Raskaana ja sektiosta vasta vähän reilu 4 kuukautta. Apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itkuaväännän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itkuaväännän

Vieras
Olen syönyt koko ajan pillereitä ja täysimettänyt, miten tämä voi olla mahdollista? Itkettää ja pelottaa miten kaksi sektiota kokenut kohtu kestää tämän.
Mitä tässä voi nyt muuta kuin odottaa kauhulla?
Tein testin 5 minuuttia sitten ja olen järkyttynyt ja itkuinen.
En edes miehelle ehtinyt kertoa kun on suihkussa.

Ahdistaa. Kukaan muu tullut noin nopeasti raskaaksi sektion jälkeen? :(

Testin tein outojen tuntemuksien takia kun tiedän että lääkärissä sitä kysyvät ensimmäiseksi, luulin vain poissulkevani asian että voisin sitten sanoa varmana etten ole raskaana.
En jaksa vauvaa kun toinen on vauva, en vaan jaksa. Vituttaa, en jaksa raskauttakaan heti perään.

Minulle sanottiin, että 1,5v-2v pitäisi odotella toisen sektion ja kolmannen sektion/alatiesynnytyksen välissä. Nyt se olisi varma sektio kun en täytä kriteereitä jotka tarvitaan kahden sektion jälkeiseen alatiesynnytykseen, eli voi kohtu parka. :(

Mulle eräs hyvin kokenut lääkäri sanoi et kohtu paranee kyllä jo kolmessa kuukaudessa, ku olin tosi huolissani oliko raskaus alkanut liian varhain. Raskaus keskeytyi ikävä kyllä toisella kolmanneksella.

[QUOTE="aapee";28842744]Minulle sanottiin, että 1,5v-2v pitäisi odotella toisen sektion ja kolmannen sektion/alatiesynnytyksen välissä. Nyt se olisi varma sektio kun en täytä kriteereitä jotka tarvitaan kahden sektion jälkeiseen alatiesynnytykseen, eli voi kohtu parka. :([/QUOTE]

kahden sektion jälkeen se on joka tapauksessa aina sektio

Todennäköisesti kohtusi kestää...Itse sain aikoinani luvan lääkäriltä yrittää uutta raskautta 4kk toisen sektion jälkeen (vauva oli menehtynyt ja toivoimme mahdollisimmin pian uutta raskautta). Toinen juttu on se, että yritä ottaa rauhallisesti ja tee muutaman päivän päästä uusi testi. Jos elimistö on rasittunut, niin plussa ei jää välttämättä pysymään...Hieman vastaavassa tilanteessa plussasin kerran ja osoittautuin kemialliseksi raskudeksi...viikon päästä testi oli jo täysin negatiivinen

Kuinka te olette jaksaneet noin pienellä ikäerolla lapsia?
Olen aina hokenut, etten IKINÄ halua millään vuoden ikäerolla lapsia, että ihan vähintään 2v pitää olla, mielellään 3v. Tässä sitä sitten ollaan. En tajua miten voi olla näin huono tuuri?! Syön pillereitä ja vielä se täysimetyskin joka ainakin vähän minimoi riskiä tulla raskaaksi. Vihaan kroppaani, saa repiä munajohtimet irti siellä sektiossa ettei ikinä enää käy näin.

kahden sektion jälkeen se on joka tapauksessa aina sektio

Ei muuten ole, jos kaikki kriteerit täyttyy on ihan turvallista synnyttää alateitse, tietysty seurannassa ja käynnistää ei saa millään. Joissakin sairaaloissa edelleen kivikautisesti ei uskalleta edes yrittää ja äitejä marssitetaan turhiin leikkauksiin. Ihan tutimustenkin mukaan kahden sektion jälkeen vrt yhden sektion jälkeen ei riski juurikaan nouse jos puitteet kunnossa ja synnytystä tarkkaillaan mm supistusvoimaa mittaavalla anturilla, kuvataan ja mitataan sekä sektiosta tarpeeksi aikaa ja kahden välissä myös hyvin parantunut.

Ei muuten ole, jos kaikki kriteerit täyttyy on ihan turvallista synnyttää alateitse, tietysty seurannassa ja käynnistää ei saa millään. Joissakin sairaaloissa edelleen kivikautisesti ei uskalleta edes yrittää ja äitejä marssitetaan turhiin leikkauksiin. Ihan tutimustenkin mukaan kahden sektion jälkeen vrt yhden sektion jälkeen ei riski juurikaan nouse jos puitteet kunnossa ja synnytystä tarkkaillaan mm supistusvoimaa mittaavalla anturilla, kuvataan ja mitataan sekä sektiosta tarpeeksi aikaa ja kahden välissä myös hyvin parantunut.

Ja nuori ikä sekä ei ylipainoa on myös plussaa. Edellisten sektioiden syyt toki myös, eli jos ahdas lantio niin sitten ei tietenkään...

jaa no sit täytyykin ottaa asia uudestaan puheeksi lääkärin kanssa. reilu neljä vuotta tulee sit edellisestä sektiosta kun tän pitäis syntyä

jaa no sit täytyykin ottaa asia uudestaan puheeksi lääkärin kanssa. reilu neljä vuotta tulee sit edellisestä sektiosta kun tän pitäis syntyä

Kannattaa ehdottomasti, mullekin kokenut lääkäri harmitteli kuinka yleistä tuo turhien sektioiden teettäminen on kun lääkärit eivät päivitä tietojaan yhtään. Ei hänen mielestä ollut mitään järkeä sektiossa jos kaikki kunnossa ja välissä on runsaasti aikaa. Sinullakin tosi kivasti aikaa edellisestä. :) Sektiokaan ei ole mikään riskitön vaikka jostain syystä äidit tuntuvat niin luulevan.

Yhteistyössä