut, että mies on hiukan pessimistinen, et plussattaisiin heti eka kierrosta. Varmaan sellaista itsesuojelua. Mä kun aina höpötän vaunuista lähtien kaikkia vauvajuttuja sille, niin mies aina palauttaa mut maan pinnalle, että "hei ei meillä ole vielä koko vauvaakaan tulossa".

Mutta BB:tä kattoo :)!

Jee, Einari tippui. Hitsi kun ärsyttää, kun olen alkanut katsomaan BB:tä miltei joka päivä, mutta aina kuulen etukäteen jos siellä on tapahtunut jotain ratkaisevaa. Vaikka en lue mitään iltapäivälehtiä tms... Tänä aamunakin olin aamukahvilla, niin armas mieheni selasi tekstitv:tä ja kertoi mitä eilen oli sattunut... Mutta en pilaa teidän iloanne kertomalla :) Jutut tulee päivän viiveellä, olisi paljon kivempi saada tietää asioista vasta jaksoa katsoessa.

Muuten ei ihmeempiä. Pitkästä aikaa ihan oman työpöydän ääressä, ai että tuntuu hyvälle.

Testasin negan tänä aamuna ;(. Olishan se kyl ollut todella ihme ja shokki, jos testi olis plussaa näyttänyt. Nyt sit rupeen vain odottelee, koska täti kurvaa paikalle, kp 29. Kunpa kierto ei venyis...

Näin unta, et plussasin ja se uni oli niin todentuntuinen. Kai sitä unessa jotenkin valmistautui, jos vaikka olisikin saanut sen plussan.

Nyt kouluhommien kimppuun :/... Pitäis yhteen työhaastatteluunkin mennä tällä viikolla. Antakaas jotain vinkkejä! Tää paikka johon menen on aika sellainen konservatiivinen taho. Yhden kerran olin jo kilpailijalla haastattelussa, mutta ei tärpännyt, vaikka mielestäni haastattelu meni tosi hyvin. Nyt olis sit kauheat paineet, että nyt ei voi enää missata tätä paikkaa.

Voihan nenä, taasko se täti on tunkemassa kylään. Se ei taida ollenkaan ehtiä olemaan kotona kun se on aina kyläilemässä jossain...

Mäkin odottelen tätiä kylään loppuviikosta. Jos siis ovis oli silloin kun kuvittelin sen bonganneeni. Kovasti kyllä pupuiltiin silloin ovisviikonloppuna, mutta mulla ei oo ollu minkäänlaisia tuntemuksia, joista vois hyvällä tahdollakaan kuvitella olevansa raskaana. Enpähän sitten tipahda niin korkeelta kun täti soittaa ovikelloa.

Ootko Tähti hakemassa vakkaripaikkaa vai jotain määräaikaista?

Mäkin oon tässä katellut uutta duunia, kun nykyinen ei iske enää millään tavalla. Pääsin sitten tossa haastatteluun, joka meni todella hyvin, ja oon kuulemma jatkossa. Ainoa huono asia oli se viimeinen kysymys, no just se mitä ei sais edes kysyä... "Ei oo pakko vastata, mutta kysyn nyt kuitenkin tämän kysymyksen jonka tekeminen on kielletty..." Olin samassa tilanteessa olevan kaverin kanssa aikaisemmin miettiny mitä tohon vastais jos joku kysyis, ja oltiin sitä mieltä että jos joku kehtaa kysyä niin sille voi hyvin valehdella. Molemmat on sitte toiminu yhtä arveluttavasti.

Niinpä sitten vastasin että valitettavasti näyttää siltä että emme voi saada lapsia. Haastattelija sitten kertoi, että niin mekin luultiin pitkään, kunnes vaimo yllättäen tulikin raskaaksi, eli älkää vielä luopuko toivosta...! Jotenki jälkikäteen tuntu sitte tosi tosi tyhmältä sanoo noin, kun se haastattelija oli vielä todella mukava ja kaikkee.

Olis tietty voinu sanoo että kova yritys on kyllä päällä, ja se siitä duunista sitten =/

Nytkin tavallaan toivon että ne ei haluu mua sinne, koska pelkään että tuunkin sit heti raskaaks ja sit on tosi väsyny ja tosi huono olo ja saikulla vähän väliä, ja sit ne ei koeajan jälkeen jatka työsopimusta. Tippuis vakiduunista tyhjän päälle... Mut ku ikinä ei voi tietää mitä tapahtuu, enkä tiedä mitä teen jos ne sitä duunia mulle tarjoo...

Ai niin, Wilma vielä siitä koiran hankkimisesta...

Mä olin sopinu ensin että teen viikon neljän tunnin päivää, ettei pienen tarvi olla niin pitkään yksin alussa. Sitte sovittiinkin, että saan tuoda pennun töihin =) Se oli mulla toimistolla mukana muutaman viikon, ja sitten kun huonekaverilla meni lopulta hermot (ei ollu missään vaiheessa kauheen innostunu pennusta, outo tyyppi...) niin jätin koiran kotiin ja kävin ruokiksella sitä kattomassa.

Kaveri kyllä jätti oman pentunsa jo ekan viikon jälkeen työpäiväksi kotiin, ja ihan ok se sopeutu. Pointti on vaan siinä, että pentu pitää totuttaa yksinoloon vähitellen, eikä jättää suoraan koko päiväksi yksin. Jos hankitte pennun, kannattaa ehdottomasti ostaa Tuire Kaimion kirja Pennun kasvatus, siitä on ollu todella paljon apua ainakin meille. Siinä oli tosi hyvät ohjeet yksinolon harjoitteluunkin.

Tuo pieni karvainen otus on kyllä tuonu niiiiin paljon iloa meidän elämään, että suosittelen todella paljon! Ja lisäks sais muuta ajateltavaa vähäks aikaa, niin vauvakuume vois ehkä helpottaa hetkeks...

Mä oon tehny tänään jo kolmen ihmisen duuneja, joten kun sain pakolliset tehtyä niin ajattelin palkita itseni surffailemalla loppupäivän ;)

No ei nyt sentään, mutta onhan tää nyt ihan p*stä kun yks tyyppi on viikkojen saikulla ja toinen savustettiin ulos firmasta, ja molempien hommat kaatuu muitten niskaan. Kostoksi yhteiskunnalle voisin jäädä parin kuukauden (vauva)stressilomalle =) =) =)

Rupes yks hammaskin vähän ilmottelemaan itestään, pitäis kai mennä hammaslääkäriin =/

Pitäis kyllä muutenkin hoidattaa hampaat tosi hyvään kuntoon ennenku tulee raskaaks, koska kuulemma sitten ei voida enää puuduttaa =O Tosi tosi pelottava ajatus joutua hammaslääkäriin ilman puudutusta...

Pikkuveljet on ihania! Paljonko teillä on ikäeroa?

Mun veli on mua viis vuotta nuorempi, ja nykyään tullaan ihan loistavasti juttuun. Ihan kunnon mies siitä tuli vaikka joskus teiniaikana näytti vähän pahalle... Ja se ehti ensin tähän vauvameininkiinkin, niillä on jo menossa viikko 14!

Jaahas, taidan häippästä kotiin päin, tai siis itse asiassa joogaan ensin. Ihana ilmakin tuolla on =)

Se mun työhaastattelu on siis vain työharjoitteluhaastattelu, mutta minulle siis ihan yhtä tärkeä kuin tavan työpaikkahaastattelu. Näissä yrityksissä on meinaan harjoitteluiden jälkeen nyt tosi hyvin vakinaistettu meidän alan opiskelijoita ja olen erittäin kiinnostunut alasta, niin kiva olis ainakin saada työkokemusta. Ja onhan se koulun harjoittelukin suoritettava, et saa paperit ulos. Alkaa kyl taas jännittää niin kauheasti =/... On niin paljon muitakin hyviä varmasti tarjolla. No pitää ajatella positiivisesti!

Omaa napaa vielä... Nyt kp 30 eikä tietoakaan menkoista. Mulla on ollut koko kierto kuivaa kautta. Nyt sitten (anteeksi erite kuvaus ;)) bongasin sellaista geelimäistä valkovuotoa! Eihän tää voi olla mahdollista, et kp 30 jälkeen vois tulla ovis...?! Täytyy nyt seurailla tilannetta, muttta taitaa olla kierto melkoisen sekaisin pillereiden jälkeen varsinkin, kun olen vähän stressaillut.

Minäkin haluaisin, et olis sisarruksia, kun olen ainut lapsi. Kivaa olis, kun olis tuollainen läheinen sukulainen :).

Tämä on nuorin pikkuveljeni ja meillä on ikäeroa 12 vuotta ;) Pahimmassa murrosiässä on hän :D Me ollaan aika läheisiä varsinkin vanhimman pikkuveljeni kanssa, hän on vain neljä vuotta nuorempi.

Kävi tänään ihan uskomaton flaksi. Tulin kotiin ja ihmettelin, että mikäs paketti täällä oikein postista tullut. Siellä oli Bossin Femmeä! Olin voittanut arvonnasta! Ja kaiken huippu on se, että olen arponut tässä uutta tuoksua jo pitemmän aikaa ja päätynyt femmeen :) Aioin toivoa joululahjaksi :)