LOKAKUUN MAMMAT 2007, HERHILÄISTEN SURINAT VKO 13

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dirlittan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
niih... ja kävin tänään lastenrvikkeessa kysymässä silt kivalta sedältä et miten toi meijän cosmicki oikeen asennetaan tonne autoon ku menin irrottamaan sen perjantaina enkä ollu varma laitoinko turvavyön oikein... se myyjä on niis hauska tapaus ja aina niin älyttömän ystävällinen... tunnistaa mut varmaan ku jatkuvasti siel juoksen... :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Moikka vaan kaikille! =)

Käytiin neuvolassa tänään ja uudet mitat 8440g ja 63,5cm. Pituus siis taas tälläkertaa alaspäin, viimeks oli pyrähdys ylöpäin ja sitä edellisenä alaspäin :D
Kaikki kehityksessä ok. ja piikit tuli, sekä raivot :/

Öistä...meillä herätään siinä viiden aikaan syömään, olis nykyään jo epänormaalia jos ei heräis :o Annan ihan lirun nykyään, josko sit joskus jättäis sen yömammin pois..? Tämä tuli kun Sara oli kipeä tosin silloin söi 2kertaa yössä. Näyttää kuitenkin siltä että muillakin on samaa vikaa, taitaa kuulua ikään?

Dirlittan: söpö poju! :heart: Meijän poju on juur samanlainen ku teijän. Samanlainen pienen pieni masu. :heart: Vielä ei ole ollut 5kk neuvolaa, mutta 4kk mitat oli 64,5cm ja 6820g, pituus menee + käyrällä ja paino - käyrällä.

katjanna miekii olen miettinyt että josko sen vellin vaihtas puuroon,mutta mutta,kun tyty syö sen päivällisen tossa n.klo 18,eli jotakin kasvista ja hedelmää,niin ja se on yleensä klo 20 jo untenmailla,ja sillo enne kasia ylensä rupee olemaan niin sippi ettei välillä meinaa huolia edes tota velliä,kun nukuttaa niin kovin,siis kamala venkulehtiminen on vaan..niin mietin että miten mie saan sitten sen hutun edes sille menemään..
sanoinkin tossa yhtenä päivänä miehelle että kun tyty kävis vasta tuolla 21.30 hujakoila nukkumaan,niin vois antaa sen puuron tossa klo 20 hujakoila ja huikat maitoa sitten kun menee koisimaan...no josko tuo kellojen siirto vähän myöhästyttäs tota neitin nukkumaan käyntiä..tiiä häntä sitten :o
joo se piimä ohje kyllä tepsi meidän neitiin hyvin :laugh: siis tälleen vanhana ja ehkä himpun verran viisaampana,nyt ajateltuna,olishan miun pitäny honata itekkin se ettei välttämättä 10kk mukula tartte yöllä maitoo 4dl..ja hää joi ihan normaalia maitoa..

tuutilulla miulla oli noiden meijän "kaupunkirattaiden" ostossa samanlaista olotilaa..kävin kattomassa siellä liikkeessä varmaan kolmesti niitä,ja sitten siellä aina ajattelin että en raaski ostaa..ja kun kotiin tulin niin kamala polte oli et haluun ne rattaat..
sitten sanoinkin miehelle että arvaa et kököttää jos joku ne kerkee sieltä ne ostaa..
onneks ei kerenny kukaan niitä ostamaan.. :o

joopa nukkupa neiti sitten 20min..hittolaisen töttyrä..on kiukkune ku ampiainen :o tänään ollut tosi kiukku tuulella,sylissä vaan pitäs istua :headwall:

heidi ei me viel yritetä,vaan ehkä 3kk päästä jos mun olo on ok :D
dirlittan ihana kuva :heart:
tilda leppoisaa reissua teille,laitahan sit koissusta kuvaa =)

mun piti hälyttää ukko töistä kotiin mun vahdiks puolen päivän aikoihin..mä kun sairastun niin mä oon tosi pahana..aloin oksentamaan ihan kunnolla sillon 12 ja meinas happi loppua,soitin sit et nyt ala vauhdilla tulla kotiin..mahaan koski ihan hirveesti :'( ihan ku synnytys supistuksia :/ sanoin ukollekki et ihan ku synnyttämässä olis..kaiken lisäks jaska lenti koko ajan,eli siis istuin pöntöllä ja sankko naaman edessä..ja juu-u kuumettakin pukkas,mä olin varma et mä kuolen,niin kauhee olo mulla oli :saint:

sit kävin suihkussa sillä aikaa ku ukko haki apteekista imodiumia ja buranaa,ei tarvinnu ku ne 2 imodiumia ottaa nii jaskan lento loppu ku seinään..sit mä nukuin vähä aikaa ja herätessä oli muuten hyvä olo mut kuumetta ja en jaksanu edes verkkareita ite laittaa jalkaan..kyl tää tauti on niin inha ja vie voimat ihan kokonaan..nyt tässä pikkasen mustikka keittoo maistelen et sais verensokerin vähä nousemaan..

ja ai että oli ihanaa hakea poika kotiin,oli niin kamala ikävä kun ei ollut kotona ja aamula näin sitä hereillä alle 5min,mut kaikki niillä oli menny hyvin :heart:

dogtor no sehàn on jo sitten melkein! :D Ei kauaa enàà mene niin saa ruveta yrittàmààn toista :)

Mistàkòhàn pàin nyt tuulee, kun annika meni pàivàunille.. Ettei vaan nyt heittàisi hàrànpyllyà meidàn unirytmi... :/ Tekisi mieli mennà heràttàmààn ettà nukkuu sitten yòllà, mutta nàin se on normaaliakin, siis ettà 5 pàikkàrit ja unten maille 21 maissa.. TOIVON MUKAAN!! :ashamed: Hitsit niin ei saisi ikinà mennà puhumaan likan uni lahjoista, niinhàn siinà viimeksikin kàvi kun mainostin ettà hyvin nukkuu ja sitten 2 viikkoon ei enàà nukuttukaan niin hyvin.. tyhmà minà :headwall: Tàllaista se on vauvan kanssa :snotty:

Mà sainkin mun synttàrilahjan tànààn jo vaikka se onkin kuukauden pààstà :D Semmoisen "kaiuttimen" tai soittimen mihin saa kytkeà IPodin ja kuunnella olkkarissa sitten musaa B) Annikalle kattelin kevàtvaatteita ja siellà oli niiiiin ihanat lappuhaalari pyjamat kesàksi :heart: Mitààn en kuitenkaan ostanut, aattelin ettà sitten kun niihin on tarvetta niin kàvàisen uudestaan.. Tietàà sitten kootkin paremmin =) Niin ja mun dieetti tai koko perheen dieettikin meni kumoon tàksi pàivàksi.. Kàytiin Mcdonaldsissa hampurilaisaterian syòmàssà ja illalla pekoni pizza.. :headwall: Huomenna sitten tiukka dieetti taas pààlle :D:D

Voi hitsit taas meni omaksi lòpinàksi tàmà juttu mutta ei muutakaan keksinyt ja jotakin on mukava aina kirjoittaa :D

Helou!

Kiitos kehuista, ihana on poika munkin mielestä :heart:
Joo, siis ne mitat unohtui.. :ashamed:
Eli 5kk neuvolassa paino 6910g ja pituus 66,5cm.
Kuulemma Pituuteen suhteutettu paino on -7 käyrällä..
Mutta musta on ihan sopusuhtainen ja hyväkuntoinen poika, joten en ota stressiä :D

Idalla kroppa taas täynnä ihottumaa..Idalla siis ollut aina ongelmallinen iho, pienenä todettiin maitoallergia-> siirryttiin maidotoomaan ruokavalioon= iho parani. Kuukausi sitten todettiin että maitoaalergia väistynyt-> palattiin maidolliseen ruokaan= nyt iho ruvella :headwall:
Ei auta kuin maanantaina ottaa puhelua taas sinne allergiasairaalaan että mikäs avuksi nyt!!

mun tekee mieli tuokaa :headwall: hitto ku ei uskalla vedellä ku tota mustikka soppaa :x
no isukki menee huomenna ostaa meille sen hyppykiikun ja ensiaskel tuolin :heart: ja lupas tuoda mulle big mac aterian ja sit viel pizzan quattrosta :heart: pakko saada jotain roska ruokaa huomenna jos on jo hyvä olo..

meiän mies on nukkunu tänään vaan 2,5tuntia yhteensä,silti on kuin aurinko..hassu ukkeli..
onneks oli tota käsi desiä pullo viel kaapissa nii uskaltaa pojuaki sylissä pitää..me ostettiin sitä sillon ku tultiin synnäriltä kotiin..

Pakko laittaa Piitulille kuva :
http://www.on24.fi/s%C3%A4ngyt_patjat/lastens%C3%A4ngyt_parvet/8866

Mitäs mitäs...mä oon pitäny koko päivän koneen kiinni ja aattelin taas laittaa,tavotteena siis vähentää tätä koneella istumista.
Meillä Pessi on nyt viikon verran menny nukkuun n.20,syöny 01 (oon antanu velliä) ja sit herää joskus 6-7 aikaan jollon haen viereen.
Peetuhan on siis ollu sellanen et oli reilu 2v vasta kun alko nukkuun kokonaisia öitä.sitä ennen heräs siis useempaan otteeseen.Yösyöminen tais loppua sillon 1v kun jätettiin tuttipullo pois...annoin maidon tilalle lämmintä vettä niin ei kelvannu enään. Ja 1v oli poika kun siirsin oman sänkyni olkkariin niin hiukan parani yöt.Mutta sit tossa 2,5v alko vaihe et Peetu alko näkeen painajaisia ja sen takia heräili sit taas.Nyt tuntus ne rauhottuneen,vihdoin 3v.

Olipas ihana olla tänään salilla pitkästä aikaa.Ja sit kun niitä menkkoja ihmettelin niin alkohan ne piruvie tänään :kieh: mutta ihme ja kumma,mieli ihan hyvä eikä kummia kipujakaan...outoa.

Mutta nyt muutama surffaus lisää ja kone kiinni :D

Niinukka. Teillä on tosiaan aika myöhään päivällinen ja voisi olla ettei puuro ihan heti maistuisikaan. Meillä Aatu syö viiden aikaan päivällisen ja iltapuuron jo seitsemältä silti puuro uppoo tosi hyvin vaikka ruoasta onkin vain pari tuntia, koska se on pojan herkkua. Laitoin sulle aamulla muuten kerhon puolelle väärään paikkaan jälkikirjoituksen, katsoppa "kuvia kodeista" puolelta. ;)

Odottelen tässä että pääsen töllön ääreen. Anni katsoo pupu pitkäkorvaa, mutta lähtee tuosta ihan justiin pehkuihin. Pitää laittaa tyttö aina hetkeksi katsomaan omaa ohjelmaa että saan pojan ensin nukkumaan. Muuten Anni hiipii tuonne kamariin suukottelemaan pikkuveljeä eikä pojan laittamisesta tule yhtikäs mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:
Tuutilulla: Mistä netti kaupasta katselit rattaita? Mekin tarvittaisiin jotku tosi halvat ja olen käytettyjä katsellut, mutta minusta ovat olleet aika kalliita käytetyiksi. Äläkä osta mitään tilalle jos vähänkin epäilyttää ettei korvaa aikaisemmin katsomiasi. Se harmittaa sitten jälkeenpäin jos ei ole mieluiset. Tuttuakin tutumpaa on tuo että jos ei heti osta ja jää jappaseen, niin sitten niitä ei olekaan kun haluaisi. :headwall:

Käytettyjä miäkin oon kattonut mut minustakin 60-> on aika paljon jos uusia saa 74?-> :/ Nyt oli cityssä Carenan kärryt plussakortti tarjouksena 84? muttei ollut kun beigejä ja ruskeita :(

Netistä miä oon ihan googlettanut matkarattaat ja selaillut sitten niitä..
Edullisimmat on noi carenan esim. noissa paikoissa.

http://verkkokauppa.babystyle.fi/vk_pages/view/12?&s=1

http://www.vaunula.fi/liebacklux.htm

http://www.villenkello.fi/shop/kauppa10/categories.php?id=6

http://www.babyshop.fi/product_catalog.php?c=93&s=3

Enja oon miä noitakin katellut. Ne mitkä menetin oli "kevyempi" versio tuosta mallista :'( Ja tuolla sivuillakin se oli. En miä tuon hintaisia raati ostaa kun oikeestaan ei olis pakko ostaa mitään mut ku miä HALUAN |O Ja jopa meijen ukko alkaa sen pikku hiljaa ymmärtämään :whistle: :laugh:

http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/1913/pl#
Meillä on nämä matkarattaat ja maksoi cittarissa 49,50 viime syksynä. Oli viimoset kappaleet puoleen hintaan ja kun minulle ei tuolla värillä niin hirveästi ollu väliä....

*muoks* Kerrankin jotain vaaleansinistä eikä pelkästään vaaleanpunaista :D

Yhteistyössä