Huhtikuulaiset 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Athene
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huoh, taas kotiuduin töistä ja koko ratikkamatkan olin oikein odottavaisin mielin ja ihan varma, että np-ultraan ois tullut kutsu. Mutta ei vaan näy. Ensi tiistaina on lääkärin vastaanotto, ihan mielenkiinnolla siis sinne kun viime neuvolastakin on jo monta viikkoa.

Ooteko muut huomanneet, että teillä kasvaisi kynnet tai hiukset nopeammin kuin tavallisesti? Mulla kasvaa oikein humisten. Kolme viikkoa sitten kävin kampaajalla ja tänään aloin tarkastelemaan kuontalon tilannetta. Hirmuinen juurikasvu ja tukka on kasvanut ihan muodottomaksi. No, en valita, kasvakoot.

Tänään ostin ekat mammapöksyt. Ne on Lindexiltä, mistä en ole ikinä eläissäni ostanut ainoatakaan vaatetta. Noi on tosi hyvät ja niissä on sellainen resorivyötärö, joka toistaiseksi ulottuu rintojen alle. Vaan kyllä ovat mukavat jalassa, en olisi arvannut! Kaverini kehui, että saattaisi itsekin harkita niitä ihan vaan laivan seisovaan pöytään, kun siellä maha on aina ihan pullollaan :) (ei siis ole raskaana)

Miuku: samassa tilanteessa siis ollan tuon np-ultran kutsun suhteen.. huoh!

Mulle kävi hiusten ja kynsien suhteen silleen, et koko imetyksen ajan multa lähti hiuksia ihan tupottain ja nyt kun tulin uudelleen raskaaksi niin se loppui (imetän siis edelleen esikoistani 8kk). Eli nyt taas näyttää hiukset kasvavan tämän raskauden myötä. Odotan vaan kauhulla, et ku itse raskaus on ohi niin lähteekö multa vaan koko kuontalo irti ;)

Miuku: niin Lindexillä on yllättävän kivoja mamma vaatteita,v aikka sieltä ei ikuna mitään muita vaatteita itselleen ostain. Mä oon kans edellisessä raskuadessani ostanu sieltä muutamat housut ja paidan.

Taas on kuulumisten aika...

Eilen kävin 12 viikon lääkärinneuvolassa, samalla mitattiin se niskapussiturvotus...oli 1.1mm, eli normaali, nyt odotellaan sitten niitä veriseulonnan tuloksia.
Terveydenhoitaja lupasi tilata ajan jo sinne 20 viikon rakenneultraan, se kun pitää käydä tuolla äitipolilla Joensuussa...tuntuu hassulta ajatella elämää jo sinne asti, mutta minkäs teet, kun sieltä haluavat antaa ajat hyvissä ajoin.
Seuraava neuvola onkin sitten marraskuun alussa, mies lupasi lähteä mukaan, että näkee pikkukaverin ja kuulee ne maagiset sydänäänet.

Pitää kyllä sanoa, että täällä on aivan ihana lääkäri tuolla neuvolassa. Pitkään eilenkin ihasteltiin kaverin potkimista, hyppimistä ja heilumista. Ei ollut lääkärillä kiire minnekään. Oli aika veikeetä nähdä, miten paljon vauva liikkuu tuolla masussa, vaikkei sitä vielä itse tiedostakaan =)
Kyllähän sieltä noottiakin tuli, oli hb tulut rytinällä alas...ilmankos taas väsyttääkin aivan älyttömästi. Kylläpä tässä on tullut sairastettuakin flunssaa jo toista viikkoa ja siihen kun oli tuota vuotelua, niin eipä mikään ihme...naureskelin miehelle, että josko toisi minulle muutaman pussin rautanauloja työpaikaltaan ;)

Eilen sitten lapsille vihdoin ja viimein kerrottiin, että äidin masussa kasvaa uusi sisko tai veli. Poika ei tajua koko tilannetta, mutta meidän ekaluokkalainen innostui kyllä asiasta. Kovasti pikkusiskoa itselleen toivoo, velikin kuulemma kelpaa, jos ei ole samanlainen riiviö kuin tämä entinen =)

Mulleki tipahti postiluukusta se kauan odotettu kutsu kättärille ultraan. Siinä oliki sitten ne molemmat ajat.. Viikon päästä ois se np-ultra, millään en vaan malttais odottaa sinne. No ens vkolla kuulen (toivottavasti) ne sydänäänet, ku on neuvolalääkäri aika!!!

Mä oon edelleen flunssassa, nenä on ihan tukossa silloin ku ei valu pitkin naamaa ;) Onneks sentään kurkku kipu jo hellitti.

Nyt meen syömään mokkapaloja, josko vähän piristyis ;)

Mulle tuli kanssa ne ultra-ajat. NP-ultra on kuitenkin vasta parin viikon päästä eli ei muuta kuin odottaminen jatkukoon. Neuvolalääkäri on sentään ensi viikolla, että edes jotakin oisi :)

tylsää, ku täällä ei edes saa tuota np-ultraa, on ainoastaan rakenneultra viikolla 18, eli mulla se on 7.11..huoh, vielä niin kauan :( Jotenki kummasti helpotti kuitenki se,että kuultiin ne sydänäänet. Nyt vaa jännittää et onko siel yks vai kaks :) tai jos oonki pidemmällä jo, niinku se lääkäri epäili. Maha on jo ihan yllättävän iso, ei voi kukaan kyllä erehtyä, jos käytän tiukempia paitoja.

Onko teillä muilla ihan automaattisesti tuo np-ultra tarjottu?meillä ei neuvolassa edes mainittu siitä. En sitten tiedä voiko sit saada täällä maksustakaan..Noh, hyvä näin että edes kerran pääsee vauvaa kurkkimaan :) ja kyllähän sitä sitten ensi vuonna pääsee kattelemaan ihan oikein urakalla :)

Heh, mun kaveri oli katellu jo jotain kaavoja äitiyshousuista. :) ihan kiva sinänsä ni saa minkä väriset ja mistä kankaasta haluan :) Piti kyllä vähän jarrutella, et ei ehkä ihan vielä kannata alkaa niitä suunnittelemaa ja väsäämää :)
Ja anoppi oli katellu lankoja, et alkaa kutomaa vauvalle jotain. heh, huomaa että on sen ensimmäinen lapsenlapsi tulossa :)

Ootteko muut vielä ostanu vauvalle mitää? Mie syyllistyin kirpparilta ostamaan muutamia vaatteita, oli niin kova kiusaus ku oli sulosia, hyväkuntosia ja halpoja..joten mie sorruin.

Taidan lähteä vähän pihalle, ku toi aurinko niin kovasti paistaa :)

Meillä tuo niskapussiturvotusultra kuuluu automaattisesti raskausajan tarkistuksiin, ja myös sitä veriseulaa tarjotaan heti ensimmäisellä neuvolakäynnillä.
Muutenkin täällä saa ultralla katsoa vauvaa lähes joka neuvolakäynnillä, vaikkei mitään varsinaista syytä olisikaan. Eli olen kyllä erittäin tyytyväinen meidän pienen kaupungin tarjoamaan äitiysneuvolaan

Voi, kateeksi käy. Mie oon myös pieneltä paikkakunnalta ja pitää lähteä synnytyssairaalaan asti ultraan. Tuntuu, että täällä kaikki muut käyvät tuossa np-ultrassakin? Mutta hyvin on tosiaan asiat satu-tädin kaupungissa, taidanpa muuttaa sinne raskausajaksi ;) Ei teiän sohvalle mahtuis nukkumaa? :)

Timangi lisätty mukaan listaan :)

1.4. Timangi, 27, esikoinen, Kätilöopisto
5.4. Ipana, 28, toinen muksu, Kätilöopisto
5.4. Lilja, 21, esikoinen, KOKS
6.4. Peenu, 26, esikoinen, Seinäjoen keskussairaala
8.4. mimmi, 24, esikoinen, OYS
10.4. akiram,28,esikoinen,LPKS
11.4. hipsu, 28, esikoinen, Jorvi
13.4 Sasa, 24, esikoinen, Satakunnan keskussairaala
14.4. Athene, 28, esikoinen, KYS
22.4. satu-täti 27v, 2 lasta, P-KKS
24.4. Molly, 25, esikoinen, TAYS
25.4. vivi,37,neljäs,Jorvi
27.4. aurinko, 28v, esikoinen, OYS
27.4. Tosca, 27v, toinen, Kätilöopisto
29.4. Miuku, 28, Esikoiset eli kaksoset, Kätilöopisto
30.4 Mustikka,25 v.,toinen

Tervehdys kaikille...

Tiistaina olis sitten se np-ultra. Vähän jännittää, kun niitä sydänääniä ei ole vielä kuunneltu. Koko ajan ajattelee, että onkohan kaikki kunnossa. No, kohtahan se selviää.
Meillä myös tarjotaan np- ja rakenneultra. Ja neuvolassa on myös ultra ja doppleri.

Mistä muusta täällä onkaan keskusteltu? Joku tais kysyä hiusten ja kynsien kasvusta. Mulla ainakin alkoivat taas kasvamaan oikein kunnolla. Ja hiuksia ei juurikaan lähde. Ne lähtee sitten kun lopettaa imetyksen... Ja niitä lähtee paljon. Mulla auttoi silloin piimax c & kalkki d-valmiste. Hiusten lähtö väheni selvästi.
Meillä tästä raskaudesta tietää jo oikeastaan kaikki lähisukulaiset ja mun työpaikalla tietää muutama. Ja on myös muutamille kavereille kerrottu.

Päätä on särkenyt jonkin verran, mutta se on vielä siedettävän rajoilla. Pahoinvointi on onneksi mennyt jo ohi. Ja närästys on myös kadonnut. Väsymys sen sijaan jaksaa vaivata päivittäin.
Kirjoittelen lisää sitten np-ultran jakeen...

14+0 uusi viikko käyntiin maha pienentynyt viime viikosta...tahtoo taas kuulla sydänäänet kun meinaa taas mennä usko koko hommaan kun ei tunne mitään olo normaali....

ens viikolla neuvola vasta......

ultraanki ikuisuus.....vasta marraskuussa.....6viikkoa vielä....onneksi on lauantaina ei tartte ukojn ottaa erikseen vapaata.....heti aamusta 8:15...pääsee kurkkimaan pientä.:)

Jospa minäkin jo uskaltautuisin mukaan. Edelleen pieni epäusko vaivaa, mutta kai tämä tästä:) Viikkoja on nyt kasassa 11+1 ja la osuu vappuaattoon.

Mä olen jo hetken aikaa lueskellut teidän juttujanne, mutta ei ole ennen tullut kirjoiteltua. Olen aikaisemmin kirjoittanut vauvahaaveiden puolella toiveikkaissa ja viikkoketjuissa. Ja silloin joskus alkuvuodesta kirjoittelin sellaisessa ketjussa kuin ei vielä yritystä. Athene taitaa olla sama Athene kuin siinä ketjussa?

Pikainen esittely ehkä olisi paikallaan. Me olemme molemmat 23-v ja asutaan Tampereella. Plussa tuli 7. kierrosta ja ensimmäistä tässä odotellaan. Alkuraskauden ultrassa ei käyty, mutta np-ultra olis 24.10. Tällä viikolla on lääkäri, joka toivottavasti yrittää kuunnella sydänääniä:)

Hyvää maanantaita kaikille!

heipä hei

mulla on huomenna aamulla toka neuvola! on sitä ootettukin kuin kuuta nousevaa!

mulla on kans olo ihan normaali.. inhottavaa kun ei voi tietää mistään et kaikki olis ok... oireita ei ole ollut oikeestaan koko raskauden aikana. alkas jo toi maha kasvaa ja tuntuun jotain liikettä!

kahdesti on jo kyllä ultrattu (alkuraskauden ultra 6+4 ja ekalla lääkärikäynnillä 10+3) ja sydänäänetkin kuului jo 9+1! toivottavasti mitään pahaa ei oo tapahtunut viimesen lääkärikäynnin jälkeen.

mukavaa päivän jatkoa huhtimammoille :)

1.4. Timangi, 27, esikoinen, Kätilöopisto
1.4. Aida, 27, esikoinen, LKS
5.4. Ipana, 28, toinen muksu, Kätilöopisto
5.4. Lilja, 21, esikoinen, KOKS
6.4. Peenu, 26, esikoinen, Seinäjoen keskussairaala
8.4. mimmi, 24, esikoinen, OYS
10.4. akiram,28,esikoinen,LPKS
11.4. hipsu, 28, esikoinen, Jorvi
13.4 Sasa, 24, esikoinen, Satakunnan keskussairaala
14.4. Athene, 28, esikoinen, KYS
22.4. satu-täti 27v, 2 lasta, P-KKS
24.4. Molly, 25, esikoinen, TAYS
25.4. vivi,37,neljäs,Jorvi
27.4. aurinko, 28v, esikoinen, OYS
27.4. Tosca, 27v, toinen, Kätilöopisto
29.4. Miuku, 28, Esikoiset eli kaksoset, Kätilöopisto
30.4. Mustikka, 25 v.,toinen

Tervetuloa sohvamajoitukseen ;)
Olisikin kiva välillä nähdä aikuisia ihmisiä ympärillä, kun mies on nykyisin aina töissä (tekee oikean työn lisäksi omaa projektia tuttavien asunnon kimpussa). Tuntuu välillä, että elämä on kääntynyt ihan päälaelleen, muksut ainakin alkavat näyttää jo hapanta naamaa, kun isi käy vain päivällä syömässä kotona =(
Onneksi remppa alkaa olla aika loppusuoralla, joten jospa tässä heti saisi nauttia miehestään ihan oikeasti...ja reppana lupasi tunnontuskissaan viedä meidät päivä Tukholmassa risteilylle ennen joulua =))) Eli ehkä, tässä vielä jonkun viikon jaksaisi.

Ihan mielenkiinnosta utelen, että onko teillä muilla tullut mitään mielitekoja, tai öklötyksiä? Mitenkäs tunnepuoli? Itselläni alkaa kahvintuoksukin jo myllertämään masussa (pystyn juomaan kupillisen vain aamulla, kun ennen join monta ämpärillistä päivässä), makeiset on jääneet lähes kokonaan pois, ja himoksi on iskenyt porkkana! Voisin rouskuttaa porkkanoita vaikka kuinka päivän aikana, mutta vatsansa siinä sitten kipeäksi saa *ahneella on tunnettu loppu* Toinen herkku on tomaatit ja raejuusto *nam*

Itku on ainakin itselläni herkässä, samoin mieli pahoittuu ihan olemattomista asioista. Isäntä alkaa heti hiippailemaan nurkkia pitkin, kun vedän herneen nenääni pienistäkin jutuista...jotka sitten hetken päästä jo hävettävät itseäkin. Mutta minkäs teet, kun itse ei oikein voi mitään noille tunteenpurkauksille...jospa tämä tästä tasoittuisi viikkojen myötä =/

Juuri kotiuduin neuvolasta. Alkaa nyt sitten pikku hiljaa varmistumaan tuo kaksosuus, kun lääkäri sai kahdet sykkeet kuuluviin. Toinen oli 150 ja risat ja toinen päälle 160. Helpottavaa tietää, että siellä on elämää ja kaksin kappalein edelleen.

Satu-täti kyseli mieliteoista ja fiilispuolesta. Mulla on edelleenkiin massiivista pahoinvointia, mutta nykyään tosin vaan väsyneenä ja nälkäisenä. Mitään mielitekoja ei vielä ole ilmaantunut, mutta entiset (siis ennen raskautta mieliteot) on kaikonneet. Ennen olin oikea sokerihiiri, mutta nyt ei makea mene alas ei niin millään. Irtokarkit kuvottaa eikä tulis pieneen mieleenkään syödä keksejä tms. Kirpeät ja happamat maut sen sijaan puhuttelee. Jäiset puolukat ja viinimarjat, ah! :)

Asutaan tässä Helsingin keskustan liepeillä ja suurta kuvotusta aiheuttaa tuo Sörnäisten kahvinpaahtimo, jonka haju velloo usein aamuisin sisälle saakka. Taas tänä aamuna toivoin, että voi kun tuo tuuli kääntyisi ja pian sittenkin.

Mulla on myös alkaneet tosi alakuloiset fiilikset. Kauheaa itsesäälissä vellomista ja surkuttelua. Ihan kuin murrosiässä.. ""kukaan ei ymmärrä mua eikä tajua miten huonovointinen ja väsynyt mä olen"". Niin kuin ne nyt ois pahimmat murheet maailmassa :)

Mielitekoja ei ole.. yllättää kyllä. Esikoista odotellessa porkkanat ja kiivit oli must, mutta nyt ei ole oikein mitään. Erilaiset makuvissyt on jees, erityisesti päärynä ja karpalo, mutta niistä pidän muutenkin.

Mielialoista ei erityistä, pinna tiukalla aina välillä, mutta osasyyllinen siihen on ihana 1,5 v. tyttö, jolla on nykyään hyvin vankkumattomat mielipiteet joka asiasta ;) Toisinaan sitä ihmettelee että miksi ihmeessä tämä toinen muksu piti laittaa alulle kun sen ensimmäisenkin kanssa on välillä tiukilla, mutta onhan ne lopulta niin mukaviakin. Ja välillä saa nauraa ihan vedet silmissä tytön kommentteja ja temppuja.

Lilja ja Minnie kyselivät Vauvahaaveet-puolelle kirjoittelusta. Minä tosiaan kirjoittelin viime talvena vähän aikaa Ei vielä yritystä-ketjuun, mutta loikkasin sieltä Kesäyrittäjät-ketjuun. Kesäyrittäjien keskusteluissa pyörinkin aina plussaukseen asti ja vielä sen jälkeenkin...

Minulla ruoka-aineisiin liittyvät ""öklötykset"" ovat kovin samanlaisia kuin Satu-tädillä: kaikki makean syöminen on jäänyt ja kahvi alkoi ällöttää noin rv 6. Silloin jätin kahvin kokonaan pois, vaikka nykyisin se ei varsinaisesti ällötäkään, mutta ei vaan tee sitä mielikään. Kaikki normaali kotiruoka maistuu mainiosti ja etenkin tomaatti, hedelmäsalaatti ja ananas ovat tosi nam!

Vähän vastagalluppia, että saako olla utelias, onko teidän sänkykamarielämä muuttunut raskauden myötä? Omalta osaltani voin sanoa, että seksi on minulla mielessä melkoisen harvoin. Keskimäärin kerran viikossa on seksiä, ja sekin yleensä miehen aloitteesta, eli voi sanoa, että kerrat on vähentyneet noin yhteen kolmasosaan entisestä :/ Ihmeen hyvin mies asian kuitenkin ymmärtää, ettei onneksi tule sellaista painostettua oloa.

No nyt siellä np-ultrassa on sitten käyty. Kaikki oli ok. Turvoke oli 0,7mm ja 1,3mm. Mittas siis kaksi kertaa. Sydänääniäkin kuunneltiin. Meinas vetää vähän herkäksi... Ottettiin myös verikoe sitä veriseulaa varten. Sen vastaukset tulee parin viikon kuluttua.

Noista mieliteoista...
Porkkanat maistuu, samoin tomaatit. Ja itse tehty hedelmäsalaatti, jossa on appelsiinia, kiiviä ja banaania. Appelsiineista leikkaan kuoret pois ja otan sitten veitsellä ne lohkot irti. Ihana syödä, kun ei ole yhtään kuoria ja tyttökin tykkää syödä, kun ei tule ""roskia"" suuhun.
Edellisessä raskaudessa vihreät omenat ja tomaatit oli ihan ykkösiä.
Onneksi nämä mieliteot on ihan terveellisiä. Erään kaverin sisko halusi haistella auton pakokaasuja talvella, se ei kyllä kovin terveelliseltä kuulostanut...

Meidän sänkykamarielämä on kyllä ollut harvinaisen hiljaista...kiitos minun vuoteluni. Ei kai se mikään este olisi ollut, mutta riskiäkään ei olla uskallettu ottaa. Onneksi on muitakin keinoja kuin perinteinen pitää mies tyytyväisenä ;) Haluja kyllä olisi ollut ja on edelleen (jopa enemmän kuin ennen raskautta), joten jospa se tästä taas viriilimmäksi muuttuisi, nyt kun vuotelukin on loppunut =)

Sänkyelämä on säilynyt kautta linjan aika samanlaisena kuin ennenkin.. viihdytään siellä;) Ollaan molemmat vuorotöissä, joten ihan joka yö ei vierekkäin nyhjätä, mutta muuten aktiivisuus on kiitettävää. Minä oon jopa sen verran hormonien innostama, että näen ihan mahdottomia unia.. Viime yönäkin taisin ""seikkailla"" 3 kanssa yhtäaikaa, yksi niistä oli oma ukko, hih! Tälle sitten naurettiin aamulla yhdessä. Miehellä on aika hassu tapa unissaan joskus alkaa ""lämmitellä"" mua ja ollaan päästy innokkaasti pitkälle ennenku ukkokulta on herännyt toimistaan ;) Onneksi minä aina herään heti ja annan sen touhuta ihan luvan kanssa niin ei ole ""vahinkoja"" tullut, hih! Siinäpä olis selittämistä; unissaan tää raskaus on saanu alkunsa, mistään ei oo mitään mielikuvaa...

Mie syön mandariineja ihan älyttömiä määriä, suuta jo kirveltää ku on niin kirpeitä mut pakko vaan syödä :) toinen ahkerasti kuluva on paahdettu ruisleipä, nam! Noilla voisin hyvinki päivät pärjätä, mutta kun mies haluaa kuulemma ruokaakin :)
Mä olen myös lopettanu kahvin juonnin ku se maistu jotenki niin tunkkaselle. Muuten ei mitää ihmeempiä ällötyksiä ole tällä hetkellä, rasvasta ja makeaa tulee harvemmin syötyä. (ennen raskautta olin myös herkkujen perään kovastikin :)

Meillä on päässyt sänkyelämä aika huonolle tolalle. Aluksi siihen vaikuttivat mun selkä ja mahasäryt jotka onneksi jo loppuneet.
Heh, mun miehellä on Ipana samanlainen tapa, että unissaan alkaa touhuilla. Jos käännän vaan kylkeä, ei se aamulla muista,et mitään on yrittänytkään :D Kyllä sekin yleensä jossain vaiheessa herää, jos annan jatkaa :)

Tulipa muuten tuosta mieleen, et kuvitteles jos oliski pari, ja miehellä olis tuo tapa ja kumpikin nukkuis niin sikeästi,ettei ees heräis. Jos vielä olis pari joka on päättäny että seksiä vasta kun ollaan naimisissa ja sit tuliski nainen raskaaksi..olis siinä kyllä ehkä hieman selittelyä miehelle..
No joo..ehkä ei tosielämässä :) alko taas mielikuvitus lentämään, liikaa väsymystä kenties?

Ainii, mielialoista kysyttiin kanssa. Meillä mies huomauttelee mun hormonitoiminnoista harvase päivä..ja seki saa mut ärsyyntymää..eh..ehkä siinä on jotain perää. Oon myös paljon hellyyden ja huomion kipeämpi. Hermostun kyllä paljon helpommin ku ennen, mut myös lepyn tosi nopeasti, eli ne on aina sellasia ""hermostuspiikkejä"" ja yleensä ihan tyhmistä asioista :/
Mut vielä on mies onneks ollu kärsivällinen, lähinnä vaan naljailee ""et ku sie oot nyt tossa tilassa...""

Mutta, mitenköhän tää mun juttu taas venähti?! enkö osaa kirjottaa ollenkaa lyhyesti? seuraavan kerran lupaan yrittää! :)

Ainii! (anteeksi, tämän jälkeen lopetan) semmosta oon miettiny, että meillä taitaa olla Ipanan kanssa sama LA, mutta miten voi olla mahollista että Ipanalla on tänää 14+6 ja mulla 14+5?? vai onko se vaa eri laskureista?? Onko Ipana sulla miten määritetty? mulla on neuvolassa noin sanottu
Siis ei sillä tietenkää mitää väliä ole, mut mun logiikka vaa pettää ja aattelin et onko tuohon jokin järkevä selitys? (siis ei mun logiikan pettämiselle..)

noni.nyt lopetan.

Heips kaikki! Onpas täällä paljon uusia kirjoituksia sitten viime lukeman:) Hui tajusin vasta nyt kun kirjoitin sen tuohon että 12:s viikkohan tässä jo on meneillään, aika on mennyt nopeasti, vaikka toisaalta tuntuu että päiviä laskee kokoajan.

Vaikka nyt tuo 12 rv:n raja ohi, en osaa olla kovin rauhallisin mielin vieläkään. Ensi viikolla np-ultra, jonka jälkeen olen ajatellut että uskaltaisin oikeasti olla enää pelkäämättä niin paljon keskenmenoa, ja aiottiin myös sitten kertoa mun raskaudesta. Tähän mennessä olen kertonut vain äidilleni ja parhaalle ystävälleni. Samat ajatukset näyttää meillä kaikilla olevan, kun ei vielä tunne vauvaa mitenkään, huoli on kova että on pikkuinen kunnossa. Miuku ihana jotenkin kuvitella että sulla köllii kaksi kaverusta siellä:)

Tuolla aikaisemmin oli puhetta että pienellä paikkakunnalla on hyvät äitiyspalvelut. Täällä Tampereella todellakin eri meininki! Olin aivan ällikällä lyöty kun kuulin että Treen kaupunki tarjoaa vain yhden ultran koko aikana. Olin aina kuvitellut että raskaana olevat naiset käyvät ultrassa yhtenään (niin kuin elokuvissa ;)) Itse sain päättää otanko viikon 13 np-ultran vai viikon 18 rakenneultran. Halusin sitten tuon aikaisemman koska myöhemmin voidaan sitten kuulostella vaavia dopplerilla. Ja toivottavasti tuolloin viikolla 18 alkaisi jo itsekin tuntemaan vauvan liikkeet.

Mulla ei erityisiä mielihaluja, paitsi että maitoa voisin juoda litrakaupalla. Sehän on vaan hyvä että saa kalkkia. Tomaatti näyttää olevan monen suosikki:) Monesti tekee jotain mieli, ja kun sitä syö, alkaakin ällöttää. Mulla tää äklötys on pahentunut, ja kun se menee oikein pahaksi ei haluaisi laittaa suuhun mitään.

Ehkä tässä nyt riittävästi tämän hetkisiä kuulumisia...aurinkoisia syyspäiviä kaikille!