Huhtikuulaiset 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Athene
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Athene

Vieras
Aloitetaanpas taas uusi ketju. Toivottavasti tuossa listassa ovat kaikki tähän mennessä tietonsa laittaneet mukana...

1.4
2.4
3.4
4.4
5.4. Ipana, 28, toinen muksu, Kätilöopisto
5.4. Lilja, 21, esikoinen, KOKS
6.4. Peenu, 26, esikoinen, Seinäjoen keskussairaala
7.4
8.4. mimmi, 24, esikoinen, OYS
9.4
10.4. akiram,28,esikoinen,LPKS
11.4. hipsu, 28, esikoinen, Jorvi
12.4
13.4
14.4. Athene, 28, esikoinen, KYS
15.4
16.4
17.4
18.4
19.4
20.4
21.4
22.4. satu-täti 27v, mies 29v...yhdessä 11v, 4 raskaus, josta
1 km...lapset tyttö 3/98 ja poika 6/02, P-KKS
23.4
24.4. Molly, 25, esikoinen, TAYS
25.4. vivi,37,neljäs,Jorvi
26.4
27.4. aurinko, 28v, esikoinen, OYS
28.4
29.4. Miuku, 28, Esikoiset eli kaksoset, Kätilöopisto
30.4

En valitettavasti voi lisätä omia tietoja tuohon listaan kun ei tällä hetkellä ole mahdollisuutta tietokoneelle... Voisiko joku ystävällisesti lisätä ne mun puolesta? Täytyy wappailla jonkin aikaa kännykällä.
Eli, la on 30.4. Olen 25 vuotias ja toista odotan.

Iltapahoinvointi jatkuu edelleen. Ällötys alkaa suunnilleen viiden aikaan ja jatkuu koko illan. Ei kiva...
Housut alkaa pikkuhiljaa kiristämään vatsan seudulta. Ja tuntuu, että alavatsa on jotenkin turvoksissa. Mulla on edellisestä raskaudesta kahdet housut, mutta voi olla, että ostan vielä yhdet jos löydän kivat.
Vielä reilu viikko seuraavaan ultraan... Odotellaan...

1.4
2.4
3.4
4.4
7.4
9.4
12.4
13.4
15.4
16.4
17.4
18.4
19.4
20.4
21.4
22.4. satu-täti 27v, 2 lasta, P-KKS
23.4
26.4
28.4
30.4 Mustikka,25 v.,toinen

Satu-täti,toivottavasti sinulle käy näin että listassa on vain nimi,ikä,monesko ja synnytyspaikka : )?
Ajattelin että näin olisi selkeämpi,mutta jos haluat laittaa muutkin tietosi,niin laita uudestaan : )

Kyllähän tuo tuolleenkin passaa, ois vaan kiva kun vähän tietäisi odottajien taustoja muutenkin kuin vaan pelkän lasketunajan... No, mielipiteensä kullakin =)

1.4
2.4
3.4
4.4
7.4
9.4
12.4
13.4 Sasa, 24, esikoinen, Satakunnan keskussairaala
15.4
16.4
17.4
18.4
19.4
20.4
21.4
23.4
26.4
28.4

Päivitys listaan..

13.4 Sasa, 24, esikoinen, Satakunnan keskussairaala
27.4. Tosca, 27v, toinen, Kätilöopisto

Hyökkäsin teitin ketjuun ja supistin samalla listaanne ;) Olen pahoillani, mutta minulla oli täsmälleen sama LA kuin Auringolla ja oli hassun näköistä noin pitkässä listassa, että oli sitten peräkkäin kaksi samaa päivää. Jos sattuu, että tulee paljon samalle päivällä LA:ja niin lista vaan kasvaa. Tämä on siis vain ehdotus listasta ja sen saa muuttaa takaisin.. ;)

Tämä on siis huhtikuulaisten 3-ketju jo.. Itse olen käynyt välillä kurkkimassa ketjuanne, mutta en ole vielä osallistunut. Enemmänkin vierailen tuolla vauvan hoito puolella esikoiseni kuulumisia kertoilemassa. Ajattelin kokeilla myös tätä nyt. :)

Eli tietoja minusta. Odotan nyt tosiaan toista lastani, esikoiseni on 8kuukautta vanha eli lasilleni tulee ikäeroa 1 v 3kuukautta. Minulla on siis aika hyvin vielä muistissa edellinen raskaus ja tietysti synnytys. Asun Vantaalla mieheni, poikani ja koirani kanssa.

Mitäs teillä on tällä hetkellä keskustelussa? Muistaakseni Mustikka mainitsit, että sinulla on pahoinvointia.. Mulla oli kans tosi pitkään ympäri vuorokautista pahoinvointia, mutta nyt se on jonkin verran helpottanut. Tällä hetkellä ällötys painottuu aamuun ja helpottuu, kunhan syö jotain. Päivällä saattaa tulla veilä pahoinvointia, jos unohtaa/ei kerkiä syömään.

Niin ja tänään anoppi tosiaan sanoi,e ttä mahanseutu alkaisi pyöristymään ja kysyi onko kukaan huomannut raskauteni. Emme ole mieheni kanssa vielä julkistaneet tietoa raskaudesta kaikille. Tällä hetkellä tieto on vanhemmilla ja lähimmillä ystävillä. Mites muilla?

Mustikka: mullaki on edellisesta raskaudesta parit housut, mutta ajattelin hankkia vielä semmoset odotusajan haalarit. Mun äitiysvaatteet on vaan lainassa tällä hetkellä, kun kaverini on raskaana ja hänellä on LA marraskuun alussa. Saa nähän joudunko kohta häneltä yhet housut hakemaan pois ;) Vielä kuitenkin mahdun tavallisiin farkkuihini. Nyt tänään tuntui ensimmäisen kerran, että näähän kiristää!

Niin ja tänään mulla oli tosi kummallista mahakipua, mutta se meni onneks ohi. Mulla on jotenkin kauhee tunne, että mä saan vielä jonkun keskenmenon. Odotan innolla sitä kutua ensimmäiseen ultraan, että saisin vahvistuksen sille, että olen todellakin raskaana!!

Onpa sulla Mustikka ""aikasin"" ultraaika.. Mulle ei tosiaan oo vielä edes kutsua tullut! Mites muilla?

Nyt ei tuu mitään mieleen ja ku tää oli niin ""uus"" ketju niin ei ollu vielä kovin moni kuulumisiaan kirjoitellu. Jatketaan myöhemmin ja toivottavasti olen uutena vielä tervetullut ketjuunne, vaikka olenkin 2 ketjua myöhässä ;)

Tosca rv 10+3? (mä oon ihan sekasin jo tosta raskausviikostani ;)

Päivitys listaan.. mulla ku on niin paljon just nyt hommia ja telkastakaan ei tuu mitään ;)

1.4. Timangi, 27v, Helsinki,
5.4. Ipana, 28v, toinen muksu, Kätilöopisto
5.4. Lilja, 21v, esikoinen, KOKS
6.4. Peenu, 26v, esikoinen, Seinäjoen keskussairaala
8.4. mimmi, 24v, esikoinen, OYS
10.4. akiram, 28v, esikoinen, LPKS
11.4. hipsu, 28v, esikoinen, Jorvi
13.4 Sasa, 24v, esikoinen, Satakunnan keskussairaala
14.4. Athene, 28v, esikoinen, KYS
21.4. Sari, 23v, esikoinen,
24.4. Molly, 25v, esikoinen, TAYS
25.4. vivi, 37v, neljäs, Jorvi
27.4. Tosca, 27v, Vantaa, toinen, Kätilöopisto
29.4. Miuku, 28v, Esikoiset eli kaksoset, Kätilöopisto
30.4 Mustikka ,25v, toinen

Kiitos Tosca listan supistamisesta - on kivan kompaktin näköinen nyt :)

Kyselit myös, joko ympäristö tietää raskaudesta. Meillä taitaa tietää jo turhan monikin.. Mun parhaimmille ystäville kerroin oikeestaan hetikun testi näytti plussaa. Mun vanhemmille kerrottiin muutama viikko sitten, kun ne alkoi järjestellä huhtikuuksi matkaa ja äiti hössötti mua niiden kotiin koiravahdiksi. Pakko oli siinä vaiheessa sanoa, ettei ehkä kannata laskea mun varaan.. Miehen vanhemmat ei tiedä vieläkään, tarkoitus ois kertoa lähiaikoina kunhan sopiva tilaisuus tulee.

Viime perjantaina töissä mun esimieheni alkoi kertoa luottamuksellisia asioita siitä, mitä mun etenemisen suhteen on ajateltu ja miten tietyt suuret muutokset työtehtävissä tulisi eteen keväällä. Pistin silmät kiinni ja ajattelin mielessäni että voihan helevetti, ei oo todellista. Ajattelin vaan, että syteen tai saveen ja kerroin esimiehelle (nainen, omia lapsia, onneksi) tilanteeni. Esimies otti asian tosi hyvin, onnitteli ja kiitteli kun kerroin näin ajoissa, että ehtivät etsiä sijaisen mulle. Varsinkin kun kaksosraskaudessa jäädään usein tosi aikaisin äitiyslomalle. Mun tapauksessa siis jo todennäköisesti tammikuussa.
On kyllä paljon helpompaa olla töissä kun ei tartte koko ajan peitellä ja piilotella pahoinvointia tai kasvavaa mahaa.

Pahoinvoinnista puheen ollen, olo on täällä pikku hiljaa helpottumassa. Huono olo ilmaantuu oikeestaan vaan aamupäivisin ja iltaisin saa jo olla ihan rauhassa. Väsymys ei vaan taltu ja vessassa juoksen viisi, kuusikin kertaa yössä. No, se hinta kai tästä on maksettava :)

Mukavaa viikkoa kaikille!

Miuku: vai on sulla ihan kaksosraskaus. Missäs vaiheessa se huomattiin? Kiinnostaa vaan, kun meilläkin on ""sukurasitteena"" ;) kaksosia..

Niin ja kiva, et sun pomo Miuku suhtautu niin hyvin tohon raskauteen, vaikka oliki jo suunnitellu ties mitä sun pään menoks. Mä oon tosiaan äitiyslomalla esikoisen kanssa vielä tämän kuukauden ja sitten jnään hoitovapaalle, kunnes taas jään äitiyslomalle ;) On mullaki tilanne.. Pomolle oon kans jo tilanteeni kertonu, munku oli alunperin tarkotus mennä tekee muutamaa päivää töitä äitiysloman jälkeen. Nyt en sitten meekään, kun tuleekin toinen jo näin pian. :)))

Että tällasta täältä meiltä.

Tosca rv 10+4? ;)

Miuku: huomasin muuten, että meillä ei oo lasketuissa ajoissa kauheesti eroa ja ollaan molemmat menossa kättärille! ;) Mulla viime raskaudessa poika tuli päivää ennen LA:ta, saa nähä miten nyt käy?

Tosca:Mulla huomattiin toi kaksosraskaus jo varhaisultrassa viikolla 6 ja risat. Kummaltakin löytyi syke ja ruskuaispussi, vauva A on tosin pienemmässä sikiöpussissa kuin vauva B. Kuulemma on mahdollista, että toinen sikiö vain katoaa alkuraskauden aikana eli nyt vaan odotellaan että päästäis np-ultraan tarkastamaan tilannetta. Lääkäri kehotti kuitenkin elämään niin, että kaksoset ois tulossa, koska useimmiten luomukaksoset säilyy loppuun saakka toisin kuin hedelmöityshoidossa alkunsa saaneet. No, nähtäväksi jää.

Hyvin mahdollista, että pötkötetään kättärillä rinnakkain sitten huhtikuussa :) Mulla tää tilanne tosin em. syystä hieman elää ja voi olla, että synnytän paljon ennen laskettua aikaa, mikäli tosiaan kaksoset tulee. Mulla puuttuu verestä myös hyytymistekijöitä ihan synnynnäisesti eli voi olla että tulee siirto naistenklinikalle, jos kättärillä katsotaan mun tarvitsevan ylimääräistä hoitoa. Valitsin kättärin alkujaan siksi, että asutaan reilun 5 minuutin ajomatkan päässä sieltä. Saas nähdä mihin päätyy lopulta.

Kuumeisesti olen nyt kaksi viikkoa odotellut postista np-ultra-aikaa, mutta ei vaan näy eikä kuulu.. :(

Kättäriltä saa odottaa ihan viimeseen asti niitä aikoija ultraan.. 2 vuotta sitten kun oltiin esikoista odottamassa, ajat tuli melkein heti kun neuvolan terkkari ne oli faxannut sinne. Jostain syystä ne pihtaa aikojaan nykyään. Pöh. Huonompi juttu kun oon vuorotöissä :(

Kättärille saa muuten sitten ottaa esikoisen ultraan mukaan jos on mies tai muu saattaja messissä. Jorvissa heittivät kaverini ukon ja pojan tylysti ulos.. Meillä tyttö sai tulla mukaan kun istui vaunuissa, viihtyi nätisti keksikipponsa kanssa. Harmittaa kaverin puolesta kun ei sitten mies saanutkaan nähdä pikkuista tulokasta. Ihmeen jäykkää toimintaa Jorvilta.

Meillä tyttö tuli jo viikolla 36, voipa olla että tää huhtivauva onkin maalisvauva, saapi nähdä. Sisätöihin olen jo siirtynyt, neuvola otti aika tiukan linjan.

Moikka moi! Ollaan nyt taalla sateisessa Phuketissa, ihan kauhea ""laspalmasteneriffa"" (siis ei minun mieleeni), tultiin vaan tapaamaan tuttuja ja hankkimaan sukellusvermeita. Tulvia Bangokissa ja Chiang maissa, taytyy vahan miettia mihin seuraavaksi lahdetaan. Pohjoiseen kai kuitenkin. Loydettiin hieno kortti mika oli ison lahjapaketin muotoinen ja kun sen avasi siina luki ""Surprise"". Sinne valiin siis sujautettiin ultrakuva, missa vauvalla hienosti kasi vilkuttamassa. Kortti lahti kohti tulevia isovanhempia. Eikohan reilun viikon paasta puhelin pirise... Mun aidille kerroin jo aiemmin, kun tuntui, etta se vaistosi, etta ma olen vahan outo...kyseli, etta onko kaikki varmasti hyvin jne. Oli kiva, kun se oli tanaan lahettanyt viestia, etta ihanaa, kun musta tulee taas mummo. (Siskolla on 3 lasta) Ma ajattelin, etten viela listaudu, kun mulla on kolme eri laskettua aikaa, yksi neuvolatadin, yksi itse menkoista laskettu ja sitten siita taalla tehdysta ultrasta. Laakari sanoi, ettei se valttamatta ole taysin oikea, kun ohjelma on tehty aasialaisille vauvoille. No, Suomessa sitten katsotaan tilanne uudestaan. Kaverit, siis lahimmat tietavat myos raskaudesta, olen porukan raikuli ja kova juhlija, joten ihan mahdotonta olisi salaaminen ollut. :) Oksentelen melkein joka paiva ainakin kerran, mutta se sujuu jo niin rutiinilla, ettei paljon haittaa. :) Poikaystavan tupakointi vaan jotenkin arsyttaa, kun siitakin saattaa tulla oksu...En jaksaisi yhtaan siita valittaa, kun se on jokaisen oma asia, etta polttaako vai ei. Natisti vaan vihjailen... Se on muuten hyva puoli taalla turistirysassa, etta sain himoitsemaani ruisleipaa juustolla ja kurkulla. On ollut nimittain hetkia, jolloin olisin ollut valmis antamaan vaikka vasemman jalkani palasesta leipaa. Syon normaalisti aika terveellisesti (olen myos kasvissyoja), enka ikina ole tykannyt mistaan makeista pullista yms. mutta nyt menee teehenkin sokeria ja mita kummallisimmat leivokset vetaa puoleensa. Pahapaha. Nalka tulee muutenkin aina pari tunnin valein riippumatta siita paljonko on syonyt. Kohta olen kai mammutin mitoissa. Kaikille ihanaista paivaa ja kauniita ajatuksia!

Mansikka!
Meinaatteko ihan laitesukeltaa? Mulle nimittäin sanottiin että sitä ei saa harrastaa ollenkaan raskauden aikana.. Kaiketi kaasujenvaihdon takia. Olisin muuten tehnyt muutaman intron 10 metriin, mutta piti tyytyä snorklailuun Kreikassa.

Mahtaa olla tulevat isovanhemmat kortin saatuaan Hoo Moilasina ;)

Mukava lukea Mansikan kuulumisia maailmalta... itsellenikin tulee melkoinen kaipuu jonnekin lämpimään, kun täällä sen kuin päivä lyhenee.

Tervetuloa Tosca mukaan ketjuun! Kiva, että huhtikuulaisten joukko kasvaa :) Ihan sananmukaisesti tuntuu olevan itsellänikin tuota kasvua havaittavissa, sillä olen joutunut jo muutamat farkut jättämään pois käytöstä, kun ahdistavat niin kovasti. Parhailta päällä tuntuvat matalavyötäröiset housumallit.

Minä todennäköisesti kerron töissä raskaudestani vajaan kuukauden kuluttua, noin rv16. Silloin on työpaikalla vähän muutoksia tiedossa, joten se on sopiva sauma kertoa asiasta. Jotenkin jo odotankin, että viikkoja olisi kertynyt sen verran, että maha alkaisi kunnolla näkyä ja asiasta tulisi sen myötä ""julkinen""...mutta uskoisin, että eiköhän tuokin asia tapahdu tässä seuraavan parin kuukauden aikana...

Hei taas!

Täällähän on oltu ahkeria, kun jo kolmas ketju alotettu :D kivakiva! :)
Mulla on tullu takasin tää alkuaikojen (heh, ihan ku nyt olis jo niin kauhean pitkällä:) armoton väsymys, toissailtana oli pakko käyä kaheksalta nukkumaa ja aamuu asti nukuin hyvin :) eilen sentää yheksää asti jaksoin valvoa :) tylsää, muutenki jotenki kauhean saamaton olo, mikää ei tunnu huvittavan. En tiiä olisko tää jotain syysmasennusta vai mitä mut kivaa ei oo :(

Tuntuu muuten ihan käsittämättömältä et nyt on jo vkolla 14, huomen alkaa vko 15. Mihin aika menee?? vastahan sitä hihkuttii tikku kädessä :) hmm..ehkä mun aika menee nopeasti ku nukun puolet päivästä :)

Kävin eilen h&m:llä ja kattelin samalla millasia äippävaatteita siel on. Muutama ihan kivan näkönen paita siel oli mut muuten ne oli mun mielestä aika järkyttäviä. En tiiä mikä niis oli sellasta mikä ei miellyttäny, mut en kyllä välttämättä moniakaan niistä pukisi päälleni. Alkaa tosin olla ongelma, ku olen koittanu ettiä kaupoista jotain vähän paksumpia pitkähihasia (koska mulla on aina kylmä:), mut maha pömpöttää jo sen verran, et yhtää paitaa en oo sovittanu mikä ois peittäny mahaa ja viel en haluis kaikkien huomaavan mitää..en kyl ymmärrä miks haluan salailla viel..onko muilla sama, vai oletteko jo vapaasti kaikille kertonu?

Mulla näyttää tänää olevan tämmöin valituspäivä..On taas niin suuret ongelmat että.. ;)
noh..pitäähän välillä olla vähän huonollaki tuulella, onneks ei oo mies kotona :)

Mukavaa Tosca kun tulee vielä uusiaki joukkoon, listan mukaan meitä ei kuitenkaan liikoja täällä ole :) Tosin kaikki ei kai vielä ole listautunu, mutta tuskin täälä koskaan on liikaa ihmisiä :)

Oltii muuten päästy tippumaa kolmannelle sivulle, hui!

Ainii, semmosta mietin että kuinkas moni täällä on kirjotellu vauvahaaveissa jo? Molly ja Athenen muistan nimeltä ainaki sieltä..ehkä jostain viikkoketjuista? :) tuntuu jotenki neki ajat kaukasilta, välillä tosin meinaa automaattisesti mennä sille puolelle :)

joo..eipä mulla muuta, eiköhän ollu tässä taas ihan tarpeeksi :)

Up up up... mehän ollaan ihan tiputtu jonnekin piiloon!

Mukavia uusia, omaa napaa. En alkuviikosta ollut ihan varma tunsinko vauvan liikkeet, mutta nyt ei ole enää epäilystäkään. Siellähän se hilluu! Ei voi paukuksi enää sekottaa.. Ihan kuin joku tökkisi kevyesti Topsi-puikolla sisältä päin, toisaalta tuntuu kuin pienen pieni vissykupla nousis lasin pintaa pitkin.

Esikoiselta tunsin liikkeet viikolla 15+jotain, nyt hiukan aiemmin. Mites Vivi, sullahan oli 4. pikkuinen tulossa? Kuinka aikaisin tunsit liikkeet ja onko raskauksissa ollut eroja tän suhteen?

En enää muista esikoisesta milloin tunsin ekat liikkeet koska siitä on jo 9 v.,mutta näistä muista pikkuisista olen tuntenut pikkuista ""kuplintaa"" viikolla 11,kuten nyttenkin.

Meidän keskimmäinen joka on 2.5 v kurkistelee mun puseron alla katsomaan vauvaa ; )
Sitten näyttää sormilla miten pieni vauva on.

Kovasti odotan ultraa joka on parin viikon päästä.

Hyviä vointeja kaikille :)

Mä oon sitte ilmeisesti tulossa kipeeks :( Kurkkua kivistää ja yöllä korvaaki särki. Sitte piti vielä eiskoisen kaanssa pomppia pystyyn 4-5 kertaa. Aamulla sitte oksensin ihan oikeesti ekaa kertaa tän raskauden aikana. Viime raskaudessa en oksentanu kertaakaan. Vai onkohan tää jotain vatsaflunssaa?

Ei oo mitään kutsua vieläkään kättäriltä tullu ja ens vkolla pitäis mennä neuvolalääkärille. En millään malttais odottaa sitä ultraa.. Must tuntuu, et mun maha on TOOSI iso tai siis huomattavasti isompi tässä vaiheessa ku mun edellisessä raskaudessa. Mies jo naureskeli, et ku se on noin iso niin mitäs jos siellä onki kaksoset. ;)

Mulla ei vielä mitään selviä tuntemuksia vauvan liikkeistä oo.. Mutta eipä tässä mikään kiire vielä rv11 ookaan. Kai?

moikkis!
Eilen kävin neuvolassa lekurin sisätutkimuksessa se olikin ihan nopee toimitus, kun aina oon inhonnut noita ronklauksia.. Siellä sitten kuunteli lekuri myös sydänäänet masun päältä, ekan kerran kuulin :) oli kyllä mainio olo. Kaikki vaikutti olevan ok, tosin virtsanäyttees oli plus kaksi valkosolua. Mitää tulehdusta ei kyllä oo. Käskivät vaan peseen hyvin ja heti jos tulee jotai tulehduksen tynkää niin lääkäriin.
Kaveri kyllä sanoi et se oli passitettu heti yhestäkin valkosolusta jo jorviin? paitsi sillä oli kyllä muutenki erityisseuranta.
Painoakin oli kuukaudes tullu hurjat 400gr, kyllähän toi masu tossa on. Joku kommentoi vaatteista tuolla aikasemmin. Yritän kyllä viimeseen asti mahtua vielä omiin vaatteisiin. Joitai isompia paitoja oon joutunu ostaa ja niistäki kyl näkyy maha.Äippävaatteita en oo ees käyny vielä koittaas, pitäs kai alkaa kattelee. Yritin uimapukua löytää mutta ihan oli tuskaa. Äippäpuku näytti ihan tyhmälle mammalle ja mahankohtaki roikkui hassusti.Täytyy vielä ahtautua omaan uikkaan.

Tosca,
ei oo mikään kiire liikkeitten suhteen. Eri ihmiset tuntee ne hurjan eri aikaan, ensisynnyttäjä voi tuntea ne niinkin myöhään kuin 20 viikon tietämillä. Uudelleensynnyttäjät yleensä havaitsee ne hiukan aiemmin kuin esikoista tehdessään. No worries siis.