HELMIMAMMAT 2008 (5)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenet ketjuun.

Me aiotaan miehen kanssa käydä vain laitokselle tutustumisessa. Edelliset synnytykset on tapahtunu kaksi ekaa Oulussa ja kolmas Jyväskylässä. Kokkolaa ei etukäteen tunneta, niin hyvä on käydä katsastamassa ainakin ovi, mistä sitte mennään sisälle.

Pitäispä munki kattoa kelan laskurilla tarkka äippäloman alkamispäivä. Tänne töihin ollaan jo nyt kovaa vauhtia hommaamassa mulle sijaista. Alottais kuulema jo lokakuussa niin oppii varmasti kunnolla hommat.

Nyt on taas mentävä. Joten hei.

Safiiri ja Nelkku 17+3

huomenta! Mulla ois alkanu äippäloma joulukuun lopulla jos töissä olisin ollut sinne saakka,jäin siis heti pois kun raskaus todettiin ja nyt saan erityisäippärahaa.oonkin miettiny että miten sitä ois jaksanu ollakaan hommissa niin pitkään kun nyt tuntuu jo reipas kävely hurjalta:) että pisteet kaikille jotka töissä ahertavat..

huomenta!
Täälä on muitakin bbfaneja kuin minä;)!
Eilen minulla oli jotenkin todella huono olla, ensin alkuiltapäivästä rupes tuntumaan kauheeta painetta ihan alavatsassa, mietinkin että johtuuko se siitä erityisen alhalla olevasta istukasta, vai oliko miehen siskolta saadut äitiysfarkut jotenkin huonot ja että en ois painanu erityisen paljon, huomasin kyllä kun pidin ilalla kotihousuja, ihan siis tavallisia ei mitään ähousuja niin ne´kin painoi vatsaa. Sitten oli selkä illalla tosi kipeä, samalla tavalla ekan raskauden aikana kylläkin vasta vk30 jälkeen, vielä ois puolet jäljellä ja nyt jo tuntuu et olis jo vaivojen mukaan loppusuoralla..:)! No mutta kyllä tässä porkutetaan eteenpäin ja toivottavasti eilinen oli vain erityinen päivä...!?

Tuosta rasvaukseta, itse olen käyttäny Body Shopin kookosstickiä, joka on tarkotettu raskausarpien ehkäisyyn. Samaa käytin ekan raskauden aika, ja mitään arpia ei tullut, nyt ajattelin ihan sen takia rasvailla kun on tää maha tullut paljon aikaisemmin ja on nyt paljon isompi kuin jo näillä viikoilla, niin mietin ettei nyt sit kudokset rupee repeilemään kun kasvaa paljon nopeemmin.. En tiedä onko merkitystä! Nojoo, mutta olen muutenkin aina suihkun jälkeen itseäni rasvannu, niin eipä tuo ole vaikeaa:).
Minulla alkaa muuten äloma kelan laskurin mukaan 5.1, mutta eipä tuolla niin väliä kun en ole töissä ollutkaan:)!

Mutta nyt aamuhommiin ja sitten lähden etsimään itselleni syystakkia kun mitkää ei mahdu vanhoista mene enään puristamatta päälle!

Päivän jatkoja!

outi 19+4

Huomenta kaikille,

apua - tämä on kamalaa kun hormonit hyrrää ja mielialat vaihtelee niin kovasti. Mä olen muutenkin aika "herkkis" mutta tämä raskaus on tehnyt musta ihan mahdottoman. Rakkain harrastukseni on hevoset, ja eilen kävin tallilla ja sain huomata että mun rakas terapiapolle, todellinen vanha herrasmies oli viety "makkaratehtaalle" ilman että olin edes ehtinyt saada sanoa sille hyvästejä. Itkeä vollotin koko illan ja puolet yötä silmät päästäni, ja aamulla lähti lento työmatkalle jo heti kuuden jälkeen. Täällä mä olen, odottelen että koulutus alkaisi ja silmät on turvonneet ja punaiset - luulevat varmaan että olen viettänyt rajumpaakin elämää. Mutta apua.. onhan toi surullinen asia mutta kun en osaa ollenkaan nyt työntää sitä pois mielestäni. Jeps, mutta yritän saada voimaa masussa tuntuvista liikkeistä, onneksi siellä sentään kaikki on hyvin! Nyt taas töihin..

-Pia-

Piti viellä sen verran lisätä noihin ultra+mies juttuihin, että mulla on se hyvä kun olen sairaalan vieressä töissä, mutta mies on kauempana (ja ihan eri suunnalla) mulla on noi ultrat ollu sellaseen aikaan, että hän on ollut töissä ja itse olen sanonut että ei hänen ole järkeä lähteä sinne ajelemaan (pihi kun olen =)
Koitan ton 4d ultran saada silleen etä hänelkin ois mahikset sinne tulla, jos vaan pääsee/haluaa.
Mulla on ollut myös outoa paineen tuntua alamahalla, varsinkin kun kävelee hiukan lujempaa tai kävelee portaita (töissä ei nyt muuta ookkaan ku portaita)en tiedä mitä/mistä sekin tulee..mutta nyt on taas mentävä töihin

Huomenet ketjuun!

Mun on nyt pakko kertoa teille tosi outo juttu ja luulen, että se liittyy jotenkin tähän raskauteen. Mun mummo kuoli viikko sitten ja tänään on se päivä, kun hänet haetaan kotikirkkoon odottamaan hautausta. Etukäteen jo kammoksuin ajatusta nähdä vainaja. No viime yönä mummo tuli uniin tosi virkeänä ja terveen näköisenä. Eikä se mitään, mutta mummo sanoi mulle, että älä tule katsomaan häntä arkulle vaan muista hänet tällaisena. Olin puoli yötä hereillä ja kuuntelin onko ketään. Olin tietenkin yksin juuri viime yön.. Onko teillä unet lisääntyneet odotusaikana? Tuntuu kyllä tosi oudolta..

Mä olen kans "hevostyttöjä" Rollepa! Kiva kuulla, että täällä on muitakin! Oletko vielä ratsastanut? Mä olin pari viikkoa sitten rauhallisella issikkavaelluksella ja totesin, että jatketaan ensi keväänä..

Rollepa-parka. Osanotto hepan menetykseen. Mää oisin varmasti kyynelehtiny kans.

Sitä on tosiaan älyttämän herkkä nykyään. Viime perjantaina menin ekaluokkalaisen kanssa hakemaan keskimmäistä päikkäristä. Reittimme vei kirkon ohi, jonka edessä oli ruumisauto (arkku sisällä kukkalaitteineen ja Suomen lippu keulassa). Auton vieressä oli kourallinen tummapukuisia ihmisiä, jotka seisoivat hiljaa ja kuuntelivat kirkonkellojen ääntä. Mekin pysähdyimme jonku matkan päähän kun ei viitsiny tilaisuutta menemällä suoraan siitä läpi. No, enköhän määki alkanu siinä kyynelehtiin kun tarkkailin sivusta noita surijoita ja arkkua. Piti ihan terästää ittensä ja ajatella kaikkia muita asioita, jotta sain taas mielenrauhan.

Aika erikoinen uni HaLi:lla. Mummosi tuli selvästiki sinua hyvästelemään.

Alkuperäinen kirjoittaja safiiri pikaisesti:
Sitä on tosiaan älyttämän herkkä nykyään.

Mekin pysähdyimme jonku matkan päähän kun ei viitsiny tilaisuutta menemällä suoraan siitä läpi.

Siis älyttömän, ei älyttämän. Ja ei viitsiny häiritä tilaisuutta.

Huomenta, ompa ikävää, että Pian rakas hevonen on edesmennyt :( Varmasti kurjat fiilikset, voimia sinulle!

Halilla oli aika mielenkintoinen uni. Mulla on kyllä unet jonkunverran lisääntyneet, mutta yleensä näen niitä vaan vkonloppusin kun saan oikein kunnolla nukkua. Yleensä ne liittyy jotenkin tulevaan vauvaan. Kun mun vaari kuoli, niin kaksi päivää enen sitä mä näin unta mun vaarista, en siis koskaan ennen ollut nähnyt hänestä unta. Se oli musta tosi erikoista ja hämmentävää.

Mun työsopimus loppuu joulukuun loppuun ja siksi jään siitä äippälomalle, muuten se alkais pikkasen myöhemmin. Meillä oli just kokous jossa puitiin kaikkia vapaita, mm joulunaikaan. Mut tietysti uutena nakitetan olemaan töissä välipäivät jne, mietimpä vaan, että toivottavasti sitä on sitten työkuntoinen, tai eihän se mun murhe ole jos on saikulla niin on, mutta tulipahan mieleen, että mun varaan ei ehkä kannattais koko puljun asioita ehkä laskea silloin..

Voi kun joulu jo tuliskin, tuntuu loputtomalle tää syksy..

Toivottavasti Outi sun kipuilut oli hetken vaiva ja katoaisivat pian!
Mä en myöskään saa syystakkia enää kiinni, oon sitten kuljeskellu vaan villapaidalla ja avonaisella takilla :) Pitäskin kattoa onko noi mun talven toppatakit isoja vai saako koko talvenkin kulkea takki auki..en jotenki raaskis alkaa ostaa mitään uutta.

Oon muuten hyvin pitänyt mun herkutonta linjaa, täytyy ihan hehkuttaa :) vaikka kamppailuja itseni kanssa oon monesti käynyt..nyt oli kaupassa ihania satsumoita, niitä voinkin ruveta napaani laittamaan, ne on niin ihania!!

Ruoasta puheenollen, täytynee lähteä kauppaan ja syömään.

Ultrassa on käyty, mutta joudutaan vielä uudestaan, kun haluavat lääkärinkin vielä katsomaan tarkemmin jotain juttuja. Arvelivat kumminkin, että ei varmaan mitään ihmeempää "vikaa" ole mutta halusivat seurata, kun vauvan koko oli vähän viikkoja pienempi ja suolisto näytti jotenkin sellaiselta, että sitäkin pitää kuulemma lääkärin katsoa. Ensi viikkoon asti sitten pitää odottaa, ankeaa... Mutta ihan virkeä vauveli siellä kumminkin potkutteli, joten se on hyvä.

Osanotot hepan ja mummon kuolemien johdosta ja Helmipöllölle jaksamisia. Hyvähän se vaan on että katsovat tarkkaan ja varmistavat ettei tule myöhemmin yllätyksenä jos on jotain poikkeavaa. Mutta toivotaan ettei ole.

HaLi! - kyllä mä olen vielä vähän ratsastellut, en ole malttanut pysyä poissa. Mulla on vielä 3 maksettua tuntia jäljellä ja ne ajattelin käyttää. Menen aina takuukiltillä pollella että ei tulis ikäviä yllätyksiä. Lisäksi mulla on yks terapiaheppa, vanha ravuri, jolla käyn lönköttelemässä metsässä toisinaan, mutta se taitaa kyllä nyt jäädä odottamaan kevättä. Hevoset on mulle parasta terapiaa, siksi en ole vielä malttanut luopua. Niiden kanssa kun on, unohtuu muut mietteet.

Helmipöllö - tsemppiä; ihan varmasti kaikki on hyvin! Kätilöt ovat vaan tosi tarkkoja ja varovaisia, meidän kaikkien parhaaksi!

Helmipöllölle tsemppiä uuteen ultraan. ja Halille ja Rollepalle osaanotot ja voimia.

Taisin tuntea jotain liikettä..en ole kyllä ihan varma, että oliko se just vauveli. ollut aika kiiru aamupvä töissä ja kun ruokatunnilla istuin aloilleni niin hetken päästä tuntui sellasta jännää, en osaa oikein kuvailla, ihan ku jotain kuplisi mahassa. ja se toistu pariin kertaan hetken päästä. mahtaskohan se jo olla sitä liikettä?

Helmipöllölle myös kannustusta ultrakontrolliin; meidän esikoisella on joitain kehitysongelmia ollut jo tuosta rakenneultrasta asti, joten on ikävää että toisetkin joutuvat odottelemaan kontrollien ja kontrollien ja taas seuraavien kontrollien kanssa. Toivotaan että teillä jo tuo seuraava ultra laittaa pisteen niille asioille ja pääset nauttimaan ihan täysilla odotuksesta, useimmitehan kyse on tosiaan niiden pienenpientenkin riskein minimoimisesta ja kaikki on oikeasti hyvin!

Meillä oli tänään myös rakenneultra ja tällä pikkuisella oli ihan kaikki kunnossa. Saatiin hyvä kasvokuva. Esikoinen sai myös poikkeuksellisesti luvan olla ultrassa mukana, mutta oli kyllä kiinnostuneempi osaston leikkimotskarista... Olin näkevinäni tulokkaalla jotain pientä uloketta siellä jalkovälissä, mutta en voinut kysyä kun mies ei halunnut :( Supistuksista lääkäri vain totesi, että niitä nyt tulee helpommin kun on tuollainen 13-kiloinen nosteltava perheessä. Että ei auta valitus...

Hengessä mukana Helmipöllö, tsemppiä. Halille ja Rollepalle samoin lämmin tervehdys, kylläpä elämä nyt näyttää eri puoliaan.

Kaikesta huolimatta hyvää viikon loppupuoliskoa helmiksille.

Heips taas - istuskelen täällä hotellihuoneessa ja katselen telkkaria. 45-minuuttia -ohjelmassa tuli juttua Naistenklinikalta, näittekö? Taas piti tirauttaa pari kyyneltä. Mutta kiva ohjelmanpätkä se oli, varmaan on netistäkin nähtävissä.
Kävin muuten hotellin saunassa ja uimassa. Otin uikkarin kotoa mukaan - olen viimeks käyttänyt sitä kesällä. Olipas homma saada tämä ruho mahtumaan siihen nakinkuoreen. Mä kiemurtelin, vääntelin ja pari kertaa jo melkein luovutin mutta onnistuin lopulta. Ei ole koon 38 urheilumallinen, piukahko uikkari omaan nyttemin kokoa miljoona olevalle tulevalle mamille. Onneks ei ollut kukaan katsomassa :D
Mukavaa loppuviikkoa!
Pia

Mä en ehtiny katsoa sitä 45 min ku vähän lopusta, mutta huomasin kyllä lehdestä, että oli kiinnostavia asioita heti alussa. Ne taitaa tosiaan näkyä netti-tv:ssä ihan ilmaiseksi.
Mä en tiedä yhtään että mennäänkö tutustumaan synnärille. Mä oon ollu harjoittelussa synnytysvastaanotolla ja synnytyssalissa ja ihan hyvin kävi selväksi että mitä siellä tapahtuu (!) ja mies on kuulemma jo selvittäny ovet ja pysäköinnin eli mun ei tarvii niistä huolehtia. Perhevalmennus kyllä kiinnostaa, käsittääkseni niissä on jotain vauvanhoidostakin ja se ei todellakaan oo tuttua mulle joten kaikki vinkit tulee sitten tarpeeseen.
Kiva jos Nina tunsit vihdoin liikkeitä. Mä taas kohta yritän kuulostella kun meen pitkäkseni. Mies yritti yks päivä kuunnella tyhjällä vessapaperirullalla mun mahaa, mutta eihän se kuullut muuta ku mun pulssin ja jotain suoliääniä. Tänään se kirjoitti siihen pahvihylsyyn "kotidoppler" ja jollekin kaverillekin esitteli sitä. En ihmettelis yhtään jos ne sen kaverit kohta lakkaa soittamasta kun sillä on aina vauva-asioita kerrottavana eikä ne varmaan sen kavereita niin kiinnosta! Mutta en mä valita että mies on hengessä mukana.
Seuraatteko muuten paljon noita muita keskusteluja? Ihan mielenkiintoisia nuo jotkut esim. "emätinhuuhtelu". Yleensä ekat vastaukset on osoitettu alkuperäiselle kysyjälle, mutta sitten ne keskustelut kääntyy johonkin ihme vääntämiseen ihan eri asiasta, kuten tässä taannoin lapsivakuutuskeskustelussa. Joutuu aina toteamaan että meitä on moneksi eikä kaikki voi ajatella samalla tavalla. (Tätä olen miehellekin sanonut liikenteessä ettei kaikki voi millään ajaa yhtä hyvin ja täydellisesti kuin hän!)
Taidan mennä nukkumaan kun meillä on toistaseks vaan yks tv ja aina näin keskiviikkoisin top gear tai joku vastaava vie puolet bb:stä!
Kertokaahan jotain mielenkiintoista ihanasta odotusajasta kun musta tuntuu ettei mitään tapahdu vielä moneen viikkoon.
Niin ja onnittelut muuten jo puolivälin ylittäneille, perästä tullaan!

Maijustiina

Maijustiina, oot ihan oikeassa noista joistaki ketjuista. Menee täysin asiattomalle linjalle. Melkomoisen naurettavan sävyn saanut nyt tuo huuhteluketju.

Vai vessapaperirullalla voipi kuunnella massuasukkaan kuulumisia? Täytyypäs kokeilla.

Mukavaa torstaita itse kullekin!

Safiiri ja Nelkku 17+4