LOKAKUUN MAMMAT 2007, HERHILÄISTEN SURINAT VKO 13

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dirlittan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
:hug: dirlittanille,ukot on joskus mitä on =)
niin ja piitulilla muuten tukasta puheenollen hieno tukka..

Dirlittanille sympatiaa täältä :hug:

Dogtor, kiitos.

Nyt täytyy käydä nukkumaan, Emmalla kuumetta johtuu vissiin hampaista....(toivottavasti). Jos vaikka joutuu yöllä heräilemään useammin. :(

Meillä kun nukutaan nykyään klo 18.30-03.30. Juodaan maitovelliä ja käydään vielä pariksi tunniksi maate. :D

Keiju07: Näin olen kuullut että esikoistyttö tulee usein isäänsä ja esikoispoika äitiinsä. =) Pakko pistää ihan kysely nyt pystyyn aiheesta, koska mun kavereissa, sisaruksissa, kavereiden lapsissa pitää kyllä paikkansa :D
Kysyn nyt hassuja, mutta kumpaan vanhemmista teidän perheen esikoinen on tullut ulkonäöllisesti? entäs tämä lokavauva, jos ei ole esikoinen? Ja monesko lapsi perheessä? :D

Meillä esikoispoika on kyllä sopiva sekoitus molempia ja sama on kyllä noiden kolmen muunkin kohdalla..ehkä parempi niin. Voisi olla turhan karmivaa olla liikaa jomman kumman vanhemman näköinen :laugh: (siis meillä..)

Tervetuloa Topsy takaisin :) :wave:

Ulkonäöstä... Meillä kaikki tytöt isänsä näköisiä, esikoinen eritoten.

Santti, tossa pipossa tuo nimi on ihan vaan tekstiilikynällä. Kukat oon irrottanut sellasesta "kukkanauhasta". Ja kiitos muillekin pipokehuista. Kylläpä niitä on nyt tullut tehtyä!

Meillä on vissiin rytmi hiukan muuttunut. Nyt kolme päivää menty kolmilla päikkäreillä, kun ennen oli kahdet pidemmät. Tykkäsin ehkä tuosta 2x enemmän, mutta meneepä se näinkin. Tänään tehtiin vielä valoisassa alkuillassa isomman likan kanssa lenkki, että saatiin vauva hetkeksi nukahtaan. Olipa mukava juttuhetki ja tuo rinnalla kulkeva lapsonen olisi kävellyt varmaan vielä vaikka miten pitkään. Taisi olla ihana kerrankin rauhassa jutella äitin kanssa :ashamed: . Täytyiskin koittaa ottaa tavaksi pienet iltalenkit kaksin silloin tällöin :) .

Nyt mä meen kattoon uutta tukkamuotia kerhosta :D

Niin ja noitten luonteesta... En tiedä keneltä ovat perineet :o . Minä ja mies melko rauhallisia, mutta varsinkin tuossa esikoisessa on melkoista luonteen lujuutta havaittavissa, heti vauvasta lähtien...

Ja mukavaa, että savolaisilla ollut taas kiva tapaaminen ja ilmeisesti siis hyvän ruuan merkeissä :p

Juups. Mä tarkistin sen yksäiti jo. Mese vaan heitti mut ulos, joten en päässy sitä kautta vastaan. Mulla on vain jauhetta just nyt varastossa. Saat kyllä molempia. Jauhetta saat ihan sata varmasti meetinkin yhteydessä ja suihketta jos ehtii tulla. Mun mielestä mä kyllä tilasin vähän liikaa, jotta olis ollu varastossa, mutta laskuvirhe tais tulla... :ashamed:
Onko nyt vielä joku joka haluaa lisää tahranpoistoainetta? Jauhetta tai suihketta? Tuutis, tin, pepisa, henkka ja nyty on jo listassa ja teidän tavarat odottaa toimitusta tossa pöydällä...

Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
ls poistaaks se tahranpostoaine porkkana tahrat vaatteista?

Mulla poistaa. Jotkut on täällä sanoneet, että molemmilla lähtee paremmin ja toiset sanoo, että kumpi tahansa riittää. Kysy milekolta ja mamalta.
Mä käytän itse vain tota jauhetta.

Huomenta!

Täälä noustu ylös jo hetki sitten. Kovasti vielä väsyttäis, olis pitäny mennä eilen illalla itse ajoissa nukkumaan, mutta sitä kun on niin kova kukkumaan öisin pystyssä :headwall: miehen jätin makkariin rauhassa nukkumaan, voin sitten ite ottaa myöhemmin päikkärit.
Meillä nukuttu nyt muutama yö vähän paremmin. Heräillään toki edelleen useamman kerran tisuttelemaan, mutta ei enää ihan jatkuvasti.

Nyt oon yrittäny antaa Siljalle 3kert päivässä kiinteetä ruokaa. Aamulla ja illalla puuroa ja päivällä sitten jotain muuta esim.bataattia. Tahtoo vaan tulla tuota omaa maitoa vielä sen verran runsaasti että pakko kuitenkin imettääkin aika lailla samaan tahtiin kuin ennenkin. Pitäis nyt yrittää hiljalleen saada ainakin noita päiväimetyskertoja vähenemään. Katjanna taisit tuolla aiemmin pohtia sitä oman maidon riittävyyttä jatkossa. Musta ainakin tuntuu että kyllä se nyt riittää kun kerran on tänne asti päässy. 3 ensimmäisen kuukauden aikana mulla tais olla 3 sellasta jaksoa että luulin maidontulon jo loppuvan, mutta sitten kun noista selvis, niin nyt tuntuu että kyllä sitä tulee hyvin vielä pitkään.

Antaiskohan tuo tyttö mun kattoo vähän Grayn Anatomiaa koneelta? Laitoin sen tuohon lattialle kattomaan lastenohjelmia :ashamed:

huomenta ja hyvää kesä aikaa kaikille..tyty nukkua posotteli puoleen seiskaan..niin talviaikaanhan se olis ollut puol kuus..no nyt tossa sängyllä kiukkuaa..tuutilulla onnii uusista rattaista,ja kiialle uudesta taidosta :D

eilen en sitten päässyt koko kaksplussalle,kun jumitti sivut :o isännänkin kanssa törönmökillä.. :headwall: oikein ärsyttää koko ukko taas..katotaan miten pitkää tätä hiljasuutta kestää..tai mie pien mykkäkouluu..eilen sitten joutessani tein työhakemuksen..tuossa se kirjekuoressa oottaa postiin lähtöö..saattaa olla et se kuitekin unohtuu tuonne lipaston päälle :o

milli kyseli lapsosien ulkonäostä kumpaan tullu..
miun vanhempi tyttö on ihan minun näköiseni..ja tuo 13v on ku ilmetty isänsä.kaikkine mielipiteineen ja pukeutumis tyyleineen,ja käveleekin ihan samalla tavalla ku isäsä..no venlasta on sanottu kans et olis minun näköinen..mutta tietystä kulmasta kun kattoo niin on kyllä ihan isänsä näköinen.

Huomentaaaa :) Miä kökin yksinäni hereillä kun ei vaan väsytä enää, tai oon kökkinyt jo tunnin :headwall: Tänään pitäis raahata noi vanhat kärryt jonnekin varastoon tms. Ukko manaa kun tungen kaikki tonne yhteen huoneeseen pois edestä. Se on kuulemma kärryjen ja sittereiden hautausmaa :laugh: Siel on jo pari sitterii, kaksosten rattaat, vanhat matkarattaat, yhdistelmien ratasosa, Kiian nukenvaunut ym sulassa sovussa vierekkäin ja päällekkäin :laugh: Ja kyllä minuu eilen ukko piikitteli kun makasin ja luin... Eikös rouvan pitäisi lykkiä nyt niitä uusia rattaita ympäri huushollia? /Luulis nyt työntelevän kun oli pakko ne saada jne. Kuulin muutes ton MONTA kertaa erimuodoissa :whistle:

Ai niin, ennen ostoa tuo kehtasi kysyä et onko joku teistä ostanut uudet rattaat kun kerta munkin on pakko saada :laugh:

Mun esikoinen (poika) on ihan ilmetty isänsä :o Ja nuo kaks nuorempaa poikaa taas kuin miä pieninä. Ainut että pojilla on isän pistävät/tummat silmät. Kiiassa on ilmeisesti paljon isän näköä, kuulemma. Ainakin on hurjan paljon Emilian (miehen esikoisen) kanssa samaa näköä kun valokuvia katselee.

Ja luonteelta nuo on kaikki tainnu tulla minuun :ashamed: Paitsi Daniel, hän on hurjan rauhallinen ja kiltti ollut pienen ikänsä. Nyt tosin alkaa pikku pirulainen sieltäkin kuoren alta löytymään :whistle:

HUOMENTA :wave:

Täällä noustiin jo kukon laulun aikaan myös :headwall:
Minnuu väsyttäs kyl viel |O oltiin eilen millin kanssa hieman shoppailemassa ja oli sen verta rankka reissu,että taitaa tääkin päivä mennä toipuessa :laugh:
Tuli sitten ostettua myös kangasta kimperiä varten ja oon nyt niit ohjeita yrittäny ymmärtää,mut ei :kieh: *tyhmä minä,tyhmä minä*
Voisko siis joku nyt ystävällisesti kertoo minkä kokonen pala mun pitää siit kankaasta leikatu,kun neitosen pää 43cm? Kiitos :D
jaahans,nyt typy nukkumaan ja ite aamupuurolle...
siitä tuli mieleenikin,että kuinkas moni äiti syö myös itse aamupuuron?
meillä syödään viikonloppusin vaan.
Ainiin ja meillä typy on aivan isänsä näköinen :)

Huomenta!

Meilläkin kaikki muut nukkuu vielä. Meinasin ensin, että pitää poju herättää viimeistään kasilta, mutta antaa nukkua. Meidän pitäisi mennä käymään tuolla yhdessä yhteisvastuu tapahtumassa pojun kanssa. Lupasin mun isosille ja työkavereille, että tulen pojan kanssa käymään.

Krisu mun mielestä piituli laitto tonne kerhoon ne kaikki ohjeet talteen. Kattele sieltä niitä. *ei jaksa itte alkaa selaileen* :D

Mä mitään puuroa syö. Silloin harvoin kun teen mannapuuroa tai riisipuuroa, niin voin syödä. Muuten hyvä kun syön edes aamulla mitään. Ei se ole niin sanottua.

krisu kyseli aamupuurosta meillä myö venlan kanssa syödään vaan meijän huushollissa puuroa,tai minähän saatan syödä kaksikin kertaa päivässä puuroa..mieskin saattaa syödä puuroa jos siihen laittaa "puol kiloa" sokeria ja maitooa,tai purkillisen hilloa..muuten ei se syö..ja nuo isot likat ovat varmaan pienenä saaneet koko ikänsä annoksen kaurapuuroo..tuo vanhempi tyttö rupes tossa vuoden ikäsenä oikein yökkimään puurosta,joten sen puuronsyönti loppu siihen :laugh:

meil ei puuroo yleensä syö kun Kiia :/ Pojat yökkää ja niin teen miä itekin. Mannapuuro on ainut mitä vispipuuron lisäksi syön. Mun esikoinen kyllä söisi kaurapuuroa, ainokaisena koko talossa :)

Huomenta vaan!
Onni se heräs tavoilleen uskollisena kuuden maissa, kesäaikaa seiskalta ja Eero alko kans kamalan käkättämisen petissä. Siis herättiin hyvissä ajoin tänäänkin. Ukko se makaa rapulaansa. Ihme, en herännyt, kun oli tullut kotiin!! Taisin olla pikkasen väsy.

Tänään kyläillään vanhalla naapurilla, eilen tuli kutsu. Muuten autonhaku iltapäivällä ohjelmassa. Siinä se tää päivä taas menee.
Eero alkaa jo vaihtaa paikkaa lattialla. Ei ryömien vaan kääntyillen =)

Ulkonäöstä: Onnista on sanottu, että ihan ilmetty isänsä, mutta mä nään siinä mua itseeni ja veljenpoikaani. Eero ei oo mun mielestä kummankaan näkönen. Onnin näköseksi on sanottu.

Me syödään aina välillä aamusin puuro. Yleensä teen sitten mannapuuron, josta ite tykkään eniten.

Dogtor: Mä käytän noista aineista molempia samaan aikaan, eli suihketta ja pulveria ja normaalia pulveria lisäks. Mulla lähtenyt jopa Onnin aikaan saamat porkkanatahrat, sanotaan että 98% lähtenyt. Eli tehokasta on! Suosittelen!!

Tarttis kai suihkuun mennä..
Eero vois ottaa aamutirsat ja sit voitas ajella sinne kylään.
Pilvinen päivä, onneks eilen ulkoiltiin kunnolla.

Huomenta!

Oululaisille tiedoksi, tänään talvikankaan monitoimitalolla lastenvaatekirppis 9-13. Katson jaksanko lähteä ajelemaan...

Minttu heräsi kello 7, eli talviaikaa kello 6. Ihana kun nyt vähän myöhästyy tää meidän rytmi. Anni menee kahdeksalta nukkumaan, pitää yrittää nyt saada nämä yhtäaikaa nukkumaan. Toisaalta kun Minttu on mennyt 19 nukkumaan, on Anni saanut illalla vielä tunnin omaa aikaa ja yhteiset iltapalat on ollut mukavia. Niin ja minttu meni sit kahdeksalta, tunnin valvomisen jälkeen nukkumaan, ja nukkunut kohta kaksi tuntia...

Hei ratsastajat, kävin muuten ylläksellä issikkavaelluksella kaksi tuntia :D Voi vitsi että oli ihanaa! Ja se töltti oli tosi lempeää menoa. Viime kerrasta on jo yli 5 vuotta, vaan niin sitä vaan hyvin meni laukatkin. Ensi kuussa olen menossa Paltamoon kolmen tunnin vaellukselle. Myös anni ratsasti eka kerran, oli ihan onnessaan, joten taitaa meillä alkaa yhteinen harrastus :) Tuumas muutaman minuutin jälkeen että "vois äiti vähän juosta tää hevonen".

Missäs Oulussa kannattaisi aloittaa ratsastus?

:laugh: Nauratti Tuutilullan varastohuone :whistle: . Elääkö sussa pieni hamsteri ;) :p ?! Ja pientä kuittia saat näemmä mieheltä kuullakin :whistle: .

Puurosta, aika monena aamuna keittelen kaurapuuron tai kaura/ruispuuron ja yleensä syön itekin. Meinaa nuo jo puurossa vastaan laittaa, mutta usein sitten kun alkavat syömään, oikein kehuvatkin. Välillä aika vääntöä se syöminen. Mannapuuro ja riisipuuro uppoo kaikille, just riisipuuron keittelinkin.

Krisu, meidän neitin pää oli viimeks neuvolassa 43,1cm ja oon tehnyt ne pipot Enjan mukaisesti 45cm. Menee siinä saumaakin kumminkin. Ilman kypärämyssyä jos käyttää, vois olla ehkä hiukan tiukempikin, mutta kyllä tuo on ok ja pää kun kokoajan kasvaa...

Meillä oli IIIIIHANA yö, neiti söi vaan 2 kertaa :D . Kuudelta (siis vanhaa aikaa) jutteli ja olisi varmaan niin kuin herännyt,mutta otin sitten vielä tissille, niin nukuttiin kunnes isommat tuli seiskalta herättään. Olipa ihanaa, pari ihan kunnon unipätkää mullekin, vielä kun satuin meneen ajoissa nukkuun.

Kotitöitä oon täällä touhunnut ja äsken vein vauvelin ulos nukkumaan. Nyt pukemaan muita ulos, ne ei kyllä tällä hetkellä pelkkää sanallista ohjetta tottele :/

Yhteistyössä