Heinämammat -06

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liuku.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ollaan oltu lomailemassa mummolassa joten en ole päässyt nettiin. Meillä nyt Jennalla alhaalla kaksi pikku hammasta näkyvissä. Yöt rauhottuivat ja ollaan nukutu hyvin! Kun lopetin sellaisten soseiden antamisen joissa riisiä tai pastaa ja myös lopetin puurot niin neiti rupesi nukkumaan yöt putkeen. Maanantaina neuvola, täytynee kysellä mitä nyt sitten ja onko jotenkin allerginen riisille? Iltaisin syödään maissi sosetta ja aamuisin hedelmäsosetta puuron sijaan.
Liuku, onko nen maissinaksut sellaisisa että uskaltaa antaa huoletta vauvalle ettei jää kurkkuun. Oon kait tosi varovainen... Se hissiin jääminen kuulosti inhalta, mut onneksi vauveli nukkui eikä kiljunut pää punaisena...; ).
Joku siellä kirjoitteli sähköjohtoihin menosta. Meillä sähköjohdot tosi in nykyään. Saa olla koko ajan hakemassa pois.
Kohta hoitovapaa häämöttää. Mua vähän stressaa se rahan vähyys tässä kesän aikana. Kuitenkin meitä on viisi ja omakotitalo joten menoja on sitten aika reilusti!Eiköhän jotenkin kuitenkin kituutella syksyyn, silloinhan menen iltatöihin.

Nopsaan vaan noista maissinaksuista. ne on aika hyviä just tommoseks sormiruoaks, kun ne tavallaan sulaa suuhun. Toki aina joutuu kaiken kanssa tarkkailemaan, ettei saa liian suuria paloja. Meillä on nyt hitti Australiasta ostetut purutikut (kasviksista tehdyt), joista ei saa ollenkaan paloja irti, se vaan sillain pehmenee. Se on aika kovaa, niin varmaan tuntuu kivalta kutiavia ikeniä vasten. Lähes saman asian ajaa kaupan vesirinkelit, joissa on kyllä suolaa (tosi vähän)... niistä saattaa kyllä välillä irrota paloja. Niitäkin meillä mutustetaan lähes päivittäin. Siitä lopulta hirveen vähän menee kurkusta alas kuitenkaan, niin oon ajatellu ettei noin pienissä määrin voi suola haitata.

M+N.

Tosiin on kohta äippäloma ohi. Mulla oli isompien lasten aikaan minimitulot joten tämä ansiosidonnainen ollut ihanaa. Nyt aion ilmoittautua työttömäksi ja kupata päivärahoja. Töihin en kuitenkaan ole valmis menemään ainakaan ennen kuin Inari 2-vuotta. Mies pitää ylimääräistä vanhempainvapaata silloin toukokuussa.
Meillähän peruuntui se Egyptin matka ja varattiin uusi, kesäkuuksi Kreikkaan. En ole ollut, varmaan ihana paikka. Toivottavasti Inari viihtyy vielä hyvin ERGOssa, tuskin ainakaan kävelee vielä.
Inarilla meni pylly ihan punaiseksi mummola-reissun aikana, ku käytti pelkästään kertiksiä, Pamperseja. Outo juttu, ehkä iho on tottunut kankaisiin. Nyt se nukkui yön huonosti ja on nuhainen. Korvaa kaivelee taas, joten varmaan kolmas tulehdus menossa... Harmittaa se lääkkeiden syönti, ku ei edes näytä tepsivän. Muutoinkin olen aika pihalla tosta tulehdushommasta, ku isommilla ei ollut.
On alkanut vähän menojalka vipattamaan. Toistaiseksi olen imettänyt yölläkin, jos Inari herännyt, joten en tiedä miten tekisi. Mies ei varmaan saa sitä nukutettua yöllä ja ei kerrostalossa viitsi huudattaakaan. Ehkä odotan vielä ainakin toukokuuhun, ku synttärit. Sit vois olla yön hotellissa jonku kaverin kans, ois aika kivaa.
Inarilla helpotti muuten tuo eroahdistus ja suostuu jo olemaan lattiallakin ilman mua. Mikä suunnaton helpotus. Kannoinki sitä useamman viikon.
Kirsi ja Inari

Saara kyseli menkoista: ei ole vielä alkanut mullakaan, tosin imetän edelleen. Pientä vauvakuumetta alkaa olla, joten sen puoleen sais vaikka tullakin :)

Meillä on jo neljä hammasta, ylhäällä olevista tosin näkyy vasta reuna, mutta läpi ovat nekin. Syöttötuoli saatiin eilen ja Iiro kyllä viihtyy siinä. Tosin ponnistaa itseään suoraksi sieltä missä jalkoja pidetään (Tripp Trapp). "Hyppii" sitten syödessä, ettei tahdo lusikka osua suuhun.

Viime yönä Iiro söi vain kerran! Vajaa kaksi viikkoa on menty kahdella syötöllä ja nyt olen yrittänyt hiljalleen lisätä toisen perunakasvis aterian päivällä. Ehkäpä sen johdosta jaksoi nyt nukkua noin hyvin =) Viljoista olen antanut vasta kauraa. Pitäis laajentaa sitä ja sitten aloittaa liha. Hyvin kyllä soseet menee, purkki tyhjenee hujauksessa.

7 kk neuvolassa mitat oli 75,5 cm ja 12,65 kg. Vaunukoppaan mahtuu juuri ja juuri, toisinaan on rattaat jo käytössä. Yhtä kapeat on kyllä nekin, ellei jopa kapeammat kuin koppa. Kädet sojottaa sitten pystyssä, kun ei mahdu haalarin kanssa sivulle.

Maissinaksuja syödään meilläkin silloin tällöin. Iiro tuntuu vain saavan tosi sotkun aikaiseksi niillä. Käyttää suussa ja sitten rutistaa nyrkkiin ja sitä tahmaa on sitten joka paikassa.

Menohaluja alkaa olla tässä itse kullakin. Meilläkin edelleen tuo imetys hidastaa sitä intoa, kun ei ehkä ilman tissiä suostu nukahtamaan, kun ei pullokaan kelpaa kuin pureskeluun. Nokkatutista ja -mukista on kyllä yritetty opetella, mutta eipä sieltä vielä suuria määriä mene.

Salli ja Iiro 7 kk 2 vko

Heinämammoilla menokenkä vipattaa- niin täälläkin! Meilläkin Saana on vaan niin tississä edelleen kiinni, että en tiiä millon sitä pääsis bilettään. Illalla puuron jälkeen Saana syö tissiä ja yöllä syö yleensä kaksi kertaa. Nekin ajat vaihtelee, eli ei oikein pysty lähteen ja yrittään tulla imettään ajoissa. No, jospa se yötissitys jäis joskus pois...En oo vielä raaskinu alkaa mitään unikoulua vielä pitään.

Hampaita täällä suunnalla ei oo vielä. Kovasti suuta kaivelee ja yhen hampaan kulma vähän tuntuu, tosin se on poskihammas. Tuskin se nyt eka puhkeaa, vaikka sieltä tuntuukin.

Miten hyvin te saatte muuten päivärytmin pidettyä, jos ootte kotona? Meillä Saanalla on päiviä, jollon se nukkuu vaan yhet päikkärit. Ei vaan nukaha, vaikka sen nukkuun pistääkin.

Oon vaan aatellut tuota rytmihommaa, kun siitä aina puhutaan, että pitää olla sama rytmi joka päivä. Kaksplussan Piste yösyötöille- artikkelissakin siitä mainittiin: "Säännöllinen päivärytmi helpottaa yösyöttöjen lopettamisessa". Ruokailut kyllä tapahtuu meillä joka päivä samoihin aikoihin, ei nyt kuitenkaan minuutilleen :)

kirsi.73: kurjaa, jos taas korvatulehdus.

Meilläkin on flunssaa, Saana onneksi vain vähän räkäinen (ainakin toistaiseksi). Minä ja mies pärskitään sitten senkin eestä.

Hyvää viikonloppua!

Eeva ja Saana 7 kk 1vk

Pitkästä aikaa ollaan ihan kotona vaan ja poikakin jo nukkuu. Pääsen omiin hommiin vähän, tekemättä kuitenkaan töitä.
Olen aloitellut työntekoa hiljalleen. Yrittäjänä toimin, joten onnistuu just niinä aikoina kun aikaa ja mahdollisuuksia on.

Niistä menkoista kun on ollut puhetta. Mulla alkoi menkat, kun Venny oli 4kk. Imetys alkoi silloin käydä vähiin. Viimeksi kyselin innosta peti hommiin.. ja just sen takia vähän ihmeissäni olenkin kun menkatkin on jo useamman kerran tulleet mutta ei vaan innosta (ainakaan toi oma ukko). En usko että voisin miestäni pettää, tuntuu pahalta ne ajatuksetkin.

Venny on edelleen helppo ja ihana lapsi. Nukkuu hyvin; 12h öisin putkeen ja parit päikkärit. Ja syö hyvin; kaikki menee mitä tarjotaan.
6kk neuvolassa mitat olivat 75 cm ja 9,9kg.
Yksi tuttu mies (4:n lapsen isä) sanoi huomanneensa lasten kanssa että hankaluudet ovat vakio. Tarkoitti siis että helppo vauva "ottaa takaisin" helppoutensa ja taas vähemmän helppo vauva tasaantuu iän myötä.
Vaikea sanoa kun ensimmäiseni on nyt vajaa 7kk.. en haluaisi allekirjoittaa, mutta aikahan sen näyttää.

Huomenna pääsen kaupoille! Ihanaa saada sopivia vaatteita! Ehkä musta tuntuu vähän enemmän viehättävältä kun on jotain istuvaa päällepantavaa.

Voimia kaikille "Sisarille". Etenkin Teille jotka kamppailette flunssan kourissa. Levätkää niin paljon kun voitte ja pitäkää positiivista mielialaa. Niin määrään minä! :)

Jatkoja toivottelee
Satu -Vennyn (6kk 3vk) äiti

Hei kaikille!
Meillä kävi tänään vieraita, ystäväni kävi 1,5 v tyttärensä kanssa kylässä. Asuvat keskisuomessa,niin viimes nähty, kun Janna oli vastasyntynyt. Tytöt ihastuivat toisiinsa heti kerrakseen. Tämä vanhempi tyttö kävi halailemassa Jannaa ja kantoi tälle leluja ja Janna antoi tytölle vielä pusun, kun olivat kotiin lähdössä. Oli tosi ihanaa kattoa miten innoissaan Janna oli tästä vieraasta. :)

Mitäs sitten, nyt se toinen hammas on tullut kunnolla läpi, kilahtaa jo lusikkaan. Syöminen takkuaa yhä.. Kovasti Janna yrittää ryömiä, pari senttiä on tainnut päästä eteenpäin. Kovasti harmittaa, jos ei yllä johonki leluun lattialla.

Kivaa, muutaman viikon päästä on kaverin polttarit. Tosi mukavaa osallistua, kahdet aiemmat polttarit oon joutunut järkkään ja toisiin en ees päässyt, ku ne oli helsingissä ja Janna oli silloin niin pieni. Isiä vähän jännittää, kun joutuu oleen ekaa kertaa koko päivän Jannan kanssa, mutta eiköhän se hyvin mee. Sanoin, että pyytää siskonsa, Jannan kummin, tänne kaveriksi. Eniten tuntui jännittävän yöunille menoa.

Päätin, että maanantaina alkaa kunnon painonvartiointi, oten pisteiden laskun käyttöön, ei tästä muuten mitään tuu. Tänäänki tullut vain naposteltua, kun oli ne vieraat, niin ei tullu missään välissä laitettua ruokaa. Ja huomenna veljen synttärikahveille..lisää herkkuja!

Menkoista.. mulla varmaa tänää alko ne. vuoto vielä vähäistä,mutta maha kipee kuin ennen vanhaan ja semmonen ikävä olo muutenkin. Saapas nähdä vaikuttaako tää siihen haluttomuuteen.

Eeva: ei meillä oo mitään ihan kellontarkkaa rytmiä. Päikkäreille mennään noin puolen päivän aikoihin, ja toisille unille siinä 16 maissa, tänään vasta 17 jälkeen, ku vieraat lähti. Joskus unet tulee ennemmin ja joskus myöhemmin, vähä riippuu miten väsy on. syödään suunnilleen samoihin aikoihin joka päivä..

Salli: meilläkin Janna tykkää maissinaksuista kovasti, tosiaan sotkuista syömistä, ja sitä töhnää sitten poskissa ja sormien välissä ja tuolissa..

Kirsi: tosi ihanalta kuulosti tuo Kreikan matka..niin ja harmi jos taas korvatulehdus. Tää mun kaveri, joka kävi tänää, oli käyttänyt tyttöään vyöhyketerapeutilla, ku oli 3 korvatulehdusta peräkkäin..
Mulla on kauhee matkakuume, ois niin ihana varata joku matka tuonne loka-marraskuulle, kun on oikein pimeää täällä Suomessa.

Kerroinkohan jo että kävin kyseleen töitä.. Yhdestä vaatekaupasta kysyin osa-aikatyötä.. Semmonen ois hyvä, en raaskis viiä Jannaa viel hoitoon ja ottaa kokopäivätyötä. Pakko vaan jotain tehdä, muuten ei kyllä rahat riitä.

Nyt on niska ja hartiat nii jumissa, että pakko lopettaa tää kirjoitus. Hyvää lauantai-illan jatkoa kaikille!

Nitta ja Janna 7,5kk

Hei!

Onko kellään vinkkiä miten vauvan saa lopettamaan hampaiden narskuttamisen? Tänään hoksas, että lähtee kiva ääni, kun puree leuat yhteen... Itse en kestä sitä ääntä yhtään ja annan heti purulelun, että syöpä tuota mieluummin. Mutta se leluhan unohtuu pian ja taas kohta kuuluu narskutus, kriik. Toivottavasti tämäkin on vain vaihe muiden joukossa ja menee pian ohi. Vielä ei ole unissaan tehnyt tuota, onneksi!

Unipusseista oli joskus puhetta. Tein itse pussin ja tuntuu, että yöt on kyllä rauhoittuneet. Ekat pari yötä pyöri ja kiekkas, mutta nyt on oppinut nukkumaan pussissa. Eikä tarvi itse huolehtia pysyykö peitto päällä ja herättää poikaa sillä, kun kiskoo peittoa hänen altaan ja yrittää saada sen pojan päälle.

Nyt on kai mentävä nukkumaan itsekin...

En tuohon narskutukseen osaa sanoa, ei vielä meillä ongelma. Koululainen narskuttaa unissaaan todella paljon, ja ihan järkyttävä se ääni.
Nitta. Minustakin olisi kiva jo aloittaa joku dieetti. Kuntokeskuksessa ehkä alkaa ryhmä, yritän siihen. Itse tarvin jotakin ulkopuolista tukea. Terveyskeskuksen kauttakin olen joskus saanut sairaanhoitajan kans jutella. Viimeksi loppui raskauteen... Onneksi on itsestään vähän lähtenyt ja salikin kiinteyttänyt, mutta olen hyvin ylipainoinen edelleen.
Kuuluuko teillä vauvat johonki vaate- tai kirjakerhoon? Inari kuuluu Vau-kirjakerhoon, muttei ole kovin ihmeellinen ollut. Ei vielä ole ainakaan yhtään kiinnostunut kirjoista. Kun luin, katsoi vain minun kasvojani, ei kirjaa.
Meillä lähtee kakkoselta kipsi tänään, jee! Ollaan oltu mahataudissa viikonloppu ja nyt paha flunssa itsellä. Mukavaa alkavaa viikkoa mammoille vauvoineen!
Kirsi ja INari

Kirsille Kreikka on aivan ihana maa varsinkin lapsille tosi kiva!!! Olen ollut ite Kreikassa 6-8krt ja se oli meidän perheen lemppari maa ihan pikkusesta lähtien ei muualle edes menty ennen ku olin 14:)Ne tykkää ihan aidosti lapsista ja varsinkin turistilapsista muistan kun ite oltiin siellä niin aina paijasivat päätä kaupassa usein siel jotai 60-70v myyjiä jotka antoivat meille karkkia ja kaikenlaista.Mulle ainakin on jäänyt Kreikasta aivan ihania muistoja kaikki retket ja rannalla olemiset.)Ollaan aina matkustettu tuttavaperheen kanssa 2 v välein tai useammin ja viimeinen matka heidän kans tehty 2004 ja kyllä kaipaan heidän kanssa reissuja ja ehkä sellanen täs viel joskus järjestyykin:)!!! toivossa on todella hyvä elää,on tosi kiva olla reissuissa aina isolla porukalla meitkin ollut10 hlöä reissuissa ja ruokailut ollut hauskoja kun kaikki ottanut jotain eri ruokia ja sit pällistellään et mitä toinen sai ja kiuulustellaan onkos hyvää mikäkin.Lapsen otimme aina perinteisen wienerleikkeen:)

Mites kun oli puhetta tuosta et ilmoittautuu työttömäksi,koskas meinaat ilmottautua silloin kun lapsi 9kk vai?? Kuinka paljon on eroa siihen jos oisit sil kodinhoitotuella???Mua nimittäin kiinnostaa todella kun puhetta on ollut paljon siitä et työtön saa enemmän rahaa kun kotiäiti...meinaan kyl ite kans ilmottautua työttömäksi ,eihän ne kumminkaan sieltä mitään työtä tarjoa joten saa rauhassa olla Rosan kans kotona 3v asti,tahdon seurata tytön kehitystä ja tehdä kaikenlaista hauskaa sne kanssa :)
Monilla tuntuu tosiaan tuo menojalka vipattavan:) ihan sallittua ja suotavaahan ois välillä ulos lähteä jos vain itse haluaa!!! Meillä kyllä onnistunut TOSI hyvin tuo kun ROsa ollut hoidossa yötä pois siis ollut mun äidil ja isillä ja yöllä usein herännyt syömään ja äiti lämmittänyt lypsämääni maitoa ja sit laittanut syötön jälkeen vaunuihin ja heijannut ja ROsa nukahtanut hyvin jokunen yö on myös mennyt ihan 23-09 heräämättäkin on siis oillut yöhoidossa 5-6krt ja se ollut pirirtystä mun vanhemmille ja mulle,äiti välil oikien houkuttelee et lähe nyt ulos ja ihanaa on tietää et on varma ja luotettava hoitopaikka ilman et mun tarvii illan aikana miettiä mitenköhän ne pärjää siellä.On kyl ihanaa et äiti on tollanen ihminen aina tukena ollut ja varmasti myös parasystävänikin:)sanoo asiat sillai suoraan jos vaik ollaan vaatteita koittamassa ja muutenkin pelleillään tosi paljon äidin kans aina:)

Menkoista luulin et ne alkoivat silloin aika pian synntyksen jälkeen mut ei ne alkanukkaan vaik lääkärikin luuli et ne oli menkat...eli nyt 8kk 3p synnytyksestä eikä menkkoja ole kuulunut:)kyl ihan kivaa ollut tää menkattomuus:)!!! olen kyl nauttinut täst ihan täysillä!!!!
Mistä ostatte noit maissilastuja ja paljonko maksaa???
Olettekos muuten raastellut veil vauvoille mitään ???banaania???

Otin itesellensi suuren haasteen...aloin letittämään omia hiuksiani pikkuleteille lisätukan kera:)kivannäköiset näistä tulee vaik aika alussa olenkin,mut nyt tosiaan ROsa nukahtikinn joten nyt kädet sauhuamaan ja lettejä tulemaan:)

Aurinkoista vikkoa kaikille mammoille ja pikku palleroille:)

Kivaa Kirsi että kipsi aika on ohi teillä! JOspa nuo flunssatkin helpottaisi. Mulla myös tämä laihduttaminen ei meinaa onnistua ei sitten millään. Ottaa tosi paljon päähän kun ei huvittaisi piiloutua kesällä vaatteiden alle. Aloitin kyllä jumpan , mutta miten makean himon saisi pois? siinäpä ongelmaa...
Kirjakerhoiihin tai muihin en toistaiseksi ole liittynyt. Olen ostellut lastenkirjoja kirppareilta ja ovat tosi hyväkuntoisia. Ei Jennakaan vielä kyllä kirjoihin jaksa keskittyä.
Meillä oli tänään ylimääräinen mittaus neuvolassa ja nyt mennään -5 käyrällä. Eli painoa oli7065g ja pituus 66.7. Eikö Liukulla ollut vähän tätä samaa ongelmaa? Mitkäs ne teidän neidin mitat ovat nykyisin? Meillä 8kk neuvolalääkäri sitten katsoo pitääkö ryhtyä johonkin toimenpiteisiin kasvun suhteen.
Noista raasteluista, en ole vielä antanut muuta kuin banaania jota raaputan lusikalla.On kyllä maistunut mainiosti. Ajattelin tällä viikolla kokeilla tarjota päärynää hienoksi raastettuna. Voi maistua paremmin kuin omena kun omput kuitenkin aika happamia. Tänään keitin myös mansikkakiisseliä itse. Se on nyt jäähtymässä ja odottelee päiväunilta heräilijää. Olen tosiaan tuon ruuan laittamisen suhteen melko laiska. Ollaan siis pärjätty valmissoseilla.
Mukavaa päivänjatkoa!
Niin vielä Liukulle, miten sen kassin lähettämisen kanssa meni?

Kouluhommat painaa päälle, joten nopsaan vaan vastailen.

Tyttö82: Maissinaksuja saa ihan perus cittareista, just nyt en muista paljon maksaa, mut ei oo mitään hurjan kalliita kuitenkaan (ja pussi on aikas iso). Netta tykkää kyllä esim raastetusta kurkusta. Tosin ehkä vielä enemmän tykkää jos saa ite jauhaa kurkkutikkua, mutta sillon siitä ei paljon mee kurkusta alas. Banaania annan vaan sillai vähän muussattuna.

Kirsi.73: Ihanaa että saitte uuden matkan. Mulla on vieläkin tuosta meiän Australian matkast atosi hyvä ja latautunut mieli ja uutta matkaa suunnitellaan (tai ainakin rahotusta). Miten sulla onnistu ne opintojen loppuun tekemiset, kun muistelin että sanoit myös opiskelleesi sosiologiaa lasten teon ohella? Mulla vaan tuntuu välillä tosi hankalalta saada aivot toimimaan, kunesim. illalla yrittää väsyneenä johonkin tenttiin lukea tai muuta... vinkkejä otetaan muiltakin vastaan!

M + N (tänään 8kk).

Kiitos maissinaksu vinkistä täytyypi käydä ostamassa.Lettejä taas väsänny tossa urheasti kun ROsa nukkui kyllä 20 sain siin ajas tehtyä...Käykäähän katsomassa tuolla meidän pikku palleroinen http://activefit.pampers.com/fi_FI/gallery_view.php?thanks=1&page=1&id=108&from=search&keyword=rosa

Moi.

Meidän oli tarkoitus tänään mennä käymään lintsin seaworldissä, mutta mentiinkin sitten varmuuden vuoksi Nellin yskän takia käymään lääkärillä.. no keuhkoputkentulehdushan sillä oli ja ei voida mennä mihinkään pariin päivään. Hienosti Nelli on ainakin tänään ottanut yskänlääkkeet ja antibiootin. Sätin itteäni etten oo aiemmin tajunnut mennä lääkäriin, yskinyt jo kauan mutta ollut virkeä ja syönyt hyvin, eikä mun mielestä ole ollut kuumeessakaan.. yhtenänä iltana mittasin lämmön ja oli 37,40, mutta ajattelin että vauvoilla alle 38 on normaali.

Pinja: Nelli oli siis viimeksi 72cm ja 7,2kg. Ja siitä tytöstä, joka lähettää vaatteita Venäjälle ei ole kuulunut mitään enkä ole vielä perään kysellyt, pitäis varmaan kirjottaa sille mailia ja kysellä että ehtikö ne jo lähettää paketin ilman että edes osallistuin :/.

Nyt salkkarit, palaan varmaan myöhemmin lukemaan lisää näitä juttuja!

Suloinen Rosan jumppavideo! Eikö muuten oo ihan hirmu vaikea tehdä lettejä itse? Mulla pitkä tukka ja en kyllä onnistuisi ; ). Hiuksista puheen ollen, mullahan kähti ihan hurjasti synnytyksen jälkeen hiuksia. Ohimot ihan kaljuuntui ja muualtakin ohentui ihan hurjasti. Ostin niitä priorin kapseleita ja sellasta hoitonestettä koska olin paniikissa että nyt musta tulee kalju. Nyt onkin joka puolella päätä sellasta lyhyttä uutta hiusta tulossa. Ne näyttää huvittavilta, mutta ei haittaa sillä pääasia että en kaljuunnu!En siis tiedä oliko näistä hoitotuotteista apua vai kasvoivatko hiukset ihan muuten vaan....

Pinja: minkä hintasia ne priorin kapselit on? eilen näin mainoksen ja kiinnostuin!

tyttö82: en oo kerenny vielä kattoo sitä videota, mutta tuun myöhemmin katteleen!

Liukulle toivotaan että neiti paranee pian!,sehän on just hämäävää kun lapsi voi olla iloinen ja pirteä ja sit kumminkin kipeä,Rosa oli lähes sen 2 vkoa mikä kuumetta oli niin pirteä kunnes kuume oli sen 38.8 jolloin väsy nopeasti ja nukku paljon mut kiukkuinen ei ollut.Meil lääke alkanut selkeäst tehota ei kuumetta viimiseen pariin päivään:)yskä kyl aika kova mut eiköhän tää tästä ja to on 8kk lääkäri jos jotai viel ni se voi sopivasti kattoa:)
Letittämisestä kyl se sujuu suht hyvin paitsi nyt jäljellä pitkälti noi takana olevat hiukset ja lettejä nyt 60 tehny ja pitää lähteä ostamaan lisää niitä hiuksia jotta saa loputki tehtyä...3 pakettia niitä menny jo tähän mennes onneks ne on halpoja 5e per pkt.Mullakin hiuksia lähti paljon synnytyksen jälkeen kun kävin kampaajalla leikkauttamas hiukset niin siel oli sellanen lovi mis ei ollu hiuksia ollenkaan siis joku ainakin 10cm leveä keskel takaa siis ne hiukset oli siit kohtaa katkennut n15cm lyhyemmiks mut sit leikattiin kaikki tietyst lyhyempien hiusten mukaan hiusta lähti aikalail,mut ihanaa koht letit tehty ja sit olenkin tyytyväinen:)mukavaa päivää kaikille me lähdetään nyt hius ostoksille.

Minä myös mietin miten, tyttö82, saat ne hiukset ite letille. Mulla ei kyllä osaaminen ja pinna riittäis. Mulla oli viel vuosi sitte pitkät, persuksiin asti hiukset, mut lyhentyneet kovasti. Mulla lähti jonku verran hiuksia ja vähä enemmän tuossa ku imetys loppui, muttei mitenkään kauheesti. Kiva oli se Rosan video.. Tais olla neidin kuva lehdessä viime viikolla.. Tunnistin sen, ku kävin sillon kattoon kuvia sieltä sun irc galleriasta. :)

Ei tämä munkaan laihdutus oo vielä oikein lähteny käyntii.. Tympii.. ja jääkaapissa on viel herkkua marjapiirakkaa, jonka leivoin lauantain vieraille. Yritin miehelle sanoa, että söis sen pois, mut ei aikonu.. Ja mä oon aina semmonen, etten raaskis roskiin heittää..

Ihanaa, Janna söi tänään! Aamupuuro meni kokonaan ja sit meni purkillinen kasvis-broilerisosetta ja viel puoli purkkia hedelmää. Molemmat hampaat on nyt kunnolla tullu läpi, joten syömättömyys johtui varmaan niistä. Soitinki jo tänään neuvolaan ja jätin tädille soittopyynnön. Aamulla se soittaa, nii kysyn tuosta syömisestä ja et pitäiskö käydä vaakalla, ku viimes toisiaan ollu se 6kk neuvola ja täällä seuraava vasta ku 9kk. Ja kuitenkin kuukauden ajan söi tosi vähän. On kuitenki kakannu joka päivä, joten kyllä sinne jotain on täytyny mennäkin. Hoikka tytöstä on tullut ja pituutta kasvanut.
Niin ja varasin samalla itelle ajan e-neuvolaan. Meinasin alkaa taas syömään pillereitä. Mulla oli lauantai-iltana niin kovat menkka-kivut että! Siis se oli jotain aivan kamalaa. Söin monta särkylääkettä ja pidin mahan päällä semmosta lämmitettävää tyynyä. Reisissä asti tuntu ne kivut, ihan niinku supistuksia.. Ajattelin, että pillereillä kivut vois helpottua ja oispa muutenki ehkäisy sit helpompaa. Mitään kierukkaa en oo ajatellu, mulla on ainakin semmonen mielikuva, et se ois pidempi aikainen. En kuitenkaa haluais käyttää ehkäisyä ku johonki ens syksyyn asti.. Ja pillerit sopi mulle ainaki aiemmin ihan hyvin ja ku lopetin ne nii menkat ja ovikset tuli heti säännöllisiksi..

Janna ryömi eilen.. :) Rankan näköistä touhua ku käsillä vetää itteään eteenpäin, ei ainakaa vielä hoksaa käyttää jalkoja.
Jes, huomenna mennään muutaman äidin kanssa ratsastaan. Kivaa, en oo oikeestaa koskaa ratsastanu kunnolla. Kauan oon siitä jo haaveillu.

Kirsi: hienoa että kipsi lähti!

Liuku: kurjaa se Nellin sairaus.. Jannakin öisin vähä yskiny, aloin ton sun jutun jälkeen miettiä, et pitäisköhän käydä lääkärillä näyttäytyyn.. Nuha ehkä vähä helpottunu, räkä ei oo ollenkaan valunu, nenä vaan ollu tukossa..
Mutta nyt keittiöön vähä hommiin. Ainii , kävin kaupassa ja näin 2 kaveria, joilla molemmille vauvat, toinen n2kk ja toinen alle 2 vkoa. Niin pieniä... Sitä vähä vanhempaa olenkin ensi viikolla menossa kattomaan.. Saapa nähä tuleeko vauvakuume! :)

Nitta ja Janna

tyttö82:): minä oon antanut Saanalle banaania, päärynää ja omenaa raaputtamalla sekä omppua ja päärynää raastamalla. Varsinkin ompun raaputus on niin sottasta, että raastamalla saa helpommin. Se vaan heti tummuu ruman näköiseksi, mutta ei kait se makuun vaikuta. Rosan video oli muuten sulonen :)

Liuku: paranemisia sinne!

Pinja: minä pidin karkittoman tammikuun, joka kyllä alkuun oli hankalaa. Mutta nyt ei oo ollu karkin himoa entiseen malliin, vissiin "vierotuin" siinä sopivasti kun riittää pieni karkki silloin tällöin entisten megapussien sijaan :)

kirsi.73: paranemisia sinnekin suunnalle. Kreikka on varmasti hieno matkakohde, itsekin haaveilen reissusta sinne joskus. Matkakuume kyllä on kova. Nyt onkin mietitty yhden ystävän kans loppukesäksi sellasta muutaman päivän kaupunkilomaa, ehkäpä Kööpenhaminaan. Pitää vaan saada Saana vierotettua tissiltä ennen sitä... Miehen kans on vähän puhuttu, jos syksyllä mentäis jonnekin reissuun. Se tuntuu vähän arastelevan ajatusta lähtä reissuun pienen lapsen kans, ite luotan kaiken menevän hyvin.

Flunssa vaivaa edelleen, nyt on Saanakin jo ollut vähän räkäinen. Nukkumaan laittaessa vähän otsa tuntui lämpimältä, pitänee aamulla koittaa mitata siltä kuume. Iik, en oo aiemmin mitannu. Mitenkähän se onnistuu?

Saana syö nykyään minusta tosi paljon. Saattaa vetästä kaksikin purkkia ruokaa... Mutta ei kait sitä pidä mitenkään rajottaa? Annan nykyään ruokaa jo 5 kertaa päivässä: aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Tissiä syö myös melkein joka syötöllä plus yölllä 1-3 kertaa. No, aina parempi että syö, kuin että sais väkisin tuputtaa :) Tänään neiti sai ekaa kertaa kalakeittoa. Eka lusikka yökkäytti, mutta sitten uppos koko satsi. Saanallahan oli jossain vaiheessa, että herkistyi kalalle rintamaidon kautta, mutta se on menny ohi.

Tulipas romaani :) Mukavaa viikon jatkoa!

KIvasti oli tekstiä, en varmaan muista kaikkia kommentoida. En saanut tuota jumppavideota auki, ku vaatii jonku ohjelman, jota meillä ei vissiin ole.
Ainaki päivärahoista oli kyselyä. Mulla tulee ansiosidonnainen työttömyyskorvaus ja se on samaa suuruusluokkaa kuin tämä äippäraha. Perustuloista ei ole tietoa. Muistan vain isompien kohdalta, että kodinhoitotuki oli isompi kuin minimiäippäraha.
Manteli taisi kysellä opiskeluista? Minä sain kyllä ihan kivasti opiskeltua lasten kans. Oli ihan virkistävää mennä iltaisin kirjastoon. Mulla on kova unentarve, joten yöllä en pysty lukemaan. Lisäksi kävin luennoilla jonku verran.
Lopatan nyt lyhyeen, ku aika väsy olo.
Inari sai nyt puhtaat paperit korvista, jee!
Kirsi ja INari

Juu oli se meidän neiti siin lehdessä:)
Kun nää letit on valmiit niin laitan sit kuvan irc galleryyn,toivotaan et pian saisin nää valmiiks...täytyy noit ihan takimmaisia hiuksia pyuytää äiti pari lettiä letittämään,mut nyt 70 lettiä päässä:)kyllä tää tästä hiljaa hyvä tulee:))))
Nitta toivotaan et menkkakivut helpottaa!!!! Ite alotin pillerit jo silloin 6vkoa synnytyksestä siis sellaset mitä saa imettäes käyttää.Ei muuta kun paranemista kaikkien pikku palleroille nyt neitokaista laittamaan unipussukkaan:)

Mä en nyt muista tarkalleen paljon nen priorin kapselit on, mut muistaakseni noin 30 euroa. Tehosta en tiedä, mut ainakin niitä on mainostettu vauva lehdissä et olisivat sopivat tähän imetyksenjälkeiseen hiustenlähtöön. Tai siis eihän mulla nykyisin enää lähde kun ihan normaali on tilanne.
Kivaa Kirsi että korvatulehdus poissa. Nyt teillä jo kaksi parantunutta muksusa kotosalla : )
Nitta, mäkin syön pillereitä. Ovat aina sopineet hyvin ja tuntuneet helpoilta joten ei vielä oo ollut sytä vaihtaa muuhun ehkäisyyn Tosin pian saattaa olla edessä kierukkaan siirtyminen. Koskaa ikäähän mulla 32v.ja jossain vaiheesssa oon kait liian vanha syömään niitä. En kyllä muista mikä raja on.
Nyt alkaa nukuttaa joten öitä! Toivottavasti Liukun Nelli paranee pian!

Jippii letit tehty nyt tuntuu kyl siltä et niskahartia hieronta ei ois pahitteeksi:) Nyt siis 91lettiä päässä laittelen kuvan sitten kun ehditään ottaa ja siirtää koneelle.Huomenna se 8kk lääkäri ja saa nähä millon sit päästää sinne iho ja allergia sairaalaan,kun lähete kuulema sinne tulee,eipä täl erää muuta.

Jep nyt kuvia otettu http://irc-galleria.net/view.php?nick=nandron&image_id=54186318
näkyy ne letit jotenkin.Kyllä on tyytyväinen olo kun sai urakan valmiiksi,mitähän tässä sitten seuraavaksi urakaksi keksisi:)

http://irc-galleria.net/view.php?nick=nandron&image_id=54186211 ja tässä siis toinen kuva vielä ROsan kanssa,kyllä oli hauskaa.Ekat reaktiot kun ROsan näki letit mul oli sellanen ilme,kun se yrittäis pokkaa pitää,siis näytti neiti todella hauskalta!!!

Yhteistyössä