Mun mies ei puhu!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Sanokaas arvon palstalaiset, miten saan tuon miehen puhumaan. Eilen alko taas riita- ihan typerästä aiheesta- ja nyt se pitää taas mykkäkoulua. Minä en enää kestä hiljaisuutta, viimeisen vuoden aikana on alkanut tuntua, että sekoan näiden mykkäkoulujen aikana. Jos aihe on liian arka, se käyttää aseena tätä puhumattomuutta. Hoitaa kyllä lapsia ja on muille normaali, mutta minut sulkee kokonaan ulkopuolelle ja minusta tuntuu että sekoan nykyään tähän tilanteeseen. Tuntuu ettei siihen tehoa mikään, ei se että puhun rauhallisesti, eikä se että huudan kurkku suorana.

Alkuperäinen kirjoittaja perämaan emäntä:
täällä kanssa miehellä mökötys kausi :kieh: kun ei päässy rallia kahtomaan tänään kun ite olin töissä ja lapset kipeenä. taijan tuon miehen laittaa kohta kierrätykseen :xmas:

Musta kans alkaa tuntua siltä!

Kaikki ihmiset eivät halua vatvoa ajatuksiaan puhumalla. Ainakaan ennenkuin on käynyt ne asiat omassa päässään ja sydämessään läpi. Itse kuulun juuri näihin ihmisiin ja muutun vain hiljaisemmaksi, jos joku alkaa multa tivata asioita.

Minä taas olen n puoli vuotta tapaillut erästä miestä, joka on osoittautunut maailman hiljaisemmaksi ihmiseksi.
pohdin ensin, kestänkö hiljaisuutta ja sitä ettei saa kenenkään kanssa löpistä aamukahvipöydässä, mutta sitten huomasin että hänen kanssaan riidatkin on pelkkää monen päivän mökötyskausia (jo nyt).

mutta toisaalta, miellummin siedän mökötystä kun sitä millainen exä oli suuttuessaan

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Kaikki ihmiset eivät halua vatvoa ajatuksiaan puhumalla. Ainakaan ennenkuin on käynyt ne asiat omassa päässään ja sydämessään läpi. Itse kuulun juuri näihin ihmisiin ja muutun vain hiljaisemmaksi, jos joku alkaa multa tivata asioita.

Miten itse toivoisit että sinua lähestytään? Eihän se voi parisuhteessa olla niin, että asioita aletaan aina silloin selviottämään kun tälle "hiljaa olevalle sopii" Tarkoitan, että molempien tunteet pitäisi ottaa huomioon?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miten itse toivoisit että sinua lähestytään? Eihän se voi parisuhteessa olla niin, että asioita aletaan aina silloin selviottämään kun tälle "hiljaa olevalle sopii" Tarkoitan, että molempien tunteet pitäisi ottaa huomioon?
Jos mulla olisi riita jonkun läheisen ihmiseni kanssa sellaisesta asiasta, joka on mulle arka tai jota en ole kuupassani etukäteen ehtinyt valmistelemaan, toivoisin saavani aikaa asian sulatteluun. Kirje tai sähköposti voisi mun kaltaiselleni ihmiselle olla hyvä, koska se antaisi mulle aikaa miettiä asiaa. Tai sitten siinä riitatilanteessa, kun huomaa toisen sulkeutuvan kuoreensa, olisi hyvä, jos voisi sopia siitä, että annetaan olla nyt tältä kertaa, mutta tästä asiasta puhutaan uudestaan ensi perjantai-iltana.

No sympatia ap:lle.
täällä mies ei puhu kunnolla,vaikkei olisi riitaakaan.Kysyessäni asiasta,vastaus on:mistä pitäis puhua.
alkaa ottaa päähän toisen puhumattomuus,joka johtaa ristiriitoihin.

Tuollainen tarkoituksellinen puhumattomuus on yksi tehokkaimmista riitakeinoista hallita toista. On vahvempi keino yleensä hallita kuin huutaminen tosin riippuu tietenkin henkilöistä.

Puhumaton henkilön pitäisi saada puhaltamaan yhteishiileen. Eli hänen tulee tajuta oma käytöksensä ja se, että tuon tulee loppua. Keittiönoidan mainitsema "puhutaanko ensi pe", voi olla hyvä ratkaisu, jos henkilön puhumattomuuden syynä on tuollainen "täytyy miettiä eka itse". Tällöin molemmilla on tieto siitä, että asia on tarkoituksella jätetty "hautumaan", mutta puhumisen jatkumisen päätös ei ole yksipuolinen. Mutta hyvin usein puhumattomuuden syynä ei ole se, vaan se, että yritetään manipuloida toinen toimimaan tahtomallaan tavalla. "Jos et tee näin/anna tehdä näin, niin en puhu sulle viikkoon". Toiminta on ihan yhtä lapsellista kuin järjetön karjuminen/huutaminen, jotta saisi toisen toimimaan tahtomallaan tavalla. Tällöin puhumattomuus tulee vaan yksinkertaisesti lopettaa.

Mää neuvoisin teitä keskustelemaan puhumattomuuden syitä ja toisen ymmärtämään sen, että tuollainen käytös ei ole hyväksyttävää. Jos hän ei sitä itse ymmärrä ja asia on sulle tosi kipeä, neuvoisin teitä menemään jonnekin parisuhde kurssille, esim. "miten riidellään", niin ehkä hän itsekin sen tajuaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jos mulla olisi riita jonkun läheisen ihmiseni kanssa sellaisesta asiasta, joka on mulle arka tai jota en ole kuupassani etukäteen ehtinyt valmistelemaan, toivoisin saavani aikaa asian sulatteluun. Kirje tai sähköposti voisi mun kaltaiselleni ihmiselle olla hyvä, koska se antaisi mulle aikaa miettiä asiaa. Tai sitten siinä riitatilanteessa, kun huomaa toisen sulkeutuvan kuoreensa, olisi hyvä, jos voisi sopia siitä, että annetaan olla nyt tältä kertaa, mutta tästä asiasta puhutaan uudestaan ensi perjantai-iltana.

Kun olet itse "miettinyt päässäsi" asiat, lähestytkö itse automaattisesti toista, vai jäätkö aina odottelemaan toisen yhteydenottoa? Jos toinen ei ota yhteyttä, lakaisetko vain asiat maton alle, vai lähdetkö miettimisen jälkeesi selvittämään riidat?

Yhteistyössä