Kuuluuko lapsilisät kaikille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nii"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lapsilisän tarkoitus on tasata eroa lapsellisten ja lapsettomien ihmisten kuluja. Eikä ne tosiaankaan mielestäni tarvi koskaan kuulua lapsettomille, eihän heillä ole lapsista koituvia kulujakaan.

kyllä kuuluu kaikille niille perheille joissa on lapsia, tuloista riippumatta
(jos ei ole tyytyväinen oman perheensä tulotasoon niin sitä sitten itse parantaa, ei suinkaan viedä kateellisuutta sellaista lisää pois paremmin tienaavilta joka maksetaan kaikille)

No ei ne kyllä lapsettomille kuulu. Mutta kyllä jokasen lapsen on oikeus saada ne. Monestihan suurituloisissa perheissä miehet pitää itellään itse tienaamansa rahat. Saisi nainenkin sitten jotain ruokarahaa.

Täytyy sano aettä sinä päivänä kun ne vielä tuon vievät tulojen perusteella, tässä perheessä ainakin avioerohakemus lähtee siltä istumalta. Eipä tarvi sen jälkeen huolehtia edes päivähoitomaksuista ja saa vielä kivan korotuksen niihin lapsilisiinkin.

ainakin tällä hetkellä kuuluu koska kuuluu. En kyllä tarttis niitä mitenkään välttämättömästi. Mutta pahoilla mielin olisin luopumassakaan.

Huom ! Tällä hetkellä kaikki lapselliset ihmiset EIVÄT saa lapsilisää. Nimittäin ne, jotka saavat toimeentulotukea. Lapsilisä katsotaan heillä ylimääräisiksi tuloiksi, ja se miinustetaan toimeentulotuesta, mikä on mielestäni aivan naurettavaa !

Eivät kuulu, ennempään nekin rahat pienituloisille.

miksi ihmeessä ne pienituloiset ei itse hanki sitä "lisärahaa" jostain muualta...
miksi ei rakenna sitä elämää niin ettei tarvitse olla kateellinen sen isotuloisen lapsilisästä?
varsinkin kun ne isotuloiset maksavat ihan kiitettävästi niitä veroja, joilla muuten kustannetaan en lapsilisät ja toimeentulotuet ym tuet ja palvelut..
miksi ihmeessä siis isotuloiset eivät olisi oikeutettuja saamaan lapsilisää joka on tasan sama jokaiselle

Huom ! Tällä hetkellä kaikki lapselliset ihmiset EIVÄT saa lapsilisää. Nimittäin ne, jotka saavat toimeentulotukea. Lapsilisä katsotaan heillä ylimääräisiksi tuloiksi, ja se miinustetaan toimeentulotuesta, mikä on mielestäni aivan naurettavaa !

saavat sen tuen, mutta onhan se nyt loogista että lapsilisä katsotaan tuloksi.
jos perheen elämiseen katsotaan kuluvan 1500€ ja palkkaa/muita tukia perhe saa 1000€ ja siihen päälle vielä lapsilisää 210€ niiin silloinhan perheen tuloista puuttuu vain 290€ ja sen summan he saavat, ja se on ihan oiekudenmukaista ja siitä on turha rutista

[QUOTE="Neith";23466732]miksi ihmeessä ne pienituloiset ei itse hanki sitä "lisärahaa" jostain muualta...
miksi ei rakenna sitä elämää niin ettei tarvitse olla kateellinen sen isotuloisen lapsilisästä?
varsinkin kun ne isotuloiset maksavat ihan kiitettävästi niitä veroja, joilla muuten kustannetaan en lapsilisät ja toimeentulotuet ym tuet ja palvelut..
miksi ihmeessä siis isotuloiset eivät olisi oikeutettuja saamaan lapsilisää joka on tasan sama jokaiselle[/QUOTE]

Ihan just sen takia kun isotuloiset eivät tarvitse sitä rahaa, tuntuu hullulta että verovaroja käytetään näin hukkaan.

[QUOTE="Neith";23466732]miksi ihmeessä ne pienituloiset ei itse hanki sitä "lisärahaa" jostain muualta...
miksi ihmeessä siis isotuloiset eivät olisi oikeutettuja saamaan lapsilisää joka on tasan sama jokaiselle[/QUOTE]

Eriarvoisuudella on paljon vaikutuksia. Kyllä olisin valmis tasaamaan, koska tuloerot ovat todella kasvaneet. Kaikkein köyhimmät perheet ovat jo aivan eri kastia.

Naurettavaa on mun mielestäni saada jotain toimeentulotukea! Itse en ikinä nöyrtyisi tarpeeksi sen hakemiseen. Ja ihan tavallisia duunareita ollaan

Ihan just sen takia kun isotuloiset eivät tarvitse sitä rahaa, tuntuu hullulta että verovaroja käytetään näin hukkaan.

hukkaan? isotuloiset perheet ovat ihan yhtä oikeutettuja siihen rahaan kuin ne pienituloisetkin..
mie voisin kyllä kertoa toki oman mielipiteeni siitä mihin kaikeen heitetään hukkaan verorahoja ja mihin ne pitäisi mieluummin käyttää, mutta sillä ei ole merkitystä. lapsilisä on raha joka maksetaan tasapuolisesti kaikille niille perheille joissa lapsia on.
(ja kun sanotaan että isotuloiset ei tarvitse sitä rahaa niin mun mielestä köyhät ei tarvitse niitä lapsia jos eivät itse voi niitä elättää.. mutta onko se sitten joku perustelu jättää maksamatta lapsilisiä tasapuolisesti?)

Älä jauha paskaa. Ihan samalla tavalla ne lapsilisät heillekin maksetaan. Totta kai toimeentulotuessa huomioidaan KAIKKI tulot.

Alkuperäinen kirjoittaja miettijä;23466787:
Eriarvoisuudella on paljon vaikutuksia. Kyllä olisin valmis tasaamaan, koska tuloerot ovat todella kasvaneet. Kaikkein köyhimmät perheet ovat jo aivan eri kastia.

ja kuitenkinj jokaisella meillä on mahdollisuus niihin isoihin rahoihin, kenenkään ei tarvitse liian pienillä tuloilla tehdä liikaa laspia aj elää köyhänä.. oma valinta ja yhteiskunnan ei missään nimessä pidä kannustaa sellaisiin valintoihin maksamalla enemmän rahaa siitä

Yhteistyössä