Mies sai palkkaa 4596,95 ?. Tuntuu et tämä oli viimeinen pisara.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paha mieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Mitenhän sinun sitten käy kun tiput kotihoitotuelle? pakottaako miehes viemään sinun 9kk ikäisen lapsen hoitoon ja lähtemään töihin?? koska kh tuoella ei kyllä maksella sähkölaskuja tms

No minusta tuo ei enää olekaan NIIN kohtuuton vaatimus, jos töitä on tarjolla. Jos valitsee miehen, joka arvostaa enemmän rahaa kuin lasten kotihoitoa, niin ei voi täysin olettaa miehen elättävän koko kolmea vuotta kotona, jos töihinkin on mahdollista palata. Asiasta kannattaa varmaan sopia ajoissa.

mie ihmettelen kyllä kovasti mitenkä noin erilaisilla elämänarvoilla varustetut ihmiset on yleensä ruvenneet perustamaan perhettä ja menneet avioon?

Mene ap hyvä ihminen töihin ja tienaa oma osuutesi perheen elannosta!

Ei kävisi kenelläkään palstalla mielessäkään tukea miestä, joka kirjoittaisi vastaavaa kuin ap kirjoittaa.
Miksi naisilla on joku etuoikeus elää toisen siivellä?

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Ei kävisi kenelläkään palstalla mielessäkään tukea miestä, joka kirjoittaisi vastaavaa kuin ap kirjoittaa.

Täähän on ihan naurettavaa. Kyllä minä ainakin luovutan lapsenteon imetyksen ja muun miehelle ja menen itse töihin. Jonkunhan on pakko nämä asiat tehdä, jos niitä lapsia hankitaan.
Järkyttävää sanoa että joku elää siivellä jos hoitaa yhteistä lasta ja kotia.

Hohhoija... Ja 3kk:n ikäinen vauva minne? Töihin mukaan? Miehelle töihin?
Ei varmaan ole hyvä kenellekään, että elää toisen siivellä tai olla muuten eriarvoisessa asemassa esim. taloudellisesti, mutta mieshän tässä elää "siivellä" jos on kyseessä lapsenhoito tai lapsen vaate- yms. hankinnat.
Mutta mielestäni on absurdia olettaa, että toinen voi 700e:n tuloilla maksaa elämisestä saman verran kun toinen, joka saa tonneja käteen...

Täähän on ihan naurettavaa. Kyllä minä ainakin luovutan lapsenteon imetyksen ja muun miehelle ja menen itse töihin. Jonkunhan on pakko nämä asiat tehdä, jos niitä lapsia hankitaan.
Järkyttävää sanoa että joku elää siivellä jos hoitaa yhteistä lasta ja kotia.

Ja ap:n lapsikin on vasta 3 kk....

Ei voi muuta sanoa, kuin että kannattaisi hieman etukäteen tutkia ihmisen soveltuvuutta parisuhteeseen. Itse en tuhlaisi hetkeäkään elämästä tuollaisen ihmisen kanssa.

Ap olet liian hyvänahkainen ja annat kusettaa itseäsi. Kyllä osa siitä sun 700 eurostas on tarkoitettu myös sulle. Pitäähän ihmisen saada vaatteita ja muuta mukavaa aina silloin tällöin.

Minä kyllä uskoisin, että mies, joka hoitaisi 3 kk:n ikäistä lasta kotona vaimon ansaitessa hyvin työelämässä, saisi kyllä täällä enemmän sympatiaa, kuin ko. vaimo :)

Meillä on aina ollu yhteinen tili ja yhteiset rahat. Tuosta tilistä maksetaan ruoat, laskut, kaikki. Eikä eritellä saako toinen enemmän omaan käyttöön ku toinen.. Koska meillä ei hirveesti ylimäärästä oo, kumpikaan ei omaan käyttöön saa kovin paljon, mut aina meillä on ruokaa ollu ja lapsille vaatteita..

Sairasta ehotella 3 kk:n ikäsen vauvan äitille, et menee töihin. Ei avioliitto tarkota sitä et miehen ja naisen pitää maksaa kaikki 50/50...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
en tiedä onko kukaan sanonut tätä vielä tässä ketjussa,

mutta minusta perheessä kaikila jäsenillä pitää olla sama elintaso. muuten ei tule mitään!!

Meillä on miehen kanssa eri tilit. En mä oleta että mulla on sama elintaso kuin miehellä. Mies voisi ostella itselleen melkein mitä haluaisi vaan ei ostele ,mun taas teksi kaiken näköistä mieli mut ei ole varaa mut itseppä omat rahani ansaitsen.Laskut maksaa se jolla on rahaa ja samoin lasten kustannukset, mä niiden vaatteet ym. koska mä saan lapsilisät. Mut en mene miehen pussille vaikka tiedän että hän tienaa kaksikertaa niinpaljon kuin mä, ne on hän itse kuitenkin työllään hankkinut.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Rahanko takia palstan mammat ovat naimisissa?

miksi hommata yhteinen talous jalapset jos ei yhdessä rahoja voi käyttää?

en käsitä, ehkä siksi, että olen mieheni kanssa ollut teiniajoista lähtien jolloin molempien omaisuus on ollut pyöreä nolla, yhdessä ollaan kotimme rakennettu ja maksettu, välillä toki olin lasten kanssa kotona, mutta silti rahat on aina ollut yhteisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:
en tiedä onko kukaan sanonut tätä vielä tässä ketjussa,

mutta minusta perheessä kaikila jäsenillä pitää olla sama elintaso. muuten ei tule mitään!!

Meillä on miehen kanssa eri tilit. En mä oleta että mulla on sama elintaso kuin miehellä. Mies voisi ostella itselleen melkein mitä haluaisi vaan ei ostele ,mun taas teksi kaiken näköistä mieli mut ei ole varaa mut itseppä omat rahani ansaitsen.Laskut maksaa se jolla on rahaa ja samoin lasten kustannukset, mä niiden vaatteet ym. koska mä saan lapsilisät. Mut en mene miehen pussille vaikka tiedän että hän tienaa kaksikertaa niinpaljon kuin mä, ne on hän itse kuitenkin työllään hankkinut.

mihin sun mies käyttää sitten rahojaan? tiesittehän, että käärinliinoissa ei ole taskuja?

mä pidän jotenkin itsestäänselvänä sitä asiaa, että kun perhe perustetaan niin yhdessä maksetaan kuluja, ja yhdessä hemmotellaan toinen toista, yhdessä vietetään ylimääräisellä rahalla lomia, ostetaan kotiin jotakin uutta, mies ostaa auton, nainen vaikka uudet tissit tms.

Ei varmaan ole hyvä kenellekään, että elää toisen siivellä tai olla muuten eriarvoisessa asemassa esim. taloudellisesti, mutta mieshän tässä elää "siivellä" jos on kyseessä lapsenhoito tai lapsen vaate- yms. hankinnat.
Mutta mielestäni on absurdia olettaa, että toinen voi 700e:n tuloilla maksaa elämisestä saman verran kun toinen, joka saa tonneja käteen...

joo mene töihin, mies jää kotiin lapsen kanssa, katsotaan sitten kuka miettii minkä laskun maksaa.. olis meinaan kokeilemisen arvoinen juttu teidän perheessä!

Puolisolla on elatusvelvollisuus. Ihan kumminkin päin!

Alkuperäinen kirjoittaja oikeus on:

Puolisolla on elatusvelvollisuus.

Ei koske vaimoja.

Alkuperäinen kirjoittaja mene öihin ja jätä mies vaavin kans koti-isiksi:

joo mene töihin, mies jää kotiin lapsen kanssa, katsotaan sitten kuka miettii minkä laskun maksaa.. olis meinaan kokeilemisen arvoinen juttu teidän perheessä!

tätä minäkin ehdotan, menet itse töihin ja mies kotiin. ja menot jaatte kuten ennenkin. tai sitten pakkaat tavarasi ja lähdet. parin vuoden päästä olet pahasti masentunut jos et tee asialle mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja oikeus on:

Puolisolla on elatusvelvollisuus.

Ei koske vaimoja.

Keitäs sitten? :laugh: Mikä vitsi tää nyt on olevinaan?

Tuota... Noista tuloistahan tulisi ihan hyvät elarit :)

En katselisi tuollaista päivääkään. Ja jos minulla ja miehelläni olisi tuolalinen tuloero minun hyväkseni, en ilkeäisi maksattaa hänellä juuri mitään.

Ei voi muuta sanoa, kuin että kannattaisi hieman etukäteen tutkia ihmisen soveltuvuutta parisuhteeseen. Itse en tuhlaisi hetkeäkään elämästä tuollaisen ihmisen kanssa.

Peesi, täysin epäkypsä perisuhteeseen ja vanhemman rooliin. Meillä on toki omat tilit kans, mutta rahoja käytetään siten, että molempien tilejä käytellään kuin ne olisi yhteiset. Mies enemmän kun on kovempi tuloinen, mutta minä kannan korteni kekoon myös. Koskaan ei oo miestä harmittanut. Perhe on kuitenkin yhteinen juttu. Olen myös maltillinen rahankäyttäjä, joten siksikään meillä ei tuu koskaan kiistaa rahoista.

Minä oon ollu 3v poissa työelämästä lasten takia ja on ihan selvää, että työurassa on tulut hidastetta eikä mun palkka ole kehittynyt samassa suhteessa mieheeni. Oon kuitenkin hoitanut kodin ja lapset tuona aikana, joten olisihan se ihan hölmöä rangaista siitä pottuilemalla raha-asioista. Onneksi tällainen ei edes nouse tapetille meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja taas:
Naislogiikka taas jauhaa... Mies tässä on se raukka kun asumisen maksaa, ja nainen ilmatteeksi siivellä elää.
Mistä näitä oikein tulee...

Tietenkin, talohan on miehen ja laina on miehen. Ja maksaahan ap osan sähköstä.

Olisi kiva tietää miten näiden purisijoiden talolusasiat on järjestetty... Onko siellä täysin eri kukkarot ja ehkä jopa eri elintasot...?

Voi hyvä tavaton! On ap.llä paska mies! Rahaa tulee kuin roskaa eikä mies maksa lapsilleen vaatteita..Huh huh.

Lain mukaanhan tämä juttu ei mene ollenkaan näin. Ap tekee töitä perheen hyväksi olemalla kotona lasten kanssa. Jos avioero tulee, niin mies joutuu maksamaan ap:lle "palkkaa" tuosta eli omaisuutta tasataan. Liian suuri tuloero. Elatusvelvollisuus koskee molempia aviopuolisoita ja miehen kuuluu maksaa lastensa menoja siinä kuin naisenkin.
Ja kun menot suhteutetaan tuloihin, niin ap:n ei todellakaan tarvitse maksaa esim. 350e sähkölaskuja ja ruokaa.
Jos olisin ap, niin musta ei näkyisi enää kuin perävalot tai sitten meis sais tehdä ja ostaa omat safkansa.