"Mä elätän meidät, joten mun ei tarvi tehdä MITÄÄN kotitöitä"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärrin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24123733]Kuinka te oikein niitä lapsia kasvatatte[/QUOTE]

Kysymys kuuluu pikemminkin, että kuinka te oikein niitä miehiä passaatte? Vaimo on miehelle vain äidin korvike. Aivan käsittämätöntä nykyaikana, jolloin mitään miesten töitä ei edes ole kaupungeissa tai ainakaan niitä ei tarvitse tehdä joka päivä.

monesti naist unohtavat, että se mies tekee kodin remppahommat,autohommat,nurmikonleikkuut yms. raskaat työt, eikä niitä sitten lasketa kotitöiksi ollenkaan.

Ei niitä sentään päivittäin tehdä, kuten ruokaa, pyykinpesua, lastenhoitoa ja astioiden pesua.

Meillä on palkattu ammattilaiset tekemään remontit ja minä vien autot huoltoon. Ruohonleikkuria osaa lykkiä molemmat. Mitä ihmeen raskaita töitä miehillä muka on? Raskasta on vain ne päivittäin tehtävät arkityöt.

Minä olen joskus ajatellut, että taidan passata miestäni liikaa kun päivällä teen kaikki kotityöt ja yritän, ettei niitä olisi enää illalla juurikaan, ja koska teen hänelle aina eväät töihin, ja huomion pikkujutuin.

Tätä ketjua kun lukee, tulin toisiin aatoksiin.

Minä olen päivän kotona, teen sen minkä teen (ja se on paljon). Mies tulee neljältä kotiin, ja saattaa alkaa tehdä ruokaa, tai tulee kaupan kautta. Tai alkaa nikkaroimaan jotain, vie lapsen ulos, mitä vain. Toisaalta, hän on ihminen joka ei viihdy vain makaamassa töidenkään jälkeen vaan tekee mielellään. Ja nyt kun meillä on pieni vauva, hän on tehnyt vielä enemmän, että minä saan lasten kanssa hakea uutta rytmiä arkeen ihan rauhassa.

Ja minä myös muuten teen niitä remppahommia täällä kotona. Seuraavaksi maalaan pukuhuoneen ja pesen ja käsittelen saunan lauteet uusiksi. Ainoa asia, mitä en voi täällä tehdä on lamppujen vaihtaminen tai verhojen ripustaminen yläkerrassa... en nimittäin yltä :D

Viimeksi muokattu:
Kyllä taas huvittaa :D

Ensin äidit vaativat kotiin jäämistä ja lapsiakin pitää usein tehdä enemmän kuin se yksi. Halutaan hoitaa lapset kotona ja pelkästään jo lapsen mummolaan vieminen viikonlopuksi tuottaa monille niin paljon omantunnontuskia!

Sitten kuitenkin nuristaan, kun joutuu kotona ollessaan tekemään kaiken tai edes lähes kaiken. Isän apua vaatimalla vaaditaan ja jos sitä ei heru, riidellään. Nalkutetaan kun äitiys on ympärivuorokautista työtä ja on niin raskasta mutta hoitoonhan sitä lasta ei voi sitten viedä, ei tietenkään!

En ylipäätään ymmärrä miten ihmiset nykypäivänä elää, kun arjesta on tullut niin vaikeaa monelle. Nainen ei pärjää enää kotitöissä, väittäen kuinka kiire päivällä on ollut. Siivoamisesta ja ruoanlaitosta tehdään omassa elämässä jotain kunniakasta ja suurtakin saavutusta vaikka toisille se on itsestäänselvyys, etenkin kun kotona ollaan. Sitten kuitenkin luetaan täällä palstalla kun miehen tulisi hoitaa ne kauppaostokset vaikka se tuo väärää ruokaa ja unohtaa salaatitkin kauppaan. Tai kun auto on huoltamatta, eikä se mies koskaan edes remppahommia tee.

Mä kyllä suorastaan ihmettelen, että miten te pärjäisitte yksin lasten kanssa, kun miehen olemassaolo on teille niin tärkeää? Ja kuinka moni teistä on valmis jakamaan oikeasti kaikki kotityöt, kuten lumen kolaamiset tai tukkeutuneen lavuaari avaamiset? Ai niin mutta kun miehille on työt erikseen ja naisten työtä ei nykypäivänä tasa-arvon nimissä ole yhtään mikään, ne hommat jaetaan parisuhteessa.

Nainen on se kuka usein kieltäytyy myös seksistä, kun ei jaksa ja nainen on usein myös se kuka kokee tarpeelliseksi tehdä "tasavertaisesta" kumppanista alistetun tossun. Nainen on se kuka päättää mitä mies laittaa juhliin päälle ja nainen on myös se kuka päättää miehen menoista... tai jos tähän ei ole mahdollisuutta, niin ei muuta kuin riita pystyyn! Toki on myös poikkeuksia, sitä en väitä mutta hyvin suuri osa tälläkin palstalla esiintyvistä aloituksista koskee juuri sitä mitä mies tekee tai jättää tekemättä.

Ja ihan vaan vinkiksi, että jo ihan pienetkin lapset kannattaa ottaa siihen arkeen mukaan, niin ei tule sitten omista pojista aikuisena niitä miehiä ketkä "olettavat asuvansa hotellissa". Antakaa lapsienkin osallitua kykyjensä mukaan ja opettakaa heille kuinka tärkeää on olla osa yhteistä perhettä. Tehkää ruokaa yhdessä, jakakaa siivoustöitä niin ne lapset osaavat aikuisena automaattisesti tarttua imurinvarteen tai heittää perunat kiehumaan. Jos perheessä ei ole yhtään sen ikäistä lasta, joka ei voi näihn asioihin osallistua tai lapset eivät muutoin vain osaa/halua osallistua, niin silloin on turha väittää, että se kodinhoito kaikkineen "naisten hommineen" olisi niin pirun vaikeaa ;)

Mitähän sinäkin pikkupissis tiedät elämästä yhtään mitään. Veikkaan, että parinkymmenen vuoden päästä on toivon mukaan sinullakin jo hitusen järkeä päässä ja toinen ääni kellossa.

Aika pahaa yleistystä ja pieleen menee suurin osa tekstistäsi. Väsymys ja haluttomuus on ihan pätevä syy kieltäytyä seksistä. Eikä sitä suinkaan tee vain naiset.

Luin vaan pari viimeistä sivua, mutta oon ihan ihmeissään, oikeasti haavi auki. En ota kantaa siihen, mikä on oikein ja väärin - tai miten pitäisi toimia, mutta meillä mies tekee töiden jälkeen samalla tavalla kotitöitä. Ruokaa ei laita, mutta pyykkää, tiskaa, syöttää lasta, ulkoilee lasten kanssa joka päivä, järjestelee ja lisäksi tekee vuosittain sellaisia joita en itse osaa (renkaiden vaihdot, remontoinnit). Viikonloppuisin siivotaan koko perhe yhdessä. Mies tekee fyysistä, melko raskasta työtä ja herää aikaisin.
Näin toimii myös kaikki meidän lähipiirissä olevat lapsiperheet. Oon siis vaan aidosti ihmeissäni, että täällä palstalla asiat näyttää olevan ihan toisella tavalla, naiset hoitaa itse lähes kaikki kotityöt suurimmalla osalla. En osais itse edes kuvitella.

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;24124410:
Ap:n mieshän on luvannut jopa pestä omat urheiluvaatteensa....

Väärin. Ap:n mies oli luvannut pestä VAIN omat urheiluvaatteensa. Kaikki muu kotityö jäi ap:lle. (tai taisi mies raivolla jotain tehdä jos ap ei esim. korjannut jotain palapelin paloja pois heti käskystä)

Alkuperäinen kirjoittaja ärrin;24113038:
Riepoo toi miehen asenne. Et ei voi sit mitään tehdä. Paitsi omat urheiluvaatteensa voi kuulemma pestä treenien jälkeen ite. Oon siis ite kotona lapsen kanssa kotihoidontuella. Saan tosin melko paljon "omaa aikaa" iltaisin, jolloin mies sentään hoitaa lasta, mutta kotitöitä ei tällöinkään tee hitustakaan.

No eikö tämä nyt ole ihan selvä juttu.

Mie hoidan aamul kukonlaulun aikaan itseni töihin ja lapseni kunnalliseen päivähoitoon, pari kertaa viikossa käyn ruokatunnilla kaupassa kun ei iltaisin ehdi tai pääse, töiden jälkeen kiireesti hakemaan lasta hoidosta, kotiin ruuanlaittoon. Hetki nautitaan pikkukakkosesta, sitten on aikaisen aamun väsyttämä lapsi jo unta vaille, ei muuta kun iltapesut ja maate. Sitten alkaa äidin oma aika: pyykkikone päälle, tiskikone päälle, tehdään ruokaa huomiseksi itselle ja muulle perheelle, joskus jopa kolmet ruuat kerrallaan, näin ei tosin joka ilta mutta pari kertaa viikossa, ehdinpä vielä somistaa vähän makuuhuonetta, lakata kynnet, istua tietokoneella, pyyhkiä pölyjä, siivota terraarion, selvitellä kesälomareissusuunnitelmia jne jne.. Ainiin. Sitten tulee mies kotiin töistä, johon on aamulla lähtenyt ennenkuin ollaan lapsen kanssa herätty. Syö, käy suihkussa, istuu koneella ja menee maate. Ja tämä toistuu arkipäivinä, viikonloppuisin mies on kavereilla tai harrastuksissa ja/tai krapulassa. Aina puhtaat vaatteet päällä, aina hyvissä ruuissa, aina on laskut maksettu, kämppä siivottu. Jos vapaapäivänään on lapsen kanssa kotona ja tulen töistä ja kämppä on kun pommin jäljiltä, ei ole tehty yhden yhtä kotityötä, oltu sisällä koko 8h ja lapsi istuu vieläkin aamusta asti telkkarin ääressä. Kun sanon että menkääs ulos niin hengitän hetken yksinäni niin se suuttuu. MITÄ IHMETTÄ?

Alkuperäinen kirjoittaja no ihmeissään;24124806:
Luin vaan pari viimeistä sivua, mutta oon ihan ihmeissään, oikeasti haavi auki. En ota kantaa siihen, mikä on oikein ja väärin - tai miten pitäisi toimia, mutta meillä mies tekee töiden jälkeen samalla tavalla kotitöitä. Ruokaa ei laita, mutta pyykkää, tiskaa, syöttää lasta, ulkoilee lasten kanssa joka päivä, järjestelee ja lisäksi tekee vuosittain sellaisia joita en itse osaa (renkaiden vaihdot, remontoinnit). Viikonloppuisin siivotaan koko perhe yhdessä. Mies tekee fyysistä, melko raskasta työtä ja herää aikaisin.
Näin toimii myös kaikki meidän lähipiirissä olevat lapsiperheet. Oon siis vaan aidosti ihmeissäni, että täällä palstalla asiat näyttää olevan ihan toisella tavalla, naiset hoitaa itse lähes kaikki kotityöt suurimmalla osalla. En osais itse edes kuvitella.

oletko kotiäiti vai työelämässä jo mukana? silloinhan ne kotityöt yleensä jaetaan puoliksi kun on molemmat töissäkin, mutta MIKSI ei äiti voisi huolehtia kodista silloin kun on kotihoidontuella ja mies käy töissä? meillä ainakin toimii niin mukavasti tämä arki kun itse teen vuorotyötä ja mies päivätyötä ollen viikonloput aina vapaalla, silloin hän huolehtii kodista. kun taas mulla on vapaapäivä niin minä huolehdin kotityöt, ja kun sattuu olemaan yhteinen vapaaviikonloppu niin tehdään pikasiivous yhdessä ja loppuaika nautitaan perheen yhteisestä ajasta.

en yksinkertaisesti vain ymmärrä miten moni nainen saa kotitöistä niin ison ongelman tehtyä.

[QUOTE="vieras";24124907]Mie hoidan aamul kukonlaulun aikaan itseni töihin ja lapseni kunnalliseen päivähoitoon, pari kertaa viikossa käyn ruokatunnilla kaupassa kun ei iltaisin ehdi tai pääse, töiden jälkeen kiireesti hakemaan lasta hoidosta, kotiin ruuanlaittoon. Hetki nautitaan pikkukakkosesta, sitten on aikaisen aamun väsyttämä lapsi jo unta vaille, ei muuta kun iltapesut ja maate. Sitten alkaa äidin oma aika: pyykkikone päälle, tiskikone päälle, tehdään ruokaa huomiseksi itselle ja muulle perheelle, joskus jopa kolmet ruuat kerrallaan, näin ei tosin joka ilta mutta pari kertaa viikossa, ehdinpä vielä somistaa vähän makuuhuonetta, lakata kynnet, istua tietokoneella, pyyhkiä pölyjä, siivota terraarion, selvitellä kesälomareissusuunnitelmia jne jne.. Ainiin. Sitten tulee mies kotiin töistä, johon on aamulla lähtenyt ennenkuin ollaan lapsen kanssa herätty. Syö, käy suihkussa, istuu koneella ja menee maate. Ja tämä toistuu arkipäivinä, viikonloppuisin mies on kavereilla tai harrastuksissa ja/tai krapulassa. Aina puhtaat vaatteet päällä, aina hyvissä ruuissa, aina on laskut maksettu, kämppä siivottu. Jos vapaapäivänään on lapsen kanssa kotona ja tulen töistä ja kämppä on kun pommin jäljiltä, ei ole tehty yhden yhtä kotityötä, oltu sisällä koko 8h ja lapsi istuu vieläkin aamusta asti telkkarin ääressä. Kun sanon että menkääs ulos niin hengitän hetken yksinäni niin se suuttuu. MITÄ IHMETTÄ?[/QUOTE]

Mistä näitä tyhmiä naisia sikiää?

Seuraava sukupolvi jatkaa samaa rataa äidin ja isukin mallin mukaisesti. Eikö olisi jo aika laittaa kierre poikki.

Alkuperäinen kirjoittaja no ihmeissään;24124806:

Oletko sinä päivätyössä?
Jos olet, niin silloiinhan kaikki kotityöt yleensä jaetaankin tasan. Jos taas et ole töissä, tekee mies aivan älyttömästi enemmän kuin sinä.

Mä en jaksa käsittää, miten ihan peruskotityöt ja omien lasten katsominen tehdään NIIIIN haastavaksi ja vaikeaksi (jos nyt ei erityislapsista ole kyse).

täytyykö paikkojen kokoajan kiiltää, meillä 5 lasta, kaikki aika pieniä, ja koti on kohtalaisessa kunnossa, eli siivottu on, mutta leluja on kyllä lattialla. Itse olen kotona, mies ei juuri siivoa vaan hoitaa muita kotitöitä, esim puiden pilkkomisen, ruohonleikkuun ym. Mun mielestä ois liikaa jos vielä siivoaisi, tosin tyhjentelee ja täyttää astianpesukonetta ja pyykkikonetta ja kuivausrumpua käyttää kyllä. Mies ei ole ikinä valittanut mulle kodin kunnosta, lapsille kyllä huomauttaa tavaroista. Jos päivisin on paljon muita menoja, niin siivousta siirretään, eikä sotkua synny jos ollaan muualla. Mutta siis mun mielestä vastuu kodin kunnosta kuuluu sille joka on kotona.

Oletko sinä päivätyössä?
Jos olet, niin silloiinhan kaikki kotityöt yleensä jaetaankin tasan. Jos taas et ole töissä, tekee mies aivan älyttömästi enemmän kuin sinä.

Mä en jaksa käsittää, miten ihan peruskotityöt ja omien lasten katsominen tehdään NIIIIN haastavaksi ja vaikeaksi (jos nyt ei erityislapsista ole kyse).

Ei mun mies töissään ole lapsensa kanssa, remontoi kotiamme mieleiseksi tai tee meille ruokaa. Hän on 8h omassa työssä, minä olen kotona. Loppu aika on molemmilla "vapaata". Minä en käsitä, miksi sen kotona lapsia hoitavan kaikki aika pitää käyttää kotiin ja lapsiin.

Ei mun mies töissään ole lapsensa kanssa, remontoi kotiamme mieleiseksi tai tee meille ruokaa. Hän on 8h omassa työssä, minä olen kotona. Loppu aika on molemmilla "vapaata". Minä en käsitä, miksi sen kotona lapsia hoitavan kaikki aika pitää käyttää kotiin ja lapsiin.

oletko sinä sitten sen ajan kun mies on töissä vain ja ainoastaan lapsen kanssa? sitten kun mies tulee niin et halua uhrata aikaa kodillekkaan?

eihän kotitöihin edes mene niin kamalasti päivästä aikaa.

Mistä näitä tyhmiä naisia sikiää?

Seuraava sukupolvi jatkaa samaa rataa äidin ja isukin mallin mukaisesti. Eikö olisi jo aika laittaa kierre poikki.

No minkäs teet kun tarvitaan elämiseen molempien rahat, mies tekee fyysistä rankkaa työtä 14h (matkat lisätty) ja harrastaa SM-tasolla, selvästihän hänellä on tärkeysjärjestys jotain ihan muuta mitä pitäisi olla, mutta minkäs sille voi? Patalaiskahan se on, mut äitinsä on opettanu, en minä. Tekee kyllä kaikkea mitä pyydän mut naama väärinpäin. Omat tekemisensä ovat aina sata kertaa isompia, rankempia, vaativampia tai mahtavampia verrattuna minun tekemisiin, eikä ukko näe mitään ongelmaa siinä että minä teen viikolla ja usein myös viikonloppuisinkin kaiken.

Olispa kiva lukea jonkun tuollaisen miehen vastaus tähän koko ketjun aloittaneeseen "ongelmaan", että miten itse näkevät tilanteen.

Tuosta otsikon muotoilusta "Mä elätän meidät, joten mun ei tarvi tehdä MITÄÄN kotitöitä" tuli mieleen, että onkohan isien palstoilla tapana kirjoitella samaan sävyyn ja otsikoida "Mä hoidan meidän lapset kotona, joten mun ei tarvi tehdä MITÄÄN kotitöitä päiväsaikaan"? :D

[QUOTE="hmmm";24125015]oletko sinä sitten sen ajan kun mies on töissä vain ja ainoastaan lapsen kanssa? sitten kun mies tulee niin et halua uhrata aikaa kodillekkaan?

eihän kotitöihin edes mene niin kamalasti päivästä aikaa.[/QUOTE]

Minä elän täällä ihan normaalia elämää, jossa ei ole tarvinnut merkitä töitä tai niistä riidellä. Toinen saattaa pyytää toista tekemään jotain ja sitten se toinen tekee tai ei tee.

Meillä on molemmilla juttuja kodin ulkopuolella tai kotonakin, jotka täytyy tehdä rauhassa eli ilman jaloissa pyörivää taaperoa ja ilman vauvaa. Meillä aika vain jakaantuu luontevasti: toinen töissä, toinen kotona, illalla miten sattuu yhdessä kaikki, erikseen... Koti ja sen hoito on kuitenkin yhteistä eikä sellaista, että toinen ei tee mitään.

[QUOTE="hmmm";24125015]oletko sinä sitten sen ajan kun mies on töissä vain ja ainoastaan lapsen kanssa? sitten kun mies tulee niin et halua uhrata aikaa kodillekkaan?

eihän kotitöihin edes mene niin kamalasti päivästä aikaa.[/QUOTE]

Jos lapsen kanssa käy ulkoilemassa ja esim. kaupassa ja tekee jotain muutakin yhdessä sen lapsen kanssa, niin ei siinä ihan hirmuisesti aikaa jää päivällä kotitöihin. Yöllä valvottaneiden pienten lasten kanssa äitikin voi ottaa päiväunet. Ai niin, eihän se äiti tarvitse unta. Pääasia, että mies saa nukuttua riittävästi.

Kyllä se niin on, että molemmilla vanhemmilla pitää olla vapaata ja ihan ikiomaa aikaa tasan yhtä paljon.

Oletko sinä päivätyössä?

Olen itse lasten kanssa kotona. Päivisin teen kotitöitä, mutta illalla kun mies tulee kotiin, tehdään samoja hommia. Jos on tiskiä, tiskataan. Jos on vielä pyykkiä, laitellaan koneeseen. Mies ulkoilee lasten kanssa kun mä teen ruokaa. Ihmettelin vaan, kun ihan jokaisella tuttavaperheelläkin asia on näin. En tunne yhtään ainutta perhettä, jossa vaan kotona oleva äiti tekisi iltaisinkin kotitöitä. Siksi luin ihmeissäni palstaa.
Nämä touhut miehen työpäivän jälkeen on vaan meidän elämää. Elämään kuuluu pyykkiä, tiskiä, remonttia, ulkoilua, leikkiä, siivousta. Tätä elämää me yhdessä elellään, arkea ja välillä juhlaa. En nää sinä mitään outoa, eikä ole mieskään valittanut.

Juuri näin. Täällä mammojen mielestä on okei, että se kotona oleva tosiaan on töissä 24/7. Mies on töissä sen x tuntia ja saa maata raatona sen jälkeen kaiken vapaa-ajan. Sitten oikein ylpeänä kerrotaan, että kyllä se mies kerran viikossa hoitaa OMAA lastaan, että saan sen tunnin vapaa-aikaa käydällä lenkillä. Ja että ihan jopa omat urheiluvaatteensa pesee. Että kyllä on hyvä ja aikaansaava mies. Huhhuijaa mitä asenteita täällä on.

Sen ymmärrän, että arkena jota kuinkin miehen töissä ollessa kotihommat hoidetaan JOS ehditään. Meillä yleensä ehditään mutta jos ei ehditä, niin sitten hoidetaan yhdessä. Ja missään nimessä viikonloppuisin en toimi minään sisäkkönä vaan mies osallistuu kotihommiin siinä missä minäkin. Ja meillä lasketaan kotihommiksi mm. ruohonleikkuu, talvella lumenluonti ynm. ulkohommat, joita teen minä siinä missä mieskin.

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
Jos lapsen kanssa käy ulkoilemassa ja esim. kaupassa ja tekee jotain muutakin yhdessä sen lapsen kanssa, niin ei siinä ihan hirmuisesti aikaa jää päivällä kotitöihin. Yöllä valvottaneiden pienten lasten kanssa äitikin voi ottaa päiväunet. Ai niin, eihän se äiti tarvitse unta.

Eikö sen lapsen kehityksen kannalta olisi hyvä, jos lapsi saisi leikkiä tai olla myös hetken aikaa omissa oloissaan, jolloin vanhempi saisi tehdä omia askareitaan?

Miten joillain voi olla suursiivouspäivä joka päivä? Meillä kotona (4 kersaa ja paljon koiria) äidillä oli suursiivouspäivä kerran viikossa, ja muina päivinä sitten vain piti huushollia pystyssä (tiskas, pyykkäs, lakas lattiat, kävi kaupas, laitto ruuat ym). Ei siinä voi mennä yli kaheksaa tuntia, vai voiko?? Myös pihantyöt (ei nurmikonleikkuu) oli hänen kontollaan. Lasten- ja eläintenhoito meni varmaan siinä sivussa, ei ollut niinkään rasite vaan normaalia kotiäidin arkea.
Miten ihmeessä sitä 80-luvulla pystyttiin tekemään asioita mikä on nykyään näköjään mahdotonta?

• Tykkää
Reactions: Kurmeli
[QUOTE="vieras";24125069]Eikö sen lapsen kehityksen kannalta olisi hyvä, jos lapsi saisi leikkiä tai olla myös hetken aikaa omissa oloissaan, jolloin vanhempi saisi tehdä omia askareitaan?[/QUOTE]

Vaikka minä osaan laittaa pyykkejä koneeseen, hämmentää hellalla olevaa ruokaa, siivota esikoisen sotkut, järjestellä paikkoja ja jopa imuroida yhdellä kädellä, ei minun tarvitse tehdä niin aina. Meillä on siis pieni vauva täällä jota imetän. Nytkin parhaillaan. Esikoinen nukkuu.

Miten joillain voi olla suursiivouspäivä joka päivä? Meillä kotona (4 kersaa ja paljon koiria) äidillä oli suursiivouspäivä kerran viikossa, ja muina päivinä sitten vain piti huushollia pystyssä (tiskas, pyykkäs, lakas lattiat, kävi kaupas, laitto ruuat ym). Ei siinä voi mennä yli kaheksaa tuntia, vai voiko?? Myös pihantyöt (ei nurmikonleikkuu) oli hänen kontollaan. Lasten- ja eläintenhoito meni varmaan siinä sivussa, ei ollut niinkään rasite vaan normaalia kotiäidin arkea.
Miten ihmeessä sitä 80-luvulla pystyttiin tekemään asioita mikä on nykyään näköjään mahdotonta?

Kuka täällä on sanonut sen olevan mahdotonta? jos täällä on todettu että monen mies osallistuu pieniin kotiaskareihin työpäivänsä jälkeen ja se on ihan normaalia ja toivottavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ärrin;24113123:
Ja mitä se mies sitten muutakaan tekis iltaisin, kun on kotona?

Miksi miehen pitäisi tehdä "toinen työpäivä" kotona illalla kotiuduttuaan palkkatyöstä? Ei naiselta mene kodinhoitoon 8 tuntia vaikka siinä onkin lapset jaloissa. Yksi käy töissä, toinen hoitaa pääosin kodin, molemmat vuorottelevat illan lasten kanssa. Jos meillä on päivällä menoa, kämppä ei ole tiptop mutta ruoka on pöydässä, sekä lasten että miehen on nälkä. Illalla mies on lasten kanssa ja mä saan rauhassa tehdä hurauttaa kotihommat, ei se vie kauaa, kun toinen vahtii muksuja.

Kun nainenkin menee töihin, hänenkään ei pidä joutua tekemään kotona iltavuoroa siivouksen parissa yksin, silloin mies auttaa!

• Tykkää
Reactions: Kurmeli ja Maira

Yhteistyössä