ISOmpaa pesuetta haaveilevat 31

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Titti*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heh, Titti... meillä on kaikki ollu niiiiiiin aikaisia liikkujia,
etten edes tajua, kuinka jonkun vauva ( mun systerin + naapurien muutama )
lähtee konttailemaan ja nousemaan vasta 8 kk tai jtkn....
Aika yleinen luulo esim. kaksosista on, ettei ne liiku kovin aikaseen - tai puhu.
Meillä pojat käveli tukia vasten jo 8-9 kk, ilman tukea alle vuosikkaina
jo tosi hyvin.Ja puhua papatti pitkät pätkät hiukan yli vuosikkaina.
Kiireisiä ukkoja, tyttö meni samaa rataa,
tosin tyttö uskalsi kävellä vasta (peräti! )6 päivää yli 1-vuotiaana ilman tukea...siihen
asti riitti kun piti vaik mun yöpaidan kulmasta hiukan yhellä sormella - ei siis mikään muu kun henkinen tuki... =o)

Eli musta ihan normiliikkuvaisi aitiöitä, mutta täällä kun on jutellu
nosita niin kovin on myöhäsempään lähteny muiden lapsoset liikenteeseen...
ehkä nää on sit aikasia, en tiä.
Mutat saat aikasen ukon tuosta näköjään, hienoa !

Mulla alkaa kans kurkku kipeytymään vielä enempi, niskakin niin s*tnan jumissa,
nyt se taitaa kunnon tauti sitte pukata, kun 3 viikkoa on jo meinannu...
lapset on onneks jo terveitä meillä.
Kaikki naapuruston mukulat on vesirokossa, meillähän sekin jo kävi.
Aikasia oltiin siis tässäkin, heh.

Tuo tunne, että "tässä on mun koko Perhe Nyt " olisi tosi ihana varmaan tuntea !
Sitä mä odotan, että laantuu tämä tunne vielä yhdestä....
Vaikka kuinka koitan psyykata itseäni että kohtahan nuo on jo niin isoja,
että paremmin pärjätään ja "helpommalla" päästään ja lapsenlapsia alettais sitten seuraavaks odottelemaan- ni ei.
Kuitenkin tuolla takaraivossa jossain tykyttää ajatus vielä yhdestä perheenjäsenestä...

Olen tässä(kin) kohtaa kade teille, joilla se onnentunne on jo saavutettu ;o)

No joo, voin kuvitella sen kaiken ihanuuden tai karmeuden. Minulla vanhin vasta 6, joten murkkuaikoja odottaessa. Tosin on tuo 6v. välillä yksi pikkumurkku.
Mutta kuten Titti sanoi, aikansa kutakin. Tosin en itse ole täysin vakuuttunut, että tässä tämä nyt oli. Kummasti voi mieli muuttua, kun käärö on sylissä ja kaikki raskausajan vaivat unohtuneet. Mutta toivoa siis on. Hassua puhella tälläisiä, kun toiset haaveilee täysillä. Mutta saanhan haaveilla teidän puolesta?!

Ai niin, unohtukin yksi juttu. Muistu mieleen, kun luin Jooxin viestin välissä. Eli tosiaan ehkä seuraavaksi haaveilen lapsenlapsista. Tosin siinäkin asiassa kadehdin joitakin. Minulla se on vielä niin kaukainen asia. Sen siitä saa, kun aloitti lapsenteon vasta niin myöhään.

Joox, meillä tytöt käveli vasta vuoden ikäisinä, esikko oli vielä tosi myöhäinen ja lähti ryömimään 8 kk, nousi samaan aikaan ylös, konttasi siitä kolmen viikon päästä ja käveli puita pitkin 9,5 kk. Siksi ehkä noi pojat tuntuu todella aikaisilta. Mutta onpa ne muutenkin ihan eri puusta, fyysisempiä ja isompia, onhan tietysti isilläkin eroa 10 cm ja 20 kg... ; )

Hih, mulla taitaa mennä melkein vähiten aikaa "mummoksi", kun noi olion muksut on jo niin isoja.. Tietty toiset tekee muksut jo 20v ja toiset yli 30 v. Mutta olion likka jo sanoi että mieluummin se tuo lapset sit meille hoitoon kun sen äiti ei ole kovin "äidillinen", sen sanojen mukaan... Mutta tyttö vasta 18 v että eiköhän nyt kuitenkin jokunen vuosi saada niitäkin odotella. Toivottavasti!!

E-rengas oli hyvä, mutta aiheutti mulle kohdunkaulantulehduksia (mekaaninen ärsytys), monelle kuitenkin sopii ja on mukava käyttää.
Kierukkaa ei mulle koskaan enää ikinä, eikä e-laastaria joka irtoili ihan miten sattui.

Meidän ehkäisyksi on päätetty Olion piuhojen katkaisu, kunhan tämä projekti saataisi onnellisesti päätökseen.

Lapsenlapset...kääk...mullakaan ei ole siihen enää kauaa :O toivottavasti vielä yli 10v mutta jos on kiireisempiä niin alle 10v..toivon kyllä oikeasti että omat lapset on äitiänsä fiksumpia ja odottavat pari vuotta pidempään :}

Tää kävi lukemassa ( jostain syystä; älkää kysykö...??)
meidän vanhoja ketjuja, olen näköjään hypännyt kyytiin helmikuun lopulla 2007 ,
vaikka kovin usein tuntuu siltä, että oon
roikkunut täällä "Ylimääräisenä hengailijana" jo iäisyyden verran ....
Sniif...ihania juttuja olikin siellä ... ;o)
Nyt meen jo.

Ootte kyllä hurjia, kun uskallatte noita piuhoja katkaista tai edes suunnitella..
Meillä on tässä lähipiirissä nyt sellainen esimerkki, että leskeksi jäänyt mies ottikin itseään huomattavasti nuoremman vaimon ja tuli isäksi lähes seitsemänkymppisenä;-)
Koskaan ei tiedä, mitä elämä tuo tullessaan. Vaikka nyt olisi varma, että EI ENÄÄ KOSKAAN, niin elämä vaan joskus yllättää...
Tästä syystä itse olen ajatellut, että en piuhoja aio katkaista, enkä sitä vaadi myöskään oliolta. Jos ei mitään sopivaa ehkäisyä ole, niin täytyy sitten runkata
vaan :-D
Juu sori, viiraa pikkuisen. On SE AIKA.

Itseni tuntien en kyllä täysin luota tähän omaan nytneontässäfiilikseen. Kahden kuukauden kuluttua voin olla jo raskaana. Kelläs se olikaan se oikeus mielipiteiden vaihtamiseen?!?!? :-)

Oi, Joox käynyt nostalgisoimassa.. On sellaisia aikoja nuo, että pitäisi varmaan itsekin käydä. Plussausaikoja <3 Tai parempi pysyä pois, ettei mieli vaihdu jo tällä viikolla.

Tää on justiin kiva poppoo, kun ei täällä tarvii olla tosihaaveilija! Taitaa olla pahasti vähemmistö koko haaveilijaporukka tällä hetkellä :-D

Tämä haaveilee nyt tuon kahvin juontia. Niin ihanat aromit leijuu nenuun..
Hajuaistit herkällä, kun on se aika :-)

Joox on tehnyt sen mitä olen monesti miettinyt, et pitäs käydä kattoo vanhoista ketjuista, että koska oon ite tänne ankkuroitunu:)
Nyt täytyy mennä paikkaamaan kalorivajetta kun tulimme koiran kanssa äsken jäältä lenkkeilemästä.

Juu, Haidi ja Tehis oli siellä jo kauan ennen mua... ja Papu kans,
sitten oli Iltarusko, muistattekos ? Hauska immeinen ;o)
Ja vielä(kö) Yksi ja ÄssÄ tuli ennen mua kans vissiin kehiin ... huiiii
Ja Maisa , tietenkin !
( käykääs kattomassa, meillähän on jo menossa neljännelläkymmenellä tää ketju...varmaan ollaan kauimmin hengailleiden klubissa mukana =)

Tää on liittynyt loppukesästä 2007. Mutta tunnustan lukeneeni ketjua jo pitkään ennen sitä :D voi jestas sentään...
Ja pisin paussi kirjotteluissa on varmaan se viikko kun olin viimekesänä häämatkalla ;D

Tehis, mäkään en kyllä usko että Olio piuhansa poikkaisee..mutta saas nähdä. Miehilläkin kun se mieli tuntuu muuttuvan..Ainakin oli sitä mieltä, että mä en saa missään nimessä piuhojani katkasta, jos me sit vielä joskus vaikka yksi lisää ;D

Tämä ketju perustettiin varmaan joskus elokuussa -06.
Ensimmäisiä mun lisäksi oli muistaakseni Kata, Haidi, Papu, Safiiri.. Eikö?
Kata plussasi sitten heti syyskuussa ja minä hetimiten perään (meni kesken)..
OOOOOOOOOOOOIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII niitä aikoja :-)
Ai niin, eikös Papun keskenmeno ollut jo sitä ennen vai miten se meni?
Täytynee kaivella, kun ei ihan muista noita alkuaikoja ;-)

Minäkin tänne eksyis sopivasti,kuulin että nimeni mainittiin!!
On tänne kovasti plussia tullut ja vauvojakin.

Piuhoista heitän sanasen minäkin,mies olis valmis JOS mä haluun,mut sillä se ikuinen vauvakuume ja alkanut pommittaa taas,että kiva olis kun sulla olis se ihana masu...
?
No joo.
Enkä sano enää niin tiukkaan että ei ikuna.
Mut ei nyt ainakaan.
Maisalla on ens ti Pulssissa leikkaus,on rajusti kasvaneet tytön nielurisat.Ei saa öisin enää ees kunnolla henkeä.
Tuolta junnultahan ne poistettiin joulukuussa.
Ja kivekset operoitiin tammikuussa.
Nyt helmikuus Maisa ja sitten kiitti-riitti!! =)

Olis se niin ihanaa haaveilla ja plussata,ne lussat vaan tuppaa tulee niin äkkiä että haaveilut aina niin lyhyitä.No en todella valita,mut se on YKS iso asia vauvanteossa.
Haaveilu meinaan.

Mutta kovasti haavetuulia tänne puhkun ja puhisen!!

Nyt päiväunet,ollaan taas myöhässä.....=)

Kata ja pesue( isoimmalla rippijuhlat ens kuussa,ikää 14 v,kolmoset kohta 10 vee,M typy kesällä 4 vee ja M-poju toukokuussa jo 2.Mun vauva...

Kuvassa Miska sairaalareissulla tammikuussa...http://www.aijaa.com/v.php?i=3721305.jpg

Mukaan oon hypänny siinä loka-marraskuun vaihteessa -06 sillon ensin tonne kermitteihin km aikoihin ja sitten tänne isompien pesueitten haaveilijoihin. =D

Täytyykin joku päivä käydä nostalgioimassa vanhoja ketjuja, jos sieltä sais vaikka osviittaa millon mulla viime kierroksella väheni pahat olot... en meinaan yhtään muista.

Meillä on ollu noi tytöt aika tasasia liikkeelle lähtöjensä kans, eka oli 1v toinen 11kk ja kolmas 1v. Kaikki on alkanu suht aikasin puhumaan, 1,5v tullu kaikilta paljon sanoja ja pian lauseita.

Vaan niin ne on lapset yksilöitä, ei pidä verrata.

Vai piuhoja ne täällä katkoilee... toi on tosi hankala asia munkin mielestä... multa ei ainakaan mitään katkota! Son varma! Mutten kyllä mielellään vetele hormonejakaan naamariin..ja kumiukot... en viitti ees sanoa xD

Varasin nlaan ja np-ultraan tänään ajat. Nla ens vkon ti ja uä 31.3. Siitä se taas lähtee =)

Kata kuuli sen... ? Jee !
Susta ei ollakaan kuultu aiiiiiiiiiiiikoihin, millon lie viimex ??
En ees tiiä. Kiva kun kävit meitä moikkaamassa ;o) !
Äläkä lopeta haaveilua ainakaan ... eihän niitä haaveita tarvii toteuttaa,
jos se ei vaan natsaa.
Hengailet täällä meidän kans vaan, jooko?

Ja mä oon tasan samoilla linjoilla noiden piuhojen nipsasun kans...
en anna multa poikkasta, mut jos olio on 100% varma,
ettei vauvoja haluu ikinä enää, niin siitä vaan.
Parantaa kuulemma sexielämääkin oikein kivasti,
sanoi olion yks työkaveri mulle ;o) ... ( että sikäli JEES PLIIS ! )
ja kumiukoista oon ÄssÄn kans samoilla injoilla.
En kyllä tiedä ketään, joka niistä välittäs :o/

Mutta toi vasektomia on niin paljon helpommin miehelle tehty ku naiselle,
niin että se jää niiden huoleksi mun puolesta.

Käykääs luurailemassa meitin vanhoja juttuja, etten mä oo ainoo höppänä ;o)

Niin, noista lapsenlapsien odotteluista... mulla
on 1 kaveri ( mua nuorempi ! ) 1 lapsen mummo,
ja olion exä on 5 lapsen mummo....se vois siis olla 5 lapsen "ukkipuoli" ...KÄÄK !

Muisteloita täällä... Mä oon ollut Elleissä ekan kerran vuonna 2005, olin odotuspuolella syyskuisissa silloin. Tässä ketjussa taisin kesällä 07 olla ekan kerran mutkun tosiaan mullakin tää haaveilu on aina jäänyt lyhyeksi kun plussa tullut niin nopsaa niin vielä silloin ei tullut ihan kauheasti täällä oltua. Sit enkelitytön jälkeen oikeestaan vakkaristi tänne jäin.

Mä taidan sit olla ainoa joka torvet tukkii??? Sehän ei enää ole iso homma jos sillä uudella menetelmällä sen tekee. Se tehdään siis alakautta. Mut näin mä olen päättänyt, jos kaduttaa joskus niin ei voi mtn... Sen kanssa täytyy sit vaan elää.

Mun systeri oli muuten mummo 39 vuotiaana... ; )

Jaahas, jos menis tekee ruokaa...

Hei vaan,
pikapikaa kommentoin...

Ohdikselle kannustusta, ehkä niistä muniksista vielä kehittyy jotain. bd bd bd

Ehkäisyasiaa. Taisinkin kirjoittaa, miten meille väläytettiin yhtäkkiä mahdollisuutta sterilisaatioon silloin ultrassa pari päivää ennen pojan syntymää, ja millaisia ajatuksia se herätti. Emme olleet silloin valmistautuneet asiaan ja ajattelin, että sehän on "pikku nipsaisu" sitten myöhemmin. Olisi kannattanut suostua operaatioon siinä samassa. Selvitin nimittäin eilen, että perinteinen sterilisaatio tehdään naiselle nukutuksessa ja siitä voi tulla kaikenlaisia komplikaatioita. Ääk! Myös uusi, hellävaraisempi menetelmä (Essure) sisältää kaikenlaisia riskejä, jotka saa miettimään, uskaltaako hommaan ryhtyä. En haluaisi elimistööni vieraita esineitä, kuten klipsejä tai kierukkaa. Ja nukutusta en varsinkaan halua! Oon saanut tarpeekseni leikkauksista kolmen section jälkeen! Vaikka kumi ei ole romanttinen, niin on siinä hyvätkin puolensa. :-/

Huolet poitsun voinnista jatkuvat, hemppa oli laskenut ja seuranta jatkuu tiiviinä. Pistää mielen matalaksi. Oma vika, kun tähän on ryhdytty vielä kerran. Neljättä kertaa ei tule tämän jatkuvan pelon takia. Onneksi poika näyttäisi voivan ihan hyvin. Hänen rauhallisuudestaan ja hyvistä yöunistaan ei kuitenkaan voi nauttia, kun miettii, johtuuko kaikki vaan anemiasta. :-(

No joo, lopetan aiheesta tähän etten ihan masenna teitä kaikkia. Jotain hyvääkin: oon nauttinut raskaudettomuudesta homejuuston ja siiderin merkeissä - ihanaa! Tosin yhdestä sidukasta tulinkin vähän huppeliin ja vauvan hoitaminen tuntui hieman ikävältä (poika heräsi vastoin oletuksia), sotii mun periaatteita vastaan. :-/

Kotiäidin velvollisuudet kutsuvat: täytyy lopettaa, että ehdin tilata pizzaa päivälliseksi. :-D

alkkis-kalkkis-Aukkis

Titti olikin ehtinyt väliin... Täällä siis toinen totinen torventukkija. Meillä homma on mun, sillä vaikka mies vaihtuisikin, ongelma pysyisi - ellen sattuisi löytämään rh-negatiivista miestä. Tämä nykyinen ukkeli totesi, että jos vauvanhinku joskus käy liian suureksi, voimme harkita ekologisen jalanjälkemme pienentämistä adoption avulla. Tasaa hieman tätä maailman väestöluvun kasvattamista, mitä tässä porukassa harrastetaan. ;-)

Täällähän on käyny pyörähtämässä kadonneita. Kivaa kuulla Katastaki.

Mää aloin elleissä kirjotteleen odotuspuolella kesäkuu nollavitosissa. Olin sillon vaan eri niminen. Sitä ennen kerkesin viikkoketjuissa haaveilla muutaman kierron ajan haaveilupuolella. Sitte tämän nimisenä ilmestyin tänne pakkasplussaajiin syksyllä nollaviis. Siitä kohta kermeihin ja aika lailla tänne. Oisko tää ketju perustettu syksyllä nollakuus, niinku Tehis muisteli?

Minne on muuten hävinny sairaanhoitajan ammattiin liittyvä nimimerkki?

Meikäläiset muuttaa, taas! Käytiin tänään allekirjottamassa kauppakirja ihan omasta talosta - tai se mikään oma oo kymmeniin vuosiin. Muutto huhtikuun aikana. Nyt ei onneksi tarvi muuttaa ku alle puolen kilometrin päähän. Pitäis mennä kivuttomasti.

Mutta nyt ei muuta. Tuttiritari alkaa, on myös mun lemppari...

Ai niin. Oon nyt alkanu tunteen Jänskiksen liikkeitä :)

Huomenet!

Kaivoin meidän ekan ketjun, jos vaikka joskus ehtisi lukemaan..
http://keskustelu.plaza.fi/ellit/perhe/keskustelu/t1534326

Nyt ei ehdi muuta..
Täällä ihan outo aamu, mr Kolmonen nukkuu vielä. Tietää sitä, että päiväkuviot onkin erilaiset eli tuskin nukkuu päikkäreitä.
Onneksi tuo pikkuneiti kuitenkin hoitaa nuo aamuherätykset viimeistään klo 6.30.

Tehis

Aamun vauvaohjelma-volinoitten jälkeen käväisinkin katsomassa
tota ekaa kirjoitusketjua...
Katan ehkäisymenetelmä osui ihan nappiin myös meikäläisen kohdalla,
siis toi lause " raskaus on paras ehkäisykeino " - Yep !
Enempiä en lukenutkaan, nyt ei ehi...

Safiirille perheineen onnea onnea onnea uuden kodin johdosta !!
Saatte olla vissiin kans pankin kanssa naimisissa jokusen vuosikymmenen...jihuu

Ihanaa, kun tunnet jo Jänskiksen liikkeitä, se tekee aina asiasta niin paljon
"todellisemman" , eikö :ò) ?
Milläs viikoilla nyt mennäänkään teillä , Tuttiritari-fani ?

Haidilassa käynyt köpelösti lapselle, toivottavasti kaikki on ok kuitenkin !

Ja missäs luuraa vieläkö Yksi ??
Raporttia opereissönistä ootellaan.....

Meikäläisellä Oili tulossa kylään viikonloppuna (?),
ja olio on kiivaasti koittanut järkätä Pinkkistä yökylään jonnekin,
että saatais olla kaksin....
Eilen soitti jo monta paikkaa, nyt koitetaan mummille soittaa tänään ...
jos huolisi päiväksi ja yöksi, katotaan nyt ( peukuttaa saa sillekin =)
Mutta eihän se tiedä mun O-ajoista, eli....jänskää, jos kaikki menee putkeen.
Mitä ei siis tietenkään tapahdu,kun kyseessä oon mä.

No anyway...katsotaan,katsotaan ...

Kiitti Joox kovasti!Voishan sitä pyörähtää täällä päinkin..

Tehis,mä luin tuosta pari ekaa sivua,ja sielläpä oli se KUULUISA kylpyläreissu....
Sielläpä se Miska tehtiin!!!=)
?

Olipa kiva lukasta vanhoja juttuja.

Mä vielä iteksiin hereillä,pienet nukkuu vielä,isot koulussa.

Tehis,teillä tyttö on sitten kun nakutettu...kellontarkka.
Mulla meni meidän jutuista vähän uni,tai kai olin yliväsynyt ja vielä yheltäkin kelloa tuijottelin....
Tänään ei suunnittelilla muuta kuin vähän kattoisin kirpparille vaatteita,En ole ikinä myynyt siellä ja vähän takkuilee tä hinnottelu.
Kaveri lupas autella jos tulee tenkkapoo!

Mukavat päivät tänne!

Yhteistyössä