Mua niin ärsyttää yhden kaverini tapa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No kyllä muakin kävi joskus nyppimään miehen kummipoika, joka tuli meille aina nälkäisenä. Ensin söi helmät (koska kotiin ei osteta niitä) ja sit vähitellen siirtyi jääkaapille. Ja mä kyllä aika kylmästi ilmoitin, et jos kaapissa on kaks esim. vanukasta meidän lapsille, niin ne on ja pysyy. Tai mun limsaa ei juoda. Ja ruokaa saa, ruoka-aikana ja ruokapöydässä, ei olohuoneessa siloin kun nälättää. Nyt se ei enää käy...
Mut mies oli samaa mieltä, meillä kun ollaan, eletään meidän säännöillä, ihan kuten me itse ja lapsetkin.

[QUOTE="vieras";24018641]Vaikka olisin kuinka onnellinen, luulen että tulen aina jollain tasolla ärsyyntymään ihmisten typeryydestä ja kapeakatseisuudesta.
Joskin paljon vähemmän kuin silloin jos itselläni olisi paha olla. :)[/QUOTE]

Voi, mikä passiivis-aggressiivinen pyhimys! Oma typeryytesi ja kapeakatseisuutesi menee ohi sinultakin.

Niin ja näillä elämäntapapummeilla ei useinkaan ole muuta asiaa kun soittavat, että olisko lainata rahaa tai että otanko lapset hoitoon kun pitäisi päästä viihteelle. Ja yleensä se soittaminenkin on sitä, että soitetaan ns. häly, johon mun pitäisi soittaa takaisin kun eihän köyhällä ole rahaa ostaa puheaikaa....hemmetti aikuiset ihmiset!

Joo, ei kai kukaan tuommoista jaksa.

Ymmärrän hyvin, että ärsyttää, jos he eivät tarjoa muuta kuin kahvia kun te menette sinne. Itselläni oli jossain vaiheessa sellaisia kavereita, jotka eivät tarjonneet edes kahvia meidän kyläillessä, mutta sit olettivat heti, että meillä kyllä on aina tarjottavaa. Juu no itse tarjoilin kyllä, mutta erikoisena pidin, kun itse eivät tarjonneet edes vettä meidän siellä vieraillessa. Kerran kehtasivat jopa pitsaa tilata itselleen (eivät edes siis sitä tarjoilleet meille), jolloin kyllä lähdettiin siitä sitten takavasemmalle samantien ennenkuin pitsa oli edes naamariin vedetty. No tapansa kullakin, mutta eipä itseään huvita pöytää laittaa tuollaisille...

Kyllä mä ainakin itse tarjoan ruokaa, jos kaveri lapsensa kanssa tulee kylään. Meillä kun lasten rytmi on semmoinen, et aamupäivällä 11-12 aikaan pitää olla jo lounas. Ja kaverikin saa kyllä ruokaa. Jos taas menen kylään, jossa rytmi on erilainen, niin kysyn suoraan, et hei, meillä lapset syö siihen aikaan, toisinko esim. jauhelihaa, makkaraa, tms. mistä voimme yhdessä kokkailla ruokaa. Ja aika monelta löytyy edes ne makaronit kaapista, ei siinä muuta tarvita. Tai sitten syötän lapset ennenkuin kylään lähdetään.

ENNEMMINKIN mua ihmetyttää nykyään eri kotiäiti kaverien tyyli, ettei lapset syö lounasaikaan ruokaa. Syövät ainoan lämpimän ruoan klo 15-17 ja lounasaikaan tarjotaan herkkuja... Tätä mä en ymmärrä. :headwall:

[QUOTE="vieras";24018325]Ja kyllä minäkin ottaisin jos olis pakottava tarve ottaa. Voi olla moniakin syitä miksi pitää hetkellisesti hoitaa hyvinki pieniä.
Ettei teillä tullu mieleen kysyä että miksi hän joutui ottamaan? Mikä oli se syy? Tuskin äiti baariin oli mennyt? (tai eikait sekään mahdottomuus ole)
Oliko lapsi hoidossa tunnin, kolme vai viikona?
Aina löytyy näitä arvostelijoita jotka tietää kaiken paremmin ku itse asian osaiset.[/QUOTE]

No kuulepas kun tuli mieleen kysyä. Mistäs sinä vedit johtopäätöksen, etten asiasta mitään tiedä?
Ja harvoin yö on vain 1 - 3 tuntia. Tässä tapauksessa yöhoitoon liittyi myös yötä reunustavat päivät.
Entäs mikä se pakottava tarve sitten on? Lienee aika suhteellinen käsite.

Samanlaisia kokemuksia. Mielellään tarjoaa vieraille ruuat, mutta jos käynti ajoituu aina sopivasti ruoka-aikaan ja siihen kun ei ole rahaa? Ei enää tiedä pitäisikö ystävyys lopettaa vai mitä. Normaalit ihmiset syövät kotonaan ja tulevat kylään sen jälkeen jos ei ole muuta sovittu, tai lähtevät ajallaan syömään kotiinsa.

Suututtavinta on näiden syömään tulevien perheiden lasten ruuan mankuminen ja jääkaapilla roikkuminen. Säälittää kun vanhemmat pitävät nälässä, mutta huonoa käytöstä silti.

Mulla oli kolme sellaista loisija-kaveria opiskeluaikoina, jotka aina tulivat minun luokse kerjäämään ja sotkemaan. Ikinä ei vaivautuneen edes käyttämiään astoita nostamaan tiskipöydälle, saati keräämään tyhjiä tölkkejä lattialta...sitten kun mentiin heille piti asunnon olla ihan tiptop ennen kuin kukaan sai poistua. Onneksi sain jossain vaiheessa suuni auki ja loppui se lorviminen, ja myös meikäläisen kämppä oli siisti vierailujen jälkeen. Sitten kun löytyi mies, se alkoi taas koska "teillä ei rahasta ole piukkaa". Jos oli jotain kemujakin, meiltä odotettiin kaikki juomat ja syötävät. Oli kerran noloa, kun tämä kauhutrio oli paikalla ennen muita, ja olivat juoneet koko boolin ja sotkeneet tarjottavat viinalla jne...Vaikka välillä sanoinkin aika vihaisesti että pitäisi riittää lopuillekin tasapuolisesti, ei vaikutusta. No, enpä ole muutenkaan näiden kanssa enää välissä, mitään muuta kuin hyväksikäyttöä sain osakseni.

Lapsiahan kuvioissa ei tuolloin siis ollut, mutta sama kaava kuin ap:llä. Ainoa että ruokittavia ja majoitettavia oli kolme nuorta ja piti opiskelijabudjetilla sitte selvitä. Onneks mulla on muutama hyvä kaveri, joiden kanssa vuorotellaan tuomisia eikä pidetä niin sentin päälle tarkkaa kuka mitäkin ostaa.

Tiedän tunteen. Mulla kaveri soitti että: hei voiko ne tulla yökylään. No mikä ettei Kävi mulle. Sit ehdotti että grillataanko. TOTTA KAI SEKIN SOPI MULLE :)Sit sanoi että käydään yhessä kaupassa, kun en oo ehtinyt ostaa ruokaa. Kaupassa sit ilmoittaa että hällä on kokonainen 1e rahaa. Minkäs teet... Kun jo pennut kyydissä ja meille ollaan menossa. Oletin kyllä että ostetaan grillattavat yhdessä. Mutta syötiin sit makkaraa, ja vihanneksia, kun ei mullakaan älyttömiä ole. Piti muutakin ostaa kun herkkuja. Hyvin nöyrästi tyytyi siihen. Meillä oli ekakerran tälleen. Ja varmaan viimesenkin!!Oon kyllä kuullut että muille tehnyt saman. Onneksi oli vaan yksi lapsi hänellä. Senkin hoidatti sit mulla ja makas ite sohvalla. Vaikka kyllä sanoin että on tässä mulla muutakin hommaa.

Yhteistyössä