Mitä mieheni meinaa? (Lapsen hankkimisesta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Omaria

Vieras
Hei!

Meillä on mieheni kanssa kaksi lasta. 6 ja 3v. Mieheni tietää, että toivoisin jossain vaiheessa vielä yhtä lasta, mutta en ole asiasta sen kummemmin puhunut tai painostanut. Mies on aiemmin ilmaissut vahvasti ettei halua enää lapsia ja iloinnut elämän helpottumisesta. Kommentoinut vauvoja nähdessään että huhhuh, onneksi toi on meillä ohi jne. Ehkäisystä on huolehtinut erityisen huolellisesti (kondomit) ja juuri ostin niitä paketin "hänelle" osana kesäkomareissun tuliaisia. Nyt kuitenkin eilen iltavuorosta tullessani hän oli lämmittänyt saunan ja ohjasi mut sen jälkeen sänkyyn. Ihmettelin ettei hän laittanut kondomia ja kysyin hölmistyneenä "mitä sä teet?" Vastasi: "Panen sua". ;) No, hän siis hoiti hommat loppuun asti, enkä toli estellyt. (Näin on viimeksi tapahtunut vajaa neljä vuotta sitten kun toinen sai alkunsa.) Mä olen ihan onnesta soikeana ja ihmeissäni, että alkoiko meillä nyt yritys. Asiahan selviäisi tietysti kysymällä, mutta en halua poksauttaa kuplaa vielä. Mä n vaan ymmärrä, että miten muka se on voinut yhtäkkiä vaihtaa mielipidettä noin? Ja pakkohan sen on tietää, että ilman kumia voi raskautua? Jännittävää. Jään odottamaan mitä seuravaksi tapahtuu.

Minun mies on samanlainen. Eka sai alkunsa niin, että yhtenä kertana mies vaan yllättäen sanoi että jätetään kumi pois, pamahdinkin sitten heti paksuksi. Olin siis ilmaissut hänelle aiemmin toiveeni lapsesta.

Nyt olen ilmaissut toiveeni toisesta muutamaan kertaan.. selvää vastausta ei oo tullut, vitsailuja lähinnä, mutta eilen sanoin vitsillä että olishan se tyttö kiva, kun lapsista siinä juteltiin, niin mies heitti mut sängylle, alkoi riisumaan ja sanoi että tehdään sitten se tyttö! Se yritys jäi kyllä siihen kun taapero lampsi huoneeseen...

Joo, liekö kasvatuksessa vai missä vika, taitavat vaan olla suoran toiminnan miehiä ja lässytykset sikseen.... :D

Mua hämmästyttää miten vähän puolisot kommunikoi toistensa kanssa. Ei mekään mitään terapiaistuntoja iltaisin sohvalla pidetä, jossa ruoditaan kaikkia ajatuksiamme, mutta kyllä tietyt elämän perusasiat pitäis toisen kanssa kommunikoida.

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
..kyllä meilläkin puhutaan, mutta kyllä musta tuntuis oudolta (siis oman mieheni tuntien ei tod. muuten) jos mies avautuisi tästä aiheesta kauheasti. Ehkä se lapsen haluamisesta puhuminen on hänelle vaikeaa..miehinen mies kun on. ;) Tottakai mä voisin mennä ja kysyä, että mitä oikein suunittelit jne. Ja mitä nyt ja mitä sitten jne. Ehkä mies on mielessään asian pyöritellyt ja nyt ryhtyi tuumasta toimeen. Eikä kaipaa hänen mielestään vaivaannuttavua keskusteluja aiheesta. Saapa tosiaan nähdä miten homma etenee. (Tästä kerrasta ei kyllä sen kummemmin, ovis oli mennyt jo.)

Perhesuunnittelu on "vaivaannuttava aihe"? Okei.. Pystyykö mies olemaan lasten kanssa, kun tietää mistä ne tulee? Vai tietääkö..? Ja sinä joudut ostamaan tälle "miehiselle miehelle" kondomitkin? Juu, tehkää monta lasta. Miehelle leikkikaveriksi.

[QUOTE="vieras";28767069]Perhesuunnittelu on "vaivaannuttava aihe"? Okei.. Pystyykö mies olemaan lasten kanssa, kun tietää mistä ne tulee? Vai tietääkö..? Ja sinä joudut ostamaan tälle "miehiselle miehelle" kondomitkin? Juu, tehkää monta lasta. Miehelle leikkikaveriksi.[/QUOTE]

palsta ja perusnegatiivisuus :D meillä ainakin mies on osallistuva isä, tänäänkin hoiti lasta koko päivän ihan oma-alotteisesti ja itse. mutta tässä asiassa meni juuri noin, että minä kerroin mitä tahdon, mies ilmeisesti mietti sitä yksin tahollaan ja päätyi samaan, ja pisti tuumasta toimeen. Meillä mies on myös käynyt esim jokaisessa neuvolassa, sekä raskausaikana että sen jälkeen. Tietää kyllä miten lapsia tehdään ja mistä ne tulee ;) no, mä kyllä tykkäänkin että teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, loppuviimein.

Voi ku munki mies tekis tolleen:D
Mä niin haluisin jo toisen lapsen(eka 2v.) mutta mies sanoo että vielä ei ole sen aika...voi kun odotan sitä päivää ku tulee vaan ja ottaa mut ilman mitään!

Nauti nyt ap, saat mitä haluat:D

Kyllä mua nyppis, jos toinen tekis päätökset isoista asioista yksin, eikä ees infois mua.

Samaa mieltä. Toisaalta jotkut naiset jättää pillerit pois ja ovat sitten oho kas kummaa raskaana. Melkein sama asia. Mutta tuossa ap:n tilanteessa mies kai kuitenkin oli niin sata varma, että vaimo haluaa kolmannen lapsen asap, joten kävi hommiin ja ajatteli varmaan, että hänpä on tässä miehinen mies ja spontaani ja päättäväinen, ajatteli varmaan, että vaimonsa on ottettu, kun tulee otetuksi tuolleen.

Niin, en mä tiedä onko se yksin päättämistä, jos tietää toisen sitä lasta haluavan.eikä olisi yhtään meidän tyyppistä puhua ja suunnitella, niin, että aloitetaas sitten elokuun lopusta yritys. Tarvitseeko aina niin suunnitella, jos on hyvä suhde ja kaikki muutenkin mallillaan? Sitten mä olen kyllä ymmälläni, jos tästä eteenpäin on taas kortsionet käytössä. ;) Mutta ei mullakaan ole asiasta vielä tarkemmin ajateltuna tarvetta puhua, keskustellaan sitten myöhemmin, jos tarve vaatii. (kortsujen tuominen lomalta on meillä sisäpiirin vitsi, vaikka toki käyttöön menevätkin, joten sitä ei kummemmin kannata ihmetellä.)

Avausviestissä kerroit olevasi ihmeissäsi. Etkö siis olekaan? Minä en ole ollenkaan sellainen ihminen, jonka tarvisi jutella moniakaan asioita kovin tarkkaan, analysoida ja suunnitella, mutta lapsen saamisen yrittäminen on kyllä ollut sellainen, että ennen kuin pannaan, on kyllä ihan selvää molemmille, että nyt on yritys päällä. Eikä olla sitten (vaikkakin iloisesti) ihmeissään, että mitäs se nyt tuolleen jne.

Siis olen toki ihmeissäni, silleen hyvällä tavalla. ;) En osannut odottaa tätä. Mulle olisi ollut ihan ookoo, mikäli lapsiluku jäisikin kahteen. Olin niin vakuuttunut siitä, mitä mies on aiemmin, myös hiljattain sanonut, että ihanaa kun nyt on niin helppoa lasten kanssa jne.

Siis olen toki ihmeissäni, silleen hyvällä tavalla. ;) En osannut odottaa tätä. Mulle olisi ollut ihan ookoo, mikäli lapsiluku jäisikin kahteen. Olin niin vakuuttunut siitä, mitä mies on aiemmin, myös hiljattain sanonut, että ihanaa kun nyt on niin helppoa lasten kanssa jne.

Okei, ymmärsin sitten koko avausviestisi hieman väärin :) Pidin sitä kummallisena, ettet sittenkään, kun mies näin iloisesti yllätti, kysynyt, että hei sun mieli on muuttunut, koitetaanko me siis saada vielä yksi lapsi? :) Minua kiinnostaisi sinuna myös, miksi miehen mieli on muuttunut, siis ihan hyvällä tapaa kiinnostaisi. Ei mitenkään epäilevästi.

Ei vitsi, pakko tunnustaa tännekin oma hölmöys. Katoin kortsupakettiin kun lojui yöpöydällä(+avattu kuori) ja kyllä mies oli käyttänyt sitä. Pimeässä huoneessa en huomannut laittoa ja itse kortsut niin ohuita (joku uutuus "höyhenen kevyt tms.") kylläpäs tuli hölmö ja pettynyt olo, kun ehdin jo iloita. Ei siis miehen mieli olekaan muuttunut. Oli liian hyvää ollakseen totta.

Ei vitsi, pakko tunnustaa tännekin oma hölmöys. Katoin kortsupakettiin kun lojui yöpöydällä(+avattu kuori) ja kyllä mies oli käyttänyt sitä. Pimeässä huoneessa en huomannut laittoa ja itse kortsut niin ohuita (joku uutuus "höyhenen kevyt tms.") kylläpäs tuli hölmö ja pettynyt olo, kun ehdin jo iloita. Ei siis miehen mieli olekaan muuttunut. Oli liian hyvää ollakseen totta.
No, seuraavalla kerralla toimit niinkuin kunnon kaksplus-ap ja kaivat aktin jälkeen sen käytetyn kortsun esiin ja imuroit spermat römpsään sieltä käsin! Siitäs saa mokoma kortsunkäyttäjä kun tuleekin ylläri-jälkikasvua!

Yhteistyössä