Juu eli soitin soittelin tänään asioista, ja bensalaskusta on puolet maksettu (maksu oli kirjautunu maanantaina) eli puhui siitäkin puuta heinää. Auto on edelleen mun nimissä, mutta rahoitusyhtiöstä sanoivat että exälle on lähetetty paperit joihin tulee mun nimi ja uusien haltioiden nimet. Sanoin tästä exälle, ja sanoi ettei siinä ollut mitään kohtaa mihin mun nimi tulee. Mutta sanoi tarkistavansa sen vielä, ja kysyi vaan että laittaako sen ite siihen vai laitanko minä =O Eli varmasti oli tarkoitus väärentää mun nimi siihen paperiin.. Soitin sitten uudestaan sinne rahoitusyhtiöön, ja se nainen siellä sanoi että varmasti tarvitaan mun allekirjoitus siihen, siihen paperiin on valmiiksi laitettu nimenselvennykset. Kerroin sitten, että mulla ei ole aikomusta ihan heti allekirjoittaa sitä paperia että mitäs sitten jos se paperi tulee sinne ja mun allekirjoitus onkin siinä. Sanoi vain laittavansa merkinnän tästä koneelle ja puhuvansa jonkun päällikön kanssa ja soittavansa mulle sitten takaisin. Ja että yleensä tälläisissä tilanteissa on parempi jos molemmat käy henkilökohtaisesti firmassa laittamassa nimensä siihen. Onneksi ei konttori oo kovin kaukana, 40-50 km päässä, kun mullahan ei tosiaan oo omaa autoa nyt.
Ja tosta auton omistussuhteesta, exä on 1. haltija ja minä 2. haltija. Autosta on rahoitusta jäljellä lähes saman verran kuin siitä mahdollisesti saa autokaupasta hyvitystä. Eli aika +- mennään.
Ilmoitin exälle viestillä että olen tullut siihen lopputulokseen, etten laita nimeä autonluovutuspaperiin ennen kuin bensalaskut on maksettu. Sieltä nimittäin tuli tänään viime kuun lasku, kortti oli käytössä 15. asti ja laskun loppusumma oli 550? =O Ajattelin niin, että jos exä jättää nuo laskut maksamatta (bensalaskut ovat siis minun nimissäni), haluan autosta silloin oman osuuteni, ja jos hyvin käy niin sillä saisi nuo laskut kuitattua. Siitähän se sitten hermostui, soitti että mitä mä vaikeutan kaikkia asioita ja roikun hänessä väkisin. Ja lisäksi meiltä oli jäänyt yksi autonlyhennys maksamatta, josta olen monta kertaa sanonut exälle ja rahoitusyhtiön kanssa sovittiin silloin että siitä laskusta maksetaan osa mahdollisimman pian ja kun tulee uudet lyhennykset, niitä maksetaan hiukan enemmän että saadaan se maksamaton osuus kiinni pikkuhiljaa. Ja exä oli olevinaan tietämätön tästä ja ihmetteli mihin se autonlyhennykseen käytettävä raha on sitten mennyt. Minun omiin juttuihin vai? Olisikin menny mun juttuihin, mutta meni yhteisiin luottolaskuihin.. Muija huuteli taustalta että sano sille että se huora maksaa sen koko summan..
Tarkoitus oli että heti kun bensalaskut on maksettu varmasti, laitan nimen siihen autopaperiin ja saavat pitää auton. Mutta jos nyt joudunkin maksamaan jotain, aion vaatia auton itseni käyttöön. Jaetaan sitten senkin käyttö puoliksi. Mutta kun rahatilanne on mikä on, luultavasti saa saman tien juosta viemään auto autokauppaan.
Sitten se uhkas että jättää elatusavun maksamatta ja kertoo syyn miksi niin on, ja että valtio maksaa ne sitten mulle ja saan odottaa niitä ja pitkään. Mutta eihän se nyt ihan noin mene. Eiköhän valtio maksa ne mulle samantien ja perii ne sitten exältä. Myönsi tämän kuitenki vähän ajan päästä, että kyllä hän sen tietää. Koko ajan tollasia turhia uhkauksia.. Luuleeko se tosiaan että mä en tiedä mistään mitään ja suostun mihin tahansa ku pelkään?
Ja uhkasi, että hän menee poliisiasemalle ja tekee ilmoituksen minusta, kun olen avannut hänen postiaan. Aivan, avasin yhden laskun joka mun piti maksaa. Nettilasku, koska netin piti olla mun käytössä vielä tämän kuun. Mutta hakikin modeemin jo sunnuntaina pois, niin ei paljon silloin nettiä käytetä. Ja sitten ihmettelee minkä takia tv-paketista on tullut lasku vielä tästä kuusta, kun irtisanoi sen jo viime kuussa ja vei kortin takaisin tän kuun alussa. Käyttäis aivojaan tai selvittäis asioita, kai niissä nyt joku irtisanomisaika on miltä ajalta pitää maksaa..
Ja paras oli kun puhelimessa sanoi et entäs jos hän ei tapaa lapsia ollenkaan..
Että voi olla pässi!! Kivat vaan jos nyt tohon viimeiseen lähtee.. Pistää nyt lapset kärsimään..
Mä en nyt kyllä usko, että tää tästä miksikään muuttuu kovin äkkiä. Yksi asia kun saadaan selväksi, niin eiköhän sitten tule taas jotain uutta. Tai ainakin se keksii jotain.