Siivoojatuttu kateellinen mun palkasta ja elämästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sairasko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Näin on. (lähäri);22820358:
Suurin osa siivoojista, roskakuskesta ja lähihoitajista saa muutaman vuoden kokemuksella ton 3000€/kk. Ei heti, mutta kun tulee kokemusta.

Eipä taida siivoojat saada 3000kk vaikka olisi miten kokemusta. Roskakuskeilla ja lähäreillä mahdollista jos tulee vuorotöitä tai muita lisiä.

[QUOTE="vieras";22820365]Tän varmaan uskoo kaikki kun et osaa kertoa millaisilla tuloilla saat sen 2400 käteen...[/QUOTE]

Kateusko se sieltä nostaa päätään? :)

Puhe oli miehen palkasta. Ai haluatte tietää paljon minä saan käteen? 2400e miinus 23% veroja.

Suurin osa siivoojista, roskakuskesta ja lähihoitajista saa muutaman vuoden kokemuksella ton 3000€/kk. Ei heti, mutta kun tulee kokemusta.

En ihan usko tätä, vaikka iltalisillä ja pyhinä voi tehdäkin ihan ok palkan. Saako siivojat tai roskakuskit ikälisiä sun muita?

Jostain syystä minulla tulee mieleen oma tilanteeni, ei vaan tuo työasia vaan kuinka minä tein omat muksuni aika nuorena. Silloin kaverit bailasivat ja saattoi mennä pitempikin aika ettei tavattu. Ja eipä minua paljon niihin bileisiin mukaan pyydetty tai että olisi kaverit tulisivat hoitamaan muksujani. Minua tavallaan säälittiin kun olin vain kotiäiti.
Ystävyys kuitenkin säilyi. Nyt tilanne vain on se että yhteisillä reissuilla kaveriperheiden kanssa kuulen huokailuja siitä kuinka ei kerkeä edes istahtaa kun täytyy lasten perässä juosta. Heillä on siis pienet lapset. Minä taas voin istahtaa saunan löylyihin vaikka tunniksi ja nauttia olostani kun omat penskat on isoja. Tai minä voin omieni kanssa tehdä kaikkea sitä mistä me yhdessä nautitaan, tyttöjen kanssa laitellaan kasvonaamioita yms yms.
Kyllä minä autan kavereitanikin mutta vain silloin kun minulle niin sopii.
Tiedän, itsekästä puhetta mutta niin se metsä vastaa kuin sinne huudetaanki

Mä saan nyt siivoojana reilun tonnin käteen, työkaveri on ollu siivoojana 10v plus ikälisät päällä tienää reilut 2400e :D Ikälisää, palkankorotusta yms nauttii myös hanttihomma siivooja :D Tää ap ei tainnu ajatella kuinka paljon s kaveri säästi kun ei ottanu opintolainaa jne. Tää siivooja tyyppi on voinut säästää palkastaan aina ku miehelläki jo asuntokin ollu antaa nii sillä siivojallahan voi olla pankkitilillä paljon enemmän rahaa ku paskankatkeralla ap:llä, mutta ei viitti kehua sillä :D
Ei tää maailma pelkkien akateemisten alojen varassa monta vuotta pyöris onneks on tyyppejä jotka tekee vaan niitä ns. hanttihommiakin..

mä en näe siinä mitään pahaa jos kouluttautuu laikkariksi/roskakuskiksi yms.

itse olen duunari, olen känyt 3vuoden amiksen ja jäänyt suoraan koulunpenkiltä lapsen kanssa kotiin, tulipa tehtyä heti perään toinenkin. kuopuksen ollessa 2,5v. menin töihin, palkkaa tulee riittävästi ja omaisuuttakin vuosien varella karttunut mukavasti.

ei se ole kaikkien unelma opiskella monta vuotta bailaten vailla huolen häivää ja asua solussa tms.

itse olen omaan elämääni erittäin tyytyväinen, en kadehdi kavereitani, jotka ovat tehneet erilailla elämässään kuin minä, eivätkä he kadehdi tai vähättele minun elämääni.

tyytyväinen ja onnellinen ihminen ei yritä nostaa itseään jalustalle vertailemalla itseään kavereihinsa/ystäviinsä.

Lähihoitaja pääsee lähelle 3000e/kk jos tekee vuorotyötä ja saa lisiä,mutta peruspalkat pyörii kyllä 2100e/kk luokassa.Sairaanhoitajan peruspalkka 2400e/kk.

[QUOTE="asd";22820444]Mä saan nyt siivoojana reilun tonnin käteen, työkaveri on ollu siivoojana 10v plus ikälisät päällä tienää reilut 2400e :D Ikälisää, palkankorotusta yms nauttii myös hanttihomma siivooja :D Tää ap ei tainnu ajatella kuinka paljon s kaveri säästi kun ei ottanu opintolainaa jne. Tää siivooja tyyppi on voinut säästää palkastaan aina ku miehelläki jo asuntokin ollu antaa nii sillä siivojallahan voi olla pankkitilillä paljon enemmän rahaa ku paskankatkeralla ap:llä, mutta ei viitti kehua sillä :D
Ei tää maailma pelkkien akateemisten alojen varassa monta vuotta pyöris onneks on tyyppejä jotka tekee vaan niitä ns. hanttihommiakin..[/QUOTE]

Tonnin kuussa käteen saava tuskin saa säästettyä tonnia kuussa, mutta mikäpä minä olen sanomaan. Osaksi kyse on kuitenkin siitäkin mitä arvostaa ja mitä elämältään haluaa. Progressiivinen verotus takaa sen että isoista tuloista maksetana paljon veroakin, päivähotomaksut jne kalleimman mukaan eli ero siihen pienituloisesn saattaa olla yllättävän pieni.

Itse hyvin kouluttautunut ja mukamas hyvää palkkaa saava;saan 5400e/kk, mutta HUOM! verottaja vie siitä n.2250e/kk joka kuukausi,joten sanoisin että parempi mitä pienempi palkka,sillä vähemmän teette työtä yhteiskunnalle.Itse tyytyisin n.3000e palkkaan josta maksaisin sitten sen 800e/kk veroja.

[QUOTE="hoitaja";22820465]Lähihoitaja pääsee lähelle 3000e/kk jos tekee vuorotyötä ja saa lisiä,mutta peruspalkat pyörii kyllä 2100e/kk luokassa.Sairaanhoitajan peruspalkka 2400e/kk.[/QUOTE]

kunnallisella puolella noin juu, onneksi työtä riittää muuallakin ja siitä maksetaan kunnolla

[QUOTE="vieras";22820521]kunnallisella puolella noin juu, onneksi työtä riittää muuallakin ja siitä maksetaan kunnolla[/QUOTE]
Pääkaupunki seudulla palkat samoja, heitot ihan stasen sisällä.
Olen itse työskennellyt kunnalla, säätiöllä, yksityisellä .Kaikissa suht samat palkat.Suurin ero ehkä ollut siinä että muut edut kunnalla paremmat (esim. työterveyshuolto kattava,pitkät lomat)

Alkuperäinen kirjoittaja lähäri;22820415:
vanheneehan ne siivotjatkin! tietty saa!
ystäväni on siivojaa, käynyt siivouskoulun. saa 2900/kk
avokki on roskakuski jolle aluepäällikkö oli sanunut, et voit jopa saada puolet lisää palkkaa. saa nyt 1500e eli sais tasan 3000€

Jos aluepäällikkö on noin sanonut, niin miehes ei ole ymmärtänyt, mitä se tarkoittaa: Puolet lisää 1500 euroon tekee 2250 e, eikä suinkaan kolmea tonnia!

[QUOTE="vieras";22820521]kunnallisella puolella noin juu, onneksi työtä riittää muuallakin ja siitä maksetaan kunnolla[/QUOTE]

Yksityispuolen sairaaloita on aika vähän, siis sellaisia missä lähihoitajia tarvittaisiin.

[QUOTE="asd";22820444]Mä saan nyt siivoojana reilun tonnin käteen, työkaveri on ollu siivoojana 10v plus ikälisät päällä tienää reilut 2400e :D Ikälisää, palkankorotusta yms nauttii myös hanttihomma siivooja :D Tää ap ei tainnu ajatella kuinka paljon s kaveri säästi kun ei ottanu opintolainaa jne. Tää siivooja tyyppi on voinut säästää palkastaan aina ku miehelläki jo asuntokin ollu antaa nii sillä siivojallahan voi olla pankkitilillä paljon enemmän rahaa ku paskankatkeralla ap:llä, mutta ei viitti kehua sillä :D
Ei tää maailma pelkkien akateemisten alojen varassa monta vuotta pyöris onneks on tyyppejä jotka tekee vaan niitä ns. hanttihommiakin..[/QUOTE]

Noinhan te matalasti koulutetut tuppaatte aina ajattelemaan. Muttakun kyse ei aina ole rahasta, vaan työn mielekkyydestä ja haastavuudesta, sekä etenemismahdollisuuksista, työajoista.

Voihan sitä hanttihommissa tienata ihan kohtuullisen hyvinkin, jos niska limassa raataa vuorotyötä, mutta se ei tee siitä moppaamisesta yhtään mielekkäämpää tai kiinnostavampaa.

Mites ne siivoojan etenemismahdollisuudet? Öö..ei taida olla. Työajatkaan ei taida joustaa ja alle nelikymppisenä kroppa huutaa hoosiannaa ja mieli tylsistynyt lopullisesti, kun edelleen nuohoaa niitä samoja rappukäytäviä;)

Korkeasti koulutetulla ap:lla todennäköisesti on joustavammat työajat, siistimpi ja vähemmän kuorittava työ, sen hyvän palkan saa vähemmälläkin raatamisella ja etenemismahdollisuudet paremmat. Työ on todennäköisesti vaihtelevaa ja jos alkaa kyllästyttää, voi aina lähteä toisentyyppisiin hommiin samalle alalle, siivoojahan ei oikein voi.

Ja kai jokainen nyt ymmärtää, että maailma ei pyöri pelkillä akateemisilla, mutta joillakin duunareilla on myös ihme arvostamaton asenne akteemisia kohtaan. Ja se opintolaina on kuule äkkiä maksettu pois, kun työllistyy, siihen on ihan turha vedota:) Halpaa rahaahan tuo on muutenkin.

Akateemisen koulutuksen myötä voi myös saada sitä henkistä pääomaa ja kivoja kokemuksia, joita siivoustyö ei realistisesti juurikaan tarjoa. Mieluummin mä opiskelin, nostin lainaa ja kehitin itseäni, nautin elämästä kuin että olisi lukion jälkeen lähtenyt hanttihommiin raatamaan, vaikka siitä olisi maksettu kuinka hyvin.

[QUOTE="hoitaja";22820465]Lähihoitaja pääsee lähelle 3000e/kk jos tekee vuorotyötä ja saa lisiä,mutta peruspalkat pyörii kyllä 2100e/kk luokassa.Sairaanhoitajan peruspalkka 2400e/kk.[/QUOTE]

Missä tällasta palkkaa maksetaan?? :O Mie olen terkkari ja töissä liikelaitoksessa, joka myy palvelujaan kunnalle. Palkka bruttona 2110,46€/kk. Lisiä en saa, koska on päivätyö. Aikasemmin olin tk-päivystyksessä sh:na ja palkka oli siellä muutaman kympin parempi, 2146€.

Mitä väliä palkalla jos työ on jotain siivousta? Ihan oikeasti:D Mä saan tällä hetkellä 1900e/kk maisterin papereilla, mutta ainakin työ on arvostettua, mukavaa, joustavaa eikä tarvitse rikkoa itseänsä fyysisesti. Jos haluan enemmän liksaa, voin aina hakea toista työtä, koska mulla on siihen mahdollisuus, enkä ole koulutukseni puolesta sidottu loppuelämäkseni vain tietyntyyppiseen työhön.

Työkavereidenkin kanssa voi nykyään jutella muustakin kuin big brotherista ja matti nykäsen erosta tai siitä, miten kansanedustajat saavat liikaa palkkaa ja miten väärin se on. Voin nukkua aamulla pitkään ja tehdä enemmän sitten illalla tai toisena päivänä, jos tahdon.

Vaikka mulle maksettaisiin siivouksesta 4000e/kk en lähtisi, koska se on työnä ihan takapuolesta. Opiskelukesien kokemuksesta puhun. Tai no joo, voisihan sitä silloin ehkä jonkun kuukauden esim. kesällä tehdä, mutta leipätyökseen jatkuvasti? NEVER.

Mitä väliä palkalla jos työ on jotain siivousta? Ihan oikeasti:D Mä saan tällä hetkellä 1900e/kk maisterin papereilla, mutta ainakin työ on arvostettua, mukavaa, joustavaa eikä tarvitse rikkoa itseänsä fyysisesti. Jos haluan enemmän liksaa, voin aina hakea toista työtä, koska mulla on siihen mahdollisuus, enkä ole koulutukseni puolesta sidottu loppuelämäkseni vain tietyntyyppiseen työhön.

Työkavereidenkin kanssa voi nykyään jutella muustakin kuin big brotherista ja matti nykäsen erosta tai siitä, miten kansanedustajat saavat liikaa palkkaa ja miten väärin se on. Voin nukkua aamulla pitkään ja tehdä enemmän sitten illalla tai toisena päivänä, jos tahdon.

Vaikka mulle maksettaisiin siivouksesta 4000e/kk en lähtisi, koska se on työnä ihan takapuolesta. Opiskelukesien kokemuksesta puhun. Tai no joo, voisihan sitä silloin ehkä jonkun kuukauden esim. kesällä tehdä, mutta leipätyökseen jatkuvasti? NEVER.

Ihan samaa mieltä! En pidä siivoojia mitenkään alempiarvoisina ihmisinä, mutta siivoustyö on kyllä ihan perseestä ja todella raskasta. Mielummin tekisin nykyistä työtä alle tonnin palkalla kuin siivoaisin edes tuolla 4000e/kk. Kaikkea ei vaan voi mitata rahassa. Tietty plussaa mulle, että se ala, jonka olen valinnut, sattuu mielekkyyden lisäksi olemaan myös hieman paremmin palkattu kuin siivoaminen.

Yhteistyössä