Heinämammat -06

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liuku.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tällainen pikainen kysymys ennen nukkumaanmeoa. Meidän poju ei suostu syömään puuroa eikä velliä?! Mitä ihmettä antaisin aamu-ja iltapalalla?
Täytyy palailla paremmalla ajalla asiaan... Nyt poika niin väsynyt,että on lähdettävä nukkumaan.

Hei pitkästä aikaa!

Saatiin vihdoin ja viimein netti pelittään. Kiva päästä taas lukeen kuulumisia sekä kirjotteleen :)

Arki on alkanut rullaamaan täällä Oulussa. Saana täytti tänään 7 kk. Kyllä on aika menny nopeaa!

Meillä syödään nyt 4-5 kertaa päivässä soseita/puuroja. Välillä uppoaa hyvin, välillä ei mee alas kun muutama lusikka. Tissiä Saana syö päivällä muutaman kerran ja 2-3 kertaa yössä (yötissitykset kyllä vois mun mielestä jo jäähä pois :). Meilläkin on ollut sellasia levottomia öitä. Tuttia saa laittaa vähän väliä. Tuntui olevan muillakin samaa, kun luin ketjua.

Liikkeelle täälläkin yritellään. Saana liikkuu joko kierimällä tai mahallaan pakittaa. Nousee välillä konttausasentoon, mutta siihen se tyssää.

Täällä Oulussa ei ookaan 7 kk neuvolaa, joten sitten vasta kuukauden päästä saa taas kasvutietoja.

Nyt on niin väsy, ettei ajatus kulje...

Eeva ja Saana 7kk

moi.

Nelli on ryöminyt jo jonkun aikaa. Hassua kun sillä kesti tosi kauan oppia kääntymään, niin ensin oppi kääntymään 6kk ja 6 ja puolkuukautisena ryömi kunnolla ja nyt hakee jo konttausasentoa. Nelli on vaan niin rimpula, et luulen et siks saattaa kestää istumaan oppimiset ja semmoset, raukka jaksa kannatella itseään.

Meillä oli tänään 7kk painokontrollineuvola. Paino oli kuin olikin lähtenyt nousuun. Tai olla 72cm ja 7250g tai jotain sinnepäin. Neuvolatäti katsoi myös suojaheijasteet, niin kun laitoin nelliä istumaan siihen sen pöydälle niin nelli teki spagaatin ja nelli on muutenkin hurjan notkea, oppi aikaseen laittaa jalatkin suuhun eikä tee tiukkaa. Kuulemma löysät nivelet. Neuvolatäti ehdotti meille, että laitetaan Nelli lapsimalliksi! Oon hurjan ylpeä et meillä on niin nätti ja notkea tyttö.

Nellillä on ollut pari päivää nuhaa ja yöt on ollut vaikeita, mutta nyt se on kai paranemaan päin.

Oottekos te muut antaneet vehnää milloin? Meillä on toistaseks annettu vaan kauraa, mut ajattelin et joskos sitä uskaltautuis antaa vehnääkin..

No mutta tässä kaikki tältä erää!

Liuku: minä oon Saanalle tällä viikolla kokeillu vehnää. Oon tehny vehnähiutalepuuroa, mannapuuroa ja myös makaronia soseessa. Ei oo tullu mitään oireita.

minä-83: meilläkin oli puuron syönti aluksi yhtä itkua. No, pian se kuitenkin oppi makuun, sitkeästi tarjosin aamuin illoin. Alotettiin kaurapuurolla, veteen tehtyä pikapuuroa. Sekaan sekoitan luumusosetta tai kuningatarsosetta. Uppoaa jo yleensä ihan hyvin. Samalla tavalla oon antanut myös riisihiutalepuuroa sekä vehnähiutalepuuroa. Mannaryyneistä keitin vadelmien kans vispipuuroa, mutta se oli vissiin liian väkevää. Jäikin sitten äitille syötäväksi :) Nyt ois iltapuuroa varten tehtynä vadelma-mustikkakiisseliä kaupan kuningatarsoseen sijasta, saapa nähä kuin käy.

Oon nyt yrittänyt saaha uppoaan ite tehtyjä soseita ja kiisseleitä. Vissiin annoin liian kauan kaupan sileitä ja mietoja soseita, kun nyt takkuaa ite tehyt. No, eiköhän se totu.

Hiljaista meidän ketjussa!

Moi, ei tännekään mitään ihmeitä.
Eeva, mukava kuulla kuulumisia, kiva kun saitte netin pelittään.

Liuku: meillähän opittiin myös myöhään kääntyyn, 6 kk iässä. Janna ei kuitenkaan vielä ryömi, mutta työntää itseään taaksepäin ja välillä nostaa itseään kontilleen..

Tylsää, ku ollu taas näin kylmää, jospa jo huomenna ois lauhempaa niin pääsis vaunuilemaan. Olin eilen työhaastattelussa, ihan peruskysymyksiä.. saas nähä miten käy. Epäilen kyllä , etten saa sitä paikkaa, ku mulla ei oo alalle mitään koulutusta eikä kokemusta. Tosin ne ei ollu välttämättömiä, mut ainahan se plussaa ois..

Meilläkin välillä takkuaa puuron syönti, eilen aamupuuro meni hyvin, tänään taas iltapuuro uppos paremmin. Niin ja nyt yhtäkkiä taas nukuttu kolmia päikkäreitä, eli Janna on yöunien jälkeen olul tosi väsy ja nukkunut heti maitopullon jälkeen vielä tunnin unet. Mikäs siinä, ku äitikin saanut sitten levätä :)
Mutta nyt saunaan ja iltapalalle..
Nitta ja Janna 7kk

Mä ostin sitä pastaa ja broileria sosetta jossa siis vehnää, tyttö tykkäai kovin , mutta tuli kauheastiilmavaivoja. Joten kokeilen joskus myöhemmin uudestaan. Puuroista, meillä ainoa puuro mikä maistuu on sellanen valmisjauhe vauvoille. Tarjosin kaurapuuroa muutamana aamuna, muttta Jennaa oikein puistattaa kun saa sitä suuhunsa. Eikä auta vaikka laittaisin sekaan hedelmäsosetta. Ollaankin syöty välillä maissi sosetta iltapalaksi...
Mä oon myös ostanut oikeastaan kaikki vauvan ruuat valmiina. Aluksi päätin että teen itse, mutta tässä kolmen lapsen arjessa ne valmiit helpompia. Pakkasessa kyllä marjoja ja ajattelin kokeilla jos kiisseli maistuisi vauvelille. Tulee kyllä varmasti vähän vaikeuksia oppia kotiruokaan noiden kaupan mössöjen jälkeen.
Meilläkin Liuku on ylimääräinen punnitus neuvolassa ensi viikolla kun tyttö ollut aina niin pieni ja hoikka. Nyt vielä ryömii ja touhuaa kaiken aikaa joten varmasti kuluttaakin aikalailla.
Öitä!

Nostelen meitä taasen. Vietän täällä lasten kans koti iltaa, tosin nukkuvat kyllä jo. Mies kavereiden kanssa juhlimassa. Käy tosi harvoin joten ansaitsee kyllä sen. Silti mua jotenki ärsyttää ja on kiukkunen olo ihan ilman syytä. En ymmärrä itsekään miksi. Mies siis tosiaan käy ravintolassa vaan ehkä 4 kertaa vuodessa...
Öitä!

No pitihän siihen laskuhommaan jotai esteitä tulla,isukki tuli kipäks eikä sinne voida lähteä:(no nyt sit vaan kotona oloa...harmittaa kyl,mut ehkä sit ens viikonloppuna päästään sinne:) Rosalla ollut koko vko sellasta 37.9 astetta ja eilen nouskin sitten 38.3 räkäinen ja yskivä tyttö ollut,mut ihan pirteä kyllä.Onks kukaan osallistunu siihen pampers kilpailuu mikä netissä??mis on niit vauva videoita...me osallistuttiin siihen tuli ihan hauska pikku videopätkä.Jep mut hyvät viikonloput kaikille.

Moi
minäkin vaan nostelen, ei mitään ihmeitä. Sain just neidin päikkäreille. Ulkona tulee kovasti lunta ja semmonen nollan keli. Käytiinki aamupäivällä vaunulenkillä.
Tein Jannalle tänään eka kertaa ite lihasosetta, jauhelihaa, perunaa ja porkkanaa. Yhtä huonosti söi sen mitä nykyään kaupankin lihasoseet. Porkkanaraaste on suurta herkkua. Tänään maistettiin myös kurkkua raasteena. Laitoin tänään porkkana ja kurkkuraastetta kuppiin Jannalle. Kovasti yritti sieltä sormin sitä syödä, mutta lopen kuppi lensi lattialle. Mutta harjoitus tekee mestarin ja oppimisen into näyttää olevan kova. :)

DVD- ja videolaitteet ovat myös "löytyneet", kovasti kiinnostaisi mennä niitä räpeltämään..
Tänään ois ollu veljen synttärit, mutta olikin sairastunut niin kovaan flunssaan ettei teekään kakkua tälle viikonlopulle. Jannallakin nuhaa ja yöllä yski, toivottavasti ei pahene tai mee korviin.
Eikai sitten muuta. Illalla mennään ehkä kyläilemään. Ainii, kaveri oli saanut tänään poikavauvan. :)

Mutta mukavaa viikonlopunjatkoa kaikille,

Nitta ja Janna 7kk

Sunnuntai-iltaa!

Mites ootte laskiaissunnuntaita viettäny? Me vietiin Saana kummitätille (mun sisko) hoitoon ja käytiin miehen kans hiihtämässä. Olikin eka kerta, kun Saana oli hoidossa ja päästiin kahestaan meneen. Nyt onkin kiva, kun asuu sukua ja ystäviä lähellä, niin löytyy sitten hoitaja aina silloin tällöin.

Nitta: Saana kans on jo löytänyt tietokoneen keskusyksikön ja videot... Eli nyt sitten saa olla koko ajan vahtimassa :) Niin ja meillä kans välillä on ollut taas kolmet päikkärit. Vähän hankala koittaa pitää rytmiä. Mutta en kyllä viiti valvottaakaan, jos on väsy. Jotkut tekee niinkin, että "väkisin" pitää sen rytmin. Tiedä häntä, mikä parasta.

tyttö82: harmi, kun suunnitelmat kariutui. paranemisia!

Eipä täällä ihmeempiä. Saana nukkui vaan yhet päikkärit, kun oli hoidossa ja sitten vielä kyläiltiin yhellä kaverilla. Saapa nähä, miten yö menee.

Mukavaa alkavaa viikkoa!

Terveiset mummolasta!
Tultiin Ouluun junalla lauantaina ja keskiviikkona palataan. Olen jo aika kypsä lähtemään takaisin. Mun isä valittaa koko ajan ja äsken lapsia nukuttaessakin antoi ymmärtää kuinka epäonnistunut olen, kun lapset ei mene nukkumaan kiltisti. Ehkä jatkuva videoiden tuijottaminen, sokerin yliannostus ja vieras paikka tekee tehtävänsä, ja mun kasvatus on sivuseikka. Ei tämä pahemmin motivoi näitä "mummola"vierailuja. Kavereita olen tavannut Inarin kans. KOvasti on söpöksi kehuttu, mutta tuo mussa roikkuminen aiheuttaa ihmetystä. Itseä se ärsyttää, mutta itse rennosti otan sen. On kuitenkin yksi vaihe vain.
Minustakin olisi ihana asua sukulaisia lähellä täällä pohjoisessa, mutta sietämätön lähisukulainen on ehkä parempi pitää etäisyyden päässä...Mies tosin ei tänne tulisikaan. Sorry katkera tilitys...
Kirsi ja INari

Vähän kirjoittelen ja samalla taas nostan..
Kirsi: harmi, että vähän tympeää siellä mummolassa.. Oulussa taitaa olla aika kylmä, täällä meilläkin, vähän etelämpänä oli melkeen 30 pakkasta aamulla.

Meidän toinen mummo (anoppi) kävi eilen mutkan meillä, haki Jannalle nuhalääkettä ku en ite päässy apteekkiin. Ei olekaan käyny meillä ristiäisten jälkeen, vaikka lähellä asuu. Ja kyllähän pikkuneiti vierasti. Vähä harmitti, ku tyttö itki niin lujaa, mutta minkäs sille voi. Kai pieni nyt vierastaa outoa ihmistä joka kuitenkin on tosi tuttavallinen heti.
Jannalla tosiaan kova räkätauti yhä. Johtunee kai hampaista, jotka vihdoin tänään tuli näkyviin :). Tosi sulosen näköistä, 2 pientä valkosta helmeä alhaalla. Tekis mieli koko ajan kurkkia niitä!
Mutta nyt meen kattoon mihin tyttö on pyörinyt lattialla.

Nitta ja Janna 7,5kk

Lassi sai myös viimein ensimmäisen hampaansa, joka tulikin yllättäen ylös! Olen odotellut kahta alahammasta puhkeaviksi, joten tuo ylähammas yllätti. Piti vain pikaisesti tulla kertomaan.

Saara ja Lassi kohta 8 kk

Heipä vaan täältäkin pitkästä aikaa.
Käytiin Minskun kanssa mummolassa lentämällä viime viikko ja hyvin meni matka. Kyllä mä oon vähän sulle Eeva kade, että pääsit takaisin "kotiin". Oli se niin ihanaa olla omien sukulaisten ympäröitävänä oman ihanan tyttösen kanssa. Minskulla ei ole varmaan vielä ainakaan mitään suurempia eroahdistuksia tullut, oli niin sosiaalinen ja positiivinen koko matkan, eikä vierastanut ketään. Oli ihanaa itsekin päästä vähän huilailemaan, kauppoihin kiertelemään yms. ihan yksikseen. Isukki jäi nimittäin kotiin, kun ei saanut lomaa.

Minsku on oppinut kaikkia hienoja uusia taitoja; vilkuttaa hei-hein, pinsettiottaa, yrittää ylös ihan tosissaan (jää konttausasentoon heijailemaan tosin). Tuntuu, että niin kamalan äkkiä kehitystä tapahtuu. Puurolakon näyttää tehneen, kun pari päivää on yksinkertaisesti kieltäytynyt kaikista puuroista. Vähän mietityttää, että mitähän sitä sitten iltaisin varsinki syöttää, että jaksais tyttö jaksais yöt nukkua. Kun vähän vaikuttaa, ettei nyt pelkällä maidolla jaksakaan, kun herää jo kolmen aikaan maitopullolle. Velliähän Minsku ei oo ikinä suostunu syömään. Tulis äkkiä se aika, että saa antaa viilejä ja jogurtteja yms.. Onko muille tullut syömälakkoja??

Hampaita meillä ei vielä näy, ikenet on tosin kuin pienet pottupellot. Ei mee varmaan kauaa, kun puhkeavat.

Nyt omille aamukahveille. Vointeja!

Assari ja Minea reilut 7 kk

Ai, just huomasin, että Minä-83:lla on sama ongelma tuon puuron suhteen ku meillä... Minä olen yrittänyt syöttää iltasella hedelmäsoseita kun en oikein oo pottujakaan viittiny kolmatta kertaa päivässä antaa :)

Keskiviikkoa

Kovasti tuntuu muillakin olevan flunssaa ja eroahdistusta. Täällä siis myös. Nyt tosin yöt on ehkä hiukan alkanu rauhottumaan ja heräilyjä enää pari kolme. Netta on vihdoinkin myös siirtynyt kaksiin päikkäreihin. Meillä puuro menee hyvin, mutta yleensä oon illalla antanut vaan velliä, kun monesti tyttö on niin väsynyt, että nukahtaa pystyyn.

Miten ootte kypsentänyt kesäkurpitsaa ruokiin? Mä tein eilen ekan kerran uunissa ja sitten rupesin kuorimaan sitä kypsää, kuumaa rehua ja siitä ei tullut juuri mitään muuta kun iso sotku. Netta on kyllä tietty syönyt kesäkurpitsaa valmissoseissa, mutta ennen en oo ite laittanut. Oonkohan mä jotenkin hölmö, kun en oikein hiffaa että miten kantsis tehä...

Meillä on jo maisteltu myös noita 8kk soseita, joissa pieniä paloja. Omatkin mörssöt jätän hiukan karkeammaksi ja nyt tuntuu että ne alkaa tippua, vaikka aluksi palat purskutettiin ulos.

Hampaita ei oo tullut, vaikka kovasti odotellaan. Niin ja Netta yrittää kovasti nousta tukea vasten seisomaan, vaikka taidot ei oikein vielä riitä.

Tässä 8kk neuvolakuulumisia: 7745 g ja 67,8 cm. Lääkäri kehui netan hienoa vuorotahtista konttausta. Selvästi vierasti vähän lääkäriä ja pieni itkukin tuli silmiä ja korvia tutkittaessa. Seuraava neuvola onkin vasta 10 kkk ikäisenä ja sitten vuosikkaana. Kauhea, miten aika rientää.

Tulipahan taas tilitettyä omia juttuja, mutta puolustukseksi, että kyllä mä muiden juttuihin reagoin, unohdan vaan aina, että mitä pitikään kirjottaa ja kenelle.

Niin, joku kyseli vehnästä. Meillä syöty jo semmosen kuukauden verran vehnää. pastaruoat tuntuu ainakin maistuvan, eikä mitään mahaongelmia ole tullut.

Tämmöstä tällä kertaa M+N.

Moi!

Meillä oli eilen sähkökatkos ja jäätiin Nellin kanssa hissiin jumiin n. 20minuutiksi. Olin ihan paniikissa, mutta Nelli vaan tyytyväisenä nukahti hissihuoltomiestä odotellessa. Onneks tuli kännykkä mukaan, yleensä kun en ota sitä välttämättä mukaan. Kokonaisuudessa sähkökatkos kesti pari tuntia.

Nellillä vaan flunssa jatkuu. Toisinaan yskii aika pahasti.

Kivoja ne maissinaksut, ollaan nyt annettu Nellille. Kuinkahan paljon niitä saa syöttää? Päivittäin vai harvemmin? Mä oon antanu välipalan kanssa parina päivänä. Innostuin niitä itsekin syömään, niin piti piilottaa ne iteltä.

En tiedä kerroinko jo, keräsin äitiyspakkauksen verran vaatetta, mitkä aion lähettää Venäjään sairaalaan hylätyille lapsille, joilla ei ole mitään. Ensimmäinen paketti mihin osallistun pitäisi lähteä piakkoin, sinne laitan käyttämättömän äitiyspakkaushaalarin ja tamineet ja jotain muuta. Hyvä kun saa edes vähän autettua, ajattelen aika usein niitä lapsiraukkoja. Pääsepä samalla noista turhista vaatteista.

Assari: hienoa, että teidän tyttö osaa jo tollasia juttuja. Ihan rupesin miettimään, että herranen aika onko meidän vauvat jo niin isoja.. vastahan Nelli synty. Täytyy sitten itsekin ruveta vilkuttaa hei-heitä Nellille, eihän se muuten sitä voi oppia.

Saara84: Onnea hampaasta! Meillä vielä odotellaan hampaita.. ja mäkin oon kuvitellu et alas ne tulee, piti ihan ruveta vilkuilee ylöskin, mutta eipä näkynyt. Ja muillekin onnea hampaista keille on tullut ja uusista taidoista!

Nyt lopettelen, kohta alkaa csi:kin!

Hei Liuku, mitä kautta pakkaus lähtee?
Matka takana, kotona taas. Inari otti kahdet päikkärit rattaissa, siis juna Oulu-pk-seutu. Nyt ihan finaalissa. Halusin vain kysyä tosta pakkauksesta. Meilläkin eka hammas ja oppi ryömimään Oulussa.
Kirsi ja INari

Joo meillä tuo kuume nousikin sitten 38.8 asteeseen ja neiti muutenkin valitteli kauheasti yskimisen jälkeen ja kun tuota kuumeilua jatkunut jo pitkään käytiin lääkärissä...keuhkot rohisi kovasti sai lääkekuurin kun on kestänyt niin kauan ja neiti sen verran huonovointinen.Laitoin sit ekaa kertaa suppoja,hoh olipahan operaatio,ei meinannu millään suppo pysyä vaan aina pullahti ulos ja neiti vaan heilu kokoajan sylissä sekin vaikeutti operaatiota,mut lopuks sitten sain sen:) Ku istuttiin odottamas lääkäriin pääsyä vieressä istui yks hieno vanhempi nainen Rosa katsoi heti tultuamme naiseen päin ja mikä hellyyttävä näky,vilkutti naiselle ja voi mikä hymy naisen kasvoille nousi...meil toi vilkuttamien ihan just tuore juttu ehkä 4krt vilkuttanut:) ihana pikku käsi menee hitaasti vilkutus asentoon ja sit laittaa käden nyrkkiin ja vilkuttaa!! Joo eipä täällä muuta ihmettä,täytyypi lähteä nukkumaan ,kun viime yö meni ihan valvoes kun Rosa itki kauheasti koko yön:( Laskiaisssunnuntai meni kivasti oltiin luistelemassa serkun tädin äidin ja isän kanssa...työntelin ROsaa jäällä ja neiti katseli kyl himena pitkään et mitä se äiti nyt oikien meinaa,lisäksi meil oli mukana pyörätuolissa mun 89v mummo,joka pääs kans jäälle pyörätuolin kyydissä ja hän oli todella onnellinen:) Ma kävin luistelemassa meren jäällä 4,5km tosi ihana ilma oli ja oli ihana luistelun jälkeen juoda kuumaa mustaherukkamehua ja syödä keksejä ja sämpylää,tuli mieleen ihan lapsuusmuistot kun oltiin jäällä pillireissulla ja hiihtämässä pienenä:)))) No nyt menen nukkumaan tai nukahdan tähän tuoliin

Öitä ja mukavaa loppuviikkoa !!!

kirsi: se eräs tyttö on perustamassa järjestöä näiden lapsien hyväksi, mutta se ei ole vielä virallista. Niinpä maksan osani postimaksusta ja lähden mukaan viemään pakettia postiin varmuuden vuoksi.

tyttö82: tosi kivalta kuulosti sinun laskiainen. Rupes tekee mustaherukkamehua mieli :). Harmi, että Rosa on ollut niin kipeä. Rupesin miettii et pitäsköhän munkin viedä Nelliä lääkäriin yskän takia, mut toisaalta just oltiin neuvolassa ja Nelli vähän yski siellä eikä se täti siihen mitään sanonut et pitäis tehdä. Ja Nelli on muutoin hyvävointinen ja syökin hyvin.

Voi kunpa Nellikin oppis vilkuttaa. Niin siis vilkuttaako teidän vauvat sillain, että laittaa nyrkkiä auki ja kiinni vai miten? Millain te ootte 'opettanu' niille sitä? Vaikka eihän tuo nyt mikään tuikitärkeä taito ole, mutta ois kiva Nellille opettaa se.

Pikaiseen kirjotan..
Tosi ihanalta kuulosti, että vauvat osaa vilkuttaa. On varmaan ollu tosi suloista, kun Rosa vilkuttanu sille tädille. :)

Liuku: tosi mahtavaa, kun autat Venäjän lapsia. Mä mietin just tänää samaa, että käyttämättömät talvihaalarit ois mukava lähettää Venäjän tms köyhille lapsille, ku on kylmää.. Mullakin on melkein äp-laatikollinen käyttämättömiä vaatteita. Sain yhdeltä tutulta niitä, mutta oli jo niin vanhoja ja ei oikein käytännöllisiä, niin ovat jääneet pitämättä. Oon ajatellu viedä jonnekkin kierrätykseen, kirppariarvoakaan niillä ei ole enkä halua roskiin heittää..

Minä83: meillä kieltäydytään myös nykyään puurosta.. Oon yrittänyt antaa sitä erilaisten hedelmäsoseiden kans. muutama lusikallinen menee ja sitte syljetään pihalle, mut joka ilta silti yritetään. Niin ja muksu-jugurttia annan jos ei puuroa mene tarpeeksi. Eilen tein Jannalle "pirtelön" puurosta, korvikkeesta, hedelmäsoseesta ja jugurtista. Jonku verran imi sitä pillillä mukista.
Luulen, että hampaita on tulossa vielä lisää, kauhea ikenien hankaus jatkuu, vaikka ne 2 hammasta tuli alas jo eilen.. Eilen ja tänään ollut aika itkuinen nukkumaanmennessä ja nenä edelleen ihan tukossa. Janna kävikin tänään saunassa isin kans vähä hengittään höyryä. Ja annoin nestemäistä panadolia nyt yötä vasten.
Viime yöksi laitoin Jannan sängyn alle kuumaa vettä kattilassa, jossa oli myös muutama kurkkupastilli. Ihanan raikas, mentolin tuoksu oli huoneessa ku menin ite nukkuun..
Mut nyt koitan tehä työhakemusta. Hyvät yöt ja paranemisia kaikille flunssaisille palleroille
Nitta ja Janna

Liuku: Tuo lastenvaatejuttu kuulostaa hyvältä. Jos siitä joskus tulee "virallista", niin kerroppa meillekin, miten voitais auttaa. Vaatteita jää niin hirveesti koko ajan.

Minsku oppi vilkuttaan ihan vaan sillain, että sille vilkutettiin ja hoettiin Hei-Hei... Hän vilkuttelee jo käsi auki ja yleensä alottaa sen kun on toppavaatteet päällä. Yks päivä tosin kielsin menemästä sähköjohtoihin tiukalla Ei:llä, niin katto minuun, nauro ja vilkutti. Että on vielä vähän puurot ja vellit sekasin. Sulosta se kuitenkin on.

Onko kenelläkään hyviä neuvoja tahrojen poistoon. Minusta tuntuu, että nyt kun syödään soseita niin kaikki vaatteet on jostakin porkkanassa ja mustikassa. Millä ne sais pois että vaatteet ois käyttökelposia vaikka sinne Venäjän sairaalaan? Oletteko käyttäneet sappisaippuaa tai jotain muuta tahranpoistoa? Onko toiminu?

Tässäpä tältä erää, nyt pienen roskisdyykkarin perään ja äkkiä .... :)

Meiltäkin 8 kk neuvolakuulumisia. Lassilla pituutta 70,5 cm ja painoa 7725 g. Kaikki kunnossa, lääkäri ja terkka kehuivat poikaa. Oon tutkinut Lassin suuta ja huomasin, että ylös on tulossa ilmeisesti useampi hammas, ja alhaallakin on pari ihan puhkeamaisillaan. Viime yönä Lassi oli taas aika itkuinen, varmaan puhekaa taas uusi hammas.

Meilläkin on maisteltu 8 kk:n soseita, mutta ne menee huonommin. Lassi pyörittelee murusia suussaan ja sylkee ne sitten pois. Mutta jos annan omalta lautaselta pieniä murusia suuhun, niin ne kyllä kelpaa. Meillä on erilaisia kausia, välillä maistuu puurot ja vellit, välillä ei. Toisinaan hedelmäsoseet ei kelpaa, välillä taas ei lämpimät ruoat kelpaa.

Juttelin neuvolassa painostani ja terkan mielestä ei kannata olla huolissaan. Olen kuitenkin jo varannut lääkärille ajan ja lääkäri soittaa mulle maanantaina, jotta voi valmiiksi määrätä jotakin verikokeita. Sitten tulokset on valmiina, kun menen vastaanotolle. Olen kyllä varma, että verikokeissa ei ole mitään vikaa, mutta on se parempi varmistaa asia. Tällä hetkellä painan vain 46 kg (olen 160 cm pitkä). Menkatkaan ei ole vielä alkaneet.

G: Milloin menkat alkoivat synnytyksen jälkeen? Vai onko muita, jolla ei ole vielä alkanut?

Saara ja Lassi 8 kk

Saara: mulla ei oo vielä menkat alkanut, imetyksen lopetuksesta jo reilu kuukausi. Välillä tuntuu,että just alkaa.. Oot kyllä hoikassa kunnossa, mä oon jotai 161-162 pitkä ja painan 56 kg, muutaman kilon sais kyllä pudottaa ja pitäs käydä salilla, jotta kiinteytys..

Eipä sitten muuta. Tyttö päikkäreillä.. Kävin tänää kyseleen töitä ja muskarissakin oltiin. Venäytin vähä selkää ku nostin Jannaa, nyt kiristää toinen pakara ja reisi.. Pitänee venytellä. Nyt meen teen keittoon ja kattoon telkkua ja sit pitäs tehä rästihommia ennenku typykkä heräilee.

Nitta ja Janna 7,5kk

Yhteistyössä