HEINÄMAMMAT 2006

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kirsi.73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oltiin pudottu niin kauas, että päätin vain nostella..
Kylmä vappu on kyllä tulossa, hui! Me varmaan mennään vappuaattona miehen kanssa vähän juhlimaan ja Janna mummolaan yöksi, jonne mekin sitten raahaudumme yön pimeinä tunteina.. :)
Jannalle tuli viime viikonloppuna 3 hammas, 2 siis alhaalla ja nyt tuli ylös ja toinen ylähammas on myös ihan puhkeamaisillaan, taitaa siitä vähän kulmaa jo näkyäkin.
Sain just neidin päikkäreille. Olen pian lähdössä salille kuntoilemaan, kivaa! Oon tosi innoissani nykyään salitreeneistä.
Janna ei vielä konttaa, mutta nyt muutamana päivänä noussut tosi komeasti kontalleen ja heijaa itseään ja kovasti yrittää liikkua, mutta ei aivan vielä onnistu. Näyttäs kyllä siltä, että pian mennään ja lujaa.

Eeva:kuulostipa mukavalta teidän matkasuunnitelma. Mulla ois myös kova matkakuume.. mutta ei taida rahatilanne antaa periksi, ellei sitten haaskaisi veronpalautuksia...

Tyttö82: me oltiin miehen kans sunny beachilla toissa syksynä. Oli aivan ihanaa ja kuten sanoit, mahtavan halpoja vaatteita. Me tosiaan vaan shoppailtiin ja otettiin aurinkoa koko viikko. Jos vielä mennään uudestaan sinne, niin matkalaukut saa olla melkein tyhjiä kotoa lähtiessä.. Se kultahietikko kiinnostais kovasti..
Toisaalta mua kiehtos lähtä Thaimaahan, mutta ei oo kyllä vielä mahdollista..

Mutta nyt lähden kerään salivaatteet ja lähden reippailemaan!
Hyvää viikonloppua ja oikein mukavaa Vappua kaikille!

Nitta ja Janna 9,5kk

Neljä yötä unikoulua takana ja viime yönä meillä nukuttiin jo koko yö heräämättä! Ensimmäisenä yönä meni pari tuntia ennen kuin Samppu rauhoittui, aina nukahti, mutta havahtui sitten. Mies sitten tassutteli ja sylitteli sekä antoi vettä. Aamukahvia juotiinkin sitten jo siinä klo 5 paikkeilla :) Toisena yönä meni n. puoli tuntia. Kolmantena yönä pelkkä tutin anto riitti. Ja siis viime yönä Saana ei herännyt kertaakaan.

Saana on nyt ollut kovasti sitten isin tyttönä ja mulle kiukutellut ja purrut mua... Sitten päivällä tissi on kelvannut vain 3-4 kertaa. Pitää laittaa korviketta puuroon, että saa maitoa tarpeeksi.

Vappuaatto, mies töissä klo 16.30 saakka. Taidetaan vaan huomenna käydä kaupungilla, jos vaikka avais kesän jäätelökauden kiskalla. Ja Saanalle pitää tietysti ostaa jokin vappupallo kärryihin.

Hauskaa vappua mammoille, vaaveille ja koko perheille!

Eeva, oli mukava kuulla unikoulukokemuksia. Tuntuu varmaan mahtavalta kun urakka on (ainakin toistaiseksi) takanapäin ja itsekin on saanut nukuttua kunnolla.

Iloista vappua heinämammoille! Nyt taitaa moni jo voida nauttia kuohujuomasta ja muusta ilonpidosta. Viime vuonna katseltiin rauhassa sivusta...

Hei
Missäs kaikki on ku täällä on kovin hiljaista? Täytyy kirjoitella jotai ja nostaa.

Vappu meni ihan mukavasti. Janna nukahti mummulassa hyvin, joten hyvillä mielin lähdimme naapuriin kaveripariskunnalle. Mentiin porukalla baariin ja siellähän vierähtikin sitten tappiin asti.. Tuli ainakin tanssi-kiintiö vähäksi aikaa täyteen, ja kyllä oli jalat kipeänä, harvoin tulee pidettyä korkokenkiä nykyään..

Aamulla vähän väsytti, mutta onneksi ei ollu mitään kaameeta kankkusta, vaikka juotua tuli..
Mummulassa on Jannalla semmonen kävelyteline ja neiti oppi sillä eilen liikkumaan ja vois sitä vauhdin hurmaa.. ei paljo matot menoa hidastanut. Kotiin en sitä halua, ku se ei varmasti mikään huippujuttu oo kehitykselle ym mutta tuskin tuo mummolassa silloin tällöin käyttö haittaa.
Tänään Janna otti ekan konttausaskeleen ja sitten taas lysähti. Näyttää neitiä tympivän ku ei osaa kontata. :)
Mutta eipä tässä kummempia, taidan lähteä suihkuun ja sitten pikkuhiljaa yöunille. Mieskin töissä puoleen yöhön, en taida jaksaa jäädä odottamaan että tulee kotiin.

Viikonjatkoja vaan kaikille ja koittakaahan aktivoitua muutkin, ettei tämä lopu tähän.
Nitta ja Janna viikon päästä 10kk

Vappu sitten tuli ja meni sainpahan simaa ja isukin äidin tekemiä munkkeja,huh miten hyviä munkit voivatkaan olla,kun ne on itse tehtyjä:))))) en edes viitsi ostaa kaupasta munkkeja kun ne on ihan eriluokkaa kun omatekemät tuleepahan syötyä harvemmin,kun ei liikaa tykäösty kaupan munkkeihin:) Vapun olin muuten vanhemmillani ja he olivat taas niin onnellisia Rosan näöhdessään sekä oma mummoni joka täyttää 90v 8.5 :) mummo jaksaa virnuilla ja hymyillä,on se niin ihanaa katseltavaa ja vaari 85v leikkii Rosan kanssa taputus ja rummutus leikkejä:)
Nitalle tosta Bulgariaan menosta ja tyhjistä matkalaukuista...itse ajattelin et joo seuraavaksi otan vain bikinit ja hyvät kävelykengät mukaan,mutta tulihan sitä suomesta taas muutakin otettua ja joutuihan sitä taas yhden uuden urheilukassin ostamaan kun ei kamat mahtunukkaan taaskaan matkalaukkuun:) pari p ennen takastuloa saa jo aloittaa sen matklalaukun pakkaamisen ja pääl pomppimisen:)ja jos tilaa viel on niin pakko ostaa jotai vaatteita taas,aika hauskaa joo!!! Olis tosiaan haaveissa lähteä bulgariaan viel tässä tän vuoden puolella...saas nyt nähä!!!
Meillä tuo konttausasennon nytkymisvaihe vaan jatkuu:) Hampaita harotaan kielellä kovasti,taitaa kutittaa!! Muistaakos muuten ketään vaihetta jolloin aloitettiin tää ketju??se oli hauska kun löysin ite nää sivut sattumalta ja kirjoittelin tuol vauvahaaveilijoissa ehdin kirjoittaa joku 2vkoa ennen kun tein positiivisen testin,kai sitä jotenkin oli vaan sellanen fiilis.Nyt mentävä suihkuun kun Rosa viel nukkuu ja sit lähdetäänkin Rosan kummin kans shoppailemaan:) Aurinkoista loppuviikkoa kaikille ja nyt peukut pystyyn Leijonille!!!!! kyl meil paukutus kuulu yläkerrasta ku venäjä voitti siel asuu siis venäläisiä.
Tyttö82 ja Rosamunda:)

Tuntuu, että aika menee siivillä ja ei oikein ehdi kirjoitella. Inari nukkuu päivisin aika vähän ja ns. omaa aikaa on entistä vähemmän. Tosin kolmen kans se on uutenki kortilla... Nyt on miehen pidennetty isyysvapaa loppumassa, maanantian vika päivä. Huomaa, että omat voimat on palautumassa ja ei ole kroonisesti väsynyt. On kuitenki ollut apuna, vaikkei niin reipas ole kuin minä ; ) Muillakin vissin kiireitä, ku tekstiä syntyy aika vähän.
Tyttö 82, sulla ihanan paljon sukulaisia arjessa mukana. Se on melkoinen rikkaus. Itsellä asuu vain veli lähellä.
Vappu meni kivasti. Käytiin miehen kans molemmat baarissa, tosin eri iltoina. Keskiviikkona oltiin lounaalla kaksin, ja tuntui ihan luksuskselta ne muutamat tunnit. Ei olla vuoteen käyty edes kävelyllä kaksin. Inari pärjäsi hoidossa hyvin joten motivoi jättämään vastakin. Nyt sillä on vaan järkky nuha. Toivottavasti ei mene korviin!
Kirsi ja INari

Aurinkoista lauantaiaamua!

Täällä taitaa eka hammas olla tuloillaan, pikkuisen sormella tuntui jo reuna! Kaksi hammasta siellä kovasti pullottaa, saapa nähä tuleeko molemmat kerralla. Ei oo ainakaan vielä vaikuttanut uniin, viime yönäkin nukkui klo 20.30-5 heräämättä. Sitten ei enää tahtonut nukahtaa. Mutta on kyllä ollu ihana nukkua kunnon öitä! Aluksi vaan itse heräili totuttuihin aikoihin...

Mies töissä. Ajellaan sitten iltasella mummolaan. Mies pääsee hakeen samalla moottoripyörän ja tuomaan sen tänne. Jospa se talvi alkais olla takanapäin. Tosin viimeksi eilen satoi lunta. No, sulihan tuo heti pois.

Saana nukkuu, jos keittelis kahvit ja lukis lehteä. Saana on kyllä kans niin vahittava, kun nousee ylös, ettei sen kans paljon ehi mitään tekemään. Pari kertaa on kaatunut tuolin kans, oon kyllä säikähtänyt. Tilanteet tulee niin yht´äkkiä.

Ite oon nyt ottanut tavoitteeksi puottaa painoa ennen joulukuussa olevia 30 v. synttäreitä. Tavoitteena ois pudottaa n. 13 kg eli työsarkaa piisaa.

Jahas, neiti heräsi. Hyvää viikonloppua kaikille! Kirjotellaan kun ehitään, mukava lukea aina kuulumisia.

Moip,
nopeat (neuvola) kuulumiset.
Venny 9kk neuvolassa 78cm, 10,6kg! Hyvin kasvaa siellä omilla käyrillään.
Ja muutenkin kai kehittyy ihan normisti.
Konttaa (ihan helkkarin kovaa) ja nousee joka paikkaan seisomaan. Ei oikeastaan sano viellä mitään kunnollista. Kissaa yrittää toisinaan. Eli kun ite sanoo kissa ja näyttää kissaa niin Venny sanoo "kss". Ja autot ym. sanoo "prrr".
Joskus tulee selviä "äiti-ätä-äita" höpöhöpöjä, mutta epäillä sopii että tarkoittaako se sitä mitä toivoisin sen tarkoittavan.
Tänään käytiin ratsastamassa, Vennyllä on shettis kimpassa sukulaislasten kaa.

Ja nyt ollaan oltu taas terveitäkin! Ihanaa!

Olin tosi epäsosiaalinen. Antakaa anteeksi:)
-Satu-

Moikka taas :) Meille ei ihmeitä kuulu olen siivoillut aina ajat jolloi Rosa nukkunut joten siksi en ole käynyt kirjoittamassa mitään enkä ole lukenutkaan jokuseen päivään,suursiivous meneillään ja edessä kirpparille menoa:) Rosa keksikin sitten yllättäen kuinka ryömiä eteenpäin:) sillä ollut oikein hauskaa sen keksittyänn kun pääsee paikasta toiseen ja näkee eteenpäin likkuessakin!!! Mummin 90v synttärit meni kivasti Rosa kiersi sylistä syliin eikä vierastanut yhtään,vaik paikalla oli ihmisiä ketä ROsa ei ole koskaan nähnyt,mummi jaksoi kokoajan katsella ROsaa valitsi aina pyörätuolille paikan mistä ROsan näki suloinen näky. Joo on se ihanaa,kun on sukulaisia lähellä tiedän että se on rikkaus ja nautin kyllä siitä serkkujen kanssa ollaan jotenkin tultu läheisimmiksi kun ROsa syntyi ,vaikka muutenkin ollaan yhteyksis paljon oltu, ne tykkää ROsasta ihan älyttömästi!!! Aurinkoista viikkoa kaikille nyt menätävä laittaamaan ruokaa ennen kun tuo neiti tuolta heräilee.
tyttö82 ja rosa

Moi
Kovin on hiljaista nykyään meidän ketjustta. Onkohan kaikki lapsukaiset jo niin liikkuvia, ettei äidit ehdi kirjoitelle.. :)
Täällä on sateinen ja harmaa päivä. Janna on päikkäreillä ja mun pitäs siivota, äkkiä tulin käymään koneella, hoitaan pankkiasioita ja kattoo mol:in sivut, oisko avoimia paikkoja.

Oon menossa salille, kun mies tulee töistä, viime kerrasta onki jo viikko, ku en oo nyt päässy käymään. On ollu menoja ja sitte ku ois voinu mennä, niin ei ole lapsenvahtia.

Janna on keksinyt uuden leikin, puhuu muka puhelimessa. Viime viikonloppuna se taisi alkaa kun oltiin mummulassa. Oltiin siellä to-su, kun vanhempani olivat reissussa.. Mun 14v velipojalla kaverina.. Tosiaan, kaukosäätimet on Jannan mielestä puhelimia. Niitä se sitten pitää kaulalla ja korvalla ja välillä höpöttelee kovasti. Huvittavan näköistä. :) Niin ja pianon soitosta on myös kovasti innostunut. Eilen taas käytiin mummulassa niin kyllä taas soitettii ja nyt myös höpötteli hiljakseen samalla kun hakkasi koskettimia. Yritti kai sitten laulaa. :)
Sunnuntaina on sitten eka äitienpäivä. Saapa nähdä muistetaanko.. En kyllä odota mitään ihmeitä, tärkeintä mulla ois että jotenki muistettais, en odota mitään hienoa tai kallista lahjaa.

Tyttö82 kertoi suursiivousta.. sitä samaa pitäs kyllä munki tehdä. Ja viedä kirppiskuorma. Äitiäni houkuttelin, että otettais kimppapöytä kirpparilta.. ei ainakaan vielä lupautunut, niin paljon hommaa ku isän 50 synttärit tässä kuussa.. Pitäski mennä sinne kaveriksi siivoamaan. Eilen haravoitiin pihaa kuntoon.

ainii yöunille menosta.. Janna on pitkän aikaa nukahtanut itekseen, mutta nyt sit su illasta alkaen pitäny hirveetä huutoa sängyssä. Kolmena iltana silitetty uniin.. eilen en sit jaksanu. Kävin vaan välillä kattoo et ihan ok ja sit viimesellä kerralla jätin makkarin oven kunnolla raolleen ja juteltii miehen kans ihan normiäänellä olkkarissa nii pian tytön kuorsaus kuuluikin.. Pitää vissii kokeilla samaa juttua tänä iltanaki, ettei olla liian hiljaa.
Janna rohisee kovasti, varmaa limaa kurkussa ku räkää ei tule. Ja yöllä ja varsinki aamulla yskii melko paljon, päivisin ei kuitenkaan. Toinen ylähammas ei oo vieläkään puhjennut, kuultaa kyllä ihon läpi.
Mutta tässäpä tuli taas jaariteltua. Koittakaa kirjoitella kun ehditte.
Nitta ja Janna tänään 10kk

Aloin toivotteleen Heinämammoille hyvää äitienpäivää!

Meillä on ohjelmassa huomenna mummolassa käynti lahjan ja kakun kera. Käydään vaan ihan päiväseltään, haluan olla ekan äitienpäivän kotona. Ilmeisesti aamukahvit on sänkyyn luvassa ja mies kokkaa ruuan. Mies ei oikein ole koskaan osannut harrastaa kukkien, lahjojen yms. ostamista, tuskin nytkään.

Saana on ollut vähän kärttyinen, oisko sen hampaan takia. Öisin kyllä nukkuu, mutta päivällä "hoidattaa". Nyt unilla, onkin nukkunut jo melkein 2 tuntia.

Painonpudotusta takana viikko, lähtenyt 1,3 kg. "Taktiikkana" on säännöllinen ruokarytmi ja kevyemmät/pienemmät annokset esim. salaatteja kanan, tonnikalan tai raejuuston kera. Nälkää ei ois kuitenkaan tarkotus nähä... Tosin eiköhän se vatsalaukkukin totu pienempiin määriin. Liikunta on edelleen kyllä liian vähäistä, vaunuilukin on jäänyt sateiden myötä vähäiseksi. No ne vatsalihasliikkeet teen joka päivä.

Neiti taitaa heräillä.

Eeva ja Saana (äitienpäivänä 10kk)

Minultakin äippäonnittelut! Lapset laittaa mulle varmaan aamupalan ja mies kipaisee kukkakauppaan. Päivällä mennään perheen kanssa yhteen tapahtumaan. Eli ihan kivaa tiedossa.
.
Muuten ei ole kovin kiva olo. Pitkittynyt flunnssa vaivaa ja tänään kävin hakemassa antibiootit postiontelon tulehdukseen. Kauhea kipu ollut aamusta asti, vaikka syön maksimimäärän särkylääkkeitä. Kyllä huvitti, kun lääkäri tarjosi sairaslomaa. Kotiäti ja sairasloma? Olisikin aika herkkua vain maata. Muutaman kerran mies on ollut kotona mun takia, mutta aika harvinaista on. Inari on paranemassa, onneksi ei mennyt korviin.
.
KOvin on kuollut tämä meidän ketju. Mitän esim. Pinja tai Liuku touhuaa? Varmaan tämä flunssa kaatanut osan mammoista petiin...
.
Olenko maininnut, että minulla oli munasarjoissa appelsiinin kokoinen kysta? Onneksi on pienentynyt ja ei tarvitse leikata. Säikytti tuokin.
.
Mutta viisut alkaa kohta. Suomelle peukkuja!
Kirsi ja INari

Hyvää äitienpäivää kaikille heinämammoille!

..kai sen on mentävä katsomaan suomen poikien räpistelyä. Huomenna hesaan sovittamaan hääpukua.

Ihania kevätpäiviä :)

heippa pitkästä aikaa! meillä äitienpäivää juhlistettiin käymällä syömässä koko perheen kanssa ja aamulla sain isompien tekemät kortit ja ruusuja.oli kyllä se ravintolassa olo jennan kanssa aika haastavaa ja ruokakin tuli hotkittua nopeasti. on tämä meidän typy sen verran vilkas tapaus. alkanut nykyisin myös omaa tahtoa näyttämääm, jos ei saa jotain niin kirkuu niin että korvissa soi...
muuten meillä ei kummempia. Ois tosiaan kiva kuulla Liukun kuulumisia!

Pikaisesti kuulumisia täältäkin...Äitienpäivä meni vanhemmilla herätessä isäni teki meille aamiaisen ja oli kattanut pöydän nätisti,kiva kun joku edes muisti että minustakin oli tullut äiti :) mies ei mitenkään muistanut:(pakko kyl sanoa et pikkusen se harmitti,mutta tiedämpähän tästä lähtien etten sitä häneltä odotakkaan,mutta eka äitienpäivä ois kyllä ollu kiva jotenkin muistaa...mies makoili krapulassa koko päivän vain joten ei hänestä apua eikä seuraa ollut.Kävimme miehen äidillä syömässä ja saunassa ihan kivaa oli sekä näky kun Rosa leikki niin kivasti mummin kanssa eikä onneksi vierastakkaan häntä,täytyy vain nähdä häntä useammin niin rosa tottuu enemmän ja enemmän sekä voi mennä sinne sinne joskus hoitoon.
Jääkiekko oli jotenkin vain pikku pettymys ,kumpa nuo leijonatkin tajuisivat että hopea ei ole häpeä...häpeä ois ollu jäädä ruotsin taakse tai ilman mitalia:)
Siivousjuttuihin...meille on tullut listoja pitkin sellaisia turkiskuoriaisia vanha talo kun tämä on...siis ne on sellasia yököttäviä matoja joil häntä ja sit niistä tulee koppakuoriaisen näköisiä ötököitä,YÖK!!! Nyt siis meillä edessä SUUR SUUR siivous,äitini oli auttamassa jo kahtena päivänä (12h)viime viikolla ja nyt edessä minulla sitten vaatehuoneen siivous ja keittiöstä käytävä kaikki läpi sekä olohuoneestasiis ihan joka ikinen paperi ja vaate ja KAIKKI!!! Kamaa on heitetty ihan sikana pois ja kirpparille laitettu mitkä pystyny.Noi madot menevät ihan joka paikkaan syövät vaatteet ja menevät laatikkojen läpi ja vaatekaappeihin,nyt odotan että isännöitsijä ottaa yhteyttä ja ilmoittaa milloin myrkyttävät koko asuntomme sekä varmasti joudutaan koko rappu tässä myrkyttämään,kun noi leviää ja leviää.Nyt en ehdi enempää kirjoittamaan Rosa just nukahti mun pakko mennä siivouksen pariin,joka kestää kauan kun kaikki käytävä läpi.Aurinkoista viikkoa kaikille:) Paranemisia kipeinä oleville!!!

Hei täältäkin.
Hui, tyttö82, kuulostipa inhottavalta tuo teidän "ötökkä-tilanne". Toivottavasti ne käydään pian myrkyttämässä pois!

Äitienpäivä sit oli ja meni.. En mä ihmeitä siltä päivältä odottanut, mieskun on semmonen unikeko että aina nukkuu mua pidempään jne.. No suklaata oli keittiönpöydällä odottamassa.. Kortin tein ite lauantai-iltana Jannan kanssa.. Tai tehtiin mummuille kortteja niin mies sano Jannalle et teeppä äidillekin kortti.. No Janna ainakin tykkäsi sormiväreillä läträämisestä. Vähä petyin ku en saanut kukkia.. Rahatilanteen vuoksi en mitään lahjaa halunnut enkä odottanut, mutta...
Iltapäivällä käytiin sitten mun vanhemmilla syömässä. Tänään ollaan Jannan kanssa menossa isomummulla käymään, kun ei eilen käyty.

Jannan nukutus on kyllä tosi hankalaa nykyään. Kauhea huuto alkaa melkeen heti kun laittaa omaan sänkyyn.. Nyt myös päiväunille meno oli yhtä huutoa ja näyttää, että minä en enää saa tyttöä rauhoittumaan, mieheltä vielä onneksi onnistuu..

Harmi kun lätkä-kulta meni taas ohi!!!

Mutta eipä tässä kummempia.. Aurinkoisia kevätpäiviä

Nitta ja Janna 10kk

Tyttö82, aikamoinen homma teillä tossa ötökkäjahdissa. Myrkytys voi tosiaan olla paras keino päästä ötököistä.
Tylsä päivä ollut kun satanut vaan. Isommat alkoivat jonkun ihme riehumisen koulun jälkeen ja tuntuu tosiaan että olisi ollut päivän lastentarhassa... Nyt mulla tunti omaa aikaa ilman yhtään mukulaa, kiitos ihanan mieheni joka otti kaikki kauppaan mukaan. Näytin varmaan niin hermoromahduksen partaalla olevalta että oli parempi..
Liuku, mitä kuuluu? Onko kaikki ok kun et ole kirjoitellut?

Pikakuulumiset täältä vain matoja löytynyt yli 100 :( soitin isännöitsijälle joka lupasi laittaa asian eteenpän....odotin koko p ei mit kuulunu vein madot purkissa sinne...lupas tilata myrkyttäjän,mut ei tänääkään kuulunu mitään huomenna pakko soittaa sinne taas,tää on tosi vittumaista hommaa,kun ei omasta viasta johdu ja joutuu tosiaan tehdä kovan työn ihan kun sitä tekemnistä ei muuten ois tarpeeks.Jep mut nyt lähden lennkisaunaan rentoutumaan ja huomenna homma jatkuu taas.sit olen tosi onnellinen kun koti myrkytetty ja pääsee noista eroon:)

Hiljaista täällä on..
Meillä oli tietokone yhden päivän rikki ja oli heti tosi iso puute.. ei päässy lukeen maileja, pankkiin tms.. No nyt on kunnossa, ainaki toistaiseksi.
Janna yhä tosi räkäinen.. koko ajan saa olla nenää pyyhkimässä, räkä tulee nyt pois. Nukutaan nyt sitten vaan yksiä päikkäreitä, ellei sitten olla esim. mummolassa niin sitten matkalla nukkuu autossa 10-15 min.. Kovasti saa sitten viihdyttää illemmalla kun tulee väsy. Tänään luettiin satuja vähän aikaa sängyssä, semmonen rauhallisempi hetki, kun unille ei suostu.

Täällä Pohjanmaalla on ollut tois kylmä. Onneksi nyt lupas lämmetä viikonlopuksi. Huomenna oisin taas menossa salille ja lauantaina tulee rakas serkkuni käymään.. Reilun viikon päästä on isäni synttärijuhlat.. mulla ei oo vielä mitään vaatetta, yritin mahtua kahden vuoden takaiseen mekkoon, joka ollut päällä vain kerran, mut persuksista ei oikee mee.. tai siis ei laskeudu kunnolla vaan jää pönköttään.. ei tässä taida enää ihmeitä tapahtua viikossa, vaikka oon kyllä omasta mielestäni jonku verran jo pienentynyt, salin ansiota..

Jeps, taidan mennä kattoo tehistä ja mies tuli näköjään jo pihalle, piti tuoda vähä suklaata ku on monta päivää oltu vähällä ruualla. :)

moi niin ja tosiaan Liuku, onhan kaikki ok?!

Nitta ja Janna 10kk

Huomenia!

Olikin aikainen herätys, Saana heräsi jo klo 5. Sillä on aina välillä tällasia aamuja, yleensä nukkuu noin klo 7. Nyt se nukkuu jo ekoja päikkäreitä. Saana on nykyään taas nukkunut kahdet päikkärit.

tyttö82: toivottavasti ootte päässy eroon örkeistä!!!

Joo, kylmää ja sateista on ollut Oulussakin. Nythän tuo aurinko paistaa lupaavasti. Ollaankin menossa päivällä kaupungille Sampun kans, kaveria tapaamaan kahvin merkeissä.

Joko muuten miten annatte maitotuotteita? Mua itteeni ihmetyttää, saako sitä maitoa käyttää ruuan laitossa minkä ikäisena? Neuvolasta sanoivat, että vasta 1v. Sellasessa stm:n oppaassa, joka oli äippäpakkauksessa, oli että >10 kk saa antaa maitovalmisteita ja maitoa käyttää ruuan valmistuksessa. Tietysti pikku hiljaa totutellen. Oon nyt antanut pieniä määriä maustamatonta jogurttia, raejuustoa ja piimääkin maisteltiin. Oon yrittänyt opettaa Saanaa juomaan korviketta ruuan kans, jotta pikku hiljaa päästäis imetyksestä eroon. Ei taho vaan upota korvike. Kokeilin siksi tuota piimää, mutta aika puistatuksiahan tuo teki. No, kokeillaan taas joku päivä :)

Aurinkoista viikonloppua, laittakaahan kuulumisia! Ja paranemisia nuhanenille!

Eeva

Tyttö82: Toivottavasti pääsette pian eroon ötököistä, tosi inhottavaa!

Meillä äitienpäivä meni hienosti, sain nukkua normaalia pidempään ja aamupalan sain tarjottimella sänkyyn (munakasta, pekonia ja kinkku-juustotäytteisiä croissantteja, nam!). Lahjaa en saanut meidän rahatilanteen takia, saan joskus myöhemmin jotain. Ei se mua oikeastaan haitannut, aamupala sänkyyn oli todella ihanaa. Ja mies on lähestulkoon yksin rakentanut meidän talon. Meillä on nyt kauhea muuttohässäkkä. Talo valmistuu viimeinkin ja pääsemme muuttamaan kahden viikon päästä. Pakkaaminen kohta 11-kuukautisen pikkumiehen kanssa ei ole helppoa!

Joudun lähteä kesäkuun lopussa/heinäkuussa työnhakuun. Rahatilanne on sellainen asuntolainan takia. Ei auta kuin hakea hoitopaikkaa Lassille ja mennä töihin. Ehkäisyä ei oteta käyttöön vaan olen töissä niin kauan kuin mahdollista. Meillähän on jo syksystä asti toivottu pikkukakkosta.

Saara ja Lassi kohta 11 kk

Meillä ollaan taas sairaana. Perheemme sairaimmat ihmiset ovat olleet tänä vuonna ehdottomasti minä ja vauva. Aika raskas vuosi ollut näitten jatkuvien flunssienkin takia ja esikoisen koulunaloitus myös. Esikoisen takia vähän stressaa, kun oppiminen ollut hidasta ja nyt lähetetään tutkimuksiin, josko joku lukivaikeus. Miten Pinja teillä koululaiset pärjää? Muilla ei ilmeisesti koululaisia ole...
.
Saara84, saako kysyä mimmoinen talo teille valmistui? ONko ollut raskas rakennusvuosi? Ja onnea työnhakuun!
.
Ihanat ilmat täällä etelässä. Isommat lapset viihtyy hyvin pihalla. Itsellä on kuuri päällä poskiontelontulehdusken takia, ja olen ollut tosi väsynyt. Eilen siivosin kunnolla pitkästä aikaa ja muutettiin huonekalujen järjestystä. Melkoista suunnittelua vaatii mahduttaa viisi ihmistä kolmioon. Ei silti ahdista tilanne, ku tietää, että joskus ostetaan isompi asunto (heti kun raskin mennä töihin). Toisekseen asutaan aivan ihanalla alueella ja taloyhtiön piha on kiva. Kohta lähdetään pihatalkoisiin. Mukavaa viikonloppua mammoille ja vaaveille (kohta taaperoille)!
Kirsi ja INari

Muillakin taitaa olla sama meininki kuin meillä, kovaa mennään. Poika edellä ja äiti perässä. Ihanaa että lapsi alkaa touhuilemaan omiaan mutta aika aikaavievää.
Nyt Venny on hoidossa muutaman tunnin, että saan omia työjuttuja tehtyä. Ja ajattelin että kerrankin rustaan muutaman rivin tänne heinämammoihin.

Yritän kovasti tehdä unelmistani tavoitteita ja sitten totta.
Ja aloitin sen perustamalla oman yrityksen. Venny on joka maanantai ja torstai hoidossa puoli päivää, että saan työjuttuja tehtyä.

Venny on ollut onneksi terveenä jo useamman viikon. On se kyllä niin eri poika kipeänä ja terveenä! Ja tietysti..kukapa ei.
Venny konttaa kovaa ja nousee seisomaan joka paikkaan. Yhtään sanaa en ole tunnistettavasti viellä kuulut. Mutta en usko olevan siinä suhteessa varhaiskypsä. Serkkunsa on alkanut vasta 3v kunnolla puhumaan.

Ihanaa kun tulee kesä. Tai nyt vois jo sanoa että tuli kesä.
Mun on parasta lähteä käymään tilitoimistossa.
Mukavaa viikkoa kaikille :)

Satu

Nyt pistetään taas sormet viuhumaan ettei kadota pois täältä. Kirsi kyseli koululaisista. Meillä isompi jo 11v. ja hänen koulu sujuu jo rutiinilla ja ongelmitta. Kohtakyllä alkaa murrosikä kolkutella ovelle ja se hieman mua hirvittää... Ekaluokkalainen taas, no oppiminen sujunut keskitasolla (open kommentti) mutta muuten kaikenlaista murhetta ja kohellusta mahtunut tähän ekaan vuoteen.
Meillä Jenna matkii kaikkea mitä me muut tehdään ja se on ihan tosi suloista. Myös laulaa ja tanssii tosi paljon. Esim.jos ollaan kävelyllä ja istuu rattaissa, laulelee koko matkan. Vanhemmat lapset eivät meillä ole sellaista tehneet. Muutenkin tuntuu että Jenna oppii tosi vauhdilla taas tällä hetkellä kaikkea ja sen huomaa myös yöunista...
Liuku, kaipailen edelleen sun kuulumisia

Heipä vaan pitkästä aikaa täältäkin päin!
On se varmaan tosiaan niin, että nyt kun meidänkin neiti lähestyy sitä taaperoikää, niin vauhti kiihtyy ja äipän vauhti on kiihdyttävä siinä mukana. Tuntuu, ettei jaksa tännekään kirjotella sitten ns. "omalla" vapaa-ajalla. Oon kyllä aktiivisesti lukenut kuulumisianne.
Minsku kävi reilu viikko sitten 10 kk neuvolassa, mitat 74 cm ja paino 8930 g. Painoa oli tullu vaan muutama sata gramma lisää kahdessa kuukaudessa, mutta laitan sen kuukausi sitten sairastetun noro-viruksen piikkiin. Viikon oli reppanalla kamala ripuli, ei oikein mikään pysyny sisällä. Ensimmäisen yön tyttö oksensi ja sitten vaihtui ripulointiin. Kyllä tuli selväksi mitä tarkoittaa termi "korviaan myöten p-ssa" :) Ja sitten tietenkin kun tyttö parani pikkuhiljaa oltiin miehen kanssa molemmat yhtä aikaa samassa taudissa. Ja ainahan se menee niin, että mies saa sairastaa ja äiti ei. Oli melko rankka paripäiväinen sekin. Mutta onneksi siitäkin selvittiin ja nyt jatketaan elämää täydellä tohinalla.
Minskulla on kävelyharkat jo kovasti vauhdissa. Sellaisia n. 10 askeleen sarjoja menee jo ihan täysillä ja kävely on tosiaan se ihanin juttu. Ei mene varmaan pitkään, että kävellään ihan kokonaan. Onkohan muita uusia taitoja... taputus ja tanssiminen ja aivan ihanat ilmeilyt. Meillon kyllä todella moni-ilmeinen lapsi.
Vieläkö joku teistä syöttää lastanne yöllä? Meillä neiti herää 5-6 aikaan ihan selvästi nälkäänsä ja olen sillon pullon antanut. On edelleen niin pieniruokainen, ettei varmaan jaksa iltapuurolla ja -pullolla ihan aamuun asti. Jatketaan sitten unia ja herätään nykyään vasta ysiltä. Tuollapa taas aamupulloa huutelee, eli täytyy lähteä sängynviereen.
Hyviä vointeja kaikille ja onnea Satu yrityksellesi! Minä täällä ahdistelen töihinlähdön kanssa (3.9. on pakko mennä, yök). Oon miettiny kaikkea mahdollista ja mahdotonta, ettei tarvis palata entiseen paikkaan. En oo vielä ainakaan mitään keksiny...

Yhteistyössä