Soijarouheesta? (NinaTT)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mitä eroa on vaalealla ja tummalla soijarouheella?
NinaTT osaisi antaa varmaan ainaki hyviä ruokavinkkejä, ja muutkin toki, kertokaa jos on joku bravuuri teillä tiedossa :) :heart:

Ruokavinkki.. Hmm.... No sitä voi siis käyttää esimerkiks jauhelihan tapaan :D

Toinen tapa, mistä mä tykkään, on sosekeitoissa proteiinia tuomassa. Esim porkkanapurjososekeitto tai vihreistä linsseistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Joo tosiaan se on värjättyä se tumma... En tiä oisko siinä se idea, et helpommin käy jauhelihan korvikkeena?

Juu, ja sitä vaaleeta ei sitten löydy pikkukaupoista :kieh: Mutta ei tuo mittään, se on vissiin aika vaaratonta väriä =)

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Tulipa tästä mieleen, jos satut valmiiksi tietämään, ei siis tarvitse erikseen alkaa kaivamaan, onko tuo soijarouhe hormoonien kannalta turvallinen, eli uskaltaako sitä antaa rajattomia määriä miehelle tai lapselle (jos kuvittelee siis, että muuten kelpaisi :D ?)

?? Hormoonien?

Vaaleaa ostaessa kannattaa olla tarkkana, ettei vahingossa osta paahdettua soijapapurouhetta. Ei sillä, hyvää sekin on, mutta enemmän sellasta pähkinämäistä, eikä se turpoa kuten "oikea" rouhe.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Tummaan soijarouheeseen on laitettu karamelliväriä jostain syystä :headwall:

Eli alunperin soijarouhe on ihan vaaleeta.

Ei välttämättä ole. Riippuu myös valmistustavasta. Selviää tietysti siitä valmistusaineluettelosta, miten on :)
Mutta ei niillä musta ole maun tai käytön suhteen mitään eroa.
Ainoa ero on soijarouheen ja soija_papu_rouheen välillä -
soijarouhe on enimmäkseen teksturoitua soijaproteiinia, soijapapurouhe rouhittua papua (ja vaatii pidemmän keittämisen).

Tulipa tästä mieleen, jos satut valmiiksi tietämään, ei siis tarvitse erikseen alkaa kaivamaan, onko tuo soijarouhe hormoonien kannalta turvallinen, eli uskaltaako sitä antaa rajattomia määriä miehelle tai lapselle (jos kuvittelee siis, että muuten kelpaisi :D ?)

Sitä on tutkittu ja uusimmat tulokset viittais siihen, että ne esiestrogenit poistuu samantein kropasta eikä tee mitään pahoja :D Eli myös pojille voi antaa.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Tummaan soijarouheeseen on laitettu karamelliväriä jostain syystä :headwall:

Eli alunperin soijarouhe on ihan vaaleeta.

Ei välttämättä ole. Riippuu myös valmistustavasta. Selviää tietysti siitä valmistusaineluettelosta, miten on :)
Mutta ei niillä musta ole maun tai käytön suhteen mitään eroa.
Ainoa ero on soijarouheen ja soija_papu_rouheen välillä -
soijarouhe on enimmäkseen teksturoitua soijaproteiinia, soijapapurouhe rouhittua papua (ja vaatii pidemmän keittämisen).

Juu, siis mä nyt viittasin näihin yleisimpiin, soyappetitin soijarouheisiin. Olisin voinu tarkentaa :ashamed:

Soyappetit käyttää pelkästään teksturoitua soijaa, eikä niissä rouheissa ole muuta eroa ku että tummassa on sokeriväriä vaimitäsenytonkaan.

Tästä on taas miljoona eri mielipidettä, aina vissiin löytyy tutkimus suuntaan jos toiseenkin..

Täällä 2+:lla muistaakseni mietittiin joku päivä, että voiko antaa tytöille, kun on jotain kummaa hormonia ja www.pakkotoisto.com keskusteluissa äijät tappelee, että tuleeko niille tissit jos ne käyttää soijaprotskua... :D

Alkuperäinen kirjoittaja auttakaa kasvissyöjää:
mä en oo ikinä saanu soijarouheesta hyvänmakuista. Maistuu aina pahville vaikka kuinka maustan. Soijasuikaleet kyl saan hyvänmakusiks...

Ootko kokeillu tomaattikastikkeissa? Ja mun lemppari tosiaan on sosekeitoissa, tuo sellasta ruokaista fiilistä siihen, maistuu ihan hyvältä myös.

Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:

Tästä on taas miljoona eri mielipidettä, aina vissiin löytyy tutkimus suuntaan jos toiseenkin..

Täällä 2+:lla muistaakseni mietittiin joku päivä, että voiko antaa tytöille, kun on jotain kummaa hormonia ja www.pakkotoisto.com keskusteluissa äijät tappelee, että tuleeko niille tissit jos ne käyttää soijaprotskua... :D

Ihme kuitenki ettei lehmän maidon hormoneista keskustella tollee :|

Minä maustan soijarouheen yleensä jauhelihamausteella, tuoreella valkosipulilla + tomaattipyreellä. Olen tehnyt siitä esim. soijarouhe-perunasoselaatikkoa ja siitä tuli tosi hyvää. Lapsetkin tykkäs, lasagneen jauhelihan sijaan, pastakastikkeisiin. Kaalilaatikosta tuli aivan älyttömän hyvää!! Soijarouheen hyvä puoli on sen edullisuus kun se turpoaa niin pienestä pussista riittää moneen ruokaan. Ja säilyy paremmin kuin jauheliha kun on kuivatuote.

Alkuperäinen kirjoittaja auttakaa kasvissyöjää:
mä en oo ikinä saanu soijarouheesta hyvänmakuista. Maistuu aina pahville vaikka kuinka maustan. Soijasuikaleet kyl saan hyvänmakusiks...

Jos liotat sitä rouhetta, ni ootko kokeillu kasvisliemessä? Soijarouhe vaatii jauhelihaa enemmän mausteita. Jos tykkää jostain tollasista valmiskastikkeista tms. ni voi sellasiakin kokeilla.

Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:

No hah hah :D
Vai tissit! Ei tuu.. myös vegaanikehonrakentajia on olemassa, niitäkin löytyy netistä.. voi tarkistaa tissitilanteen :D
Ennemmin kyllä bodarin mänbuubsit kyllä johtuu steroideista kuin soijasta, nehän on ihan noiden kehonrakennusmömmöjen tunnettu sivuvaikutus!

No mutta onhan se nyt isompi ongelma, jos joku saattaa sotkea miehen sukuhormooneja ;)

:laugh: :laugh:

Mä oon synnytyksen jälkeen alkanu miettii lehmän maidon hormoneja enemmän, ku näki miten vahvasti mun hormonit vaikutti tyttöön...

Sitä on tutkittu ja uusimmat tulokset viittais siihen, että ne esiestrogenit poistuu samantein kropasta eikä tee mitään pahoja :D Eli myös pojille voi antaa.

Miksi sitten soijaa syövien miesten siittiöiden määrä on pienempi?

Yhteistyössä