Miks mua täällä epäillään provoksi? Mikä on syys oikeasti siihen, että olisin provo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25660707]Paitsi Milannan kohdalla se sitten onkin epänormaalia?[/QUOTE]

No kuin moni ostelee turhuuksia väh. kymppitonnilla kuussa miehen piikkiin hoitovapaalla ollessaan?

Mies ELÄTTÄÄ, kun nainen on hoitovapaalla. Ei elättäminen tarkoita tuota, mitä ap harrastaa miehensä kustannuksella. Normaali nainen tahtoo esim. saada rahaa säästöön lapsille mahdollisimman paljon, eikä tuhlaa täysin holtittomasti.

Kyllä=). Mun mies on ihanaa, komea ja hyvää kroppainen. Tykkää tehdä paljon töitä, hemmotella mua ja meitä. Mun lapsetkin ovat hänelle nyt saman verran tärkeitä kun omatkin

KIITOS vastauksestasi, vihdoin saatiin asiaan selvyys ja jonkin verran arvostukseni sinua kohtaan nousi. Hienoa huomata, että sinussa on myös nainen kaiken materiaalisuuden takana ja että rakkautenne on aitoa, eikä rahasta riippuvainen. Kaikkea hyvää teille ja onnea loppuodotukselle!

Mua ei töki ja mulle on aivan sama paljon sulla ja sun miehellä on rahaa, mutta tässä tulee esille oikein lyhyesti ja ytimekkäästi esille sun tarkoitus näissä ketjuissa. "JOS MULLA VÄHÄN PAREMPI MIES KUIN TEILLÄ"
Ja varmasti salaa ajattelit "kaikki on mulle kateellisia (:"
Tuntu siltä, että mulla sitten on aika täydellinen mies teidän verrattuna. Jos sanotte, että mun pitää mennä melkein maan alle, koska mies elättää mua tai mitä jos se loppu yhtäkkiä. Varma teillä on sitten sellainen mies joka ei anna sentiäkään, jos pitää mun miehestä sillä tavalla ajatella

Mistä sä tosta mun kirjoituksesta päättelit, ettei mun mies anna mulle rahaa?
Lueppas nyt ajatuksella toi mun kirjottama teksti. Tarkoitus oli kertoa sinulle, että näissä sun aloituksissa tökkii useimpia ihmisiä se, että HALUAT ja AJATTELET että me muut olemme kateellisia sulle koska sulla on parempi elämä, rikas mies ja parempi elämä. Tuot sitä esille kaikin mahdollisin tavoin.
Sä ymmärrät teksteistä vain sen minkä haluat ymmärtää, tartut yhteen sanaan vastauksessa ym.

[QUOTE="mie";25660819]KIITOS vastauksestasi, vihdoin saatiin asiaan selvyys ja jonkin verran arvostukseni sinua kohtaan nousi. Hienoa huomata, että sinussa on myös nainen kaiken materiaalisuuden takana ja että rakkautenne on aitoa, eikä rahasta riippuvainen. Kaikkea hyvää teille ja onnea loppuodotukselle![/QUOTE]

Kiitos=). Mä en kyllä pystyisi elää ilman rakkautta. Tulisin hulluksi... sekä en voi mitään että mun miehellä löytyy sekä että:D

Minuakaan ei liikuta se että että Venakko elää miehensä tuloilla, kukin tehköön miten parhaaksi kokee, mutta silloin näen punaista jos ihminen elää avioliitossa vain rahan takia. Hyväksikäyttäjiä en hyvällä katso. Mutta nyt Venakko vihdoin myönsi että rakastaa miestään rahoista huolimatta. Toivon että kertoi tämän myös vilpittömästi.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;25660800:
Miksi kaikki nyt tarttuvat tuohon elättämiseen? Minusta häiritsevämpää tässä on se, että sitä rahaa tuhlataan toooosi paljon ja se, että miehen hyvyys ja paremmuus on ainoastaan siinä lahjojen antamisessa. Koskaan en ole nähnyt Milannan kirjoittavan miehestään mitään muuta kuin raha-asioista, lahjoista ja töistä. Hän kertoo tarkasti ostoksensa ja saamansa lahjat ja miehen firman logojen suunnittelut, muttei koskaan esimerkiksi missä he lomailevat, mitä puuhaavat vapaa-ajallaan, millainen mies on luonteeltaan.

Voisiko tätä ajatella välillä jostain muustakin näkökulmasta, kuin siitä elättämisestä?

Jokainen tulojensa mukaan. Sinun tapasi käyttää rahaa voi olla jollekin todella kädestä suuhun elävälle kauhistus, mutta sellaista se on.

Jokainen ilmeisesti näkee mitä haluaa? Minä esim olen nähnyt useinkin Milannan puhuvan todella kauniisti miehensä kiltteydestä, kotitöihin osallistumisesta, hauskuudesta, hyvänä isänä, komeana miehenä, turvallisena ja rakkaana puolisona.

Tuntu siltä, että mulla sitten on aika täydellinen mies teidän verrattuna:). Jos sanotte, että mun pitää mennä melkein maan alle, koska mies elättää mua tai mitä jos se loppu yhtäkkiä. Varma teillä on sitten sellainen mies joka ei anna sentiäkään, jos pitää mun miehestä sillä tavalla ajatella

Juuri tämä on se, mitä en ymmärrä. Sinä et nyt suostu käsittämään, mitä tällä rahanloppumiskysymyksellä tarkoitetaan. Sinusta huono mies on sellainen, joka ei anna rahaa. Ei tässä kukaan halua, että mies lakkaisi antamasta sinulle rahaa, vaan tässä ihmetellään, onko se mies ja teidän elämänne yhtään mitään, jos se raha jätetään pois.

Miksi koet tuon "jos miehesi ei antaisi sinulle rahaa" -kysymyksen loukkauksena miestäsi ja sinua itseäsi kohtaan?

[QUOTE="vieras";25660810]No kuin moni ostelee turhuuksia väh. kymppitonnilla kuussa miehen piikkiin hoitovapaalla ollessaan?

Mies ELÄTTÄÄ, kun nainen on hoitovapaalla. Ei elättäminen tarkoita tuota, mitä ap harrastaa miehensä kustannuksella. Normaali nainen tahtoo esim. saada rahaa säästöön lapsille mahdollisimman paljon, eikä tuhlaa täysin holtittomasti.[/QUOTE]

Ja sinun pitää ymmärtää, että perheitä on eri tuloisia. Sinun satasesi voi olla Milannan tonni, ja Milannan tonni jollekin kymppitonni jne.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;25660905:
Sinusta huono mies on sellainen, joka ei anna rahaa. Ei tässä kukaan halua, että mies lakkaisi antamasta sinulle rahaa, vaan tässä ihmetellään, onko se mies ja teidän elämänne yhtään mitään, jos se raha jätetään pois.

Nii-in. Moni mies varmasti ajattelisi että muija hommatkoon ite omat rahansa ja että nyt loppui se rahan kinuaminen, menkööt töihin. :D

[QUOTE="vieras";25660878]Jokainen tulojensa mukaan. Sinun tapasi käyttää rahaa voi olla jollekin todella kädestä suuhun elävälle kauhistus, mutta sellaista se on.

Jokainen ilmeisesti näkee mitä haluaa? Minä esim olen nähnyt useinkin Milannan puhuvan todella kauniisti miehensä kiltteydestä, kotitöihin osallistumisesta, hauskuudesta, hyvänä isänä, komeana miehenä, turvallisena ja rakkaana puolisona.[/QUOTE]

Minä olen niin nuuka ihminen, joten minun on vaikea kuvitella tuhlaavani rahaa vaaleanpunaisiin autoihin ja luomumarjoihin tuohon malliin, vaikka minulla olisi rahaa miten paljon. Mutta se ei kuulu tähän. Minun tarkoitukseni ei ollut kritisoida ap:n elämäntyyliä vaan analysoida, miksi väki ärsyyntyy.

Ja minä en ole nähnyt aloituksia, joissa ap puhuisi miehestään niin, ettei samassa yhteydessä puhuta rahasta, lahjoista tai töistä. Tosin en ole kauaa näitä ap:n ketjuja seurannutkaan.

[QUOTE="vieras";25660910]Ja sinun pitää ymmärtää, että perheitä on eri tuloisia. Sinun satasesi voi olla Milannan tonni, ja Milannan tonni jollekin kymppitonni jne.[/QUOTE]

No kyllä mä sen ymmärrän! Mutta kun suuimman osan mielestä tällä palstalla selvästikkään holtiton rahan tuhlaaminen ei ole suotavaa! Niin kuin ei munkaan mielestä se ole järkevää. Mut silti jokainen tehkööt, niin kun tykkäävät, ei ole multa pois toisten hölmöys.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;25660946:
Minä olen niin nuuka ihminen, joten minun on vaikea kuvitella tuhlaavani rahaa vaaleanpunaisiin autoihin ja luomumarjoihin tuohon malliin, vaikka minulla olisi rahaa miten paljon. Mutta se ei kuulu tähän. Minun tarkoitukseni ei ollut kritisoida ap:n elämäntyyliä vaan analysoida, miksi väki ärsyyntyy.

Ja minä en ole nähnyt aloituksia, joissa ap puhuisi miehestään niin, ettei samassa yhteydessä puhuta rahasta, lahjoista tai töistä. Tosin en ole kauaa näitä ap:n ketjuja seurannutkaan.

Mutta jos ostat esim joskus jonkun vähän hintavamman asian, se voi herättää ärsytystä sellaisessa, joka elää kaurapuurolla. Tajuat varmaan pointin? Ja tuskin sen takia alkaisit itsekin syömään pelkkää puuroa?

Jos sinä et ole nähnyt, se ei tarkoita, etteikö niitä olisi.

[QUOTE="vieras";25660968]No kyllä mä sen ymmärrän! Mutta kun suuimman osan mielestä tällä palstalla selvästikkään holtiton rahan tuhlaaminen ei ole suotavaa! Niin kuin ei munkaan mielestä se ole järkevää. Mut silti jokainen tehkööt, niin kun tykkäävät, ei ole multa pois toisten hölmöys.[/QUOTE]

Se "tuhlaaminen" ja "holtittomuus" pitää taas suhteuttaa tuloihin. Sinä et ikinä hemmotele itseäsi tai läheisiäsi ostamalla jotain, mitä ilmankin voisit elää? Se voi jonkun toisen, joka tienaa sinua huomattavasti vähemmän, mielestä olla holtittomuutta ja tuhlailua.

[QUOTE="vieras";25660988]Mutta jos ostat esim joskus jonkun vähän hintavamman asian, se voi herättää ärsytystä sellaisessa, joka elää kaurapuurolla. Tajuat varmaan pointin? Ja tuskin sen takia alkaisit itsekin syömään pelkkää puuroa?

Jos sinä et ole nähnyt, se ei tarkoita, etteikö niitä olisi.[/QUOTE]

Joo joo, älä hermostu. Minä vain yritin vastata apn kysymykseen. Anteeksi jos jotain loukkasin. Minä en ole ap:ta koskaan haukkunut, enkä kritisoinut hänen elämäntyyliään. Kerroin vain havainnoistani.

Olkoon heidän suhteensa IRL millainen tahansa, niin kyllä tällä palstalla painottuu (tässäkin ketjussa aika räikeästi) se, että mies on ihana KOSKA hänellä on rahaa. Ja jos joku yrittää saada ap:ta ajatusleikkiin "jos rahaa ei olisikaan" niin vastaus on "miksei muka olisi rahaa, yritättekö tehdä miehestäni huonon miehen", ihan kuin se rahan puute sitten tekisi miehestä huonon.

[QUOTE="vieras";25661016]Se "tuhlaaminen" ja "holtittomuus" pitää taas suhteuttaa tuloihin. Sinä et ikinä hemmotele itseäsi tai läheisiäsi ostamalla jotain, mitä ilmankin voisit elää? Se voi jonkun toisen, joka tienaa sinua huomattavasti vähemmän, mielestä olla holtittomuutta ja tuhlailua.[/QUOTE]

Toi oli vaan mun mielipide aapeen kysymykseen ja selvästi monen muunkin mielipide. Toki kaikki vois tuhlailla turhuuksiin jatkuvasti, mutta useimmat eivät halua niin tehdä. Sori jos loukkasin sua.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;25661039:
Joo joo, älä hermostu. Minä vain yritin vastata apn kysymykseen. Anteeksi jos jotain loukkasin. Minä en ole ap:ta koskaan haukkunut, enkä kritisoinut hänen elämäntyyliään. Kerroin vain havainnoistani.

Olkoon heidän suhteensa IRL millainen tahansa, niin kyllä tällä palstalla painottuu (tässäkin ketjussa aika räikeästi) se, että mies on ihana KOSKA hänellä on rahaa. Ja jos joku yrittää saada ap:ta ajatusleikkiin "jos rahaa ei olisikaan" niin vastaus on "miksei muka olisi rahaa, yritättekö tehdä miehestäni huonon miehen", ihan kuin se rahan puute sitten tekisi miehestä huonon.

En hermostu.

Taas nähdään mitä halutaan? Luepa uudestaan ap:n ajatukset miehestään.

[QUOTE="vieras";25661085]Toi oli vaan mun mielipide aapeen kysymykseen ja selvästi monen muunkin mielipide. Toki kaikki vois tuhlailla turhuuksiin jatkuvasti, mutta useimmat eivät halua niin tehdä. Sori jos loukkasin sua.[/QUOTE]

Et loukannut.

Jokainen elää tavallaan, ja jos ja kun ei sillä muita loukkaa, niin en tajua, miksi siitä pitää hermostua noin kohtuuttomasti. Enemmistö ei aina ole oikeassa :)

[QUOTE="vieras";25661096]En hermostu.

Taas nähdään mitä halutaan? Luepa uudestaan ap:n ajatukset miehestään.[/QUOTE]

Niin tässä ketjussa on yhdessä viestissä pitkän lypsämisen jälkeen sanonut, että mies on komea ja jotain muuta (ei rahaan liittyvää). Lukuisissa muissa viesteissä on ihmetellyt "miksei mies muka antaisi rahaa, onko teidän miehet sitten niin kauheita, ettei anna rahaa". Siis kun nämä miestä koskevat kehut suhteuttaa, niin onko ihme, ettei niitä ei-rahaan liittyviä kommentteja ei ole täällä juurikaan nähnyt?

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;25661123:
Niin tässä ketjussa on yhdessä viestissä pitkän lypsämisen jälkeen sanonut, että mies on komea ja jotain muuta (ei rahaan liittyvää). Lukuisissa muissa viesteissä on ihmetellyt "miksei mies muka antaisi rahaa, onko teidän miehet sitten niin kauheita, ettei anna rahaa". Siis kun nämä miestä koskevat kehut suhteuttaa, niin onko ihme, ettei niitä ei-rahaan liittyviä kommentteja ei ole täällä juurikaan nähnyt?

Johtuisiko ihan niistä väitteistä, joihin nuo ovat vastauksia? "Olet loinen elätti huorahtava hyväksikäyttäjä et olisi miehen kanssa jos sillä ei olisi rahaa jaadijaadijaa-sontaa".

Kuule, kokeilehan yhden viikon ajan tehdä aloituksia vain siitä, mitä kivaa teit lastesi kanssa...
Ja shoppaileminen ei ole sitä, vaan ihan perusjuttuja.
Kävitte metsässä talvisella polulla eväiden kera, rakensitte lumilinnaa, leivoitte yhdessä jne jne, eli niitä juttuja joita vanhemmat yleensä lastensa kanssa tekee ja lapset tykkää.
Kokeile, jos sitten saat toisenlaista kohtelua :)

[QUOTE="vieras";25661143]Johtuisiko ihan niistä väitteistä, joihin nuo ovat vastauksia? "Olet loinen elätti huorahtava hyväksikäyttäjä et olisi miehen kanssa jos sillä ei olisi rahaa jaadijaadijaa-sontaa".[/QUOTE]

Niin kun noissakin useimmissa yritettiin juuri kysyä, mitä muuta se mies on kuin paksu lompakko :headwall: Siis sinä et näe mitään omituista esimerkiksi lauseessa "minulla taitaa olla paras mies, kun muille ei näköjään miehet anna rahaa". Kyllä minusta tuo on tulkittavissa ainoastaan siten, että hyvä mies= mies, joka antaa rahaa/jolla on paljon rahaa. Ja joo, tiedän, että tätä ei välttämättä tarkoitettu, mutta näin tässä ketjussa nyt monessa kohtaa vain lukee. Sille en voi mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;25661181:
Niin kun noissakin useimmissa yritettiin juuri kysyä, mitä muuta se mies on kuin paksu lompakko :headwall: Siis sinä et näe mitään omituista esimerkiksi lauseessa "minulla taitaa olla paras mies, kun muille ei näköjään miehet anna rahaa". Kyllä minusta tuo on tulkittavissa ainoastaan siten, että hyvä mies= mies, joka antaa rahaa/jolla on paljon rahaa. Ja joo, tiedän, että tätä ei välttämättä tarkoitettu, mutta näin tässä ketjussa nyt monessa kohtaa vain lukee. Sille en voi mitään.

No kyllä minustakin mies olisi aika paska, jos ei antaisi äitiyslomalla olevalle vaimolleen ja lapsensa äidille rahaa, varsinkin kun sitä on, niinkuin muiden tähän ketjuun kirjoittavien miehet vastauksista päätellen eivät anna. Onko sinunkin miehesi sellainen?

Yhteistyössä