Kivaa! Saadaan spr:n 60 euron lahjakortti joulukuussa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onkohan näitä joka neuvolassa.Mistäs ne muuten tietää ketkä on avun tarpeessa.
Me esim.ollaan varmasti perhe et paljon pienemmillä tuloilla ei varmaan muut elele.
ei meillä puutetta ole joten en ole ruikuttanutkaan.osaamma käyttää vähäset roposet viisaasti.mutta kyllä piristäisi joku tollanen kiva ylläri.

Alkuperäinen kirjoittaja utelen:
Onkohan näitä joka neuvolassa.Mistäs ne muuten tietää ketkä on avun tarpeessa.
Me esim.ollaan varmasti perhe et paljon pienemmillä tuloilla ei varmaan muut elele.
ei meillä puutetta ole joten en ole ruikuttanutkaan.osaamma käyttää vähäset roposet viisaasti.mutta kyllä piristäisi joku tollanen kiva ylläri.

En tiedä onko joka neuvolassa. Käsittääkseni jossain päin sossu valitsee saajat. Tästä ei kyllä sikäli kannata kateellinen olla, vaikka tiukkaa tekisi. Meillä rahallisesti ihan ok, 2000 euron netolla 4 henkeä mutta minulla on diagnosoitu vasta masennus ja muutenkin ollut aika rankka syksy. Neuvolassa toki tietävät tästä kun ensimmäisenä siellä asiasta puhuin. Onhan niillä tietoa perheiden elämäntilanteista.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja se yks vaan:
Eikö muka?
Perunaa, lanttua, punajuurta, lihaköntsän, lohta + maitoa ja kenties sitä suklaata

No saa saa, ihan perusjouluruoat kyllä hyvinkin :)

Siis mäkin ihmettelin tuota et ei kuudella kympillä muka paljoa sais. Siis sillä tekee laatikot ja rosollin, voi ostaa jotain lihaa (ei tarvi olla mitään jättikinkkua, parempaankin lihaan voi satsata, sitä voi olla sit vähemmän), pipari- ja joulutorttuainekset ja vaikka sitä suklaatakin.
En mä ainakaan pistä tuhottomasti rahaa jouluun (siis turhuuksiin). Nuukasti pyritään elämään täs muutenkin ja mä en oo mikään materialisti. Lapset on niin pieniä et ne ei osaa edes joululahjoja pahemmin vielä toivoa eli saavat sit sukulaisten lahjat, me ei osteta mitään turhaa. Uskon et nauttivat jouluna yhdessä olosta ja tunnelmasta. Se 60 eur voi hyvin olla meidänkin perheen kolmen joulunpyhän ruokalaskun saldo eli siinä on niinku extrat mitä jouluksi hankitaan.
Oon jo alottanu tekemään porkkanalaatikkoa, se on edullista ja hyvää ruokaa. Suosittelen muutenkin kuin vaan jouluksi!

Alkuperäinen kirjoittaja Nisu:
Siis mäkin ihmettelin tuota et ei kuudella kympillä muka paljoa sais. Siis sillä tekee laatikot ja rosollin, voi ostaa jotain lihaa (ei tarvi olla mitään jättikinkkua, parempaankin lihaan voi satsata, sitä voi olla sit vähemmän), pipari- ja joulutorttuainekset ja vaikka sitä suklaatakin.
En mä ainakaan pistä tuhottomasti rahaa jouluun (siis turhuuksiin). Nuukasti pyritään elämään täs muutenkin ja mä en oo mikään materialisti. Lapset on niin pieniä et ne ei osaa edes joululahjoja pahemmin vielä toivoa eli saavat sit sukulaisten lahjat, me ei osteta mitään turhaa. Uskon et nauttivat jouluna yhdessä olosta ja tunnelmasta. Se 60 eur voi hyvin olla meidänkin perheen kolmen joulunpyhän ruokalaskun saldo eli siinä on niinku extrat mitä jouluksi hankitaan.
Oon jo alottanu tekemään porkkanalaatikkoa, se on edullista ja hyvää ruokaa. Suosittelen muutenkin kuin vaan jouluksi!

Ei nyt noin tosissaan olisi tarvinnut vastaustani ottaa :)
Perusruokiin riittää oikeinkin hyvin, mutta jos ostaisi juustoja ja kaloja ja lihoja niin sitten ei riittäisi mutta eipä meillä muutenkaan ole sellaisia ollut. Itse en taida jaksaa tehä juuri mitään, mutta valmiinakin onneksi saa. Ja taloudellisen tilanteen takia ei tätä korttia saatu mutta oikein mukava piristys silti oli. Ja tiedän kyllä, että meitäkin köyhempiä varmasti on mutta siltikään en tästä edusta luovu :)

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
hmph, me ei käydä sossussa, ei lapset neuvolassa, rahaa ei ole :(

Aika edesvastuutonta, jos ei lapsia neuvolaan vie. Jos siis neuvolaikäisiä ovat.

Noita kortteja saavat yleensä perheet, joissa monta lasta. Sekä sossusta lastensuojeluasiakkaat.

Katsos totta kai pitää tehdä ihan ite kaikki ruoat, niin kunnon ihmiset tekee.

Vain laskat saamattomat paskat ( kuten minä ) ostaa kaiken/suurimman osan ruuista valmiina.

Mutta ei kannata natista edes leikillään, etteikö 60 ? eurolla saisi jouluruokia.

Alkuperäinen kirjoittaja haa:
miten sulla on varaa olla netissä jos on rahat noin tiukilla?

Koska en ole missään vaiheessa sanonut varojemme olevan tiukilla. Ei ole, kortti on saatu muista syistä ja sekin näkyy tästä ketjusta.

Minä en tee jouluruokia koska en ( todennäköisesti ) jaksa, kaupastakin saa hyviä valmiina enkä koe olevani huonompi sen takia.

juu kato sehän selvisi jo,masennusta ja pillereitä ni lkyl on varmaa kotiapuki jo käymässä.tuolla sairaudella pärjää hyvin joka paikassa vaikka olisi rahaa ihan liikaakin.must on nii huvittavaa et netti löytyy kyl jokaiselta omasta mielestä köyhältä.

Alkuperäinen kirjoittaja 1:

juu kato sehän selvisi jo,masennusta ja pillereitä ni lkyl on varmaa kotiapuki jo käymässä.tuolla sairaudella pärjää hyvin joka paikassa vaikka olisi rahaa ihan liikaakin.must on nii huvittavaa et netti löytyy kyl jokaiselta omasta mielestä köyhältä.

Kuule, voin vannoa ja vakuuttaa että kukaan, EI KUKAAN halua tätä sairautta itselleen. Mutta näköjään ihmiset on tosissaan katkeria ihan sairastakin asioista :(
Minä en ole missään vaiheessa sanonut meitä köyhiksi, koska köyhiä ei mielestämme olla. Niitä kortteja jaetaan muidenkin elämäntilanteiden kuin köyhyyden vuoksi.
Ja kotiapua ei muuten käy meillä.

Miksi netissä olemisen pitäisi olla jotenkin rahasta kiinni? Eihän se maksa yhtään mitään nykyään. Toimivan tietokoneen saa jopa ilmaiseksi ja laajakaista maksaa ehkä parikymppiä kuussa. Netti tuo elämään niin paljon sisältöä ja helpotusta esim. laskujen maksussa, että fiksumpi se on netti hommata kuin vaikkapa tv-lupa.

Ja jossain opiskelijakämpässä netti saattaa olla kokonaan ilmainen.

Alkuperäinen kirjoittaja sosso:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
hmph, me ei käydä sossussa, ei lapset neuvolassa, rahaa ei ole :(

Aika edesvastuutonta, jos ei lapsia neuvolaan vie. Jos siis neuvolaikäisiä ovat.

Noita kortteja saavat yleensä perheet, joissa monta lasta. Sekä sossusta lastensuojeluasiakkaat.

Ne on koulussa

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja 1:

Kuule, voin vannoa ja vakuuttaa että kukaan, EI KUKAAN halua tätä sairautta itselleen. Mutta näköjään ihmiset on tosissaan katkeria ihan sairastakin asioista :(
Minä en ole missään vaiheessa sanonut meitä köyhiksi, koska köyhiä ei mielestämme olla. Niitä kortteja jaetaan muidenkin elämäntilanteiden kuin köyhyyden vuoksi.
Ja kotiapua ei muuten käy meillä.

mut eikö olisi han oikeesti kiva jos teiänkin rikkaiden kortti menisi monilapsiselle perheelle tosi tarpeeseen,esim jossa molemmat vanhemmat työttöminä tmv.ootko mielestäsi vaan masennuksen takia oikeutettu korttiin?eikö tuo oo sairas ajattelutapa?

Yhteistyössä