Ihan uusia vauvahaaveita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pauliina35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi sua Talitinttinen, ymmärrän että harmittaa! Olisko sulla jotain hyvää siellä jolla voisit itseäs vähän hemmotella?

Vaikka teoriassa on päättänytkin ettei maaliskuussa yritetä, niin luulen että sitten käytännössä se voikin olla vaikeampaa. Tuleeko sitten käytettyä muuta ehkäisyä...? Yks tuttu tuli raskaaksi juuri siitä kierrosta, jossa he 'välttelivät' raskautumista.

Alice

Voi Tinttistä. Millähän me sinua nyt piristettäisiin?
Minun piristys ja mielenparannus keino ehdotukset:
- Keitä päiväkahvit ja syö muutama keksi. Ja vaikka luke vaikka siinä samalla julkkisjuoruja netistä.
- Lakkaa kynnet pirtsakan punaisiksi.

Voi Tinttinen, pahoittelut! Olisi ollut niin mukavaa saada uusi plussalainen ketjuumme! Peesaan Alicea ja Floxia: hemmotele nyt itseäsi jollain mukavalla jutulla. Ehkäpä se mieli siitä edes vähän piristyisi.

Minä olen nyt tikutellut ovista, mutta ainakin toistaiseksi ilman tulosta. Ajattelin aloittaa hyvissä ajoin, kun kierto nyt on mitä on. Ja vilkaisin jo lääkärin vastaanottoaikojakin nettivarausjärjestelmästä sillä silmällä, etteivät ne menkat vieläkään ala ajoillaan (siis jos ei sitä tärppiäkään ole tapahtunut...).

No voihan harmi!! Pirullinen täti! Tosiaan nyt hemmottelua oikein kunnolla, niin mielipaha vähän hälvenisi.

Onko kukaan muu juonut greippimehua? Mähän rupesin sitä plussakierron alusta juomaan ovikseen asti. Ehkä sillä ei raskautumisen kanssa ollut mitään tekemistä, mutta eipähän tuo haitaksikaan ollut. Ja ovis tuli tosiaan pari päivää aikaisemmin kuin yleensä.

Pope+, täällä odotetaan innolla kuulumisia ultrasta!

Moi

Mä olen juonut greippimehua heti silloin yk1:en alusta. Aluksi en pitänyt kirpeästä mausta, mutta nyt olen jo koukussa siihen. Etenkin Lidlin mehu on hyvää, todella vahvaa!

Alice

Voi Tinttinen!! Mä tiedän tasan tarkkaan miltä susta tuntuu ja täällä on sitten myötätuntokyyneleetkin silmissä. Mä en kanssa voinu olla pillittämättä lauantaina. Kävin ostamassa itselleni Himoshoppaaja- kirjan lohdutukseksi. Se on kyllä sellasta hömppää että alta pois. Välillä oikein ärsyttää miten tyttö voi olla niin tyhmä.

Mä oon juonut greippimehua viime kierrosta ja nyt ajattelin hakea foolihappoa apteekista. En tiedä sitten onko siitä apua vai ei mutta ei siinä ainakaan mitään menetä. Täytyykin maistaa tuota Lidlin mehua, jos se olis parempaa kuin Valion. Mä odottelen kanssa Popen kuulumisia ultrasta! Hyviä vointeja kaikille!!

Kiitos ihanasta myötätunnosta! Se helpottaa oloa. Miehen kanssa sovittiin, että mennään leffaan tai tehdään jotain muuta mukavaa piristykseksi.Tänään syön lohtukarkkeja ja käperryn sohvannurkkaan. Loppuviikko onkin niin täynnä ohjelmaa etten paljon kerkeä varmaan asiaa pohtimaan.

Minä en ole tuota greippimehua juonut, enkä itse asiassa voi juodakaan kun oon allerginen. Minusta se maistuukin kamalalle, kun en ole moisia voinut vuosiin juoda. Joskus maistoin ja tukka meinas nousta pystyyn!

Minä en ole tuota himoshoppaajaa vielä lukenut, mutta olen ajateelut sen lukaista. Se tosiaan varmaan sopisi hyvin lohtulukemiseksi! Minä oon (nolottaa myöntää) kioskikirjallisuuden suurkuluttaja... Hömppäkirjat on ihanaa vastapainoa töille. Niitä lukiessa voi laittaa aivot narikkaan ja eläytyä ihanaan hömppämaailmaan! Suosikkeihin kuuluu chick lit -kirjallisuuden lisäksi dekkarit. Mitä muuta kirjalta kaipaa kun kunnon murhajuoni, rakkautta, erotiikkaa ja komeita miehiä sekä kauniita naisia! ;)

Täällä kans odotellaan Popen kuulumisia innolla!

Ultrassa jälleen kaikki hyvin! :) Siellähän se pieni 12+0 viikkoinen polski ja vilkutteli. Oli ihan oikean kokoinen (5,5 cm pääperämitta) ja yksi kappale niitä lapsosia siellä oli edelleen. Kävin sen varhaisultran, joten ultraus oli jo ihan tuttua. Nyt ultraus tapahtui mahan päältä, ei sisäkautta.

Nyt on siis ohitettu se kriittinen 12 viikkoa. Monethan kertoo raskaudestaan tässä vaiheessa, mutta me ei oo aiottu kertoa vielä kenellekään. Ehkä joudun töissä sanomaan pomolle lähiaikoina, kun pitäs pikkuhiljaa alkaa sijaista etsimään mulle. En tiedä sitten. Sitten olis tosi kiva kertoa mun veljelle ja sen vaimolle (ne joilla oli ne kaksi perättäistä keskenmenoa ihan lähiaikoina). Haavat on vielä heillä parantumatta näistä keskenmenoista, joten en tiedä onko järkevää vielä kertoa. Ehkä odotellaan. Myös mun vanhemmat suree näitä keskenmenoja ja menetettyjä lapsenlapsiaan, joten en tiedä halutaanko myöskään kertoa vielä heille.

Vatsa alkaa pömpöttämään ihan kunnolla. Oon joutunut turvautumaan löysiin paitoihin. Rintsikkaostoksille pitäs mennä, kun kaikki puristaa niin hirveesti. Mites muilla odottajilla? Onko turvotusta?

Ihottumasta ultraava lääkäri sanoi, että joku allerginen reaktio. Ehkä mustan värisestä paidasta, pesuaineesta tai huuhteluaineesta. Ei voi tietää... Käski vaan rasvailla ja mennä ihotautilääkärille, jos ei kolmeen viikkoon helpota. Näpyt vaan lisääntyy. Nyt on jo käsivarretkin täynnä. Ei voi olla aurinkoihottumaakaan, kun ei aurinko näkynyt reissussa. Oon kyllä vähän neuvoton tän ihoni kanssa. Ehkä meen yksityiselle ihotautilääkärille, on niin inhottava syyhy päällä. Kaamean näkönen toi iho kanssa! Tosi ihanaa tää raskausaika...

Ei pidä valittaa, on sitä pahempaa muilla. Osanottoni pahoinvointeihin ja tädin inhottavaan vierailuun. Nyt vaan häntä pystyy Talitinttinen. Ihan varmasti vielä tärppää. Ei ollut vielä teidän aika, mutta varmasti tulee pian sekin hetki. Kuulostaa nuo kivut tosi kamalilta. Särkylääkettä vaan naamaan.

Jouduin reissussa juomaan vähän viiniä, kun nähtiin yksiä tuttuja siellä. Ravintolailtaa viettäessä otin lasin viiniä. Mies muka maisteli mun lasista ja kulautti kerralla puolilasia kurkusta alas! Heh! En paljastunut siis vielä. Toisella kertaa valittelin kauheaa janoani ja otin sillä varjolla limsaa...

Niin ja piti siitä ultrasta vielä sanoa, että mahasukkaalla ei ollut niskaturvotusta. Jos olis down-riski niin pitäs olla 4-5 mm, mun tyypillä oli alle 1 mm, joka on ihan normaali.

Siihen ihottumaan oon laittanut hydrokortisoonia, sitä lääkärikin suositteli.

Olipa kiva kuulla iloisia ultrauutisia! On varmasti ihanaa nähdä oma pikkuinen siellä masussa vilkuttelemassa :) Kurja tuo Popen ihottuma, toivottavasti hydrokortisoni auttaa. Olikos sulla muita allergioita, vai onko tämä ihan uusi, raskauden mukanaan tuoma juttu?

Ja sitten omaa napaa. Se on kuulkaas niin, Naiset, että minä bongasin oviksen tänään ekan kerran elämässäni! Olen ihan onneissani, sillä olin varma, että en edes ovuloi! Tein testin kiireesti ennen jumppaan lähtöä: kävin veskissä ja jätin testin pöydälle. Menin välissä pakkaamaan jumppakamoja, ja siinä vauhdissa unohdin koko testin. Olin jo ulkona, kun muistin, että se testin tuloshan jäi katsomatta. Alkuun ajattelin, että en viitsi mennä takaisin katsomaan tulosta, kun negaa se kuitenkin on, mutta menin sitten kuitenkin. Ja hyvä että menin, sillä testissä oli kaksi vahvaa viivaa! Olin ihan täpinöissäni ja niin hassu, että jumpan jälkeen kurvasin apteekin kautta ja ostin CB:n digitaalisen ovismittarin. Testasin sitten kotiin päästyä silläkin, ja plussaahan sekin näytti. Aika helpottavaa tietää, että kroppa pelittää edes jotenkin normaalisti.

Huomenta,

Pauliina, kiva kuulla että sinäkin onnistuit bongaamaan oviksen. Itsekin olin niin onnellinen kun tietää että edes siltä osin asia toimii.

Joka tapauksessa, minulla alko menkat tänään ja kierto lyheni taas päivällä, ja on nyt 25 päivää. Olenkin alkanut miettimään, josko aikaisella oviksella on jotain tekemistä ei-raskautumisen kanssa?

Alice

Alice76, 11.3, YK2
Haaveileva Pu 12.3 YK3
Pauliina35 23.3. YK2
Pre 3.4. YK5
Talitinttinen YK 5
Papunen84 (yritys alkaa parin kk päästä)
Liinuska81 (yritys alkaa kesällä/syksyllä)
Wilhe

Plussanneet:
Pope (YK2) 23.9.
Laureli
matkailijarouva 18.10
Lenaki (YK2) 1.11.
Ms. Feelgood (YK1) 08.11

Alicelle pahoittelut tädistä! Kyllähän se saattaa olla, että aikainen ovis hankaloittaa raskautumista. Itselläni kun tuo kierto on venähtänyt pitkäksi, en ole niin tutkinut lyhyen kierron aiheuttamia mahdollisia ongelmia. Joku muu tietää varmaan paremmin?

Siirsin jännäyspäivääni nyt parilla päivällä eteenpäin eilen bongatun oviksen takia.

Haaveileva Pu 12.3 YK3
Pauliina35 23.3. YK2
Pre 3.4. YK5
Alice76, 4.4, YK3
Talitinttinen YK 5
Papunen84 (yritys alkaa parin kk päästä)
Liinuska81 (yritys alkaa kesällä/syksyllä)
Wilhe

Plussanneet:
Pope (YK2) 23.9.
Laureli
matkailijarouva 18.10
Lenaki (YK2) 1.11.
Ms. Feelgood (YK1) 08.11

Heip!
Hieno juttu, että Pauliina pongasi oviksen!! Jee! Varmaan aika kiva tunne kun testi tuollaisen jutun näytti. :)

Voih, Alicen menkat...plääh! Minulle joskus terkka sanoi, että minun toisesta munasarjasta irtoaa munasolu aikaisemmin ja toisesta vähän myöhemmin ja siksi kierto on joko toisen kerran hiukan lyhyempi. Että eipä kai tuolla taida olla liian paljon tekemistä sen kanssa, että tuleeko raskaaksi vai ei. Parastahan se olisi jos tuon asian pääsisi gyneltä kysymään. Uskon, että tuollainen kysymys vaivaa. Joku taho kyllä saisi perustaa sellaisen puhelimen, johon odottajat, yrittäjät ja haaveilijat saisivat soittaa silloin kun tulee kysyttävää. Kyllä se plussa sieltä vielä tulee. Usko pois vaan. :)

Popen ultra kuulumiset oli kyllä kivoja. Tosi kiva kuulla, että kaikki on niin kuin pitääkin. Ja on muutenkin mukavaa kuulla, että mitä siellä ultrassa oikein tapahtuu ja mitä tehdään.

Tänään pitäisi lukea tenttiin... Jotenkin niin hankala aihe, että ihan hirvittää tuleva tentti menestys. Yksi hylätty on jo tästä, joten ei ihan kamalan korkealla ole odotukset. Joo, kyllähän minä nyt tiedän vähän paremmin, että minkälaisia kysymyksiä sieltä on tulossa, mutta eipä taida kamalasti auttaa. Katsotaan kuin ämmän käy.

Kivaa päivää kaikille!

Ihana kuulla Popen ultrasta! Varmasti oli ihana nähdä pikkuinen siellä ja se, että kaikki on kunnossa. Mulla myös Pope+ on ollut kauheata turvotusta melkein joka ilta! Tuntuu, että maha halkee, eikä housuihin meinaa mahtua. Aamulla taas vatsa on ihan lättänä ja tuntuu, ettei olisi raskaana ollenkaan! Rintojen turvotus oli myös kovaa, mutta se on jo vähän laskenut (sitäkin ehdin panikoimaan). Kipeät silti ovat edelleen. Veljen tyttö oli just yks päivä mun sylissä istumassa ja vahingossa nojasi mun rintoihin liian lujaa, niin hyvä ettei itku päässyt kun niin teki kipeää!

Pauliinalle onnittelut oviksesta! Mahtavaa! Nyt vaan peitot heilumaan ;-)

Alicelle pahoittelut tädistä :-(

Hih, on kylläkin aika hassua, että yks ovulaatioplussa saa mut näin innostumaan. Mutta kuten aiemin kirjoitinkin, en olis ihmetelly yhtään, vaikka ovista ei olisi tapahtunut ollenkaan, kun kierto nyt on ollut niin sekaisin. Joten siihen nähden tämä on iso juttu! Siippakin innostui eilen testituloksen kuulutuaan niin, että peitot heiluivat sitten oikein kunnolla :) :)

Heh heh, ei nyt sentään! Vaikka pitäähän tämä ovisaika nyt hyödyntää hyvin, kun kerran onnistuin sen bongaamaankin :)
Tänään on ollut niin kiire töissä, että vasta nyt ehdin tänne palstailemaan.

Hei, Haaveilevan Pun jännäyspäivä on pian käsillä. Onkos siellä oireita suuntaan tai toiseen?

Tervehdys. Viikonloppu meni mukavasti kaveriporukassa, edes uutisia ei tuullut katsottua. Urheiltiin, juhlittiin ja syötiin hyvin.
Eipä ole Pu(pu)lla oireita suuntaan eikä toiseen. Oviksen liepeillä oli rinnat kipeät ja vatsa turposi, mutta se hävisi pian. Mies väittää että tunteeni heiluvat laidasta laitaan ja että olisin tavallista kipakampi, mutta itse en ole moista havainnut ;D
Saa nähdä, saa nähdä.

Miten muilla?

Moi

Täällä on viimeiset 24h kärvistelty niin kaameissa menkkakivuissa, että oksat pois ja vähän latvasta. En muista milloin viimeksi olisin yöllä herännyt vatsakramppeihin. Asperiini ei taida olla tehokkain särkylääke, yleensä olen syönyt Ibusalia ja sillä kivut on pysynyt poissa.

No, ens viikolla pitäis taas olla ovis ja se vasta mukavaa aikaa onkin... :)

Eipä täältä ole muuta raportoitavaa tältä erää!

Alice

Jos oikein keksimällä yritän keksiä, siis tulkita, niin voisihan sitä kuvitella jotain oireita.
Yksi on törkeä nännien nöpötys jota on jatkunut aina oviksesta asti. On pitänyt kaivaa kaikki topatut t-paitaliivit käyttöön, ettei näyttäisi ihan härskiltä. (toki tätä on ollut parissa satunnaisessa kierrossa kuluneen vuoden aikana).
Toinen oli se, että perjantaina meinasin pyörtyä harjoituksissa (silmissä vilisi välillä tähtiä jne. vaikka olin syönyt ja juonut ihan normaalisti). Toki ne oli tavallista rankemmat treenit, mutta tuollaista ei ole koskaan sattunut ilman selvää syytä. Vastaavaa ei kyllä tapahtunut enää uudestaan viikonloppuna eikä nyt alkuviikostakaan.
Noh, katsotaan nyt. Eikähön se tätiliini tule taas, tavoilleen uskollisena... viimeistään päivän - pari myöhässä.
Pessimisti ei pety koskaan :D

Pu:lla kohta jännät paikat! Täällä on peukut pystyssä, että täti jättäis vierailunsa väliin piitkäksi aikaa ja tilalle tulisi paljon miellyttävämpi vieras!

Alice, mulla ei ainakaan koskaan ole auttanut menkkakipuihin muut kuin tulehduskipulääkkeet. Muiden pillereiden popsiminen on kuin karkkia söis! Nyt mulla on tosi vahvat reseptilääkkeet, jotka on auttaneet. Ja silloin kun söin pillereitä ja kivut oli siedettäviä, riitti burana helpottamaan oloa.

Täällä täti tekee lähtöä ja olo sitä mukaa helpottaa. Taas saa pari viikkoa huokaista kun kaikki kivut ja muut kurjuudet pysyy poissa. Viime kierto oli kyllä vähän helpompi, mutta niin se on koko ajan ollu: joka toinen kierto on lyhempi sekä kivuttomampi ja joka toinen pidempi ja kivuliaampi. Joten nyt taas odotettavissa vähän pidempi ja kivuliaampi kierto, jos noudattaa vanhaa kaavaa.

Reilun viikon päästä pääsen miekin ovista bongailemaan. nyt ajattelin ihan kropan merkeistä tarkastella asiaa ja ilman stressiä. Ainakin yritän olla ihan rennosti. ;) Helpommin sanottu kuin tehty!

Yhteistyössä