Marraskuun odottajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 6
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heip!

Raisa: voi kun ihanaa! Meikäkin oottelee, että josko ne potkut alkaisi jo tuntumaan. Olo on kuin ei mitään ja jotain
todistetta elämästä olisi jo aika saada.... Rakenne-ultrakin vasta juhannusviikolla. Tosi inhottavalta nuo liitoskivut kyllä tuntuvat. Mulla ne on toisinaan kovemmat ja toisinaan taas ei mitään. No, otetaan se todisteeksi, että elämää on...:)
Mullahan ei muuten ole pahaa oloa yms. niinkuin täällä jotkut vielä sairastavat.

Sirenia: sulla la näköjään on aikaistunut. Oletko käynyt uusinta ultrassa?

Kiitos vastaukset kuva-asioista. Itse käyn siis kunnallisessa ultrassa, joten kuva ei kuulu varmaan sitten ohjelmaan. Katsotaan josko tosiaan saisi otettua vaikka digikameralla. Laatu ei varmaan ole niin hyvä.

Pika, pikaa lueskelen viestejä ja nyt sain kirjoitettua myös pikakuulumiset

Hyvää vointia kaikille!

Marraskuun odottajat:

01.11. Sarika, 34v, pikkukakkonen, KYS
01.11. Rinuli 25v, esikoinen, Tays
01.11. Pirpana, 31v, kakkonen, Porvoon sairaala
02.11. Perhonen, 23v, esikoinen, Jorvi
03.11. Gilda, 40 v, esikoinen, NKL
04.11. Iku, 32v, NKL
04.11. Tiia, 22v, toinen, SKS
05.11. EO, 39v, esikoinen, TYKS
07.11. Sanni, 21v, esikoinen, OYS
07.11. Liisi 31v, esikoinen, eteläinen Saksa
08.11. Jessi 26v, kolmas, miehelle eka, Uppsala
09.11. Nitta, 28v, pikkukakkonen, SKS
09.11. Tulppaani, 30v, esikoinen, Salon seudun sairaala
09.11. Pirpana, 31v, kakkonen, Porvoon sairaala
10.11. Raisa, 28v, esikoinen, Kätilöopisto
11.11. Marras-masu 29v, kolmas,miehelle eka, Kätilöopisto
14.11. LauraM, 25v, esikoinen, NKL
14.11. Katri, 25v, esikoinen, PKKS
14.11. Sipuli1, 28v, esikoinen, NKL
15.11. TiinaMaria, 36v, kakkonen, PHKS
15.11. Iita, 24v, esikoiskaksoset, KYS
15.11. Katriina, 36v, toinen, PHKS
16.11. Lilja, 24v, esikoinen, NKL
16.11. Tiikeri, 20v, esikoinen HYS
17.11. Leenu, 25v, esikoinen, PHKS
17.11. Janda, 28v, esikoinen, TAYS
17.11. Tintti, 31v, esikoinen, VKS
18.11. Sue, esikoinen
19.11. Loora, 30v, esikoinen, NKL
19.11. Lyyli, 21v, esikoinen, KAKS
19.11. Myy, 24v, esikoinen, OYS
19.11. Sopuli, 34v, esikoinen, SKS
21.11. Leijona, 29v, toinen, TYKS
21.11. Kuuhullu, 19v, esikoinen, SEKS
22.11. Che, 31v, esikoinen, OYS
23.11. Giana, 22v, toinen, OYS
28.11. Vipe, 38v, kolmas, miehelle eka, uusioperheen
iltatähti, OYS
28.11. Jasi, 33v, eka, Kätilöopisto
28.11. Minski, 29v, esikoinen, Jorvi
28.11 Mimmu78, 27v, esikoinen, PHKS
30.11. Zatu, 29v, esikoinen, KS-KS
30.11. Sirenia, 27v, esikoinen, KHKS
30.11. Tiina, esikoinen, kuusamo

Tulenpa pitkästä aikaa minäkin kertomaan kuulumisia.

Nyt siis elellään rv 17+6 ja sairaslomalla olen (taas). Eli mulle tuli toissa yönä ihan älytön ripulitauti, nyt taitaa rueta helpottamaan. Myös supistuksia tullut viikon verran ja soitinkin juuri neuvolaan ja nyt tutkitaan onko mitä tulehduksia tullut. Myös tämä ripulointi aiheuttaa supistuksia ja siten hankaloittaa tilannetta. Lisäksi koitetaan odottaa tuonne rakenneultraan (joka siis 16.6) että saataisiin tietoa kohdunsuun tilanteesta. Th sanoi kuitenkin että jos supparit kovenee tms. niin heti yhteys ä-polille.

Että tälläistä täällä, no th kyllä lohdutti että pahin keskenmenon riski on jo pitkälti ohi.

Ainiin, muutaman potkun olen jo tainnut havaita :)
tosi hentoja ja harvakseltaan niistä kyllä pääsee nauttimaan.

hei Liisi,
koska mulla on rv 19 (la 1.11.) menossa, sulla täytyy olla rv 18..eikö? Vai onko laskettu aikasi aikaistunut, tuossa listassa se näkyy olevan 7.11.? Pampersin sivuilla sikiö on rv 18 200 grammaa ja on noin 16–18 cm pitkä päästä varpaisiin.

Sullahan tuntuu olevan tosi kiva työnantaja..yritä nyt kuitenkin jaksaa ja ainahan voit hakea saikkua (pään-selkäsärkyä, supistelua yms).

Mulla oli kans rv 16 tuntumassa koviakin päänsärkyjä, mutta neuvolatäti sanoi, että johtuu elimistön muutoksista ja tasoittuu kyllä ajan kanssa. Rakenneultra huomenna ja jo jännittää nähdä pikkuinen taas.

Rautatabletteja syön, koska neuvolatäti niin ehdotti. Jos väsyttää, eikä lisäraudasta ole ollut puhetta, kannattaa ottaa multivitaa.

Hei Sarika,
Se lääkäri on tainnu laskeskella ihan omiaan, väitti eilen rakenneultrassa papereiden mukaan minun olevan 19+2, mutta sikiö oli rv18+ kokoinen ja lasketun ajan ja edellisten menkkojen mukaan on tosiaan rv 18+3/4.
Noh, en ole siitä jaksanut närkästyä tätille, jokainen laskeskelee mitä haluaa, onneksi itse suunnilleen tiedän missä mennään.
Olen sitä saikkua miettinyt hakea tuosta heinä/elokun vaihteesta lähtien, olisi kiva, ettei tartteis näitä ällöjä työnantajia miettiä.
Odotusterkuin,
Liisi

Marraskuun odottajat:

04.11. Iku, 32v, NKL
18.11. Sue, esikoinen
iltatähti, OYS
30.11. Sirenia, 27v, esikoinen, KHKS

kuuhullu,
mielestäni en ole yhtään liian nuori, eikä kukaan ole sanonut minulle nuoresta iästäni yhtään mitään, päin vastoin, paremminhan sitä jaksaa eikä heti ala eläkepäivät kun lapsi(/lapset) lähtevät kotoa. täytän 21 tänävuonna. ja mulla on hirmu monta tuttua jotka ovat jo pyöräyttäneet lapsen 1-3 vuotta sitten. työelämässä olen kerennyt olla jo 4vuotta ja siinä sivussa opiskelin. en oikein keksi että mitä tässä olisi vielä odotellut?

hammaslääkäri olisi huomenna...iik! ei ole tullut sielläkään käytyä ties millon viimeksi..

täytyypi lähteä iltapalan laittoon..
potkuja odotellessa....tuntuisivat jo..
t.tiikeri, voiskohan olla 17+

Marraskuun odottajat:

04.11. Iku, 32v, NKL
09.11. Pirpana, 31v, kakkonen, Porvoon sairaala
18.11. Sue, esikoinen
20.11. Sirenia, 27v, esikoinen, KHKS
iltatähti, OYS

Jep, laitoin taas uudelleen tuon listan kun viimesessä mun la oli taas siellä perässä... Ajattelin sen nyt sitte vaihtaa kun toi 30.11. oli mun omien laskujen mukaan. Päätin nyt laskea viikkoja neuvolan mukaan vaikka siinä nyt reilu viikko onkin eroa. Menen muuten itekin ihan sekasin laskuissa :)

Maanantaina olin neuvolassa ja kaikki ok. Rakenneultra mulla vasta 11.7. jolloin rv 21+1. Kaikilla muilla taitaa olla aiemmin? Onkohan tässä jotain paikkakuntakohtaisia eroja?

Sirenia 16+2

Heipä hei taas pitkästä aikaa... =)

Sirenia, mulla on 19.11 laskettu ja rakenneultra 28.6, eli näyttäis olevan eroja... Mun kaverilla on laskettu kaks vkoa ennen mua ja rakenneultra samoin kaks vkoa aiemmin samassa sairaalassa ku mulla, joten näköjään aika tarkkaa taitaa olla täällä Hesassa ainakin =)

Muuten on pahoinvoinnit onneks loppuneet kokonaan ja energiaa näyttäis riittävän oikein mukavasti (yötämyötenkin näköjään ;) Kaiken maaliman ihme kipuja on kyllä havaittavissa mm. toisessa lonkassa ja häntäluun seutuvilla, mut ne vissiin kuuluu asiaan. Taitaa takamus levitä oikein urakalla, hitto! ;)) Pieniä supistuksia ollut ihan muutaman kerran, mut taitaa olla omaa tyhmyyttä kun kiellettiin painavien tavaroiden kantaminen ja remppahommissa on niitä välillä tullut kannettua... Pitäs jotenkin muistaa ja tajuta ettei täs ihan samaan tahtiin ku normaalisti tosiaan voi elellä tommostenkaan juttujen tiimoilta.

Mä väitän myös, et oisin pari kertaa tuntenut potkun...tosin oon hiukan varovainen asian inotilemisen suhteen kun ekaa odotan ja ei viel edes 17 vkoa täynnä...ei kuulemma pitäs mun vielä tuntea, hmm =) Mut kyllä ne ihan selkeilt liikkeilt on tuntunu tai sit mun mahassa tapahtuu jotain muuta hyvin outoa =)

Hitusen mietityttää tää mun painonnousu...tullu jo 6 kiloa lisää...lienee kyll toi tupakanpolton lopetus osasyynä...kokoajan tekee mieli muputtaa jotain...samaten alkuraskauden huonovointisuuteen söin kokoajan ettei vaan ois tullu huonompi olo...nyt ois vissiin syytä taas opetella syömään normaalisti...huoh =) Onneks nyt taas jaksaa liikkua ja touhuta, kun ei oo kokoajan huono olo. Ehkä tää painonousu tästä rauhottuu...Toivossa on hyvä elää =))

Nyt nukkumaan.

Loora 16+4

Hei Sirenia ja muutkin la-listan päivittäjät!
Sovitaanko, että päivitykset tehdään aina tuohon viimeisimpään versioon. Itse olen kohta kuukauden päivät yrittänyt saada oman la:ni ajan tasalle - mutta jälleen tässä viimeisimmässä komeilee sekä uusi 1.11. että vanha 9.11. laskettu aikani. Kokeilen vielä kertaalleen :O)

Marraskuun odottajat:

04.11. Iku, 32v, NKL
18.11. Sue, esikoinen
20.11. Sirenia, 27v, esikoinen, KHKS
iltatähti, OYS

Huomenia!

Nyt on sitten käyty lääkärissä tuon päänsäryn ja huimauksen takia. Oli kyllä mukava, että pääsi näinkin nopeasti käymään siellä. Maanantaina siis soitin. No, mistään vakavasta ei ole kysymys, sen kyllä tiesin jo etukäteen... =)
Mutta sain vähän tehokkaampi särkylääkkeitä päänsärkyyn (parasetamol vaikuttavana-aineena edelleen) ja huimauksen pitäis tässä ajankuluessa jäädä pois ihan ittekseen!

Paljonkos teillä kanssa odottajat on paino noussu/laskenu raskauden alusta? Mä painoin 1. neuvolakäynnillä 72kg, josta paino oli sitten laskenut 2kg lääkärillä käyntiin mennessä. Ja nyt aamulla painoa oli 71kg, joten lähtöpainosta uupuu vieläkin kilon verran. Mites muilla?

Oletteko jo tehneet hankintoja vauvaa varten? Me ollaan ostettu vaunut, kun löydettiin hyvät edullisesti kirpparilta. Uusiin ei kuitenkaan olisi ollut varaa ja paljon muuhunkin vielä sitä rahaa menee.

Entäs oletteko miettineet alatteko kestovaippailijoiksi vai kertakäyttöisten ystäviksi? Vaiko kenties ""sekakäyttäjäksi""?

Että tälläistä täällä. Pitäisi lähteä pyöräilemään, jotta pysyisi ""paino hallinnassa""...
Aurinkoisin terveisin,
Myy (16+4)

Rakenneultra on nyt takana ja kaikki oli oikein hyvin. Pikkuinen liikkui kovasti ja näytti meille myös sukupuolen=)Sitä en kyllä paljasta muille vielä. Arviolta kokonaismitta oli noin 20-21cm.

Kätilö kertoi, että kun olen pitkä ja hoikka, voi olla ettei maha kasva koko aikana kovin suureksi. Kertoi myös että neuvolassa usein aletaan noin 30 viikon tietämillä epäilemään hoikilla+pitkillä naisilla lapsen kasvun hidastumista kun sf mitta ei kasva. Johtuu kuitenkin kuulemma usein naisen rakenteesta tuo mittauksen pieni lukema, ja vauva on kasvanut ihan normaalisti. Tämä oli helpottavaa kuulla, ettei huolestu ihan kamalasti jos näin käy. Painon normaalia vähäisempi nousu liittyy kuulemma kanssa usein äidin rakenteeseen, eikä kasvun hidastumiseen.

Jospa tuosta tiedosta olisi apua jollekin muullekin täällä. Itseäni se ainakin huojensi.

Heippa Myy!

Meikällä on paino vaan noussut:) En nyttemmin ole puntarilla käynyt. Ei tarvis kyllä kovin painoa tulla.

Noihin kysymyksiin on helppo vastata: en ole mitään noista edes miettinyt ja varmaan kaikki hankinnat menee ihan syksyyn, viime tinkaan. Sen verran epätietoinen olen edelleenkin, että en uskalla mitään hankintoja tehdä. Ehkä rakenneultra antaa toivoa ja uskoa elämään.
Km:lla on omat vaikutuksensa, ei uskalla hankkia mitään kun pelkää koko ajan.

Nyt ruokatunnille

Minäkin kävin äsken rakenneultrassa ja sen mukaan sikiö olisi nyt 19+3 l. pari päivää pitemmällä, mutta la:ta ei kuitenkaan siirretty. Koska mulla on la 1.11. jotenkin mulla on sellainen kutina, että vaavi tulee syntymään lokakuun puolella koska esikoinenkin syntyi 5 päviää ennen la:ta, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Muuten kaikki kunnossa ja normaali raskaus, olipa kiva kuulla tämmöiset uutiset.

Mulla on alkanut jo supistelemaan, vatta menee monta kertaa päivässä ihan kovaksi ja eilen näkyi potkut jo selvästi vattan päältä.

Kiva kuulla mielipiteitäs. En mäkään oo mielestäni turhan nuori tai mitään. Kaverit on vaan narissu, et menee nuoruus pilalle, varsinkin miespuoliset ystävät. En tiedä sit.

Suku meillä ainakin on ihan tyytyväisiä, kaikki vaan kyseli et oliko vahinko..? Mä vastailin miten millonkin. Et ei varsinainen vahinkokaan...

Tsemppiä hammaslääkäriin, kävin tuos itekkin joku viikko sit, juurihoidoss. Oli kerenny mennä hampaat tosi huonoon kuntoon kun olin 3v käymättä hammaslääkärissä kun pelotti niin... Mut kyllä se kannattaa, loppuu nuo kaikki kamalat säryt. Ja ei muuta kun puudutusta peliin, niin siinä meinaa melkeen nukahtaa, suu auki. :D

Täällä eletään jänniä aikoja kun kaikki käy ultrassa ja odottelee potkuja:) Mä tunsin eilenkin ihan samaan aikaan muutaman potkun kun toissapäivänä ensimmäiset, joten kyllä ne niitä on. Nyt viikkoja 17+6. Rakenneultra vasta ensi viikolla, mutta voi kun meillä ei kerrota sukupuolta.. tosin alan kyllä olemaan sitä mieltä, että tulokas on poika päätellen karvankasvun lisääntymisestä (!). Täällä muistaakseni oli aiheesta joskus ketjukin, että miten karvoitus korreloi sukupuolen kanssa:)

Myy kyseli kauheasti kaikkea:) Me ei olla vielä tehty hankintoja, kyllähän niitä sitten kerkiää joskus lokakuussa. Vähän olen vauvanvaatteita saanut käytettynä ja varmaan isovanhemmat niitä myös ostavat. Jos saattuisi kohdalle joku hyvä tilaisuus just vaikka halvat vaunut niin varmaan sitten kyllä ostaisi..

Mulla oli paino tippunut kilon tai pari lähtöpainosta viime punnituksessa, joten nyt olen hyvällä omatunnolla vedellyt ruokaa entistä enemmän. Kamalasti tekee mieli kaikkea mahdollista ja ruokaan menee hirveästi rahaa.

Sarika, alkaako supistukset aina noin aikaisin? Mistä sen tietää, että tulee supistus ja tuleeko ne jostain tietystä syystä (siis esim vaikka ponnistuksen seurauksena)?

Tosta painosta... olen aivan kauhuissani.

Eli nyt rv tasan 18 ja paino noussut jo 4kg. Katsoin edellisestä neuvolakortista ja silloin on rv 18+5 paino noussut vain 600g!
Yhteensä edellisessä raskaudessa kiloja kertyi vain 10,2kg. (tosin lähtö painoakin oli 10kg enemmän kuin nyt)

En oikein ymmärrä miten noita kiloja on nyt voinut tulla noin paljon kun en mielestäni ihan ylenpalttisesti ole mässäilyt, päin vastoin, mielestäni olen syönyt nyt terveellisemmin kuin ennen raskautta. Noh, pitää vähän vielä noita herkutteluja karsia :(

No, jotain positiivistakin: kunnon potkuja on ruennut tulemaan, näkyy jo silloin tällöin vatsan päältäkin ;)

Joo, kyllä laitoin muutoksen ihan siihen listaan joka viimesimpänä oli, oletin että muutkin olis tehnyt niin :)

Tänään vihlonut mahaa kauheesti, alkoi jo huolestuttaakin mutta ehkä se sitten kuuluu asiaan...
Paino tippunut alkuperäisestä 1,2kg, luulen että johtuu siitä ettei oo tehny mieli enää suklaata ja muuta rasvasta&makeeta.

Hankinnoista... Pari pikku vaatetta olen ostanut, en ole uskaltanut enempää vielä tässä vaiheessa ostella kun se edellinen km jotenkin muistuttaa aina tuolla alitajunnassa olemassaolostaan.

Taitaa täälläpäin sitte olla myöhemmin nuo rakenneultrat, kysyin kaverilta millä viikolla se oli niin vastasi että 22+1 vasta.

Pahoinvointia ei muuten juurikaan enää ole ollut, ihan mukavaa vaan... Eilen tunsin masussa oudon muljahduksen, en tiedä voisko se olla jotain liikkeitä... Tuskin on, aika harvoin kai ensisynnyttäjä tuntee liikkeet näin aikasin.

Sirenia 16+3

Hei sanokaapa te rakenneultrassa jo käyneet, mitä se tarkoittaa, että rakon tulee olla täysi? Yksi kaveri lähetettiin takaisin ultrahuoneesta juomaan tunnin ajan lisää nestettä, että olisi tarpeeksi täynnä, vaikka hänellä oli jo kova hätä..

Siis voinko kumminkin herätessäni käydä vessassa ja sitten aloittaa nesteen juomisen (ultra aamulla klo 9)? Kuinka paljon sitä pitää juoda? Meinaan sitä, että mulla on koko ajan muutenkin pissahätä vaikka en paljoa joisi. Kestänkö juoda litroittain, jos se tutkimus kestää kauhean kauan?:)

Tyhmä kysymys varmaan, mutta en halua jäädä odottelemaan polille moneksi tunniksi, että pääsisi ultraan..

Huomenta Raisa & co!
Mulla on kanssa rakenneultra aamusta tai siis itseasiassa tänään klo 10.30 ja mietin ihan samaa, notta miten paljon sitä uskaltaa rakkoansa täyttää ettei tutkimuspöydälle halkea. Esikoista odotellessa mekin jouduttiin tosiaan lähteen kesken tutkimuksen juomatauolle (ehkä n. puol tuntia) syystä että kätilö ei löytänyt vaavelilta jotain sisäelintä...
Aattelin nyt huitasta pillimehun just ennen tutkimusta, josko menis vaikka kaikki putkeen heti eka yrittämällä :O)

Aurinkoisia terkkuloita!

En ole jaksanut kirjoitella pitkään aikaan, vaikka olen kyllä lukenut muiden juttuja. Tulin juuri neuvolasta ja kaikki oli ok. Raskausviikkoja on nyt 17. Emme ole vielä kertoneet kenellekkään. Ajattelin, että nyt tulevana viikonloppuna täytyy ehkä vihdoinkin paljastaa asia lähimmille sukulaisille, sillä parin viikon sisällä maha todennäköisesti alkaa jo näkyä.

Painoa on tullut aika lailla lisää. Lähtöpaino oli 62/168 ja nyt paino oli jo 68 kiloa. Olen onnistunut lihomaan 500 g/viikko syömällä kotiruokaa. Koska välttelen lisäaineita en ole syönyt koko raskausaikana karkkia, limsaa tai jäätelöä. Muutenkaan makeaa kuten pulla tai keksejä ei tee edes mieli, mutta ruokaa-nam nam nam!!! Liikun kolme kertaa viikossa aktiivisesti, mutta sekään ei ole hillinnyt painon nousua. En ole koko raskauaden aikana tuntenut minkäänlaista pahoinvointia.

Onko täällä muita ratsastavia ellejä? Mietin että milloinkahan täytyy luopua rakkaasta harrastuksesta kokonaan. Vielä ei ole tuntunut pahalta ratsastus, vaikka harjoitusravia olenkin pyrkinyt neuvola tädin kehoituksesta välttämään. Käveleminen tuntuu hyvältä, mutta juoksemista en edes aloittanut tänä keväänä, sillä ainoana oireena oli alkuraskaudessa hillitön väsymys. Nyt juoksemisen aloittaminen tuntuu jo myöhäiseltä...

Omat vaatteet mahtuu vielä ihan hyvin päälle, mutta kauankohan??? Olen pariin otteeseen käynyt sovittamassa mammavaatteita, mutta en ole ostanut mitään, kun kaikki tuntuu niin suurilta. Hyviä vointeja kaikille!

hei Raisa,
ensiksi niihin suppareihin..vatta menee siis kovaksi, ei se satu eikä tule minkään ponnistelujen seurauksena, se vain menee pinkeeksi vähäksi aikaa ja on ihan normaalia niin kauan, kunhan ei tee kipeää. Huomaat supistuksen VARMASTI kun semmoinen tulee. Joillakin niitä ei tule ollenkaan, vasta synnytyksessä. Mulla alkoi esikoista odottaessa joskus rv 25, joten nyt tullut jo tosi aikaisin.

Minun mielestäni rakon pitää olla siksi täysi, että ultraaja näkee istukan paikan..valaiskaa jos olen väärässä! Nimittäin eilen lekuri sanoi ensin, että rakko ei ole vielä kovin täysi, joten pitää tulla käymään uudestaan muutaman viikon päästä ja kun jatkettiin ultrausta, lopulta sanoi, että nyt näkyy virtsarakko täyttyneen niin paljon, että istukka näkyy, joten ei tarvitsekkaan tulla..Joten voit Raisa käydä vessassa aamulla ja sit aloittaa tankkauksen..älä nyt kuitenkaan kovin kamalasti juo, että kärsit olla vielä ultrauksen ajan (ab. 10 min). Ai niin, vauva oli ab. 20 cm ja köllötteli poikittain pää oikealla puolella ;)

Kiitos vastauksista:)

Mua vaan hieman mietityttää tuo siksi, että mulla on nykyisin aivan olematon rakko.. kun hätä tuntuu niin silloin on päästävä HETI vessaan. Ja ultrakutsussa luki, että tutkimus kestää tunnin (!). Huhhuh. No, täytyy toivoa, että ei laske alleen siihen pöydälle;)

Okei, eli supistuksia ei kuulu vielä siis ensisynnyttäjällä tullakaan. Hyvä kun olen vasta muutaman potkun mielestäni bongannut.

Kiva kuulla ultratuloksista. Kirjoittakaa muutkin niitä! Pirpana, miten sulla meni?

Mä en enää pysty käyttämään mitään omia housuja. Maha nousi äkkiä eteen ja ylös (sitä poikaa tästäkin taas povaavat kaikki povauksiin uskovat), niin että jos housut vetää sen yli, niin kiristää haaruksista inhottavasti. Sit äitiyshousuja pidetään vyöllä jalassa, kun niissä tosiaan on sitä kasvunvaraa! Silti jännittää, että ostinko niin isot, että riittää loppuun asti. Ostin oman koon mukaan. Siis kun koko s, niin ostin s-koon housut. Eli toivottavasti se ei menekään niin, että jos maha kokoa xl, niin housut myös:)

Raisa, mulla on ton rakon kans täsmälleen sama juttu. Heti kun pikkasen rakko täyttyy, alkaa tuntua paineen tunnetta ja pakko päästämään se liru ulos ;) Auta armias, jos heräätkin siten, että rakko on jo aivan täysi..hyvä kun pystyy kävelemään!

Mitähän ne tunnin ultraa..mulla meni tosiaan ab. 10 min. Tietty, jos sieltä löytyy jotain erikoista niin meneehän siinä aikaa, mulla kun kaikki oleellinen löytyi heti, niin pääsin nopsaan pois.

Yhteistyössä