Haaveissa vauva 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lumikukka''
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
vierailempa tälläkin palstalla kyselemässä josko osaisitte sanoa jotakin..
edelliset menkkani menivät reilu viikko sitten ja kestivät vain pari päivää normaalin 4-5 sijasta. seuraaviin menkkoihin pitäisi siis olla aikaa vielä reilut kaksi viikkoa, mutta koska voin tehdä kotitestin? niin että se mielellään näyttäisi plussaa :)
kannattaako odottaa tää reilu pari viikkoa seuraavia menkkoja ja testata vasta jos niitä ei kuulu, vai voisinko saada positiivisen tuloksen jo nyt...?

Sinuna odottaisin niitä seuraavia... Ellet nyt ala saada jotain selvääkin selvempiä raskausoireita. Kun menkathan voi olla erilaiset ihan mistä tahansa syystä, ihan hyvin voi olla vaikka joku ihmeellinen hormonihäiriö, vaikka aina olisi ollut kellontarkka kierto... Niin että odota ne seuraavat menkat, niin säästyt luultavimmin pettymyksiltä. Edelleenhän selvin raskausoire on kuukautisten poisjäänti.

Jep jep malttia vain (nimimerkillä 'en koskaan ole tehnyt r-testiä') ;)

Voi hitsin pitsi olisin halunnut tilata pulju.netistä kasipallon, mutta olivat loppuneet... Arvelin pikkuveljelle 18-vee lahjaksi... Avuksi elämän päätöksiin :D

Niin se vaan meni liiiian nopeasti viikonloppu.

Minä täällä tuskailen vain koulutehtävien kanssa, kun niitä riittäisi vaikka muille jakaa. Kun on liikaa hommaa, niin ei oikein osaa mistään aloittaa. Sitten sitä vain stressailee, kun on niin paljon tehtävää. Pitäisi olla vielä vaan ahkerampi ja muutama tunti lisää vuorokaudessa. Onneksi tää opinahjo alkaa olemaan jo loppu suoralla.

Ovista tässä odotellaan. Nyt kp 7. Menkat oli sellaiset kahden päivän niukat menkat. Eipä kyllä haitannut yhtään :). Greippi mehua aloin litkimään. Onneksi pidän sen mausta.

Mites muiden tilanteet? onko täti saapunut kyläilee kenenkään luo tai milloinkas testipäivät on ;)?

Mä tein eilen ja tänään testin:)Kun ei tänää ollu sit juuri mitää menkkaoireita nii piti varmistaa;)Mutta nega sieltä tuli:(Sinäänsä se oli odotettavissa ku oli vasta eka yrityskierto eikä päästy luult hedelmällisimpinä päivinä puuhailee ku olin kipeä mut pännii tuo silti..Ku alkais nyt ne menkat nii ois varma et voi alkaa siirtyy ajattelee seuraavaa kiertoa...

kp 38 !
ei mitään oireita vieläkään.. maha välillä tosin hieman kummallinen, mutta kuvittelua varmaan vaan :/
loppuviikosta testaileen! pitäis vaan eka hankkia se testi ;)

pikapostaus kun en oo oikeen tänne kiireiltäni joutanu ja nytkin taas kiire!

Saipas mun kysymys ihmeellisiä reaktioita aikaan...Ei taineet kaikki ihan tajuta mitä oikein tarkoitin, olis pitänyt kirjoittaa selkeämmin. No mähän siis halusin kysellä vaan yllättyneiden miesten reaktioita ja mihin suuntaan ne sitten veivät.
Vaikka varmaan useimmilla on niin, että alussa kun ei raskaudesta edes muille kerrota jää ulkopuolisilta se mahd. shokki huomaamatta. Sitten kun asiasta kerrotaan ovat kaikki osapuolet jo melko tottuneita ja sukaltavat jo asiasta iloita.

Mites muut jännääjät??Hippu, tee jo testi!!Oon niin utelias!!
Mä ajattelin tehä vasta ensi viikon alussa (sit kp33) niin ei tarvii viikonloppuna stressata juhlissa...Voi tietty olla etten pe malta olla tekemättä juuri juhlien vuoksi. Olen kutienkin aika pessimisti...ja yritän olla ajattelematta asiaa...

Tädistä ei vielä tietoakaan...
Eikä mitään oireita oikeastaan. Vatsa vähän möyrii ja tuntuu et on koko ajan nälkä, mut sekin voi olla normaalia. Närästää...mut se voi olla kahvi? Ja väsyttää,mutta niinhän mua aina. Oireita tulee jos miettii "onko tämä oire?"...niinhän se on.

Onko kukaan tästä ketjusta vielä plussannut??Mä olen ite vielä niin uusi etten tiedä...

Moro, nyt jumppaamaan!

Wilma kp28/28-33

Minäkin olen täällä hyvin uteliaana teidän loppu kierrossa elävien puolesta ;)). Mielestäni kukaan, ainakaan vakikirjoittaja, ei ole plussannut tässä ketjussa. Tuossa listassa on yksi plussaaja (?), mutta hän ei ole tänne mielestäni pahemmin kirjoitellut. Enkä ole ihan varma onko hän edes plussannut, mutta näin muistelin. Eli oikeastaan odotamme ensimmäistä plussaajaa ketjuumme!?

Kävin nyt tilaamassa Kotitesti.fi sivulta ovistestejä ja raskaustestejä. Siis julmetun kalliita näin opiskelija budjetille. Tilasin 12 kpl herkkiä puikkoovulaatiotestejä ja kolme liuskaraskaustestiä, jotka tuli maksamaan 29€. Ensin oli kauhean vaikea päättää mitä sitä tilaisi, kun oli niin paljon valikoimaa. Sen nyt vissiin ymmärsin, että puikkotestillä voi tehdä suoraan virtsasuihkusta testin, kun taas liuskalla testi pitää tehdä näytekupista... Ja nää puikot näytti olevan joka paikassa kalliimpia kuin liuskat.

Pitäis varmaan alkaa jo pikku hiljaa bongailee sitä ovista, kun on nyt kp 8. Greippi mehulla toivottavasti on suotuisia vaikutuksia. :)

Sellaisia mietteitä täällä tällä kertaa. Eli kilahtanut olen jo ennen kuin lapsikaan on ilmoittanut tulostaan ;).

Mua ei tarvi enää jännäillä,viime yönä alkoi menkat..Enää se ei edes juurikaan harmita kun olin niin varma että ne alkaa ja siten olin vain tyytyväinen että ne alkoi niin voi alkaa ajattelee seuraavaa kiertoa..
Tähti:mulla oli sama ongelma kun aloin tilaamaan noita raskaustestejä,lopulta tilasin eka muutaman mammaksin testin ja sitten apteekin testejä kun jotenkin noi mammaksin testit ei vakuuttanut mua..Ne tuntui jotenkin epäluotettavilta,en tiiä kuvittelenko vain.Mutta kun oon työssä käyttänyt raskaustestejä niin ne on ollut enemmän noiden apteekin testien kaltaisia.

Hyvä puoli minisun, ettei kierto sitten venähtänyt. Mutta olishan se plussa ollut kiva saada testiin. *Halaus*

Mikäs on Helmin ja Hipun tilanne? *utelias* db... Wilma ja Pilpattajako testailee sitten vähän myöhemmin?

Missä Mi-iu luuraa? ei ole kuulunut vähään aikaan mitään. *huhuilee*

Mulla tuli tänään pieni ruskea läntti housuihin, ei tarvinnut edes sidettä...oletan siis, että menkat alkaa. Voinko olettaa jo lämmöistä siis etten ole raskaana eilen oli vielä 37,1 ja nyt vian 36,8...norm on se 36,8 kait. Lämmöt on heitelleet aina kun olen mittaillut eri aikaan päivästä, tuo 37,1 oli iltalämpö. Kandeeko siis vielä mitata illalla??
Tätiä odotellessa siis...

Wilma ja kp 29 tai 1 ??

Johan jännittää tuo Hipun tilanne! :)

Hei kertokaas tyhmälle mikä idea tuossa greippimehussa on? Edesauttaako se hedelmöittymistä jotenkin vai onko se vain siihen olisi paikat kosteana?

Täällä on nyt kp 31 eikä oireita suuntaa eikä toiseen. Odottelen menkkoja alkavaksi. Ollaan lähdössä sinne risteilylle köllimään ja olen aika varma, että täti kruunaa tämän reissun. :/ Vauvauutiset olisi paljon mukavammat.

Muistaakseni sen jotenkin pitäisi vaikuttaa limoihin?? En ole varma. Mutta olen laihdutusmielessä syönyt aika reippaasti greippejä noin kuukauden verran ja en kyllä ole huomannut mitään muutosta sillä alueella.

Hyvä juttu minisun kuitenkin, ettei tarvinnut pillereiden jälkeen liian kauaa menkkoja odotella.

Ei tuosta greipistä käsittääkseni ole mitään tieteellistä näyttöä. Mutta en usko, että siitä haittaakaan on. Eli limoihin sen pitäisi vaikuttaa, että alkio pystyy kiinnittymään paremmin ja ovislimoihin vaikuttaa. Kun laittaa tohon ellien hakuun "greippimehu" niin tulee kyllä todella paljon keskusteluita, ja niissä just moni on kokenut hyödyn ja huomannut eron limoissa.

Mun pitäis olla nenä kirjoissa, mutta motivaatio puute on suuri. Ei vois vähenpää kiinnostaa... Kai se on pakko edes yrittää päntätä. Odotan kyllä niin innolla, että pääsen oikeasti työelämään ilman opintoja.

hi, täällähän tämä on taustaillen luurannut... kiva kun joku on kaivannut!! :)

Mulla ei vaan ole ollut mitään sanottavaa.. tai en ole jaksanut, tai sekä että..

Ihan suht hyvin täällä siis pyyhkii kuitenkin... väsymystä vaan kun valoa on niin vähän tähän aikaa vuodesta...(ja voi pojat se valo vaan vähenee ja vähenee...)

Kävin tänään taas vyöhykkeessä, oli kivaa :) kierrosta oli sen verran puhetta että vyöhyketerapeutti sanoi että kun mulla on niin pitkä kierto (37) niin muniksia voi irtoilla useampikin samassa kierrossa ja kaksoisraskaudetkin voi olla todennäköisempiä pidemmässä kierrossa kuin lyhyemmässä... mutta tiedä sitten, kaksosia olen kyllä kovasti toivonut ;)
Mutta jäitä hattuun.. ovista en huomannut ainakaan mitenkään selvästi tässä kierrossa, on se sitten mennyt tai vielä eessä.. vyöhyke kyl paineli muniksia vielä irtoilemaan lisää, et josko vielä olis mahiksia kierron kanssa.. ;) eihän sitä tiedä :)

En muista mikä kp on menossa mutta joskus kahden viikon päästä varmaan menkat alkaa.. vaikka kovasti miehen kanssa toivotaan molemmille vauva-synttärilahjaa ;)

Mutta mitäs muille?!

Tähdelle lukuintoa! kyllä se pänttääminen onneksi vielä joskus loppuu!! :)

Täällä ei varmaan ainakaan olla raskaana sillä lisää ruskeata vuotoa...ei kuitenkaan verta. Päätin kuitenkin et tää on kp1 joten ei tarvii turhaan hermoilla ja kuvitella. Katellaan miten tää tästä edistyy...vasta eka luomukierto kuiteskin menossa ja säännölliseltä näyttää!Eli kierto on se 30+/-pv...

Ärsyttävää kun _tietää_ ettei ole raskaana (eihän sellaista voi tapahtua!)ja silti jollain tasolla kuvittelee...sit taas toisena hetkenä päättää et ei, en ole. Jos menkat nyt alkaa kunnolla aion oikeesti rauhoittaa itteni täältä palstaltakin ja ehkä sitten oviksen aikoihin ja jälkeen taas kirjoitella ellei mitään erikoista elämässä tapahdu. Koetan olla ajattelematta näitä vauva-juttuja et pysyis jotenkin järjissään...

Kuitenkin olen niin tyhmä, et menin jo tsekkaan kahden eri ovislaskurin mukaan et ovis olis 2 vkon päästä la-su...eli sinä viikonloppuna pitäisi sitten olla romantiikkaa...Hih...

Huomenna juhlissa sitten skumppaa ihan olan takaa...Hauskaa viikonloppua kaikille ja toiv. joku nyt kohta plussaa!!!

Wilma ja kp1 (ehkä??)

Lasketteko kp1 heti ekasta pikku täplästä housuissa vaiko vasta kun oikeeta verta tulee????

Tuo ensimmäisen kp:n laskeminen on kyllä ärsyttävää noiden tuhrujen takia. Toiset laskee heti ekasta tuhrusta ja toiset sitten vasta kunnon vuodosta. Itse aikanani luin Vauva -lehden sieltä lääkäripalstalta tuosta asiasta. Nyt kun mietin, että kummin päin se oli, että 1 kp tuhrusta lähtien vai vuodosta, niin en ole ihan varma. Mutta muistaakseni se lääkäri vastasi, että vasta kunnon vuodosta lasketaan...

Oletko Wilma tehnyt tuhruista huolimatta testiä?

Minä kävin lueskelemassa odotus- ja vauvanhoitopuolella synnytystarinoita ja vauva juttuja. Tuli kyllä sellainen fiilis, että tahtoo kans. Saisi kyllä tärpätä pian :). Kunpa osaisi olla vähän vähemmän ajattelematta näitä asioita... Tärppäisikin varmaan vähän helpommin.

Hyvät viikonloput kaikille!toivottavasti ehtisi nauttimaan tänä viikonloppuna näistä syksy ilmoista ulkona. Ihana ruska ollut ja hyvät ilmat. Olen aika syksy ihminen, toisin kuin Mi-iu ;). Toivottavasti Mi-iu teillä on hyötyä vyöhyketerapiasta. Eihän sitä tiedä vaikka tulisikin joskus ne kaksoset ;)).

Täällä myös odotellaan kp1:stä... On jo tunnin myöhässä, voi voi! (ivailen itselleni)

Tosi kauniit ilmat on täälläkin nurkalla Suomea. Pakkasta oli aamulla ja varmaan illemmallakin. Hyvä viikonloppu tästä tulee.

Pitääköhän sitä harventaa palstailua entisestään kunhan alkaa oikeasti yrittämään... Ettei olisi koko ajan mielessä.

Joopa joo.. kp 43 eikä menkkoja kuulu.. nyt jo toivon suuresti että alkaisivat! testasin siis negan :/ Suretti kyllä, mutta sitä negaa kyllä aavistelinkin, että ei sen puoleen. Jospa nyt sitten tätikin tulis helpommin kun ei tarvi jossitella tuon mahdollisen raskauden kanssa.
Mites helmi? Sun uutisia odotellaan täällä edelleen!
Wilmalla sitten taisi menkat tulla kans.. Jospa me tässä tosiaan syksyn mittaan vielä plussauutisia kuultais. Kaikilla meidän ketjussa taitaa olla yritys vasta niin alkuvaiheessa!
Minäpä lähden sunnuntaipäivän viettoon. Tule täti tule...

Todella ärsyttävää tuo kyllä, että kierto venyy. Hippu, toivottavasti nyt negan jälkeen täti tajuaisi vihdoin tulla niin voisi ajatukset siirtää jo uuteen kiertoon.

Itselläkin nyt vähän vaikeuksia päättää minä päivänä lähtisi testailee ovistesteillä, kun ei oikein tiedä mikä se oma kierron pituus on. Mun mielestä ne ohjeetkin oli vähän harhaanjohtavat... Tänään ekan kerran testailin, mutta negaa näytti niin kuin oletinkin.

Mitenkäs viikonloput meni? mulla taas aivan liian nopeasti. Ihana olisi päästä rentoutumaan kylpylään ja siellä vaikka hierojalle, mutakylpyihin...

Oliko Hipulla ensimmäinen kierto pilereiden jälkeen? Tahtoo mennä nimet ja asiat vielä vähän sekaisin...

Täällä on kp 2. Menkat olivat jo muutaman päivän myöhässä ja pikkuisen ajattelin, että olisiko nyt kaikesta huolimatta natsannut ja että tänään kävisin ostamassa testin, mutta turhaa oli se. Mutta mies ei ollut moksiskaan, kun kerroin, että myöhässä ollaan. Ehkä se kohta...

Muutoin meni vkl ihan hyvin, peruskaavalla, ei mitään ihmeellisyyksiä. Ensi vkl on jo suunnitelmissa lähteä pitkästä aikaa baariin, ei olla käyty aikoihin. Oletteko te ahkeria viihteellä kävijöitä?

Alkuperäinen kirjoittaja mi-iu:
Kävin tänään taas vyöhykkeessä, oli kivaa :) kierrosta oli sen verran puhetta että vyöhyketerapeutti sanoi että kun mulla on niin pitkä kierto (37) niin muniksia voi irtoilla useampikin samassa kierrossa ja kaksoisraskaudetkin voi olla todennäköisempiä pidemmässä kierrossa kuin lyhyemmässä...

Vaikka luontaishoidot muuten varmasti ovatkin hyvästä, niin paljon sieltä tuntuu tulevan täysin paikkaansa pitämättömiä väittämiä. Esim. että pitkässä kierrossa voisi tulla useampi ovis. Usein pitkässä kierrossa (> 35 vrk) ei tule yhtään ovista ja kaksi ovista samassa kierrossa on mahdottomuus, jollei ne tapahdu samaan aikaan eri munasarjoista. Ovulaation jälkeen hormonitoiminta muuttuu ja mahdollisesti kasvamassa olleet pienemmät munarakkulat lakkaavat kasvamasta. Ihan kaikkea ei kannata uskoa, mitä hoidoissa kerrotaan.

Pitkästä aikaa täällä taas...

Lähdin viime tiistaina työmatkalle, ja törmäsin tätiin heti kun päästiin perille Tampereelle. Niinpä nyt menossa kp 7 ja ekan luomukierron pituudeksi tuli sitten 34 päivää.

Eli ovista sitten taas odotellaan täälläkin =) Ajattelin että voisin pistää elämän risaseks ja ostaa sellasen syljestä tehtävän ovistestin, kun rupes jo viime kierrossa ärsyttämään noi liuskatestit. Kun pitää olla niin ja niin kauan pissaamatta, ja ei saa juoda pariin tuntiin, ja mulle noi molemmat on aika haasteellisia juttuja. Normaalisti kun juon koko ajan ja juoksen vessassa myös koko ajan...

mitenhän eveliina sitten selittää nämä kaksoisraskaudet joista toisen vauvan koko ja kehitys heittää jopa muutamalla viikolla toisesta?!

itse en täysin sokeasti kaikkea usko ja niele mitä kukakin sanoo.. en edes vyöhyketerapeuttini vaikka se on tuttu ja turvallinen ihminen..

Mutta selvä kiitos hei! tästä lähtien voin jättää sanomatta yhtään mitään koko vt:stä kun se kerran joitain noin häiritsee..

sorry palstailijat, vitutus on huipussaan täällä...
hyvä päivä muuten mutta nyt rupes vituttaa...

palataan paremmalla ajalla...

Eli kaikilla piinaviikkolaisilla on siis alkanut menkat...voi buu :( Mulla on hirvee v****s nyt kun ne alkoi, vaikka tyytyväinen olenkin, että tää eka luomukierto oli se norm.30pv. Ärsyttää vaan sikana, kun kuiteskin salaa toivoin...niinhän se aina on.

Nyt mun paras kaverini kertoi, että se unohti pari pilleriä eikä menkkoja kuulu, muttei kuitenkaan usko olevansa raskaana, eikä ole tehnyt testiäkään. Musta aika ironista, kun täällä päässä tuommoinen ylläri ei oliskaan niin katastrofi ja hänelle olis melkoinen järkytys vaikka kaikki perheasiat kunnosa onkin. Kaveri ei vaan usko, nettä voisi olla raskaana eikä aio tehä testiä...no ehkäpä ne menkat tulee tai kierto on mennyt sekaisin unohdettujen pillereiden vuoksi. Tai sitten on raskaana ja mulle tulee taas kriisi....:/ En jaksaisi taas käydä läpi moista järkytystä...Kaveri aivan varmasti lapsen pitäisi, mutta silti aika hassua kun hän on mua tässä vauvakuumeessa tukenu, mutta itse ei aivan veilä lapsia halua ja nyt olis sit EHKÄ raskaana.

Mä riitelin mieheni kanssa taas rajusti viikonloppuna (alkoholilla oli osuutta asiaan) ja itkujakaan ei säästelty...Kuitenkin päätettiin sit su, että nyt lopetetaan tää draamailu ja mäkin koetan keskittyä muuhun kuin vauvoista haaveiluun. Pitää saada tämä suhde tasapainoon ennen vauvaa. Ja pitäisi antaa miehelle aikaa tottua vauva-ajatukseen...Haluan kuitenkin ennen kaikkea, että hänkin sen lapsen haluaa ja, että voidaan yhdessä odottaa ja intoilla.

Aion jatkaa kirjoittelua tänne, sillä tänne on parempi purkaa kuin miehelle, joka taas vaan ahdistuu liikaa. Koetan kuitenkin olla liikaa ajattelematta oviksia ja lapsia tms...Katotaan miten se onnistuu. Tietty matkan varrella saattaa "iloinen yllätys" tapahtua (ilman ehkäisyä kun mennään), mutta sehän ei mua haittaisi...:)

Toivotan kuitenkin teille "oikeesti" yrittäville hirveesti onnea ja tsemppiä ja voimia taas niille, jotka vasta koettavat saada miestänsä mukaan touhuihin!!!Eikös niin sanota, että hyvää kannattaa odottaa!??

Voimahaleja ja plussatuulia, Wilma kp4/30