Haaveissa vauva 5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tähti*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lumikukka:
Mulla on diabetes, siksi siis takkuilen näiden verensokereiden kanssa kokoajan. Ja kuukauden suunnilleen olen ollut polttamatta. Tämä lopettaminen ollut ollut käsittämättömän helppoa, siis oli todellinen yllätys. Olin kuitenkin polttanut aktiivisesti yli viisi vuotta. Ainoa mitä välillä kaipaa on se pieni oma hetki, jonka otat itsellesi päivän aikana. Lisäksi mä olen aina tykännyt polttaa, tykkään vieläkin, mutta en ehkä koe sitä niin tarpeelliseksi enää.
Ja tosiasiahan on se, että pitää alkaa pitää itsestään enemmän huolta, jos aikoo pitää tulevasta lapsesta. :)

Tää on ollut jo kolme vuotta polttamatta (ehdin polttaa "aktiivisesti" ehkä neljä vuotta), ja mullekin oli aivan käsittämättömän helppoa se lopettaminen. Vaati vain oikean mielentilan ja mulla ainakin sen, että kyllästyin totaalisesti siihen tapaan. Itse en koskaan ollut tykännyt siitä tavasta ja tunsin siitä aina syyllisyyttä. Ja olo parani aivan huomattavasti jo viikko lopettamisesta - enää en aloittaisi uudestaan mistään hinnasta! Ainoa miinuspuoli on ollut ne kymmenen ylimääräistä kiloa, jotka lopetuksesta seurasi. Grapen, onnea vaan matkaan, kuukausi on jo hyvä saavutus! Tsemppiä!

Mua askarruttaa nyt tämmönen juttu, osaiskohan joku vastata... Siis että onko ovulaatio aina ja poikkeuksetta 14 vuorokautta ennen menkkoja? Ja voiko samalla naisella tapahtua ovulaatiota eri aikoihin kierrosta riippuen? Aattelin vaan, kun meillä ei vielä päästä tuota yritystä alkamaan, ja aion ottaa kaiken mahdollisimman tarkkaan selville tässä muutaman kuukauden joutoaikana...

Ja sitten se toinen juttu: mites ne ovulaatioon liittyvät lima-asiat nyt taas menikään? Siis tuliko se runsas limailu ennen ovista vai sen jälkeen? ja milloin sen kuivan kauden pitäisi olla? Tai varmaan nääkin riippuu yksilöstä, mutta jos joku osaisi edes vähän jotain viitettä antaa... Kiitos siskot!

Tervetuloa Ilona mukaan!

Heti omaa napaa ;). Tänne on vaan niin hyvä aina purkautua... Kp 35 ja kyllä alkaa siis niin pännimään niiden menkkojen odottelua!!! Ei mitään tietoa tädistä. Testit näyttää selvää negaa... Tosi tylsää kun ei pääse yrittämään uutta kierrosta, kun ei niitä saamarin menkkoja tule. Harvinaista, että niitäkin joskus odottaa näin innolla :). Heti, kun ne menkat alkaa niin ostan kyllä niitä ovistikkuja niin tietää ovuloiko sitä seuraavassa kierrossakaan.

Huh, johan helpotti :))! Mun kans pitäisi varmaan vähän tsekata elämäntapoja. En tupakoi kuin juhliessa, mutta liikuntaa voisi harrastaa vähän säännöllisemmin ja siiderin ja viinin juontiakin vois aina vähentää. Mutta olen ajatellut, että elän kuitenkin perus terveellisesti niin ei tarvii tän vauva -projektin takia mitään suurempia elämänmuutoksia tehdä. Alkoholin kulutus on kuitenkin ihan kohtuullista eikä tarvii aina olla rööki huulessa. Suurin muutos mikä pitäisi tehdä on, että osaisi olla liikoja stressaamatta.

Eipä sitten tällä kertaa muuta :).

Utelias pahalainen 29v/30v Y aloitus haaveissa, Varsinais-Suomi
Yonni 31v, yrityksen aloittaminen vasta haaveissa
Lorete, 27v, pkseutu, "haaveilija"
Mi-iu, vm85/ vm81, Y 08/07
Tähti*, 23v. / 28v., Keski-Suomi, y08/07
minisun, 24v, yritys alkaa syksyllä (?)
Johkuliini, 24 v. "On/off haaveilija" :)
Villa
Lumikukka, 26v./29v. missio: miehen käännytys lapsimyönteiseksi
Grapen, 24v./28v. (tjot) y 07/07
hippu81, y 08/07
*Helmi, 34v/29v, pk-seudulta, Y 08/07
pilpattaja 27 v/29 v, Keski-Suomi, y 02/08
Wilma80, 27v/27v, pk-seutu

Plussanneet:
Rainbow-wow, 30v./29v., Pohjanmaa, y3/07, plussannut?

Jännäyslista

Mi-iu
Tähti* 10.9. (??)
minisun 25.9
hippu81 15.-17.9. (???)
Grapen 25. -28.9.

Mäkin päivitin itseni jännäyslistaan. :)

Voi hermo, onko mitään hienonpaa kuin virtsatientulehdus sunnuntai-iltana. Soitin päivystykseen ja sieltä todettiin, että odottelee aamuun juoden karpalomehua ja syö särkylääkkeitä. Jipii. Okei, ymmärrän kyllä, että ihmiset, joilla on sydänkohtaus tai joutuneet kolariin menevät ohi, mutta muhunkin sattuu... :(

Tähti*, mikähän siinä muuten on, että heti, kun aletaan lasta yrittämään, siitä tulee stressi. Vaikka ei mitenkään olisi edes tarkoitus! Mä ainakin huomaan pohtivani tätä juttua ihan liikaa, kun ollaan vielä tjot meiningillä liikenteessä. Luulisi hedelmöittymisenkin tapahtuvan paremmin jos ei liikoja murehtisi.
Toivottavasti täti kyläilee pian (hölmön kuuloinen lause tällä palstalla!) Tai sitten olet plussannut, eikä sitä vielä testissä näy!!! :D

Kp 21 menossa, enkä ole bongannut ovista. Tikut ajattelin jättää vasta myöhäisempiin ajankohtiin. Sitten kun tosi yrittäminen alkaa, jos ennen sitä ei plussata. Noo.. ehkä se ovis oli jo tai sitten ei? Mistä näistä oikesti ikinä tietää? :) Taidan siirtyä odottelemaan jännäyspäiviä. Ollaan kuun lopussa lähdössä laivalle viettämään ensimmäistä hääpäivää. Olisikos pikkuisen ihanaa saada plussauutisia lahjaksi.... <3

Utelias pahalainen 29v/30v Y aloitus haaveissa, Varsinais-Suomi
Yonni 31v, yrityksen aloittaminen vasta haaveissa
Lorete, 27v, pkseutu, "haaveilija"
Mi-iu, vm85/ vm81, Y 08/07
Tähti*, 23v. / 28v., Keski-Suomi, y08/07
minisun, 24v/26v Y 09/07
Johkuliini, 24 v. "On/off haaveilija" :)
Villa
Lumikukka, 26v./29v. missio: miehen käännytys lapsimyönteiseksi
Grapen, 24v./28v. (tjot) y 07/07
hippu81, y 08/07
*Helmi, 34v/29v, pk-seudulta, Y 08/07
pilpattaja 27 v/29 v, Keski-Suomi, y 02/08
Wilma80, 27v/27v, pk-seutu

Plussanneet:
Rainbow-wow, 30v./29v., Pohjanmaa, y3/07, plussannut?

Jännäyslista

Mi-iu
Tähti* 10.9. (??)
minisun 25.9
hippu81 15.-17.9. (???)
Grapen 25. -28.9.

Päivittelin tuohon tietoja..Kiireistä on ollut eikä ole tänne ollenkaan ehtinyt kirjoitella.Flunssakin alkaa olla jo mennyt ohi.Mutta tänä aamuna mulla esiintyi ihme huimausta,heti aamulla herätessä alkoi heittää päässä ja mittasin siinä lämmönkin mutta ei se ollut kuin pikkasen koholla 37.1.Muita oireita ei juurikaan.Heti tuli mieleen et voisinko olla raskaana:)Voisko muka oireita esiintyä näin pian?Vajaa viikko sitten oviksen aikaan kyllä pupuiltiin ahkerasti.Mutta jotenkin vaikuttas oudolta et oireita tulis heti..Kai tää johtuu jostain muusta.Verenpaineenkin jo mittasin mut se oli normaali.Aikalailla viikon päästä sitten pääsee toivottavasti testailemaan..Nyt takas töihin,maanantait on inhottavia..

maanantai on muutenkin tarpeeks vaikee päivä ja sitte vielä sataa vettä... argh :(

Mieliala on viimeset kaks päivää ollu aika maassa.. johtuen just siitä että oon kuullu niitä juttuja taas lisää että "se ja sekin saa vauvan sillon ja sillon et millos teijän vuoro on?" "ettekö oo saanu mitään aikaseks"... ja varsinkin tämän tuoreimman uutisen saaminen kuka on raskaana niin osu ja uppos kyl niin syvälle.. :( enkä tykkää näistä tämmösistä tunteista, mut jotenki epätoivo löys mut..
Olin ihan maassa eilisee iltaa asti kunnes taas juteltii miehen kans.. on se onneks niin ihana!

Nyt alkaa kyl parempi mieli jo voittamaan.. mutta silti, miten puolituttujen raskaudet voikin sattua näin... Mä ajattelin ettei must koskaa tuu tämmöstä ja et varmasti iloitsisin kaikkien raskauksista mutta ei.. nyt on neljä tuttua raskaana... enkä tiedä monta raskaus-uutista enää jaksan tuttavapiiriltä kuulla... tää on kamalaa.. :/

Mutta mennään nyt iloisempiin asioihin... tänään pääsen vähän shoppaamaan, katotaa löytyykö mitään :)
ja huomenna alkaa uusi työ..

Vettä ropottaa täälläkin...

Kertokaa ihmiset miten saisi yöllä nukuttua? Hitto kun olen aina ollut huono nukkuja, mutta tämä on jo jotain tavallistakin pahempaa... Pari viikkoa jo mennyt tosi katkonaisesti. Ja hirveitä painajaisia, jos sen unen sitten saa.

Helou girls...

oon viimeajat vain taustaillut...porukkaa on tullut kovasti lisää,joten mie oon nyt vähä pudonnu kärryiltä.

Tsemppiä mi-iu!!Vaiks mieliala on ollukki sulla nyt maassa,niin sieltähän noustaan vain ylöspäin,eiks niin? :o) Uskon,et ei oo kiva kuulla koko aikaa,et joku on taas raskaana,mutta yritä aatella,et teidänkin vuoro voi olla milloin vain!

Omassa lähipiirissänikin on myös kaksi ystävää nyt raskaana.Himpun olen kade,mutta pystyn olemaan täysillä onnellinen heidän puolesta,sillä meillähän ei ole edes yritys päällä ja sehän on ihan oma päätös,koska ehkäisyä edelleen käytetään.Ens vuonna sit ehkä siitä luovutaan...vauvakuume on molemmilla,mutta kasvatetaan sitä vielä hetken verran :)

Hyvää syksyn jatkoa kaikille,jatkan taustailua :)