onko ero pakko? vai olenko liian tiukkis?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liian ankarako
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

liian ankarako

Vieras
Miehen on pakko joka ikinen viikonloppu juoda vähintään toisena pv kunnon kännit. Ja minä en jaksa sitä kattoa. Koskaan ei voi olla koko vloppua selvinpäin ja mies sanoo ettei voi olla niin ettei juo ainaki toisena pv. Oonko liian tiukkis kun vaadin että jois edes vaan joka toinen vkl? Meille vauva tulossa ja sanoin etten jaksa joka viikonloppu katsella juomista kun juo ihan sammumiskuntoon niin sanoi heti että hommaako sitte oman asunnon. Oon niin ahdistunu :'(

Rakastan miestäni ja on ihana mutta mua niin harmittaa kun ei vapailla voi viettää aikaa niin että molemmat selvinpäin. Onko se liikaa vaadittu? Mies arkipäivät töissä

Sanon ihan kokemuksella että se juominen ei tuosta lopu,se tulee lisääntymään.
Ihan oman jaksamisesi kannalta kun on vauvakin tulossa,kannattaa pistää se mies omaan kämppään asumaan.
Jos jo nyt on tarve vetää joka viikonloppu kännit niin mitä sitten kun siinä on vauva huutamassa, mies saa syyn juoda lisää ja useammin kun pitäähän sitä rentoutua kun vauva-arki on niin raskasta.
Mikään ei ole niin rasittavaa kuin kumppani joka ei kykene yhtään viikonloppua olemaan ilman viinaa.

Miksi ihmeessä hankitte vauvan tuollaiseen tilanteeseen, jos miehen on pakko vetää kännit kerran viikossa? Et ainakaan liian tiukkis ole, päin vastoin.

Eroaisin minäkin, raskaana tai en. Alkoholiongelmainen isä ei todellakaan ole vauvalle parhaaksi, vaikka sinä alkoholiongelmaisen miehen itsellesi hyväksyisitkin :(
Joskus voisi ajatella niitä lapsiakin.

Kyllä mekin miehen kanssa nuoruudessa joimme reippaasti ja kävimme viihteellä, mutta se on eri asia sitten, kun on lapsia kuvioissa mukana. Nykyäänkin mielestäni lasi tai kaksi viiniä on ok, mutta jos juominen tarkoittaa useita kertoja viikossa ja enemmän kuin muutama lasillinen, niin ehdoton ei.

Kyllähän sitä voi haluta, pyytää ja vaatia...
Mutta kun mieskin sanoo ettei näin tule tapahtumaan, niin muutosta ei ole tulossa.
Eroatte jos et halua humalaa katsella, eroatte jos et halua miehen olevan lapsen kanssa humalassa. Suosittelen silti vaikka kuvaamaan miehen humalatilaa ennen eros, ettei mies pysty lastensuojelulle feikkaamaan. Eli lapsi olisi viikonlopun iskän kanssa ja iskä edelleen humalassa...

Mut mikä hemmetti saa ihmisen olettamaan että sammumiskuntoon juova lopettaa viinan käytön "kerta on lapsi tulossa".
Voihan tuo olla isälle myös hyvä kekno SAADA ero ilman että joutuu itse sanomasn ettei halua enää sua ja lasta.

Jokatapauksessa..mitä sinä haluat? Todellisuudessa Et voi olettaa miehen muuttuvan jos hän ei ole sellaista muutosta haluamassa. Jos päätät jäädä suhteeseen, niin suosittelen lämpimästi sisäistämään ajatuksen että sinä hoidat lapsen, itsesi, ruuat, kodin, miehesi paskapyykit, ristiäiset, joulut, kesälomat jne. Niin ei tule turhia riitoja.
Tsemppii vaan kovasti

Eihän se ero mikään pakko ole, mutta kurjalta tuo tämänhetkinen tilanne vaikuttaa. Itse en jaksaisi tuollaista parisuhdetta, jossa alkoholi menee ykköseksi ja on selvästi tärkeämpi asia kuin muut. Epäilen, ettei meno muutu vauvan synnyttyä, valitettavasti. Itse yrittäisin vielä keskustella asiasta, mutta jos muu ei auta, niin laittaisin kamat jakoon. Kuulostaa kurjalta, mutta en haluaisi elää perheessä, jossa ihmisten hyvinvointi ja onnellisuus eivät ole ykkössijalla.

En varmaan uskaltaisi nukkua ollenkaan silloin, kun talossa olisi vauva ja mies olisi vastuuttomassa kunnossa. Ottaa pian vauvan syliin, unohtaa sen jonnekin, sammuu lapsi käsissään, kaatuu päälle tai ties mitä. Eroa jo nyt ennen vauvan syntymää, vauvan hoitamisessa on ihan riittävästi huolehtimista ilman, että tarvitsee vielä vahtia yhtä aikuista. Mieshän voi kyllä tulla hoitamaan vauvaa vaikka päivittäin, mutta kännissä ei. Vaikka ei varmasti helppoa tule olemaan yksin pienen kanssa, niin pärjäät varmasti. Luota itseesi, kun mieheesi et voi.

Itsekin vetäsin kännit lähes joka vkl, ennen kuin täytin 30, sen jälkeen alkoi vähentyä. Enkä siis mitään örvellyssammumiskännejä, mutta hiprakan kyllä ja pubiin tie vei. Ihan normaalia nuoruutta, senpä takia tuohon ei kannata lapsia lähteä tekemäänkään.

Jos mies taas on aikuinen ja perheellinen niin sitten tuollainen juominen ei ole normaalia.

Miehen on pakko joka ikinen viikonloppu juoda vähintään toisena pv kunnon kännit. Ja minä en jaksa sitä kattoa. Koskaan ei voi olla koko vloppua selvinpäin ja mies sanoo ettei voi olla niin ettei juo ainaki toisena pv. Oonko liian tiukkis kun vaadin että jois edes vaan joka toinen vkl? Meille vauva tulossa ja sanoin etten jaksa joka viikonloppu katsella juomista kun juo ihan sammumiskuntoon niin sanoi heti että hommaako sitte oman asunnon. Oon niin ahdistunu :'(

Miksi vitussa olet tuollaiselle miehelle raskaana, jos et tuollaista elämää halua??

Ettehän tahallanne lasta tehneet tuohon tilanteeseen? Anteeksi, mutta ei voi ymmärtää. Ero ja mies saa hoitaa lasta vain selvinpäin ollessaan. Juominen lisääntynee vauvan synnyttyä entisestään. Tsemppiä!

Onko teillä ollut miehellä jo neuvolan Audit testit tai se parisuhdekeskustelu? Mies mukaan neuvolaan ja otat siellä tuon puheeksi asialliseen sävyyn. Ei siis syyttäen tai vaatien, vaan haette yhdessä perspektiiviä tilanteeseen. Jos mies on kuutena päivänä viikossa ihana mies ja uskot että olisi myös ihana isä, niin ei ensimmäisenä kannata miettiä eroa, vaan keskustella ja jos se ei kahdestaan onnistu, niin hakekaa keskusteluapua neuvolasta. Ei se vielä alkoholismia ole, jos yhtenä iltana viikossa juo. Esikoistaan odottava mies ei todellakaan ymmärrä mitä se arki tulee olemaan, vaikka olisi helppoakin vauva kyseessä, harva nainenkaan tajuaa ja siksi onkin hyvä hakea tukea neuvolasta. Itselläni on kokemusta vastaavasta ongelmasta, kyse tosin ei ollut alkoholista, mutta keskusteluyhteys aiheen osalta oli totaalisen poikki kun toinen provosoitui heti. Neuvolassa saimme suunne auki ja kykenimme keskustelemaan aiheesta asiallisesti terveydenhoitajan tuella ja opastuksella. Terveydenhoitaja kertoi faktoja miten vauva-arki tulee asioihin vaikuttamaan ja johdatti keskustelua niin että molemmat saivat sanottua mitä miettivät ja miten aiheesta tuntevat.

Yhteistyössä