Isompaa pesuetta haaveilevat 10

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Papu75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Papu75

Vieras
Jos nyt en välistä missannut, niin tuo edellinen oli sarjamme yhdeksäs tuotanto, eli tämä on nyt kymppi.
Jos oikeen sitkeesti yrittäis ja uskois, niin tihkuisko eees nyt tästä vähä lussaonnee mulle?????

Papu alotti uuden katjun niin minä sen nyt sit ekana korkkaan:)
Jaa, että lussa onnee...ne män nuo Cittarin mammuttimarkkinatkii jo ohi, sielä olis ollu hyvin lussia jaossa:) mutta onneksi niitä on monta kertaa vuoteen...lupaan ketjussa huutaa kovaa kun seuraavat markkinat lähestyy, ystäväni ukko on siellä töissä niin tietää aina etukäteen:)))))))))))))))
Ompas tämäkin ketju jo kauan pyörinyt kun 10 tuotantokausi on pyörähtänyt käyntiin...ja uusinnat alkaa sit joskus tuolla odotusketjussa, eiks joo???

Etiäisistä...en halua uskos niihin sillä tässä yks yö näin unta kun miehen kanssa riideltiin tulevista hoidoista...mies kovaa huusi ,että hän ei enää ala siihen hommaan ,että pitää purkkiin..piip...hui kamala kun olikin todentuntuinen uni, sillä meillä käytiin aikanaan vääntöä kyseisestä asiasta, eikä elämä ollut ihan kivutonta siihen aikaan. Onneksi tuo oli vaan uni, vaikka pitkään se mietitytti aamulla herätessä.

Jaa, ja nyt en ennätäkkään rekkautumaan. Siis oikeesti, ei auta, mullei tule tuosta rekkautumisesta muutakuin raskautuminen ja se lastin purku mieleen!!!!

Haidi, jos tuo etiäinen olikin sellainen turha pelko noista hoidoista (nyt en olekkaan satavarma, oletteko käynyt varsinaisissa hoidoissa), KOSKA... jos olisikin nyt jo pullat uunissa!! (Sarjassamme omituiset kiertoilmaisut!)

Ensi viikollakos sulla se gyne oli? Jos se vaikka tekis tällaisen varmistustestin?

Ei, nyt on pakko liitää taasen.

Ensviikolla varmistus, että mikään ei toimi niin kun pitäs:)
Kyllä meille pientä avustusta ollaan annettu, hormonihoidot ja inseminaatio, eli keinosiemennys. Tästä siis ekalla yrittämällä lähti raskaus käyntiin -04 ja siitä seurasi minun 3 km. Tämän jälkeen tehtiin vielä 3 tuloksetonta inseminaatiota. Sillä siis voidaan onnistua jos luomuilu ei tuota tulosta, ainoa ongelma vaan on, että lääkärit riitelee keskenään. Julkisella puolella toiset eivät enää antaisi noita inssejä meille vaan käskevät jonoon yksityiselle IVF varten. Toiset taas suostuisivat jatkamaan niitä julkisella vuoden tauon jälkeen ja tuo vuosi tuli jo täyteen. Katsotaan nyt kuin käy. Luomu mahdollisuus on aina, mutta se saattaa veidä aikaa montakin vuotta.

Höh, mää ihan vahingossa laitoin nasevan aborttimielipiteeni vanhaan ketjuun...

Meidän isukki on paikallisessa Cittarissa vartijana. Hänki tietää etukäteen Mammuttien lähestymisestä.

Elkää hyvät immeiset puhuko mulle mitään mammuteista........
olen itse Cittarilainen ja NIIIIIIIIIIIIIN kypsä moisiin touhotuksiin, että !

Haidille: aikanaan tehtiin mullekin 3 inssiä, sitten itse vaadin järeämpiä toimia,
ja kun ukolla oli vielä ihan hyvät tienestit,
sai vihdoin poikamme alkunsa väestöliitossa IVF-hoidoilla....
sen jälkeen tehtiin muistaakseni 3 kertaa pakkasalkion siirto,
ei onnistuneet....väsyin moisiin juttuihin, ei sitten enää koitettukaan.
Annettiin hävittää alkoit pakkasesta, kun erottiin.
Älyttömän kallista niitten säilytyskin on, muistaakseni 800 e/vuosi.

Nykyisen mieheni kanssa ehdin olla yhdessä kokonaiset 3 kuukautta, kun jo odotin tätä yllätystyttöämme !

Edellisessä ukossakaan ei todettu mitään vikaa, kuten ei minussakaan,
mutta ei vaan saatu yhdessä luomusti vauvaa millään.
Joten: tuttua on, hoidot.
Tosin meille ei edes silloin luvattu julkiselta puolelta mitään apua,
kun ei tarkkaa syytä lapsettomuuteen ollut.

Ja juu, mun ukkoa otti niin täysillä aivoon, kun piti purkkiin vempata töhnät,
että sitten aina inssipäivän jälkeen karjui mulle ihan mistä vaan 2 päivää,
kunnes taasen laantui....

Papu: oli niin ihanan suloinen vauveli, että !
Mä näin kaupassa tänään toisen pojan luokkakaverin pikkusiskon, 8 kuukautta,
ja hän vaan napotti minua isoilla silmillään ja hymyili ihan kokoajan, kun juttelin äitinsä kanssa....äitikin ihmetteli, miksi tyttö sua tuijottaa, enkä kyllä itekkään tiedä............oonkohan aika huvittavan näköinen, vai...?

Luin ketjuanne, ja huomasin, kun joku mainitsi yksityisen ivf-jonoista, ei sinne ole jonoja, ainoastaan kukkaronnyörejä kun raottaa pääsee nopsastikin hoitoihin, mitään lähetettä ei tarvita, eikä kysellä lapsilukuja tai hoitohistorioita kuin vain tiedoksi.

Luin ketjuanne, ja huomasin, kun joku mainitsi yksityisen ivf-jonoista, ei sinne ole jonoja, ainoastaan kukkaronnyörejä kun raottaa pääsee nopsastikin hoitoihin, mitään lähetettä ei tarvita, eikä kysellä lapsilukuja tai hoitohistorioita kuin vain tiedoksi.

Ja huomenet tänne !

Juu, mä luulen, että Haidi tarkoitti ihan sellaista jonoa,
että yksityiselle kun ilmoittautuu, saa sitten aloitettua hoidot,
niin sitten joutuu odottelemaan itse IVF:ää ennenkuin tapahtuu....
lääkityksen haku kesti mulla ainakin kuukausia,
ja maksoi tuhottomasti.....kaikki pillerit ja sumutteet ja pistokset,
kun piti hakea se oikea latinki....
muistaakseni hoidon alusta varsinaiseen IVF:ään kesti n.10 kuukautta,
kun pistosten välillä piti antaa kropalle aikaa palautua niistä.
Toisillahan lääkitykset nappaa kohilleen ihan eka yrityksestä...
Toivottavasti Haidi kuuluu näihin jälkimmäisiin ;o)

Mutta kai noi jonotussysteemitkin kaupungista ja paikkakunnasta riippuu...
meillä tehty inssit j aivf:t Helsingin Väestöliitossa,
ja silloin tehtiin myös lauantaisin näitä.
Nykyisin taitaa olla ma- pe, jos oikein olen ymmärtänyt.

Jahas.......puuronkeittoon =o} !

Aina jo ehtii korjaamaan:))))
Juuri tuota minä tarkoitin mitä Joox3 jo tuossa sanoikin, tiedän,että yksityiselle ei sinänsä jonoa ole, mutta aikaa siinäkin aina kuluu.
Täällä vielä sekin, että omassa kotikaupungissani ei IVF tehdä, hormonikuurit ja alkuvalmistelut labrat ultrat jne. saa täältä mut sit itse asiassa pitää mennä Kuopioon tai Lappeenrantaan, matkaa kertyy jokunen sata kilometrii edestakas. Ei siis ihan yksinkertaista ole, pitää enemmän järjestellä asioita ja ottaa huomioon yhtä jos toista.
Eikä varmaan edes olla halukkaita lähtemään IVF:ään, jos ei luomuilu tai inssit tuota tulosta niin sit ei, se on sitä myöten selvä. Inssejä on kokeiltu clomeilla, joten lääkärin mukaan pistoksilla saattaisi olla enemmän potkua??? Ehkä niitä kokeillaan seuraavaksi?
Lapsoset lähti juuri kouluun, taidan aloittaa suihkun kautta siivouksen...pölyt pois ja imurointi jne. pieni sipistely ennen viikonloppua:))

Hö, nyt vasta huomasin että Haidillakin on tuo 75 tuolla perässä. Jos se syntymävuotta tarkoittaa, niin ollaan sit molemmat kaksvitosia!!!!
Ompas täällä paljon cittarilaisia. Hö, on munkin veli Prismassa töissä, jee!
(Cittarikateutta? heh..)
Haidi, mä teen usein sillain että, jos olen kotona koko päivän, siivoan ja touhuan yöpuku päällä sitten käyn suihkussa ja laitan itseni ihmisen näköiseksi. Ei ole väliä vaikka tulee hiki. Aina tietty on se vaara että joku yllättää mut hehkeästä "kotiasusta"..
Katsoin eilen peiliinkin, siis katsomalla katsoin. Ei ollut mieltä kohentava katselmus. KÄÄK!
Pitäis vissiin käydä kampaajalla tai jotain..
Yleensä vain vilkaisen peiliin hätäisesti, että ilkee ihmisten ilmoille mennä, ei siihen tarvita kauvaakaan aikaa.
Okei hei, tästä lähtikin hyvä kaunistusG; kauvanko teillä tuhraantuu aikaa peilin edessä ja mitkä on NE pakolliset toimet?

Huomenta!
Lenkillä käyty ja siivoiltuki on.
Vai ootte kaksvitosii :D...Hitsi,mie oonki sit vasta kaksneloin jos se noi lasketaa ;)

Kaunistuksesta:oikeestaa se on miu kohal ihmiseks itteää koittaa tehdä...pakollista on laittaa hiukset ja meikata. Hiuksii laitan pväst riippuen 5-15min,nää on iha lyhkäset ja meikis kuluu toiset samanmoiset(meikkivoide,puuteri,luomiväri ja ripsari).
Kampaajan tilasin huomiseks,väri ja leikaus...ei tätä päätä kato jos ei väh5vko välei käy kohennukses.

Täällä toisiaan toinen "25" yöpaidassa kulkeva siivooja:))))) joka voi lähtee ulos kauppaan jne. ilman meikkiä, mutta mielellään vähän kohentautuu julkisille paikoille lähtiessä...hiukset on pitkät, joten kun vähän otsakarvoja ojentaa voi mennä ja naamatauluun värivoide, puuteri ja ripsiväriä...joskus vähän paremmin myös luomiväriä. Lähtöön kuluu aikaa päivästä ja paikasta riippuen 5min - 30min...jos oikein alkaa hiuksia laittaa saahan siihen aikaa kulumaan, mutta se on mullakin tuo "suutarin lapsilla ei oo kenkiä neuroosi" ei tuu omia karvoja paljoo laitettua (parturi) vaikka yleensä kyllä tykkään siistinä esiintyä.
Tänaamuna tuli pitkästäaikaa pyörittyä tuossa peilin edessä hetki sitten ostamissani kapreissa ja mietittyä kuka helvetti minua salaa syöttää...ei kun peili vääristää, tekee liian ison mahan ja takapuolen:))))))))))))))))))))

Papu: sama siivousresepti on mullakin: eka siivous, sitte suihku...
Kauneus G: Pakolliset on ripsien taivutus, ehkä ripsiväri, kulmakarvat väritän tummemmiksi, hiukset usein vaan ponnarilla ( kasvatusvaihe )
Aikaa mulla menee ehkä nippanappa 5 minuuttia..........jos laitan täysmeikin ja tukan kuntoon, menee yhteensä 20-25 minuuttia...
Muuten just viime perjantaina kävin kampaajalla leikkuussa, väri+raidat kans.
Kyllä piristi !!!
Ja kynsilakkaakin laitoin ekan kerran varmaan puoleen vuoteen.
Tulipa ihanan kaunis olo ;o) !

Täälä kan yks kaksvitonen :))

Arki-pikameikin tekemiseen menee 5-10min., hiuksiin menee 10min. Neljän viikon välein leikkaus.

Tänään olis päiväkodilla esikoisen yhteenveto-keskustelu, ku ens viikolla on kouluun tutustumispäivä. Elikkä käydään vahvuudet ja heikkoudet läpi. Mulla ottaa varmasti lujille; oon vähän huono kestämään kritiikkiä, mikä kohdistuu MUN lapsiin :/
Poika sano, että ens viikolla ku on se tutustumiskäynti koulussa, ja sinne ku saa tulla vanhemmat mukaan, niin että älä äiti tule ku sua alkaa itkettään kumminkiii... joo-o.
Nessu-nenäliinat on valmiiksi ostettu ja niitä löytyy farkkujen takuista, takin taskuista ja laukusta, eli varauduttu ollaan ;)

Mites muilla? KritiikkiG: miten hyvin siedätte lapsiinne kohdistuvan kritiikin? Siis vaikka se olis ihan asiallista?

En mä enkeleinä omiani pidä, mutta siinä vaiheessa aina, kun joku alkaa lapsiani moittia tms., musta kuoriutuu oikea naarasleijona :)) niin mun mies sanoo.

Joo-o, pakko jatkaa siivousta. Se on kumma, miten pölyt ei itsestään kävele imuriin, vaikka kuin oottelis... ;)

Ja rekkautumatta taas...

Meinasin ihan unohtaa itteltäni tuon kulmien laiton. Sain siitä jotain n. viitisen vuotta sitten pakkomielteen (hmm,,), kun mulla on puolet kulmista ihan värittömät. Sitten värjäytin ne pariin kertaan ja siinä se sitten olikin, aina on aamusin pakko lisätä väriä, tukka nipsuttimella kiinni (yritän huom. yritän, kasvattaa) ja hammaspesu. Joskus sipasen poskipunaa etten ihan zombilta näytä.. Eli aikas epätovoista.
Nyt kanssa ajattelin tarttua puhelimeen ja räväyttää jotain tähän päähän ja mennä siis kampaajalle.
Ompas taasen sekavaa. Kävin keittämässä kahvia että tokenis kunnolla. Meillä pitäisi kanssa siivota, mutta töissähän tässä päkerretään. En ole pystynyt viikkoon imuroimaankaan kun reväytin viimeksi reeneissä käden tosi nasevasti.
Nakitin imuroinnin muksuille!!!! (Pitäisiköhän useimmin loukkaantua...)

KritiikkiG; Ensin kun luin tuon, ajattelin että hyvinhän se menee meikäläiselle tuo kritiikki. Mutta sitten ihan oikeasti mietin asiaa, niin kyllä mullakin taitaa aikas heikkoa olla kuunnella varsinkin ikävää kritiikkiä. Osaan kyllä sen ottaa rakentavassa mielessä, mutta aiheettomasta mollauksesta/yms. pillastun aikas suunnattomasti. Ja, aina, siis ihan aina, ja melkein lähes kaikelle, vaadin kunnon perustelut/syyn.

Toi perustelu taitaa olla kyllä kotoa opittu, meidän isällä nimittäin oli sellainen "tyyli", että jos jotain halusi ja osasi sen kunnolla, siis todella kunnolla, perustella, yleensä se onnistui. Ja voin sanoa, ettei se välttämäti olekkaan niin helppoa kuin luulisi.
Hyväksi havaittu homma, itseasiassa, käytän sitä meidän murkkuunkin.

Anteeksi, perjantai (kofeiiniton tähän asti) sekavuutta!!

Missäs vaiheessa muuten tämän porukan kierrot menee? Koskas taasen ruvetaan jännäilemään? Haluaisikos joku tehdä meille jännäyslistaa?

Minä yritän ottaa siemensäkit käsiini ja ruveta kylvopuuhiin viikonloppuna... ;))))
Jos vaikka pehmentäisi tätä touhua jollain hyvällä liharuoalle (mies 110% lihansyöjä) ja vaikka vähän punkkua päälle. Lapset illalla ajoissa nukkumaan ja.... hmmmm

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!!!!

Hitsi kun oli pölyset nää näppäimet (lue: tekosyy istuu taas koneelle) pyyhitäämpä vähän...noiiiin, jaa katoppas kun tänne on joku taas Gallupin pyöräyttäny, pitäähän siihen ihan pikaseen vastata:)))))))))))))))))))))))))))))
Kritiikkiä...hmm, otan ja annan, sitä muuten on koulussa harjoteltu enemmän kun laki sallii. Kyllä kuuntelen omiin lapsiini kohdistuvaa kritiikiä, negatiivistakin, mutta käännän siihen liityen sitten jokaisen kiven ja kannon, selvittääkseni mistä johtuu.

Silloin jos tilanne on tyyliin...meidän Matti/Maija ovat täydellisiä, eivät ne, vaan ne muut ja teidän lapset, silloin yleensä annan samalla mitalla takaisin, tarjoten peiliä lainaksi sanojalle.
Rakentavaa kritiikkiä kyllä negatiivistakin on aikuisen siedettävä tiettyyn rajaan asti.

Ikävä kyllä niitäkin vanhempia on jotka eivät yksinkertaiseti pysty tuohon lainkaan, tämän sai huomata harjoitellessa päiväkodissa. Sellaisten lasten vanhemat jotka ehdottomasti olisi pitänyt saada juttelemaan lapsen asioista, usein negatiivisista, ei vanhemmat suostuneet, vaikka kyse oli lapsen kehityksestä jne. tämä oli todella sääli.
Sillä toisilla lapsilla oli tosi pahoja ongelmia, mutta minkäs teet jos vanhemmat nostaa kädet pystyyn, väkisinkään ei voi.

Nyt taidan jo toivottaa viikonloput ja pistää hihat heilumaan, siivous loppuun jne.

Joo, kyllä mäkin siis johonkin pisteeseen pystyn kritiikkiä vastaanottamaan, mutta jos siitä tuntuu olevan pohja pois, tai ihan aiheetta sitä annetaan, niin kyllä mulla puolustusmekansimi silloin astuu kehiin.

Pikkuhiljaa alkaa siivous olla loppusuoralla täälläkin :)
Vielä vähän töitä, ja sitte lapsia hakemaan, heippa!

Työhä ootte innostuneet kirjottelee :)
Kritiikkiä kestän muksuista kuulla jos ne on todenperäsii. Ite en tykkää myöskää siitä ku jotku vanhemmat tyyliin eihä meidän lapset...kyl tiiän et mei lapset tekee jotai ain sillotällö ja murkkuna varmast enempikii.
Miul on kp8/27-30...eli vkolla21 jännitellää.

Kierto menee siihen tahtiin, että tänä viikonloppuna luultavasti h-hetki. Toimitaan siis varalta.

Kaunistusgalluppiin: mää harjaan hiukset ja väsään ne jonkin sortin kampaukseen (ponnari, letit tai hampailla kiinni nutturaksi). Mulla harteille ulottuva tukka. Sitte ripsiväri ja hajuvesi ja eiku menoks.

Cittari versus Prisma: mää oon ollu neljässä eri Prismassa töissä kymmenisen vuotta yhteensä. Mies on tosiaan Cittarissa vartijana, mutta vartiointiliikkeen leivissä.

Kylläpäs on kaunis aamu,huomenta vaan:)
Tyttö pitää lähtee kulettaa harrastukseen...niil näytös johon harjottelevat ahkerasti.En muuten olis la aamusta ylhääl kukonlaulun aikaan.
Saanpas hyvää aikaa käydä kampaajalla ;)

Huomenta vaan kaikille....

Täällä alkaa vuorokaudesta koopua tunnit.On niin paljont tekemistä.

Kaksi isompaa ovat yökylässä joten meille jäi isännän kanssa hieman aikaa.Ukko on viikonlopun töissä,mutta hyvää kannattaa odottaa....
Ens viikonloppuna ukkokkin on lomalla ja kolme isointa menossa joten..........
Taitaapa sattua vielä sopivasti kierron puoliväli siihen.......Pah ei ihan höh!

No siitä huolimatta nyt näyttäs että alkaa kevät tehdä tepposensa....

Ulkona on ihan mahtava ilma ja meikämanne se meinaa kotitöitä tehdä.=(Rästissä taas aivan kamalasti.Ei kait kyllä se on lähdettävä tai muuten ne on vielä huomennakin.

Hyvää päivän jatkoa!

Minttukaisa kp 8/30

Tulin vaa nostelee meittii jottei pudottas toiselle sivulle.

Se olis taas su ja peittoi pöllyyteltävä ku mies häippäsee reissuun huome aamulla.
Viel on hölmösti miun tärppipäivät...alkaavat tänää ja loppuuvat pe,siis tällä välillä niiku hommailtava. Jospa ukokulta tulis jo to kotiin nii olis ees pien tsäänssi.
Elikkä täs kuukaudes ei oo miul mitkää parhaimmat mahikset :(

Jahas, juu....
täällä ollaan. Siivousvimma iski,
ja koko päivän siivottu tytön kanssa kaksin, kun pojat on poissa ja iskä mökillä.......aaaah ! mikä rauha ;o)

Massu on pallo, rintoja jomottaa ja pää on pipi...taitaa siis joku tulla meille vieraisille tällä kertaa.
Vaikka mulla voi olla nää oireet 3:kin viikkoa, ennenkuin tapahtuu.

Toisaalta; nyt kun syön erilaisia tulehduskipulääkkeitä roppakaupalla,
niin kai olis parempi olla haaveilematta vauvelista.
Taas toissapäivänä päätin muutenkin, ettei meille tule enää ikinä yhtään.....
tai...ehkä...eisittenkään...taino, joo, ehkä...

Yhteistyössä