HELMIMAMMAT 2008 (6)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin, unohtui kommentoida noista listalta kadonneista. Toivottavasti ovat vain kyllästyneet kirjoittelemaan. Mutta oon kyllä itsekin miettinyt, että aika hyvää tuuria kun meitä on näin monta, jos ei kenelläkään ole tullut keskenmenoa alussa. Itse kirjoittelin yhdessä toisessa ketjussa edellisen raskauden alussa, joka menikin kesken. Siellä minulla oli kohtalotovereita aika monta, samoilla viikoillakin (n.8-12). Siellä oli myös joitakin aiemmin keskenmenon kokeneita, jotka olivat uudelleen raskaana. He lohduttivat, että siitä selviää nopeammin kuin uskoisikaan. Sekin jotenkin auttoi, kun sai jakaa kokemuksia muiden kanssa, vaikkakin tietokoneen välityksellä. Mutta kaikki eivät ehkä halua kertoa, jos heille on sattunut jotain ikävää, ja poistavat sitten vain itsensä listoilta vähin äänin. Tuskin he enää tätä ketjua seuraavat, mutta jos satutte lukemaan, niin haluaisin lähettää voimia koettelemuksesta selviämiseen.

auliina 30v, la 31.1/1.2, esikoinen, MKS, Mikkeli
Marjuli 29v, la 2.2, neljäs, L-PKS, Kemi, poika tulossa
HaLi! 27v, la 2.2, toinen, SKS, Seinäjoki ,poika tulossa
Litulatunen 30v, la 2.2, esikoinen, TYKS, Turku
Nina84 23v, la 2.2, esikoinen SAS, Salo
momento 26v, la 2.2, toinen, OYS, Oulu
ki-su , la 3.2
Niksu 27v, la 3.2, toinen, TAYS, Tampere
Sirenia 29v, la 4.2, toinen, K-HKS, Hämeenlinna
Kirle 31v, la 4.2, toinen
Pia 31v, la 4.2, esikoinen, Jorvi, Espoo
Wilma74, 32v, la 5.2, toinen, Kättäri, Helsinki
Helmipöllö, la 5.2, toinen, TYKS, Turku
jhk 27v, la 8.2, esikoinen, LKS, Rovaniemi, tyttö
sulis, 26 v, la 9.2, esikoinen, NKL, Helsinki
outi 24 v, la 9.2, toinen, NKL, Helsinki
Elina2, 22v, la14.2, esikoinen, TAYS, Tampere
misuli79 28v, la 15.2,toinen, SATKS, Pori
Deina23v, la 16.2, toinen, TAYS, Tampere
Pullahiiri 80, la 16.2, esikoinen, Kättäri, Helsinki
Safiiri 35v, la 24.2, neljäs, KPKS, Kokkola
C81 26v, la 25.2, esikoinen, KOKS, Kotka
tiittus 28v, la 28.2, toinen,SATKS, Pori
Maijustiina 25v., la 29.2, esikoinen, TAYS, Tampere

LKS:ssa niskapoimu-ultraan rakon tuli olla täynnä ja rakenneultraan ei. 4D-ultrassa kävin juuri ennen vessassa, eli siihenkään ei tarvinnut rakon olla täynnä.

Finnair taitaa vaatia lääkärintodistuksen 28. viikolta lähtien, esim. Blue1 vasta myöhemmin ("Mikäli synnytyksen laskettuun aikaan on enemmän kuin neljä viikkoa, voit lentää ilman lääkärintodistusta"). Mulle sanottiin neuvolassa, että toinen neuvolalääkäri on luonnollisesti ennen sitä rajaa, ja silloin kirjoitetaan todistus. Mä ajattelin olla mahdollisuuksien mukaan lentämättä joulusta lähtien.

Fiilikset upeat kauniin sään myötä!

jhk 23+1

Litulatunen 30v, la 2.2, esikoinen, TYKS, Turku, poika tulossa
momento 26v, la 2.2, toinen, OYS, Oulu
ki-su , la 3.2

Lisäsin vauvan sukupuolen muiden tietojeni perään. :)
Litulatunen 24+1.

Mun oli pakko kanssa ladata masu näkyviin :)
http://www.aijaa.com/v.php?i=1096141.jpg

Kuva on surkea ja villapaita päällä koko komeus ei edes näy täysillä, mutta laitoinpahan nyt kuitenkin.

Onpa ollut taas eloa, itkuraivareita ja stressiä. Tästä ei voi kuin parantaa. Kirjoittelen enemmän paremmalla ajalla - tiistaina on lekuri ja 4 D, ehkä sitten on taas jotain "järkevää" kerrottavaa!

Litulatunen 30v, la 2.2, esikoinen, TYKS, Turku, poika tulossa
momento 26v, la 2.2, toinen, OYS, Oulu, poika tulossa
ki-su , la 3.2

laitampa sukupuolen uudestaan kun se oli tippunut matkan varrella pois...

Alkuperäinen kirjoittaja Rollepa:
Mun oli pakko kanssa ladata masu näkyviin :)
http://www.aijaa.com/v.php?i=1096141.jpg

Kuva on surkea ja villapaita päällä koko komeus ei edes näy täysillä, mutta laitoinpahan nyt kuitenkin.

Onpa ollut taas eloa, itkuraivareita ja stressiä. Tästä ei voi kuin parantaa. Kirjoittelen enemmän paremmalla ajalla - tiistaina on lekuri ja 4 D, ehkä sitten on taas jotain "järkevää" kerrottavaa!

Millä viikolla oot?

Huomenta!
Töissä taas ja uusi viikko edessä. Viikon päästä onkin jo se 4d ultra=)
Tänään vien näitä äitiysloma papereita palkanlaskijalle ja hän ilmeisesti ne toimittaa eteenpäin. toivottavasti vaan eivät olisi lomalla, muuten kaikki siirtyy ensi viikkoon ja joutuu pakkausta odottaa vielä kauemmin..
Tänään on taas ihmeen hyvä mieli vaikka eilen olin räjähdys altis..eilen illalla mahassa oli kova melske ja kun käden laittoi päälle niin tunsi hyvin potkut=) mutta nyt on taas mentävä, mukavaa maanantaita
Nina 24+3

Tervehdys!

Myös minä ajattelin ottaa itseäni niskasta kiinni ja laittaa nuo Kelan paperit eteenpäin. Tavoitin palkalaskijan kuitenkin marjametsästä, joten huomiseen menee ensimmäinen kysely. Jos kuitenkin saisi paperit vielä tällä viikolla eteenpäin. Ihan heti en kuitenkaan pakkausta ole saamassa... Ongelmana on myös, millä perusteella saan tukea. Siis nykyisen palkan vai viime vuoden. Mulle ei ole vieläkään tullut vahvistusta verotuksesta, joten en tiedä kuinka paljon saan takasin työmatkakustannuksista. Nuo ilmeisesti kuitenkin vaikuttavat aika lailla. Joku taisi sanoa rastineensa molemmat kohdat ja valitsisivat sitten Kelassa paremman. Mä en kuitankaan luota Kelan täteihin yhtään...

Toinen, mille pitäisi päättää olisi vakuutusasia. Eilen vihdoin pyydettiin tarjous Tapiolasta, jossa meillä muutakin vakuutukset. Ilmeisesti järkevintä olisi ottaa sieltä. Tänään sain kopioitua neuvolakortin, joten asialle on jotain tehty!

Mahassa on välilläa iakmoinen mylläys ja vihdoin viime viikolla mieskin tunsi potkut. Nyt viimepäivät potkut on suuntautuneet ikävästi alas ja "sisään"päin. Ei tunnu kovin kivalta. Liikkua pitäisi kyllä ehdottomasti enemmän, mua alkaa jo ahdistaa tää mässäily ja löysistyminen. Lisäksi selkä vihoittelee jo aika pahasti ja siihenkin vaivaan liikunta varmaan auttaisi. En vaan oikein tiedä, mitä sitä tekis. Punttiskortti on jo tauolla ja uiminen ei tunnu auttavan. Tänään siis kävelemään ja kuntopiiriä kotona!

Kärryjä käytiin taas kattomassa. Ainakin pääkaupunkiseudulla taitaa olla viimeiset hetket saada tämän vuoden malleja alennuksella ja väreissä ei ole enää paljoa valinnanvaraa. Käydään tänään vilkaisemassa "viimeinen kierros" ja joko ostetaan kaupasta tai tilataan Saksasta. Verkkokaupassakin on nyt halvempaa.

Mulla taitaa maha mennä aika samoissa mitoissa kuin Rollepalla. Mahakuva on pitänyt ottaa jo pari viikkoa, mutta ei vaan olla saatu aikaiseksi... Jospa tällä viikolla...

sulis 23+2

Sulis! Meillä on Tapiolassa tulokkaalle vakuutus ja lämpimästi suosittelen kaikille vakuutuksen ottamista. Meillä esikoisella ei ole. Nyt 16 korvatulehdusta takana ja putkitus vuosi sitten(yli 900 €) Nyt samaa korvatulehdusta yli 3 vko takana ja 3 antibioottia testattu. Keskiviikkona olisi toisen korvan putkitus edessä, ja hinta 716€. Ollaan käytetty sekä kunnan- että yksityistä lääkäriä tilanteen mukaan. Mutta ainakin äidillä on tällä hetkellä suuri hätä lapsensa puolesta ja maksan yksityiselle, että saadaan kierre katkeamaan.. Alkaa olla itellä paukut vähissä..

Päivää!
Meillä ei ole ollut ekalla lapsella vakuutusta, eikä ole myöskään sairastanu...(koputan puuta), mutta nyt oon miettinyt että pitäisikö ottaa tulevalle, aika helpolla olemme nyt päässeet mutta jotenkin tuntuu että ei voi tokan kanssa mennä yhtä helposti.
Viikonloppuna taas supisteli jonkin verran, onkin ollut hetki ilman suppareita, mutta nyt oli taas, ja ihan kyllä voimakkaitakin oli. Johtunee kait siitä että on tulut matkustettua nyt aika paljon ja viimeeksi nyt viikonloppuna. Täytynee vähän vaihtaa pienenpää vaihdetta hetkeksi.

outi 23+2

Joo pienempää vaihdetta pitäisi ottaa, hurja väsymys ja supisteluja silloin tällöin on koko ajan.

Meillä ei esikoisella ollut vakuutusta eikä oteta varmaan tälle toisellekaan, mutta me ollaan päästy hyvin terveyskeskuksen kautta korvalääkäreihin ja putkituksiin, joten vaikka päätettiin että mennään sitten herkästi yksityiselle kun ei vakuutusta ole, niin ei olla kertaakaan käyty. Mut kaikki terveyskeskukset ei toimi yhtä hyvin... Esikoisella on myös ollut kaikenlaista kehityshässääkkää matkan varrrella, joten olen päättänyt, että hän on kerännyt meidän lasten lääkärikäynnit ja tulokas on tervenormilapsi, jolla on pari korvatulehdusta... Mutta monet tutut ovat olleet hyvin tyytyväisiä vakuutuksiinsa, joten kannattaa niitä miettiä!

Alkaa hiljalleen tympiä työnteko, selvästi olisi jo kivempi purkaa vauvanvaatteet ja pestä vauvalelut. Kehto on jo valmiina makkarissa (!) kun se palautui kierrosta, ja vaunut seisomalaudalla varustettuna kellarissa. Mutta koitan malttaa mieleni ja tyydyn vain hypistelemään ohimennessä vauvan pienenpientä tupsukorvaista toppahaalaria!

Itse haen tuon puolenvuoden tulojen mukaan, toivottavasti on paremmat kuin vuonna 2005, kela sen sitten päättää. Sen puolen vuoden tulo lapun (en nyt keksinyt muuta nimeä, palkkatodistus) palkanlaskija toimittaa ensi kuussa kelaan.tosin, muut laput menevät jo aijemmin

Mulla on palkka tosiaan hiukan noussut, mutta varmaan aika tasoihin menee, kun työmatkakulut huomioidaan (viime vuonna oli pidempi matka). Toivottavasti saan sen palkanlaskijan huomenna langan päähän niin kuulen sitten hänen yhteistyöhalukkuutensa (joskus kuulemma hankala tapaus). JOs menee kovin vääntämiseksi niin sitten saa mennä verotuksen mukaan. Paitsi jos tuloina käytetään 2005 tuloja, niin sitten kyllä ei! Silloin en ollut koko vuotta töissä, joten silloin selvää, että puolen vuoden tulojen mukaan mennään. Kuvittelin, että laskettaisiin nyt valmistuvan verotuksen mukaan tulot ...

Ja vakuutus otetaan kyllä varmasti, kunhan saadaan se aikaiseksi. Toivottavasti vauva ei peri mun allergiataipumusta.... Oikeestaan sen varalle tuo vakuutus.

Oon jo alkanut selvästi löysäilemään töissä. Vastuu työmaasta siirtyy ylihuomenna seuraavalle, joten mua ei enää oikein nappaa asioiden perässä juokseminen... Wilman "oireet" kuulostaa tutuilta...

Alkaako teillä kaikilla äippäloma jo tämän vuoden puolella kun puhutte 2005 tuloista? Mä oon ainakin koko ajan ajatellut että rahan suuruus lasketaan 2006 tulojen mukaan. Mihin palkanlaskijaa tarvitaan, eikö kela saa ne tiedot suoraan verottajalta? Mulla on vuonna 2006 ollut kaksi eri työnantajaa, joudunko nyt siis etsimään käsiini entisen työnantajan palkanlaskijan...? Kaikkia palkkakuitteja ei varmaan oo tallessa, oon niin huolimaton! :)

Huomenna rakenneultra, ajattelin kysyä jos kohdunsuun tilanteen näkisi samalla niin ei tarvis mennä neuvolaan. Noita supistuksia kun on koko ajan vaikka ei tekiskään mitään.

Mulla alkaa äitiysloma 28.12 siis se virallinen(lasketaan 2005 tulojen mukaan), mutta pidän hiukan lomia eka.
Mulla työnantaja maksaa palkkaa 3 kuukautta, siksi jouduin viemään hakemuksen palkanlaskijalle joka täyttää tiedot, että miltä ajalta he maksavat ym.
Koska sulla Maijustiina alkaa äippäloma?

Mulla on tänään ollut niska tosi kipeä, otin aamulla 2 panadolia ja olen koko päivän laittanut sitä kylmä geeliä, mutta ei auta. ei meinaa pystyä päätä kääntää sivulle. varmaan johtu siitä kun siskon poika eilen piti autossa ikkunaa auki ja tottakia sain kaikki kylmät ilmat niskaani

Kelan laskurin mukaan äippäloma alkaisi 25.1. Mullakin maksaa työnantaja palkkaa ekat 3 kuukautta. Tietääkö joku minkä mukaan se lasketaan jos on vuorotyössä ja ansiot vaihtelevat paljonkin? Mä oon nyt vähentäny töitä noin 3 päivään viikossa kun olen päätoimisesti opiskelija ja jos näiden nykyisten tulojen mukaan lasketaan niin tuo kolmen ekan kuukauden "palkka" on varmaan pienempi kuin vuoden 2006 tulojen mukaan laskettu äitiyspäiväraha ja siinähän ei ole mitään järkeä.
Pyydä Nina miestä hieromaan sun niskaa. :)

Huomenna sitten kuulumiset rakenneultrasta.

Huomenta!
Mulla meni esikoisen kanssa v.2004 äippäraha siten, että olin päätoiminen opiskelija, ja tein 3kk kesätöitä ennen äitiyslomaa. Kävin kovan väännön kelan kanssa äitiyspäivärahan suuruudesta ja vetosin just tuohon 3 kk työntekoon, mutta mutta.. Sain minimiäitiyspäivärahan, koska olin päätoiminen opiskelija.. Harmitti kyllä tosi paljon! Nyt haen 6 kk tulojen perusteella, kun vuonna 2005 olin äitiyslomalla ja nyt olen ollut 1,5 vuotta töissä. Varmaan päätös rahan suuruudesta tulee ihan loppumetreillä, mutta ei haittaa. Mulla alkaa äitiysloma kans joulun välipäivinä, mutta en tiedä minkä verotuksen mukaan se menee teillä, joiden loma alkaa tammikuun puolella. Kai niin, että sen verotuksen mukaan, mikä on ehtinyt valmistua. Mutta milloin uusi valmistuu?!

Huomenta,
minulla alkaa myöskin äitiysloma 28.12 ja 2005 verotuksella mennään, minäkin haen viimeisen puolen vuoden perusteella.Jos äitiysloma olisi alkanut 1.1.2008 tai sen jälkeen olisi käytetty 2006 vuoden verotusta.
Sitten taas omaa napaa nyt on ollut vointi ok,paitsi lenkkeily ei tahdo onnistua alkaa supistelemaan. Ajattelin alkaa pikkuhiljaa tekemään jouluostokset valmiiksi, niin ei tarvi sitten ruuhkassa tuskailla ison mahan kanssa.
Mitenkä teillä muilla käy jos tehy menee lakkoon,menevätkö teillä terveydenhoitajat lakkoon??Kysyin viimeksi omalta terkkarilta ja sanoi kuuluvansa terveydenhoitajaliittoon ja ei ole lakkoon menossa, onneksi!Toivottavasti saavat kumpaakin osapuolta tyydyttävän ratkaisun aikaiseksi, vaikeuttaa kyllä monen elämää pahasti jos lakko tulee!

Jahaa, arki kutsuu!Kirjoitellaan kuulumisia!

Huomenta!
Maijustiina: meillä on aika hiljasta tuon hieromisen suhteen, ja jos joskus hierookin niin runnoo niin kovin, että parempi olla hieromatta.
No menin tänään lääkääriin ja siellä olikin tällä kertaa se johtava lääkäri, tarkkaan tutki ja paineli niskaa ja sanoi että vaatii sairaslomaa, kirjotti torstaille asti ja sanoi että voi ottaa panadolia 6 päivässä.sanoi että on niska turvoksissa, toivottavasti menis pian ohi, inhottavaa kun ei pää taivu mihinkään suuntaan. En tullut viimeksi neuvolassa kysyneeksi tosta lakko jutusta, toivottavasti ei mene lakkoon meijän neuvola täti. kait sinne sitten jonkun on tilalle mentävä? tai jossain muualla ne käynnit hoidettava.varasin äsken juuri sokerirasitus kokeen ja se on 14.11.
mutta nyt menen taas

Hip hei ja huraa - me elämme todella sovinistisessa yhteiskunnassa! Mä olen pienen firman toimitusjohtaja, mikä varmaan kuulostaa hienolta mutta ei sitä ole. Siis jonkun oli "pakko" ottaa tuo titteli jotta homma olisi aikanaan jatkunut, ja se joku olin sitten minä. Nyt kun tässä suunnittelen näitä mammalomakuvioita, niin sain yllätyksekseni kaupparekisteristä kuulla että toimitusjohtajat eivät pidä äitiyslomaa. Vapautuakseni niistä juridisista vastuista joita työnkuvaani liittyy, on minun irtisanouduttava. Eli en voi jäädä äitiyslomalle niin, että saisin tuolle ajalle myös vastuuvapauden. Eli nyt vaan erokirjettä rustaamaan - ja ei toivoakaan että firmalta saisi sitten mitään palkantapaista siihen mammaloman alkuun. Huomaa että toimareita ovat yleensä iäkkäämmät miehet, eipä varmaan tällaistakaan ole monelle tullut vastaan ennemmin. Mua niin ottaa päähän!

Vähän helpottaa.. ei sentään työasiat mutta oltiin 4d-ultrassa tänään ja nähtiin tosi hyvin vauvelin kasvot ja kaikki sormet ja varpaat. LA aikaistui niin että mun pitäisikin vissiin siirtyä helmimammoihin :) (no, viralliseksi ajaksi jää kuitenkin tuo helmikuinen päivä). Ennuste olisi että vauva olisi syntyessään n. 3,5 kg. Ja tyttö se on!

Kuulostaapa hankalalta tuo toimitusjohtajan mammaloma. Isäni on yksityisyrittäjä eli oman firmansa toimitusjohtaja eikä niitä lomia tosiaankaan oo niin helppo pitää. Eikö siihen hommaan voida nimetä jotain vt. toimitusjohtajaa? Etkö yrityksen hallituksessa pysty itse vaikuttamaan palkkausasioihin? Kuulostaa tosi hankalalta tuo, luulisi, että jokin muu ratkaisu olisi olemassa. Tosin niin kai se on että monet vastaavassa hommassa olevat tekevät töitä "äitityslomallakin" tai muuten firma menee nurin.

Ultrakuulumisia: Käytiin tänään rakenneultrassa ja siellä oli kaikki ilmeisesti ihan hyvin kun "mitään poikkeavaa ei löytynyt". Se ultraaja ihmetteli kun Otus oli koko ajan liikkeessä ja potkut tuntui siihen anturiin. Aluksi se oli linkussa niin että jalat oli kasvojen edessä ja sitten se venytteli ja "istui" jalan päälle. Perätilassa se näytti olevan. Niin ja kassit ja pieni uloke siellä näytti vilahtavan, joten "veikkasi" poikaa. Mies sanoi heti, että "kalakaveri!" ja mä taas mietin että harmi kun ei mun vaaleanpunainen matto sovikaan sitten lastenhuoneeseen! Mutta pääasia oli, että kaikki oli hyvin. Ja erikoista oli se, että mitat vastasivat täysin niitä viikkoja ja päiviä, minkä mukaan on menty ekan ultran jälkeen. Eli nyt siis 20+4. Vielä kiinnostaisi mennä sinne 4 d -ultraan. Yks tuttu oli käyny siinä täällä Tampereella ja sanoi, että se kesti tunnin ja tosi tarkkaan oli katsottu kaikki nivelten asennot ym. Tää rakenneultra oli ohi reilussa vartissa, siks tuntui vähän oudolta, että näkikö se kaiken siinä ajassa.
Mä meen nyt katsomaan bb:tä, mutta varmaan jotain unohtui kertoa, joten tulen sitten takaisin. :)