Alkuperäinen kirjoittaja äiti ainokaiselle;27750911:
Herranjestas! Ihan oikein tehtävä tuottaa pettymyksiä? Mitäs olet suunnitellut täksi iltaa? Entä aamulle? Mikä pettymys on vuorossa?
Jos vaikka vanhemmat tuottaakin pettymyksiä ei niitä hoitajan tarivitse tuottaa! On todella rankkaa kun hoidossa on eri säännöt ja lapsi vaati kaksin ellei jopa kolminkertaiset huomiot sitten vanhemmilta iltaisin ja aamuisin kun hoitaja ei hoida työtään vaan muka kasvattaa syrjimällä-
....
En ole se, jolle vastasit, mutta tälle illalle on luvassa sellainen pettymys, että tv laitetaan kiinni yhden tai kahden Muumin jälkeen, sellainen, että ruokapöydässä kielletään maidon tahallinen päristäminen suussa, ja vielä hyvänyöntoivotukseksi se, että nukkumaan lähdetään sitten kun pyydän (toki ennakoidaan jne.).
Huomisaamun pettymyksiksi olen kaavaillut tuota samaa maidonpäristämisjuttua. Mahdollisesti aattoaamun riemuksi tuotan ylimääräisen pettymyksen rajoittamalla koristeiden riepottelua, mikäli tarpeen. Lisäpettymyksenä vielä pian aamupalan jälkeen kuopukselle se, että hänet puetaan, ja esikoiselle se, että hänen täytyy pukea itse. Sounds like a plan?

En odota näistä mitään tunnin itkupotkuraivareita, mutta kyllä meillä tehdään asioita, jotka eivät täysin sovi lasten just senhetkisiin suunnitelmiin.
Tuli mieleen siitä, kun sanoit, että lapsi "panikoi" noissa tilanteissa, että miten olet käsitellyt niitä kotona lapsen kanssa? Meidän lapsilla siis ei ole tuollaista taustaa, mutta esikoiseni joskus kommentoi jotain asiaa, mikä tehdään päiväkodissa eri tavalla kuin kotona, ja olen ihan sanonut, että siellä on omat systeemit, ja täytyy ollakin, kun lapsia on 25, ja kotona vain kaksi. Anteeksi, mutta pidätkö omaa lastasi jotenkin yksinkertaisena, kun et usko hänen tuossa iässä ymmärtävän, että eri paikoissa toimitaan eri tavalla ja tilanteen mukaan?