V
"vieras"
Vieras
[QUOTE="vieras";23466807]Mihin pienituloiset sitä tarvii, hakevat puuttuvat roposensa sossunluukulta tai menevät töihin.[/QUOTE]
Et varmaan ole tosissasi?
Et varmaan ole tosissasi?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Eikö omia rahojaan saa käyttää tai säästää miten haluaa? Minulla ja miehelläni molemmilla veroprosentti lähes 40. Emmehän maksa sinun lapsilisiäsi???
Naurettavaa on mun mielestäni saada jotain toimeentulotukea! Itse en ikinä nöyrtyisi tarpeeksi sen hakemiseen. Ja ihan tavallisia duunareita ollaan
Eivät kuulu.
Lapsilisät pois suurituloisilta: niiden tarkoitus ei ole kasvattaa lasten osakesalkkua.
Ihan just sen takia kun isotuloiset eivät tarvitse sitä rahaa, tuntuu hullulta että verovaroja käytetään näin hukkaan.
Enhän minä mitään paskaa jauha ! Kaikille muillekin se lapsilisä on ns. ylimäärästä tuloa, miksei sitten niillekin, jotka sitä toimeentulotukea joutuvat hakemaan?!
No tässä Suomen yhteiskunnassa toisilla ei oikein ole vaihtoehtoa. On niitä täysin tulottomiakin nimittäin, joilla ei ole edes sitä 'tavallista duunarihommaa'. --> Suomessa hyvin paljon työttömyyttä ja sitten tänne tulee vielä maahanmuuttajia, jotka vievät osan niistä töistä, palkat niin huonoja, että tuillakin tienaa enemmän, ja lisäksi KAIKKI kallista!
Ja se lapsilisähän pitäisi nimenomaan olla sitä LAPSEN rahaa, millä kustannetaan sen ruuat, vaatteet yms. Ja kun tämä lapsilisä vähennetään toimeentulotuesta, niin lapsen elintasohan siinä laskee. Näin minä asian näen.
Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;23466893:Entä vaihtoehtoiskustannukset, jos lapsilisät loppuvat suurituloisilta ja joku sellainen ihminen, jonka ainoa tulonlähde lapsilisät ovat olleet, muuttaa lastensa kanssa pois rahavaroja hallinnoivan suurituloisen puolisonsa luota, jotta saisi edes jonkinlaisen taloudellisen oman tilan itselleen eikä olisi samassa asemassa kuin perheen lapset eli mieheltä (ehkä!) tulevien viikkorahojen varassa?
Esimerkki:
nykytila:
työssä käyvä mies, kk-tulo 6500
työssäkäymätön vaimo, lapsilisät kolmesta lapsesta n. 350
uusi tilanne, vaimo muuttaa pois:
työssä käyvä mies, kk-tulo 6500, josta X menee elareihin
vaimo lasten kanssa eri osoitteessa lapsilisät yh-korotuksen jälkeen 500 , elarit mieheltä, asumistuki N , ehkä vielä jotain muita tukia
Enhän minä mitään paskaa jauha ! Kaikille muillekin se lapsilisä on ns. ylimäärästä tuloa, miksei sitten niillekin, jotka sitä toimeentulotukea joutuvat hakemaan?!
No jos on sellainen suhde että mies hallinnoin rahojaan tuohon malliin ettei anna puolisolle penninlatia, niin semmoisesta suhteesta kannattaakin lähteä. Tuommoinen jatkuva alistaminen suhteessa voi aiheuttaa jos jonkisortin mielenterveysongelmaa,ja paljonkas niiden kustannus siten on.....Onhan nää kaksipiippuisiajuttuja,totta turiset.
Eihän se palkka nousekaan, mutta saat lapsilisän siihen palkan päälle. Minusta vain lapsilisää ei pitäisi ottaa toimeentulotuessa huomioon. Ja jokaisellahan SAA olla omat mielipiteet, minun on tämä!
Palkan lisäksi saatavaa tuloa, ehkäpä? Eikä kukaan kai ole sanonut, että pitäisi saada samanlainen elintaso kuin työssä käyvällä, vai onko? Mutta olisihan se mukavaa, kun tällaisetkin ihmiset pysyisivät hengissä ja saisivat muutakin syötävää kuin makaronia.
Ja kuten jo sanoin, Suomessa on muutenkin palkan, tukien ja ruuan hinnan erot aivan persiillään!
Eihän se palkka nousekaan, mutta saat lapsilisän siihen palkan päälle. Minusta vain lapsilisää ei pitäisi ottaa toimeentulotuessa huomioon. Ja jokaisellahan SAA olla omat mielipiteet, minun on tämä!
Ja ei, minä en saa lapsilisää, koska minulla ei lapsia ole. En joudu myöskään siellä sossun luukulla käymään. Että näin. Ärsyttää vaan ihan tajuttomasti sen, kun Suomen pitäisi olla hyvinvointivaltio, ja silti täällä suuri osa ihmisistä elää paljon sen köyhyysrajan alapuolella. Ja siitä syypäitä ovat työpaikat ja päättäjät !