Lokakuiset 2007 (5)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lumi81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lumi81

Vieras
hamada LA 1.10
MissPiggy LA 2.10
Niiskulainen 24v LA 3.10 Toinen pikku Toukka, KAKS
Pompula 29v LA 3.10. Esikoinen, Keski-Suomi
Lissu78 29v LA 4.10 Esikoinen. Porvoo
Lumi81 25v LA 6.10 Toinen, OYS
Juulia77 29v. LA 7.10. Toinen, TYKS
Jazz 29v LA 8.10. toinen (esikkotyttö 080805) KOS
mattai, LA 10.10, toinen, OYS?
Tehotyttö 35v, LA 14.10., neljäs, TYKS
Laura79 27v, LA14.10, esikoinen, Jyväskylä
Jellybean 25 ja 26, LA 15.10. Esikoinen. Kainuu
Aurinko 28 v. LA 15.10., kakkonen, TAYS
Jelli 26 v., LA 23.10., esikoinen, KYS
Maxiina 34 v, LA 22.10. kolmas SatKS
Ninni83 23 ja 24 LA 21.10 kakkonen
Pia78 LA 21.10 toinen & kolmas (kaksoset) HYS
Iikka76 LA 23.10. esikoinen, Päks
Entu 25 ja 31 LA 24.10 toinen KYS
Pikku2 29v. ja 30v. LA 25.10. pikkukakkonen, EKKS
Octo 23v ja 31v. LA 26.10. esikoinen, KYS
Ilona 28 ja 29 v. LA 27.10. esikoinen, TAYS
Ainu 25v., LA n.28.10.eka
tuleva äityli 31v. LA 29.10 esikoinen

Tervehdys taas ja hyvää alkanutta viikkoa!!
Me ollaan tyttären kans tämä päivä kotona ku hälle nousi illalla kuumetta. 38,2 näyttää mittari pyllystä mitattuna. Ärsyttää vaan ku pomo saa aina semmosen tosi syyllisen olon poissaolijalle...tai semmosen huonon omantunnon. Ihan niiku ois jotenki hauskaa olla kotona sairaan lapsen kanssa. No, se siitä.

Mites te muut voitte? Nyt kaikki HUHUUU!!!!!!! KIRJOTTELEMAAN KUULUMISIA!!

Juuli, mä kyllä suosittelen sitä seerumiseulaa, otettiin se esikoisen kans ja nytkin. Mulla ainakin tulee rauhallisempi olo kun saa sen 90% varmuuden että ei oo kohonnutta riskiä downin syndroomaan. Paskat housussa saa kyllä ootella niitä tuloksia....sit jos ois ollu kohonnu riski niin oltais menty lapsivesipunktioon.

Mulla on vieläki vähä huonoa oloa syönnin jälkeen. Mutta kai se tästä...ku on jo 14. viikko menossa! Edelleen olen muka tuntenut jotain pientä liikettä. Se tuntuu aika paljon vasemmalla ihan alhaalla semmoisena kuplimisena, yleensä iltaisin jos menee makuulle. Tai sit ne edelleenkin on niitä eksyneitä pieruja :)

Löysin muuten netistä kuvia siitä 2007 äitiyspakkauksesta. Tossa vähän alempana on joku keskustelu otsikolla äitiyspakkaus 2007 tai jotain..siinä oli linkkiä. Toinen linkki löytyy näin:
www.kaksplus.fi
--> keskustelu
--> odotusaika (tai odotus)
--> sieltä keskustelusta sivu 2
--> ja olikohan nimimerkki hapsiainen/hepsankeikka/hapsenkatti...tai joku muu vastaava...siitä löytyy vielä parempia kuvia...

Jokatapauksessa vaatteet näyttävät aivan ihanilta! Ja varsinkin se toppapuku on ihana!! Vissiin huhti-toukokuun vaihteessa tulee kuvat kelan sivulle.

Lumi & Aape rv 13+2

Siis näiltä sivuilta ei löydy kuvia mut:
www.suomi24.fi
-->keskustelu
-->Äidit ja isät
--> Odotus
--> otsikolla "kuvia äitiyspakkaus 2007" nimimerkillä "etsivä löytää"

ja toise kuvat siis siellä kaksplus.fi

Nuo on hyvä tietää nuo koodit Sakariinista ja Syklamaatista, kun ei sitä tiedä mitä suuhunsa pistää jos ei osaa koodeja lukea. Itse en ole vielä pohtinut, että mitä teen jos np-ultra näyttää jotain "epänormaalia". Mulla on se ultra torstaina. Tavallaan tuntuu, että se ultra on sillälailla turha kun jos jotain poikkeavaa löytyy niin tuskin aborttiin päädyn kuitenkaan, mutta haluan nähdä sen vaavin.. Että melko toisarvoisia asioita minä siltä ultralta odotan. Melko lapsellista, mutta minkä sille voi.

Jaaha, veriseulamahis menikin hatuiksi mulla! Forumista sanottiin, että voi tulla viikolla 15 kun ultra ollut vk 12. No ajattelin vertailla hintoja ja soitin Femedaan. Sanoivat, että olisi pitänyt tehdä heti ultran jälkeen, viimeistään viikolla 13. Että näin. Paska, että voidaan antaa eri tietoa! Nyt pitää kärvistellä vaan;-(((

nopea piipahdus.. =)
taas huomataan miten on eri meininki eri paikkakunnilla. meillä se otetaan samaan aikaan kun käydään siellä np-ultrassa, siis jos sen haluaa ottaa. terveydenhoitaja kysyi neuvolakäynnillä sitä että haluaako että se otetaan ja jos halusi niin tieto lähetettiin eteenpäin ja käyn siis samassa kun käyn siellä ultrassakin.. ens viikolla =)

Meillä veriseula ei kuulu kunnan valikoimiin. Elikä yksityiseltä kyselin näitä. Neuvolantäti oli aivan hoo-moilasena kun sanoin että ajattelin täydentää np-ultraa tällä.

Heippa! Mulla on vähän vatsankasvu tyyntynyt ja tuntuu että jopa pienentynyt, joko turvotus on laskenut tai sitten minä olen tottunut hieman suurempaan vatsanseutuuni. Vähän on kyllä sellainen tunne että oonkohan enää ees raskaana kun ei ole mitään raskausoireita enää ja vauvanliikkeitä en ole kerennyt nyt enää illalla tunnustelemaan. Muistelen kyllä että esikoista odotellessakin tämä toisen kolmanneksen alku oli tälläistä "ollakko vai eikö olla"- aikaa, ei tunnu liikkeitä eikä ole raskausoireita....no kun liikkeitä alkaa tuntemaan niin tää epävarmuus helpottaa.

Minä en ota varmaankaan tuota äp pakkausta, kun tuntuu että kaikkea on jo vauvalle paitsi pehmeä hoitoalusta ja vaipat =)). Ensimmäisen kanssa tuo äitiyspakkaus oli kyllä tosi tärkeä ja hyvä.

Moikka!

Aika vaan kuluu hirveetä vauhtia etten ole aikoihin ehtinyt tänne kirjoitella. Tosin eipä tänne mitään ihmeellistä kuulukaan, töitä, lapsen hoitoa ym... Torstain ultraa tietty kovasti odotan. Näkee miten vauvat masussa voivat, toivottavasti hyvin.

Jellybean, oon sun kanssa samoilla linjoilla tuon seerumiseulan suhteen. Aion mennä siihen, se on meillä kans heti ultran jälkeen. Mutta vaikka tulos olisi sitten mikä hyvänsä, vauvat pidetään. Mutta mukava hyvissä ajoin valmistautua ajatukseen, jos todettaisiin downin syndrooma. Niin kuin nytkin oli mukava kun sai tiedon kaksosista ajoissa, niin nyt ei tunnu ajatus enää ollenkaan hurjalta. Sopeutuminen isoihin asioihin vie kuitenkin aikansa. Mutta tietenkin toivotaan terveitä vauvoja!

Mulla ei kanssa oireita pahemmin ole. Maha vaan on kasvanut hirveesti, että raskauden jo huomaa selvästi! Onneksi niitä oireita ei olekaan niin pystyy nauttimaan odotuksesta. Ainoa oire on, että reippaasti kävellessä saattaa alkaa tuntumaan mahassa, ei kipua vaan sellaista paineen tunnetta. Jotenpa nykyään kävelen kaikessa rauhassa ;)

Kaikille mukavaa kevään jatkoa ja hyvää vointia!

Eipä täällä mitään uutta. Ensi viikon tiistaita ja np-ultraa odotelen.

Mitenkäs muuten oletteko viime aikoina nähneet poikkeavia unia? Vaikka heräilenkin yöllä pari kertaa vessaan, niin tuntuu että nukun siinä välissä todella sikeästi ja näen todella omituisia unia. Oikeastaan näen vain kahden tyyppisiä unia.
Osa unista on todella ahdistavia unia, esim yksi yö juoksin ylämäkeen karkuun perässä tulevaa karhua (?). Siitä unesta heräsin hengästyneenä :D
Ja osa unista on todella eroottisia. Voisi luulla, että elän ihan puutteessa, normaalisti en tuon tyyppisiä unia näe näin usein.
Mutta yhtään unta vauvoista tai lapsista en ole nähnyt. Omituisia oireita tämä raskaus aiheuttaakin...

mulla on myös ihan alusta asti ollut eroottisia unia ja myös ahdistavia unia. Kaikki unet on tosi todentuntuisia. Eroottiset unet saa mun puolesta jatkua :).

Kerrottiin vauvasta eilen miehen vanhemmille. Pelonsekaisin tuntein menimme heille syömään...luulimme että he järkyttyvät ja alkavat arvostelemaan tai jotenki haukkumaan...mutta he olivatkin ihan iloisia, hieman hämmentyneitä, mutta onnittelivat vaan ja naureskelivat. Että semmosta. Mieskin sanoi sitte illalla kotona että oli kyllä aika ylläri...mutta ihan mukava sellainen.
Miehen vanhemmat ei meidän seurustelun alkuaikoina hyväksyneet mua ollenkaan. Meidän kihloihin menostakin he järkyttyivät ja eivät ole missään vaiheessa onnitelleet.
Vasta kun oltiin kolme vuotta seurusteltu niin he alkoivat suhtautua minuun normaalisti...hohhoijaa. Mutta, enhän mä niiden kans oo naimisiin menossa.

Mites teidän muiden appivanhemmat? Millaisissa väleissä ootte?
Entäs teidän omat vanhemmat?

Mulla on äiti kuollut 4 vuotta sitten. Isä on naimisissa uuden vaimon kans. He olivat tosi onnellisia meidän puolesta kun kerrottiin vauvasta. Heille uskallettiin kertoa jo paljon aikaisemmin. n. rv 7.

Musta ois jo aivan ihanaa jos se vauva jo syntyis!!! Jos nyt jo tuntuu ettei jaksa odottaa niin kuinkahan pitkäksi se aika ehtii vielä käydä..huhhuh!

Mä oon miettiny jo vähän nimiä :D heh.. mulla on muutamia semmosia nimiä mitkä on mun mielestä jotenki ihania. Pojista kolahtaa Eeli, Oula, Anton, Niila ja Otava. Ja tuo Otava tulee kyllä ihan varmasti toiseksi nimeksi. :D
Tytöistä kolahtaa: Olivia, Helmiina, Ilona, Elle(n) ja Isla. Ja varsinki tuo Isla. Iiris ois myös tosi ihana mut hitto ku miehen serkku ehti antaa sen omalle tytölle. Mies sano et eihän se haittaa...mut kyllä mua vähän haittaa kumminkin.
Kaikista ihaninta ois antaa kaksosille (tyttö ja poika) nimet Isla ja Otava.
Mies taas kannattaa semmosia perinteisia pekkoja ja liisoja....mut en taida suostua...toivottavasti päästään yhteisymmärrykseen.

Lumi & Aape 13+2

Minulla on mennyt sukset ristiin tulevien appivanhempien kanssa useammin kuin kerran. Muuton aikoihin kun miehen isä pyöri meidän nurkissa jo viidettä päivää niin en voinut enää olla sanomatta, että voisi suunnata kokan jo kohti kotiaan.. Siitä on jo päälle vuosi ja nyt viime aikoina se on jälleen alkanut puhua minulle. Muutenkin se on sellainen määräilijätyyppi, joka tulee minulle omassa kodissani ohjeistamaan mihin mikäkin pitää laittaa ja millä lailla, jota siis en siedä. Miehen äiti puolestaan on sitten skitsofreniaa sairastava alkoholisti, joka humalapäissään soittelee ja haukkuu pystyyn.. En vastaa enää hänen puheluihinsa. Mutta kuten Lumi totesi, en ole onneksi menossa heidän kanssaan naimisiin!

Unet on tosiaan muuttuneet jotenkin todemmiksi ja välillä TODELLA ahdistavia, kuten keskenmenounet ja muut. Ja sitten TODELLA eroottisia, niinkuin näköjään joillakin muillakin.

Olen miettinyt pojalle Robinia, Kristiania tai Arttua. Ja tytölle Ireneä, Ilonaa tai Liljaa..

Jellybean 12+3

Mä olen sen verran vanha, ettei anoppi varmaan uskalla tulla tänne päsmäämään;-) Alettiin seurustelemaankin vasta kolmenkympin korvilla ja oikein mukava hän on, ei puutu asioihimme. Äiti on hieman hössö tietty, mutta iloinen myös. Molempien isät on jo kuolleet, harmi, ettei ole pappoja.

Unia nähdään täälläkin tai muistetaan, ihan kaikenlaisia. Aikaisemmin muistin nähneeni unia tosi harvoin, nyt joka yö. Viikonloppuna myös eroottinen uni aamusta ja sehän pisti hiukan vipinää yhteisen aamuun ;) Mies jo tohkeissaan mietti että nytkö se aktiivinen vaihe alkoi (toisen kolmanneksen pitäisi olla seksuaalisesti aktiivista aikaa monelle odottajalle).

Torstaina käytiin ultrassa ja se kyllä sai hyvälle mielelle. Sielä pikkuinen heilutteli käsiään :) Nyt raskaus tuntuu paljon konkreettisemmalta, kuvaa on tullu katseltua monen otteeseen.

Huonoja fiiliksiä tuli taas neuvolan varauksien kanssa. Viimeksi multa peruuntui neuvolaan meno muutamaa tuntia ennen sinne menoa kun neuvolatätin lapsi sairastui. Sitten sain uuden ajan parin päivän päähän melko vastahakoisesti kun jotutui sitten jäämään jostain kokouksesta pois että voisi ottaa minut vastaan. Ihan kun se olisi ollut minun vikani että ei voinut minua ottaa vastaan sovittuna aikana. Nyt minun oli pakko muuttaa reilun viikon päähän varattua lääkäriaikaa työasian takia ja oli taas tosi nihkeetä saada uutta aikaa. Vapaita aikoja olisi ollut vasta tämän kuun lopussa ja mun olis pakko päästä aikasemmin ekalle lääkärikäynnille, joten se laitto mut ylimääräseksi yhdelle päivälle. Sitten vielä sano et lääkäri ei kyl tykkään kun ne joutuu jäämään ylitöihin... tosi kiva, tuli tosi hyvä mieli... aika huonot on resurssit kun kaikki on buukattu n kuukausi etukäteen ihan täyteen.Mitens muilla, mitrn toimii teidän kunnan systemit? Itse asun Jyväskylän maalaiskunnassa.

Laura 12+

Terve

Olin aamulla lääkärissä ja neuvolassa. Paha mieli sieltä jäi käteen tälläkin kertaa. Hedelmöityksen mukaan viikkoja tänään 11+0, koon mukaan ultrasta vain 10+0. MInua tämä huolestuttaa suuresti, vaikka lääkärin mukaan ei mitään merkitystä. Laskettu aikakin muuttuisi tämän mukaan 30.10. asti. En taida muuttaa sitä listaan kuitenkaan. Vauva liikkui kahden plussan ansiosta ja sydänäänetkin ilmeisesti näkyivät, vaikka minä en niitä erottanutkaan. Lapsiveden määrä oli normaali ja luut erottuivat hyvin. Neuvolatäti kehotti oölemaan ostamatta vielä mitään, mikä voisi sitten harmittaa, jos jokin menee pieleen. :(
En tiedä nyt uskalletaanko vielä pääsiäisenäkään kertoa vanhemmille, vai odotetaanko pari viikkoa sinne 12 viikolle.
Kävin labrassa antamassa verta ja parin viikon sisään tulee kutsu sairaalaan niskaturvotuksen mittaamiseen. Me saadaan automaattisesti se veriseula, kun miehen lähisuvussa on Downin syndroomaa (vaikka ei olekaan periytyvää). Pelkään vaan pahoin, että se niskaturvotusjuttu menee ohi suun, kun on pääsiäinenkin ja ei tuolla sairaalassa yleisestikään niin kovin nopeita olla...

No niin, ryhdyn töihin!

Jelli

jelli: nyt vaan yrität ottaa rennosti, kyllä kaikki hyvin menee =) mä voin piristää sua kertomalla että kun odotin esikoista niin mulla siirtyi ultrassa laskettu aika kymmenen päivää eteenpäin vauvan koon mukaan. eka LA oli 23 pvä ja ultrassa LA seuraavan kuun kolmas päivä. neuvolantäti piti päänsä ja sanoi mulle että ihan varmana syntyy ennen kuin kuu vaihtuu.. ja näin kävi, esikoinen pinkaisi maailmaan 30 pvä.
totta kai sitä miettii että kaikki on ok, mutta sullahan löytyi sykkeet ja kaikki joten hymy huulille =)

laura kyseli noista kunnan jutuista miten toimii. meillä kyllä toimii ihan kivasti. silloin kun mulla oli neuvolalääkäri niin sen piti olla keskiviikkona mutta lääkäri sairastui ja päivä siirtyi perjantaille, eli nopeesti pääsin silti. mä olen ihan tyytyväinen meidän kunnan palveluihin =)

ja appivanhemmistakin ollut juttua, sukulaisista pahimpia, vai... ;) no mulla on käynyt tuuri, on ihan kivat appivanhemmat, vaikkakin ovat eronneet toisistaan. mut molemmat on silti läheisiä, varsinkin meidän lapsille. eivät onneksi tule jakelemaan mitään neuvoja, jos ei kysytä. varmaan tuntevat mun luonteeni ;) lapsille on hyvä että on hyvät välit, mä muistan kun itse olin pikkuinen, eikä niitä isovanhempia ollut niin aina tuli surku olo kun kaverit lähti mummuloihin ja pappaloihin. nyt täytyy yrittää pitää välit kasassa ihan jo lastenkin takia. ja omat vanhemmat on ihan ykkösiä. ollaan melkein päivittäin tekemisissä, ainakin puhelimitse. hössöttäjiä, mutta niinhän niiden kuuluukin olla =)

maxiina ja pikku-I rv 11+4

ME asutaan periaatteessa saman katon alla miehen vanhempien kanssa. Mutta onneksi oma talo jo rakenteilla! Meillä on toki oma asunto, oma sisäänkäymti, keittiöt ja suihkut ym.,mutta läheisesti ollan siis kuitenkin. Sisi iso maatila on kyseessä. Varmaan minkään muunlaisten ihmisten kanssa tämä järjestely ei onnistuisi. Olemme anopin kanssa hyvin erilaisia, ja hän on raivostuttava häselö, mutta hyväntahtoinen, joskus liiankin! Appiukko on perinteinen maanviljelijä: Aina töissä, eikä ymmärrä elämänlaadun parantamista vapaa-ajalla. No, teen kaikkeni, ettei miehestäni tule samanlaista, vaikka noin periaatteessa appi on ihan ok. Eivät kyllä minua neuvo asioissa, onneksi.
Meillä on vielä se, että miehen äiti on kotiäiti, miehen sisko on kokki ja pikkusisko rakastaa ruuan laittoa ja siivoamista. No, onneksi minäkin elossa pysyn ja varmaan lapsikin! Onneksi he ovatjo tottuneet siihenkin, etten ole mikään pullantuoksuinen kodinhengetär.

Kiitos Maxiina,koitan hymyillä!

Jelli

Jellillä onkin tosi rohkaiseva neuvolantäti :(. Ihme pessimisti ikään kun me odottavat mammat ei osattais muuten hätäillä tarpeeksi :/. Yritä nyt ottaa rauhallisesti, jos ultrassa kerran on näkynyt liikkuva vaavi, jolla sydän sykkii, niin kaikki on varmasi ihan hyvin!

Appivanhempien suhteen mulla on käynyt ihan hyvä tuuri. Anoppi on todella hienotunteinen ja avulias ja leipoo mielettömän hyviä kakkuja :). Appiukolla alkaa olla jo ikä sen verran painaa, että ei aina ole ihan maailman menossa mukana, mutta rakastaa lapsenlapsiaan ihan peittelemättä. Oman äitini kanssa menee välillä hermot, mutta sehän kuuluu asiaan :) suurimmaksi osaksi kuitenkin oikein hyvin menee. Isäni kuoli, kun olinihan pikkutyttö. Me ollaan miehen kanssa molemmat perheidemme kuopuksia ja sen takia ohjeilta ei oikein voi välttyä, mutta osataan seuloa hyvin kuultua puhetta :D.

Enpä tässä oikein muuta nyt keksi, aivot takoo tyhjää........

Entu rv10+6

Meillä myös on ihan mukavat appivanhemmat. Anopin kanssa tulen hyvin toimeen, appiukko on välillä vähän hermojakiristävä tapaus, hänen pitää sanoa joka asiassa oma sanansa...vauvan hoidosta puitten takkaan asetteluun. Olen yrittänyt sopeutua appiukon "kaikkitietävyyteen", mutta kyllä välillä on hermot kireällä jos kauan sitä joutuu kuuntelemaan, eniten inhottaa hänen outotapa selittää päivänselviäkin asioita ja saattaa puhua niistä kauan ja toistaa jopa useampaan otteeseen asioita. No mut tää on appiukon luonnetta vaan ja enhän minä onneksi häntä joka päivä näe. Minun vanhemmat ovat sellaisia hössöttäjiä ja minulle ja esikoiselle tosi tärkeitä he auttaa meitä paljon lastenhoidossa ja hemmottelee esikoisen ihan piloille. =)).

Minä tässä koitan jatkaa hiukan kotihommia kun esikoinen alkoi päikkäreille.

Mä en edes ole kerenny ajattelemaan paljon mulla on jo odotusaikaa takana, mut tossa laskin että tänään on jo rv14+2 . Mulla on tullu tuon syönnin kanssa ongelma en oikein pysty mitään syömään etenkään rasvasta ainoastaan hedelmät ja puurot sekä keitot menee alas kaiken muun ruoan ajattelukin oksettaa. Pitäs alkaa jo helpottaa tällänen mut ei näyttää pahenevan vaan taas tää etova olo ja jostai luin et noita inkiväärejään ei sit suositella syötäväksi kun niitäkään ei sit olla tutkittu riittävästi ja niissä oli jotain en muista mitä....

Hei vaan kaikille pitkästä pitkästä aikaa!

En ole teitä unohtanut, olen lueskellut kuulumisia säännöllisesti, mutta en ole yksinkertaisesti jaksanut kirjoitella. Tämän voinnin kanssa on ollut todella jaksamista. Pahoinvointia on edelleen, ei tosin enää ihan aamusta iltaan ja väsymys on jotain ihan järkyttävää. Esikoinen nukkuu vieläkin hyvin vaihtelevasti, vaikka kohta plakkarissa 1,5 vuotta. Se ei siis helpota tätä väsymystä. Välillä tuntuu, että hengittäminenkin on liian raskasta. En ole jaksanut nauttia tästä raskaudesta ollenkaan. Välillä se jopa unohtuu. Esikoisen odotusaikana en mitään muuta miettinytkään kun odotusta ja vauvaa. Poika pitää huolen siitä, että äiti ei ehdi masuasukkia miettiä. Välillä on ihan syyllinen olo, kun en yhtään nauti siitä, että olen raskaana, mutta kun tämä on niiin raskasta. Toivottavasti pian helpottaa ja jaksaisi alkaa nauttia tästä onnellisesta asiasta.

Mulla on huomenna ensimmäinen lääkärineuvola. Vähän jännittää kuuluuko sydänäänet. Mies tulee töistä hoitamaan poikaa. Olisin voinut viedä naapuriin hoitoon, mutta jos neuvolassa tulee jotain ikäviä uutisia, olisi kurja mennä hakemaan poikaa hoidosta. Niinpä päädyttiin siihen, että mies tulee kotiin siksi aikaa, kun olen neuvolassa. Ensi viikolla on NP-ultra. Esikoisen aikana mulla ei ollut epäilystäkään siitä olenko raskaana vai en. Nyt jostain syystä on, vaikka oireita on huomattavasti enemmän kuin esikoisen aikana. Outoa.

No siinä pikaisesti kuulumisia... täytyy mennä herättelemään poikaa unilta, että nukutaan sitten yölläkin.

Tsemppiä kaikille!

Aurinkoisin terveisin,

Aurinko =)

Lokakuiset 2007 (5)
hamada LA 1.10
MissPiggy LA 2.10
Niiskulainen 24v LA 3.10 Toinen pikku Toukka, KAKS
Pompula 29v LA 3.10. Esikoinen, Keski-Suomi
Lissu78 29v LA 4.10 Esikoinen. Porvoo
Lumi81 25v LA 6.10 Toinen, OYS
Juulia77 29v. LA 7.10. Toinen, TYKS
Jazz 29v LA 8.10. toinen (esikkotyttö 080805) KOS
mattai, LA 10.10, toinen, OYS?
Tehotyttö 35v, LA 14.10., neljäs, TYKS
Laura79 27v, LA14.10, esikoinen, Jyväskylä
Jellybean 25 ja 26, LA 15.10. Esikoinen. Kainuu
Aurinko 28 v. LA 15.10., kakkonen, TAYS
Ninni83 24 ja 25 LA 18.10 kakkonen KOKS
Pia78 LA 21.10 toinen & kolmas (kaksoset) HYS
Maxiina 34 v, LA 22.10. kolmas SatKS
Jelli 26 v., LA 23.10., esikoinen, KYS
Iikka76 LA 23.10. esikoinen, Päks
Entu 25 ja 31 LA 24.10 toinen KYS
Pikku2 29v. ja 30v. LA 25.10. pikkukakkonen, EKKS
Octo 23v ja 31v. LA 26.10. esikoinen, KYS
Ilona 28 ja 29 v. LA 27.10. esikoinen, TAYS
Ainu 25v., LA n.28.10.eka
tuleva äityli 31v. LA 29.10 esikoinen

Otin oikeuden muuttaa järjestystä, toivottavasti kukaan ei pahastu!

Meillä oli tänään np-ultra. Sikiö oli pari päivää edellä, virallisesti LA ei muutunut, mut mulle tuo on oikeampi, koska hedelmöittyminen on täytynyt tapahtua väh. 2päivää aiemmin. Tyyppi oli kyllä niin vilkas, pomppi ja hyppi hirveesti :) Lukema oli 1,7 ja seerumiseulakin sitten otettiin, vaikkei se mitään miksikään muuta.

Esikoinen on hoidossa, joten illalla mennään ravintolaan juhlistamaan onnistunutta ultraa. Varaa ei olisi, mutta pakko tinkiä sitten jostain..
Mun vanhemmat eivät vieläkään tiedä, mutta äiti jo katseli eilen mahaani siihen malliin, että pian jo arvaa..eli huomenna kerrotaan!
Appivanhemmat tietää jo.

Mutta nyt on mentävä! Hyviä vointeja kaikille!!

Ninni 11+5

Täällä on kauhea pannari päällä kun tänään on se ULTRA!!! Nukuttu on viime yönä kaikkien unien jälkeen varmaan 5 min ja nyt miettii syödäkkö vai ei... jos jotain on ja ei syö niin voi mennä tänään sitten jo jatkojuttuihin.... vähänkös ressaa... Onnek uko tulee mukaan...
Ilmoittelen kun pääsen koneelle mitenkä kävi!!
Lämmintä päivää teille lokakuuta odottavat!!

Mullakin on huomenna np-ultra, eli yhdyn Ainun ressiin.. Jännätään yhdessä.

Ja kertokaa kullat rakkaat, että onko fetajuusto ja mozzarella valmistettu pastöroidusta jostain vai ei. Kun niitten kiellettyjen juustojen ohjeissa aina vaan puhutaan tuorejuustoista ja homejuustoista niin olen vähän ulalla. Oon kyllä jo muutaman fetapizzan ehtinyt vetäistä, kun ajattelin että rajoitukset koskee vain home- yms. juustoja.

Jellybean 12+5