HEINÄMAMMAT 2006

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kirsi.73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta!

Koneella käynnit vähän jäänyt, kun päivät Nellin kanssa ja illat telkun ääressä. Oltiin 1,5 viikkoa Oulussakin. Ihanaa kun tuli lämmintä niin jaksaa kunnolla ulkoillakin.

Nelli osaa jo kiipeillä sohville yms. ja osaa tulla hienosti alaskin jalat edellä.

Nyt en kerkiä enempiä kirjottelemaan, käyn paremmin lukasemassa mitä ootte kirjotellut vaikka iltasella kun nyt vaan äkkiseltään selailin.

Hei
Onnea Satu yrityksen perustamisesta. Kyllä olet reipas, kun semmoseen aloit, vaikka pieni lapsi. :)

Jannalla alkaa pikkuhiljaa flunssa olla ohi, kyllä me onkin niistetty! Tänään meillä olikin semmoinen neiti aurinko että ! Tyttö oli kyllä mahdottoman hyvällä tuulella koko päivän, ei juonitellut ollenkaan, mitä tehtiin yli viikko tässä aiemmin. Kiltisti istui rattaissa senkin ajan kun käytiin vaatekaupassa.. Siellä oiskin ollu tosi ihania kesävaatteita tytöllä, mutta milläpäs niitä ostaa kun ei ole rahaa.

Eilen olin työhaastattelussa.. eräässä rekrytointifirmassa. Saas nähdä miten käy. Ahistaa toisaalta jo valmiiksi, jos "joutuu" töihin. Ei ehdi olla Jannan kans kuin ehkä pari tuntia illalla. Mutta toisaalta raha ois tervetullutta ja näin kesän aikana saiskin sitten ihan hyvin, ku sais kodinhoidontuen palkan lisäksi, ku Janna pääsis mummolaan hoitoon, se oiskin siinä sopivasti työmatkan varrella.. Mutta sittepä sen näkee, että saanko paikan vai en.. Ois ehkä vähä enemmän pitäny valmistautua siihen haastatteluun, mutta myöhäistäpä se on nyt surkutella..

Meillä Janna tykkää kovasti musiikista, aina välillä alkaa hytkyttämään itseään tai pelkkää päätään musiikin tahdissa. Tänään löytyi sana "joo". Joka asiaan sanoi joo koko päivän. Muuten meillä ei kyllä selviä sanoja ole.. itkiessä tulee semmosta äitiittiii, mutta eipä juuri muuten. Mutta omaa puhetta ja höpinää riittää. :)

Eilen kävin ostaan vauva-kiikun, tarkoitus laittaa se tuonne terassille, jos neiti vaikka viihtyisi siinä kun grillataan tms.
Mutta nyt taidan mennä kattoon telkkuu ja kultsii..

Nitta ja Janna 10,5kk

Kiva Liuku kuulla luulumisia! Mullakn työahdistusta pukkaa päälle vaikka yritän jättää taka-alalle ja nauttia kesästä. Mähän siis meen elokuusta keikkatöihin ja Jenna edelleen kotihoidossa. On vaan ihan taloudellisesti pakko tehdä jotain. Olen jo nyt totaalisen kyllästynyt tähän kituuttamiseen kotihoidontuella. Ei sillä asuntovelallinen elä... Kuitenkin ei olisi mitään innostusta töihin mennä. On kotona niin paljon puuhaa isossa perheessä, että ihan hirvittää ajatus töistä. Ja mäkyllä viihdyn kotona lapsien kanssa ja todellakan ei tylsyys ehdi iskeä.Ootteko te työhön palaavat äidit jo hakeneet tai saaneet hoitopaikkaa? Mä laitan hakemuksen jos tammikuussa sit päiväkotiuraa alottelis tuo pikkuinen, mut oon kuullut että voi olla hankalaa silloin löytyä paikkaa. Ja jos osa-aika työ toimii hyvin niin ehkä jatkan sitä ja hoitopaikkaa ei tarvita. Mtta nyt en enää mieti töitä kahteen kuukauteen vaan nautin lasten kanssa kesästä!

Hei täältäkin suunnalta!

Aamusta käytiin hammashoitolassa. Kaikki oli suussa ok, saatiin neuvoja ja hammasharja. Ei tosin vielä kuulema tarvi harjata, kun hampaat kun ei oo kauheesti puhjennut.

Saana teki tiistaina tissilakon- puree vaan tissiä (ja pirun kipeesti käykin, ihan veri irti!!!). Eilen vielä yritin tarjota, mutta ei se huoli. Niin taidankin sitten jättää sikseen. Heinäkuussa oon menossa kaverin kans parin yön reissuun ja olin stressannut jo tissiltä vierotusta, nyt se sitten tapahtui itsestään. Iltaisin on nyt ollu hankala saaha Saanaa nukkuun.

Huomenna mennään mummolaan muutamaksi päiväksi, kun miehellä 5 päivän vapaa. Muutenkin on tullut kyläiltyä tällä viikolla, kotihommat rempallaan... No, ei se niin vakavaa.

Kiva, kun täällä oli taas heinämammojen kuulumisia. Niin, kohta meidän vauvat on jo taaperoita. Ite jään nyt kotiin vuodeksi, tarkotus ois ettiä töitä syksyllä 2008. Muuton takia meni työpaikka. Mutta nyt kun ei oo sitten talolainoja, pystyy oleen kotona. Ihan kivalta ajatukselta se tuntuu.

Aurinkoista ainakin Oulun suunnalla. Iltapäivällä lähetään taas kyläileen.

Eeva ja Saana 10,5kk

Moi taas

Tulin pikaisesti käymään koneella ja olipa mukava kun oli tullut kuulumisia muiltakin.
Meillä Janna nousi tänään eka kerran ite istumaan lattialla. :) Sängyssä on aiemmin noussut istumaan ja nyt tänään kun jotain touhusin keittiössä niin yhtäkkiä huomasin että siinähän se neiti istua töröttää hymyssä suin lattialla..

Aamulla oltiin äitipiirissä ja päikkäreiden jälkeen mennään ehkä mummulaan.. ja tässä välissä mun pitäs käydä salilla, kunhan mies pian tulee töistä. Onkin mennyt melkein viikko, etten ole päässyt käymään ja nyt tullut vähän syötyä herkkuja. Nyt pitäs taas pari päivää pantata, kun v-loppuna on ne synttärijuhlat, sitten saa herkutella.
Mutta eipä sitten kummempia..
Nitta ja Janna 10,5kk

Meille ei kummempia. Inari on ollut nyt ensimmäisiä kertoja pyörän kyydissä ja viihtyy hyvin. Niin hyvin, että viimeksi nukahti kyytiin. Keskimmäinen lapsi nukkui kans aina pyörän kyydissä. Kunhan on valjaat tarpeeksi tiukalla, ei mitään ongelmaa.
.
Yöt menee mukavasti ja en jaksa mitään unikoulua pitää. Nyt tässä harkitsen, josko Kreikan matkalla yrittäisi vähän imetystä vähentää. Lähtö kahden viikon päästä! Voi nimittäin olla bikineissä vähän vaikea imettää ja sit vielä toinen rinta valuu, ku toisesta imettää. No, ei ole kummoset huolet, mutta tullut tuota nyt vähän hermoiltua. No, ehkä menee ihan luontevasti ; ) Ja monet on varoittaneet, ettei lapsi suunnitelmasta huolimatta korviketta ehkä ota... Eli jos annanki mukista vettä ja imetän sit vain hotellilla.
.
Nykyään muuten isommat siskot sulkee oven ja INari ei saa tulla niitten huoneeseen leikkejä sotkemaan. Vielä vähän aikaa sitten esikoinen toivoi neljättä lasta ; ) Itse olen päivä päivältä yhä enemmän ihmetellyt kuinka kukaan toivoo isompaa perhettä, ku näissä kolmessa jo täys työ.
.
Mutta mukavaa viikonloppua ja kirjoitelkaa muutkin kuulumisia.
Kirsi ja INari

Onnea Satu yrityksen perustamisesta!

Meidän talosta: Meillä on 110 asuinneliöitä ja kaikkiaan 158 neliötä (autotalli ja varasto), vaalea tiilijulkisivu, 3 mh, keittiö, oh, eteinen, tuulikaappi, khh, pesutilat ja sauna. Onhan tämä ollut rankka vuosi, mutta siihen olimme varautuneet. Mies on ollut tosi vähän kotona, aamut töissä, illat talolla ja olen itse yrittänyt auttaa mahdollisimman paljon. Kohta onneksi helpottaa, alkuviikosta muutetaan. Joten hetki ollaan nettipimennossa. Työhaastattelu menen keskiviikkona.

Näin pikaisesti, jaksamisia kaikille.

Saara ja Lassi 11 kk

Ompas täällä hiljaista. Mekin on oltu menossa monta päivää aamusta iltaan nii en ole koneelle ehtinyt ja jaksanut..
Eilen oli ne isäni syntymäpäiväjuhlat. Vieraita oli tosi paljon. Janna ei oikein tykännyt, liikaa väkeä ja puheensorinaa ja aina joku tuli jututtamaan tai kaappaamaan syliin niin vähän väliä itketti. Piti sitten lähteä aikanaan kotiin, vaikka olisi ollut mukava jututtaa vieraita enemmän.

Eipä ole siitä mun työpaikasta mitään kuulunut, joten vissiin se meni sitten sivu suun. Toisaalta harmittaa, mutta toisaalta taas ei. :)

Huomenna menään tapaamaan kaveria ja hänen vauvaansa, kun ovat taas etelä-suomesta tänne synnyinseudulle tulleet.
Eipäs tässä sitten muuta. Niin.. Jannan rohina jatkuu edelleen, mietin että pitäiskö jo käyttää lääkärissä ku tuo yskä jatkunut niin kauan.. mutta syö kuitenkin ihan hyvin, on tosi reipas ja nukkuu ihan ok, että mietin vielä sitä lääkärireissua.. ehkä kysyn eka neuvolasta. Ainiin, pitäis varatakin sinne 1v neuvola-aika..

Mutta tässä taas kaikki
Nitta ja Janna 10,5kk

Heippa piiiiiitkästä aikaa :) Hengissä ja hyvinvoivia ollaan Topiaksen kanssa vaikkei meistä mitään ole kuulunutkaan ikiaikoihin. Mä hurahdin niin täydellisesti kestovaippojen maailmaan syksyllä, että mun kaikki aikani tietokoneella meni vain ja ainoastaan kestojen maailmaan perehtyessä.. Vaikka tahti on nykyään tasaantunut kun asiat on opittu niin edelleen oon kyllä niin koukussa kestovaippoihin, etten olisi ikinä uskonutkaan :)) Niistä on todella tullut harrastus koska oon ollut jo kestoilutaphtumaakin järjestämässä ja kaveripiirikin on laajentunut kestojen myötä! Meille siis mitä parhain systeemi :))

Mutta tapahtuu meillä muutakin: Topias on siis nyt 10,5 kk ja viikko sitten neuvolassa mitat oli 9800 g ja 76 cm. Joskus 9 kuukauden ikäisenä nousi yhtäkkiä pystyyn ja siitä lähtien on ollut aika pitelemätön ;) Konttaamisen aloitti vähän sen jälkeen ja nykyään meillä ei olekaan mikään paikka enää turvassa pojalta. Joka paikka pitää tutkia, joka huoneeseen päästä ja kaikki alle metrin korkeudessa on yhtä kuin Topiaksen omaisuutta.. :) Vauhtia siis piisaa ja kehitystä tapahtuu ihan tajuttomalla nopeudella -hyvä että äiti pysyy perässä!

Kotona on tarkoitus olla vuodenvaihteeseen asti, jonka jälkeen mun äitini jää todennäköisesti vuorotteluvapaalle ja hoitamaan Topiasta. Mä menen töihin, mut alan tekemään lyhyempää työviikkoa eli kolmivuorotyössä se tarkoittaa, että mummun hoitoapua tarvittaisiin ehkä parina kolmena päivänä viikossa kun iltaisin ja viikonloppuisin on mies kotona. Tää ratkaisu tuntuu hyvältä eikä ole ollenkaan paniikkituntemuksia töihinpaluuta ajatellessa. Mä kävin kyllä jo tunnustelemassa miltä se työnteko kodin ulkopuolella tuntuikaan kun mies oli 5 viikkoa kotona isyys- ja vuosilomalla. Tein keikkatöitä yksityisessä sairaalassa muutamana päivänä viikossa ja se oli kyllä kivaa aikaa. Sen jälkeen kotiinjääminen tuntui hetken aika tylsältä, mutta nyt muutaman viikon jälkeen on taas ihan hauskaa touhuta Topiaksen kanssa päätyökseen!

Tässä nyt pikaisia kuulumisia meiltäpäin. Lupaan ja vannon, että vierailen Elleissä jatkossa hieman useammin.. ;)) Aurinkoista päivää kaikille!!

Hanne & Topias

Kiva hanne. kun kävit kertoilemassa kuulumisia. Meilläkin on kestot käytössä -tosin periaatteella "niin paljon kun jaksaa". Eli käytännössä n pari vaippaa/päivä. Mutta ajattelen että sekin on 2 kertakäyttöistä vähemmän, vuodessa jo n. 700!! Hetkellisesti minäkin käytin aikaani paljonkin kestojen tutkimiseen, tilailuun, tekoon ja kokeiluihin.
Tosi hienoa että on kaltaisiasi puuhaihmisiä hyvällä asialla!

Kiitos onnitteluista -siis yrityksen perustamisen johdosta.
Mainoksen sananen: tulen mielelläni (uudellamaalla/pk-seudulla) naisteniltoihin terveyden ja kauneuden puolestapuhujaksi vaikkapa tekemään nopeita käsihoitoja tai meikkejä ja kertomaan aloe veran käytöstä! Pyydettäessä laitan tänne puhelinnumeroni.

Mun piti tulla valittamaan pahaa mieltäni kun ollaan TAAS sukset ristissä siskon kanssa. mutta nyt alkaa Venny kiukuttelemaan joten säästyttepä siltä!

Saaralle onnittelut uudesta kodista! Nauttikaa täysin palkein ihanasta ja vielläpä itse tehdystä talostanne :)

Satu

Meillä Inari sai kuurin korviin. Nyt oli ihan mielettömän kiva lääkäri, ja oli samoilla linjoilla kuin minä, ettei turhia kuureja syödä. Nyt kuitenkin on lento viikon päästä Kreikkaan ja ei kipeillä korville voi tietty pelleillä. Ei ole kuumetta, eikä nuku huonosti. Flunssa vain jatkunut todella pitkään, joten varmuuden vuoksi vein lekurille.
.
Minäki pohdin kestoilua, ku m-koot jäämässä pieneksi. Yllätyksekseni meidän varastoista löytyi isompia todella kivoja Kushies-merkkisiä vaippoja ja nyt pärjään taas niillä pitkään (olen ostanut aikoinaan isommille, en muistanut). Isompia vaippoja on nyt jotain 5, joten ihan joka päivä ei voi kestoille, mutta näin osittain menee ihan kivasti. Olen ollut välillä aika kyllästynyt kestoiluun, kun arki on muutoinkin aika raskasta. Meillähän esikoinen kastelee, joten pyykkirumba on melkoinen. Nyt sai lääkitykset ja se on toiminut hyvin, joten sekin helpotti. Ja huomenna loppuu koulu ja kuljetusrumba!!!! Ihan mahtavaa, olen niin onnellinen.
.
Lisäksi olen onnellinen painonpudotuksestani, kahdessa kuukaudessa lähtenyt kuusi kiloa. En kyllä matkalla aio niuhottaa, joten osa tulee varmaan takaisin, mutta silti.
.
Mukavaa viikonloppua! Onnittelut myös Sadulle, en muistanut aiemmin sanoa. Mulla myy kaveri kans Aloeta ja nyt kesällä on Gelly ihan huippu haavoihin ja auringonpottamiin.

Kirsi ja Inari

Nostetaanpa vähän.

Kiitos kirsi. Gelly on tosiaan lyömätön ja nyt näillä ilmoilla meidän aurinkorasva on myös tuikitarpeen (ja edullistakin!)

Nauttikaahan! (Pysykää varjossa)

Satu

Hiljaista no.. eipä kyllä itekkään tuu paljo koneella nyt käytyä, korkeintaan mailit kattomassa.
Vein kelalle viime pe ekan "työtön, työtön..." lapun.. no sitte pitää vielä lisäksi viiä vanhoja palkkatodistuksia ym melkonen nippu.. voivoi, ku oisivat edes sanoneet sen sillon ku eka kerran kävin näyttään sitä lappua, että on oikein täytetty että kelpaa sitte ku vien sen oikeesti, mutta ei!

Ompas ollu ihanan lämmin.. paitsi jos pitää autoilla, niin ei yhtään kiva. Jannakin tänään oli istuimessa kädet levällään eikä tiennyt mihin koskea ku aurinko oli porottanut istuimen niin kuumaksi. (musta auto, musta istuin, jee)

Jannalla on taas joku kitinä-kausi. ja kauheesti taas vierastaa.. Milloinkahan se loppuu.. välillä taas sitten neiti on yhtä aurinkoa koko päivän ja hymyilee leveästi ja nyt oppinut vielä laittamaan silmät ihan sirrilleen, melkeen kiinni kun hymyilee. :)

Mutta nyt pitää mennä suihkuun.. jee, sain tänään pestyä olkkarin ja keittiön ikkunat!

Aurinkoisia päiviä!
Nitta ja Janna 10kk3vko

No, nyt musta sitten tulikin se joka useimmin kirjoittelee...
Löysin meidän topicin niiiiin monen sivun takaa että nostettava on.
Siemailen tässä drinksiä ja poden polttarijännitystä. AUTS! Tänään mulla on synttäri joten onneksi on ollut muuta ajateltavaa ja tekemistä.
Huomenna pitää viel mennä letittämään mun heppa kun se menee kisoihin.

Voi, kun olisi huomenna kivaa.. jänskää niin että mahassa kourii (ja tekee tupakkaakin mieli! HYI!)

Oikein ihanaa viikonloppua ;)
Satu

Anteeksi heti alkuun, kerron nyt vain pikaisesti omia kuulumisia. Kommentoin teidän juttuja myöhemmin.

Lassilla on ollut viikon verran flunssaa ja käytiin pari päivää sitten lääkärissä, kun ruoka ei maistu, itkettää, hieroo toista korvaa, ja tiesinhän mä sen, vasen korva tulehtunut. No, nyt on antibioottikuuri päällä. Vähän huono homma, kun ensi viikon perjantaina on Lassilla nukutus edessä. Ne leikkaavat sen kielijänteen nukutuksessa, että tulee kunnolla leikattua eikä arpeutuisi uudelleen. Tämän ikäisellä se alkaa olla jo aika paksu. Kyllä vähän jännittää koko operaatio, vaikka kestääkin vain puoli tuntia. Heräämössä pitää kyllä olla pari tuntia ja sitten pääsee kotiin. Kotona pitää aloittaa sitten kielijumpat. Olisiko kellään leikki-ideoita, miten kipeää kieltä saisi sitten jumpattua?? Sisko ehdotti, että tarjoaa jäätelöä/tikkaria tms. että täytyy työtää kieli ulos suusta.

Uudessa kodissa ollaan asuttu jo kohta pari viikkoa ja edelleen laatikoita riittää. Kaikkea en tosin vielä voi edes purkaa, kun tapetointi on vielä kesken. Sitten saa kunnolla tavarat paikoilleen.

Ja mä sain töitä! Aloitan paikallisessa palvelutalossa työt 16.7 ja toivottavasti Lassille löytyy päiväkotipaikka. Kyllähän tuo töihinlähtö toisaalta vähän harmittaa, mutta pakkohan sitä rahaa on saada.

Nyt täytyy aloittaa siivousrumba.

Terkuin, Saara ja Lassi (joka odottelee 1v synttäreitä ->28.6)

Heissan!

Kiirettä pitelee :) On juhlia, rakennusprojektia on aloteltu ja Saanakin osaa pitää äitin kiireisenä! Kävelyn opettelu on nyt in, seisoo jo pitkään ilman tukea ja jos käsillä ottaa vastaan, kävelee pari askelta. Johtuneeko tästä vaiheesta, mutta iltaisin nukuttamiset on menny taisteluksi: ei taho millään rauhottua... Ja ennen Saana on nukahtanut itsekseen. Nyt ei ole oikein siis iltasellakaan ollut omaa aikaa, kun on taisteltu nukkumaan menon kans.

Saara: Onnea uuteen kotiin! Ja työpaikan johdosta.

Satu-81: mites polttarit meni?

Mites teidän vauvelit ovat suhtautuneet nurmikkoon tai hiekkalaatikkoon? Saana on tutustunut molempiin itkun kera. Ehkäpä ne on tuntuneet niin oudolta. Nurmikolle sitten tokalla kerralla suostui istumaan, tosin kun oli paljain varpain niin niitä piti kippurassa koko ajan. Oli hassun näköistä! Hiekkalaatikolle ei oo vielä uudestaan menty.

Imetys sitten loppui kun seinään, kun Saana alkoi puremaan. Korvike uppoaa vaihtelevasti. Onneksi jugurtti ja raejuusto maistuu, saa kalsiumia.

Nyt pakko lopetella, neiti hermostuu!

Eeva ja Saana (ylihuomenna 11kk)

on ollut melkoisesti tekemistä, niin en oo koneelle ehtiny. Isommat ovat lomilla ja Jenna jotenkin muuttunut tosi vaativaksi. Koko ajan pitäisi kantaa sylissä, liekö eroahdistusta.
Onnea Saara työpaikasta! onhan se keljua palata työhön, mutta pakko tosiaan kun näillä tuilla ei elä. nmeillä hiekka ja kivi leikit tosi mieluisia. heippa taas on mentävä kun alkoi itku kuulua! nukkuuko

Onnea tosiaan Saaralle työpaikasta!
Polttarit oli tosi kivat! Olin jo etukäteen toivonut että en halua mitään sambapuvussa kortsunmyyntiä! On varmaan kivaa joillekin, muttei mulle.
Mua tultiin hakee kotoo (kaasot) ja katottiin sellainen kansio missä oli mun omia tekstejä ja kuvia. Ja sitten ajettiin mun kotikylään jossa oli naurujoogaa! Oli tosi hauskaa, suosittelen kaikille jotka uskaltaa ja haluaa kokeilla vaihtoehtoisia hoitoja/terapioita. Sitten sain moottoripyöräkyydin pikkuserkkuni kotipaikkaan jossa meillä oli piknik, sauna, hierontaa ja sitten mun yksi kaveri laittoi mulle kampauksen ja meikin jonka jälkeen mentiin Järvenpään yöhön.
Oli aivan älyttömän ihana päivä!

Venny kanssa rakastaa syödä kiviä ja keppejä ulkona. Nurtsi oli aluksi pelottavaa, mutta enää ei pelota. Autojen ropaaminen on hauskaa kun istutaan ulkona.

Mun täytyy mennä levolle kun Vennykin nukkuu. Olen vielki aivan kuitti viikonlopusta.

Kavin pikaiseen lukemassa teidan viestit. Ostin aikaa tahan hotellin koneelle ja jai hyvin aikaa. Lennettiin tanne lauantaina ja viela yli viikko jaljella. Lento oli tosi rasittava, ku Inari vain pyori ja ei nukkunut ollenkaan. Ihan olla taalla. Aiti auttaa isojen kans, mut Inari on mun vastuulla kokonaan. Tuntuu vahan rasittavalta valilla, ku tottunut, etta mies hoitaa osan hommista. Mutta en valita enempaa. ASivan huippupaikka! Tanaan oltiin vesipuistossa ja isot aivan innoissaan. Itse olin aika lallari ja en uskaltanu liukumakiin, oli aika hurjia.
Mutta nyt uutisten pariin!
Kirsi ja INari

Moi kaikille!

Voi että Kirsi.. täytyy sanoo että oon kyllä vähän kade sulle.. :) Täällä sataa vettä ja lämmintä reilu 10 astetta. Mutta tosi hyvää lomanjatkoa sinne ja kerrohan sitten enemmän lomakuulumisia kun kotiudutte!

Satu: Polttarit kuulostivat tosi mukavilta. Jostain tuommosista minäkin haaveilen, jos joskus polttareita saan viettää. Minusta ei todellakaan ole myymään mitään jossain hassussa puvussa.

Saaralle onnea työpaikasta. Onhan se ikävää jättää lapsi hoitoon. Mutta jos minäkin vain työpaikan löytäisin niin "pakko" sinne ois mennä. Ahdistaa tämä rahattomuus, kun ei ole yhtään omaa rahaa. Ois niin kiva ostaa jotain vaatetta. Oon varmaan yhden t-paidan ostanut tänä vuonna. Tylsää ku kaikissa valokuvissakin mulla on aina samat vaatteet! GRrrrrr. Omapa on vikani ku oon tämmösen ammatin opiskellut, ettei saa sitten töitä. Ainakaan tältä seudulta.

Jannakin on jo tutustunut nurmikkoon. Ei yhtään itkettänyt niinkuin hiekkalaatikolla. Kyllä siinä neidillä kädet kävi kun repi ruohoa maasta. Ja kyllä oli kynnenaluset vihreinä. Nyt onkin sitten ollut viileämpiä päiviä niin ei oo käyty maassa istuskelemassa.
Janna yrittää välillä kovasti kontata, muttei vielä aivan onnistu. Kävelemisen kanssa ei ole mitään kiirettä, mutta ehtiipä tuota myöhemmin. Siinä mielessä helppoa, ettei tarvi koko ajan katella että kaatuuko, kun ei nouse pystyyn. Leikkii ihan nätisti maan tasalla, toistaiseksi. :)
Sanoja ei vielä tule, tai ehkä jonkilainen äiti. Joskus huutelee äitiä, jos en oo näkösällä ja sitten itkiessä myös.

Jees, eiköhän tässä kaikki tältä erää. Se on kohta juhannuskin ja sitten miehellä 4 viikkoa lomaa! :)

Nitta ja Janna 11kk

Tervehdys täältäkin pitkästä aikaa!

Kyllä ois ihanaa olla ulkomailla :) Tämä tämänhetkinen kylmyys on taas kamalaa kun viikon verran ehti tottua niihin ihaniin helteisiin. Eipä taida minnekään tässä päästä, kun mieskin leikattiin ja lähestulkoon makaa sänkypotilaana seuraavat viikot. 3 viikkoon ei saa edes autossa istua. Ollaan tytön kanssa yritetty kaksistaan käydä lyhyempiä reissuja ja kyläilyjä, ettei pää ihan räjähdä...

Minsku on kävellyt reilut pari viikkoa. Nyt jo sitten juostaan kovaa ja kompuroidaan, kun homma on niin hauskaa. Ei ois kyllä vielä tarvinnu lähteä liikenteeseen, mutta eipä sitä kai pysäyttääkään voi, kun itse näin päätti. Käytettiin lapsi ihan huviksemme kiropraktikolla selkärangan tarkastuksessa (kun itsekin käytiin siellä napsuteltavana), niin jotakin rangassa oli jo nyt vinossa/skolioosiksen alkua. Hoitaja laittoi rangan paikalleen ja tyttö lähti kävelemään tästä parin päivän päästä. Totesi muuten minullekin, että rangassani on selvät merkit aikaisin kävelemään lähdöstä (mulla on ollu pienen ikäni ongelmia selän ja niska/hartiaseudun kanssa, lähdin itse kävelemään alle 9 kk ikäisenä). Niin että jos saatte jotenkin jarruteltua lapsenne kävelemäänlähtöä, se on erittäin hyvä asia tulevaisuutta ajatellen.

Muuten elämä sujuu omalla painollaan. Köyhää on, kun nämä muutamat kesäkuukaudet kitkuttelen kodinhoidontuella. Onneksi se köyhyys häviää kuitenkin tähän kotonaolon ihanuuden alle. Ihanaa seurata valtavaa kehitystä ja kuunnella sanojen sekamelskaa lapselta... tähän asti selkeästi tulee äiti, mamma, tato (kato), hei..

Ihanaa kesänalkua kaikille!

Hiljaista on täälläkin..

Onko porukalla minkälaisia juhannus-suunnitelmia.? Meillä ei ihmeitä, käydään kai päiväseltään kattoon meininkiä Kalajoen Juhannuksessa ja sitten varmaan vaan ihan grillailua, mökillä saunomista yms.

Janna opettelee nyt kovasti konttaamaan. Eilen se opettelu oikeestan alko, parhaiten onnistuu, kun ei ole housua jalassa, parempi pito. Niin ja toissailtana heräsi kesken unien ja aikansa pyörittyään sängyssä nousi seisomaan ja kyllä sitten nauratti neitiä! :)
Hampaita on vissiin tulossa lisää, kun sormet suussa ja panadol rauhoittanut öitä.

V-loppuna oltiin ukon kanssa viihteellä. Oli kivaa, tanssin monta tuntia. Lauantai-aamuna kyllä sitten väsytti senki edestä.

Mutta kirjoitelkaa kun ehditte
terkuin Nitta ja Janna 11kk

Heippa!

Juhannus lähenee, me mennään mummolaan. Siellä juhannuskoivut, savusauna, juustokeitto, grillaamista eli perinteinen juhannus. Ite aattelin käyä torstaina parin kaverin kans terassilla.

Saana opettelee kovasti kävelyä, muutamia askelia ottaa ilman tukea. Jos pitää toisesta kädestä kiinni uskaltaa kävellä jo aika pitkästi.

Hauskaa juhannusta!

Eeva ja Saana 11kk 1vk

Yhteistyössä