Jonina: Minullakin maitoa tihkuttaa koko ajan ja valuu sinne ja tänne. Rinnat ei tosin varsinaisesti ole kipeytyneet. Minulle sanottiin sairaalassa (kätilö opasti), että ei kannate pumpata liikaa, sillä silloin maidon tulo vain kasvaa koko ajan. Mitä enemmän tyhjentää, sen nopeampaa alkaa tuottamaan uutta maitoa(jos tyhjentää liikaa, ns.kokonaan). Kehoitti pumppaamaan siten, että rintojen olo helpottuu tai kun kokeilet rintojasi ja jos sinulla on siellä ns. "kovettumia eli kovia kohtia", niin silloin pumppaus tarpeen. Kovettumat pitäisi saada pois. Kehoitti minua myös seuraamaan, ettei tule mihinkään punaista ympyrää/reunustusta rintoihin, sillä silloin viittaa tulehdukseen eikä silloin saa imettää. Toivottavasti sait jotain selvää sepustuksestani

! Minulla on käsipumppu ja koen sen todella vaivalloisena, olisi ihana saada sähkökäyttöinen. Pitäisi soittaa oys:aan, kun ajattelin tosiaan antaa maitoa luovutukseen, kun tulee niin paljon. Sieltä saa muistaakseni vuokralle sähkökäyttöisen pumpun

.
Meillä ei tyttö taas nuku. Ei yleensä nuku päivisin juuri ollenkaan, mutta onneksi sitten öisin nukkuu- tai no herää 2-3tunnin välein syömään, mutta muuten nukkuu kyllä sitten. Maitoa tulee kamalasti, mutta olen silti iltaisin antanut ennen omaa nukkumaanmenoani korviketta, kun on ollut niin paljon huolta siitä, että saa tarpeeksi ravintoa !
Ruokahalu: minulla massu kurnii äänekkäästi lähes koko ajan, mutta edelleen tuntuu, että kaikki ruoka oksettaa. Yritän ajatella, että nam

jotain ruokaa, mutta sitten tulee yök...paino tippuu n.1-2kg päivässä. Eilen söin hapankorppuja illalla muutaman (4) ja ne meni ihan hyvin sitten loppujen lopuksi alas.
Kitinä alkaa kuulostamaan sängystä sellaiselta, että kohta pitää päästä pois...aika kauan viihtynyt kuitenkin yksin.
Jaksamista kaikille, jotka odottavat synnytykseen pääsemistä ja suuret onnittelut vauvautuneille ! :heart:
Pepsukka ja tyttö 12pvä.