hoitaja vaati lapseltani malttia odottaa omaa vuoroaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti ainokaiselle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mie";27749012]Ei pidä paikkaansa, nimenomaan leijonalle pitää teini-iässä näyttää paikka. Omassa perheessämme näin ei toimittu isosiskoni ollessa teini, ja nyt aikuisena hän on aivan kammottava, itsekäs ja psyykkisesti kieroutunut!![/QUOTE]

Näin leijonana olen täysin tuollaista vastaan. Leijona tietää paikkansa luonnostaan. Tuollainen kieroutuminen johtuu siitä että leijonan toiveita ei ole kunnioitettu eikä häntä ole arvostettu tarpeeksi.

Toivon, että tämä oli provo. Vaikka kyllä sitä kaikenlaasia vanhempia on, että toisaalta voi olla tottaki tuollaanen kasvatus, että lapsi on maailman napa.

Mulla on yksi lapsi eikä todellakaa likka oo koko ajan huomion keskipiste vaan on oppinu pienestä asti, että muutki pitää ottaa huomioon. Eikä tuota likkaa kyllä kasvateta sen perusteella mikä on horoskooppimerkkinsä, humpuukia mun mielestä sen perusteella kasvattaa.

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Toivon, että tämä oli provo. Vaikka kyllä sitä kaikenlaasia vanhempia on, että toisaalta voi olla tottaki tuollaanen kasvatus, että lapsi on maailman napa.

Mulla on yksi lapsi eikä todellakaa likka oo koko ajan huomion keskipiste vaan on oppinu pienestä asti, että muutki pitää ottaa huomioon. Eikä tuota likkaa kyllä kasvateta sen perusteella mikä on horoskooppimerkkinsä, humpuukia mun mielestä sen perusteella kasvattaa.

Joo, mutta vitsihän tuo Datalta oli.

• Tykkää
hoitajan pitäisi jättää pienet huomiotta ja paapoa vaan yhtä ainokaista nicomiinaa.

Haloo pahvit. 5v on iso osaa huomioida muitakin kun asia hänelle jo pienestä lähtien opetetaan.
Tässä maailmassa ei olla vain MINÄMINÄMINÄ.

Näin leijonana olen täysin tuollaista vastaan. Leijona tietää paikkansa luonnostaan. Tuollainen kieroutuminen johtuu siitä että leijonan toiveita ei ole kunnioitettu eikä häntä ole arvostettu tarpeeksi.

Mihin väitteesi perustuu? Ketään lasta, oli hän sitten teini tai horoskoopiltaan vaikka saapasjalkakissa, ei pidä jättää oman onnensa nojaan kasvatuksessa.

[QUOTE="mie";27749063]Mihin väitteesi perustuu? Ketään lasta, oli hän sitten teini tai horoskoopiltaan vaikka saapasjalkakissa, ei pidä jättää oman onnensa nojaan kasvatuksessa.[/QUOTE]

Älkää nyt ottako niin tosissan. Data on järkevä ihminen. Hjuumoria nääks.

• Tykkää
hoitajan pitäisi jättää pienet huomiotta ja paapoa vaan yhtä ainokaista nicomiinaa.

Haloo pahvit. 5v on iso osaa huomioida muitakin kun asia hänelle jo pienestä lähtien opetetaan.
Tässä maailmassa ei olla vain MINÄMINÄMINÄ.

Ei pitäs olla...mutta kun on. Sitten kun näitä minäminejä opetetaan ni perustelu kuuluu "mutta kun äiti sanoi"...Se vaan ei päde lapsiryhmässä että ollaan miten halutaan eikä koti sanele sääntöjä päivähoitoon.

Pakko olla provo... Nicomiina saa hoitajalta kanssa sen 5 min keskeytymätöntä huomiota. Vai saako muut lapset keskeyttää sen koska tahansa koska niillä on tärkeää asiaa juuri nyt ja naapurin Benjaminelsa on maailman tärkein ihminen?

[QUOTE="mie";27748976]Huomaa kyllä että on ainokaisenne. Ei millään pahalla...[/QUOTE]

Muakin vähän hävettää tuollainen toiminta näin ainokaisen vanhempana. Just tuollaisten takia ainokaisia pidetään aina hirveän itsekkäinä ja omahyväisinä :(.

Vaikka mä tätä provona pidänkin (ei kukaan VOI olla noin tyhmä), niin sanonpa minäkin, että ap tekee aivan hirveän karhunpalveluksen lapselleen. Vaikka mun ainokaista on pienestä saakka "koulutettu" siihen, ettei kaikkea voi saada, eikä aina ole hänen vuoronsa eikä hän saa aina ääntään kuuluviin, niin siitä huolimatta me tehdään sen eteen edelleen työtä, vaikka tyttö on kohta kahdeksan. Aina saa muistuttaa, että älä keskeytä, sun vuoros tulee kohta jne. Johtunee ihan siitä, ettei kotona ole ketään samanikäistä jonka kanssa harjoitella näitä taitoja, ja sitten kun koulussa yrittää samaa itsensä korostamista, niin ei se menekään ihan putkeen. Mut työtä tehdään niin kauan kun tarve vaatii!

[QUOTE="mie";27749063]Mihin väitteesi perustuu? Ketään lasta, oli hän sitten teini tai horoskoopiltaan vaikka saapasjalkakissa, ei pidä jättää oman onnensa nojaan kasvatuksessa.[/QUOTE]

Etkö sitten usko että planeettojen asema 2000 vuotta sitten verrattuna ihmisen syntymähetkeen määrää ihmisen luonteen ja kohtalon? Tarvitsetko tueksi vielä helsingin raitiovaunujen liikkeet? Ihmeellinen maailma: Sporalogia

Olen pahoillani siskosi puolesta, mutta tämä on leikkimielinen ketju.

Tämä ei ole provo. Miten kehtaatte arvostella perheemme elämää? Nyt kyse on 5 min mutta tulee hoitajan toimesta nouseman 15min per lapsi päivä ja tämä on sitten lapseltani 45min pois hoitajan ajasta josta maksamme. Ei kuulemma ole kaikki ajat peräkkäin mutta todella paljon joutuu lapsi olemaan itsekseen.

No itsepä perheesi elämän tänne nostit. Ja nyt kun ei vastaukset miellytä, niin kaikki muut on täällä ihan perseestä. Ootko säkin saanut samanlaisen kasvatuksen kuin lapsesi saa?

Alkuperäinen kirjoittaja ainokaisen äiti;27749208:
Tämä ei ole provo. Miten kehtaatte arvostella perheemme elämää? Nyt kyse on 5 min mutta tulee hoitajan toimesta nouseman 15min per lapsi päivä ja tämä on sitten lapseltani 45min pois hoitajan ajasta josta maksamme. Ei kuulemma ole kaikki ajat peräkkäin mutta todella paljon joutuu lapsi olemaan itsekseen.

Eikö ne muut hoitolasten vanhemmat sitten maksa hoidosta samalla lailla? Saahan se sinunkin Nikoliinasi sen oman 15 minuuttiansa.

Voi yhyy kun sun kullannuppusi joutuu huimat 5min olemaan ilman huomiota sillontällön. Kova tulee olemaan törmäys eskarissa jo, saati koulussa. Piä se kotona jos noin koville ottaa se että lapses ei oo se napa ja tule aina ensin.

Voi herregud. Tulisin varmasti hulluksi, jos mä joutuisin antamaan vilkkaille lapsilleni 100% huomion koko saakutin päivän. Mitään ei kerkeisi tekemään päivän aikana kotona. Siis eikö muka 5- vuotias osaa leikkiä kavereiden kanssa keskenään 3 x 15 min??? Ja siis, eihän hoitaja ole POISSA noita aikoja lapsen ulottuvilta, vaan huolehtii lapsen akuutit tarpeet (joihin ei pitäisi kuulua tarpeeton pompottelu).

Oi voi. Sinulle lapsesi saattaa olla maailman napa mutta muulle maailmalle hän on tasan yksi monista. Ei sen kummempi kuin kukaan muukaan. Maailma ei muutu teidän nicopetterin tultua planeetalle. Jos sinä haluat pitää häntä maailman tärkeimpänä henkilönä, niin ei sinun auta kuin hoitaa hänet itse. Ja hoitaa tuo peruskoulukin ihan kotiopetuksena, vain siten voit varmistaa, että sinun jantterisi saa ihan kaiken huomion ihan koko ajan. Sen jälkeen tietty voi olla vaikeampaa mutta haittaakse?

Ettäkö jos sinulla on jokin puhelun kesken vaikkapa terveyskeskukseen, pankkiin, neuvolaan tms. niin aina lopetat puhelun ja kuuntelet lapsen asian ja soitat sitten uudestaan? Tai sanot luuriin että odottaa hetken kun sun lapsella on just nyt tärkeää asiaa?

Näin kasvatetaan ensin kotityranneja ja sitten päiväkoti/koulu ja työpaikkatyranneja.

Minä, minä, MINÄ ensin. Kuunnelkaa nyt kaikki kun minulla on asiaa!!

Just joo! Ihan kiva systeemi hoitajalla ja sinun lapsesi tulee muutenkin opetella odottamaan omaa puheenvuoroaan. Myös muilla ihmisillä on asiaa kuin hänellä ja lapsen asia ei ole aina tärkein. Meidän perheessä esim. ei saa keskeyttää toisen puhetta hölöttämällä omaa asiaansa kun toinen puhuu. Ja jos minä olen puhelimessa esim. neuvolaan tms. niin lapsilla useinkin on "asiaa" (saako ottaa mehua? saako katsoa telkkaria? eli juuri sitä kuuluisaa tikusta tehtyä asiaa). Silloin riittää kun nostan etusormen pystyyn merkiksi siitä että ei nyt, asia saa odottaa sen aikaa että olen puhunut puheluni loppuun.

[QUOTE="Tille";27748884]Kukaan ei kirjoita tällaista tosissaan. Provo![/QUOTE]

Ei tämä välttämättä ole provo. Tapaan säännöllisesti perhettä jossa lapset päättävät kuka puhuu ja milloin. Kun yrittää keskustella aikuisten kanssa niin 5 ja 7v. lapset ja heillä tosiaankin on aina asiaa. Ja kun en kiinnitä huomiota joka lauseen välissä niin äiti sanoo aina "kuunnellaanpa nyt kun Matiaksella ja Joonatanilla on asiaa" tai sanoo kesken minun lauseeni poikaansa katsoen "mitä sinulla kulta on asiaa?".

Eikä kyse ole siitä ettenkö ikinä kuuntelisi lapsia, tottakai kuuntelen ja juttelen heille, kyselen kuulumisia jne. Mutta kun mitään ei voi puhua aikuisten kanssa kun nämä kaksi sankaria on koko ajan äänessä. Kuunelkaa mua, katsokaa mua ja jos ei se tapahdu heti niin äiti käskee vieraita kuuntelemaan lapsiaan tai sitten pojat alkavat huutaa isoon ääneen "KUUNNELKAA MUA NYT KUN MULLA ON TÄRKEETÄ ASIAA".

Ihemttelen tässä sekä aloittajan tapaa toimia, että hoitajan. Mun mielestä on erikoista, että hoitaja aikoo viettää joka päivä 15 min per lapsi kahden kesken. Siis miksi ihmeessä? Mitä

[QUOTE="töppö";27749317]Ihemttelen tässä sekä aloittajan tapaa toimia, että hoitajan. Mun mielestä on erikoista, että hoitaja aikoo viettää joka päivä 15 min per lapsi kahden kesken. Siis miksi ihmeessä? Mitä[/QUOTE]

karkas kesken...

Mitä ne sen ajan tekevät? En ole kuullut, että missään olisi tällaista käytäntöä.

Toisaalta olen myös sitä mieltä, että lapsen täytyy selvitä hetki ilman huomiota ja osata odottaa vuoroaan.

Ei tämä välttämättä ole provo. Tapaan säännöllisesti perhettä jossa lapset päättävät kuka puhuu ja milloin. Kun yrittää keskustella aikuisten kanssa niin 5 ja 7v. lapset ja heillä tosiaankin on aina asiaa. Ja kun en kiinnitä huomiota joka lauseen välissä niin äiti sanoo aina "kuunnellaanpa nyt kun Matiaksella ja Joonatanilla on asiaa" tai sanoo kesken minun lauseeni poikaansa katsoen "mitä sinulla kulta on asiaa?".

Eikä kyse ole siitä ettenkö ikinä kuuntelisi lapsia, tottakai kuuntelen ja juttelen heille, kyselen kuulumisia jne. Mutta kun mitään ei voi puhua aikuisten kanssa kun nämä kaksi sankaria on koko ajan äänessä. Kuunelkaa mua, katsokaa mua ja jos ei se tapahdu heti niin äiti käskee vieraita kuuntelemaan lapsiaan tai sitten pojat alkavat huutaa isoon ääneen "KUUNNELKAA MUA NYT KUN MULLA ON TÄRKEETÄ ASIAA".

Juu, kyl näitä on. Tullaan väliin aina ja volyymi vaan nousee jos ei hetipaikalla huomio käänny huutajaan.

Mun kolmevuotiaskin ymmärtää jo kun sanotaan että aikuiset puhuu nyt asian loppuun jos on joku juttu kesken. Osaa odottaa vuoroaan ja tietää että oma vuoto tulee kohta. Ja on ainoa lapsi.

Yhteistyössä