Lokakuiset 2007 (8)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lumi81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Iltaa!
Tulin vaan ilmoittamaan että nyt on kaks tuntia tullut supistuksia ensin 10min välein ja nyt 5-7min välein. Saas nähdä tulisko vihdoin viimein lähtö! Alkaa pikkuhiljaa jännittämään ja ei uskalla mennä nukkumaan. Mieskin tuolla valvoskelee. Supparit muuttuvat pikkuhiljaa kipeämmiksi. Tosi jännää!! Ihan naurattaa!! (kohta ei enää sit nauretakkaan jos on tosi kyseessä :D taitaa vaihtua itkuksi...) sairaalakassi on ollu pakattuna muutaman päivän. Pitää vaan muistaa ottaa vielä kamera mukaan.

No, jos musta ei aamulla kuulu mitään niin ollaan synnyttämässä. jipii!
(paljostako veikkaa niin tuun morjestaa teitä aamulla?? ;) kuitenki joudun tuleen kirjotteleen että "menin nukkumaan ja sitten vaan nukahin ja heräsin aamulla..." pläääh...katotaan) pitäkää peukkuja

Lumi & vielä sisällä oleva salamatkustaja-Aape rv 37+5

noniin, taidan painua pehkuihin. Suppareita tulee edelleen max 10min välein mutta eivät tihene eivätkä muutu kipeämmiksi enää. katotaan nukahanko vai alkaako tapahtua. öitä!

joo huomenta!

ei vitsi ei se sti alkanu syntymään! ajatelkaa klo 21-02 tosi kippeitä suppareita ja sit hiipuvat!! ihan epäreilua! Oiskohan pitäny jo puolen yön aikaan lähteä synnärille näytille?? Ne ois varmaan vaan laittanu mut kotiin oottelemaan...
Ainut asia mistä oon varma on se että limatulppaa alko pikkuhiljaa irtoileen yöllä. Alko nimittäin tulee semmosia kirkkaita venyviä siimoja mitä esikoisenki kans. Että jotain siellä kummiski tapahtuu.
Oon nukkunu max 3h ja senki pätkissä. Nyt teen semmosen homman että lähen kunnon kävelylenkille hakemaan niitä supistuksia. Ois niin ihanaa soittaa miehelle töihin että "tuu kotiin, nyt lähdetään" :)

Joo herätkääpä nyt tsemppaamaan mua. Tuntuu et vois hautautua peittoihin koko loppupäiväksi. Tää vauva varmaan koteloituu tonne sisälle!!!!!

No lumi mites ne kävelyt suju?? Joko soitto miehelle on tapahtunut. Hyvin sinä maltat odottaa kotona, kyllä minä olisin sortunut lähtemään laitokselle kun meiltä on täältä tunnin ajomatka.

Täällä on iskeny kauhea flunssa. Kuumetta ei ole vielä ollut mutta joka helvetin paikkaa särkee, maha on kokonaisuudessaan kipeä (varmaan niistämisestä ja yskimisestä)

Huomenna onneks pääsen sinne sairaalaan ja toivon todella että niillä on jotain HYVÄÄ kerrottavaa siitä että olo helpottuu tai vauva syntyy pian. Okei viikkoja on vasta 34 mutta jos vaikka 2 vko:n päästäkin voisi jo syntyä niin se aika menis vaikka päällä seisten...

Mutta huomenna lisää uutisia jos sellaisia on ja toivottavasti lumi ei ole täällä huomenna kirjottelemassa vaan on jo SYNNYTTÄMÄSSÄ!!!

Ainu 34

Huiih! Ihan kylmät väreet tuli kun luin noita Lumen kuulumisia. Ei kai se synnytys enää kaukanakaan voi olla kun limatulppaa jo puskee. Nyt jos ehdit ja jaksat niin raportoi joka risahdus.

Olen viimevuotinen lokamamma ja tulin fiilistelemään :)

Mulla oli la 10.10 mut kaksospojat päätti syntyä jo 17.9. rv 36+5, Poikien painoarviot piti hyvin paikkaansa, 15.9. arvio 2300g ja syntyessään olivat molemmat 2370g. Keskolassa vierähti vain viikko ja sitten kotiuduttiin. Nyt täällä on jo isoja poikia jotka kävelee (=juoksee)....

Onpas täällä tosiaan Lumella jännät paikat!! Jospa kohta saataisiin ketjuun toinenkin vauva!

Täällä oli puhetta esikoisten nukkumisista. Meillä poika on ollut ylipäätään koko ajan "huono" nukkuja. Ei ole vielä kertaakaan nukkunut yötään illasta aamuun heräämättä. Mutta nyt meillä menee yöt jo suht helposti. Poika on nukkunut omassa huoneessaan jo pitkään, mutta se helpotti meitä eniten kun pojan ollessa 1v2kk siirrettiin hänet pinnasängystä tavalliseen lasten sänkyyn. Nyt ei tarvitse öisin käydä hänen luonaan ollenkaan kun pääsee itse sängystä pois ja joka yö tulee sitten jossain vaiheessa meidän viereen nukkumaan. Nukutaan kaikki hyvin samassa sängyssä ja molemmat miehen kanssa tykätään kun pikkuinen tulee viereen nukkumaan, jotenkin suloista!
Myös nukkumaanmenot on meillä mielestäni helppoja. Poika pitää nukuttaa kun ei muuten yksin malta jäädä sänkyyn odottamaan unta. Mutta nukuttaminen on sitä, että istuu vieressä niin kauan kun hän nukahtaa. Menee yleensä 5-10min. Joskus 15min.

Oletteko huomanneet lisääntynyttä kömpelyyttä raskaus aikana? Mulla sitä oli jo esikoista odottaessa ja on taaskin!! Tosi raivostuttavaa! Kun ei vaan mahda itselleen mitään... Äsken otin uunista valmista raparperipiirakkaa pois ja niinhän sain sen tiputettua nurin siihen uunin luukulle ja lattialle. Koko piirakka oli sitten heitettävä roskiin, kun se meni ihan muussiksi!!! Vähän kun v...tti!!!! No nyt kävin laittaa sämpylät uuniin, mitähän niitten kans käy? Ja toinen mikä ärsyttää raskaus aikana, on muistin huononeminen! Tosin hiukan lohduttaa, että tää on vaan väliaikaista.

Täällä vointi ennallaan. Ei merkkejä lähestyvästä synnytyksestä! Hitaasti kuluu aika synnytystä odotellessa. Mutta onneksi on tuo esikoinen, että päivät kyllä menevät ihan nopeasti hänen kanssaan.

Mutta nyt jatkamaan leipomista...

moikka!

kävin tosiaan kaks kilometriä kävelemässä ja loppumatka oli aika tuskaista. Lähinnä liitoskivut vaivasivat. Yhtään semmosta kunnon supistusta ei oo tänä päivänä kyllä tullu! Äsken nukuin pari tuntia ku jäi ne yöunet aika vähiin. Nyt alan sitte siivoomaan ja pitäs hakee sit esikoinen hoidosta.
Mua jotenki säälittää se mun mieskin ku se raukka siellä töissä yrittää pakertaa. Varmaan koko ajan odottelee multa soittoa että nyt lähetään synnyttään. Se aamullaki huokaili oikein että *"syntyispä jo se vauva"... Ei passaa nyt turhaa sille soitella ku sillä kuitenki turhaa herää toiveet lähdöstä. Se aina vastaa ihan sekunnissa jos soitan sille :D hassua!

Mullakin kömpelyyttä havaittavissa! Mulla tippuu ja kaatuu kaikki tavarat mitä yritän ottaa esim hyllystä tai pöydältä. Ja sitten on semmonen yleinen mahasta johtuva kömpelyys että on tosi vaikeeta saada kenkiä jalkaan ja nyt jopa housuja, kun nuo liitoskivut on niin kamalat. Ja yöllä on vaikeeta kääntää kylkeä ja sillonki tuntuu että häpyluu poksahtaa pois paikoiltaan. Ja sitten ähisen ja puhisen ihan koko ajan :D ja liikun hitaasti. Joo, väliaikaistahan tää on. koitetaan kestää.

Sekin vielä ottaa aivoon että kun on seksielämä muuttunu tosi paljo...siis parisuhde meillä on niiku loistokunnossa ja rakkautta ja hellyyttä piisaa ja otetaan toinen huomioon yms yms yms...mut sitte seksiä on vaikee harrastaa, himot on tallella mut limakalvot on tosi arat! tuntuu ettei kärsi koskea. Öljyt ynnä muut rasvat on kokeiltu ja niistä on vaan vähän apua. Toisekseen mulla on tosi vaikee saada se Iso O ;) heh, yleensä ennen sain joka kerta ja nyt ehkä joka seittemäs kerta hirveen rassaamisen kans ja ukolla on vaikeeta pidätellä...haahaa onpas taas mullaki ongelmat. Tilanne varmasti paranee sit ku tuo vauva syntyy. Seksin määrä ei varmaan kasva, mut ehkä se laatu. Oon tehny semmosen johtopäätöksen että toi vauva jo painaa johonki hermoihin ja muihin tuolla alakerrassa että oikeesti tuntoherkkyys katoaa! Mut tiiän esikoisen kohdalla että se herkkyys kyllä palaa tosi nopsaa...jeejee sitä odotellessa!

Toivotaan, että Lumi pääsisi pian tositoimiin. Ei ole kiva olla koko ajan jännityksessä ja valvoa öisin supistusten takia.

Mä en taaskaan saanut viime yönä nukuttua kuin nelisen tuntia. Päiväunia en viitsi ottaa, koska se huonontaa taas mahdollisuuksia saada illalla ja ensi yönä unta, mutta jospa ensi yö menisi taas vähän paremmin.

Mites teille on tullut raskausarpia? Mun mahanahka navan ympäriltä on ihan "räjähtänyt" ja kipee. Esikoisen loppuodotuksen aikana navan ympärille tuli semmonen 7 cm x 7cm arpialue, josta osa ihan rupeutui. Nyt mulla on sitten navan ympärillä verenpunasilla juovilla ja entisillä arvilla sellanen 15 cm x 15 cm alue. Neuvolalääkäri sitä eilen ihmetteli ja jupisi jotain, että ei siinä tyrää sentään ole. No ei onneksi! Voisiko moisesta tyräkin kehittyä? Kaiken maailman rasvoja olen yrittänyt kiristävään nahkaan, mutta mikään ei tunnu helpottavan tota ihon arkuutta.

Esikoisen nukkumisesta oli puhetta. Mun yöunien mentyä huonoiksi mies siirty nukkumaan lastenhuoneeseen. Mä taas nukun nyt sitten meidän makkarissa parisängyssä ja poitsu nukkuu lasten sängyssä samassa huoneessa. En koe, että meidän parisuhde ois mitenkään siitä huonontunut, että nukutaan miehen kanssa eri huoneissa. Illalla menen kuitenkin aina nukkumaan käydessä miehen viereen ensin halimaan :) Kun vauva syntyy aion taas nukkua jonkun aikaa vauvan kanssa lastenhuoneessa, saa rauhassa imettää ilman että "miehet" häiriintyy eli mies nukkuu sitten taas esikoisen kanssa. Sitten jossain vaiheessa ois tarkoitus siirtää esikoinen nukkumaan vauvan kanssa samaan huoneeseen, mutta siihen menee varmaan useempi kuukausi.

Meillä esikoinen on ollut myös aina huono nukkuja. On alkanut nukkua kokonaisia öitä vasta nyt kesällä noin 2 v 3 kk ikäisenä. Toki saattoi aiemmin välillä nukkua pari kokonaista yötä peräkkäin ja sitten meni taas monta yötä rissatessa. Hiukan pelottaakin kuinka käy esikoisen unien kanssa, kun vauva syntyy. Ja vaikka poika nyt nukkuukin hyvin niin yhtäkkiä voi tulla jakso, että herättelee monena yönä peräjälkeen ja tulee viereen.

Pia78: Mä kippasin sitten yhtenä päivänä riisit kattilasta suoraan tiskialtaaseen, kun kaadoin kattilasta vesiä pois. Itku meinas tulla. Meillä sitten syötiin vaan salaattia ja lihaa...

Että mua jurppii tämä flunssanpoikanen. Lämpö pyörii vaan vähän päälle 37:ssä ja kurkkukin on vaan ärsyttävän karhea. Tulisi kunnon kuume niin nitistäisi pöpön nopeasti, mutta kun pitää tällaista ollako-vaiko-eikö -tautia monta päivää.. Edelleenkään en pääse vauvaa katsomaan, kun ei uskalla ottaa minkäänlaista riskiä. Tänään illalla on se valmennuskin. Aivan varmasti kyllä sinne menen kun on viimeinen mahdollisuus käydä se. Kai ne mammat siellä on vähän vastustuskykyisempiä kuin pienet keskoset ja lupaan olla röhkimättä kenenkään päälle..

Voi kun kuuntelee teidän juttuja loppuraskauden "iloista". Jäi nekin välistä meikäläisellä. No ehkä sitten seuraavalla kerralla.. En kyllä kamalasti kaipaa raskausarpia tai hirveitä liitoskipuja, mut se kunnon maha ois kyllä ollut ihan kiva.

Mistä sen tietää, vaikka Lumella tulee lähtö vielä tänä iltana.

Jaa esikoisen nukkumisista oli puhetta. Meijän tyttö nyt siis 5v on aina ollu tosi lahjakas nukkuja. Alkoi nukkua kokonaiset yöt 2kk iässä. Tietenkin aamulla klo 5-6 piti aamumaidot saada mut ei muita heräilemisiä sitte.
Omassa huoneessa nukkunu 2v lähtien eikä oikeestaan juuri koskaan tuu meidän viereen yöllä. Ainoastaan jos on kipeenä niin nukkuu levottomammin.
Toivottavasti tästä toisesta tulee myös yhtä hyvä nukkuja :D

Raskausarpia ei oo tullu mulle yhtä ainutta, eikä kyllä tullu esikoisenkaan kanssa. Luulen että se on jotenki geeneissä. Arpien hoidosta ja rasvauksesta en tiiä mitään.

Mikäs valmennus Jellybeanilla on illalla? Sorry kun en nyt muista yhtään.
Varmasti tosi kurjaa olla erossa omasta pienokaisesta. Mun sympatiat lähtee sinne sulle, tsemppiä!!

Toivottavasti tää alkaiski syntymään. Taitaa olla melkonen sahaaja tää tapaus ku ei tiiä tulisko ulos vai eikö tulis. Jotenki tuntee itsensä aivan idiootiksi!! Että eikö muka voi vaan rauhassa oottaa, että kyllä se viimestään sitte neljän viikon päästä on sylissä se vauva!! Mutta toisaalta ois parempi ku se syntyis ennen 1.10 ku sitte on se "käynnistysuhka" ja niin toivoisin et alkas ihan luonnollisesti syntymään. Ja sit sitä lapsivettäki on niin vähän. Sekin asia huolettaa! Ja sitten vielä se että oma olo on jo niin vaivainen ja tukala, ja yöt menee valvoessa. Että TULIS JO! Ja kun vauva on kuitenki jo "valmis."

Maistuipa hyvälle ku join ruuan kans tommosen non-alcoholic perry golden cap siiderin. :D ihan oikeelle maistuu.

Kun en ehtinyt mitään synnytys- ym valmennuksia käymään niin terkka ehdotti että voisi niistä käydä sen osion jossa on lapsenhoito ja imetys. Ja minähän tietenkin olen riemusta vinkuen menossa, kun edellisestä vauvanhoidosta on aikaa jo kymmenisen vuotta (pikkuveljet..). Eli menen sitten sinne isojen masujen kera valmennettavaksi.

Täytyy itseään lohduttaa sillä, että jospa se pikku-Irene ei niin huomaa vaikka pari päivää olenkin poissa.. Todella paljon kamalampaa olisi, jos tietäisi että vauva ikävöi ja ihmettelee että minne äippä on hävinnyt. Joka aamu ja ilta kuitenkin soitan kuulumiset, eikä kuulemma ole mitään hätää. Kasvaa vaan tasaiseen tahtiin.

Mulla on muuten alkanut tehdä hirveästi mieli siideriä ja olutta. Edellisistä onkin aikaa melko tarkalleen kymmenen kuukautta. Ja punaviiniä! Ennen oli suuri huvitus lukea hyvää kirjaa ja sen kanssa naukkailla pari lasia punaviiniä. Olenhan minä kyllä alkoholitonta olutta muutaman tölkin juonut kesällä. Ja kai sitä ois alkoholitonta punaviiniäkin olemassa. Blääh, olen vissiin jo sekaisin Panadol Hotista kun jutut alkaa olla melko sekavia ja tyhjänpäiväisiä.

Jellybeanille pikaista paranemista! Varmasti rankkaa olla vauvasta erossa, mulla tahtoo olla vieläkin vaikea olla esikoisesta erossa ja poika kohta jo 2 vee.

Itselläni oli tänään neuvola, kaikki ok. Paino oli noussut viikossa vain 100 g, yhteensä paino onkin sitten noussut tähtitieteelliset 16,7 kg, järkkyä. Toivottavasti pysyy tämä loppuajan nousu maltillisena. Nyt en ole kärsinyt niin pahasta turvotuksesta kuin esikoisen aikana, johtuneeko siitä, että esikoinen pitää liikkeessä.

Mulla samanlaiset fiilikset kuin Lumella, että syntyisipä pian. Ja sitten tulee välillä järki käteen, että laskettuun aikaan edelleen melkein neljä viikkoa, joten mikäpä kiire tässä. Neuvolassa täti sanoi, että ei tunnu kovin isolta vauvalta, ja että hyvin on vielä tilaa kohdussa kasvaa. Mutta jotenkin on silti sellainen fiilis, että saisi jo syntyä.

Tohon mun alapään suonikohjuvaivaan ei sitten ole mitään hoitoa. Kivut on vaan kestettävä. Välillä sattuu vietävästi ja välillä taas ei. En kuitenkaan viittiny pyörällä lähteä neuvolaan. Istuminenkin vielä sujuu ilman kipua, joten eiköhän se tästä.

Mies joutuu ilmeisesti olkapään kanssa leikkaukseen, kävi tänään yksityislääkärillä. Meillä ei nyt oikein mene tämä homma putkeen. Onneksi leikkauksen jälkeen kantosidettä käytetään vain viikko. Nyt vaan pitäis sitten tietää koska vaavi syntyy, etten ole samaan aikaan synnyttämässä kuin mies leikkauspöydällä. Olishan se ihan kiva, kun olis mun tukena. Pakko vaan sitten päättää koska leikkaukseen menee ja sillä siisti. Vauvan syntymäpäivää kun emme tiedä, valitettavasti.

Mutta nyt pitää mennä ruokkimaan tuota pojan viikaria, tänään ollut onneksi hiukan leppoisampi päivä kuin eilen.

No voi hitsi Lumi, ettei sitten lähtöä tullutkaan.. Kovin lupaavia nuo sun viestit tuolla jo oli. Jänskä, että noi sahailee. Oliko sulla ekan synnytyksen käynnistyminen samanlainen?
Mulla on kaikki alkaneet kertarytinällä. Heti kun ekat kivuliaat supparit on tullu, niin se on sitten ollut sitä myöten selvä homma. No, katsotaan miten tällä kertaa käy... Viimeksi oli tosiaan se pienoinen poikkeus, kun sitä lapsivettä alko tihkuttaa.
Harjotussuppareita on kyllä tässä raskaudessa ollu paljon enemmän kuin muissa.

Parantumisia Jellybeanille! On varmasti todella kurjaa olla vauvasta erossa.

Mulla ei myöskään ole raskausarvista tietoakaan. Ei ole ollut missään raskaudessa, vaikka koskaan en ole myöskään rasvaillut. Kai se jotenkin kudostyypistä on kiinni tai jotain... Ja vatsa on aina kyllä ollu pieni. Just eilen mittailin vatsanympärystä, eikä vielä olla metrin yli päästy; 99cm. Jännästi se on jossain sisuksissa piilossa, vaikka pieni ihminen olenkin. Mutta potkut tuntuukin välillä melkein selän puolella kyljissä :-)

Tehis rv 36+3

täällähän tapahtuu koko ajan! alkaa olemaan jänniä paikkoja itse kullakin =)

Jellybeanille paljon jaksamista! toivotaan että flunssa helpottaa äkkiä. ei varmaan paljon lohduta mutta ei kauan enään kun varmasti pääset pikkuisen luokse. =)

raskausarvista ja isompien nukkumisista... mulla ei montaa arpea ole tullut missään raskauksissa. ihan muutama haalea viiva on tullut loppupuolella mutta ne on haihtuneet kyllä kokonaan pois muutaman ajan päästä. ja nukkumiseen... meillä on molemmat, varsinkin esikoinen ollut tosi huono nukkuja. ensimmäiset kokonaiset yöunet nukkui kaksivuotiaana... sitä ennen herätti todella monta kertaa yössä. vieläkin, vaikka ikää jo viisi herää yleensä kerran ja tulee meidän sänkyyn nukkumaan... nuorempi herättää vielä kerran yössä, ikää neidillä siis kohta kaksi ja puoli, mutta onneksi tykkää nukkua omassa sängyssä. aiemmin herätteli kanssa aika usein mutta siihen on niin tottunut jo että on ihan luxusta nukkua koko yö heräämättä laisinkaan.. sitä ei siis tapahdu kuin silloin kun lapset on olleet yökylässä ;)

mä kävin tänään äippäpolilla ja nyt menee jännäksi... tarkistettiin sokerit, tarjonta ja koko. sokerit on edelleen koholla, vauva rt:ssa ja kokoarvio pikkuisen päälle kolme kiloa. lääkärin mielestä olisi toisaalta turha aloittaa insuliinin käyttö enään näin loppusuoralla ja vauva on hyvänkokoinen niin meikäläinen lähtee käynnistykseen 28.9! silloin tulee 37 rv täyteen ja ei kuulemma ole syytä odottaa kauempaa. vitsi et alkoi jännittää. mä en tiedä oikein osaanko olla iloinen vai ihan kauhuissani.. totta kai iloinen mut nyt sitten mä pohdin tässä koko viikon sitä tulevaa perjantaita. ja kun ei ole minkäännäköisiä kokemuksia käynnistyksestä niin sekin kyllä kieltämättä jännittää. toiset sanoo että synnytys kestää ja kestää ja kestää... mulla kun on ollut edelliset synnytykset nopeita niin kai tästä tulee sitten varsinainen maratooni =)
ei oikein osaa ajatella että tässä oikeasti ollaan kohta taas varsinaisessa vaipparallissa ;) ja meiltä kun puuttuu edelleen se pinnasänky, eiköhän olisi jo korkea aika lähtee ostoksille ;o)

mut tässäpä mun kuulumiset tähän hätään. toivotaan että niitä nyyttejä alkaa tulee pikkuhiljaa, lumi ja niiskulainen taitavat olla aika lähellä samoin piia kaksosten kanssa. mutta kaikille hyviä vointeja ja paljon voimia tasapuolisesti, loppu häämöttää...

maxiina rv 35+5

No niin taas päivä kulutettu siivoten, esikoisen kans touhuton, neuvolassa ja sit vein esikoisen mummolaan ja lähin shoppailemaan, mut eipä supistele laisinkaan.

Vauva on siis tosi alhaalla ollut pitkään ja lääkärin mukaan alakautta koeteltuna pää tuntuu jo kehden sentin syvyydeltä....mietin vaan että miten sitä voi seksiä oikein harrastaa...eli ei olla vieläkään touhuiltu yhtään mitään ja ei enää oikeastaan halutakkaan kun tietää että tuo vauva on tuossa ihan alhaalla.

Meillä esikoinen on myös ollu sellainen levoton nukkuja vaikkei herää niin pyörii ja puhuu unissaan. En ole ihan varma olenko nukkunut 2vuoden aikana ihan kokonaista yötä kuin muutaman kerran, mut tähän on niin tottunut. Sit esikoinen on sairaana (pienssä flunssassakin) aivan älyttömän huono nukkumaan ainakin ensimmäiset pari flunssayötä herää tunnin parin välein.

Meillä ei nyt sit ole vielä minkäänlaista vaunuja ei tuplia eikä kyllä muitakaan. Esikoisen vaunut on myyty jo ja tuplat jotka ostettiin käytettynä oli muuten tosi siistit kantokoppineen, mut sit huomattiin että kuomussa on hometta ja sit kaupat peruttiin, homeisiin vaunuihin en nimittäin vauvaani meinaa laittaa milloinkaan. Oli sit niissä toinenkin seikka joka ei miellyttänyt, nimittäin eivät sopineet tava ovista (emmajunga twin cerox) eli ei taida meille tulla enää tollaisia tuplia muutenkaan edes uutena.

Mulla ei vielä ole raskausarpia tullut, ei tullut esikoisenkaan aikaa. En oikeastaan ole koskaan pahemmin rasvaillut koko vartaloa enkä nytkään ole sitä tehnyt. Minun äidilläni eikä mummollakaan ole koskaan tullut raskausarpia (mummolla lapsia kahdeksan) eli voi olla että on perimässä tälläiset ihon kollageenit.

Toivottavasti me Lumi päästään kohta tositoimiin =)) sulla jo selvästi valmistelee tulevaan jo aika kivasti, ei taida enää olla montaa päivää odotusta.

Minulla tuli sellainen juttu mieleen että olisi ihan hyvä kun vauva syntyisi ennen 26 päivää kun silloin on lapslisät ja tietääkseni jos syntyy päivänkin myöhemmin ei tämän kuun lapslisiä saa =) eli nyt ois paree syntyä ennen ensiviikon keskiviikkoa hih.

Niiskulainen

Miten mä muistelen että lapsilisät alkaisi syntymää seuraavana kuuna? Eli jos syntyy syyskuussa, lokakuussa eka lisä, jos lokakuussa, vasta marraskuussa? En oo kyllä nyt varma.
Mulla ei ole raskausarpia myöskään ja 39. viikko alkamassa tässä. Eikä mitään muutakaan tässä tapahdu, ei mitään oireita tms.
Mä olisin varmaan kanssa Lumin tilanteessa hermonnut niin että oisin lähtenyt sairaalaan, kun jo pari tuntia tuli noinkin tiheään... apua, mitenhän maltan pelkäillä täällä kotona sitten kun aika on...

Lapsilisäjutut menee just noin niinku MissPiggy kirjotti. Eli lähtee pyörimään syntymää seuraavasta kuukaudesta. Ja päättyy sitten sinä kuukautena kun täyttää (onko se nyt) 17 vuotta.

Vau, Maxiinalla jo käynnistyspäivä tiedossa! Jänskää.
Itsellä tuntuu vieläkin jotenkin niin kaukaiselta koko ajatus vauvan syntymästä. Vointi on niin loistava, että voisin tätä kantaa ihan muutaman kuukauden vielä :-) Ja toisaalta kun tuntuu, että olen vasta niin vähän aikaa ollut oikeasti raskaana. Ihmiset kun ovat tajunneet vasta muutamia viikkoja ;-) Tuntuu, että tämä raskaus vaan hurahti...

Ei mene varmaan kyllä Pian kaksosillakaan kauan, kun näkevät päivänvalon :-)

Kovasti suppareita niitä kaipaaville!!!

Tehis rv 36+3

Tulen tuolta toukokuisten ketjusta, mutta täällä lueskelen jännityksen kanssa et kelle tulee vauva seuraavaksi =)

"Mulla on muuten alkanut tehdä hirveästi mieli siideriä ja olutta" . Toi olut ainakin vaikuttaa maidon tuotantoa parantavasti. Siis ihan jo kotikaljakin lisää maidon tuotantoa =)
Toivottavasti tästä oli apua tuohon "pähkäilyyn" =)

Kotikaljaa joinkin kahden litran pullollisen tässä pari päivää sitten, kun kuulin että lisäis maidontuotantoa. Maistui sikapahalta, eikä mitään vaikutusta maitoon. Nyt sitten tältä tuppukylältä yritin kaupasta sitä etsiä, mutta ei täällä näköjään sellaisia myydä.. Pöh.

Ja tauti senkuin vaan pahenee.. Aaargh!

Eilen muuten huomasin että mikä vaikuttaa ainakin negatiivisesti maidontuotantoon. Vanha kunnon kova v****tus. Otti niin kupoliin kun ukko istuu tietokoneella monta tuntia, että kun yritin lypsää niin sain kokoon vain muutaman hassun pisaran kun oikein kihisin kiukusta.

Että tällaista älykästä asiaa tällä kertaa..

Tuskinpa Lumi joudut enää neljää viikkoa odottamaan.

Maxiinalla varmasti jännää, kun jo päivän milloin käynnistetään. Mulle on tehty neljä vuotta sitten käynnistys ja aika hidasta oli. Laittoivat aamulla n.9 aikaan ekan kerran emättimeen jonkin tabletin. Tarkalleen en muista minkäläisiä supistuksia aiheutti, mut vielä iltapäivällä laittoivat lisää, eikä silloinkaan vielä lähteny mitään tapahtumaan. Seuraavana aamuna meni sitten vedet ja siitä pikkuhiljaa alkoi tapahtua. Osastolla meni tuskaillessa koko päivä aivan yksin, mies tuli vasta iltapäivällä ja sit pääsin jo synnytyssaliin, siellä vielä muutama tunti ja 12 tunnin päästä vesien menosta syntyi tyttö. Kaikkein ikävintä koko hommassa oli se kun olin siellä osastolla yksin ja kävelin vain käytävää ees taas kun en muuta voinut.
Nyt todella toivon, et tämä käynnistyy itsekseen. Huhujen mukaan supistukset ei ole niin kipeitä luonnollisesti käynnistyneessä.

Raskausarvista..mulle ei oo tullu tässä raskaudessa uusia kuin yksi pieni keskelle vatsaa. Edellisestä tuli aika reilusti sivuihin, nyt ne näkyy vaan haaleina juovina.

Mutta jaksamisia kaikille ja supistuksia niille, jotka kaipailevat.
Ai niin, heräsin yöllä siihen kun koko vatsaa särki, myös alaselkää..en tiedä mitä oli, mut maha oli aivan pinkeä..mut oli siis kokoajan kipeä ja hellitti parissa tunnissa??!! Tuskin supistus niin kauaa kestää?

Ninni rv 35+6

Ja kun mulla nyt on aikaa roikkua koneella kun en sinne keskolaankaan pääse niin myötäelän täällä teidän muiden jänniä aikoja. Joten ilmoitelkaahan aina kun jaksatte että kuinka etenee. :)